Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Klaartje, wat doet dat campingbedje daar eigenlijk ;-) Sorry even een dolletje.

Dat is lief van haar!

Daar slaapt haar dochter in als ze hier is! Notabene!!! :-D

Geplaatst

En dan nog iets, jaja ik word een beetje obstinaat van nare opmerkingen van mensen, kan daar niet zo goed tegen, dus vergeef me, mare..je kunt wel doodgaan van verdriet hoor.....of je relatie kan wel naar de knoppen gaan door jarenlange mmm. Zo kan ik nog wel even doorgaan! Stouterikken!! ;-)

Dus nee geen ziekte waar je dood aan gaat maar toch...

Geplaatst

Dat zei ik over ME/CVS ook vaak. Dat ik alleen maar een levend lijk was. En te moe om van de brug te springen als ik dat zou willen. Maar zonder gekheid, dat is dus wat die arts bedoelde: van verdriet kun je op heel veel verschillende manieren ziek worden en het maakt hele veel stuk.

Geplaatst
Lieve Klaar en Esther, jullie doen er hartstikke goed aan om mee te doen aan zo'n programma. Al was het alleen maar voor jullie zelf zodat jullie kunnen laten merken aan de buitenwereld hoe het is om hier mee bezig te zijn. Mensen reageren altijd verschillend en niemand maar dan ook niemand weet hoe dit is als je er zelf niet mee te maken hebt. Dat blijkt toch maar al te vaak uit de 'domme' opmerkingen die mensen maken...

Kop op en natuurlijk ga je er mee door Klaar!!!

Wij zijn trots op jullie en wij willen het dolgraag zien, ook voor de herkenning, dus doe het dan niet voor de 'buitenwereld' maar doe het dan voor jullie lotgenootjes, please....??

Dikke knuf Sab

ik vond het even nodig om mezelf te herhalen ;-)

En nu ga ik ookBzV kijken, even lachen om boer Richard die volgens mij al in love is met Maxima en de rest naar huis wil sturen, lachen!!! haha

enne, tttssssss het lef van je schoonzusje over dat bedje ;-)

Es, testse morgen :-)

Geplaatst

Ik denk dat ie homo is....stiekem... en er nu pas voor uit durft te komen. Of dat ie liever de echter Maxima wil.

Geplaatst

pff, heftige discussie hier. Maar krijg wel het gevopel dat die docu met heel veel zorg gemaakt wordt/gaat worden. Ook goed dat jullie echt mee mogen denken en aan mogen geven wat je wel en niet wilt uitzenden. Komt allemaal erg integer op me over.

Klaartje, fijn dat je schoonzusje nog even liet weten dat het haar toch wel wat deed. En over dat wel of niet laten zien van verdriet: ik merk dat ik alles ook nog wel eens wegwimpel als mensen zeggen hoe erg ze ons traject vinden. Moet ik misschien toch niet doen. Ik merk wel dat - hoe veel uitleg je ook geeft aan vrienden en familie - ze zullen nooit precies weten hoe het is. Gelukkig maar, voor hen, maar het kan soms ook wel een eenzaam gevoel geven...

Geplaatst

ik denk dat die Limbo, weet ff niet hoe hij heet ;-) homo is hahahaha, alleen hij weet het zelf nog niet bovendien heeft hij teveel voortplantingsdrang dus verdringt hij het homo zijn....

Geplaatst

ik heb dus echt nog NOOIT een aflevering van BzV gezien... wat is het toch dat dat rpogramma half nederland aan de buis gekluisterd houdt? Ga misschien - bij gebrek aan beter - ook maar eens kijken.

Geplaatst

Meiden ik gooi er heel even een ego doorheen...voel me de hele dag al zoooo ongesteld! Ben weer zo onzeker momenteel! Bah bah bah...

Geplaatst

sorry voor dat Fran, was niet de bedoeling om een discussie te starten. Tis meer een uitwisseling van mening van mijn kant hoor hahaha Fran, nu val je er middenin, in die boeren...lastig hoor :-)

Geplaatst

Hei,

Ik lees wel mee maar heb het een beetje druk de laatste dagen met beperkte energievoorraad. Klaartje en Esther ik vind het erg goed dat jullie meedoen aan dit programma. Ik denk dat je veel negatieve reacties krijgt maar ook positieve. Ik ben heel open geweest over onze kinderwens en dat merel mbv IVF/ISCI er is. Dat vind ik nu een beetje moeilijk. de eerste vraag/opmerking die ik krijg (of zie in de ogen) is of het nu spontaan is. Dat vind ik jammer omdat ik het soms prive wil houden of beter gezegd, met sommige mensen wil ik sommige dingen niet altijd delen (zoals jouw buurvrouw). Maar een paar maanden geleden werd ik gebeld door de dochter van een collega van mij. Zij had van haar moeder gehoord dat wij IVF/ISCI hadden gedaan en aangezien ze zelf al erg lang een onvervulde kinderwens had, vroeg ze of ze een aantal vragen kon stellen. Die heb ik uitgebreid beantwoord. Later belde ze nog een x met vragen. Mede door dit forum voel ik me soms een 'expert'. Maar wat ik wil zeggen, ik ben blij dat ik zo open ben geweest omdat ik daardoor iemand een klein beetje heb kunnen helpen.

Hoe gaat het met de wachtweken?

Sylvie, sterkte met de bedrijfsores. Hopelijk zit al het ongeluk daar en het geluk in deze poging!

Geplaatst

Oh Es, hou hoop hoor!Morgen lekker je laatste negatieve test in handen en dan vanaf woensdag positieve testen!!!! kop op.en nu ben ik echt weg :-)

Geplaatst

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: wachten op start icsi

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Rubster: intake icsi 25 jan.

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Esther: 28 jan. testen

Nico: 19-1 start puregon, 26-1 fm 1

Sen: 22 jan. IUI, 7 feb. testen

Laika: 20 januari, eerste FM (ivf-poging 2)

Kaartje: 10 jan. punctie, 13 jan. tp, 28 jan. testen

Sylvie: 24 jan echo 4de fm, IUI met Puregon

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Ik moet nog een dagje wachten op bzv op uitzending gemist. Hier hebben ze het ook 'jakten på kjærligheten'. Niet te veel vertellen aub over bzv, gaat de spanning eraf...

Geplaatst

Hi es, oh, houd moed hoor!! Ik heb al zooo vaak gelezen dat meiden dachten ongesteld te worden en die hielden een paar dagen later mooi wel een positieve test in handen.

Sab, maakt niks ui hoor, bzv staat op de achtergrond aan, zit nog wat dingetjes op de comp te doen.

Geplaatst

Francis: wachten op start icsi

Behandeling

Laika: 25 januari punctie (ivf-poging 2)

Zwanger

Ook even bijgewerkt!

Geplaatst

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Behandeling

Zwanger

Me too!

Geplaatst

Oke Ursela, zal niks verklappen hihi, daar hebben we het dan morgen wel over ;-)

Es, hou vol meis! Het zegt allemaal zo weinig. En die tweede week is gewoon killing.

Had net nog een reactie op m'n hyves van m'n schoonzusje dat ze idd moest wennen om d'r broer zo te zien en dat ze wel wat tranen weg had zitten slikken. Volgende keer moeten we die dus beiden maar gewoon laten stromen denk ik dan.

Nu snel naar bed, sweet dreams allemaal!

Geplaatst

Hier ook nog nooit naar de boeren gekeken. Zitten nu Kick-Ass te kijken en die is helemaal niet onaardig.

Esther ik hoop dat je er naast. Geef nog niet op.

Geplaatst

Dus niet Maxima he... ik vind die Richard zo'n gladde glipper, getverdemme, krijg de kriebels van die man! Tot zover BzV. Ik keek de eerste twee jaren ook niet Fran en mijn zus zei je moet kijken dus ben het maar gaan doen en dan wil je toch elke week kijken. Als je er nu invalt is er niks aan denk ik.

Jeetje, wat heftig dat programma Klaartje en Esther! Ik vind het in ieder geval stoer, zou het nooit durven! Ben 1 x op tv geweest toen ik meedeed aan een kwis (Denktank, lang geleden) en dat vond ik wel genoeg. Ik zou ook bang zijn dat alles verkeerd uitgelegd wordt maar gelukkig was het maar een pilot, dus een soort oefenen toch?

Fran ik start woensdag zelfs al met de ovulatietesten, ineens gaat het weer snel!

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Wachtdag zeven en een maagdelijk witte test. Pregnyl is dus weg. Ergens diep van binnen had ik toch een klein beetje hoop op een licht positieve test. Heb ook echt het gevoel dat het weer niet raak is. Heb zo'n ongesteld gevoel. Nou ja morgen of overmorgen maar weer testen..

Geplaatst

Es wachtdag 7 is echt nog heeeeeel vroeg. En als je nu en streepje had gehad, was je gaan twijfelen of het de pregnyl was. Ik snap je wel hoor, je leest hier zo vaak over meiden die op wd8 al positief testen, dat je het idee krijgt dat dat normaal is. En je denkt dan 'als er iets was geweest, had dat nu te zien moeten zijn'. Maar dat is natuurlijk niet zo. Ik blijf nog even voor je hopen hoor!

Geplaatst

Es, zie het positief in: als er nu een streepje verschijnt de komende dagen, weet je in ieder geval ZEKER dat het niet de pregnyl is!

Volgens mij word ik ziek; zit met oorpijn en keelpijn achter mn computertje... Kijken of ik de dag doorkom.

Geplaatst

goeiemorgen dames...

poeh heb even flink wat moeten bijlezen...jeetje...wat gaat het snel hier...

ben zaterdag met het team van het fitnesscentrum naar de Winter Efteling geweest...heel errug gezellig en leuk...niet zo druk, je kon zo doorlopen eigenlijk bij alle attracties...jammer alleen dat de python een storing had...het schip: 3x gedaan, monsieur canibale; 2 x, vogelrock: 2 x, Vliegende Hollander 1 x (en nat aan een kant)...hahahaha...we waren allemaal helemaal op toen we thuis waren....er wilden nog een paar op stap gaan, benieuwd of ze het ook gered hebben...vrijdag had ik een rustdagje genomen...effe bijtanken...gisteren mijn voorlopig laatste club yogales gegeven en dan donderdag nog een zumbales en dan ben ik even 3 weken sportloos ivm punctie en wachtweken...hihihi...

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Behandeling

Nico: 26-1 fm 1

Zwanger

Sen: je hebt de iui gehad...over een kleine 2 weekjes testen...blijf maar goed warm houden daar binnen en goed tegen ze praten!!!

Sab: oei...klinkt niet goed, dat blauw/zwarte dijbeen.. Ben je nog bij je vriendin geweest? wat is hier uit gekomen? hoe gaat het nu verder???

Klaartje...wat ben je vlijtig geweest...poeh hei....had ik dat geweten, dan had je bij ons ook even kunnen komen poetsen...hihihi...GRAPJE!!!! wel een fijn gevoel dat alles nu opgeruimd en netjes is...en de pilot ook al gekeken...

Ik vind het helemaal geweldig dat jullie twee dit doen. Er is al genoeg over gezegd, ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Denk inderdaad ook dat er verschillende reacties op zullen komen, zowel positief als negatief. Maar heb je dat niet altijd??? Hoop dat je de bevestiging een beetje gekregen hebt Klaartje...je geeft jezelf toch een beetje bloot in dit programma. Blijf in elk geval jullie gevoel volgen...zolang het goed voelt, ermee doorgaan!! wij steunen jullie no matter what!

Syl...woensdag de punctie...hoe laat heb je de 4e fm vandaag??? succes meid!!! hoe is het nu met jullie bedrijfje?

Fran...een druk reisschema in maart...en lekker...je verjaardag in New York vieren!!! Mijn jongste broer en zus zijn ook helemaal weg van New York...Hoe is het eigenlijk met Vin??? heeft ie nog last van de tese?

Laika...morgen de punctie...dat klinkt goed meid!! en misschien is je bms nu de laatste keer op een andere plek gemeten...zolang ie maar boven de 7 is...hoop dat ze allemaal kunnen meedoen, je follikels (misschien dan uitgezonderd die dominante)....

Es...getest...een teken dus dat de pregnyl verdwenen is, toch??? ik blijf duimen dat je over een paar dagen een positieve test in handen houdt...blijf moed houden meid!!! ik heb ook iemand met icsi gehad in mijn omgeving, die had zelfs een dag voor de testdatum een negatieve test...en hun dochtertje loopt nu al een jaartje of twee vrolijk rond...ik geloof er nog in!!!

Miki...welkom terug....en succes morgen in Gent...ben benieuwd hoe het gaat!!!

Overmorgen mijn eerste fm....het spuiten gaat op zich wel...voel alleen echt de naald als ik hem op mijn huid zet...ik heb overal rode puntjes rondom mijn navel..hihihi...lijk wel een junk...

oja...Boer zoekt vrouw heb ik ook nog nooit gezien...heb dus geen idee hoe het programma eruit ziet...vind het wel leuk dat er zoveel mensen voor thuis blijven en naar kijken...

tot later meiden!

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden