Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden, hou het ff heel kort. Was vanochtend nog zoooo moe, maar heb me net na werk getroost met vier paar schoenen oeps. Wilde even kijken bij één winkel in de uitverkoop... Ach, ik heb ze nodig zeg ik dan maar.

Kaartje super! Twee mooie emmies. Mooi resultaat.

Guusje, nog wel hoop houden meis, it ain't over till it's over....

Syl, wanneer gaat het bij jullie eens normaal

Caro, niet gaan nadenken over alles wat je wel en niet voelt!

Ivfsh heeeel veel succes/plezier morgen!

Sandra morgen ook een echo? Leuk weer naar spruitje kijken :-)

Ik ga vanavond wel Babyboom kijken, lekker even de tranen eruit. Had vandaag kennismakingsgesprek met de nieuwe manager en op het moment dat ze vroeg 'hoe gaat het' voelde ik de tranen toch weer branden hoor. Dat moeten mensen dus gewoon niet vragen. Het gaat goed, we gaan door en het gaat goed komen. En de rest bewaren we voor thuis.... ach, jullie snappen me wel.

Nu nog steeds gaar, maar wel blij met m'n aankopen hihi. Soms moet je zoiets gewoon even doen toch, troost... en schoenen kan ik zwanger ook nog aan ;-)

Eten weet ik nog niet. Denk kliekjes, er staat nog wat chinees en nog wat koreaans van maandag, chineaans dus.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, hele dag onderweg geweest, jullie hebben niet stil gezeten!

Kaartje een tp, super!

Guusje, 2e fm. Zou het z'n niet doen als ze er geen vertrouwen in hebben, dus kom op, schouders eronder!

Syl, hoeveel zwarte katten heb je de laatste tijd gezien? Veel onder ladders doorgelopen? Mij hemel, het houdt echt niet o bij jullie!

Caro, blame it All on the irritante bollen. Hè is ech te vroeg om al conclusies te trekken.

San, heerlijk da je een goede nacht hebt gehad, was je wel aan oe waarschijnlijk...

Hier vannacht stress... Voor het eerst in weken weer een beetje gezelligheid tussen de lakens zeg maar... Gevolg: bloedverlies. Bruin weliswaar en niet heel veel, maar genoeg om ons de stuipen op het lijf te jagen. Direct gegoogled (lang leve de iPad die toevallig naast het bed lag), maar viel mee. Ik ben toen un slaap gevallen, vin heeft de hele nacht wakke gelegen omda hij zich zorgen maakte. Het is nu weg, maar voorlopig even geen actie meer hoor!!

Nu uitgeput op de bank. Vin is laat, dus heb ne een zak chips soldaat gemaakt, had nauwelijks gelunched en moest boodschappen doen. Toen kon ik echt niet om die zak beertjes heen... Foei! Maar wel er lekker!!

Geplaatst

ik moet zo ook de kast hier even in. JW heeft een late vergadering op zijn werk waar broodjes bijkomen.

Dus ik moet zelf even iets regelen... ARG

nou de eerste babywas draait... spuugdoekjes en hydrofiele luiers... nou volgensmijkan ik Frummels kamer erme behangen zoveel...

Ach.. volgens mij heb je die nooit teveel...

Geplaatst

Fren schrikken hoor, dan maar even handwerk voor Vin toch?

Wat betreft mijn zwarte katten vindt ik het eigenlijk te lachwekkend voor woorden, heb er geen last van laten we zeggen.

Henne interessante combi en hele leuke schoenen vooral het eerste paar.

Simba wat verzet jij een hoop werk en je wordt er niet moe van toch?

Zit nu te genieten van sushi.

Geplaatst

Syl, ik ga het vast nog een keer doen morgen, maarre alvast een hele fijne vakantie!!

Kaartje en Guusje en Caro, er gaan hier zometeen een paar fijne gelukskaarsjes voor jullie aan.

Het mooie van dit forum is dat er mooie verhalen tussen zitten van geluk en slagen, daar kunnen jullie je aan op trekken ; - )

Ga vanavond ook babyboom kijken, elke kans om de tranen te kunnen laten stromen, ga ik zeker uitbuiten haha.

Was erg sjaggerijnig vandaag. Vooral veel administratie gedaan. Wat ik me vooral realiseer is dat ik het toch snel afreageer op de mensen om me heen, terwijl die juist altijd overal rekening mee houden. Henne, bij mij op het werk laten ze me met rust, en zeggen alleen maar, maar niet over beginnen he? En dan gaan we over op de dagelijkse gang van zaken. De enige die zich in het verleden wat suf heeft uitgelaten was de manager, en die liep gister al om de haverklap binnen, waardoor ik uiteindelijk voor het telefoontje naar een andere kamer ben gevlucht. Zelfs hij hield zich op de achtergrond vandaag, heel fijn want deze man heeft niet de gave van aanvoelen wat je wel en niet kunt zeggen.

Heel stiekem zou ik graag iets willen organiseren voor de mensen die ons zo hebben bijgestaan, maar ik ben er nu nog niet aan toe. Moet er nog even rustig over nadenken, de financie is nu ook niet over om naar huis te schrijven met de aanstaande icsi rekening. Heb stiekem een beetje zin om mn baan per direct op te zeggen haha. Geen verstandige zet, maar o helemaal opnieuw beginnen lijkt me een fijn idee ; - ) Ga ik doen hoor, haha, ben benieuwd naar babyboom. nou lieverds, knuffels vanuit hier maar weer. Alleen maar zin om niks te doen.

Geplaatst

Hallo lieve meiden, zo ben ik vandaag druk bezig geweest zeg! Sta versteld van mezelf. Ik zou met moeders een dagje gaan winkelen maar ik merkte aan mijn vader (die morgen het ziekenhuis ingaat) dat hij graag naar het tuincentrum wou. De lieve man is zo met de operatie, het verblijf in het ziekenhuis en de kanker bezig dat het tuincentrum me dit keer beter leek. Moeders klein beetje teleurgesteld maar vaders en ik blij want na de boekwinkel is een tuincentrum toch wel mijn nummer 2! Best weer e.e.a. gekocht en dat moest natuurlijk ook de tuin nog in. Zooooo, krijg mijn rug bijna niet recht meer en mijn nek en schouders zitten al een tijdje vast maar nu voelt het echt niet zo toppie meer.

Wel een heerlijke dag gehad. Vaders zowaar verschillende keer aan het lachen gekregen, hij en ik heerlijk zweten buiten en je af en toe vasthouden want wat waait het hier enorm.

Accu's zijn dus helemaal opgeladen. Altijd heerlijk als je zo intensief buiten bezig bent geweest.

Eef, denk natuurlijk als eerste aan jou. Hoe is jullie avond en nacht geweest? Wat kunnen slapen. Heb hier nog niets gelezen maar zag bij het inloggen al wel een post van je gelukkig. Goed om te zien! Wil je echt niet missen!

Babeth, hoe is het met jou na de dreun die je weer te verwerken hebt gekregen? Maar idd. wat "apart" dat het bij iedereen is misgegaan tussen de 21 en 23 weken. Dat lijkt dan toch niet meer toevallig?

Je zet me ook aan het denken met je opmerking over het terugplaatsen van 1 cryo. De keren dat wij 1 cryo of verse tp hadden, was ik niet zwanger. Van de 2 is er tot nu toe steeds 1 blijven plakken. (tijdelijk dan wel maar toch...) Waarom wilde ik er zo graag 2? We hebben beiden altijd gedroomd van een groot gezin. Ook op tijd begonnen maar zoals bekend niet serieus genomen door de artsen en pas eind 30 in het IVF-circuit terecht gekomen. De kinderwens zo groot, de tijd nog maar zo kort deed ons besluiten tot tp van 2 om onze kansen te vergroten op een zwangerschap. Verder vertelde ons ziekenhuis dat op oudere leeftijd de kans groter is dat er maar 1 blijft plakken. Als jij tijd en zin hebt, zou je hier dan eens op willen reageren. Heeft helemaal geen haast en snap ook als je liever niet reageert.

Playbacken? Echt zingen is leuker joh! Even alle stoom eruit.

Nico, ben je echt niet te verleiden tot een filmpje? Als je nu een man was, gooide ik mijn charmes in de strijd. Maar helaas, dat gaat in dit geval niet werken.

Hoe waren de reacties op je kapsel trouwens? En hoe je reageert op Caro is echt helemaal toppie!

Caroline, niet opgeven! De eerste wachtweek voel ik ook altijd maar erg weinig.

Hoe was het bij je ex schoonmoeder?

Guusje, ik had de laatste keer tijdens de punctie ook twee cystes. Aan de ene kant konden ze om de cyste heen om de follikels aan te prikken. Aan de andere kant was dat echt niet mogelijk omdat het risico te groot was dat ze de cyste zouden raken. Er zijn toen 2 follikels blijven zitten. Ook ik krijg net als Simba altijd antibiotica i.v.m. de endo maar bij mij doen ze die in mijn infuus. Ideaal.

Sandra, ik sta er iedere keer al van te kijken dat je schoonouders zoveel voor je doen maar nu lees ik zojuist hun leeftijden. Zo, petje af zeg!!! Ze hebben toch ook wel een broodje frikadel van je gekregen?

Kaartje, goed nieuws voor jou! Het grote duimen gaat beginnen!

Meiden, post dit alvast ff en kom zo weer terug. Dan valt het niet zo op dat ik altijd van die lappen tekst heb ;-)

Geplaatst

Guusje, ik zie nu dat we vanmiddag tegelijk een bericht hadden geplaatst. Fijn dat er een 2e fm is gepland. Misschien kan Nico nog even haar befaamde follikeldansje voor je doen?

Eef, wat ben je weer meelevend met iedereen hier. En dat, terwijl je zelf ook net een heleboel voor je kiezen hebt gekregen. Denk je wel aan jezelf? Niet je gevoel voorbijlopen hoor.

Fren, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hoop dat het nu rustig blijft.

Syl, alvast fijne vakantie!!! Hoop dat jullie even samen kunnen genieten en leuke dingen kunnen doen.

Babeth, fijn dat jij en je kleine meid weer goedgekeurd zijn.

Geplaatst

Ja ja ik morgen weer een flits echo, dus al is het maar een minuut hooguit is het toch weer even spieken!!!!

Het dak van onze nieuwe woning gaat er morgen ook op dus dubbelfeest!!!!

Kaartje tp van 2!!!!!! Toppie hoor.

Guusje goed hoor dat de ervaringen van anderen je weer opgepept hebben. Vasthouden dat gevoel, is moeilijk hoor, maar je kan het!!!

Henne wat je schoenen betreft, ik hoop maar dat je die schoenen eerdaags lekker niet meer aankan. Zw en hakken is geen aanrader voor je lijf hoor. Maar na de zw zijn ze ook nog hip natuurlijk!!!!! Gaaf.

Eef je klinkt zo sterk, pffff respect voor je hoor. Gelukkig geef je ook je tranen de ruimte. Lekker janken vanavond bij BB. Doe ik ook al elke aflevering en ik zit toch in een andere positie zeg maar.

Syl lekker genieten van je sushi!!!! Ik ga Spruitje zo lang mogelijk binnen houden hoor. Wanneer ben je terug van vakantie dan??? Ik hoop het op zijn minst nog 5 weken vol te houden hoor, hoewel het soms voelt alsof hij zich er uit wil trappen, vrees aan het bewegen te voelen dat hij nog steeds met zijn beentjes naar beneden ligt... Nu weer je kenteken niet in orde, om gek van te worden. Wat voor vloek rust er op jullie en hoe kunnen we die verbreken????

Fren dat was schrikken, maar gelukkig is het weer gestopt. Ja het kan gebeuren na wat pret tussen de lakens, gelukkig kan het geen kwaad!! Nu de rest van je zw totale onthouding??? Wij hebben het niet volgehouden hihi.

Babeth weer goedgekeurd, mooi zo.

Geplaatst

Zara, kom maar op hoor met je lange teksten. Dat zijn we zo langzamerhand wel gewend ;-). Hoe staat het er bij jou nu voor?

Geplaatst

Zara helaas willen mijn schoonouders niet blijven lunchen, doen ze liever thuis. Mijn brood is niet lekker hihi. Ja ja ze doen echt veel voor ons.

Het is mij ook opgevallen dat als het fout gaat met zwangerschappen het toch vaak tussen de 20 en 23 weken is. Zowel bij twee- als eenlingen. Pff zulk nieuws hakt er altijd weer in....

Geplaatst

Nico, wat een heerlijke dag heb jij morgen! En naar Maastricht wat al helemaal super is en dan nog van die leuke dingen doen. Geniet ze en maak maar lekker veel foto's dan kunnen wij een beetje meegenieten.

Babeth, gelukkig weer een goede echo voor jullie. Dat zal iedere keer een opluchting zijn.

Sandra en Ivfsh, jullie morgen Babeth achteraan met de goede uitslagen.

Henne, 4 paar schoenen. Heerlijk! En je had ze nodig? Tegen wie zeg je dat nou eigenlijk? Manlief hier zou zeggen; "Loop je op allemaal tegelijkertijd dan?"

Ik zeg foto!

Hoe smaakte je chineaans? En ook op je werk rustig zeggen als het niet gaat. Waarom zou dat alleen thuis mogen?

Fren, wat zul jij geschrokken zijn zeg! En Vin natuurlijk ook. Is het nu helemaal gestopt?

Volgens mij waren die zak chips en beertjes gewoon een reactie op je schrik. Hopelijk hoeven jullie dit niet meer mee te maken.

Wauw Simba, wat heerlijk om zo'n wasje te mogen draaien. Ik geloof dat ik vol trots de hele kamer ging behangen met al die babyspulletjes.

Ben je weer wat opgeknapt?

Oh Eef, baan opzeggen en helemaal opnieuw beginnen, lijkt me ook zo heerlijk. Al was het alleen maar om die baas van me nooit meer te zien. Maar ik weet niet goed welk werk ik dan wil gaan doen. Weet jij dat wel? Of wil je hetzelfde blijven doen maar dan op een andere plaats?

En wat betreft iets doen voor de mensen die je hebben bijgestaan. Soms zeggen kleine dingen veel meer dan iets groots.

Kaartje, erg he die lange teksten van mij? Dan lees ik het nog tig keer over om te kijken of er nog iets uit kan maar helaas kan ik dan weer niks vinden. Hihi...

Morgen mag ik voor de hysteroscopie. Jippie, daar heb ik nu eens echt zin in ;-) Ach ja, kan me er al niet druk meer om maken. Zoveelste ding wat moet gebeuren.

Heeft iemand al iets van Ceeke gehoord? Zij had toch deze week een echo?

Waait het bij jullie ook zo? Straks zijn al mijn nieuwe plantjes de tuin weer uit.....

Geplaatst

Zara, alvast veel succes morgen. Vroeg me opeens af net wanneer jij weer een afspraak had staan. Stond me bij binnenkort, maar morgen dus al.

Geeft niks hoor die lange teksten. Als je alleen maar niet verwacht dit ik ook lange verhalen ga typen hihi. Ben meestal meer van de kortere berichten.

Geplaatst

Oke foto's... En San, ik heb werkelijk staan dubben bij alle hakken, maar ik draag werkelijk nooit platte schoenen (een enkele keer een oud paar all stars) dus tja... Had vorig jaar idd één paar laarzen met platte hak gekocht omdat mijn rug die hakken niet zo leuk vond. Nou, als ik over drie weken zwanger raak, dan is het nog steeds uitverkoop hoor haha. Oh en wie zei 'je loopt niet op vier paar tegelijk'. Het is echt heel slecht om elke dag dezelfde schoenen aan te hebben!

[ATTACH=CONFIG]1606[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1607[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1608[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1609[/ATTACH]

Geplaatst

ben de aflevering van vorige week aan het kijken...zit al meteen te brullen...dat zal wat worden vanavond....

Geplaatst

Henne, vind ze FANTASTISCH!! vooral dat eerste paar, helemaal verliefd!

Ben helaas gezegend me maat 42, dus schoenen shoppen in de uitverkoop is er voor mij vaak niet bij helaas.

Geplaatst

Zara succes morgen. Wanneer krijg je dan meer te horen, meteen.

Vindt het wel gezellig om te lezen en meteen een goede samenvatting.

Geplaatst

Henne, jezelf verwennen moet af en toe toch? Ik kan zelf helemaal niet op hakken lopen. Heb altijd platte schoenen. Krijg anders last van rug en enkels. Hopelijk heb je binnenkort een reden om jezelf nogmaals met schoenen te verwennen ;-).

Geplaatst

Ik zei het toch ook al paar nr 1 is top.

Nico even lekker te traan sluizen open. Ik kijk het niet vanavond, neem het op.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 24 juni 2e FM

Henne: laatste cryo-poging, 28 juni echo

Zwanger

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Ursula:

Dublin:

Simba:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Geplaatst

Eef toen wij steeds maar niet zwanger raakten heb ik heel erg nagedacht over wat ik zou willen doen als we zouden stoppen. Ik had toen bedacht dat ik een soort 'niet-geboortekaartje' wilde maken. Geen tranentrekker hoor, maar gewoon een mooi kaartje om duidelijk te maken dat we zouden stoppen met behandelen en om mensen te bedanken voor hun steun. Gelukkig is het zover voor ons (nog) niet gekomen. Weet ook niet of ik het nu nog steeds zo zou willen doen, maar misschien heb je wat aan het idee.

En werk opzeggen en overnieuw beginnen: waarom niet? Wel grappig, ik ben bezig met een onderzoek voor JobTrack en één van de stellingen is 'als je opnieuw je carierre zou kunnen kiezen, dan zou ik iets totaal anders doen'. Hoewel ik wel het gevoel heb dat het werk en de gezondheidszorg heel erg bij jou passen. Maar het kan nu wel heel veel kracht geven om na te denken over andere paden.

Fren wat een schrik! Oooh, wij hebben dat de eerste zwangerschap ook gehad. Van die bollen is alles ook nog eens beter doorbloed maar ik heb echt een dag in bed liggen janken, was ervan overtuigd dat het mis ging. Bloed, ook bruin, wil je gewoon NIET zien als je zwanger bent. Is het verder wel weggebleven? Niet blijven stressen hoor, dit komt echt duidelijk door het rollebollen (in combi met die andere bollen)

Zara, wat fijn dat je je vader zo'n leuke dag hebt kunnen geven. Zo even lekker warm douchen en een massage na? Ben je wel eens bij een osteopaat geweest? Vind ik echt een aanrader. En morgen de hysteroscopie, brrrr.....echt iets om vreselijk tegenop te zien.

Lieverds, ik ga mn broer nog even bellen en dan Babyboom kijken.

Tot later!

Geplaatst

Lieve Eef, ik kan er maar niet over uit wat een bijzonder mens je bent. Je laatste poging is voorbij en het resultaat is waar je altijd al voor vreesde maar uit je woorden proef ik nu al kracht en moed en een positieve kijk op de toekomst. Ik huil met je mee maar ik lach ook met je mee, omdat ik zeker weet dat jullie er samen uit gaan komen. Jij gaat een hele andere wending geven aan je carriere en kinderen zullen hoe dan ook een rol in je leven gaan spelen daarin en daarmee zul je heel veel ouders en kinderen een plezier doen. Ik vind het super dat je hier blijft schrijven hoewel ik me ook heel goed kan voorstellen dat je daar soms geen zin in hebt. Voel je niet verplicht, doe vooral lekker waar jij zin in hebt! Ik wens jou en je man een heeeeele mooie toekomst samen, jullie verdienen het enorm!!

Pfff, meiden het nieuws van Eef hakt er wel weer in en dan ook nog het nieuws van Zomer, op precies dezelfde dag uitgerekend als ik...het geeft alles weer een donker randje.

Henne, ik heb je een mail gestuurd over de volgende meeting, ik kan namelijk die mail van afspreken.nl niet meer vinden maar ik wil hem graag nog even invullen. Sorry dat ik dat nog niet eerder heb gedaan!

Liefs, Laika

Geplaatst

Kaartje, ik verwacht niks van jou hoor. Zou willen dat ik van die korte teksten kon schrijven.

Fren, hier ook iemand die op grote voet leeft. Maat 41. En dan nog struikelen over een zandkorrel.

Meiden, vinden jullie niet dat bij de schoenen van Henne een bijpassend tasje hoort en nu we toch bezig zijn misschien wel een bijpassende outfit? Ik zeg ja!

Syl, ik krijg de uitslag meteen. Dat compenseert dat je op die andere 3 maanden moet wachten ;-)

Nico is ook zo goed in de samenvattingen. Alleen kan zij het veel korter dan ik.

Babeth, best lang wachten nu tot de volgende echo. Hoe vind je dat?

Henne, dank je wel voor de tips.

Meiden, ik ga op de bank kan met fatsoen niet meer op mijn stoel zitten.

Morgen overdag ben ik er dus niet maar s avonds hopelijk weer wel. Voor veel goed nieuws zorgen he?

Geplaatst

hoi meiden

Henne wat een gave schoenen!!! ik ben van een kant blij dat ik veel thuis ben want fatsoenlijke, leuke schoenen zijn momenteel niet aan mij besteed, loop lekker op slippertjes...

Zara, veel succes met de hysteroscopie morgen en de operatie van je vader uiteraard,spannend, beide in hetzelfde ziekenhuis toevallig?

Hier klapte het er rond 17.00 uur ook even flink uit zeg, compleet met onweer en enorme regen!

Eef, wat ben je toch een ongelofelijk krachtig mens, zoals je hier mee weet te schrijven terwijl jullie nu net pas aan het wennen zijn aan het definitieve nieuws....ik weet niet of ik dat zo zou kunnen hoor.... wat Henne schrijft over een kaartje klinkt erg mooi.

Dat wat je schrijft over opnieuw een carriere beginnen klinkt mij ergens bekend, ik had dat heel sterk na de bevalling en ook het gevoel om samen met man en hond in de auto te stappen en weg te rijden, maakte niet uit waar naartoe.

Syl was de sushi lekker?? wij hebben gebakken aardappeltjes op met verse worteltjes en een gehaktballetje, erg lekker.

Ivfsh en Sandra succes morgen! en Kaartje, jij veel succes met de tp!

Sandra, Zara Die periode van rond de 22 weken is inderdaad erg opvallend, ga het toch nog eens met mijn eigen gyn bespreken, maar die heb ik voor de bevalling nog maar 1x in princpe....wordt een lang consult haha.

Zara en wat je schrijft over waarom dat je destijds koos voor een tp van 2, ik denk zoals de meeste mensen hier: een zo groot mogelijke kans op een zwangerschap, logisch!!

want de kans dat ze beide innestelen is immers veel kleiner...

Fren, ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn, bah zeg, en uiteindelijk heeft die arme Vin de hele nacht wakker gelegen....even rustig aan haha.

Ik heb vandaag bedacht om een soort fotoboekje te maken met allrelei informatie (voor onszelf en straks evt. voor de kleine) van deze hele behandeling, schema van medicaie uit DD, de foto van de 2dagen oude embryo´s , de tp in de baarmoeder, de echo´s, controles en spannende periodes die erop volgden en uiteindelijk eindigen met het geboortekaartje. Gewoon meer voor onszelf, om later nog eens terug te kijken. Het stomme is dat ik deze keer ook een zwangerchapsdagboek heb maar er nog niets in heb kunnen schrijven. lukte me op de een of andere manier niet.

Straks ook even BB kijken, ik ben weer benieuwd.

Geplaatst
Babeth, best lang wachten nu tot de volgende echo. Hoe vind je dat?

Zara, inderdaad best lang maar het is maar een ingeplande datu,. ik bedoel, als ik me voor die tijd niet prettig of onzeker voel dan kan ik altijd tussendoor terrecht dus dat scheelt weer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden