Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: wachten op start icsi

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Rubster: intake icsi 25 jan.

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Esther: 28 jan. testen

Nico: 19-1 start puregon, 26-1 fm 1

Sen: 1 jan. start Clomid, 21 jan. FM

Laika: 20 januari, eerste FM (ivf-poging 2)

Kaartje: 10 jan. punctie, 13 jan. tp, 28 jan. testen

Sylvie: 21 jan echo 3de fm, IUI met Puregon

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: echo 19-01 (3e), is de 1e afspraak bij de gyn in Nederland

Ursula: 18-1 echo

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Sylvie: 21 jan echo 3de fm, IUI met Puregon

Zwanger

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Heb even het lijstje bijgewerkt. Ben te moe om verder te reageren, maar lees wel mee.

Weet dat ik aan jullie denk en jullie het beste wens!!!!!!

Geplaatst
Ja het is mooi geworden hé! Het is sowieso bijzonder om te zien op welke verschillende behandelingen er mogelijk zijn en wat de impact hiervan is. Ik moest het wel echt even laten bezinken hoor nadien! Blij dat je ons stuk de moeite waard vind. Ik vind het gewoon zo eng! Ik moet wel zeggen dat ik het wel heel erg 'gedragen' over vind komen maar goed...er komen nog verschillende momenten waarop we onze andere kanten kunnen laten zien denk ik.

Je zag er toch prima uit! (maar ik zal opbiechten, ik ben de week ervoor ook naar de kapper geweest hoor!)

Vanmiddag nog een keer gekeken met m'n schoonzusje. Geloof wel dat ze het ook oke vond, maar toch viel haar reactie me tegen. Ik ken haar natuurlijk langer dan vandaag en ik wéét dat ze nog steeds niet snapt hoeveel impact dit heeft en hoeveel verdriet wij hebben. Dat laten we haar eerlijk gezegd ook niet zien hoor, dus wat dat betreft is het ook onze eigen schuld. Maar toch...het was net of ze het vooral grappig vond. Zij ziet natuurlijk dat we niet 100% onszelf zijn en ja, het is af en toe best een beetje aangezet en gedramatiseerd door de montage. Maar waar wij dat zelf reuze mee vonden vallen, moest zij er een beetje om lachen. En toen vroeg ik me gewoon af of het sowieso over gaat komen bij mensen die hier zelf niet mee te maken hebben. Gaat niet iedereen denken dat het overdreven is, dat het door de productie gedramatiseerd is? Heeft het dan zin om dit te doen? En aan de andere kant: moet ik niet gewoon wél eens mijn tranen laten zien als we filmen, zou het dán doordringen dat het écht pijn doet? Want dat viel me dan wel op, dat iedereen met droge ogen vertelt hoe moeilijk het is. Ik kan zíen aan hun ogen hoe moeilijk het is om over te praten en hoeveel pijn het doet. Dat niemand echt ongedwongen vrolijk is, dat iedereen al zoveel heeft meegemaakt, dat je er een beetje 'mat' van wordt, berustend, je moet toch door. Maar misschien komt dat toch niet helemaal goed over...misschien lijkt het daardoor wel alsof het allemaal wel meevalt? Poeh... moeilijk hoor. Het raakt me echt, ik wil het zo graag goed over laten komen! Ga misschien nog vriendinnen vragen het te bekijken. Die zijn sowieso wat minder 'vooral geen emoties en als er iets niet leuk is negeren we dat', dus die zullen het misschien anders beoordelen. He bah...moest het ff kwijt... had na gisteren zo'n zin om er verder mee te gaan en nu ben ik helemaal aan het twijfelen!

Geplaatst

Klaartje er zullen altijd verschillende reacties op komen. Iedereen zal het met andere ogen bekijken. Zolang jullie beide er een goed gevoel bij hebben, dat is het belangrijkste. Je kunt niet iedereen "plezieren". Vooral mensen buiten de mmm zullen dingen toch moeilijk kunnen begrijpen. De pauze af meisjes zijn heel trots op jou en Esther dat jullie dit aandurven, ik persoonlijk heb daar momenteel het lef niet voor.

Geplaatst

Ik heb het gekeken met mijn zusje en gisteren met een goeie vriendin en haar partner. Stuk voor stuk waren ze onder de indruk van alle verhalen. Zij vonden het juist indrukwekkend dat het verlangen naar een kindje bij alle stellen zo duidelijk was net als het verdriet om het feit dat het (nog) niet zo is. En natuurlijk zien de mensen die dicht bij je staan goed dat je gespannen bent! Dat zagen zij ook.

Hoeveel pijn het écht doet, diep van binnen...dat weet je alleen als je het zelf meemaakt. En ik geloof dat we op deze manier een klein stukje hiervan laten zien aan de buitenwereld maar dat de diepte ervan niet goed over te brengen is. En als er emoties zijn dan mogen die er zijn maar als ze er niet zijn dan is dat ook goed! Ik geloof echt dat er nog zoveel momenten komen waarin we over kunnen brengen hoe het is om kinderloos te zijn in alle facetten van je leven op dit moment.

Het raakt me wel wat je zegt; dat niemand ongedwongen vrolijk is. Dat is wat mij ook bij is gebleven. Leven met een rouwrandje...weet je nog? Ik geloof dat je dat een klein beetje ziet aan iedereen die meedoet.

Misschien moet je proberen het een klein beetje los te laten. Ik heb wel echt het vertrouwen dat het over gaat komen zoals het bedoeld is. Ik geloof daar zo langzamerhand wel echt in hoor!

Geplaatst

Hé en meis nog wat...voor zover ik je nu ken ben je er toch het type niet naar om je op basis van 1 mening zo uit het veld te laten slaan! Of ik moet er helemaal naast zitten?

Kom op joh! Natuurlijk ben je er onzeker over (ben ik ook echt) maar gisteren had je een ander gevoel en dat was puur omdat dat jouw gevoel en dat van Jay was zonder dat je beinvloed bent door anderen!

Geplaatst

Behandeling

Sylvie: 24 jan echo 4de fm, IUI met Puregon

Zwanger

Gekopieerd op de telefoon hopelijk goed gegaan.

Nu filmpje kijken maar tussendoor hier spieken.

Geplaatst

Thanks Es en Syl. Jullie hebben ook gelijk hoor. Denk dat ik het toch ook eng vond om het aan de eerste 'buitenstaander' te laten zien. En ik vond een aantal dingen zelf óók wat té, alleen kijk ik daar zelf sneller overheen. Zo laten ze op een gegeven moment een beeld zien van een campingbedje. Dat staat in ons 'babykamertje', maar nu is het net of we dat klaar hebben staan voor een baby, opgemaakt en wel. Ja dat is ook wel lachwekkend ja, alsof we geen ledikantje zouden neerzetten ;-) Er is ook een beeld dat ik naar buiten sta te kijken, daarvan ben ik me niet eens bewust dat het gefilmd is, denk dat het een testbeeld is ofzo. En het is ook net hoe iedereen is. Mijn man was (is) ook heel gesloten, laat niet snel emoties zien, praat daar liever overheen of doet iets geks. Zo is zijn schoonzusje ook een beetje, terwijl het een hartstikke schat is. Ik trek het me nu ook teveel aan, we gaan gewoon lekker verder en we krijgen idd nog volop gelegenheid om van alles te vertellen en laten zien.

Geplaatst

Lieve Klaar en Esther, jullie doen er hartstikke goed aan om mee te doen aan zo'n programma. Al was het alleen maar voor jullie zelf zodat jullie kunnen laten merken aan de buitenwereld hoe het is om hier mee bezig te zijn. Mensen reageren altijd verschillend en niemand maar dan ook niemand weet hoe dit is als je er zelf niet mee te maken hebt. Dat blijkt toch maar al te vaak uit de 'domme' opmerkingen die mensen maken...

Kop op en natuurlijk ga je er mee door Klaar!!!

Wij zijn trots op jullie en wij willen het dolgraag zien, ook voor de herkenning, dus doe het dan niet voor de 'buitenwereld' maar doe het dan voor jullie lotgenootjes, please....??

Dikke knuf Sab

Geplaatst
Hé en meis nog wat...voor zover ik je nu ken ben je er toch het type niet naar om je op basis van 1 mening zo uit het veld te laten slaan! Of ik moet er helemaal naast zitten?

Kom op joh! Natuurlijk ben je er onzeker over (ben ik ook echt) maar gisteren had je een ander gevoel en dat was puur omdat dat jouw gevoel en dat van Jay was zonder dat je beinvloed bent door anderen!

Heb denk ik een beetje een dipdagje vandaag. Erg moe. En als het dan niet goed over lijkt te komen, dan is dat net teveel. Ook het besef dat er veel andere dit gaan zien, ook mensen die me goed kennen. Toch een beetje valse schaamte misschien? Ik weet dat ik een hetzelfde had toen de Flair uitkwam, dat allemaal onbekenden dat zouden lezen vond ik niet erg, maar dat de buurvrouw het zou zien vond ik eng.

Geplaatst

that's the spirit!

Ik ga trouwens vragen of die opmerking van mij, dat ik het gebruik van de medische wetenschap bij kinderloosheid net zo zie als het gebruik van de medische wetenschap bij kanker, eruit kan worden gehaald. Ik ga hier geheid mensen mee voor het hoofd stoten. Kanker is een ziekte en kinderloosheid is geen ziekte, snap je wat ik bedoel? Ik ben bang dat ik met die uitspraak mensen ga kwetsen.

Ik merk bij C. dat ze open staat voor feedback en als dingen niet goed voelen en je vraagt of het gewijzigd kan worden dan denk ik dat ze dan doen! Dus...als jij dingen eruit wilt hebben dan zou je dat aan kunnen geven.

Geplaatst

Behandeling

Sen: 22 jan. IUI, 7 feb. testen

Sylvie: 24 jan echo 4de fm, IUI met Puregon

Zwanger

Klaartje, idd niet op één mening afgaan hoor!

Geplaatst

Esther, ben het niet helemaal met je eens over dat kinderloosheid geen ziekte is... Sommige vrouwen hebben toch een aandoening waardoor het op natuurlijke wijze krijgen van kinderen/verwekken van kinderen niet mogelijk is..Toch? Of sommige mannen misschien die onvruchtbaar zijn geworden door een ziekte. Er is altijd een reden voor ongewilde kinderloosheid. Wel of niet aantoonbaar. Tenminste zo zie ik het hoor.

Maar ik snap wel als je het eruit zou willen laten halen, want waarschijnlijk vatten meer mensen het op zoals jij het uitlegt dan dat ik dat doe ;-)

Geplaatst
that's the spirit!

Ik ga trouwens vragen of die opmerking van mij, dat ik het gebruik van de medische wetenschap bij kinderloosheid net zo zie als het gebruik van de medische wetenschap bij kanker, eruit kan worden gehaald. Ik ga hier geheid mensen mee voor het hoofd stoten. Kanker is een ziekte en kinderloosheid is geen ziekte, snap je wat ik bedoel? Ik ben bang dat ik met die uitspraak mensen ga kwetsen.

Ik merk bij C. dat ze open staat voor feedback en als dingen niet goed voelen en je vraagt of het gewijzigd kan worden dan denk ik dat ze dan doen! Dus...als jij dingen eruit wilt hebben dan zou je dat aan kunnen geven.

Goh, dat heeft mij nou helemaal niet gestoord. Ik vond het juist een goede uitleg over het gebruik van wetenschap. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Je wilt niet dat mensen denken dat je kinderloosheid vergelijkt met kanker. Ik zal eens aan C. vragen hoe ze de pilot gaan gebruiken. Ik denk niet één op één, want de interviews met de presentatrice moeten ook nog gedraaid worden.

Geplaatst
Esther, ben het niet helemaal met je eens over dat kinderloosheid geen ziekte is... Sommige vrouwen hebben toch een aandoening waardoor het op natuurlijke wijze krijgen van kinderen/verwekken van kinderen niet mogelijk is..Toch? Of sommige mannen misschien die onvruchtbaar zijn geworden door een ziekte. Er is altijd een reden voor ongewilde kinderloosheid. Wel of niet aantoonbaar. Tenminste zo zie ik het hoor.

Maar ik snap wel als je het eruit zou willen laten halen, want waarschijnlijk vatten meer mensen het op zoals jij het uitlegt dan dat ik dat doe ;-)

Sab toen ik hele erge ME had zeiden mensen ook wel eens 'maar je gaat er niet dood aan'. Nee, ik had alleen geen leven meer. Dus als ik nu zeg: we gaan er niet dood aan.... dan ga ik tegen al mijn eigen frustraties in, maar het is denk ik wel wat voor veel mensen als 'vergelijk' geldt. Grappig trouwens dat ik tegen C. ook zoiets zei: kinderloosheid is geen ziekte. Maar ei kent dus een arts die het daar niet mee eens is. Het heeft zoveel impact op je leven, je sociale leven, eigenlijk word je er hoe dan ook in bepaalde mate depressief van. En dat is zeker wél een ziekte. En idd, de oorzaak kan ook in een ziekte of aandoening liggen. Maar ja....we gaan er niet dood aan he?

Geplaatst

Ik ben het helemaal met je eens sab maar ik denk idd dat veel mensen het zo niet op zullen vatten, niet zullen begrijpen denk ik. Bij kanker gaat het om leven of dood, bij kinderloosheid gaat het om een enorm verdriet wat je je hele leven met je meedraagt. Ik denk dat veel mensen het zo zullen zien, denken jullie niet?

Jij vond het dus wel goed overkomen klaartje?

Geplaatst

Ik vond het een duidelijke vergelijking over het gebruik maken van medische wetenschap in geval van leven en dood. Tenslotte heeft een vruchtbaarheidsbehandeling ook te maken met leven en dood. Misschien kun je iets toevoegen? Dat A. die vraag ook nog eens stelt en je het iets anders formuleert.

Kreeg trouwens net een berichtje op m'n Hyves: Vond het bijzonder. Maar dan zonder het campingbedje ;-)

Ja, daar moet ik haar wel gelijk in geven, want dat was ook het eerste wat ik gisteren dacht. Denk dat ze het ook een beetje moest laten bezinken, binnevettertjes die kant van de familie....

Geplaatst

Oh dat is lief van haar! En dat meent ze dan dus blijkbaar ook echt! Nou ja, campingbedje scene wordt gedeleted...

Is idd wel een idee dat we het nog even een keer toe kunnen lichten. Zou ik fijn vinden.

Geplaatst

Even een algemene opmerking over het programma. Zou het niet zo zijn dat er ook voornamelijk mensen naar gaan kijken die er interesse in hebben omdat, ze er zelf middenin zitten, nieuwsgierig zijn naar hoe zoiets gaat of gewoon houden van dit soort programma's? Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat de meerderheid er positief op reageert.

Eshter, ik heb het even aan mijn man voorgelegd ;-) En die vindt zo'n opmerking ook helemaal niet raar! En die is altijd wel erg eerlijk ook al zou het in ons nadeel zijn zeg maar.

Es, ik denk dat alleen sterk gelovige mensen die dus ook anti-dit soort behandelingen zijn er wel moeite mee zouden hebben...Jij bent ook gelovig toch? Ben je daarom misschien wat huiverig voor de reacties daarop? Of zeg ik nu iets heel stoms....?

Geplaatst

Ze is ook lief, dat laat ze alleen liever niet zien, net als die vent van mij. En kennelijk had ik vanmiddag gewoon heel veel behoefte aan bevestiging!

Geplaatst
Even een algemene opmerking over het programma. Zou het niet zo zijn dat er ook voornamelijk mensen naar gaan kijken die er interesse in hebben omdat, ze er zelf middenin zitten, nieuwsgierig zijn naar hoe zoiets gaat of gewoon houden van dit soort programma's? Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat de meerderheid er positief op reageert.

Eshter, ik heb het even aan mijn man voorgelegd ;-) En die vindt zo'n opmerking ook helemaal niet raar! En die is altijd wel erg eerlijk ook al zou het in ons nadeel zijn zeg maar.

Es, ik denk dat alleen sterk gelovige mensen die dus ook anti-dit soort behandelingen zijn er wel moeite mee zouden hebben...Jij bent ook gelovig toch? Ben je daarom misschien wat huiverig voor de reacties daarop? Of zeg ik nu iets heel stoms....?

Dat denk ik ook. Mensen die in deze situatie zitten, of misschien vrouwen die zwanger willen worden. De vorige serie Babyboom waren wij net een jaar bezig, op weg naar de huisarts. Ik heb toen wel gekeken. Mijn zus was toen geloof ik net zwanger, die keek niet. Mijn schoonzusje heeft het geloof ik ook niet gezien. Eigenlijk jammer, want je wilt juist ook die mensen eens bereiken die in een vloek en een zucht (letterlijk? ;-)) zwanger zijn. Maar dat zal wel een utopie blijven.

Geplaatst

Klaartje, wat doet dat campingbedje daar eigenlijk ;-) Sorry even een dolletje.

Dat is lief van haar!

Geplaatst

Sab je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb die opmerking ook geplaatst omdat ik wil laten zien aan mede christenen waarom wij van mening zijn dat wij in deze situatie gebruik mogen maken van de medische wetenschap...maar dan wel binnen de perken. Dat is wat ik er letterlijk achteraan heb gezet. En met dat binnen de perken bedoel ik voor ons dat wij dus geen rest embryo's willen.

Maar daar ben ik dus idd een beetje bang voor ja.

hi hi Klaartje...wat een zelfkennis! Maar wat kunnen mensen het zich (en hun omgeving)dan misschien moeilijk maken als ze dat niet willen laten zien hé!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden