Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe is het met de eierdames????? Hoop zo op mooie smiley's voor de dames. Caro ging naar haar vriendin dit weekend dus horen we het pas weer als ze terug is denk ik.

Ik zit te wachten op mijn 2 logéetjes. Bijna 15 maandjes en erg ondeugend en ook nog ziek. Aan de anti biotica dus zal niet zo veel buiten komen en veel gehuil en gehang hebben. Ach de arme drommeltjes. Verder helemaal niks geplant, hebben alles verder geschoven naar volgende week. Zal zwaar weekend worden, maar ook gezellig. Mijn broer komt nog even langs om wat langs te brengen voor ons trouwen. Kon die ook met de post doen maar hij wilde er 2x 170 km voor rijden. Ook goed en gezellig hihi.

Hier ook al zo'n druilerige dag. Regen bah. Ach lekker warm bij de kachel en wachten tot het voorbij is.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh Sandra, dat wordt een pittig weekend voor je zeg! Sterkte en ook veel plezier natuurlijk met de hummeltjes.

Ik heb nog niet getest, mijn test was net zo laag als de dagen hiervoor en ga morgen toch bloed laten prikken. welicht dat ik er zo nog een testje tegenaan gooi maar verwacht er niet veel van haha.

Oh ik vind dit zo geen leuk weer...kind voor de tv en mama achter de laptop...slecht.....zo toch maar even wat gezelligs verzinnen voor binnen....

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus!

Henne: cryo poging in maart

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Roestvlek: testen op 6-3-2011

Zwanger

Babeth: 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Laika: 28-2: 2e echo, op 6weken plus 5 dagen

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

me too, even aangepast!

[/color]

Geplaatst

Pauze

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Zwanger

Geplaatst

Ik ben er nog hoor, moet zelfs nog douchen, dus over een uurtje weg denk ik. De eierdans heeft geen f.ck geholpen, grrr!!! Weer een leeg rondje! Ik lag erna in bed te somberen: maandag kom ik daar, zien ze niks meer, te laat! Wachten tot mei, weer een paar maanden ouder (volgende week zondag 42), mocht dit dan niet lukken, wil ik dan nog voor poging 5? Ben ik langzamerhand niet echt te oud?

Zijn alle obstakels die we zijn tegengekomen de afgelopen anderhalf jaar geen tekens dat we ermee moeten stoppen? Ik noem er een paar: maanden vertraging door extra onderzoeken bij de uroloog voor manlief, waar niks uitkwam, ik galblaasoperatie, hij longontsteking met als dieptepunt nu het overlijden van de man van mijn vriendin. En oh ja, we hadden nog de auto die ermee stopte op de weg terug afgelopen zomer na de TP...

Zucht, ik zie het effe niet meer zitten. Moet mezelf bij elkaar rapen want mijn vriendin vindt het juist zo fijn als ik bij haar ben omdat ik 'voor een vrolijke noot zorg in huis'. Ik moet anderhalf uur rijden, weer teveel tijd om na te denken maar daarna maar mijn gezicht op glimlach...

Sorry voor deze tirade meiden, moest er even uit...

Geplaatst
Pauze

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Behandeling

Zwanger

even aangepast.

@ Caroline, snap je helemaal, veel wachten en voor je gevoel zo weinig tijd. Knap dat je die vrolijke noot bent voor je vriendin hoor :icon_flower: dat verdiend een bloemetje

Geplaatst

Caroline wat klote dat je eisprong er nog niet is. En die tirade gooi het eruit. De klok blijft tikken en jij staat stil voor je gevoel. Hard muziek aan in de auto en meebleren.

Top wat je voor je vriendin doet!!!

Wij zitten te ruziën in de auto beide moe en bleh.

Dat wordt nog wat.

Geplaatst

Lieve lars en nick, vandaag zouden jullie 1 jaar zijn. Ik hoop dat waar jullie nu zijn jullie samen een feestje kunnen hebben, met alle kadootjes, taarten en slingers die erbij horen. Weet dat er aan jullie gedacht wordt en dat jullie pappa en mamma heel veel van jullie houden.

Geplaatst
he Roestvlek...dank je wel...bij ons is het zaad eigenlijk goed....daarom hebben ze bij ons ook geen icsi gedaan toen er bij de ene nog geen bevruchting was...en had dit ook gevraagd of we bij een volgende dan icsi konden doen, maar dat ging niet juist omdat het zaad zo goed was...maar thanx...er staan ook nog wel wat andere interessante stukjes op...effe weer wennen aan het duits...hihihi

Nico, bij ons is het zaad ook goed alleen komt het bij IVF niet tot bevruchting. Ben blij dat je de link interessant vond "-)

Geplaatst

Caroline...balen zeg, nog steeds geen smiley...ik hoop zo dat je hem niet gemist hebt en dat ie zich verborgen heeft gehouden voor de echo maandag!!! Gooi het er maar uit...sterkte meid en een knuffel!!!

Sen....ik blokkeer ook alle mensen op mijn hyves die zwanger zijn, of in elk geval block ik hun http://www...bij ons komt het inderdaad altijd veel harder aan...juist omdat het bij ons zo moeilijk gaat...sterkte meid!!!

Syl....toch veel plezier vandaag!!! geen lijndag....

Babeth en man...ik wens jullie een mooie dag toe vandaag, een lach en een traan zal zeker komen, maar jullie koesteren de mooie momenten die jullie met jullie schatjes hebben mogen hebben en de mooie momenten die nu met het brusje komen...sterkte! en ik denk aan jullie!!!

kan niets meer onthouden...twee/drie pagina's gelezen en ik ben nu al kwijt wat er op de vorige pagina stond....oeps...

hier schijnt het zonnetje by the way...ga vandaag denk ik een rugzak maken voor de optocht (een soort van plunjezak) en dan volgende week moet ik nog de boa's aan mijn pakje vastmaken...verder weten we het nog niet...of uit eten of naar de film en eerst uiteten...

fijne dag allemaal!!

liefs,

nico

Geplaatst

he meiden...

dat waren een he-le-boel pagina's....

Babeth..... ik hoop dat jullie er op deze druilerige dag iets moois van kunnen maken!! Samen met lieve mensen om je heen, en een wondertje in je buik....

Voor de ovu-meisjes... ik denk dat jullie de eierdans even moeten aanpassn.... we willen toch niet dat het eitje flopt???? Hup-Hop-Top---- Eitje zet 'm op!!!

Sylvie... ruzieen in de auto is op zich geen verkeerd moment, je hoeft elkaar niet perce aan te kijken, en daardoor zeg je soms bepaalde dingen makkelijker, dan face-to-face... Maar ja, ruzien is nooit leuk...

Sab, al een leuke binnen activiteit bedacht?

Hier even een paar zware dagen in het vooruitschiet... mijn schoonmoeder is ernstig ziek, en het ziet ernaar uit dat ze in de aankomende dagen zal overlijden. Heel cru.. maar dan heeft ze eindelijk rust, en wij ook.... We zijn er al ruim 12 jaar zoet mee. Gelukkig in het begin niet zo aanwezig, maar de laatste paar jaren heeft ons leven daardoor behoorlijk stil gestaan, maanden achter elkaar om de dag naar het ziekenhuis op bezoek.

Al 2x eerder opgeroepen dat het bijna afgelopen was, maar ze krabbelde steeds weer op.

Nu zou gisteren een slaappomp geplaatst worden, zodat ze in haar slaap rustig zou komen te overlijden, maar dat de arts vroeg of het moment dat ze in een brief (euthanasieverklaring) geschreven had, nu gekomen was, kwamen er grote ogen van angst en schrik, dat ze dat niet wilde...

Nu heeft ze wel een pompje, maar met een hele lage continue dosering, zodat ze wel veel zal slapen en bij noodzaak kan er een extra pompje toegedient worden.

Maar de medicatie kan eigenlijk al niet meer gegeven worden, die krijgt ze al eigenlijk niet meer weg. Drinkt 1 flesje astronauten voer en hooguit twee glasjes drinken op een dag.

maar goed dat is over mij...

Ik hoop dat iedereen hier iets moois kan maken van deze druilerige dag.. en 1 glimlach kan daarin al bepalend zijn.....

Dikke knuffel....

Geplaatst

Dag Caroline, tot morgen! Ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt (dwz, dat het nog niet te laat is).

Babeth, ook ik denk aan Lars en Nick vandaag...Sterkte vandaag en ik geef een kusje richting de hemel.

Meiden, er wordt hier zoveel geschreven dat het volgens mij onmogelijk is om op iedereen te reageren. Maar ik vind dat zelf helemaal niet erg, jullie wel? Ik voel me niet overgeslagen als er niet op mij wordt gereageerd, het is simpelweg een onmogelijke taak! Ik vind het al fijn om hier van me af te kunnen schrijven, te kunnen meeleven met lotgenoten en te weten dat ik niet alleen ben. De een schrijft ook meer dan de ander, en dat is ook prima. toch?

Hier de start van een prima weekend, vanochtend lekker uitgeslapen, nu net uitgebreid de krant gelezen en een lekker ontbijtje gehad. Vanmiddag de stad in om kaartjes te scoren; voor vanavond een toneelvoorstelling samen met een vriendin en voor morgen kaartjes voor de film (The Kings's speech) samen met mijn moeder). Hopelijk gaat de tijd snel en is het zo maandag....dan hebben we de echo.

Ik voel niks bijzonders, ja, nog steeds gevoelige borsten en wat gelige afscheiding maar geen buikpijn meer, niet misselijk, niet moe, helemaal niks. Ik hoop dat dit alleen maar betekent dat het heel goed zit natuurlijk.

Oh ja, nog een grappig verhaal: ik heb gisteren een hele leuke baan aangeboden gekregen voor een half jaar, binnen mijn bedrijf. Echt zo'n baan die ik altijd al wilde doen en waarvan ik altijd heb gezegd dat ik erop zou gaan solliciteren als de functie vrij kwam. Maar goed, nu zoeken ze dus iemand die dit vanaf juli t/m december wil doen vanwege...jullie raden het al...zwangerschapsverlof van degene die de baan nu heeft! Sja, als bij mij alles goed zit dan ga ik zelf half september met verlof! Zal je zien, komt ineens alles tegelijk nu. Nou ja, volgende week maar eerst de echo, daar is alles toch wel erg van afhankelijk. Ik hoop dat ik met een grote glimlach de baan moet afwijzen natuurlijk.....

Fijn weekend allemaal,

Liefs, Laika

Geplaatst

Jeetje Simba, wat een heftig verhaal van je schoonmoeder. En dat ze ook al zo lang ziek is, maakt het voor jullie wel extra zwaar. heel veel sterkte de komende dagen.

Geplaatst

Simba, wat heftig zeg. Het is zo dubbel allemaal, je wilt niemand verliezen, maar ook niet zien dat iemand zo veel moet vechten. Heel veel sterkte Simba.

Laika, wat een mooi iets van de baan. Zal je altijd zien! Ik hoop dat je de baan moet afwijzen ;-)

Geplaatst

Babeth, heel veel sterkte vandaag.

Simba, wat een heftig en zwaar verhaal zeg.

Laika, goede reden om de baan af te zeggen toch?

Nico, je maakt er wel een leuk pak van hoor!!!

WAt een druilerige dag vandaag. Vanmiddag/avond in het zwembad. En morgenavond ook.

Lekker naar de kapper geweest. heb een a-symetrisch kapsel.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Ook ik ben eindelijk weer eens bijgelezen. Zo alleen de deur uit. Gezellig high tea met mams en zusje.

Babeth, heel veel sterkte vandaag. Zo te horen gaan jullie er een mooie dag van maken.

Geplaatst

Caro sterkte bij je vriendin. Je hoeft je niet altijd groot te houden hoor, ook niet bij je vriendin. Die weet ook echt wel dat jij een mens bent en geen machine. Soms is het voor mensen in de ellende heel prettig om te "zien" dat anderen ook problemen en angsten hebben net als zij, ook al is het op een heel ander vlak. Hoop dat jullie naast jullie tranen ook veel plezier zullen hebben. Dikke kus en knuffel.

Simba jullie ook sterkte de komende dagen. 12 jaar al ziek is niet niks, ik werk in de zorg en begrijp dat het soms een hele opluchting is dat hun dierbaren eindelijk rust krijgen na een lange zware strijd.

Sab heb je nog wat leuks gedaan vanmiddag??

Laika ik hoop met heel mijn hart dat jullie morgen heel mooi beeld te zien krijgen en dat je idd met een hele grote grijns op je gezicht die baan af kan wijzen. Zou je gezicht eigenlijk wel zien als je dat doet.

Hier idd zwaar met de tweeling op bezoek. Liggen nu te slapen, hopelijk halen ze nog minimaal een uur door, ze waren na de lunch zo sjacherijnig niet te geloven hihi. Wilde na het opruimen zelf even gaan liggen, maar ben door van alles uit mijn slaap gehouden. Van de telefoon, van de blaffende logeerhond, tot mauwende kat. Waarschijnlijk lig ik vanavond erg vroeg te pitten.....

Geplaatst

Meiden, hebben jullie het al gelezen van Miepie? Ze is vannacht bevallen van de 3 ling. Rutger, Noor en Anna.

Zo te lezen gaat het goed met hun alle.

Geplaatst

ja, top ze4g, dat de 3-ling het zo goed doet! Was helemaal verbaasd.

Laika, geen probleem hoor, om niet op iedereen te reageren. Moet geen huiswerk worden :-)

Simba, veel sterkte de komende dagen. Als je je hart wilt luchten, wij zijn dr hoor!

Nu eerst eens even douchen, ben naar de kapper geweest, maar op de een of andere manier vind ik toch dat ik mn haar beter kan stylen dan zij. En wat ook niet helpt is de plensbui op mn nieuwe coupe toen ik de deur uit stapte...

Vanavond lekker uit eten met schoonmams. Zij weet van niks, gezellig.

By the way; afvallen is heel leuk hoor, maar ik heb vanmorgen 1,5 uur (!!!) bh's staan passen. Helaas gaat er ook altijd gewicht weg op plekken waar je het niet wilt. Maar goed, uiteindelijk wel geslaagd, want waar ik mee rond liep kon echt niet meer...

Geplaatst

Laika veel plezier maandag met de echo, we gaan er vanuit dat alles nog goed is bij jullie. Mogen jullie een beetje op tijd dat je niet de hele dag de klok zit weg te kijken?

Ben het helemaal eens met rageren, lekker van je af schrijven en soms reageren en soms niet, geen verplichtingen en dat maakt het hier ook zo fijn.

Simba veel sterkte en succes met je schoonmoeder, heftige tijden meid!

Sandra veel succes met de tweeling en hond.

Fran ja erg he dat het er op de verkeerde plaatsen afgaat. Sinds ik dikker ben heb ik eindelijk wat tiet en wil dat ook niet meer kwijt, man trouwens ook niet....

Hier druilerig weer, ruzie met Jeroen bijgelegd en tot op heden al een leuke dag met een aantal glimlachen Simba.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden