Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Syl is al een eindje op weg als het goed is. Dat ze maar mooi weer mogen hebben en lekker veel tijd om te relaxen.

Zara succes met je vader en je hysteroscopie!!

Ivfsh vandaag ook een echo!!! Zijn jullie er al uit of jullie de combinatie test laten doen?? Ikke ook controle en snelle echo. Heb er zin in. Ook al gaat het zo snel dat ik weinig kan volgen, want ja goed is goed he. Maar toch fijn dat ik weer even kan spieken...... Ben benieuwd wat de uitslag is van mijn bloedtest en of ik een spuit moet hebben omdat Spruit en ik niet dezelfde Rhesusfactor hebben. Ik hou niet zo van spuiten in mijn bil.......

Henne lekker over je gave schoenen en je onbetaalbare tasje gedroomd??

Caro hoe is het met je hoofdpijn? Ik ben blij dat je dag gister goed is verlopen.

Nico morgen pas weer op het forum, dat kunnen we niet aan hoor hihi.

Eef lekker gehuild dus. Tja het verdriet moet er toch uit. Knap dat je het niet uit de weg gaat.

Ik heb ook de nodige traantjes gelaten. Bij de geboorte van Boaz, de spanning spatte voelbaar van het scherm en ook heel erg bij de goede uitslag van het stel met het ongeneeslijk zieke zoontje. Er wordt toch een andere kijk op kinderen krijgen gevestigd zo.

Ik "ergerde" me ook aan die oorbellen van het kleine manneke. Ieder zijn eigen ideeën hoor, maar idd veiligheid. Brrr moet er niet aan denken..... En dan ook haar uitspraak. Werken en opleiding daar begin ik niet aan, het zit in de familie dat ik ook alleen maar moeder wil zijn. Mooi rolmodel voor je kinders ben je dan is mijn mening. En wij de uitkering maar betalen zeker..... Ach zo mag ik niet praten, want ze bedoeld het niet rot, kwam alleen een beetje dom over zo'n opmerking bij mij.

Hier zouden ze gister met de dakpanelen beginnen op ons rijtje woningen. Ze zijn niet begonnen!!!!!! Grrrr..... Hopelijk doen ze het nog wel deze week. Paul heeft er speciaal vrij voor genomen vandaag. Voordeel wel is dat hij straks mee kan naar de gyn!! En als ze niet bij onze woning komen vandaag met de panelen gaat ie vanmiddag weer werken en blijft ie vanavond ook nog langer....... Ach ja het kan niet allemaal volgens planning lopen nietwaar?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Ben heel de toke gezellig op pad met mijn

Schoonzusje, dus kan amper bijlezen, maar dat ga ik vanmiddag doen als ze weer terug naar nl vliegt!

Wij hebben zodadelijk om acht uur (9 uur jullie tijd) de echo. Zal straks laten weten hoe het ging!

X

Geplaatst

snik...jullie hebben alweer zoveel geschreven..geen tijd om alles te lezen..

heel even snel..

Kaartje succes met de tp

Zara...succes en sterkte met de hysteroscopie en met je vader...beiden in het ziekenhuis vandaag...heftig...

Syl...ben je al onderwe???

Ivfsh...veel plezier vandaag...

ben er nu vandoor...tot morgen lieve meiden!!!

liefs,Nico

Geplaatst

Oooh spannend Ivfsh, dit is voor jullie een extra beladen termijn. Maar ga op je gevoel af, het zit vast goed! Gaat je schoonzus ook mee naar de echo?

Guusje, wat fijn om al die reacties te lezen van ervaringsdeskundigen met cystes en 1efm's. Nuja, het is altijd wrang dat er meer met die rotziekte te kampen hebben maar het geeft toch inzicht en positiviteit.

Kaartje, zit waarschijnlijk al weer in de auto? Nu ga je ze ophalen, succes met de wcahtweken!

Een aanrader misschien voor degenen die een carriereswitch willen: naar het buitenland verhuizen. Haha, ik werkte in nld als kok en later in combinatie met een kunstenaarscollectief en nu hier na wat omzwervingen heb ik het helemaal gevonden in de gezondheidszorg/verpleging. je moet natuurlijk zin hebben in bijscholing. Maar ik vond het inspirerend, ik had dit in nederland nooit geprobeerd of overwogen en ik voel me nu als een vis in het water. Daarnaast krijg je er enorm veel energie voor terug. Sommige stappen lijken groot maar blijken klein. Ik spreek vanuit een luxe positie, mijn liefste verdient genoeg voor ons beiden waardoor ik de vrijheid heb om van baan te switchen zonder dat daar een appel minder door wordt gegeten.

Simba, fijn dat het goed gaat met jou en met frummel. Hoe bevalt je verlof?

Babeth ook alles goed met jou en jullie meisje. Ben daar zoooooo blij mee.

Gisternacht hier paniek, had dacht ik voorweeen of proefween of hoe je die dingen noemt. Of hij is aan het indalen of zoiets, ik weet het niet maar het deed behoorlijk zeer en ik was de hele tijd aan het denken, ojee, begint het nu al. Ik raakte domweg in paniek. Kreeg hyperaanval, slim he? Zat me maar druk te maken, help, hoe moet dat met merel, schoonmama is nog niet hier, ik wil niet naar het ziekenhuis, wil goed voor haar zorgen. Het bedje is nog niet in elkaar, kaartje niet af, etc....pffff. Gelukkig nam het af en kon ik weer slapen na een urenlang neurotisch op mijn telefoon afleidingspelletjes te hebben gedaan. Vandaag gesurfd op internet en het heeft niets te maken met dat de bevalling op komst is, combi van indalen en bekkeninstabiliteit. Pfffff. Maar manlief heeft me beloofd vandaag nog het bedje in elkaar te zetten, en ik heb al een vriend bereid gevonden de opmaak van het kaartje af te maken want ik doe daar dagen over en hij niet. Tja, en schoonmama is vanaf de 20e in de buurt...maar heb de buren gevraagd voor de zekerheid. Strakjes een schema typen over wanneer merel wat aan eten krijgt en haar slaaptijden. Dan heeft controle-mamma het weer een beetje op een rijtje.

Eef en ruby, mijn gedachtes zijn veel bij jullie. jullie klinken sterk. Maar kan me indenken dat de dagen op en neer golven.

Syl, fijne vakantie.

En nu weet ik het niet meer. Slaaptekort. Ga zo even naar buiten wat frisse lucht inademen.

Geplaatst

Oh Ursula ik moest wel om je nachtje lachen sorry. Je bent nu toch 35 weken???? Het kan zomaar gebeuren hoor. Goed dat je nu snel alles geregeld hebt zodat je weer met een gerust hart kan slapen. Geeft denk ik ook wel een hoop rust. Misschien wilde je lichaam je even atent maken dat je niet te veel tijd meer hebt????? De weken vliegen voorbij, zeker omdat je Merel ook nog om je heen hebt. Heb jij nog verlof voor de bevalling of doen ze daar niet aan in Noorwegen??

Zit nu op mijn man te wachten, die is even naar de bouwplek gereden om te vragen hoe of wat met het dak, balen er echt van maar ja wie weet wat er tussen is gekomen. Over kwartiertje naar het zh dus begin nu al op hete kolen te zitten omdat hij nog niet terug is. Hihi hormoontjes.....

Geplaatst

ja, bedankt sandra, ik ben inderdaad een suffe muts. (serieus bedankje, heb het even nodig om dingen in perspectief te plaatsen). Je hebt hier verlof vanaf 3 weken voor je datum, dus nog tot 9 juli doorwerken. Omdat merel ruim twee weken overtijd was, denk ik inderdaad te ruim in tijd!

Geplaatst

Toch niet leuk Ursela, een paniekaanval... gelukkig kun je het achteraf relativeren. Ik denk dat als je eenmaal echt in je weeen zit, je de zorg voor Merel maar aan iemand anders moet overlaten... Moet lachen dat je een schema gaat typen: ze krijgt er echt niks van als ze een keer een half uurtje later eet of slaapt! Denk dat je wel makkelijker wordt als de tweede er is, tenminste dat hoor je altijd.

Geen hoofdpijn vanochtend, tenminste niet noemenswaardig, voel een beetje druk in mijn hoofd nog. Ach, ik kan er toch niks van zeggen, zal rustig moeten wachten. Normaalgesproken ga ik nu zwemmen maar ik durf nog steeds niet, stom he! Dus maar weer wandelen straks! Met andere schoenen...

Zara dubbel sterkte!!!

Kaartje geniet ervan en ook succes!

Geplaatst

Syl, alsnog een fijne vakantie.

Zara, succes vandaag met hysteroscopie en je schoonvader.

San, succes bij de gyn.

ivfsh, succes met de echo.

Ursula, ben je echt zo'n controle freak?

Gisteravond een traantje gelaten bij babyboom, maar niet zo heftig als afgelopen zondag. Er moet nog heel wat uit hoor.

wel een gesprek gehad op mijn werk om mijn hart te luchten. Dat was ook goed.

Verder niet zoveel te vertellen. Het gaat up en down. De vakantie tijd komt er aan, maar op het werk merk ik daar niet zoveel van.

Fren, hoe is het met jou?

Sab, gaat het wat beter met de dubbele oorontsteking?

Ceeke, al een beetje gewend aan eht idee?

Kaartje, succes met de tp vandaag toch?

guusje, jij ook succes. Die cystes zijn echt niet prettig.

Henne, 4 paar schoenen. Wel mooie. Ik kan er alleen niet zo goed op lopen.

Simba, lekker met verlof. Wel nog van genieten hoor!

Caroline, moelijke dag gehad gisteren. Maar wel blij dat je gegaan bent. Daar zal de hoofdpijn dan wel van komen. Hou je haaks in de ww.

Eef, ik weet zo goed hoe je je voelt. Helaas moeten we zeggen. Heel veel sterkte. Ik zal aan je denken.

ga maar weer aan het werk. Succes iedereen.

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Even kort over ons 'tussengerecht'. De teller staat nu op 13 augustus, dan kunnen 13 meiden (hoop niet dat we bijgelovig zijn). Sab en Testr hebben nog niks ingevuld, Testr sluit evt. later nog aan, Sab zit natuurlijk nu met een oorontsteking en drukte. Maar zelfs als ze beiden op 13 augustus niet kunnen, verandert dat niks aan de stand. Dus is stel voor 13 augustus vast te leggen?

Later meer, moet zo eerst sporten!

Henne

Geplaatst

en zonder mij :- (((( Nee hoor,Henne, heb het van het begin geroepen, er vallen altijd mensen af, en je moet gewoon een keuze maken, en diegene die de stoute schoenen aantrekt voor het organiseren heeft wat mijn betreft het beslissingsrecht.

Ivsh, heel veel geluk met de echo ; - ) spannend hoor', we denken aan je

Geplaatst

Echo was goed meiden!

Ga nu snel ar naar zijn werk brengen, kom einde middag terug hier op forum, dan is mijn schoonzusje weer weg.

Geplaatst

Hoi,

Henne, het kan zijn dat ik wel aanwezig ben. Moet even overleggen met Alwin. We kunnen variabel in het huisje. Dus je hoort nog van me.

IVFSH, top dat de echo goed was.

succes allemaal

Geplaatst

ivsh, gefeliciteerd met jullie mooie echo, wat een mooie dag !

Guusje blijf hier duimen xxx

Geplaatst

Zo.. net weer een afspraak gemaakt bij de acunctuur.

het schijnt dat bij behandeling vanaf de 36 weken, de ontsluitingsfase gemiddeld 2 uur verkort wordt..

Nou ja.... dat lijkt me wel wat ;-)

Geplaatst

Leuk, ik zet 13 augustus in mijn agenda.

Caroline, weer lekker aan de wandel geweest. Goed dat je je aan je goede voornemen houdt.

Ivfco, fijn dat de echo weer goed was.

Vanmorgen om 10.00 uur onze embryootjes opgehaald. We zijn helemaal blij. Een van goede kwaliteit en een van topkwaliteit. Tot nu toe hebben we altijd trage embryootjes gehad. Nu twee weken relaxed afwachten... Caro, we zitten dus nu gezellig samen op ons virtuele-(ex)pauzemeisjes-wachtbankje :-)

Geplaatst

Vanaf kwart voor zes onderweg om 12.00 te halen anders sluit de camping tit drie uur. Ja hoor mijn briljante navigatie gaf de sightseeing route dus kwan 10 min te laat aan dus nu wachten.

Eerst lunchen dan boodschappen, Jeroen bus opruimen caravan knutselen en dan vliegt hij terug.

Lekker weer hier, zal nog vaak hier lunchen met gratis wifi....

Vissoep en een entrcote met pepersaus. Hoef ik vanavond niet meer te koken, hihi.

Geplaatst

kaartje, gefelicteerd, lekker broeden met een positieve vibes, geniet van het goede gevoel xxx

Geplaatst

Fijn kaartje!!! Super hoor, twee zulke goede embryo's. Lekker broeden samen met caro, Guusje sluit straks ook aan!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden