Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl, inderdaad, gisteren was voor velen een bijzondere dag, ik kan me ook zo goed voorstellen dat die dag voor Mia een mijlpaal was! en dan de verjaardag van je broer ja, je had het me nog een tijdje geleden gezegd, sorry, was het helemaal vergeten!

Bedankt dat jij ook een kaars hebt gebrand, meiden, ik vind het zo bijzonder lief van jullie allemaal!!!!

Roestvlek, je hebt gelijk hoor, en hoeveel energie ik er in wil blijven steken, momenteel niets eigenlijk, geen behoefte aan op dit moment.

de Pizzahut, haha daar ben ik echt nog nooit geweest.....is hier in Brabant ook niet zo maar....veel plezier alvast!!!

Geplaatst

He meiden ik ben er weer! Als jullie het niet erg vinden reageer ik even niet op iedereen, veel te moe... Gingen gisteren om 2 uur naar bed, sliep om half 3 en om 3 uur ging de jongste huilen... (We hebben ook gelachen hoor, niet alleen tranen gelukkig).

Om 8 uur opgestaan om over het staafje te piesen... weer een leeg rondje. Maar... ik zag wel een vaag tweede streepje op het schermpje. Liet het later aan mijn vriendin zien en die zei: zou het vanmiddag nog een keer doen, volgens mij komt het er aan maar was het net niet sterk genoeg. Ik tegen 5 uur weer, had er niet echt vertrouwen meer in maar wat denk je: :happy3: !!! Ik kon het niet geloven, toch nog! Mijn ei dus op dag 17, nog nooit meegemaakt (denk ik). Kennelijk kan het toch ook zo werken als bij menstruatie waar je op zit te wachten en die later komt.

Hoef morgen dus niet voor die echo en de (hopelijk) TP is dan vrijdag, gelukkig want we willen zaterdag een weekendje weg, vrijdag mijn dochter naar oma en oma weet niets van het hele verhaal. Anders had ik iets moeten verzinnen waarom we zaterdag niet konden vertrekken, pffff...

Nog even naar beneden naar manlief en dan lekker naar bed!

Geplaatst

owwwww Caroline

wat een goed bericht!! eind goed al goed, op naar en mooie tp vrijdag, jeetje mina, wat dichtbij ineens.....fijn dat jullie na de tp een weekendje weg zijn samen, echte quality time!!

Geplaatst

Ha Caro, eindelijk!! Fijn, duidelijkheid.

Hier al 6 dagen vooraankondiging van menstruatie, spotting, buikkramp, zere borsten (heb ik nooit!!), maar Ongi, ho maar. Grrr. Laag het dZn gewoon gebeuren...

Nou ja , slaap lekker allemaal, op naar een zonnige en fleurige maandag!

Geplaatst

He caroline je bedoeld toch niet een streepje in het venster van het staafje dat je uit de cb gehaald hebt??? Dat zegt namelijk helemaal niks, staat ook in de gebruiksaanwijzing. Of heb je 2 testen gedaan, 1 met ook van die streepjes. Als je vandaag geen smiley hebt zou ik toch voor de echo gaan. Zou zonde zijn als je er van uitgaat dat je ei nu komt en je zit er naast, dan is je poging weggegooid en dat zou toch zo zonde zijn.... Wil je niet ongerust maken, wie weet begrijp ik je berichtje wel helemaal verkeerd. Ben tenslotte blond hihi

Syl de piza hut dat is lang geleden. Mijn aanstaande houdt er niet zo van zegt ie, maar ik vraag me af of hij er echt wel eens geweest is...

Geplaatst

Hey meiden,

Ja ik snap je ook niet hoor Caro? Een streepje op de CB?

Ik had trouwens gister een hele donkere streep op mijn ovutest, maar ik ben toch bloed gaan prikken...

Heb ook eerder een menstruatiegevoel dan een eispronggevoel haha.

Ach, je kunt er maar mee bezig zijn he ;-)

Mare Caro, als hij er echt is geweest dan veel succes de komende dagen met wachten!

Meiden, tot later

Geplaatst

:aaaflowersmiley: voor iedereen een bos bloemen en een handkus:blowkisses:Dan doen we gelijk maar een vreugde dans:circle2:en tot slot een grappige smileybird omdat ik daar zo vrolijk van wordt:smilybird:

Dit allemaal om een bleu monday te voorkomen en een Yellow day te verwelkomen!!!!!!

Geplaatst

Caro ik snap het hoor ;-) Een streepje op het teststaafje en vervolgens op de tweede test siddags een smiley, joehoe!!! Lange cyclus idd, kan door de stress komen. Heb ik met een iui gehad. Was onze tweede poging en mijn oma lag op sterven. Nu was ik daar niet zo kapot van (geen goede band emt haar) maar ik had wel het idee dat de begrafenis en de iui natuurlijk precies op dezelfde dag zouden zijn. Uiteindelijk heb ik toen pas op dag 19 ofzo positief getest, was er al van overtuigd dat ik 'm gemist had.

Sab bij jou ook lekker vaag. Hopen maar dat de timing verder goed is. Wat zegt je temp curve ervan? Of is die ook niet duidelijk?

Hier nog steeds gammel. Zie op tegen een hele week werken. Hoop maar dat menstruatie morgen al doorzet ipv woensdag meestal voel ik me dan wel beter. Fran jij ook sterkte met deze periode, hoop dat het snel doorkomt.

Geplaatst

Henne, jij snapt 'm! Maar ja, Sandra is dan ook blond en zwanger :-)... Inderdaad had ik 's middags eindelijk wel een smiley Sandra en ik geloof niet dat het tweede streepje niks zegt, want hij was gistermiddag heel duidelijk en donker en vorige maand met die smiley ook.

Om half 11 het zh bellen en dan donderdagochtend naar het lab bellen of ze inderdaad ontdooid worden, want nu weet ik zeker dat ik het zelf moet controleren...

Nu snel naar het zwembad, tot later!

Geplaatst

He he Caroline eindelijk, wat een opluchting, je hebt ons allen in spanning gehouden....:-)

Ik doe ook mee met yellow monday.

Ben een beetje aan het wassen, rommelen en verder vandaag lekker rustig aan en vanavond de PIZZAHUT!!!

Yes wat kan er nu nog misgaan, helemaal niets!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik vind het een goed idee de yellow monday, maar bij mij voelt het wel als een blue monday.

Last van mijn onderrug. Pijn in mijn buik. Tsja, aan de ene kant hoop ik dat het komt omdat mijn menstruatie eraan komt, maar aan de andere kant ook weer niet, want ik ga naar London dit weekend. Hoop dat het ziekenhuis dat akkoord vind. Weet ook niet hoe ik op de hoogste dosis gonal F ga reageren. Laat het nog even wachten tot na het volgende weekend aub.

Caro, jippie een streepje op je ovu test.

Sylvie, geniet maar lekker van de pizzahut. Wij hebben gisteren prei met ham en kaas van de ovenplaat gegeten. Erg lekker.

Hoe is het met Esther, en nico?

iedereen heel veel succes.

Dikke kus

Ruby

Geplaatst

Babeth, jullie dag gisteren klinkt als een mooie en waardige dag, kan me voorstellen dat het wel een domper is dat er een paar mensen zijn die niet gereageeerd hebben van wie je het wel had verwacht/gehoopt. Gelukkig hebben jullie elkaar en zo te horen nog een heleboel andere mensen die van deze dag iets bijzonders hebben gemaakt.

Ursela, succes bij de echo vandaag!

Ik ga helemaal mee met de Yellow Monday vandaag, ik laat jullie vanmiddag laat weten hoe de echo is gegaan!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hee Meiden!

Ben ik weer, even een paar daagjes afwezig geweest. Heb veel bijgelezen, maar het is nu idd even moeilijk om op iedereen te reageren (te veel...). Maar waar ik sowieso een op wil reageren:

Babeth: wat fijn te lezen dat jullie een mooi dag hebben gehad, werd emotioneel toen je schreef over de schopjes. Over je familie die niets heeft laten horen zal ik maar niets zeggen.... Ongelooflijk, hoe moeilijk kanjer zijn om ben te laten weten dat je aan iemand denkt...

Caroline: fijn dat de eisprong eindelijk is geweest! Dan zullen we wrs ongeveer samen oplopen.

Laika: volgens mij heb jij vandaag echo, toch? Hopen op een hele mooie echo!

Syl-vie: jij een heftig weekend achter de rug... Nou ja, heftig weekend, je hebt al heftige maanden achter de rug. Moet wel lachen om je pizza hut :-). Nog even een Shanghai weetje: de pizza hut is naast de KFC met stip de meest populaire westerse tent: er staan altijd dikke rijen voor de deur :-) dus je bent niet de enige die het lekker vind.

Henne, hopelijk wordt je snel ongesteld: hormonen weer onder controle :-)

Ruby: jij even met meerdere dingen tegelijk. Het is Allemaal zo lastig te plannen hè....

Hier enerverende dagen achter de rug. Vrijdag weggegaan uit Shanghai, toch wel een traantje gelaten... zaterdag super vroeg al aangekomen, hotel ingedoken om nog wat te slapen en daarna hele gezellige borrel gehad. We hadden een 'Hello-goodbye' borrel georganiseerd. Heel gezellig, veel vrienden gezien en fijn bijgepraat.

Gister mijn nieuwe neefje bewonderd: heel bijzonder en heel fijn om daar te zijn. Hij is vernoemd naar mijn oma en laat mijn oma nu net gister op de inensive care zijn opgenomen... Erg heftig, hele avond daar geweest, uiteindelijk me mijn ouders naar huis gegaan. Nu afwachten hoe het gaat lopen.

En dan vAnmiddag naar het Azm voor echo voor cryo tp. Erg spannend. Vorige oker had ik nl helemaal niet gereageerd op de progynova, daarom nu dubbele dosis, hopelijk heeft dat gewerkt.

Meiden, tot later. Helaas voor mij dus een blue monday...

Geplaatst

Babeth: sorry. Ik zie dat iPhone weer automatsch mijn tekst veranderd... Waar kanjer staat moet natuurlijk zijn : hoe moeilijk kan het zijn om even wat te laten horen...

Geplaatst

Hoi Ivfsh dus je bent weer in NL, je zit in onze tijdzone?

Wat leuk dat je eindelijk je neefje hebt ontmoet en wat is het leven dan dubbel dat je oma is opgenomen. Wel fijn dat je nu wel hier bent, leven kan soms raar lopen.

Veel succes met je echo!

Toen wij in 2004 door Polen trokken werd je doodgegooid met KFC, Pizzahut en Mc Donalds echt op elke hoek van de straat zat wel iets en het kostte toen geen drol daar.

Wij gingen ook bijna elke dag uit eten en lieten voor het personeel koken door een restaurant. Koste ongeveer 2 euro pp.

Daar ging ik het zelf niet voor doen.

Geplaatst

Zo, lekker gezwommen...

Net het zh gebeld en ze zei: oh, ik weet niet of u dat nog gaat halen hoor, met de sluiting!! Ik: Dat is me wel verzekerd, dat ze tot en met het weekend TP's doen. Ok, maar u wordt vanmiddag terug gebeld, wanneer was uw LH piek? Ging ze eind middag opschrijven. Opeens kreeg ik het Spaans benauwd dat ze vanmiddag bellen en toch zeggen zaterdag... zou wel bijzonder onhandig zijn. Nou ja, telefoontje maar afwachten, zouden om een uur of 4 bellen.

Welkom in Ned, IVFSH, leuk dat we gelijk oplopen. Uhm... ga je je naam nog veranderen? Of mogen we je anders noemen nu?

Geplaatst

goede morgen dames,

het is hier grijs en nat buiten maar het voelt niet blue gelukkig!!!

IVFSH, wat een akelige situatie zeg dat je oma op de ic ligt, wat een moment, je neefje naar haar vernoemd en jij bent net in NL. Heel bizar maar fijn dat je wel bij haar aanwezig kan zijn!! ik hoop dat het snel beter met haar gaat.Jeetje en jij dan ook de cryo tp! vervolgens Caroline en dan Henne...hoe spannend en bijzonder!!!! heel veel succes!

Wanneer ga je door naar Ierland?

Geplaatst

Yeeeeeeej, de babykamer is in huis.....

en ik ben gesloopt....

maar goed, het is voor een goed doel..

He he.. eindelijk een smiley te zien!!! Nu op naar de TP

Babeth, wat hebben jullie de dag een mooie invulling gegeven!!

Vervelend inderdaad dat je van mensen waarvan je denkt dat ze dicht bij je staan, dan toch niets hoort.

Ursula en Laika, beide veel succes met de echo!!!

Geplaatst

Hai meiden,

Ik ben er nog hoor :)

Veel gewerkt, late diensten gehad. Vanavond nog een late en dan twee dagen vrij. Morgen ga ik lekker shoppen en woensdag naar het ziekenhuis.

Babeth...bijzonder om te lezen hoe jullie een hele bijzondere dag hebben gemaakt van deze moeilijke en beladen dag. Wat is het heftig om zo door al die emoties heen te moeten gaan, maar wat goed dat jullie samen in staat zijn om er ook echt doorheen te gaan i.p.v. je emoties en gedachten te blocken.

Er is al veel gezegd over het feit dat er mensen om jullie heen die jullie na staan deze dag niets van zich hebben laten horen. Ik weet van mijn zusje hoeveel pijn dit doet, mensen vergeten zo gauw en realiseren zich niet wat het met je doet...een stukje meeleven. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik vorige week zondag (was het de sterfdag van het derde kindje van mijn zusje drie jaar geleden) ook helemaal vergeten ben. Ik heb de dag erna een kaart gestuurd. Ik heb me daar heel erg rot over gevoeld.

Ivfsh fijn dat jullie weer met beide voeten 'in de klei staan'. En leuk om iets van je te lezen op 'normale' tijdstippen! Wat een heftige dagen met veel emoties hebben jullie achter de rug (en zitten jullie nog middenin!). Wat heeft je oma dat ze op de IC ligt? En wat is haar prognose? Heel veel sterkte ermee! En op naar de 1e echo...ik hoop zo dat het goed gaat deze keer. spannend!

Simba...joehoe...babykamer binnen. Leuk hoor!

Laika en Ursela...voor jullie ook een bijzondere dag. Ik hoop zo laika dat je een klein beetje gerustgesteld wordt!

Henne...hoe is het met jou? wisselende (hormoon) emoties dit weekend geloof ik? Geen zin om te werken deze week? rot is het om je zo te voelen hé! Zo heel erg wat je niet wilt.

Sylvie idem...ik snap het zo goed dat je echt dagen hebt dat je de boel in de wilgen wilt hangen...moeilijk om dan voor jezelf te bepalen hoe je hiermee om wilt gaan hé! Soms helpt het me om mezelf bij het nekvel te grijpen en mezelf aan te pakken maar soms is het ook heerlijk om gewoon toe te geven aan je eigen gevoel/stemming. Hoe is je dag vandaag?

Caroline...dat kunnen ze toch niet maken om het nu nog te cancelen? Ik zou uit mijn vel springen! Spannend vandaag dus. En fijn trouwens dat je je ei hebt gekregen dit weekend :)

Rubster...oei...niks zo irritant als een ongi die te vroeg/ te laat komt! Het gaat er dus om spannen allemaal. Rot zeg! Londen is trouwens wel een goed vooruitzicht of niet?

Fran...henne zei sterkte maar ik ben even kwijt waarom? Mutserig misschien maar hoe is het bij jou op het moment?

Nico...hoe was je carnaval dit weekend? En hoe is het verder met je?

Miki...miauw...moet wel lachen om je omschrijving van e.e.a.! Jullie dus aan het klussen thuis! Wij niet hoor! Ik merk nog niet zo heel erg veel van hitserigheid bij Gerard, niet anders dan normaal zeg maar! Ik merk sowieso dat dit alles ietwat op een laag pitje staat als we in de molen zitten. Vorig jaar was het gezelliger hier! En het jaar ervoor was het ook prut. Dussss....staat ons nog wat te wachten. Mijn hoofd is gewoon veelste vol met behandelingen en emoties.

Geplaatst

Hi Esther,

Erg druk geweest dus, mooi dat je snel weer wat vrij hebt.

We weten nog niet precies wat er aan de hand is. Ze is naar het ziekenhuis gebracht per ambulance omdat ze extreem benauwd was. Toen we haar zagen was ze ook erg paniekerig en probeerde ze telkens dat kapje af te trekken. Ze reageerde toen dus wel, was helemaal verbaasd me te zien. Daarna hebben ze haar gestabiliseerd, buisje ingebracht voor de beademing en in slaap gebracht. Ze denken aan hartfalen of wederom een zware longontsteking. Vanmiddag om 2 uur vertellen de artsen meer. Ik denk dat het et heel erg slecht uit ziet. Pastoor komt ook vanmiddag. Tja, ze is al oud, maar ik vind het verdrietig, ben altijd erg gek geweest met haar.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden