Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaja ik ga al... Goed zo Kaartje, ja, jij bent nu nog relaxed, wacht maar tot dag 6...

Syl, we hadden je gemist!!! Ga nog effe bij het afvalclubje schrijven wat je allemaal gegeten hebt, of heb je dat al gedaan? :-)

Geplaatst

Kaartje wat fijn dat je nu mooie embryo's hebt!!!

Dat geeft de burger toch weer extra moed!!

Jullie kunnen nu in ieder geval elkaars hand vasthouden, en zorgen dat de ander er niet afvalt...

Geplaatst

Maaaaaaan, wat een dag.... Toen ik vorige week ongesteld werd twijfelde ik al of ik donderdag of vrijdag als dag een moest nemen. Uiteindelijk vrijdag gedaan vanwege echt rood bloed, echo afgesproken voor dag 12. Maar toen vanaf dinsdag eigenlijk al geen bloedverlies meer, gisteren echt niks meer... Ik vertrouwde het niet echt. Vanochtend op dag 7 (of 8) dus al een ovu test gedaan en kreeg een behoorlijk dikke streep. Ziekenhuis gebeld om te vragen of de echo vervroegd kon worden. Maar kennelijk sta ik nu op een soort alarmlijst ofzo, want ik moest dus gelijk vanmiddag al komen! Denk dat ze bang waren voor toch nog zwangerschapsweefsel na de bbz...geen idee.

Maar ik dus vanuit sporten een snel naar au en toen gelijk door naar voorburg. Echo was gelukkig oké, geen gekke dingen maar idd wel een snelle cyclus. Bms al best dik en links idd een follikel van al bijna 14 mm.....op dag 7/8!! voor zekerheid nog bloed geprikt op hcg en ook gelijk lh en oestradiol. Als dat oké is en zaterdag echo ook, gaan we door en gaat het gewoon allemaal wat sneller. Is niet erg. We zaten al te grappen dat m'n lijf net zo ongeduldig is als ik zelf om weer zwanger te raken.

Ze vonden wel dat ik er moe uitzag, waren echt even aan het vissen of het wel goed ging en ik het wel aankon. Toch wel goed dat ze daar zo op letten. En ja, ik ben wel moe na een hele ochtend van hot naar het rennen! Merk ook dat ik gelijk weer in de stress schoot toen ik direct moest komen. Die angst zit nog diep. Maar gelukkig ziet alles er goed uit. Lig nu lekker op de bank bij te komen. Heb kippensoep uit de vriezer gehaald en maak er straks een tosti bij, even rustig ademhalen.

En hier verder.....Kaartje wat heerliijk! Een toppertje en een broertje. Net niet de toppers dus;-)

En ivfsh een goede echo, super nieuws!!!

Enne de 13e...ja t is wel erg jammer dat er meiden afvallen, maar deze dag kunnen de meesten. Dat is ook het enige waar ik naar gekeken heb hoor, ik zou anders tochook niet weten voor wie ik dan moest kiezen :-( was me er trouwens niet van bewust dat ik het ga organiseren? Hihi, lekkere ben jij fran, ik heb alleen een mailtje gestuurd! Maar laten we dan samen het weer in de gaten houden en een leuke locatie zoeken. Komt wel goed.

Caro complimenten trouwens dat je weer gewandeld hebt! Echt goed van je. Ik heb Pom gekocht en vind het werkelijk niet te zuipen. Ben twee keer zwanger geworden zonder, dus ik geloof het wel.

Geplaatst

Ivfsh, hehe, dat is een opluchting. Super blij dat het goed is op de echo vandaag.

Kaatje, geeft vertrouwen dat het zulke toppers zijn. Ik weet wel dat het niets hoeft te betekenen, maja, je wilt altijd dat je kinders het goed doen toch?

Caro, wat goed van je, aan je conditie werken is belangrijk en vult je zelfrespect aan. (bij mij wel)

Net manlief de deur uitgestuurd met merel, ga ik zo bankhangen. Vandaag interview gehad met noorse krant, heb daar zo'n hekel aan. Voel me dan toch onzeker of ik de juiste woorden kies en of ik niet overkom als een giebelende kip aangezien ik veels te vaak lach van de zenuwen. Voelde me er niet voor in vorm. Maja, publiciteit voor as zaterdag is belangrijk.

Eef en ruby, hoe is dat voor jullie? Als jullie het nu extra lastig vinden om zwangerschapsperikelen te lezen laat ik het graag achterwege.

Geplaatst

hoi meiden, daar ben ik weer even kort. Rottige oorontsteking wordt helaas niet minder dus net weer naar de h.a. geweest en nu oordruppels met antibiotica gekregen. Nog steeds doof en een wattenkop all over. Twijfel over wel niet werken morgen, zucht....

Henne, wat een toestand!?! hihi, wel supersuper zeg zo'n korte cyclus. Ik ben ook zo benieuwd naar mijn cyclus de aankomende keer, want ik was ineens weer ongesteld 10 juni...huh? Maar wie weet dus over een paar dagen gewoon een tp!! Goed dat ze zo meelevend zijn hoor!

Kaartje, jihooeeeee lekker broeden meisje, spannend hoor, ik hoop het zo, ook voor jou!

Caroline, hoe voel je je? Trke je het allemaal nog een beetje. W.b. jullie vakantie, tsssssssss ik heb t nog nooit zooooooooo druk gezien op t vliegveld van Heraklion, bizar gewoon, en smerig heet...Ben benieuwd hoe het is als jij gaat, want dan is het nog hoogseizoen ook :-( Wanneer ga je ongeveer en hoelang? Mag ook in een pb-tje hoor :-)

Ik zie idd een datum voorbij komen voor een tussentijdse meeting, leuk!!! Ik doe het even onder voorbehoud, even kijken waar we staan m.b.t. de mmm :-) Maar ik wil er naturlijk wel weer gezellig bij zijn. Is er al een locatie bekend? En een lijstje met wie er komen/kunnen? Sorry meiden, ik heb gewoon de energie niet om bij te lezen op t moment.

IVFSH, jippie, wat moet jjij happy zijn op t moment niet??? Geweldig joh, ik zie je nog aan tafel zitten met de lunch en nu gewoon zwanger!!! Te gek, en heb je al een buikje? :-)))

Iedereen die ik vergeten ben, en dat worden er steeds meer ;-), succes, sterkte, veel plezier en hou vol, wie de schoen past trekke hem aan :-))

Geplaatst

meiden, ik ga de titel even aanpassen,volgens mij is die suggestie al eens gedaan, maar ik wilde het toch even melden en met name ook omdat er ook meisjes zijn die niet meer in de race zijn etc.

Liefs Sab

Geplaatst

Sab klote van dat oor zeg. Ik zou zeggen: niet werken. Je hebt een fikse ontsteking, das echt wel een reden om je ziek te melden. Bedenk ook maar dat er op je werk veel mee herrie ed is, met die holteontsteking had ik daar veel last van.

Wat betreft 13 augustus, we dachten aan omgeving den haag/ Scheveningen, picknicken met mooie weer of anders een leuk lunchtentje. Heb jij suggesties? Als Haagse ;-) Ik zal op afspreken.nl de datum vastleggen, neem aan dat er dan een mail vesrtuurd wordt ook met deelnemers? Wie helaas niet kunnen zijn uit mijn hoofd Eef en caro, ruby onder voorbehoud en de dan net bevallen(de) dames. kan het even niet checken want die site ligt eruit.

En ja, we zouden zomaar zaterdag over een week ofzo al een tp kunnen hebben. Als ze goed ontdooien dan....dat is n wel erg spannend. Zou wel mooi uitkomen, zondag nog rustig aan en been vrij hoeven nemen. Ik zal zo ook het lijstje even terugzoeken en aanpassen.

Geplaatst

henne, natuurlijk weet ik wel wat leuks! Lekker chillen en loungen bij een strandtent in Scheveningen, lijkt me gezellig. Wij gaan daar best regelmatig naartoe, tis lekker makkelijk te vinden, want tis naast de pier in Scheveningen haha

Geplaatst

Klinkt perfect Sab! Heb er ook nu al zin in. 13 augustus....misschien ben ik dan wel twee maanden zwanger...:happy3: ach ja, dromen mag he?

Geplaatst

Nou niet alleen maar over 13 augustus gaan kletsen hier he, das niet leuk voor Eef en mij...

Nou, mijn vriend is nu definitief Man van de week-af... Vriendin kwam net mijn dochter halen voor ballet en haar jongste heeft waterpokken. Zeg ik: Oh dan mag ik haar voorlopig niet vasthouden, je weet maar nooit. Zegt man: Oh ja, jij hebt nog geen waterpokken gehad he? Grrr... Uhm... weet je nog wat we gedaan hebben vorige week? :slap_1gtk:

Geplaatst

Mn echo datum even aangepast... Al lang niks van Spaatje gehoord trouwens. En hoe zou de echo van Ceeke zijn gegaan? San hoe was jullie echo vandaag of heb ik daar nou overheen gelezen? Zara....viel de hysteroscopie een beetje mee?

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 24 juni 2e FM

Henne: laatste cryo-poging, 25 juni echo

Zwanger

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Ursula:

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Geplaatst
Klinkt perfect Sab! Heb er ook nu al zin in. 13 augustus....misschien ben ik dan wel twee maanden zwanger...:happy3: ach ja, dromen mag he?

ik droom met je mee, misschien heb ik dan wel net positief getest ;-):happydance:

Geplaatst

Caroline, wat bedoel je met man af en vorige week? Hahaha ik wil alles weten hoor! En ik ga natuurlijk niet zoooooooo veel teruglezen :-)

Geplaatst

Haha Caro, we zullen ons inhouden. Kun je je vakantie niet gewoon verzetten? Je zit vast veel liever in Scheveningen dan ergens op een Grieks strand :laughing4:

En de titel Man van de week is dus duidelijk weer vrij... ;-) Die van mij komt niet in aanmerking vrees ik, was vandaag ook weer lekker op dreef over dat ik me zorgen maak voor niks enzo. Tuuurrrrlijk schatje, als jij snapt wanneer ik mijn ovulatie heb, mag je je mond opendoen en je ermee bemoeien :mad:

Geplaatst

Haha Sab ik weet niet meer precies wie hem tot Man van de week heeft uitgeroepen vorige week, maar hij heeft het deze keer nogal moeilijk gehad in het EMC... Het was heel warm, druk en hij moest eerst in het kleine kamertje, werd daar niet goed, wilde net naar buiten een luchtje scheppen en toen was het grotere kamertje vrij en moest hij alsnog... Al met al was het een drama voor hem maar het is gelukt en ook in 1x voldoende voor ICSI... Dus toen ik dat hier schreef had iemand dat bedacht... Maar helaas is hij net van zijn voetstuk gevallen (de week is trouwens al lang om) omdat hij niet door had dat ik het over een eventuele zwangerschap had...

Geplaatst

Haha moet wel lachen om jouw "Tuurlijk schatje..." Henne!

Nee ik zit liever op een Grieks strand maar ik vind het wel heeeeel jammer hoor!

Geplaatst

Caroline vergeet niet dat hij ook nog heeft gewacht met medicatie voor zijn schouders omdat het de zaadkwaliteit kon beinvloeden. Ja, hij was echt even onze held... even dan he... ;-)

Ja joh, J. snapt na vijf jaar en acht terugplaatsingen nog steeds niet echt hoe het werkt en dan dat soort opmerkingen....grrr..... Hij is superlief, maar soms...

Geplaatst

ahhhhhhh nu ben ik bij :-) thanks Caroline!

lekker bezig Henne haha

wilde nog wat zeggen, maar weet t niet meer..oh ja moet ff wat brouwen hier ;-)

laterrrrr

Geplaatst

Oh ja, helemaal vergeten! Hij heeft een slijmbeursontsteking Sab... die overigens nog niet over is, hij heeft niet het idee dat de medicatie erg goed werkt... Als het nog lang duurt gaat hij misschien toch voor de injectie... Iemand van jullie daar toevallig ervaring mee? Haha moet om mezelf lachen: vragen of iemand hier ervaring heeft met injecties! :-) Maar ik bedoel natuurlijk in de schouder tegen slijmbeursontsteking...

Ik ga trouwens even liggen, misschien stiekem een power nap doen... manlief kookt (dat dan weer wel...)

Geplaatst

't Is maar goed dat ik volgende week weer gewoon 24 uur aan het werk ga. Kan ik de boel hier niet meer zo vervuilen ;-)

Caroline da's wel balen voor je vriend. Geen idee die injecties, gelukkig nooit mee te maken gehad.

Vind trouwens je handttekening wel briljant: 'officieel' testen... heb je zelf al een datum in je hoofd? EMC zegt toch 15 dagen na de punctie? Ik bedacht net dat ik met een korte cyclus ook eerder iets weet, ben echt erg he. En je zult zien dat ze niet eens goed ontdooien, dan is het hele feest meteen over. Toch probeer ik het maar de Zita-way te doen: be positive this can happen for me!

Geplaatst

Caroline, dat is vervelend zeg, ik heb het ook gehad, in mijn schouder, met een injectie werkt het allemaal wat sneller, deed best pijn kan ik me herinneren maar t hielp wel. Ik zat toen trouwens nog op de Hotelschool en ik weet wel dat ik een paar weken niet mocht werken. Erg vervelend voor een student weet ik wel :-)

Sterkte aan vriendlief!

Geplaatst

Hier ben ik weer, "even" bijgelezen en zal het nu ff vertellen.

Vanmorgen bij controle was alles weer ok. Na het gevraagt te hebben eindelijk het hartje mogen horen. Paul had het nog niet gehoord alleen op de dvd van de pretecho. Over 2 weken weer terug en dan groeiecho. Zoals ik al vermoede ligt die kleine druif nog steeds in volkomen stuit. Vind ie waarschijnlijk lekker liggen, ik hou er ook niet van om ondersteboven te hangen hihi.

P verdiend wel de titel man van de week. Onze dakpanelen werden op ons nieuwe paleis gezet vanmorgen en voor we weggingen zijn we er eerst nog eens langsgereden, toen ik vroeg of hij wilde blijven daar dat ik dan wel alleen ging zei hij dat dat eerst wel de bedoeling was, dat hadden we immers zo afgesproken. Maar dat hij toch mee naar de gyn ging en het dus jammer was dat we het dan zouden missen en niet "live" op foto hadden. Hij zei ons toch belangrijker te vinden dat het dak, lief he??

Na de gyn weer naar de bouw teruggereden en ze waren nog niet niet begonnen met onze dakpanelen dus hebben we dat ook nog gezien en foto's getrokken. Het ging niet allemaal van een leien dakje, er viel een dakpaneel naar beneden met ophijsen bv en het paste niet overal even goed dus moest nog ter plekke onder veel gemopper gefixed worden, maar ons dak zit erop!!!! Alleen de dakkapel nog, maar weten niet wanneer die geplaatst gaat worden. Vanavond gaan we het hoogste punt natuurlijk vieren met taart bij mijn schoonouders hmmmmm.

Heel ego maar ben van jullie al weer vergeten wat er geschreven is. Sab oorontsteking, bah!! Henne eerder echo, spannend en Kaartje heeft haar emmy's terug toppie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden