Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef wat een verdrietige en zwarte dag in jullie leven. Wat klink je sterk, verdrietig en realistisch...hoe bijzonder om dat te lezen in je bericht. Ik wil jullie samen heel veel sterkte wensen in het proces waar jullie nu in terecht komen. Fijn dat je hier mee blijft schrijven!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther...zie dat jullie 29 juni evaluatie hebben...veel succes...

enne...heb ook even de foto's op je hyves gekeken met jou en je nichtje...zo lief en vertederend...hoop dat dit ook voor jullie werkelijkheid mag worden...en ik hoop niet dat ik je nu gekwetst of pijn heb gedaan met deze opmerking...

wilde het niet bij de foto's op hyves erbij zetten...

knuffel voor jou!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Zara...nog bedankt voor je compliment...ik doe mijn best, maar af en toe kruip ik ook net zo lief heel diep onder de dekens om er voorlopig niet onder uit te komen...af en toe ook een masker dat ik voorhou (niet hier), maar wel bijv. op mijn werk en zeer zeker bij het fitnesscentrum als ik les moet geven...

Pinkpop had ik me ook voorgenomen om te gaan genieten....en dat is gelukkig gelukt!!! wel bij het gesprek met neefje even een moeilijk, maar wel bijzonder moment gehad...

pauzemeiden overwinteren...heel goed idee!!!

Geplaatst

Lieve Eef, sorry voor mijn late reactie. Kreeg bezoek wat zojuist is weggegaan. Heb wel steeds aan je gedacht....

Lieverd, ook jullie nu een negatieve test en daarmee een einde terwijl iedereen zo had gehoopt dat het anders zou zijn. Jullie zelf nog wel het meest.

"Life is what happens to you, while your are busy making other plans" schrijf je. Zo waar! En ook wat je schrijft over geluk en ongeluk hebben. Het lijkt soms net op het gooien met een dobbelsteen. De één gooit gelijk 6 en de ander nooit. Ik vind het zo erg voor jullie!

Tegelijkertijd sta ik versteld dat je in je post eigenlijk ons en de mensen om je heen al aan het troosten bent. Het gaat nu om jou/jullie. Wat dat betreft, wil ik alle lieve woorden hier aanhalen maar toch ook speciaal die van Henne en Babeth.

Met jullie instelling en kracht komen jullie er wel. Ook ik geloof daar in. Maar het is wel met een open wond, een zere plek die er altijd zal zijn en dat had niet zo mogen zijn. Jullie hadden ook de zes op de dobbelsteen moeten krijgen.....

Lieverd, heel veel kracht sterkte en wijsheid voor jou, je man en de mensen om je heen. xXx

Geplaatst

ohhh meiden ik zit hier echt met tranen in mijn ogen, wat is het toch een geweldig forum hoe we elkaar op kunnen vangen en elkaar steunen waar we kunnen!!! maar zoals het gevoel van hier stopt het is toch zo hard en triest!

pff moest ook even "lachen" om het bericht hier van Henne en Eef op het topic van die studenten, ik heb er ook op gereageerd maar terwijl ik bezig was dacht ik dit moet ik niet doen maar toch, ik vind het zo´n vreemd iets en omdat ik kwaad en verdrietig ben on de ellendige berichten hier voel het ook nog eens fout bij mij waardoor ik er eigenlijk ook niet uitgebreider op wilde reageren. Voorlopig ook maar niet terug gaan lezen wat er nog allemaal daar gepost is.

Vanavond moet ik naar wat schoonfamilie, liedje oefenen voor een 25-jarig huwelijk, ik ga wel maar playback want ik zing nog erger als een valse kraai en er is dan ook nog eens geen begeleiding....,maar goed, ze hebben er moeite voor gedaan dus laat mijn gezicht wel zien!

Geplaatst

Lieve lieve Eef en Cas,

Toen ik je bericht vanmiddag las op mijn werk, was ik even van de wereld. Tuurlijk hield ik er rekening mee, maar jeetje zeg, wat is dit een klote nieuws zeg, wat hard aan komt, en dan vraag ik me af, hoe moeten jullie je wel niet voelen. Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed de juiste woorden te schrijven, maar dit zal vast komen omdat ik morgen de FM heb, en eigenlijk bepalend is of we gaan stoppen ja, of nee. Sorry daar voor. Maar vergeet niet dat ik enorm veel aan jullie gedacht heb vandaag, en ik zo graag de hoop had dat je met een mooi bericht zou komen. Maar helaas. Veel verdriet hier en daar ......

Ik vind het wel knap van jullie hoe jullie nu al naar de toekomst proberen te kijken. Daar heb ik veel bewondering voor.

Lieve Eef, vanuit hier een dikke hugg, en een hele dikke knuffel.

Veel liefs Guus

Geplaatst

Eef, lees zojuist je mening over het studentenonderzoek. Had daar graag willen reageren met een applaus en buiging voor jou maar gelukkig is het topic al door Jheroen gesloten. Bij deze dus de buiging en het applaus hier.... Nico, heb jij een bijpassend plaatje???

Ik ga even een rondje doen. Ben toen aan uitwaaiien.

Geplaatst

Ja, was een beetje knullig om een dergelijk verzoek te richten aan vrouwen die er letterlijk alles voor over hebben om ook maar 1 kind te krijgen, laat staan een tweeling op bestelling. Nog afgezien van het ethische aspect, maar goed, dat moet ieder voor zich weten.

Geplaatst

Ik had er een blik op geworpen en dacht: daar ga ik me niet in mengen. Vond het ook zo raar dat die studenten meteen schreven: geef niet je mening, alleen reageren als je mee wil doen. Tsss... dacht ik toen.

Heeft Jheroen het topic al gesloten?

Geplaatst

Ik heb op alle vragen gereageerd via een pb en mijn eindconclusie was: IVF is geen levering op bestelling.

Maar meiden, laten we ook geen oogkleppen op hebben. Er gebeuren dit soort dingen. Niet in Nederland gelukkig, maar het is heus mogelijk om IVF te doen als je een meisje/jongen wilt. Of om idd onverantwoord veel emrbyo's terug te laten plaatsen. Denk aan poctomom, wie beslist zoiets en hoe ethisch is dat? Ook in landen in zuid Europa is het terugplaatsen van drie embryo's bij normaal vruchtbare vrouwen heel gewoon. Het verhaal van een eeneiige tweeling 'nemen' is natuurlijk bizar, maar het zal buiten Nederland beslist mogelijk worden, hoe onethisch het misschien ook is.

Genoeg daarover: pasta, boontje en chorizo als noodoplossing omdat de burgers bedorven bleken ook fijn.

Guusje veel succes morgen!

Ivfsh trek jij het nog een beetje, nog twee nachtjes. Ben je nog erg misselijk?

Sandra hoe is het werken gegaan? Erge last nu?

Kaartje spannend morgen? Wel fijn dat je gelijk al wat hoort, scheelt een hoop stress.

Caro ben je da vier een beetje doorgekomen? Wel jammer als je niet hij de meeting kunt zijn. Maar ja, da's van iedereen zo. Vind toch al dat er zo last minute veel mensen kunnen, dik de helft!

Ik dkk nog even in de agenda, moe morgen vrij gaan vragen foor onze IVF/vakantie weken. Hoop dat het vakantie wordt......

Geplaatst

Pittige discussie daar, Henne en Eef zijn op dreef....

Ze hebben de boodschap begrepen en sluiten het netjes af. Ze gaan niet in discussie, ik had ze ook geen kans gegeven met jullie.

Toen ik gisteren het bericht van Zomer las zei ik nog tegen Jeroen dat ik liever niet meer zw ben van een tweeling, eeneiig of tweeeiig maakt niets uit. Hoe bijzonder het ook is ik vind het persoonlijk een te groot risico. Zoiets zou je niet mogen kiezen, net zomin het geslacht bepalen.

Geplaatst

Wauw Eef, I'm impressed! Van Henne wist ik al dat ze zich bijzonder goed weet uit te drukken maar jouw reactie is goed... Ik denk dat die studenten niet goed hebben nagedacht en besloten hadden dat een IVF forum de juiste plek was. Beetje dom om te komen waar de emoties zo hoog zitten maar ja, daar hebben ze nu in ieder geval van geleerd!

Tja, ik voel me prima, voel vandaag eigenlijk niks en dan denk ik weer: klopt dat wel? Maar het zal niks meer of minder betekenen dan dat de wondjes van de punctie genezen zijn en geen trekkerig gevoel/steekjes meer geven denk ik? Vanmiddag de bollen vergeten...uur te laat. Gelukkig neem ik ook tarwekiemolie en granaatappelsap dus genoeg extra hulp voor de innesteling hoop ik? Ik begin nu langzaam een beetje zenuwachtiger te worden... Morgen dag 5...

p.s. Net het journaal gekeken, niet best wat er in 'mijn' Maasstad ziekenhuis gebeurt...

p.s. 2 Net een grote blaar ontdekt op mijn kleine teen! Gewandeld met de verkeerde schoenen aan...

Geplaatst

hoi Caro, nou mijn reactie was niet helemaal juist hoor, ze wilden geen onderzoek maar meningen horen. Die ze kregen was niet naar de zin. Helaas hebben wij op dit forum te maken met de basis van het handelen van de gezondheidszorg in Nederland: evidence based medicine. Helaas. Mochten we wel wat meer willen avonturieren, dan zullen we een zak met geld mee moeten nemen, en dat is nu eenmaal in dit politieke paradijs van nivellering niet haalbaar. Nee men doet meer moeite om te bezuinigen en ivf behandelingen te schrappen. Maar nu houd ik er ook over op, want vandaag was geen goede dag om aan deze discussie mee te doen.....

Voor jou nu weer een dagje voor bij, zul je zien, het gaat snel hoor, super dat je bent gaan wandelen! Morgen met andere schoenen gewoon. Heb je vraag voorgelegd aan de ivf vpk, en die zei inwerktijd bollen 30 min. tot 1 uur voor het is ingetrokken. Wat dan nog naar buiten komt is restmateriaal. Heb 6 juli nog een afsluitend gesprek, denk dat ik het als het mogelijk is, nog voor leg aan de "professor", dan kan ik dat nog op dat topic over die bollen plaatsen, en dan onthoud ik me ook daar van commentaar ; - )

Guusje, dankjewel voor je lieve woorden, als geen ander kan ik begrijpen dat je je nu moet focussen op je fm voor morgen en het opladen in deze poging en de spanning of je door kunt. Heel veel succes morgen en ik zal aan je denken, en heel erg duimen, knuffel en denk vooral jezelf nu xxx iedereen duimt hier voor de race meisjes, voor jou, Kaartje, Caro, en straks Henne ( ben altijd zo bang dat ik iemand vergeet..)

San, stuur gewoon je geboortekaartje alsjeblieft, het is voor mij geen issue, lief dat je er naar vraagt xxx

Ga het lijstje proberen aan te passen, ik hoop dat niemand het erg vind als ik er een kopje bij maak. Als het niet ok overkomt gewoon laten weten, het is voor mij ook maar een poging om iets te maken waar ik me dan goed bij voelt. Pauze is er voor mij ook niet bij.

Iedereen veel liefs en fijne avond, nogmaals dank jullie wel voor jullie lieve reacties

Geplaatst

hoi dames

net nog wel even naar die studentendiscussie gaan kijken, go Henne en Eef!!! wat hebben jullie alles toch mooi verwoord en ze het eea. erg duidelijk gemaakt!

Eef, ik vind het een "goed" idee dat je nog een kopje aanmaakt, het is ook een stap in het hele proces van behandelingen en hoewel het het "eindstation" is (bah wat een klote woord) is het wel een onderdeel van... ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Guusje succes morgen!

Caro, morgen dag 5, dan kan toch de innesteling beginnen he?

Syl, ik las je reactie met de angst voor een tweeling, helaas komen de vroeggeboortes ook voor bij eenlingen maar ik snap het wel uiteraard!Een meerling zwangerschap is en blijft risicocoller, maar typisch is wel dat het allemaal gebeurt is tussen de 21 en 23 weken.....

Het stomme is dat ik zondag nog bij mezelf dacht, in 2010 zijn er met Lars* en Nick* in totaal 7 kindjes overleden na een vroege vroeggeboorte en nu is het bijna juli en gelukkig gaat alles goed! en kort daarna dit bericht...

nou meiden, ga proberen mijn gedachten wat te verzetten door een liedje mee te playbacken.

liefs

Babeth

Geplaatst

zara...een filmpje bedoel je??? nee...die ga ik niet plaatsen...hihihi...zal vragen of er foto's worden gemaakt bij de zomerzumba, maar dan moet je nog 2 weekjes wachten...5 juli is die les!

hihi...een liedje is klaar...nu verder met de andere twee...

Geplaatst

Caroline gaat morgen nestelen, lekker nestelen!

Klopt Babeth en omdat we het niet voor het zeggen hebben kunnen we er niets aan veranderen behalve beslissen om 1 embryo terug te plaatsen.

Waarom gebeurt het rond die wk, weet het niet.

Weer die moeilijke waarom vraag, bij 1 of 2 kindjes.

Wat moet ik mij bij het playbacken voorstellen?

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Kaartje: 21 juni punctie, 23 juni tp

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 22 juni 1e FM

Henne: laatste cryo-poging, 28 juni echo

Zwanger

Dublin: 20 juni controle gyn 16w4d (beslissing cyste)

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

(als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag)

Geplaatst

Mooi Eef, zo is er toch een volwaardige plek op ons lijstje. Ik hoop alleen met heel mijn hart en ziel dat dit een heel kort rijtje blijft.

Geplaatst

Eef, mijn man schrok ook enorm van jullie bericht. Namens hem ook veel sterkte.

Het lijstje is mooi zo Eef.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden