Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ach Guusje, wat een domper....hoop dat je vanmiddag toch goed nieuws krijgt...knuffel voor jou...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Guusje,

Probeer positief te kijken. Het zijn 3 folikels. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Houje haaks. En ga niet zitten denken dat je je bij ons aan zou moeten sluiten. Dat mag pas als het echt allemaal mislukt is.

Heel veel succes.

Nico, jij hebt zo te lezen heel veel energie. Wil je mij een beetje geven? Kwam al dood moe uit bed.

Syl, begrijp ik net als alle anderen dat J nog terug wil naar huis als jullie op de vakantiebestemming zijn?

Witje, je bent lekker bezig.

Simba zag dat je lekker aan het wassen bent van baykleding.

Hier druk op het werk. Saai weer buiten maar wel droog. Vanmorgen ontbeten met 2 krentenbollen ipv yoghurt. Waren we vergeten te kopen.

Gisteravond chili con carne gemaakt. En vandaag het laatste restje op eten.

Ook vanavond weer op de weegschaal. Ben benieuwd.

Geplaatst

Guusje je weet hoe teleurgesteld ik was bij de eerste FM en uiteindelijk toch 5 eitjes had! Dus het kan nog meevallen!

Nico ik had (heb) juist een hele goeie band met mijn ex- schoonfamilie, mijn ex-schoonzusje was een vriendin van me en ook met mijn ex-vriend heb ik nog regelmatig contact. Daarom heb ik ook met ze afgesproken, hij heeft snel achter elkaar twee dochtertjes gekregen (moest wel slikken bij de tweede want die was niet gepland...) en die heb ik nog steeds niet gezien. Mijn ex-schoonmoeder tobt al jaren met haar gezondheid en de afspraak is dan ook al 2x afgezegd. Nu gaat ie dus door maar ik ben juist zo bang wat ik aantref omdat ze zo ziek is en ik altijd dol op haar ben geweest. Ze weten er overigens allemaal van hoor, alleen mijn dochter niet dus we zullen er niet veel over praten...

Geplaatst

Guusje... alsjeblieft... ga nog niet bij de pakken neerzitten.. Mijn situatie was gelijk aan die van jou!! Alleen mijn cystes groeiden tijdens de stimulatie.

Ik had ook 'maar' 3 follikels..... en heb nu een toeter en een cryo...

Alsjeblieft.. maak jezelf niet onnodig gek....

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties. Ik weet dat ik posotief moet proberen te blijven, maar het is zo lastig.

Simba, vergelijkbare situatie, daar moet ik me aan vasthouden. Hoe is het bij jou toen gegaan met de punctie? Was dat geen probleem met de cystes?

Geplaatst

Guusje wat moeilijk zeg. Het kan nog alle kanten op.

We weten allemaal de teleurstellingen maar ook het geluk. Wat Simba zegt er is eigenlijk geen pijl op te trekken.

Probeer positief te blijven.

Nou eigenlijk is het ook hard werken op deze vakantie. Het is het jaarlijkse vliegkamp. J vliegt terug en doet daar andergalfuur over. Dan komt hij zaterdag terug met onze 4 zitter. Wij organiseren dit, alsof we nog niet genoeg te doen hebben.

Geplaatst

Er zaten bij mij twee follikels achter een cyste. Waarvan ze tijdens de fm niet zeker wisten of ze zouden kunnen gaan aanprikken.

Ik kreeg volgens protocol met endo, een ab kuur rond de punctie. 2 pillen 's avonds, 2 's ochtends, punctie, en dan nog 2 's avonds.

Er zou gekeken worden tijdens de punctie wat ze met de twee follikels zouden doen. Wat ze uiteindelijk gedaan hebben weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat ze toch door de cyste heen zijn gegaan, want de follikels zijn wel aangeprikt.

had ook een iets pijnlijkere buik dan de eerste poging.

Maar verder is alles gewoon goed gegaan.

Geplaatst

Hoi Guusje,

Ook hier het probleem gehad met cystes en helaas tijdens de zwangerschap nog steeds... Mijn 2e poging zijn we 3 maal gestart, dus 2 keer voor de punctie gestopt. 1e keer bij de eerste FM, bleek dat de cyste te groot werd en er weinig follikels waren. Hield in stoppen met medicatie en aan de cerazette. Poging 2b al gestrand bij de uitgangsecho omdat de cyste was gegroeid (ondanks het onderdrukkken met cerazette). Wederom cerazette en hopen dat de cyste verdween. Na 2 maanden starten en stoppen met poging 2c gestart en zonder cyste en jawel hoor bij het stimuleren zat er weer één van 4,5 cm. Toen is middels bloedprikken bepaald of ik door mocht gaan, of de cyste meedeed. En een keertje mazzel, ik mocht door. Heb wel langer moeten stimuleren, want ook mijn follikels groeide erg langzaam. Maar het resultaat van poging 2c was 1 keer zwanger (helaas gemiste miskraam) en nu wederom zwanger van de cryo uit die poging. Ze hebben bij mij de cyste niet aangeraakt tijdens de punctie.

Ik weet het, ieder mens is verschillend. Maar probeer het open te houden en handel naar het nieuws wat je krijgt. Ook met endo is het mogelijk om zwanger te raken, alleen is de weg ernaar toe wel een met hobbels (operaties, gestaakte pogingen, onderdrukken door overgang, take your pick).

Guusje heel veel succes!

Geplaatst

Hallo allemaal, ik dacht zal me ook eens melden vandaag hier hihi.

Ik heb vanacht heerlijk geslapen gelukkig!!! Kon mijn bedje niet uit komen, maar dat moest toch want schoonmoeders voor de deur. Was gezellig en natuurlijk weer teveel gedaan. Ach ja er zijn ergere dingen denk ik maar. Schoonpa heeft de tuin weer gedaan en schoonmoeders als extraatje de ramen van binnen en buiten. Wat ben ik blij met de hulp zeg. Lekker aan de koffie gezeten ook nog en gekletst. Dus nu alles weer netjes aan kant en zo maar even wat eten. Ga stiekum een frikandelletje bakken en op brood doen, heb ik gewoon zin in lekker stout zijn dus hihi.

Guusje wat balen zeg dat de fm je tegengevallen is. Wel weer top dat de cyste weer een cm kleiner was. Hopelijk heb je straks kwalitatief hele goede eicellen, ook al wat weinig, maar het cliche ken je inmiddels wel. Er is er maar 1 nodig........

Verder ben ik het al weer een beetje kwijt geloof ik.

Nico verslapen?? foei hihi.

Caro vanmiddag op bezoek bij ex-schoonfamilie. Hopelijk gewoon gezellig en is de hoofdpijn die je nu voelt spanning en niets anders....

Syl lekker in pakken en wegwezen vanacht!!!!!! Alvast een hele goede reis en vooral lekker ontspannen tussen de inspanningen door.

Ga de vetpan eens aanzetten voor mijn slechte vette middageten......

Geplaatst

@Simba, Als er een punctie gaat komen dan krijg ik ook een AB kuur. En had je NA de punctie meer buikklachten? Of tijdens de punctie. Mijn vorige punctie was een hel, en ze willen me nu wat extra pijnstilling geven. Een narcose zag ik niet zo zitten.

@Dublin. Ook een heel traject qua cystes achter de rug. Ik weet dat er veel mogelijkheden zijn, maar gezien mijn leeftijd wil ik de lange weg niet in gaan. Ik kon kiezen, of starten .... op hoop van zegen, of opereren. En als ik me laat opereren dan ben ik weer 3 maanden verder voordat ik weer mag beginnen, en dan is het ook nog afwachten of de cyste terug komt ja of nee.

Maar jullie berichten geeft mij wel meer hoop/positiviteit. Dus dank jullie wel. Het is zo fijn om elkaar hier te steunen, of net even dat steuntje in de rus te geven.

Geplaatst

Ik had na de punctie wat meer klachten.

De punctie zelf..... volgens mij heb ik er doorheen geslapen....

Heeeel erg weinig van meegekregen.

Maar in het MCA doen ze aan goede pijnstilling en ben je half onder zeil.

Geplaatst

zucht Syl....geloof dat bij jullie echt een ongeluksperiode is aangebroken....kunnen jullie nu wel vertrekken vannacht???

San...wat een lieve schoonouders heb je!!! blijven ze dit ook doen nadat de kleine geboren is...hihihi....grapje!! was het broodje frikandel lekker???

sinds ik me weer aan mijn schema hou, ben ik alweer 1,7 kwijt....maar...mijn begeleidster zegt altijd dat ze cm's belangrijker vindt dan kg...mmm....ben ik het niet helemaal mee eens...maar wel fijn idd als de cm's ook steeds minder worden en je wel steeds meer weer in je oude kleren past (die je ooit eens nieuw gekocht hebt en maar 1 of 2 keer aangehad hebt en daarna noodgedwongen in de kast moest laten hangen, omdat die lovehandles te zeer uitstaken...hahahahahaha)...

Eef...hoe gaat ie meid???

Guusje...probeer je idd zoveel mogelijk vast te houden aan de positieve geluiden bij de andere meiden...het zijn idd nu al 3 follikels...wie weet hoeveel het er nog gaan worden...

Caro...dan is het idd wel fijn dat je nog zo'n goed contact hebt met je ex-familie...alleen is de reden iets minder dat je nu op bezoek gaat...desondanks toch een fijne middag!!!

henne??? weer een lazy morning? of ben je aan het werk???

morgen hebben we afdelingsuitje (had ik dat al verteld?) en dan gaan we maastricht onveilig maken...beginnen met een historische stadswandeling, daarna lekker lunchen en dan zijn diverse activiteiten waarvoor je je kon opgeven: vlaaien bakken, de kazematten (grotten), fietstocht door Maastricht en bierproeverij....ga lekker................vlaaienbakken...bierproeverij was mijn tweede keuze...hihihi...ben toch meer een wijndrinker...behalve op Pinkpop dan...en 's avonds eindigen we met een borrel en aansluitend een BBQ...hoop dat het weer morgenavond meezit...maar volgens mij kan het ook binnen gedaan worden...

ga weer wat foto's maken...hebben ons fototoestel weer helemaal ontdekt...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

het broodje frikandel was heerlijk, met een flinke klodder mayo hmmmmm.......

Ja schatten van schoonouders heb ik. En dat te bedenken dat ze al 74 en 76 jaar zijn!!!!! Zij verdienen straks echt de opa en oma award van het jaar!!! Na de bevalling komen ze ook nog helpen hoor, maar ik hoop dat ik het dan zo langzamerhand weer steeds beter en meer zelf kan doen. Ze vinden het normaal dat ze komen helpen, maar ik heb vandaag nog maar eens gezegt dat ik er heel blij mee ben dat ze het nog kunnen. Zo vanzelfsprekend is dat niet vind ik. We zullen ze ook zeker "belonen" voor hun hulp. Hebben ze dubbel en dwars verdiend.

Wat is het rustig hier het afgelopen uur, ben ik niet gewent van dit topic. Net nog even vriendin op de koffie gehad, gezellig. Nu dus nog steeds niet liggend gerust.... zal dat zo maar eens gaan doen, anders heb ik er spijt van vanavond. Ga weer eens op de bank liggen straks, geen zin om naar boven te lopen, en dan nog eens wat kijken wat ik opgenomen heb..

Kaartje weet je al hoeveel bevruchtingen??????

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Kaartje: 21 juni punctie, 23 juni tp

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 24 juni 2e FM

Henne: laatste cryo-poging, 28 juni echo

Zwanger

Dublin: 20 juni controle gyn 16w4d (beslissing cyste)

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Zkh belde net, vrijdag om 9.30 2e FM. En nu ga ik proberen wat positiever te zijn :-s

Geplaatst

Pauze

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Guusje: 22 juni 1e FM

Zwanger

Ursula:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst
Guusje, heb je al wat gehoord?

Super Kaartje! Ben blij voor jullie. Op naar morgen .....

Geplaatst

Kaartje...spannend....

Guusje...that's the spirit!!!

Ruby en Eef...moet toch weer even slikken als ik jullie naam bij het nieuwe kopje zie staan...

san...lekker lekker...en helemaal geweldig dat je schoonouders nog zo actief zijn...hebben de opa- en oma-van-het-jaar-award zeer zeker verdiend!

Daarom neem ik mijn ouders volgende week mee uit eten...om ze te bedanken voor alles wat ze voor ons gedaan hebben en nog steeds doen...

ga nu naar huis...tot later...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Guusje en kaartje, dit zijn toch wel weer kleine lichtjes, Guusje, ik ben blij dat de dames met cystes en positieve ervaringen je wat steun in de rug hebben kunnen geven. Soms hard werken he, positief zijn, gelukkig is het al wel snel de 24 ste..: - S

kaartje, klinkt echt goed, duim voor een mooie tp en een heel positieve ontwikkeling, dikke knuffel alletwee

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Guusje: 24 juni 2e FM

Zwanger

Ursula:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst

Gelukkig Kaartje goed nieuws, veel succes met de tp.

Guusje veel positieve vibes jou kant uit en op naar een mooie fm 2.

Caroline hou moed, het is je zo gegund.

Ivfsh veel plezier morgen met de echo, ik heb er echt alle vertrouwen in :-)

Fren jij ook aan het aftellen naar die magische eerste echo met een mooi hartje.

Henne jij 28 juni de echo, spannend en goed dat jullie vooruit kijken.

Babeth, Sandra en Simba zorgen jullie wel dat de kleintjes nog even blijven zitten en geniet, voor zover dat mogelijk is van de laatste loodjes en hou jullie zelf in de pas met voldoende rust en vertroetelen!!!

Als ik mensen ben vergeten dan ook heel veel succes met de belangrijke dingen die gaan komen tijdens mijn vakantie.

Het is ons allemaal gegund of het nu om kinderen, werk, liefde of gezondheid gaat.

Nico veel plezier met het uitje, heeft hier net flink geregend, morgen hopelijk niet bij jullie.

Goh meiden moet gaan afkicken, ik hoop zaterdag online te zijn.

Jeroen heeft zaterochtend nog even een examen tussen gepropt, mafketel, ben het er niet mee eens, allemaal teveel.

Kentekenplaat is nu een witte zonder papieren, RDW zegt dat we zo mogen rijden, ben benieuwd dus hopelijk die crisis bestreden.

Nu deed het 3de remlicht het niet meer, dus Jeroen knutselen brak het af, nou maar wat duck tape erop geplakt.

Zo de rest van de dag nog gezellig meebabbelen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Syl wat is dat toch bij jullie zeg, uiteindelijk is het weer Goed gekomen , sjonge jonge echt afkicken voor je!

Ik zal de kleine meid toespreken dat ze tenminste in mijn buik blijft zitten totdat jij weer terug bent.....geniet lekker van de welverdiende vakantie!! Ook J. Uiteraard!!

Guusje fijn dat je nog in de race bent! Probeer idd. Positief te blijven, negatieve gedachten pas toelaten als er een reden voor is, nu nog niet hoor, op naar vrijdag!

Kaartje wat een Goed nieuws, nog 1x naar DD. .... Heel veel succes!

Ivfsh en Sandra, heel veel plezier morgen bij de echo!

Hier terug van controle, alles helemaal goed, gaat volgens het boekje, heerlijk!

Geplaatst

Mooi Babeth, elke keer een stukje rust voor jullie hoop ik.

Ben ook heel erg benieuwd naar Mia. Juni blijft toch ook een beetje "mijn" topic met bijzondere mensen erin.

Denk niet dat haar meisje nog lang blijft zitten.

Net wat sushi besteld, gezond en licht. Dat mis ik altijd in Frankrijk waar wij zijn, iets Aziatisch te eten, nu nog even van genieten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden