Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef ondanks de zure betekenis vind ik het fijn dat je bij ons blijft!

En kan alleen maar hopen zoals Henne zegt dat het een "lijstje" blijft.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef, ben super trots op je!

Guusje, heel veel succes morgen.

Hier weinig energie, erg moe al de hele dag, lees mee, maar weinig te melden...

Geplaatst

Iedereen knuffel ene nogmaals dank voor jullie lieve berichtjes, hoop ook dat het n piepklein lijstje blijft ;-)

Guusje, heel veel succes morgen,

Meiden slaap lekker vannacht ;-) xxx

Geplaatst

Guusje succes morgen, dan beslissen jullie toch ook om nu wel of niet door te gaan?

Fren jou lichaam is hard bezig geen wonder dat je moe bent. Goed luisteren naar jezelf.

Ik hoop ook op geen gebabbel hier.

Sandra en Simva jullie ook lekker slapen zonder afzakkende sokken.

Geplaatst

hoi meiden

net thuis,,syl het playbacken...als ik de noten niet kan halen playback ik gewoon....

het oefenen gign wel goed, ze hebben er leuk en veel werk van gemaakt.

Ja die termijn ....heel bizar, de oorzaak is natuurlijk ook niet iedere keer hetzelfde maar de gyn van een van de dames had wel aangegegven dat die periode kritisch is en als ik dan naar mezelf kijk, ook nu had ik in deze periode (toen met de 1ste meeting) een flink verkorte baarmoederhals.

Ook als wij tzt met de cryos verder gaan dan steeds een tp van 1!

Simba ik zag dat jij morgen ook weer een controle hebt, succes!

Guusje, nogmaals succes morgen!

Eef, ook dit heb je mooi verwoord!

slaap lekker meiden

liefs

Babeth

Geplaatst

Gelukkig iedereen doorgeslapen hoop ik. Hier ook, was ook wel nodig.

Wij willen vannacht om 04.00 wegrijden. We willen voor 12.00 op de camping zijn anders zijn ze pas weer om 15.00 open en J. wil die middag weer terug.

Drukke dag voor de boeg.

Geplaatst

Eef, wat ontzettend jammer. ik kan (wil) het eigenlijk niet geloven. Deze had bij jou/jullie moeten blijven. Ik had er zo'n goede hoop op aangezien je nog steeds niet ongesteld was geworden. Wat een rotzooi, het is zo gemeen en onrechtvaardig.

Ik had het gisteren al gelzen maar had de moed niet om te reageren, waar vind je woorden van troost???? Lieve eef, hou elkaar vast.

Kaatje, een mooi resultaat, hopelijk kan je later lachend vertellen tegen jullie kleine hoeveel kilometers mamma in de auto heeft gezeten..

Sab, behoorlijk in de lappenmand, hoop dat je een beetje hebt geslapen.

Guusje, een heel spannende dag voor jullie. Succes!

Over ivf op bestelling, ik ben een keer gevraagd door een moeder die rond dezelfde tijd als ik was uitgerekend (maar haar zoontje kwam 2 maanden te vroeg en merel 2 weken later) of ze met ivf ook het geslacht kunnen bepalen want ze wilde eigenlijk zo graag een meisje! Ik ben er toen serieus op ingegaan en heb haar rustig uitgelegd wat IVF inhoudt en de regels in noorwegen en nederland (voor zover ik op de hoogte ben). Maar ik stond perplex van deze vraag. Ik snapte ook helemaal niet dat het van haar kwam, ze was 38 toen ze zwanger werd en had er 3 jaar over gedaan. Dan kus je toch de grond dat het is gelukt??? Maja, blijkbaar zijn er toch veel die wel iets zien in het 'bestellen'. Dit heeft wel mijn mening over haar enorm vervormd.

Syl, dan moet je maar eens aan de slag!

Geplaatst

Eef, ik wil jullie ook heel veel sterkte wensen. Je bent een onwijs sterke vrouw! ...vind het leven soms vrezelijk oneerlijk & het maakt me verdrietig dat wij dit allemaal moeten doormaken... ieder voor zich met toch een hoop baggage... Fijn dat je blijft schrijven & kijk ernaar uit om zo een bijzonder mens te mogen ontmoeten!

Kaartje, duimen blijven suf draaien voor je!

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Kaartje: 21 juni punctie, 23 juni tp

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 22 juni 1e FM

Henne: laatste cryo-poging, 28 juni echo

Zwanger

Dublin: 20 juni controle gyn 16w4d (beslissing cyste)

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Meiden heb mezelf ook even verplaatst. Hoop zo dat dat onderste rijtje niet langer wordt.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ik geloof dat ik even een peptalk nodig heb... Was ik tot nu toe positief, vandaag is de twjfel toegeslagen. Ik voel niks, behalve een zweempje hoofdpijn? Mijn grootste vijand in dit proces, alleen is het erg vroeg. Vrijwel alle andere pogingen kreeg ik hoofdpijn op dag 7 en wist ik dat het voorbij was... Maar zo wil ik nog helemaal niet denken! Ik wil graag positief zijn omdat ik denk dat dat ook helpt maar dat is zo moeilijk!

Geplaatst

goeiemorgen dames,

gelukkig is het vannacht rustig gebleven...was zo in gedachten bij het oefenen van de zumba dat ik gewoon de wekker vergeten was te zeggen..om half 7 schrok ik wakker...normaliter zit ik dan al zo'n tien minuten in de auto zodat ik om kwart voor 7 kan beginnen..nu dus in een rap tempo alles vanochtend snel snel snel gedaan en was om kwart over 7 hier...gelukkig...haar zit voor geen meter, maar ja...ff wat wax erdoor en als het al rommelig zit, dan zeg ik gewoon dat het zo hoort...hahahaha...nieuwe look...

Guusje...veel succes vandaag met de 1e fm...hoop dat het goed gaat allemaal en dat je verder kunt!!!

Babeth en Simba...veel succes vandaag met de controle!!

Syl...al hard aan het werk zodat jullie vannacht kunnen vertrekken...heel veel plezier...hoop dat alles goed gaat en dat jullie een (voor zover mogelijk) onbezorgde vakantie tegemoet gaan....

Kaartje...vandaag krijg je de uitslag toch??? reuze benieuwd en spannend....duim voor je!

liefs,

Nico

Geplaatst

mogguh allemaal....

ik heb alleen rond half 5 even gespookt...

Nu lekker mijn ontbijtje weer op.

Eef, ik wil toch ook nog even zeggen dat ik je woorden heel sterk vind.. maar denk alsjeblieft ook aan jezelf. Ga niet voorbij aan je eigen vedriet.

Kaartje, hoor je nu vandaag hoeveel bevruchtingen er zijn?

Caro.... ik heb ook niets gevoeld. Alleen een week na punctie wat steekjes. Het enige dat bij mij bij de eerste en tweede poging anders was, is dat ik bij de tweede poging mijn baarmoederhals niet voelde terugdraaien in de tweede wek. Bij het inbrengen van de bollen.

Ik heb gisteren wat buik een rotdag gehad. Spieren en banden bij mijn baarmoeder doen zeer.... ribben die wat uit de kom zakken, been optillen is niet fijn.... bleehh.... Maar goed, wat heb ik nou eigenlijk te mopperen...

Straks maar even afwachten, heb ook nog fysio..

ik ga even een was uit en in de droger vrotten.... heb ik in ieder geval nog IETS nuttigs gedaan vandaag ;-)

Geplaatst

Simba sterkte, natuurlijk mag jij ook mopperen, klinkt niet fijn allemaal.

Voelde jij je baarmoederhals terugdraaien? Ik weet niet eens waar die zit! Ik gebruik nu de proppenschieter dus voel er sowieso niks...

Geplaatst

he Caro,

hoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben, de voornaamste reden kan zijn dat je te weinig gedronken hebt (non-alcoholische dranken dus) en dat je hersenen te weinig zuurstof hebben...mijn advies....goed blijven doordrinken, water, thee, liever geen koffie, want dat onttrekt juist weer vocht...

Hoofdpijn kan ook veroorzaakt worden door spanningen...je bent nu flink gespannen omdat je in de wachtweken zit, en zoals we allemaal weten kan dit behoorlijk stressvol zijn...probeer wat afleiding te zoeken, zet een rustigevende cd op (hoeft niet per se kalme muziek te zijn, maar kan ook muziek zijn, waarvan jij ontspant of relaxed van wordt)..

Meid...ik hoop dat je hoofdpijn deze keer niets te zeggen en dat je over een weekje een positieve test in handen houdt...de wachtweken zijn killing en we gaan allemaal op zoek naar tekentjes en steekjes en krampjes, hebben ze iets te betekenen of juist niet...je weet het niet...het kan alle kanten...

blijf moed houden...

ik houd het erop dat je hoofdpijn van de spanning komt...

sterkte meis!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

owkee...dit is wel een heel rationele benadering en poging om Caro een peptalk te geven...

maar je snapt wel hoe ik het bedoel...

Speciaal voor de hoofdpijn van Caro: :StopBugginMe: stop bugging Caro!!!

:nono: niet zo aardig dat je haar komt opzoeken...wegwezen!!!:blow:

liefs,

Nico

Geplaatst

Dank je wel Nico, heb in ieder geval gelachen!

Ja, ik weet het natuurlijk allemaal en ik kan het zelf ook altijd, iemand anders moed inspreken maar als je het zelf bent, pfff... Het is ook nog wel erg vroeg dus ok, we houden het er op dat het van de spanning komt.

Wat ook niet helpt is dat ik opzie tegen vanmiddag: dan zie ik sinds lange tiijd mijn zeer zieke ex-schoonmoeder weer, ik ben bang voor wat ik aantref... En mijn ex is er met zijn dochtertjes en mijn ex-schoonzusje... Zal ik ook wel gespannen door zijn. Ok zal stoppen met zeuren! Ga zo bloemen voor haar kopen en eens flink die lekkere geur in de bloemenwinkel opsnuiven!

Geplaatst

Ooh Caro zo slopend maar houd moed meid. Het is nog zo vroeg. Makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het.

Knuffel.

Simba klagen mag hoor. Een zw hoe dankbaar je ook bent hoeft echt geen roze wolk te zijn.

Nico heel vermoeiend.

Geplaatst

He Caro...gelukkig...al een beetje spanning ervan....

en dat je opziet om je ex-schoonfamilie te zien, is wel begrijpelijk....misschien valt het wel allemaal mee...dit zijn irrationele gedachten...

heb eens een training Assertiviteit gehad en daarin kreeg je ook een deel RET: Rationele Effectiviteits Training.

Dat werkt volgens het ABC-model:

A is de activating event: het bezoek aan je ex-schoonfamilie

B is ideeën en gedachten: dit gebeurt meestal onbewust, ons denken en doen

C: zijn de irrationele denkpatronen, emoties en gedrag

in je hoofd heb je misschien al een heel scenario laten afspelen wat er allemaal kan gebeuren, of juist niet...

probeer dit te laten gaan (owkee...misschien heel makkelijk gezegd, dan gedaan)..

Beschrijf voor jezelf de ABC op: situatie, Gedachten, Emoties en ga dan voor jezelf na of en welke gedachten irrationeel zijn en welk niet en probeer juist de irrationele gedachten door realistische gedachten te vervangen.

Had je een goeie band met je ex-schoonmoeder? Ik denk wel dat ze blij zal zijn dan om je te zien. en misschien gaan ze ook wel vragen hoe het ermee is, en dan moet je voor je zelf beslissen of je erover verteld of niet...

Ben in gedachten bij je!!! komt goed meid!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Syl....af en toe word ik ook moe van mezelf...hahahaha....

volgens mij begint de energie van de shakes eindelijk te werken...

Geplaatst

Goedemorgen,

FM viel tegen. Rechts 1 kleintje, maar deze doet niet mee omdat ze deze waarschijnlijk niet gaan aanprikken ivm de cyste. Al is de cyste nu een cm kleiner. En aan de linker kant zaten er 3 )eiblaasjes', waarvan 1 groote van 15 mm. Ik had de hoop dat er aan de linker kant meer zouden groeien, maar helaas. Vanmiddag na 15 uur gaan ze me bellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het even allemaal niet meer zo weet. Zo enorm bang dat het niet meer door gaat. Ik ben toch maar naar mijn werk gegaan voor de afleiding, maar zorg dat ik om 15 uur thuis ben.

Ik ben zo bang dat ik me ga aansluiten bij Rubster en Eef!

Geplaatst

Eef, hoe is het nu met jou eigenlijk? Beetje kunnen slapen?

Geplaatst

goedemorgen allemaal

Nico ik moet erg lachen om je heerlijke energieke boost! geweldig!!

Caro, wat spannend, toen ik later je bericht las over je programma van vandaag dacht ik meteen heeft het niet met vanmiddag te maken??? Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen en je ex-schoonmoder is vast blij om je weer te zien!!

Guusje ik begrijp je teleurstelling, zeker omdat je de 1ste poging 8 embryo´s had! lastig hoor, wat zei men verder bij de meting? verwachten ze nog dat die andere 2 nog mooi mee gaan groeien? misschien door stimuleren en pas beslissen bij de volgende meting?

Vanwege de endometriose kun je natuurlijk ook niet zomaar deze pogign stopppen en in een nieuwe cyclus verdergaan, de boel is natuurlijk stilgelegd..pfff wat klote! Nou ik hoop dat je snel bericht krijgt en misschien is het dan toch de beste optie om voor een kleine oogst te gaan? Sterkte en succes lieverd!

Syl volop bezig met de voorbereidingen voor de welverdiende vakantie zo te lezen, je had het erover det J voor 12,00 op de camping wil zijn om dat hij daarna nog terug wil, terug naar huis???dat is dan een flinke trip zeg....

Ursela, ongelofelijk wat kunnen mensen toch een enorm vreemde gedachtengang hebben zeg...toen wij helemaal aan het begin van het traject bij een info avond zaten en ik er nog zeer weinig van af wist toen vroeg ook een van de (mannelijke) gasten of menop verzoek wilde selecteren op geslacht, ik kon mijn reactie echt niet onderdrukken en een "tssss" ontsnapte toen ook echt. Voelde me best opgelaten maar daarna dacht ik , hallo, waarom zitten we hier!!! dat hij zich maar opgelaten voelt!

hier een niet al te drukke dag, net de vaatwasser geleegd en de keukenlades opgeruimd en schoongemaakt, met de was ben ik bij (gisteren) en het huis is gepoetst, lekker!

straks op controle en verder rustig aan denk ik.

het weer is hier trouwen drukkend, warm maar geen zon

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even vanaf mijn werk, (waar iedereen heel lief er niet teveel de aandacht op vestigd) simba, bedankt voor je advies. Het wisselt erg, aan de ene kant ben ik dankbaar met alle steun, maar het verdriet is er hoor. Ben nog aan het nadenken hoe ik er mee aan de slag wil in verwerking. stiekem ben ik al heel lang bang dat het niet wil lukken, en daar hebben we het al veel over gehad. Maar hoe nu verder geeft nog de meeste hoofdbrekers. Eerst bijkomen en kijken of de hormoonhuishouding wat normaliseert.

Caro, van de utrogestan kan je veel bijwerkingen krijgen, en dat kan dus erg verschillen per keer dat je het gebruikt. Bij mij was het dus zo dat ik de eerste keren alleen wat darmklachten had, nu had ik er hoofdpijn van, (voelde als spanningshoofdpijn), darmklachten, misselijk, eerste week in combi met hcg nog pijnlijke boobies, misselijk, en duizeligheid, en nu ik dus gestopt ben met de utro is de verhoging ook weg. Heb direct alles geweten aan de utro, en had zelf het idee dat als je zwanger was, dat je gewoon of niks merkte, of wat baarmoeder kramp zou hebben of licht roze afscheiding als teken van innestelingsbloeding. Die hormonen kunnen je gewoon erg voor de gek houden. Het enige wat dus helpt is volgens mij zoveel mogelijk van het positieve uitgaan, dat brengt je lichaam toch het meeste tot rust, en lekker onder de douche met granaatappelsap zeep ; - )

Hier sjaggerijnig en down, en niet zoveel zin om te werken, maar das ook logisch.

Guusje, wat een teleurstellende fm. Ooo, wat dapper dat je naar je werk bent gegaan, kan me goed voorstellen dat je nu onzeker bent hoe verder. Hoop dat ze met een goed, eerlijk advies zullen komen. IUI escape zal bij jou geen optie zijn. Aan de andere kant, als het je laatste poging is, en de bevruchting lukt, heb je toch nog een kans, maar nogmaals het is inderdaad een hele onzekere situatie. Lieve Guusje, ik blijf toch duimen voor je en aan je denken. Slim om om 15 uur thuis te zijn hoor, het is niks zo'n telefoontje op je werk. Hele dikke knuffel!

kaartje, spannende dagen, ook hier wordt geduimd.

Meiden, weet nu al dat het in vlagen gaat komen, en deze dagvlaag is sjaggerijnig en verdrietig, het is gewoon nog erg onwerkelijk.

Syl, bijna vakantie, laatste klusjes en inpakken, alvast heel veel plezier ; - )))) we zullen je missen hier!

ps, slapen was kort maar wel zonder dromen. direct bij opstaan de eerste tekenen van aankomende menstruatie, dat zal ook wel mn humeur beïnvloeden ; -)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden