Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veel succes Nico met de eerste fm. Lekker dadelijk 3 wk sportvrij.

Ik krijg geen punctie doe iui.

Laika veel succes morgen met de punctie.

Fran mag hopen dat het ziek zijn niet doorzet, toch heb je wel een aantal leuke vooruitzichten, snoepreisjes. Even de kans om te ontspannen voordat jullie beginnen.

Hoe ging het bij boer zoekt vrouw???

Vanmorgen al een knallende ruzie gehad met Jeroen, hij is met piepende banden de straat uit gereden. We hebben elkaar alweer gesproken maar de spanningen lopen hoog op.

Ik ben onredelijk door de hormonen en Jeroen stront eigenwijs.

Vannacht slecht geslapen door mijn schouder die ik heb verrekt of zo.

Loop me druk te maken over de zaadkwaliteit en dat het spuiten voor niks is geweest. Bedacht me ook dat Jeroen een aantal Diclofenac heeft gebruikt voor zijn rug.

Ergens gelezen dat dit invloed heeft heeft, volgens mij hier ergens. Heb er iig een hard hoofd in dat we een kans hebben.

Ga even een beetje op afstand meelezen, ben niet echt postitief.

En dan dat KL*TE weer, alles weer zeiknat, grrrrrrrrr..........

Sorry :-(

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh sylvie wat rot om te lezen dat jullie het zo zwaar hebben momenteel. Slechte combi...jij met hormonen en een eigenwijze jeroen hé! Ik kan me zo voorstellen dat alle spanningen toch te groot zijn op dit moment? Het is natuurlijk ook wel erg veel wat jullie op jullie bordje krijgen en dat de deuren daar eens flink door gaan knallen is natuurlijk niet vreemd maar meis...laat het niet oplopen of te lang duren! Het kan zoveel kapot maken! Probeer het samen zo goed mogelijk te houden ook al is dat nu heel erg moeilijk. Jullie relatie moet hier niet een enorme opdoffer van gaan krijgen!

Je mag hier rustig lekker negatief zijn hoor, dit is juist de plek waar je dat mag doen denk ik! Sterkte!

Geplaatst

Even een update wat mijn test betreft...

Ik heb vanmorgen vroeg om half 8 ofzo snel geplast, getest en de test, voordat ik hem af kon lezen, meegenomen naar mijn slaapkamer en na vijf minuten met het licht van mijn mobiel (gordijnen zaten nog dicht) de test bekeken. Ik zag toen niks en ben weer even gaan slapen.

Nu word ik wakker en neem de test mee naar de douche en echt waar...ik zie een heel licht streepje! Ik heb nog nooit een streepje gezien op een test van mezelf! het is licht hoor maar het is wel een streepje. Ik zit te bibberen achter mijn laptop.

Maarrrrrrr......even back to earth.......het kan nog van de pregnyl zijn natuurlijk!

wordt vervolgd.

Geplaatst

Esther bedanbkt voor je lieve woorden.

Raar zeg om dan opeens een licht streepje te zien ook al kan het nog van de Pregnyl zijn.

Meestal wordt er ook gezegd dat als na 5 of 30 minuten nog een streepje verschijnt je dit niet mag zien als een uitslag omdat het beinvloedt is door tijd.

Hopelijk wordt het streepje nu eindelijk eens dikker, dat zou pas mooi zijn.

Geplaatst

Spannend Esther! Heel benieuwd wat de komende dagen gaan brengen...

Sylvie gooi alles er maar uit! Ik herken het zo... wij zitten eigenlijk al twee jaar in een moeilijke situatie (waar ik hier even niet op in wil gaan, als je het wil weten wil ik je wel pb'en. Rest van de meiden mag het ook wel weten hoor, dat is het niet, maar wil het niet op een openbaar forum gooien)) en humeur van mijn vriend is niet altijd even geweldig. Ik heb dan ook al een paar keer gedacht: doe ik het allemaal niet voor niks? Heb ik niet teveel stress? Dus ik heb besloten om als het me teveel word het uit te praten, anders loop je de hele tijd op eieren, erg vermoeiend... Ook gaan we begin maart samen (voor het eerst in twee jaar ) samen een weekend weg, even in een andere omgeving en even alle tijd zonder werk en kind om alles door te praten.

Het is en blijft lastig en heeft nou eenmaal effect op je relatie, zeker met de situatie van jullie bedrijf op het moment. Maar blijven praten is het enige dat je kunt doen. Sterkte!!

Geplaatst

Ach sylvie, wat moet jij je rot voelen, vol met hormonen en dan een partner die met piepende banden wegrijdt. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere meiden. Blijven praten. En misschien proberen extra tijd voor elkaar in te ruimen? Proberen te luisteren naar elkaar. Misschien een goed idee om je negatieve bui te ontladen in het snertweer? Trek een regenpak aan of oude kleren en schoenen en ga juist naar buiten in het snertweer. Juist lekker door alle plassen stappen als een klein kind (denk maar dat je op het hoofd van die ambtenaar staat) misschien als niemand het ziet gewoon door de modder rollen? Dat heb je vast nog nooit gedaan! En dan thuis met een warme sjoko op de bank kruipen? Mij helpt het altijd om naar buiten te gaan als ik me slecht voel maar misschien is juist een middagje binnen koffie leuten met een vriendin iets voor jou?

Oooh esther, wat zal jij nu aan het stuiteren zijn. Je mag inderdaad volgens alle gebruiksaanwijzingen op een later tijdstip de test niet als betrouwbaar bestempelen. He, zijn er meiden die hetzelfde hebben gehad? Ik wil nu wel wat ervaringsverhalen horen.

Caroline, jah, het heeft veel impact op je relatie. Wat goed dat jullie binnennkort met zijn tweetjes weggaan. Wij zijn sinds de komst van merel ook nog niet samen weggeweest. Dat ligt aan mij, laat haar niet makkelijk bij anderen achter. Nuja niet makkelijk, nog helemaal niet dus. Maar ik ga het binnenkort proberen. Grmbl, niet meer verklappen hoor wie er uit ligt bij Bzv! Dat is mijn toetje vanavond na zumba. Ik vond richard in het begin ook een slijmbal/creep maar eigenlijk ben ik van mening veranderd, hij is inderdaad een slijmbal maar hij is daarmee wel zichzelf en dat waardeer ik. Vind hem daarmee 1 van de symphatiekste van de boeren maar mijn type.... NEEEEEE!

Geplaatst

he verdorie Sylvie...het zit niet mee...gooi het er allemaal uit en je mag van mij hier gerust klagen en negatief zijn...we zijn er voor je!! blijf wel praten met Jeroen...laat dit niet de hobbel op de weg zijn waardoor jullie relatie in gevaar komt...alle spanningen en zorgen rondom jullie bedrijfje die jullie de afgelopen tijd te verduren hebben gehad, het is niet niks en komt er nu waarschijnlijk uit bij jullie beide...tel daarbij de zorgen over de iui (was ik even vergeten dat je geen punctie hebt bij iui)...en dan krijg je dit...meissie...een hele dikke knuffel voor jou...ga lekker even naar buiten, gooi het er allemaal uit...

ik merk dat wij ook kortere lontjes hebben dan normaal...het traject heeft toch wel een impact, groot of klein...de impact is er...

Es...spannend...ik hoop zo dat de tweede streep steeds iets donkerder wordt...er staat normaal in de bijsluiter inderdaad dat het resultaat na 5 of 10 minuten niet meer als geldig mag gezien worden, maar ik hoop het toch voor je!!!

Vanavond weer een reikibehandeling...voorlopig de laatste...ga wel vragen of hij me reiki op afstand kan geven voor de punctie...

liefs,

Nico

Geplaatst

Oe Esther, wat spannend! Ik hoop echt dat dit het begin van iets heel mooi is....

Sylvie, wat shit. Ik herken het ook hoor, ik heb soms ook een enorme aanvaring met mijn vriend, en de kinderloosheid speelt daarbij een grote rol.

Meiden, ik ben op. Op van de zenuwen, van het verdriet, van de spanning. Ik ben (net als jij Sylvie) bang dat het zaad van mijn man niet goed genoeg is, hij is al maanden af en aan verkouden en ik ben gewoon bang dat dat toch de kwaliteit heeft aangetast. En dan heb ik nog een vraag aan jullie: als ik 1 dominante follikel heb, kan het dan zijn dat deze springt en de rest niet? Ik heb zo'n zeurderig eisprong gevoel rechts en ik ben zo bang dat mijn eisprong te vroeg komt!

Geplaatst

Meiden weer bedankt. Ursela ik kreeg een glimlach op mijn gezicht toen ik jou tips las, vooral door de modder rollen. Zie de hond al kijken, wat ben jij nou aan het doen......

Laika zit te wachten voor een fm, zal het vragen. Jij dus ook zaadstress, klote is dat, er hangt veel van de kwaliteit af. Hopelijk zitten we beide met het gevoel verkeerd en valt het harstikke mee. Jij moet morgen toch, geheugen is een zeef, sorry.

Geplaatst

ja hoor Laika, dat kan heel goed dat de grootste springt en de rest niet. Had ik ook in november, met de punctie was'sie opeens verdwenen.

Es, meid ik voel je zenuwen gewoon vanaf het beeldscherm hier bij mij binnenkomen! hang in there!!!

Sylvie, wat vervelend die ruzie maar ook heel herkenbaar. Nog even over die diclofenac, dat had ik geschreven. Mijn vriend heeft i.v.m. een slijmbeursontsteking diclofenac geslikt maar heeft ook 2 keer een injectie corticosteroïde gekregen. Van het laatste heb ik inderdaad kunnen terugvinden dat het negatieve invloed kan hebben op de kwaliteit van het zaad. Van diclofenac (nog?) niet. Dat is trouwens meer een pijnstiller met ontstekingsremmer dus ik denk dat dat minder/geen kwaad kan.

Geplaatst

Laika hé bah meis wat klink je down en verdrietig! Wat een moeilijke tijd is dit toch hé! Elke stap is zo spannend en er zijn zoveel onzekerheden! Wat betreft die eisprong...gekke vraag misschien maar je spuit toch deca o.i.d.? Dan komt er voorlopig geen eisprong toch?

En wat de kwaliteit van het sperma...dat is ook gewoon spannend, zeker als je ivf doet. Bij icsi ligt dat net iets anders. Hoe was de kwaliteit t.n.t. van je man?

Sylvie...ik ben benieuwd hoever jij bent!

Geplaatst

achteraf vind ik het ook stom dat de huisarts niet even hiervoor heeft gewaarschuwd, ze weten waar we mee bezig zijn. Je moet ook overal zelf opletten grmbl

Sylvie, op welke cyclusdag zit jij nu eigenlijk?

Geplaatst

Lieve meiden, wat een emoties weer...

Sylvie, korte lontjes hebben we allemaal, maar praten is inderdaad de beste optie, hoe moeilijk ook. Nu hebben wij natuurlijk allemaal makkelijk praten; alsof dit traject nog niet heftig genoeg is, hebben jullie ook nog de zakelijke sores en onzekerheden erbij liggen op je bordje. Schreeuw hier maar van je af!

Esther, kan me voorstellen dat het allemaal erg verwarrend is!! Morgen weer testen denk ik, en onder een spotlight kijken! Maar, er is - hopelijk - een beginnetje!!

Laika, meisje, hou vol! Het is allemaal zenuwslopend. Je hebt toch aan het zh laten weten dat hij verkoden was en hun reactie was toch dat jullie konden starten? Dan zou ik me niet te veel zorgen maken. En wbt de dominante follikel, ik geloof niet dat het uitmaakt dat die al gaat springen, de andere blijven dan gewoon heel. En ik geloof ook dat de pregnyl hierin nog een rol heeft, die stopt het rijpen geloof ik. Laat het over je heen komen morgen... En wbt dat zeurderige gevoel; je hebt bijna 20 foillikels in je buik, gemiddels zo'n 1.5 - 2 cm groot! Ik vind het niet zo gek dat je dan een zeurderig gevoel hebt, ik kon de laatste week mn broek niet eens dicht krijgen. Hou vertrouwen! Als het zn er geen vertrouwen in zou hebben, hadden ze je dat wellaten weten. Zitten jullie in het VU?

Wbt korte lontjes; ik merk dat het bij Vin en mij een stuk meer ontspannen is dan de afgelopen maanden! Er is zo'n last van ons beiden afgevallen!

Vin heeft helaas nog wel last van de tese. Hij is bij nader inzien toch te snel begonnen en heeft een zittend beroep, dus dat helpt ook niet. Ik geloof dat hij zo wat eerder naar huis gaat. Hij heeft vrijdag zelf nog het zh gebeld om te vragen of het allemaal wel ok was, en dat wil wat zeggen hoor! Hij moet gewoon rustiger aandoen, maar dat zit niet echt in zn aard...

Geplaatst

dat ga je niet menen! oh meid...dat zou toch wel heel erg ellendig zijn! Ik heb nooit iui gedaan maar dan heeft een insimenatie toch geen zin meer? Oh wat is dit sneu voor jullie.

Geplaatst

meiden wat een dag voor jullie. Sylvie en Esther, hou moed, allebei hoor! Sylvie ik hoop dat het nog goed komt en dat alles doorgaat zeg! Eshter, morgen weer testen, ik zeg maar zo, een streep is een streep :-)

Geplaatst

oh Sylvie...dat meen je niet...wat erg....dat kun je er niet bij hebben...verdorie zeg...

Laika...volgens mij wordt de eisprong tegengegaan door het gebruik van de decapeptyl. Tenminste, zo hebben ze het mij uitgelegd. Pas als je pregnyl gaat spuiten, dan is je eisprong 36 uur daarna...hou moed meissie!!

Geplaatst

Test negatief, woensdag de iui. Vond het allemaal maar rommelig. Kom later terug nu bijkomen.

Laika sorry vergeten te vragen maar volgens mij niets aan de hand.

Geplaatst

pfffiewwww.....meid wat spannend zo op een doodgewone maandagmiddag! Fijn hoor dat het toch nog doorgaat. Hoe kwamen ze er nu bij dat ze dachten dat je je eisprong al gehad zou hebben?

Geplaatst

Geen flauw idee, ze was heel twijfelachtig. Zitten nu in de auto naar huis. En allemaal op een gewone maandagmiddag. Vandaag is mijn blauwe maandag......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden