Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sylvie: mooi dat je een goede avond had! Fijn te lezen.

Morgen reageer ik weer op iedereen: lichtje gaat uur hier, ben enorm moe. Jetlag en emoties ...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geweldig die foto Spaatje. Hier een foto van die van mij in zijn favoriete houding!!! 7 kilo schoon aan de haak!

[ATTACH=CONFIG]849[/ATTACH]

Geplaatst

zooo guusje dat is geen kleintje..ik heb ook een rode..is 5.5 en echt niet klein, en door de houding die ze aannemen lijken ze nog groter

Geplaatst

Nico even snel een berichtje mbt. DD; ik las vandaag dat er iemand gebeld had voor een Intake ( Nathalie28) en zij konden pas in mei terrecht, ik weet niet op welke termijn jullie verder willen maar anders misschien vast een afspraak maken???

Liefs Babeth

Geplaatst

Leuke foto's van jullie katten! Ooit, als ik weer in een huis met een tuin woon, wil ik wel weer een kat, ik ben dol op katten en heb ze vroeger ook altijd gehad.

Sylvie, fijn dat de avond leuk is geweest. Je gaat weer een spannende week tegemoet met jullie bedrijfsperikelen, ik hoop en duim nog steeds op een goede afloop.

Henne, ik ken toevallig ook nog een knappe, lange Koreaan. Een vriend van ons (omgeving Rotterdam) is er zo een ;-). En vrijgezel, en zoekende...dus dames, als jullie nog een leuke, vrijgezelle vrouw van halverwege de dertig kennen :-)?

Guusje, mijn man is in de loop der jaren een ware gynaecoloog geworden! Ze hoeven hem niets meer te vertellen bij de echo's, hij schat de grootte van de follikels vaak zelf al goed in, nog voordat ze echt gaan meten. Vrij freaky, maar hij wil juist graag ALLES weten. Vanmiddag was ook wel weer grappig, hij zag ongeveer op hetzelfde moment als de gynaecoloog dat het hartje klopte, nou, ik zag helemaal niks hoor! Pas toen het echt goed aangewezen werd, zag ik iets flikkeren, ergens in de verte....haha.

Nico, je klinkt weer wat opgewekter dan een paar dagen geleden, goed zo. En dan zo'n spontane vrijpartij, heerlijk! Je kunt je energiemaatschappij wel een bedankje sturen haha! Zou trouwens willen dat ik jouw fanatisme had wb sporten...

Hoop dat jullie er snel uitkomen waar jullie verder willen en dat jullie een goed gevoel overhouden aan jullie keuze, dat brengt dan misschien nog wel wat rust.

Je vroeg hoe ik me voelde; nou, ik voel me eigenlijk wel prima. Wat gevoelige borsten, soms wat gevoelige buik (beetje zeurderig), soms ineens een moe-aanval en heel soms wat vlagen van misselijkheid. Wat ik gisteren had in de badkamer, heb ik niet meer gehad. Maar die crackers naast mijn bed leggen is zeker geen gek idee, dus die raad ga ik opvolgen.

Wij hebben vanavond nasi gegeten. Met lekker veel groenten erin en een gebakken eitje erop.

Daarna zijn we even naar mijn schoonmoeder geweest. Zij wist wel dat we weer bezig waren met ivf maar verder niet. Nu we een mooie echo in handen hebben, en mijn ouders het ook weten, wilden we het toch ook wel aan haar vertellen, hoewel we nog wel heel voorzichtig zijn. Het was erg leuk, ze moest een beetje huilen en ze was superblij voor ons.

Meiden, ik duik mijn bedje in, morgen (en de rest van de week) weer werken!

Liefs, Laika

Geplaatst

Nog even het lijstje bijwerken:

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus!

Henne: cryo poging in maart

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. wrs gesprek bij Geertgen en DD en dan verder kijken

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo

Roestvlek: testen op 6-3-2011

Zwanger

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Babeth: 09-3 controle gyn, 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-23: 3e echo (met 10w1d)

Geplaatst

Hahaha, mijn man noemt zich ook vaak een gynaecoloog. Hij begrijpt het over het algemeen allemaal wel, alleen dacht hij dat ik niet meer zou menstrueren nu mijn eileiders er uit zijn. Helaas ............

Geplaatst

Wij hebben ook een rooie kater! Ik had al eerder eens gevraagd Guusje of dat die van jou was, omdat zijn gezicht precies op die van ons lijkt, maar nu ik de hele foto heb gezien lijkt de rest van zijn lijf niet bepaald, haha wat een lekker ding! Die van ons is al 12 en vrij mager, hij weegt maar 4 kilo. Gelukkig wordt ie weer wat dikker dankzij duur krachtvoer. (Hij kotste heel veel en at bijna alleen natvoer). Ik heb Kaartje als dierenarts nog om advies gevraagd...

Geplaatst

Zo mijn dienstje zit er weer op! Gezellig hier geweest vanavond.

Leuk die foto's van die katers...lachen hoor die beesten, vooral katers die zijn naar mijn idee toch eigenwijzer dan poezen maar dat kan ook aan die van ons liggen!

Henne woensdag hebben we de evaluatie met onze eigen arts en daar gaan ze bij zijn ja. Verder geen intervieuw ofzo hoor!

Winkelen morgen gaat niet door, gerard is moe. Hij gaat normaal op de racefiets naar het werk (15 km heen en 15 terug) maar moet morgen vroeg beginnen en hij gaat nooit naar bed als ik nog niet thuis ben (hoe schattig hé...) dus hij neemt morgen de auto mee. Tja...dan maar wat anders verzinnen.

Trusten allemaal!

Geplaatst

zo ben ik nog even. Ik heb net het topic doorgelezen wat ik gestart ben na onze derde behandeling. We waren toen in de veronderstelling dat we zouden stoppen (wat we uiteindelijk drie kwart jaar vol hebben gehouden). Toen ik dit allemaal doorlas werd ik zo verdrietig...ik realiseer me zo goed dat de kans heel erg groot is dat we straks weer opnieuw door al die emoties heen moeten. Eens komt het moment dat we echt zullen moeten besluiten dat we gaan stoppen en ik denk niet dat dit nog zo lang gaat duren. En dan het besef dat je dan echt weervdoor al dat verdriet heen moet. Ik vind het erg moeilijk hoor. Je kunt situaties niet met elkaar vergelijken maar het lijkt me anders als je ooit zwanger bent geweest, is dan de drive om door te gaan niet heftiger en is er dan niet meer vertrouwen op een evt. goede afloop? Het weten dat je zwanger kunt worden maakt denk ik dat je 'meer vertrouwen' hebt? Of zie ik het nu allemaal buiten proporties? "

Bah...bah...bah...

sorry hoor maar... ik heb er uiteindelijk geen bleu monday van gemaakt! Het is ruim over twaalven dus het is al dinsdag. Ik ga maffen...en zorgen dat ik morgenochtend met het goede been uit bed stap!

En ik wil nog even zeggen dat ik zo blij ben me dit forum! We hebben heel veel lieve mensen om ons heen, zussen, ouders, en hele goede vrienden die meeleven. Maar uiteindelijk snapt niemand het als hij niet in dezelfde situatie zit. En jullie zitten allemaal in dezelfde situatie (was het maar niet zo)...en snappen zo goed hoe het is!

Meiden bedankt!

Geplaatst

Esther misschien is de drive er idd meer als je een keer zw bent geweest. Neemt niet weg dat als je zoals bij ons meteen bij de eerste iui zw raakt en dan 6 iui en 2 IVF pogingen verder bent je het vertrouwen toch ook opgeeft.

Soms lijkt het allemaal onmogelijk maar je hoort ook zoveel verhalen dat het alsnog lukt. Ik blijf hopen dat jullie ook bij deze mensen horen en dat het nu eindelijk eens lukt.

Geplaatst

Meiden ik wil jullie ook bedanken, we hebben hier een heerlijk clubje waar we niet alleen over behandelingen kletsen maar over zoveel meer.

Extra bedankt voor alle lieve woorden aangaande onze zakelijke perikelen, ik lig er weer wakker van zoals jullie aan het tijdstip zien.

Ik probeer me soms te schikken in het leven en mij bij dingen neer te leggen. Wat ik op dit moment erg beangstigend vindt is dat wij bijna 36 zijn en misschien met lege handen komen te staan en weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

Geen kinderen geen bedrijf meer en de toekomst onzeker. Wij hebben besloten om "tijdelijk" te stoppen.

Geen kinderen maar wel een leven met financiële onafhankelijkheid en reizen is niet voor ons weggelegd en dat komt hard aan. Want nogmaals heb ik op jonge leeftijd geleerd dat je niet alles kunt krijgen in het leven maar dit is toch iets teveel. Het stapelt zich op.

Ook tante worden op de dag dat mijn poging weer officieel mislukt is vindt ik wreed. Het is en en en......

De koek is echt even op!

Geplaatst

Esther wat balen dat je na een gezellige avonddienst nu zo verdrietig en bang geworden bent na het lezen van je oude topic.

Ben het ook met Sylvie eens dat als je een keer zwanger bent geweest, wij ook van de eerste keer en de daarop volgende 8 tp's nul op je bordje gehad hebt de hoop en vechtlust ook wel zakken. Wij hadden heel eerlijk gezegt de hoop al opgegeven, maar wilde onze cryo's niet zomaar wegdoen. Anderen kunnen je wel zeggen dat je hoop en vertrouwen moet hebben, maar soms is het er gewoon niet meer hoe moeilijk ook.

Ik hoop dat je in ieder geval een beetje hebt kunnen slapen en dat je toch een beetje kan genieten van je vrije dagen.

Sylvie ik zie dat je nog wakker ben of al weer wakker ben. Hier ook weer 1 die niet kan slapen hoor. Ben helemaal niet lekker, pffff ach gaat wel weer over. Ga straks met mijn schoonmoeder winkelen voor fatsoenlijke kleding, pas mijn oude echt niet meer en mijn geleende zw-broeken zijn me nu te klein;) tijd dat jullie dat ook ervaren en dan niet van het eten!!!!

Geplaatst

Syl, ik kan geen woorden vinden om wat tegen je te zeggen. Alles wat in me opkomt lijkt het allemaal minder erg te maken. Kan wel zeggen dat je hoop moet blijven houden. Net wat je schrijft, soms is de koek op en dat is nu bij jou.

Ik zou zo graag willen dat ik iets voor jullie kon doen....... Het enige wat ik kan zeggen is STERKTE!!

Geplaatst

Sandra erg als je niet kunt slapen, en wat gaan we dan doen op het forum kijken, hihi.

Niet lekker, beetje ziekjes of misselijk. Kun je wel lekker blijven liggen of gaat de wekker. Wel leuk vooruit om een wijdere broeken te kopen wat idd niet door eten komt.

Ga even een poging wagen hoewel ik dadelijk eerst naar buiten loop om een eend zijn nek om te draaien, wordt helemaal gek van dat gesnater, beginnen die meerkoeten ook nog. Morgen eend op het menu, wilde eend wel te verstaan......

Geplaatst

hmm wilde eend, nog nooit gegeten. Wel gratis vlees zo hihi.

Weet niet wat het is. Misselijk, raar gevoel in mijn maag. Doodmoe maar niet kunnen slapen. En Paul ligt vreselijk te snurken, is verkouden aan het worden, dus ik zal de volgende wel zijn. Heb om kwart over 9 bij schoonmoeders afgesproken. Gaat een lange dag worden, lig met dekentje op de bank beneden. Is niet alles, maar ja kan moeilijk Paul zijn nek omdraaien. Gaan mensen toch vragen stellen denk ik.......

Ik hoop dat je nog even kan slapen....

Geplaatst

Nee niet doen ik kom nog wel weg met die eend maar jij niet.

Wij slapen altijd apart anders hadden we elkaar al lang vermoord. Op de bank is niet ideaal maar wel rustiger als ik het zo hoor.

Welterusten.

Geplaatst

Syl ik heb nog eventjes geslapen, toen Paul naar zijn werk was vertrokken, ben ik weer in bed gekropen. Nu even wat eten, mezelf toonbaar maken en dan met schoonmoeders op pad. Ben nu al helemaal gaar en doodmoe, maar ach ze kan me goed wakker babbelen.

Allemaal een fijne droge en hopelijk zonnige dag!!!

Geplaatst

goeiemorgen...

Syl....hoop dat je toch nog iets hebt kunnen slapen...jullie beslissing is wel te begrijpen, hoe moeilijk ook...het wordt ook allemaal te veel op een gegeven moment en dan weet je geen kant meer uit...hoop dat het zakelijk allemaal goed komt en als dat dan allemaal op orde is, dat we jullie dan weer hier terug zien voor een volgende behandeling die dan ook helemaal goed komt...je bent een lieverd meissie!!

Hoe is het met de eend gegaan??? heb je m nog te pakken gekregen???

San...jij voelt je ook niet zo lekker...mmm...balen...en nee...niet je aanstaande vermoorden...dat zal zeker vragen geven..hihihi...

We hebben idd bewezen dat we ook zonder stroom kunnen naaien...hahahahaha...

Spaatje...ook nog in pauzestand....hoe kan het dan dat je dossier niet compleet is??? hoe gaan ze dat dan oplossen??? balen zeg...

Babeth...thanks voor de tip...ik ga me meteen aanmelden voor een gesprek...las dat ze ook op zaterdag gesprekken houden...dat zou voor ons ideaal zijn...aangezien liefje pas altijd op vrijdag te horen krijgt welke dienst hij heeft de week erna...als uitzendkracht krijg je...meestal is het wel uit te vogelen...dag of middag...maar het kan ook wel eens plotseling nachtdienst worden...

Wilde ik gisteren ook nog gezegd hebben...heel apart en lief dat jullie kleintje je juist op een moeilijker moment weet te troosten door zich even te melden...

De kat van mijn profiel is helaas niet de laptopkat...hihihi....Pink is 3-4 kilo, redelijk klein, met een hangbuikje...en Jimmy is een grote zwarte kater van ruim 7 kilo...en heeft ook een hangbuikje...hahaha...volgens mij nog overblijfselen van de sterilisatie...dat zwabbert dan zo heerlijk van links naar rechts als ze rennen...vooral bij Jimmy ziet het grappig uit...die rent echt zo sjokkelend...hihihi

[ATTACH=CONFIG]852[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]853[/ATTACH]

de kat alleen is Jimmy...en op de andere foto zitten ze naast elkaar...zaten beide ingespannen te turen naar de vogeltjes achterom geloof ik...en Pinkje (de linkse) maakt zich dan extra klein...hihihi...trouwens zelden dat ze zo tegen elkaar aan liggen...

Esther...meid....kreeg kippenvel toen ik je verhaal las...doet me pijn om te lezen hoe je je voelt...ik denk idd ook dat de drive groter is als je al een keer zwanger bent geweest (of dit nu goed is gegaan of helaas mis)...maar mss dat de drive ook wel groot is juist omdat het nog niet gelukt is...en je er toch van overtuigd bent dat het gaat lukken...de kinderwens blijft....tenminste...bij mij dan wel, zeker omdat het onze eerste is...

Meid...ik hoop dat je met een volgedragen zwangerschap kunt eindigen...dat wens ik ons allemaal toe....en ook degenen die hier nog niet zijn en die ook via de mmm zwanger moeten worden...

een hele dikke lieve knuffel voor iedereen die hem nodig heeft of gewoon graag knuffelt...

:hugs2::knuf::hugg:

liefs,

Nico

Geplaatst
Syl ik heb nog eventjes geslapen, toen Paul naar zijn werk was vertrokken, ben ik weer in bed gekropen. Nu even wat eten, mezelf toonbaar maken en dan met schoonmoeders op pad. Ben nu al helemaal gaar en doodmoe, maar ach ze kan me goed wakker babbelen.

Allemaal een fijne droge en hopelijk zonnige dag!!!

Gelukkig, ik ben rond 06.00 in slaap gevallen totdat Kayla mij om 07.00 wakker maakte met haar ingebouwde wekker.

Ook gaar en doorbakken zoals die rot eend....hihi.

Is de maagpijn gezakt, fijne dag vandaag!

Geplaatst

Lieve meiden,

Esther, ik geloof het direct dat het je angstig maakt , de gedachte om straks weer dat proces in te gaan maar lieverd daar ben je nog niet. Al die behandelingen zonder het grote resultaat is verschrikkelijk maar echt, ik hoop echt dat jullie je bij een ander zkh gaan orienteren. Het is een probleem van jullie samen maar de grootste boosdoener lijkt het zaad te zijn. In nl zijn er zeer weinig zkh die verder onderzoek uitvoeren, Vaak een standaard selectie. Kijk eens op de site van DD naar imsi. Wellicht kun je er de energy nu niet voor opbrengen maar lieverd ik zou het zo erg vinden als je deze mogelijkheid nog niet bekeken zou hebben en zou besluiten te stoppen. Ik weet dat jullie dilemma

Mede de cryo s zijn maar ik kan me niet vooorstellen dat zij daar een punt van mAken, eerder een tp van 3 emmies

Geplaatst

Berichtje was iets te snel weg.. Sterkte Esther ik hoop dat je wat geslapen hebt !!

Liefs Babeth

Nu snel even douchen, schoonouders komen zo ben er dadelijk weer

Geplaatst

Nico wat een leuke katten, jammer dat ik allergisch ben en Jeroen ook.

Spaatje ik had dat ook bij het SFG/EMC dat na diverse malen vragen mijn dossier eindelijk compleet was, dat frustreerd nogal.

Geplaatst

Goedemorgen!

Meiden wat een toestand vannacht... Ik kan ook vaak niet slapen maar ga dan bijna nooit achter de computer zitten want dan weet ik zeker dat het helemaal niet meer lukt... Ik hoop dat jullie vandaag een betere dag hebben, hoorde op het journaal dat vanmiddag de zon gaat schijnen, dus dat hopen we dan maar! :icon_sunny:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden