Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra ik ben nog niet geweest hoor! Ik moest nog douchen en nu heb ik nat haar dus ga over een kwartiertje ofzo. Net heeft het me hier toch gehageld ineens! Was blij dat ik nog niet onderweg was! Nu schijnt het zonnetje weer...

Sterkte met je spuit... Kan er ook nog wel bij toch?

Geplaatst

Snadra, na die prik veel bewegen wat voor jou niet zo makelijk is. Dan heb je er het minste last van.

Eef, ik ken het gevoel. Met iedereen ruzie willen maken en overal tegen aan schoppen of gaan schreeuwen. Ja dat heb ik ook.

Mag ik ook zeggen dat gelukkig de werkweek bijna om is. Heb vandaag best een relax dagje op het werk. Normaal is dat anders op vrijdag. Gisteren al het werk al gedaan.

Succes allemaal.

En wat betreft de naam van de topic. van alles wat...

dikke knuffel van mij

Geplaatst

Nico, bedankt voor je vrolijke post ; - ) leuke foto's ;- )

Ruby, bedankt voor de herkenning, zal blij zijn als ik hier de deur achter me dicht trek. Maandag vrij kunnen nemen gelukkig, even niks.

Vision las ik, gebruik ik ook, topmerk, weinig smeren maximaal resultaat

Ergens vroeg iemand ooit om advies Ebookreader (kaartje?) Er is een hele goeie, volgens mij gratis te downloaden, dat is een ideaal programma voor op de harde schijf te gebruiken als bibiotheek dat is CALIBRE een soort bibliotheek vergelijkbaar met wat je gebruikt voor muziek zoals bijvoorbeeld mediamonkey of i tunes, van hieruit kun je boeken naar je mobiel of e reader transporteren, op de ereader of mobiel zelf kun je verschillende (gratis ) programma's downoaden, bijvoorbeeld Stanza.

Knuffel terug (wat topic naam betreft is van alles wat en eten bidden en beminnen/ eat pray love ook een leuke )

Geplaatst

Caroline, balen van je angstaanval van vannacht. Gaat het nu weer? Ik kan me zo voorstellen dat je ineens begint te twijfelen of je het allemaal wel goed doet of hebt gedaan. Maar twijfel daar nou niet aan, en probeer positief te denken.

Zara, hoe is het met je? En hoe is het gister gegaan?

Nico, Leuke foto’s hoor! En ik krijg helemaal trek in vlaai ;-) Gaat het verder goed met je?

Syl, een hele fijne vakantie!

Verder een knuffel voor iedereen !

Geplaatst

Hoi Eef,

Ik wilde het weten over e-readers. De sony heeft een levertijd van 3 tot 4 weken. En wil hem eigenlijk meenemen op vakantie. Dus zoek een alternatief.

Het is ook wel de herkenning die ik zeker lees in je berichten. Ik ga morgen bij vrienden klussen. De jongste haar kamer wordt op geknapt. Gaan vloer leggen en schilderen. Komt dus wel goed. Even wat anders.

Geplaatst

hier een hoosbui...niet normaal...

San...ai....vervelende prik lijkt me dat...je weet waarvoor je het moet laten doen...dat is al een geluk...

Eef...zo herkenbaar...maar mag ik zeggen dat anderen er helaas niets aan kunnen doen dat jij/wij (nog) niet zwanger zijn mogen worden? Ik bedoel dit niet slecht en ik kan je vertellen dat ik ook heel kwaad en boos op alles en iedereen ben geweest, maar een vriendin van me zei dit ook tegen mij: Nico, besef je wel dat die anderen er niets aan kunnen doen dat jij (nog) niet zwanger bent? het is niet hun schuld...

owkee...ze heeft gelijk, maar het is en blijft niet leuk....en ik geef je ook groot gelijk als je lekker dwars wilt zijn en overal tegen aan wilt stampen of schreeuwen of slaan...laat de gevoelens in elk geval eruit en krop ze niet op...en als dat betekent dat je even je gal wilt spuien, mag dat van mj ook gerust hier...we zijn er toch voor ons allemaal?? Dat weet je toch, lieve gekkie!

lunchmeiden? lunchmeisjes (om toch iets van de vorige topic naam erin te houden, het meisjes-gedeelte dus)...

steun- en toeverlaatmeisjes?

denk dat lunchmeisjes wel grappig is...hihi...

goh...heb niet zo heel veel zin om te werken...hoe zou dat nu komen...heb me voor vanmiddag vrij gepakt...moet toch echt eens gaan strijken en dan kan ik mijn mannetje ook nog eens zien...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ruby...bij bol.com is geloof ik nu een actie met e-readers...dacht dat ik zoiets voorbij zag komen in een nieuwsbrief...

Geplaatst

Oh ja, net de 2e FM gehad. In de rechter eierstok zitten ineens heel wat eiblaasjes. Vandaar dat ik waarschijnlijk last heb van de rechter kant. Aan de linker kant zitten er nu 4!

Vanmiddag weer het telefoontje afwachten wat ze gaan zeggen.

Geplaatst

Zie je wel Guusje, zeiden we toch!!

Ruby ik heb een e reader gekregen voor Kerst, van MarQuant, maar ik moet zeggen dat ik er nog niet zoveel mee gedaan heb... Ik heb om uit te proberen 1 gratis boek gedownload, ziet er wel goed uit! Stuk goedkoper in ieder geval dan Sony maar weet niet of jou dat iets uitmaakt.

Nou meiden, ik heb die hoosbui die bij Nico was ook gehad! Toen ik wegging druppelde het een beetje en 5 minuten later barstte het los! Gelukkig had ik net besloten een iets andere route te lopen dus kon schuilen in een bushokje. Stukje verder gelopen nu, (weet niet precies hoe lang ik geschuild heb) zeker 40 minuten! Ben dus weer trots op mezelf. Vriendlief bood aan mee te lopen maar ik loop toch liever alleen...

Geplaatst

Guusje wat een goed nieuws!!!!!!

Eef al weer wat minder boos op het moment??

Hier na de intake van kraamzorg gelijk naar zh gereden voor de prik. Was een goede prik-dame heb niks gevoeld. Nu zit ink aan de boterham en ga zo gelijk door naar mijn werk i.p.v. rusten nu. Even de vloeistof door het lijf laten verdelen. Schijnt er nogal spierpijn van te kunnen krijgen, vandaar in de bil. Dus goede tip hoor Rubster en op mijn werk loop ik verschillende keren op en neer en thuis niet. Dus Rusten vanaf een uur of 2 pas.....

Caro gelukkig die hagelbui niet op je koppie!!!

Oh Nico lekker strijken!!!!!!!!

Geplaatst

Ik ben idd blij met 4 stuks, maar ik blijf maar zo'n pijn houden in mijn rechter zijde. Ik ben hiervoor al bij de fysio geweest, maar die kan me niet meer helpen. Ik slik nu al 7 weken paracetamol (6 to 8 per dag), en werkt niet meer optimaal. S'nachts is het helemaal een drama. Dan word ik wakker van de pijn en lig ik weer een uur of langer wakker. Ik weet dan niet waar ik het dan zoeken moet. Ik ga dit vanmiddag toch maar eens voorleggen, want ik vind het niet fijn dat ik zo veel paracetamol slik.

Zucht, ben gewoon niet happy!

Geplaatst

welke regen en welke hagelbuien??

Tis hier onwijs zonnig en warm...!

Ziet er ook niet naar uit dat t gaat veranderen :-)

Geplaatst

Oh Guusje dat is al wel heel erg lang... kan me voorstellen dat je dan niet happy bent, ondanks het nieuws van meer follikels. Zou het zeker aan het zh voorleggen, sterkte!!

Sab weet je zeker dat je niet meer op Kreta zit?:-)

Geplaatst

was t maar zo'n feest Caro :-(, maaaaaaaar we kijken alweer uit naar de volgende vakantie. Nog even genieten van het op vakantie gaan buiten de schoolvakanties hihi

Geplaatst
Jee Guusje das wel erg veel en lang! Weten ze dat in het zh ook?

Ik heb het vorige week gezegt tegen de gyn, en was toe nog onder behandeling van de fysio. Maar die kan niet meer doen, en dat weten ze niet. Gyn deed er niet zo moeilijk over.

HA ook nog gesproken gister, maar die deed een beetje luchtig.... kom volgende week maar langs ... maar daar ben ik niet echt mee geholpen. hoop dat ze er vandaag iets over kunnen zeggen.

Geplaatst

Guusje...dat is toch weer mooi nieuws!!! toppie...en nu het telefoontje van vanmiddag afwachten...duim voor je!! spannend meid!!!

Caro...ben trots op je!!! goed van je!!

San...met de prik in je bil door blijven lopen...hopelijk krijg je er niet te veel last van....nog 2 uurtjes en dan kun je weer rustig aan doen...

Geplaatst

Guusje, gefeliciteerd met de mooie meting, hoop dat je n fijn telefoontje krijgt straks, duim voor je!

Nico, je hebt helemaal gelijk hoor. Het probleem is dat ik zelf ook absoluut niet op anderen zo wil reageren, omdat ik juist erg dankbaar ben voor de steun die ik van de mensen om me heen krijg, dus behalve dat ik boos ben of kwaad ben ik gelijk weer teleurgesteld in mezelf. Helaas schijnt het een onderdeel van een rouwproces te zijn, en het is niet zo dat als het achter de rug is, dat het nooit meer terug komt, het kan zich nog wel eens aandienen dus. Probeer er niet te krampachtig mee om te gaan, en mijn collega's maken er gelukkig grapjes over. Net is iemand naast ons kantoor tegen n randje van een huilbui aangegaan, en dan wordt ik stiekem toegefluisterd om maar met een grote boog om deze persoon heen te gaan. Verder vragen we hier 100x aan elkaar: en wie is je leidinggevende????? Kortom het vervalt al een beetje in meligheid.

Ruby, mijn advies zou zijn de verschillende opties eerst nog eens te overwegen. VOor je laptop kun je kiezen voor het datamanagement systeem calibre, van hier uit kun je op je samsung e books transporteren met het kabeltje,, fb reader of bv stanza moet je dan installeren op je phone, geloof me je kunt prima via je samsung e books lezen. Dan kom je op je vakantie prima uit. Ik wilde ook eerst een e reader, maar denk dat ik nog even door spaar en dan voor zo'n tablet ga, dan heb je volgens mij meer mogelijkheden, en leest ook super toch (tenminste die indruk krijg ik) Sony schijnt als e reader wel goed te zijn)

Verder hangt het datamanagement systeem af van wat voor type boeken je wilt gebruiken. Via calibre kan je veel downloaden en veel keuze, kies je voor een datamanagement systeem van amazon, (komt nog iets achter) dan kan je via hun site veel boeken bestellen, zijn dan wel weer allemaal engels, maar als je dat veel leest maakt het niet zo veel uit. )

Zelf ga ik dus voorlopig voor gebruik via mn telefoon, en kijk of we een tablet vinden waar ik ook de ebookreader op kan zetten.

guusje, nogmaals gefeliciteerd, fijn dat je zo'n goed nieuws heb gehad ; -) nu een goed telefoontje xxx

Geplaatst

Guus, als je lang paracetamol slikt dan kom je in een vicieuze cirkel terecht en dan helpt het niet meer. Dan kun je je beroerd gaan voelen omdat je zoveel slikt.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is zonder maar misschien 1 dagje proberen een stuk minder te nemen?

Misschien heeft para ook wel invloed op je humeur etc..? Geen idee hoor, ben geen arts, maar dat van veel slikken en er beroerd van worden is waar, dat weet ik dan weer wel ;-)

Rot voor je hoor, pfff, ik slik zelf ook best regelmatig/veel, dus ik snap hoe je je voelt.

Geplaatst

Hoi Guusje, las net over je paracetamol gebruik, wij mogen als advies geven, maximaal 2 weken lang 4x2 tabletten a 500mg (dus 4x 1000mg) maar hierna terug naar 3x2 (3x100mg) omdat het langdurig hoger gebruik wel belastend kan zijn voor de lever. Als je echter 1 tablet per keer gebruik is het een minder groot probleem.

Verder heb ik ooit een keer een verkrampte heupspier gehad na een operatie, niemand kon er iets aan doen, werd ook gezegd, afwachten, niets hielp. Weet nog goed dat het heel vervelend was : -((( Uiteindelijk heeft het driekwart jaar geduurd voordat de verkramping er uit was. Ben geen dokter of fysiotherapeut, maar weet wel dat dit soort blessures veel klachten kunnen geven en hardnekkig kunnen zijn, knuffel van mij en hoop toch dat er een positieve tendens gaat komen en gaat genezen bij je. Mijn strategie is toch altijd geweest dat de ene fysio of dokter de ander niet is, een extra raad bij een ander nooit kwaad kan. Zeker bij hardnekkige blessures.

Nou lieverds ga weer snel verder met mn werk : -( wie is de leidinggevende????????

Geplaatst

Guusje, wat fijn dat er toch wat mer follikels aan het groeien zijn!!

Denk ivm die pijn inje zij ook eens aan een osteopaat. Kan in een hele hoop gevallen behoorlijk wat doen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden