Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther...balen dat je zo'n rotgevoel aan het evaluatiegesprek hebt overgehouden...ik zal hard duimen dat deze behandeling DE behandeling wordt waardoor jullie lang gekoesterde wens in vervulling zal gaan!!!

hoop dat je je tegen de tijd van de eerste spuit weer hebt kunnen opkrikken en er helemaal voor gaat, maar dat zal wel loslopen...want jullie gaan er altijd voor...ik steek gewoon iedere dag speciaal voor jou een kaarsje aan!!!

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he ivfsh...gelukkig ziet de prins er ook nog een beetje apetijtelijk uit...hihihi...anders had ik het ook niet gedaan...whoehahahaha...

Geplaatst

Haha Nico :-) heel goed. T zijn de kleine dingen die het doen in het leven en dat is dit keer gekust worden door een heuse prins met een rare hoed op zijn hoofd die slaaf roept :-).

Geplaatst

Zo zo nico aan de boemel met de prins hihi. Balen zeg weer al die zwangeren in je omgeving. Het is jullie tijd.

Esther deze keer moet het gewoon gaan lukken, dat er niet meer nodig gaan zijn.

Ivfsh lekker genieten vandaag, even wat afleiding en lekker naast je mannetje slapen.

Hier was de controle prima, bloeddruk is onder controle, bloeduitslagen waren prima en kreeg tot verassing nog een echo ook. Kleine doet het prima. 4 april voor de 20 weken check.

Geplaatst

maak er maar alaaf van...hahahaha...anders is het meteen zo'n slavendrijver...hahahaha....ik moet wel zeggen, hij werd goed in de gaten gehouden door de prinsengarde...haahahah......

Geplaatst

Esther, dat is balen zeg, dat ze naar stoppen toe werken. Dat is hier ook het geval. En we zijn pas bij nr 2.

Vanwegen mijn eicelproductie willen ze bij het VU deze poging nog doen en dan niet meer. Maar de 1e keer had ik niet de 300 gonal f maar 150 gonal f. Dus wie weet komen er nu wel bergen, niet zo veel dat er overstimulering komt want daar zitten we ook niet op te wachten.

Heel veel sterkte met het verwerken van het evaluatie gesprek.

IVfsh, veel plezier in utrecht. Lekker bij je man slapen vannacht. Ik weet niet wat ik moet zonder dat mijn man naast me ligt.

We zijn lekker op weg. Er staat een container op het terrein en die is nu al half vol. Er moeten nog een doos of 18 met speciale architect mappen die container in, maar die zijn mij te zwaar. Even kijken of ik daar een ander slachtoffer voor kan vinden. Zit nu alleen op kantoor. Erg saai. Maar ja, even eten en dan weer naar beneden om te ruimen in de kelder (lees archief) onder het appartement wat we hebben.

Hier schijnt de zon. Zou best wel even er in willen zitten.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Wat een gebbabel hier.

Caroline vervelend dat de bloeddruk hoog blijft. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden.

Ik heb al een idee voor onze volgende meeting, aangezien we niet meer naar Ivfsh in Shanghai kunnen (toch te ver weg) gaan we gezellig naar Ursela en het noorderlicht. Ik vindt het een top idee!!! :-)

Klaar met poetsen, alleen de wassen opvouwen.

Geplaatst

caroline waarom doen ze nu nog niks aan je bloeddruk dan??? Of is ie net op het randje of zo. Ze laten je toch niet zomaar een dag met een meter omlopen om er vervolgens niks mee te doen lijkt me. Frustrerend zeg voor je.

Ursula mooi dat Noorderlicht. Vind Sylvie's idee wel leuk om naar jou toe te gaan in april. Jammer dat het zo prijzig wordt dan de lunch hihi

Geplaatst

Tja, alleen jammer dat ik op 16 april in nld rondloop als jullie hier zitten te keuvelen. We hebben van 13-20 april geboekt. Ik wordt de laatste tijd al regelmatig gebeld door tantes en ooms die merel willen zien in die week. Daar zit ik niet op te wachten en wimpel het dan ook af. Ik wil tijd met mijn moeder doorbrengen en met de vriendin die haar partner heeft verloren.

En als jullie het later boeken zul je zien dat niemand met het vliegtuig mag, dat mag niet meer na je...30e (?) zwangerschapsweek. Ik moet nu al van de klm een papiertje meenemen van dat ik een ongecompliceerde zwangerschap heb gehad tot nu toe.

Het is hier niet zo vaak noorderlicht als in het noorden (ik woon in het midden van het land), daar heb je noorderlichtgarantie. Het is vaak zo dat ik het mis, je ziet het niet als je binnen licht aan hebt. En bovendien nog lekker een film zit te kijken of naar dit beeldscherm. Gisteren zag ik het al tijdens mijn werk-route en toen ik thuis kwam was het nog sterker geworden.

Geplaatst

Sandra ze vroeg aan me of ik al aan de medicatie wilde, ze vond het niet echt noodzakelijk nog. Maar als je daar eenmaal mee begint, zit je er vaak voor de rest van je leven aan vast, uitgezonderd denk ik in de zwangerschap zoals bij jou en bij mij ook toen ik 7 jaar geleden zwanger was. Vandaar dat ik liever wil wachten of ik zwanger word of dat het omlaag gaat als ik meer beweeg en afval. Het is nu niet gevaarlijk zei ze dus daar vertrouw ik maar op...

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Nou dat was een goede grap van het ziekenhuis vandaag, lig er nog om in een scheur :-S ... Stomme menstruatie zette uiteindelijk toch niet echt door, maar ik wist zeker dat het wel vandaag zou zijn. Dus ik denk, misschien kan ik wel vast aanmelden, dan staat het maar. Om kort te gaan: mocht niet want als er nog geen helder bloed is, zou je ook zwanger kunnen zijn. Of ik al een test gedaan had??? OF IK AL EEN TEST GEDAAN HAD? Waaaahhhaaaa, ja tuurlijk. Nou ja ik mag dan dus morgen aanmelden als eht vandaag door zou zetten. Zegt ze nog 'ik hoop dat je morgen niet hoeft te bellen hoor!'. Heb gezegd dat ik dan de krant bel. Denk een nieuwe verpleegkundige, want dit ken ik echt niet van Vb. Maar goed, wel gelachen, phew. En inmiddels uiteraard ook echt ongesteld ;-)

Even kijken wat verder nog is blijven hangen...

San fijn dat alles goed gekeurd is! En nog even een extra echo, heerlijk!

En Esther ook weer verder. Snap aan de ene kant wel dat ze aansturen op stoppen, aan de andere kant hebben jullie dan zes tp-en gehad. Als je een beetje geluk hebt met cryo's ben je dan misschien nog niet eens door drie pogingen heen... Pogingen en terugplaatsingen zijn natuurlijk wel verschillende dingen! Maar in ieder geval dus weer snel starten. Krijg je een kort schema?

Sylvie gisteren doorgekomen, dus nu hobbel twee. Ik hoop echt dat alles goed komt. Met of zonder staatsloterij.

Caroline te hoge bloeddruk. Niet echt gek misschien na de laatste weken, maar wel oppassen. Goed dat erop gelet wordt.

Nico ik zou vast afspraken maken. Dossier opsturen is toch niet zo heel slim, tenzij ze het echt willen. Als het per ongeluk kwijtraakt kun je opnieuw beginnen. En het echt lezen voor een afspraak doen ze toch niet hoor. En als wel, dan ook geen maand van tevoren dus tijd genoeg om nog op te sturen.

Roestvlek, 't gaat al naar het einde van de wachtweken....sterkte met die laatste vreselijke dagen.

Het artikel waar ik het over had in freya gaat idd over dat baarmoederslijmvlies. Gister in NRC Next stond iets over een ander onderzoek, misschien staat het online... Niet herzelfde artikel, maar wel over het onderzoek:

http://www.artsennet.nl/Actueel/Nieuwsartikel/Vruchtbaarheidsbehandeling-vaak-onnodig.htm

In ieder geval de kop in NRC Next was: Kom op schat, nog één keertje. Paren vaak vruchtbaarder dan ze denken. En dát schoot me dus heel erg in het verkeerde keelgat. Maar daar ga ik me nu even niet over opwinden hihi.

Ik ga bedenken wat ik ga koken. Ben in m'n uppie dus dat wordt eitje-preitje of pasta met sardientjes...

Geplaatst

23 februari 2011

Vruchtbaarheidsbehandeling vaak onnodig

Van koppels met een vruchtbaarheidsprobleem raakt op den duur 72 procent toch zwanger. Ruim 40 procent van deze zwangerschappen ontstaat spontaan, dus zonder vruchtbaarheidsbehandeling.

Dit blijkt uit promotieonderzoek van Monique Brandes onder bijna 2500 verminderd vruchtbare paren. Van de paren die toch zwanger werden, kwam dit bij 60 procent door vruchtbaarheidsbehandelingen als IVF en ICSI.

Effect vruchtbaarheidsbehandeling

IVF en ICSI blijken vooral effect te hebben bij stellen die kampen met eileiderproblematiek, endometriose of slecht zaad.

Ovulatiestoornis

Stellen bij wie sprake is van ovulatiestoornis of een onbekende vruchtbaarheidsstoornis, hebben ook zonder IVF een goede prognose, afhankelijk van de leeftijd van de vrouw.

Proefschrift

Monique Brandes promoveert 24 februari aan de Radboud Universiteit Nijmegen. De titel van haar proefschrift is: 'Observational studies in reproductive medicine'.

Bron: UMC St Radboud

Geplaatst

Caroline als de arts zich er niet druk om maakt zou ik het ook niet doen. Zij heeft er immers voor geleerd.

Mijn bloeddruk is ook al jaren te hoog, mij ha heeft er ook niks aan gedaan toen ik er achter aan ging nadat de arts die de punctie uitvoerde me erop wees. Ha zei tot 3 x toe kom over 2 maanden maar terug om te meten.

Ben ik op gegeven moment mee gestopt. Ik zal wel zien hoe het na de bevalling is straks.

Henne je bent weer in de race!!!!!!! Voelt goed nietwaar?????

Geplaatst

Nou, officieel nog niet. En dat voelt niet zo heel goed. Straks zeggen ze morgen nog dat we op de wachtlijst moeten ofzo. Zal wel niet en ik zal niet gaan doemdenken, maar ik ben pas in de race als de eerste echo afspraak staat! 't Voel trouwens dubbel. Wel goed maar ook heel eng.

Geplaatst

Elliebellie, ik denk dat je het nog een keer moet lezen, want zo bedoelde Henne het niet ;-)

ze had het over een totaal aantal terugplaatsingen haha, funny

Geplaatst

Ja maar dat bedoel ik juist :-) Dat een ziekenhuis dan denkt: zes pogingen, dan gaan we aansturen op stoppen. Terwijl stellen die cryo's hebben soms met twee of drie pogingen al zes terugplaaatsingen hebben gehad. En dat dit vaak niet meegenomen wordt in zo'n beslissing. Misschien niet helemaal duidelijk opgeschreven wat ik bedoel :-)

Geplaatst

Durrr, ik vond het al zo raar want Henne is altijd zo scherp. Ik dus blijkbaar niet, woeha.

Fijne avond, meiden. O en Henne, hoop dat je menstruatie doorzet en dat de cryo TP gewoon doorgaat deze maand. Je hebt er lang genoeg op moeten wachten.

Geplaatst

Meiden ik had vanmiddag weer zoiets stoms: Ik was aan het snoeien, heerlijk weer, krijg ik: PANG! een takje in mijn oog! Dat deed pijn!! Nog nooit zo erg gehad. Nu doet het nog pijn als ik knipper en ik zie niet helemaal scherp ermee, maar ja, das lastig te meten want ik heb voor tv kijken en auto rijden een bril nodig. Vriendlief zei: En nou hou je op, je komt verdorie net van de huisarts! Zucht, ben het ook wel zat, geen zin om na huisarts en tandarts nog naar de oogarts te moeten! Hopelijk is het morgen weer normaal. Heb ik weer... zucht.

Geplaatst

Ik heb eigenlijk niets gelezen....

Maar even melden, dat mijn schoonmoeder gisterenmiddag heel rustig is overleden. Nu dus hectiek, en 16 uur tekort in een dag....

Ik meld me wel weer, als er ergens wat meer vrije tijd komt ;-)

Maandag is de crematie.....

Geplaatst

Ach Simba, gecondoleerd.

Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd.

Hou je rustig voor je beebje he?

Liefs Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden