Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ruby, dat is 2 jaar geleden??!!! tenminste staat aan de zijkant bij je mood.

Ontplof je dan ondertussen niet?? :-(

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He ladiesssss,

Hier ook iemand ruzie met ovutesten... Al op dag 19 en nog geen smiley op de CB digitale, shit duur zijn die. Maar wil het goed doen! We staan klaar om de suprefact (lage dosis ter stimulatie van hypofyse in 2e deel cylcus, op advies van Dusseldorf) erbij te snuiven, maar ja... moet ie wel komen! Wat was nou ook alweer de theorie op niet de 1e urine in de ochtend?

Meiden, wat een gezelligheid weer hier. Ook over de mail. Ik weet nog niet of ik erbij ben 16/4. Wil het graag last minute bekijken, als dat goed is. Ik wil jullie zo graag zien! Maar qua timing weet ik nog niet of het ook echt lukt. Kom er op terug en pas me hoe dan ook aan, aan de plannen, eten etc. In beeld komen, ben ik -over zulke gevoelige zaken- nog niet aan toe. :)

Ik lees later nog ff terug, ik ben steeds zo druk dat rustig lezen er niet bij is. Jammer, maar ook wel heeel lekker hoor (de afleiding dan)!

Liefs, xxx

Geplaatst

Dames dat was ik idd met het gedoe van de ovu testen van Clear bleu. Maar ik kreeg steeds het boekje knipperend in beeld. Toen gebeld en heb nieuwe toegezonden gekregen. Als je een rondje krijgt is het gewoon je LH-piek nog niet en dat is heel frustrerend!!!!!! Hopelijk komt hij dit weekend Caro en anders maandag met de echo zekerheid. Hoezo laat dan??? Als je ei nog niet geweest is maakt het niet uit wanneer je je echo krijgt. Wie weet heb je deze maand gewoon een lange cyclus. Sterkte bij je vriendin van het weekend....

Mijn kwarktaart komt altijd uit zo'n pak en heb je echt een klont boter nodig voor de bodem en klopklop daar begin ik niet aan, het is al het werk of niks hihi. Volle kwark en echte slagroom, anders neem ik wel een rijstcracker ;)

Ben een uur eerder vertrokken van het werk. Trok het niet meer, jeetje na 2 uur werken al kapot van een beetje rondwandelen en achter de pc kruipen. Hopen dat het volgende week beter gaat.

Geplaatst

Hoi dames

wat ellendig met die testen he!!! ik moet zeggen dat ze bij mij altijd goed werkte al werd ik ook wel zenuwachtig als ik zat te wachten op een (dikker wordende) streep.

Testr, wat de testen betreft, bij sommige staat het er inderdaad bij niet met ochtendurine....

Ruby, ik kan me voorstellen dat je alles even helemaal beu bent, klote meid, ik zou willen dat ik je mood kon veranderen.

Fran, ben benieuwd hoe je (bekende) prikinstructie was, mooi dat je de afspraak kon combineren, dan voelt het niet geheel zinloos zeg maar.

Wij zijn "klaar" voor morgen, ik heb de gebakjes opgehaald, zien er mooi en schattig uit, een mooie verse bos bloemen en ik heb 2 kleine boeketjes laten maken, heel schattig, lief en teer.

de bloemist vraagt altijd wat de bedoeling is, maar ja, zelf had ik nog niet echt een idee en ik was bang als ik in grote lijnen ging vertellen waarvoor het was ik het niet dorog zou houden. Terwijl ik nog aan het kijken was liep een medewerkster voorbij met 10 kleine boeketjes voor een klant.....dat was dus makkelijk....ik wilde maken dat ik weg kwam maar gelukkig stond er een prachtige bos al kant en klaar met mooie witte lelies erin, ik was blij toen ik weer in de auto zat.

Caroline, vergeet morgen nite je testen ook mee te nemen he, voor de zekerheid...

Geplaatst

Dank je Babeth, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht, als ie morgen weer niet positief is moet ik het bij haar doen. Op zich niet zo erg alleen jammer dat ik dan om 8 uur moet opstaan op de zondagochtend. Verwacht dat we weer tot diep in de nacht zitten te praten namelijk...

Sandra ik vind het laat omdat ik denk, stel dat ik 'm toch op een of andere manier gemist heb en het was toch gister of vandaag, kunnen ze dat dan zien en nog goed plannen met de cryo's? Ik bedoel, kunnen ze met een echo zien exact wanneer je eisprong is geweest?

Geplaatst

Ja, we doen het wel heel af en toe, maar dan komt er niets uit zeg maar (detail!!!)

Verder hebben we natuurlijk hulpmiddelen voor mij.

We zouden er ook meer tijd voor vrij moeten maken. Maar ik ontplof dus nog niet.

Ben er niet vies van hoor!!!

Babeth, veel plezier.

Kwarktaart lekker hoor, maar nu even niet. Heb al wel een keer appeltaart gegeten hoor, maar dan laat ik een tussendoortje staan.

we zijn nu 3 kilo in 4 weken kwijt. Heb even uitgerekend dat als we dit een halfjaar volhouden we 13 kilo kwijt zijn, maar liever heb ik dan al een groeiende buik waar een kindje in zit. Er wordt al gevraagd wie het gaat winnen. Alwin of ik. ik hoop Alwin, want dan ben ik zwanger. Alwin wil naar de 100 kg dus hij heeft er nog 24 te gaan. Maar het is goed vol te houden hoor.

Nu ga ik lekker even lunchen en ga vanavond op ziekenbezoek bij de moeder van mijn vriendin. Die heeft een nieuwe knie gekregen. Daarna wat regelen voor Jantje beton.

Lekker bezig. Weekend in het zwembad.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Met een echo kunnen ze alleen zien of er nog een ei zit en hoe groot deze is. Bij een bepaalde grote kunnen ze om en nabij zeggen wanneer de eisprong is. Maar dat is echt alleen met bloedprikken te meten aan hormoonwaardes in je bloed. Ik ga gewoon heel hard duimen dat je dit weekend een mooi smiley te zien krijgt. Gewoon op zondag plassen en weer in je bedje terug kruipen!!!

Heel zuur maar als je hem echt gemist zou hebben is het al te laat helaas. Ik heb met cb nog nooit een eisprong gemist en met die rare streepjestesten wel. Probeer je te ontspannen, je kan er hoe rot ook niks aan veranderen....

Geplaatst

Nou dan zou die echo maandag voor niks zijn denk ik, ik kan me niet voorstellen dat er op dag 17 nog een ei zit... probeer me te ontspannen, best moeilijk omdat er nog zoveel andere dingen spelen, waaronder hoge bloeddruk... is dit ook weer niet goed voor. Ik hoop zo dat het volgende week allemaal goed komt! Ontspan, ontspan...

Zou trouwens wel pissig zijn op het zh als ik 'm gemist heb maandag want ik had gevraagd om vandaag voor een echo te komen...

Geplaatst

Caroline, ik dag 23 en nog geen ei gezien volgens de clearblue testen!!!! die digitale! (kan mijn etentje morgeavond wel afzeggen want mijn geld is op door die dure $#$@ testen)

Miki, als jij ook geen smiley te zien krijgt sturen we een boze mail naar Clear blue!

1608.gif

Geplaatst

Caro...balen zeg...alweer geen smiley...:sad2:

meiden...ik ga eens even een groot spiekbriefje maken...ik schaam me gewoon dat ik zo slecht heb gereageerd op iedereen, terwijl jullie zo lief op mij reageren als ik weer eventjes kom klagen...maar er wordt ook zoveel geschreven...hou het echt niet meer bij...en mijn geheugen is een zeef...

en dat terwijl ik gisteren en vandaag een redelijk goeie dag heb gehad....

kom later terug!!!

:bottom:

Geplaatst

Hallo hallo,

Miki geen probleem om even af te wachten wat je wil doen. We horen het wel. Lekker druk op het werk? Hoe gaat het met je zw collega?

Babeth zal een pittige, rare en emotionele dag worden morgen. Weet zeker dat jullie er iets moois van maken.

Ben de rest kwijt, lig voor pampus op de bxnk. Morgen naar Helmond broer is jarig.

Geplaatst

haha die smiley van jou is wel erg grappig Nico! Je hoeft echt niet verplicht altijd op iedereen te reageren hoor, alleen doen als je er zin in hebt!!

Vanavond tartiflette: overschotel met spekjes, uien, aardappels en camembert erover gesmolten,mmmmm!! Niet erg slank maar ja, moet kunnen af en toe.

Geplaatst

Niet schamen Nico, die smiley blijft leuk van die billenkoek.

Wij gaan vanavond ook proberen om wat romance te maken, laatste keer was 14 feb......

Geplaatst

Caroline wat je bloeddruk betreft, daar moet je je nu zeker niet druk om maken toch??? Daar wordt nu toch aan gewerkt?? Of in ieder geval je staat er voor onder controle toch?? Voor zwanger worden is het niet zo'n ramp, als de bloeddruk maar voor de 16 week zwangerschap op orde is!!! dus je hebt nog tijd ;) Steek je energie maar in ontspannen pfff wat erg moeilijk is gezien je situatie nu. Ik blijf duimen voor een smiley en als je een lange cyclus hebt dan is je ei ook later dus het kan nog steeds. Weet hoe je je voelt, zo voelde ik me ook altijd als het langer duurde....

Jammer dat je je etentje nu af moet zeggen door die dure testen Sab..... droog brood voor jou dus van het weekend....

Nico voel je niet verplicht om op iedereen te reageren, we weten dat je nu even moeilijk zit. Fijn dat je al 2 redelijke dagen achter de rug hebt, het begin is er. Je bent al uit je dal aan het opstijgen!!!!

Sylvie wat voor ons de laatste datum is weet ik niet eens meer. Waarschijnlijk weten we niet meer hoe het moet hihi. Veel plezier. Kaarsjes, masage olie, spannend lingerie setje hmmmm.....

Net even lekker naar de kapper geweest, vond dat ik er uitzag als een zwerver die nog nooit gehoord had van haren wassen. Sommige dames krijgen mooi haar als ze zwanger zijn, daar hoor ik vast niet bij :( Ach er zijn ergere dingen.....

Babeth nogmaals sterkte morgen op de eerste "verjaardag" dat het een mooie dag mag zijn voor jullie. Als ik het zo mag verwoorden..

Geplaatst

Hei!

Ik heb een avondienst gedraaid en daarna een dagdienst dus mijn concentratie is niet optimaal, zal zeker iemand veregten maar dat is dan niet expres.

Ivfsh, vanaf vandaag dus Ivfier. Zen het vliegtuig in. Succes met je afscheid van dat speciale land.

Babeth, wat een mooie invulling gaan jullie geven aan de bijzondere dag morgen. Zat met tranen te lezen over je boeketjes bestellen. Och meiske, had het zo graag anders gezien.

Caro, balen, zul je net zien, werken die rotsmileys niet mee. Ik hoop op morgen.:mad::happy8:

Laika, wel gas terug nemen he!!! Anders wordt ik heel erg boos!

Guusje, welkom terug uit de sneeuw

Henne, ik moest lachen om jouw verhaal van het ontdooien van de vriezer om alvast te oefenen. Mocht je meer oefening nodig hebben hebben we hier nog wat sneeuw en ijs. Kan er wat van opsturen mocht het nodig zijn.

Fren, natuurlijk doet het zeer. Sterkte.

Esther, ik vind het een mooi gebaar van je vriendin om een potje voor haiti neer te zetten. Als ik jou was zou ik zoiets niet op papier zetten maar een persoonlijk gesprek aangaan. op papier komen dingen vaak verkeerd of/en harder over dan je bedoeld. En als ze net een kind heeft gehad is je vriendin momenteel een emo-bom. Misschien niet fijn voor jou maar als je het aan kan zou je het misschien iets kunnen uitstellen en later een gesprek aangaan?

Nu ga ik de afwas wegwerken..hoeveel kopjes kunnen we met zijn tweeen gebruiken???? Alle uit onze keukenkast in twee dagen? Goed he!

Geplaatst

Babeth....het zal morgen een heel speciale dag worden voor jullie, voor het brusje van Lars* en Nick* en voor de jongens ook....ik zal morgen aan jullie denken en in gedachten ben ik bij jullie!! zal een kaarsje laten branden!!!

Ursula...ooh...dat kunnen wij ook....mijn vriend krijgt het klaar en maakt in een dag alle messen op...hahahahah...

ga de katten eten geven en dan effe As the world turns kijken...ben net klaar met werken...pffff...zag door de bomen het bos niet meer...vanavond alleen naar de yogales...niets anders...en misschien hier ook vanavond een intieme knuffelavond...hihihi...onze laatste keer was geloof ik begin februari...oeps....ik weet op de avond dat ik de pregnyl heb gezet en volgens mij in het weekend na de beëindigde ivf...dus op zaterdag of zondag...trouwens hier ook nog geen posi ovutest...lijkt zelfs wel alsof mijn streepje steeds lichter wordt (dat tweede streepje dan..)..hahaha..

liefs,

Nico

Geplaatst

he Roestvlek...dank je wel...bij ons is het zaad eigenlijk goed....daarom hebben ze bij ons ook geen icsi gedaan toen er bij de ene nog geen bevruchting was...en had dit ook gevraagd of we bij een volgende dan icsi konden doen, maar dat ging niet juist omdat het zaad zo goed was...maar thanx...er staan ook nog wel wat andere interessante stukjes op...effe weer wennen aan het duits...hihihi

Geplaatst

volgens mij gaan we vanavond allemaal een beetje romantisch knuffelen...denk trouwens dat we morgenavond bij de griek gaan eten of we gaan eerst eten en aansluitend een filmpje pakken bij Foroxity...

Geplaatst

pfff, ben dr weer hoor! dat was een dagvullend programma. Maar, wel met eehn heel goed gevoel het zh uitgelopen. Alles was inderdaad in grote lijnen wel bekend, maar het was toch fijn om een opfriscususje te krijgen! Erg prettige verpleegkundige met alle geduls van de wereld. Iedere vraag had ze een antwoord op. Belangrijkste punten; we kunnen niet samen naar de punctie, aangezien de kans bestaat dat vin - als de buisjes niet goed ontdooien - een acute tese krijgt en dus ook niet mag rijden. Tweede punt: ze geven morfine tijdens de punctie! Hoera!! Zie helemaal niet op tegen de komende tijd, maar mijn vorige punctie was alleen te omschrijven als de punctie from hell, dus wat mij betreft mogen ze me helemaal platspuiten...

Babeth, ik zeg het nog een keer, ik heb bewondering voor jullie hoor. Jullie gaan zo mooii en goed om met de geboorte en het verlies van de jongens. Knap! Ik denk dat morgen, ondanks het verdriet een heel mooie dag gaat worden.

Caro, balen van de smiley, maar goed, maandag weet je in ieder geval meer.

Iik weet het verder even niet, kom vanavond nog wel even buurten.

Geplaatst

heee meiden,

ik heb vanmorgen ook een ovulatietest gedaan, negatief. Zit al op dag 17 maar kijk er helemaal niet raar van op want het laatste half jaar is het een rommeltje met die cyclus. Goed van slag zegmaar, terwijl het tot die altijd 26-28 dagen is geweest. Vorige maand had ik mn ei pas op dag 23, kan je nagaan. Dus het kan hoor Caroline, ook als je normaal gesproken altijd regelmatig bent. Ik vind die digitale testen van clear blue maar niets. Kreeg ook steeds zo'n boekje te zien = foutmelding. Heb toen ook gebeld en nieuwe gekregen.

Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan, helemaal niets eraf! snap er hélemaal niets meer van hoor. Word hier wel een beetje frusti van, heb ff lekker een glas port ingeschonken :)

ik ga zo lekker nasi opwarmen, heeft mn vriend gisteren vers gemaakt en een dag later is het meestal nog lekkerder. Hij kookt altijd, ik hou niet van koken. Lekker handig toch?! :) ik schuif wel aan hihihi. Mensen zeggen vaak tegen me oh ben je half-italiaanse, dan kan je zeker lekker koken? en dan zeg ik nee dat laat ik hem lekker doen hahaha... ik zeg wel hoe het moet :))))

we hebben het vaak over eten maar ik vroeg me af watvoor muziek jullie leuk vinden? ik heb een hele brede muzieksmaak van Anouk, Red Hot Chili Pepper en Nirvana tot Paulo Conte, Zucchero, André Hazer, Adèle, Beth Hart... ben gek op muziek. Ga gelijk ff een cdtje aanzetten ben toch (nog) alleen thuis. Vriend zit nog effe bij een maat van hem.

Geplaatst

Mijn zus mailde vandaag. Na haar zwangerschap onregelmatige cyclus. Is teunisbloemolie gaan gebruiken en zit nu weernetjes op 28 dagen. Misschien nog een optie voor iemand om te proberen. Wel stoppen tijdens een behandeling, niet gebruiken als je zwanger bent.

Hier zwaar premenstrueel. Sjagrijning en moe. Laat alles uit m'n handen vallen. Heb het ijskoud. Echt zo'n dag dat ik hormonen vervloek. Ga lekker even warm douchen en dan kruip ik op de bank.

Fran fijn dat je meer duidelijkheid en een goed gevoel hebt. En dat je baas zo relaxed is. Dat scheelt altijd een hoop.

Babeth hoop dat morgen een mooie dag wordt, met de juiste verhouding van verdriet en liefdevolle herinneringen.

Geplaatst

Jeetje minan ik wilde even bijlezen, maar dat viel niet mee. Er is zo veel geschreven ;-)

Henne, ik las dat je onderzoeken enigzins goed waren? Alleen vraag ik me af wanneer ze die chormosoom en stollingsonderzoeken doen? Of is dit standaard in sommige ziekenhuizen? Wel super dat je nu voor jullie cryo(s) gaan. Echt super!

Esther, vandaag was ik nog vrij, moest met mijn vriendin wel naar het zkh, maar het viel gelukkig mee. Wel heeft ze d'r schouder op 2 plaatsen gebroken, maar een operatie is toch niet nodig. Ik was even bang dat het weer een dagje zkh zitten zou worden, maar we waren met een uurtje weer thuis. Maandag ga ik weer werken, maar eerst beginnen met 6 uurtjes en kijken hoe dat gaat.

Sab & Sylvie, Het was super in Oostenrijk, voldoende sneeuw en een lekker zonnetje. Mijn man en de rest van de vrienden gaan morgen vroeg weer op huis aan. Dus morgen avond weer samen zijn, heerlijk.

Sen, Op dit moment draai ik veel Adèle, maar ik hoor graag van alles en nog wat qua muziek. Het is ook net hoe ik me voel of waar ik zin in heb.

Weet iemand of de menstruatie van slag kan zijn na verwijderen van eileiders?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden