Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 24 juni 2e FM

Henne: laatste cryo-poging, 25 juni echo

Zwanger

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Ursula:

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Das wel een beetje makkelijk verdiend Sandra, jullie belangrijker vinden dan het dak, ja hehe... Maar vooruit.

Overigens maakte mijn vriend vanmorgen wel een grappige opmerking want toen ik ging wandelen en zei dat ik toch wilde bewegen maar niet durf te zwemmen zei hij: Ben je bang dat er chloor in hun oogjes komt? Dat vond ik wel een schattig idee...

Ja hoor, beng! in slaap gevallen net... Pfff nu katterig wakker met enorme honger, ruikt goed beneden: jachtpannetje met sperziebonen en puree, mmm... Ah, we gaan eten, word net geroepen!

Geplaatst

Nou Caroline, dat heeft je man het toch weer een beetje goedgemaakt toch? ;-)

Ivfsh, gefeliciteerd met je mooie echo! En details graag, hoe was het allemaal gegaan?

Kaartje, jij ook goed nieuws! En nu lekker broeden....

13 augustus is het dus geworden, leuk! Ik ben dan 7 maanden zwanger en Scheveningen is niet om de hoek maar als ik me goed voel dan kom ik lekker natuurlijk!

Geplaatst

Moest weer helemaal wennen aan onze nieuwe topicnaam. Voel mezelf op dit moment helemaal geen pauzemeisje... Kunnen we niet een betere naam verzinnen?

Wat trouwens ook heel bijzonder was in DD vanmorgen is dat we foto's van de embryo's hebben van vanmorgen in het lab en ook een echofoto van de terugplaatsing. Heel bijzonder.

Caro, wat een schattig idee van die chlooroogjes. Die vriendin die je dochter komt halen weet die van jullie mmm? Anders vind ik het namelijk juist heel tactisch van je man om te zeggen dat jij nog niet ziek was geweest...

Henne, wat gaat het opeens snel bij jou. Ook wel lekker, heb je geen tijd om je er druk over te maken ;-).

Geplaatst

Ja hoor Klaartje die weet ervan, ze heeft de eerste keer zelfs gereden naar R'dam en de andere keren is mijn dochter altijd bij haar als we samen weg moeten.

Moeilijk, nieuwe naam, ben er zo aan gewend om meteen te scannen op dit topic...

Geplaatst

Tja, moet nog beter kunnen volgens mij. Ben zelf alleen niet zo inspiratievol vandaag. Evt. gewoon weer (ex)pauzemeisjes?

Geplaatst

meiden verzinnen jullie wat leuks? Dan sluiten we dit topic en beginnen we opnieuw. Dit topic wordt nu wel een beetje erg groot ;-)

tot morgen!

Geplaatst

maak je geen zorgen Fren, t nieuwe topic blijft gewoon t pauzemeisjes topic, maar dan een vervolg zeg maar. Dit wordt nu een beetje te groot :-) Of je nu het 12de berichtje post of het 146000, dat maakt toch geen verschil? hahaha

Geplaatst

Ja hoor, ik ben er weer eens 's nachts... Helaas niemand nee ik bedoel gelukkig natuurlijk, jullie liggen allemaal lekker te slapen, op 3 gasten na...

Kan niet slapen, had net een soort van paniekaanval, is alweer een tijdje geleden en bevalt me helemaal niet... Gelukkig gaat het nu alweer beter maar ik dacht moet mezelf even afleiden...

Meiden wat is het toch moeilijk deze ww. Ik probeer het een beetje te negeren, maar dan denk ik aan het eind van de dag: ik had meer tegen ze moeten praten, ik had meer fruit moeten eten, ik had affirmaties moeten oplezen etc... Het is nu dag 7 en voor mijn gevoel is het lot alweer bepaald, ook al weet ik nog niet welke kant op, verlang bijna terug naar het blije en veilige gevoel van dag 1...

Ik had ook gehoopt dat het deze keer echt anders zou zijn: dat ik na een paar dagen ervan overtuigd zou zijn dat ik zwanger was, het gewoon zeker zou weten... maar dat is helemaal niet zo.

Pfff hou er maar mee op anders ga ik van alles uit zitten kramen op dit nachtelijke uur.

Nog even wat lezen en dan maar weer mijn bedje opzoeken, gelukkig is het bijna weekend.

Geplaatst

Caroline meiske.....maak jezelf niet zo gek lieverd! Ja natuurlijk is het lot voor een deel al bepaald: ze hebben zich nu wel of niet ingenesteld. En als ze dat wel hebben gedaan, dan moet dat verder goed gaan en doorzetten ect etc. En daar heb jij maar heel weinig invloed op! Positief zijn is natuurlijk goed, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat je jezelf echt niet zwanger kunt denken (of doen). En je bent toch supergoed bezig! Je wandelt, je drinkt die vieze Pom (toch?) slikt tarwekiemolie... Ik had zelf wel veel aan die relaxsessies van Zita West, elke dag een half uur. Probeer zoiets voor het slapen gaan of als je smiddags even hebt: een half uurtje plat, handen op je buik, rustig ademhalen, ontspannen en geloven/visualiseren dat je ukkies blijven zitten.

Enne.....je hebt er geen bal aan, maar weet je mijn mooie oranje banner nog met al m'n positiviteit: niet zwanger. Poging daarop heb ik gewoon lopen sjouwen, tillen etc, enige wat ik deed was die sessies, maar positief was ik zeker niet: zwanger. Enorme stress is niet goed, maar je hoeft echt niet de hele dag stralend te zijn. En negeren is toch niet zo erg? Je kunt toch moeilijk de hele dag tegen je emmies lopen lullen ;-) Hoop dat je in ieder geval nog wat geslapen hebt. En vandaag weer lekker wandelen?

Ik ga zo naar werk. Beetje brak van de rare dag gisteren en het sporten. Gelukkig vandaag nog een kort dagje, vanaf maandag moet ik weer echt aan de bak....brrr....

Sab goed idee om een vers topic te maken, we zullen eens goed nadenken over de naam. Eat, pray, love..... dat dekt nog bijna de lading van al onze onderwerpen ;-)

Geplaatst

Dank je wel lieve Henne! Moest lachen om "je kan moeilijk de hele dag tegen je emmies lopen lullen". Ja, ik heb gelukkig nog geslapen, tot kwart voor 8 en zal vanmiddag zeker even een tukje gaan doen. (Ik drink sap van Healthy people trouwens, met framboos er ook in, dat is nog wel lekker...) Het is al honderd keer gezegd maar het is zo'n rollercoaster he. Het wordt ook zo afgezaagd, heb het al honderd keer gelezen hier, maar als je er zelf middenin zit is het ineens weer actueel: als ik steken voel denk ik: yes! Als ik hoofdpijn voel denk ik: nee he... Pfff!

Nou ja, ben blij dat je reageerde want je moet ook even weer zoiets van iemand lezen... Ga douchen en straks weer wandelen.

Geplaatst

Caro de ww zijn nou eenmaal een crime, weten we helaas allemaal al te goed. Probeer je gevoel en je (negatieve) gedachten niet de overhand te laten nemen. Er is gewoon nog niks van te zeggen........ Je zit nu op het keerpunt van week 1 naar week 2 en dan begint het gewoon spannend te worden. Hopelijk heb je nog eventjes kunnen slapen en met frisse moed weer op...... Hou vol, we slepen je er wel doorheen!!

Henne succes op je werk vandaag. Moet gewoon goedkomen en volgende week al weer volledig terug?? Jeetje wat vliegt de tijd. Nog even en je kan aan de Zita cd's terug.....

Hier gister bij schoonouders geviert dat onze dakpanelen erop gezet zijn!!!! Lekker aardbeienschelp gegeten, dus toch nog beetje gezond. Net bij de supermarkt een ham/kaas croisant meegenomen en opgegeten dus heft het gezonde van het fruit gister al weer op hihi.

Gelukkig redelijk geslapen, binnen nu en 11 uur komt de mw van de kraamzorg op inspectie hihi. Pff gaat allemaal steeds dichterbij komen, begin hem echt wel te knijpen soms als ik bedenk wat er allemaal gaat veranderen straks. Soms gewoon bang dat ik het niet ga trekken allemaal en weer in depressie beland omdat het allemaal zo anders loopt als je "hoopt". Maar goed daar kan ik me nu wel druk om maken, dat heeft alleen geen zin....zal het maar op onzekerheid houden die er bij hoort....

Geplaatst

Ha Caro, Het blijft een drama die ww. En het ergste is nog, je kunt er niks aan veranderen. Het enige dat je kunt doen is hopen dat het goed gaat en dat je emmies braaf doien wat ze moeten doen, en dat is innestellen. Wat zou hbet mooi zijn als je door allerlei zaken invloed uit kan oefenen, maar zoals Henne al zegt: je doet wat je kunt. Enige dat ik er nog aan toe wil voegen is dat Nijmegen tegen mij zei dat je in de ww echt een stap terug zou moeten doen qua activiteiten en meer rust zou moeten nemen, maar kan me ook voorstellen dat dat met een kleine meid lastig is.

eat, pray, love - vind 'm wel goed Henne!

Die strandtent lijkt me ook een top-plan Sab!

Geplaatst

Caro, wat herkenbaar weer....knuffel voor jou, duim hier en denk aan je en aan die mooie emmy's die druk bezig zijn ; - ) goeie tip van die oefeningen Henne. Caro, laat de moed niet zakken, gewoon stevig op dat wachtbankje blijven zitten en doorgaan met de positieve dingen ; -)

Guusje, veel succes vandaag.

Wat betreft de verwerking zit ik hier kennelijk in de boosheidsfase ofwel kwaad zijn, dus zal proberen niet teveel te uiten om de positieve vibes niet teveel te verstoren. Heb het gevoel dat ik aan iedereen de naam achternaam en de naam van de leidinggevende wil vragen, en klachten wil indienen (niet echt terecht hoor.) zal me proberen in te houden.

Iedereen fijne dag en hopelijk wat mooie geluksmomentjes, knuffel van eef

Geplaatst

:icon_flower: goeiemorgen Chicaaaaaas!!!

gisteren een heerlijk dagje uit gehad...lekkere vlaai gebakken...lekker gewandeld door Maastricht (ben plekjes geweest waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden, errug mooi!!!), lekker gedronken (3 kriekjes, 4e had ik graag willen hebben, maar toen was onze chauffeur er al, grmbllll) en lekker gegeten (zeg maar gerust gevreten)...resultaat...beetje moe, een kilo erbij, maar wel voldaan!!!

[ATTACH=CONFIG]1611[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1612[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1613[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1615[/ATTACH]

eerste foto is het waterrad van de molen waar we de workshop vlaaienbakken hebben gehad (gebruikt men trouwens Spelt voor het deeg!), een mooie bloemplantencompositie in een achterafsteegje, mijn creatie links (moet nog afgebakken worden) en ergens in een mooi Maastrichts steegje... we hebben echt geluk gehad met het weer...meer foto's op mijn fb en op mijn hyves (komen er nog op te staan)...

ivfsh...super, gefeliciteerd meid met jullie mooie echo!!!

San...nou...dat is wel heel makkelijk om zo de titel man van de week te krijgen...hihihi...wel heel lief trouwens!!! het hoogste punt goed gevierd??? en wat fijn dat jullie het hartje weer hebben mogen horen en dat alles goed was, behalve dan dat ie in stuit ligt...ik zou ook niet graag ondersteboven liggen...hihihi...als ie maar goed komt te liggen voordat ie geboren gaat worden, is belangrijker...

Henne....wow...wat gaat het snel opeens....goed zeg dat ze je zo in de gaten houden en met je meedenken/meeleven...altijd weer een fijn en geruststellend gevoel, toch???

Caro...meisje toch....geef je een hele dikke knuffel en kan alleen maar zeggen...probeer moed te blijven houden...probeer er toch in te blijven geloven!!!...compliment dat je weer wandelingetje van 35 minuten gemaakt hebt...probeer dit vol te houden!!! en de opmerking van je man over de chlooroogjes bracht een grote glimlach op mijn gezicht...;-)

Ursula...oei...paniek in de tent....als je graag alles onder controle wilt hebben, is dat knap lastig ja...maar je komt er wel uit...ben ik van overtuigd...gaat helemaal goed komen, echt waar!!!

Zara...hoe is het met jou gegaan??? is het meegevallen? wat is de uitslag van de hysteroscopie??

Kaartje...toppertje!!! jij en je toppertje en zijn/haar broertje zijn de toppers!!!! nu broeden en samen met Caro op het wachtbankje zitten!!!

uhm...rest ben ik effe kwijt...sorry....

Sab...gezellig dat je weer hier bent...jij hebt volgende week ook de echo...spannend...

Syl....net te laat om meteen het kampeerterrein op te rijden...die navigatiesystemen ook...hihih...maarruh...het eten klinkt alweer heel errug lekker...geniet er lekker van en een hele fijne vakantie!!!

13 augustus heb ik genoteerd...verheug me erop....scheveningen vind ik prima...dan proberen we er een weekendje van te maken...liefje en ik...komt goed...

tot later!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

oh Caroline, ik snap wat je bedoelt met dat blije gevoel van dag 1. Maar ik geloof toch in positief blijven hoor. Niet gaan doemdenken, ik ben niet ontzettend bijgelovig maar hier geloof ik heilig in. En meer kun je niet doen dan je nu doet, goed eten, drinken, wandelen.

Misschien kun je nog naar de Etos lopen, de insmeerspullen zijn in de aanbieding hahaha. En die heb je wel nodig op Kreta en om je buik goed te beschermen met die hummel(s) erin :-))

Iemand noemde de topicnaam de kletstantes, maar die naam is al vergeven ;-)

nu even oren druppelen en koffie drinken :-(

oh ja Henne, ik ben toch thuis gebleven, zucht...

Geplaatst

Nico word helemaal vrolijk van je bericht! Wat is Maastricht toch een mooie en leuke stad, lijkt wel of je ergens in het buitenland bent met die oude muur... Was de vlaai ook lekker??

Sab was gister al bij de Etos, mijn dochter wilde graag van die zomerbandjes hebben... Smeersels heb ik al! Tenminste, factor 50 voor mijn dochter, moet nog wat voor mezelf, doe meestal factor 30... Maar ik heb nog tijd zat.

Geplaatst

Caro....de Vision is echt goed spul....hier heb je idd ook factuur 50 van, maar ook 8/10 en 16/20 en 30 geloof ik en after sun natuurlijk...heel goed spul....kost wel een beetje (tussen 15 en 17 euro), maar je hoeft er niet zo vaak mee te smeren...is water afstotend en trekt goed in...zit niet echt een geurtje aan...helemaal top...en op de doos staat ook hoelang je in de zon zou kunnen zitten, met jouw huidtype, met en zonder de Vision...wij gebruiken hem al jaren en verbranden zelden...alleen als we ons niet goed ingesmeerd hebben verbranden we...

heb zelf nog niets van mijn zelfgemaakte pruimenvlaai gehad, maar mijn vriend zei vanochtend dat ie errug lekker was...dus ga straks oko maar een stukje proeven...die oude muur zijn dus de stadswallen......en we zijn zelfs door het vagevuur gelopen...hihihi...dat is dus een stukje tussen een katholieke en een niet-katholieke kerk....bij het Vrijthof ligt dat stukje...naast de rode toren en dat gebouw ernaast...hahahaha...ben dan wel limburgs, maar weet nog steeds niet hoe die ene kerk heet...hahahaha...

[ATTACH=CONFIG]1617[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1616[/ATTACH]

die tweede foto is trouwens ook heel erg grappig...er zit een duif op het hoofd en die zat er echt heel parmantig op en te kijken zo van...kijk mij hier eens zitten ...hihihi...

gelukkig dat ik je iets heb kunnen opvrolijken!!! ben vandaag ook in een goeie bui....oja...en volgend jaar moet ik het afdelingsuitje organiseren...hebben ze natuurlijk niet goed over nagedacht, want waarschijnlijk kan ik niet eens zelf mee, omdat ik dan met bevallingsverlof ga...hahaha...wishfull thinking, hier ook...

liefs,

Nico

Geplaatst

Sab vervelend maar verstandig dat je thuis gebleven bent. Hopelijk is het snel genezen, doet zo'n zeer weet ik uit ervaring. Ik ben daar dan altijd zo lamlendig van van oorontsteking.

Ja ja ik weet dat het wel heel makkelijk is voor P die titel op die manier, maar hij is ook gewoon een hele geweldige kanjer!!!!!!! Ja het hoogste punt is lekker gevierd, nu wachten op de rekening hihi.

Nico mooie plaatjes, hoe smaakte de vlaai?? Vast net zo lekker als ie eruit ziet!!! fijn dat je het naar je zin hebt gehad en Maasstricht is idd een hele mooie stad. Lang geleden dat ik er geweest ben, maar het komt wel weer.

Caro droog overgekomen met wandelen?? Hier regent het zo af en toe. Staat er nog wat ter afleiding op de agenda van vandaag??? Tukje doen vanmiddag is natuurlijk ook afleiding hihi.

Ben net gebeld door zh. Moet alsnog mijn anti-D spuit komen halen straks..... Bah heb het niet op intramusculaire spuiten in mijn bil!!!! Maar goed wat moet dat moet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden