Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeeeel erg eng! Er gaat zoveel door me heen wat dat betreft...vinden mensen me niet lelijk, te dik, rare stem, zit m'n haar wel goed, zeggen we geen gekke dingen, komt het over zoals wij bedoeld hebben...etc etc

We gaan hem straks rustig onder het eten kijken...en dan nog een keer...en dan nog een keer???

en dat uur...tja pompidompidompidompidom...gaat lang duren

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik lees mijn eigen berichtje van net terug....sorry voor het woord maar ik ben wel echt een zeikerd 'hé!!! Ik zie het zelf!

Geplaatst

hahaha, nee hoor Esther, ik begrijp het volkomen. 1 Daar zijn we vrouw voor en 2 Dat zou toch iedereen hebben eigenlijk?? Heel normaal vind ik. En je ziet er vast goed uit en je zegt heus niks raars, en al was dat wel zo dan was het wel geknipt haha

Geplaatst

Hoi dames

wat een leuke beichten hier allemaal!!!

Laika, wat een goede fm zeg, op zich valt die dominane toch nog mee? wellicht hoor je zondag iets over de punctiedatum

Caroline wat irritant van je tandvlees! ik heb het op 2 plaatsen tussen kiezen, door de raggertjes nu onder controle, ik gebruikte ook dat mondwater maar moet er zo van kokhalzen in deze periode.

Sab, wat het zaad betreft, DD gaf aan de supplementen tenminste 6 weken voor de punctie te slikken. Wat ellendig van je knie zeg, hoop dat het snel beter gaat maar het klintk dat rust de enige remedie is....fijn dat je in ieder geval vanuit huis wat kunt werken.

KLaartje en Esther, wat spannend bij jullie met de eerste beelden, lijkt me erg bijzonder hoor. wij hebben een film van de bruilkoft, moet zo lachen om mijn stem....

Ruby, wat heerlijk dat er voor jullie nu ook meer ziich komt op een behandeling,a ls je eenmaal weet wanneer je mag starten is het vaak ies beter vol te houden dat wachten nietwaar?

NIc, hoe gaat het bij jou met het spuiten?

Syl, wat klinkt dat pizza ding leuk! ik zal er eens naar kijken, weer eens wat anders en zeker omdat je zelf zo kan varieren.

hier alles goed, vanochtend nog een echo laten maken, was dinsdag zo onzeker dat ik gisteren maar belde....ik maar kijken of ik een kloppend hartje zag maar zag 2 armpjes druk op en neer gaan, te schattig gewoon. Alles zag er goed uit, de dame liet me weten dat het (oud) bloedverlies veel voorkomt en dat er vaak niet eens een oorzaak gevonden wordt.

Mijn man was helemaal onder de indruk, hij kon zich niet herinneren dat hij de jongens destijds zo beweeglijk heeft gezien. Maar ja, die hadden misschien iets minder ruimte?

Ben weer gerustgesteld gelukkig. Maar mijn rug/bekkenklachten zijn behoorlijk, met name halverwege de dag , ik zal het met de gyn gaan bespreken, misschien iets van therapie?

Esther, ik zie net dat jij morgen een week na de tp bent, jeetje, wat snel (al ervaar jij het waarschijnlijk anders) ik duim voor je!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh Esther wat spannend dat de pilot binnen is. Gerard wilde gewoon uitstel van executie door te gaan fietsen. Idd is een uurtje wachten toch peanuts in vergelijking met de ww?????

Hoop dat het jullie bevalt. Eindelijk weer eens "normale" mensen op tv en niet van die in elkaar geknutselde volgeplamuurde acteurs!!!!!!

Klaartje spannend dat jullie hem nog niet hebben, komt vanzelf.....

Geplaatst

Babeth, fijn dat je een echo hebt gekregen en dat alles goed is. W.b. jouw klachten, had ik ook, maar ja wat had ik niet ;-). Ik heb toen idd bekkenbodem fysio gekregen en dat hielp eigenlijk best wel tegen alle klachten... En rusten deed ik al want ik mocht niet meer werken vanaf week 14 haha. Maar ik zou zeggen, rustig aan doen.

Geplaatst

Oh Babeth jij wil gewoon elke week een echo!!!!!!!! Denk je dat je onzekerheid nog af zal nemen???? Vanwaar heb je gister gebeld voor een echo?????

Ik hoop dat je nu weer een beetje meer kan genieten!! over een weekje mag je weer!

Geplaatst

Leuk Esther ben heel benieuwd, als we moeten voorkijken last maar weten.....zal wel niet mogen:-(

Babeth fijn even tussendoor een echo.

Ben op een bedrijfsborrel onverwacht, geen zin.

Geplaatst
Heeeeel erg eng! Er gaat zoveel door me heen wat dat betreft...vinden mensen me niet lelijk, te dik, rare stem, zit m'n haar wel goed, zeggen we geen gekke dingen, komt het over zoals wij bedoeld hebben...etc etc

Haha Esther dat denk ik hier precies! Ik vind zelf m'n stem altijd heel erg, nogal kakkerig terwijl ik dat toch echt niet ben. M'n haar heeft uitgroei en ik twijfelde of ik had moeten verven (waar maak ik me drúk om!), ik heb nog steeds geen nieuwe winterjas en ben dus veel in beeld met een oude jas die eigenlijk te kort is bij de trui die ik aan had, het was koud en sneeuwde dus tijdens de wandeling ook een heel dom mutjes op (nogmaal waar maak ik me drúk om!!!!) en ik weet dat ik door de zenuwen rare bekken heb zitten trekken als Jay aan het praten was. Kortom: de zenuwen om dat terug te zien! De post kwam hier net en de dvd ligt naast me. Misschien dat we vanavond nog kunnen kijken, maar ik moet morgen werken dus om half tien naar bed (en wil De Mol kijken hihi). En wil het ook niet vlak voor slapen kijken want dan ga ik zeker liggen malen over wat ik anders of nog meer had willen zeggen enzo. Ach joh we zien wel, zo'n haast heeft het ook weer niet. Toen we de dvd met trouwfoto's kregen was het net zo, heeft geloof ik twee dagen geduurd voor we konden kijken haha!

Geplaatst
Leuk Esther ben heel benieuwd, als we moeten voorkijken last maar weten.....zal wel niet mogen:-(

Babeth fijn even tussendoor een echo.

Ben op een bedrijfsborrel onverwacht, geen zin.

Syl kom maar een keer kijken hoor. Mag best van mij :-) Tenminste.... moet het natuurlijk eerst zelf nog even bekijken haha.

Geplaatst

lachen hé! Wel fijn dat jij het ook zo ervaart. Ben bang dat mensen dan denken...waar gaaaaaat dit over...(als ik zo loop te miepen hé!)

Ik ben wel erg benieuwd hoor om jou in levende lijfe te zien! Lijkt me grappig!

Gerard is nog niet terug, zijn uurtje fietsen loopt uit...grrrr.

Straks samen met z'n 2 op de bank met een ongezonde pizza (allebei de helft en dan een bak sla ernaast hoor!)

Maar even wat anders, ik heb net even zitten googelen over dat tts syndroom wat Miepie heeft (diegene met een drieling in het uitgerekend mei topic). Wat heftig zeg! Naar om te lezen wat er dan allemaal kan gebeuren! Ik wist niet goed wat het was.

Geplaatst

van mij mag ook iedereen het zien hoor, we hebben geen restricties opgelegd gekregen!

Ga het mijn ouders en zusje ook even laten zien.

Geplaatst

Ja dat is echt heel naar. Ik bleef dat topic volgen vooral om Miepie, een drieling is toch wel heel bijzonder. En dan nu dit, het ging zo goed! Ik hoop en bid echt dat het goed mag aflopen.

Heb je trouwens ook gelezen van Sowiebo/Sonja, ook uit het mei topic? Die heeft uitslagen van de onderzoeken en bleek een te hoog insuline en nog iets te hebben wat mogelijk (waarschijnlijk?) de miskraam van de tweeling heeft veroorzaakt. Ik word helemaal naar van dat soort berichten. Je kunt natuurlijk niet alles voor zijn, maar het had gewoon niet gehoeven. Ben nu ook best benauwd voor onze eigen uitslagen. Nu kan ik er redelijk goed mee omgaan, maar stel dat het voorkomen had kunnen worden.... hoe moet ik dat accepteren?

Geplaatst

Ja dat heb ik ook gelezen. Ik zou ook niet weten hoe je hier mee klaar moet komen.

Ik weet het niet meid hoe je het zou moeten accepteren als het verlies van jullie kindje voorkomen had kunnen worden. Dat zal een hele zware dobber gaan worden.

Ik werk zelf natuurlijk in het ziekenhuis en ik maak bijna dagelijks missers mee die voorkomen hadden kunnen worden. Negen van de tien keer is het echt een gevolg van menselijk falen. Maar ik zie nu ook de andere kant (die van de professional) en hoezeer je dingen voor wilt zijn...je bent en blijft mens. En dat is geen excuus want wat jullie en anderen hier mee moeten maken kun je nergens mee goed praten hoor! Begrijp me niet verkeerd.

Maar ik zie wel steeds meer en meer dat toch echt zo is dat, waar gewerkt wordt er spaanders vallen. Zonder dat iemand dat wil!!!

Geplaatst

Ik heb zelf een tijdje geneeskunde gestudeerd en was ook graag arts geworden. Ik weet dus ook hoe graag je alles wilt zien, alles voor wilt zijn en voroal geen fouten wilt maken. Maar ik weet ook dat je niet 'zomaar' allerlei onderzoeken kunt doen. O.a. door onderzoeken die niet nodig zijn is de gezondheidszorg ook zo duur. Toen Jay zijn enkelband inscheurde vonden zowel de huisarts als de arts bij de weekenpost het niet nodig een foto te maken. Toch kreeg hij van de huisarts wel een briefje mee voor als Jay zelf toch graag wilde laten doen. Dat is toch zot!?! Aan de andere kant kreeg diezelfde huisarts op z'n falie van het ziekenhuis omdat hij voor een knobbeltje in mijn borst gelijk een echo had aangevraagd en niet eerst een mammografie. Het zat te ver naar buiten om het daarop te zien, dus feitelijk is er geld, tijd en energie bespaard, maar dat was het protocol niet en een echo is kennelijk ook duurder dan een foto.

Maar goed, wat is dus onnodig onderzoek? Moet iedereen die ivf doet gescreend worden op stolling, suiker etc.? Waarom wel? Waarom niet? Wat ik vanochtend wel bedacht is dat wij drie keer gecheckt zijn op HIV e.d. want die check is in het EMC maar een jaar geldig, maar volgens mij zijn nooit mijn schildklierwaardes gemeten, of stollingswaardes. Wat is dan meer nodig en reeel? Ik bedoel, hoe groot is de kans dat ik een jaar na een clean record opeens wel chlamydia of hiv heb? Maar ook: hoe groot is de kans dat ik een stollingsafwijking heb? Overigens hebben wij het chromosoomonderzoek eerder zelf geweigerd, dus als het probleem daar ligt is het onze eigen 'schuld'.

Vind het heel moeilijk. Achteraf is het altijd zo makkelijk praten. En idd waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Ik vond vorige week in een oud rapport ook een fout. Bij een aantal gegevens zaten ze er een factor 1000 naast. Dat is in mijn werk vervelend voor de klant, maar niet cruciaal. Bij een arts heeft zoiets gelijk verstrekkende gevolgen. En dat is dan heel erg ingrijpend voor beide kanten.

He, meiden, wat een zwaar onderwerp. We vliegen hier wel heen en weer van luchtig naar heftig. Heb ook nog niet kunnen reageren in het topic over cryo's. Wil mijn mening graag goed verwoorden zonder mensen voor het hoofd te stoten en dat is best lastig voor iemand die altijd wel haar woordje klaar heeft maar niet altijd even genuanceerd is daarin ;-)

Geplaatst

pff, idd heftig dat verhaal van miepie, ik hoop dat het goed komt. Ze is nu in goede handen en zoals de arts zegt; iedere dag is er 1.

Bij mij zijn ze trouwens wel enorm bezig met de stollingswaarden, maar dat heeft natuurlijk als oorzaak mn longembolie van 13 jaar geleden.

Geplaatst

Ik zie het idd dagelijks dat bij een patient óf onnodige óf de verkeerde onderzoeken uitgevoerd worden wat voor veel ellende zorgt. Voor mij is de ziekenhuiswereld ook wel van een voetstuk geduikeld hoor sinds ik er zelf werk. Een gemiddelde patient heeft bij een opname te maken met jonge arts assistenten die allemaal goede bedoelingen hebben maar waarbij er toch wel heel veel mis gaat hoor! En dan heb je ook nog te maken met ego's...hoe je het ook wend of keert...er gaan dingen mis door te grote ego's. En door nog veel meer oorzaken natuurlijk.

Wat betreft onderzoeken...er zijn zoveel voors en tegens te bedenken bij verschillende onderzoeken. En als er niks gebeurd kraait geen haan ernaar totdat er iets echt mis gaat.

Moeilijk ook voor artsen om keuzes te maken daarin denk ik.

Nou ja, het heeft gewoon meerdere kanten en ik denk dat het goed is dat we ons daarvan bewust zijn.

Wij worden jaarlijks gescreend op hiv/hepatitus. stolling en suiker is bij mijn weten nog nooit gecheckt. Schildklier is bij aanvang bij mij ook gecheckt (kwam toen dus ook uit dat ik een te trage schildklier heb).

Elk zh heeft idd zijn eigen beleid hierin, ook lastig.

Maar goed...ik heb de film gezien en ben er best een beetje ondersteboven van. Ik vind het vooral heel heftig om te zien de verschillen bij alle koppels, waarom weet ik eigenlijk niet.

Ik vind het heel mooi hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ook echt heftig.

Klaartje...jullie stuk is ook prachtig geworden! En dat mutsje is grappig hoor! En van die trui zie je niet veel!

De gedeelten waarvan ik had verwacht dat ze die erin zouden monteren zaten er ook in. Gek hoeveel materiaal er in een paar minuten gestopt kan worden!

Geplaatst

Esther, je maakt mij (en velen met mij, denk ik) nieuwsgierig!!! Hoop echt dat het uitgezonden zal worden enne, kun je 'm anders niet op YouTube zetten, hihi.

Geplaatst

ha ha...zou een bak zijn!

Kunnen we niet een site met een wachtwoord ofzo aanmaken en hem daarop zetten! Dan is 'ie voor ingewijden te zien zeg maar. (geintje)

Geplaatst

Wel grappig dat jij het al gezien hebt en ikzelf nog niet. Ben erg benieuwd wat er allemaal in zit, ze hebben bij ons best veel gefilmd. Hoelang duurt het ongeveer?

Ellie het wordt zeker uitgezonden, maar wel pas in 2012. Wat we nu zelf hebben gekregen is de pilot die voor de KRO is gemaakt en waarop ze de beslissing hebben gebaseerd om door te gaan. In deze vorm wordt die vast niet uitgezonden, want o.a. de BN presentatrice zit er nog niet in. Die komt ons binnenkort interviewen, ook weer een belevenis.

Geplaatst

Ik ook! Dat kan wel he, om 'm ergens te plaatsen waar je alleen in kan met wachtwoord (via pb'tjes?) maar ik weet niet hoe! Misschien een computernerd in de omgeving?

Geplaatst

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Heerlijk, mijn vakantie is begonnen! Als het goed is dan werkt mijn collega morgen wel weer. Morgen lekker rommeldagje (acupunctuur, paardje, hondje, vriendinnetje, spulletjes inpakken) en dan zaterdagochtend vroeg de auto in richting Frankrijk. Heb er al zin in! Hoop alleen wel dat we internet hebben daar, anders krijg ik afkickverschijnselen ;-).

Ik kom morgen in ieder geval nog even gluren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden