Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ha ha...zit te grijnzen achter mijn laptop meiden! En dat is iets wat ik de afgelopen paar dagen nog niet heb gedaan...gelachen!

Ach...als ik jouw verhaal lees laika dan relativeert mij dat wel weer...dank je! Eigenlijk gaan bij mij alle behandelingen t.n.t. vlekkeloos en zonder complicaties dus waar gaat het over! Enige probleempje nu is mijn werk en mijn schuldgevoel daarover en mijn humeur. Verder is er niks aan de hand! Groeien gaan ze vast wel, t.n.t. is dat nooit een probleem geweest. Meid wat heb jij dan al veel voor de kiezen gehad!

Sandra...ik ga je even heel streng toespreken...Jij gaat toch nu niet extra druk doen zodat je weet of je straks weer zou gaan vloeien! Ben jij mal! De huisarts gelooft je ook echt wel zonder dat je vloeit en als er wat aan te doen is of hij vertrouwd het niet dan gaat hij je ook wel doorsturen zonder dat je nu direct bloed kan laten zien! Jij zou je deze dagen rustig houden en genieten van je vrije dagen! Dus....op de bank ofzo meis!

Zo...moest er even uit, wil je niet kwetsen hoor!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee nee ik ga niet extra druk doen, maar om nu op de bank (die morgen overigens eindelijk geleverd gaat worden) te gaan zitten wachten tot het tijd is om weg te gaan dan wordt ik helemaal gek. Beetje afwas opruimen en in de lades van de kast rommelen dus ik hou me echt wel rustig. als het alsnog terug komt is het dus ook met lichte werkzaamheden, zo bedoelde ik het.

Bedankt voor je bezorgdheid en je uitbrander hihi....

Geplaatst

Graag gedaan...

Leuk trouwens dat jullie bank eindelijk gaat komen! Mocht ook weleens of niet? En die 'slaapbank' gaat weer naar boven?

Geplaatst

ja die gaat weer lekker naar boven, had ook zijn voordelen. Beneden onder het dekbedje en slapen hihi

Geplaatst

heerlijk hé! Ik heb gisteravond 1,5 uur op de bank onder een plaid liggen maffen!

Ik hou van slapen!

Geplaatst

Esther, balen dat ze niet gegroeid zijn. Mocht je morgen weer moeten voor fm dan is dat natuurlijk weer 's ochtends. Jammer, want ik hoop er 's middags te zijn voor de terugplaatsing ;-). Hopelijk gaat de groei nu een beetje opschieten. Misschien gaan ze je dosering wel verhogen?

Sandra, ben benieuwd wat de huisarts zegt. Een vriendin van mij had bij haar eerst zwangerschap ook erg veel bloedverlies (maar gezond kindje geboren). Bij haar tweede zwangerschap had ze helemaal geen last. Je weet het helaas toch soms niet. Zij zag wel relatie met haar werk bij de eerste zwangerschap. Succes straks!

Babeth, vandaag echo in Duitsland. Succes!

Er waren nog meer afspraken vandaag voor mensen, maar weet even niet meer bij wie... sorry... Succes in ieder geval.

Geplaatst

San...ik wilde je ook al net heel streng gaan toespreken...ga nu niet extra druk doen omdat je dan weer zou kunnen gaan vloeien...etc...maar Esther heeft het al gedaan voor mij en ik sluit me ook bij haar aan!!!

Wel heel erg fijn dat de terecht kunt bij de ha...hij neemt je dus in elk geval serieus en wil ook alles uitsluiten... mooi!!!

Laika...er kwamen toch wel een paar traantjes bij mij naar boven toen ik je verhaal las...al flink wat voor de kiezen gehad. Snap je volledig en ook je vriend en omgeving...het is nooit leuk om te zien hoe anderen pijn lijden of verdriet hebben...je bent een sterke meid!!!

Esther...even aan je follikels gericht: groei groei groei, bloei bloei bloei...laat ons Esje niet in de steek zo op het laatste moment!!! Jullie kunnen het!!!!

Nu aan jou gericht...balen dat je follikels niet goed zijn doorgegroeid en dat je je nu weer zorgen maakt over je werk en je collega's...dat vind ik het vervelende aan dit hele proces...je kunt eigenlijk nooit echt iets plannen...want het gaat bijna nooit zoals het moet gaan...hoop dat toch alles op zijn pootjes terecht komt en dat je follikels een groeispurt krijgen en dat je vrijdag toch de punctie hebt!!!

Enne...fijn dat je hebt zitten grijnzen!!! Doet me goed om te horen!!

Rubster...heel veel succes met het gesprek vanmiddag en de uitslag...spannend...

Sylvie...owjee...dat klinkt niet goed meissie...het wordt ook allemaal best wel veel, als alles tezamen komt...he verdorie nog....wilde dat ik iets van je zorgen kon wegnemen of kon toveren dat het allemaal goed komt met jullie zaak...stomme wethouder ook...

Laten we hopen dat het geen negatief effect heeft op de behandeling...de twijfel is echter groot, snap ik...maar hou moed meissie!!!

Sen...hoe gaat ie nu met jou??? gaat het alweer ietsje beter???

kan over een half uurtje naar huis...

kom me later nog wel weer een keer melden!

liefs,

Nico

Geplaatst

He bah Esther helmaal geen groei sinds de laatste fm. Werk is vervelend maar probeer je daar niet druk over te maken, dit kun je dus niet plannen.

Sandra ben benieuwd wat de ha gaat zeggen en als je wordt doorgestuurd hoop ik niet dat je weer lang moet wachten, is bijna niet te doen lijkt mij.

Geplaatst

Ik vind het ook best gek dat ik er nog vrij rustig onder ben. Misschien verdring ik alles wel, alles is mogelijk in dit traject.

Het enige wat ik wil is genieten van dit alles, lijkt wel of het ons niet gegunt is door het universum. Voel me zo samen maar toch ook alleen. Ben tenslotte niet alleen, altijd met zijn 2tjes......

Het is een raar en dubbel gevoel, kan het niet uitleggen.

Geplaatst

Een stukje zelfbescherming misschien, maar goed ook anders draai je dadelijk door en er is niets aan de hand.

Babeth vandaag ook een echo, even gemist, succes.

Nico lekker naar huis, zag de wethouder nog op tv gisteren, zit tijdelijk in de tweede kamer, al mijn sirenes gingen meteen af.

Geplaatst

Oh wat een muts ben ik toch...me helemaal druk zitten maken om niks!

Ik ben net gebeld door het umcu en ik heb wel vrijdag de punctie!!! Vanavond om 11 uur de pregnyl zetten en vrijdagmorgen om half 11 de punctie.

Toch zit het me ergens nietlekker, die arts was echt niet heel erg optimistisch vanmorgen en had zoiets van; we kunnen het beter nog een dag langer aanzien. Waarom dan nu toch wel de punctie? Het was wel een jonge arts, had haar nog nooit eerder gezien, ze was nog assistent af. Misschien dat het daaraan lag? Nou ja, ze zullen vast wel weten wat ze doen toch?

Nu heb ik nog een klein beetje puregon in mijn pen, 75 eh ofzo...dan is de ampul leeg. Ik zit een beetje te twijfelen of ik die nog even zal spuiten vanavond...laatste zetje.

Ik moet eigenlijk stoppen met de puregon en de deca maar vind het zo jammer van die puregon...en misschien dat m'n follikels dan toch nog even doorgroeien?

Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Esther ik zou het niet doen. Volgens mij moet je alleen de pregnyl spuiten, dat is niet voor niks! Ze zullen het wel weten, als ze niet gedacht hadden dat het een goeie punctie wordt, hadden ze je echt wel terug laten komen voor nog een FM.

Geplaatst

ja hé...maar vind het wel vreemd dat ze elkaar zo tegenspreken! dus de puregon vanavond maar achterwege laten...

Geplaatst

Hoi Esther, had je net een pb gestuurd en toen had ik je posting nog niet gelezen.Hartstikke fijn dat ie alsnog doorgaat. Misschien ging de arts (assistent) eerst overleggen met iemand anders en kwamen ze daarna tot de conclusie om toch door te gaan? Fijn in ieder geval, dat scheelt je in de planning. Wel/niet puregon, nou ja, lees de pb ;-))

Geplaatst

Eshter, als het je niet lekker zit, gewoon een bellen en je ongerustheid uitspreken. Zeggen dat je nogal overrompeld werd door hun belletje en dat je je afvraagt na de fm van vanmorgen hoe het kan dat de puntie gewoon doorgaat..Zij zijn er voor ons hoor!!

Geplaatst

Esther je follikels blijven doorgroeien ook met de Pregnyl, heb ik de laatste keer gevraagd aan de arts.

Ik heb toen ook samen Pregnyl met iets gespoten maar weet niet of dit nu puregon of Deca was.

Geplaatst

VAn de pregnyl krijg je idd nog een extra groei boost heb ik eens gehoord. Maar bij twijfel gewoon nog even contact opnemen hoor!!!!!

Geplaatst
Sylvie, ik lees dat jij spijt hebt? Waarom? Dat vind ik niet zo snel terug..

Het is nogal hectisch (mild uitgedrukt) op het werk, genoeg aan mijn hoofd met een onzeker vooruitzicht dan is een vruchtbaarheidsbehandeling net iets te veel.

Dit was al bekend maar in de laatste 24 uur hebben de problemen zich opgestapeld en dat was niet te voorzien. Maar we moeten nu doorzetten, vrijdag een fm en hopelijk kan de tp om een aantal "problemen" heen gepland worden.

Geplaatst

jeetje joh wat vervelend allemaal. Zal al wel voorgesteld zijn hier, maar stoppen is geen optie meer? Je moet er wel klaar voor zijn vind ik altijd.

Geplaatst

Voor Sylvie een hele dikke knuffel...:positive energie::aaaflowersmiley:

Nou ja...kan de knuffel niet vinden maar de bedoeling is duidelijk meis...sterkte met alles waar jullie momenteel middenin zitten. Vind het zo rot voor jullie!

Elliebellie...thanks...pb volgt later!

Ik heb me voorgenomen om het zo te laten en jullie berichtjes dat pregnyl ook nog een laatste boost geeft hebben me over de streep getrokken. Het gaat goed komen met die follikels van mij! Per slot van rekening hebben we maar twee rijpe eicellen nodig!

Ga nu de pregnyl ophalen bij de apotheek...

en daarna door naar het werk. Ik wil wel proberen te regelen dat ik eerder naar huis kan zodat ik de pregnyl thuis kan spuiten om 11 uur. Lijkt me niks omdat op het werk te moeten doen!

Morgenochtend een dagdienst...spreek jullie morgenavond dus weer. Ik heb de vergadering van morgenavond gecanceled...zie ik niet zitten. Ik ben voorzitter van het open jeugdwerk bij ons in de gemeente en wil gefocused die vergadering leiden en niet zo halfgebakken als dat ik nu alles doe :)

meiden take care...fijne dag...

Geplaatst

Bedankt voor je knuffel terug je krijgt er een terug.

Dat worden 2 hele mooie grote follikels.

Sab het is ook een drempel om weer te beginnen laat staan om nu te stoppen dus we zetten nu door.

Geplaatst

Esther werk ze en hou je goed hoor!!!!! Ik zal vanuit een regenachtig Terneuzen posi vibes sturen naar je follikels.

Sylvie moeilijk hoor, wie weet brengt een gelukte iui je gedachten ook weer eens op iets anders. Jij ook sterkte samen met Jeroen!!

De huisarts was heel lief. Toen ik zei dat ik ook niet voor elk iets aan de telefoon wil hangen of ik hysterisch ben antwoorde hij dat hij me nogal lakoniek vond toen hij mijn verhaal hoorde van de assistent vanmorgen. De meeste vrouwen hangen bij het eerste druppeltje bloed al aan de telefoon, al is het 's nachts. Dat stelde me al weer gerust. Voelde me gelijk geen zeikerd meer. Een echo kwam niet in de picture, de gynen hebben het nogal druk en ze zouden toch al zeggen het is een kwestie van afwachten en volgende week heb je al een afspraak staan. Dus er is bloedgeprikt om te kijken of het HCG gehalte ongeveer klopt met de 8 weken en 5 dagen die ik nu zwanger ben. De arts vond het positief dat ik het gevoel had dat het niet fout zat, ondanks dat het niet alles zegt natuurlijk. Nu is het dus wachten tot de uitslag bekend is en de dokter belt me dus.

Voor het eerst heb ik hier in bij het bloedafnemen een vriendelijke dame gehad. Ze vroeg of ik vanmiddag de arts nog moest bellen voor de uitslag. Ik zei dat hij mijn zou bellen vandaag als het bekend was. Ze heeft er gelijk een spoedje van gemaakt. Vond het ook wel weer lief, ze zag waarschijnlijk mijn behuilde gezicht....... toch een pluim voor haar. Heb tot nu toe weinig positiefs beleefd bij die afdeling daar.

Vlak voor ik naar de ha vertrok belde mijn vriendin en barste ik in huilen uit, het zat me waarschijnllijk allemaal toch hoger dan ik dacht. Wat kan ik toch goed de schone schijn ophouden..... Eigenlijk moet dat maar eens afgelopen zijn.

dus het is weer wachten wachten wachten. Heb de neiging om de zak nibit ships soldaat te maken. Ben nogal een emotie eter.

Geplaatst

he meiden,

tgaat hier wel weer een beetje.. kunnen jullie mijn follikel(s) en bmsv misschien ook even toespreken?

rubster, ik hen van cd3 t/m cd7 dagelijks 1 tablet clomid genomen. Volgens mij is dat een standaarddosering of niet?

Sandra, hopelijk krijg je snel de uitslag en is je hcg waarde helemaal okay. Wat zenuwslopend zeg.

Miki, hoop dat je een goed evaluatiegesprek hebt (gehad)

Sylvie, die opeenstapeling van problemen komt me bekend voor. Wet van murphy ofzo... dikke knuffel voor jou

Babeth, ben benieuwd naar de echo. Hopelijk alles okay

Es, ik vind het ook wel apart dat ze al een punctie inplannen bij 16mm, dacht dat ze dat minimaal bij 18mm deden. Ga je nog bellen om dat na te vragen?

verder ben ik het even kwijt waar wie nou mee bezig is/was... sorry

oja over de ovulatie testjes, die heb ik nu dus ook meegekregen. Ze zijn van sensitest. Heb dat soort testjes al eens eerder gebruikt maar vond het zo vaag allemaal. Soms werden ze helemaal niet positief (waarschijnlijk piek gemist).

Geplaatst

Hallo

Sen1972 was dat dan 50 mg? of 100mg?

Hier verslag van het VU. De vervette lever komt door mijn overgewicht. De leverwaardes die zijn nog wel te hoog, maar niet zorgwekkend. weer extra bloedonderzoek. Koper e.d. Verder heeft ze wel gezegd dat ik mag doorgaan met de ICSI intake.

Maar ze wilde me over 2 weken terug zien. Heb gezegd dat dat maar telefonisch moet. Want het liep ruim een half uur uit en als ik dan ook nog bloed moet prikken. Ja ik was te laat bij mijn auto terug. Maar gelukkig geen bekeuring.

Wat ze nog wel zei. afspraak voor de 26e. Nee, dat kan niet want dan heb ik de intake al gehad. haar antwoord: dan verzet je die toch.

Ze begrijpen ook niet dat ik alleen pijnstillers gebruik als ik ongesteld ben... Dus nog maar eens verteld. Verder lucrin uiteraard.

Komt er niets uit het bloedonderzoek, dan zal het wel door alle medicijngebruik komen. Welke dan? Slik af en toe een paracetamol en nu lucrin. Bij de behandeling Decapeptyl, gonal F en pregnyl, utrogestan. Volgens mij snappen ze het niet helemaal daar.

wordt ik opgeroepen voor het bloedprikken, zit er niemand om me te prikken. Ik had het helemaal gehad. 20 januari de uitslag.

Succes voor iedereen.

Heb vandaag ook een somber dagje. Hier staan de lantaarnpalen alweer aan. En wordt het al donker. Nog niet eens 16.00 uur.

Straks langs mijn pa. Die heeft een nieuwe auto en er brand een rood lampje. Even het boekje erbij pakken.

Groetjes

Ruby

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden