Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Jullie hebben gelijk verdriet kan je niet te meten. Er is al veel geschreven en herken mezelf goed in. Nogmaals ben heel erg blij met deze forum :-) Dat wij onze zorgen, vreugde en verdriet met elkaar kunnen delen.

Sylvie, ik heb vorig jaar ook een periode rust ingelast naar dat ik niet goed in mijn vel zet. Het was een moeilijke beslissing want eigenlijk wil je wel verder. Achteraf gezien vond ik het een hele goede beslissing, mij heeft het veel geholpen om even de focus op iets anders te leggen en jezelf weer terug te vinden. STerkte, meid & dapper dat je het doet. Als je eventjes tussenuit gaat zou ik me niet al teveel zorgen over de biologische klok maken.

IVFSH, veel geluk vrijdag! Duim voor je dat je een mooie embryo hebt en die lekker de komende 9 maanden in je buik zit!

Babeth, bedankt, het gaat redelijk met me...heb zelf wel weer met jullie mee gelezen maar kon niets zinnigs verzinnen en mij tenslotte toch ook niet tot een bericht verzetten... de hormonen gieren door mijn lijf, ik voel van alles en ergens heb ik wel een goed gevoel erover dat ik wel eens zwanger kan zijn maar de angst voor een vroege miskraam zit zo hoog dat ik, geloof ik, de struisvogeltaktiek heb ingenomen. In het verleden helaas al 2x mee moeten maken en die rollercoaster van wel zwanger maar dan ook weer niet, is enorm. Da weet jij ook alles van en jullie hebben het ook nog eens in een gevorderde stadium moeten beleven. Blijft natuurlijk voor ons allemaal... maar even met alle hormonen erbij, vind ik het lastig om positief te zijn.

Maar nu genoeg, ga lekker vroeg naar bed...

gr, roestvlek

P.S. vandaag hebben wij tomatensoep & broodje gegeten :-)

Geplaatst

Gelukkig niet zo heel veel geschreven.

Fran ik hou ze hier wel kort dat ze niet zoveel schrijven.....hihi.

Veel plezier met je trip.

Laika, i am so nice you have to name me twice!!!! Stinkt hier!!!

Gesprek vermoeiend maar positief. Nu proberen te slapen.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

ha meiden,

ik ga kijken of ik mijn verhaaltje van gisteren nog weet, heb nog niet bijgelezen daarna.

Wat een hoop emoties en verdrietige dingen de laatste pagina('a) meisjes.

Ik vind het moeilijk erop te reageren door onze eigen situatie.

Maar het verdriet en de wanhoop herken en herinner ik me nog wel na onze eerste mislukte poging.

Ik hoop zoo dat het jullie allemaal gegund is en dat jullie over maximaal een jaar allemaal moeder zijn!

Jullie steunen elkaar in ieder geval genoeg hier met mooie woorden en door jullie gevoelens te delen.

Even een paar korte reacties,

Syl, verstandige beslissing van jullie, hopelijk komen jullie weer wat dichter bij elkaar.En gaat het zakelijk allemaal wat beter binnenkort.

Henne, sterkte meis, ik duim dat er minimaal 1 kanjertje bijzit!

Caroline, spannend voor jou ook.

Babeth, mooi gedaan voor jullie mannetjes zeg. Hopelijk voelde het net zo goed.

Laika, wauw een mooie echo, geweldig zeg.

En Ursela, een jongetje, pff fantastisch nieuws en alles erop en eraan. Toch weer een mijlpaal, dus van harte hiermee.

Rest van de meiden, ik waag me niet aan namen maar ik denk aan jullie en ik lees mee :-)

Hier alles oke, donderdag de intake en ik voel me net als vroeger op school. Hoe dichterbij de uitslag van een proefwerk, hoe meer je het idee hebt dat je het slecht hebt gemaakt..

Ben er een beetje dippie van, verwacht er ook niet veel van, kan het niet uitleggen..

Dat zal ook verklaren waarom ik zo vroeg wakker ben ;-)

Ik ga even een poging doen om bij te lezen en lekker wakker worden.

Tot later meiden

Geplaatst
Spaatje, 18 kilo kat? hahaha

Wat een leuk idee dat jullie 16 april bij elkaar komen. Als iedereen het leuk vind, zou ik het leuk en fijn vinden om ook te komen. Vind de rest het ook een goed plan als ik kom?

Gezellig!

Geplaatst

De hormonen zijn wer gekalmeerd, buikkramp gearriveerd dus ik hooooop dat ik me om elf uur aan kan gaan melden! Joehoe!

Gisteren nog artikel in de krant over een proefschrift. Zal proberen vanmiddag iets over te schrijven. Ook interessant artikel in Freya over onderzoek baarmoederslijmvlies. Morgen vrij dus hoop ik tijd om dat allemaal te melden en de mailtjes over de 16e te verwerken. Ga me nu eerst storten op een werkgeversimago onderzoek. Ook leuk.

Oh voor als er nog p&o-ers onder ons zijn: http://vacaturetestdagen.nl/#utm_source=campaigngroup&utm_medium=banner&utm_campaign=campaigngroup (hou je mij ook fijn mee aan het werk ;-))

Geplaatst

Sab jij bent er idd vroeg bij zeg, maar je laptop werkt.

Wie zei ook weer dat je dat ding maar in de bak moest gooien en een nieuwe kopen, hihi

Roestvlek door die truthormonen veranderd echt je hele stemming, moeilijk dan om positief te blijven. Jullie testdatum komt al dichtbij zeg.

Je kan er geen controle over uitoefenen en dat is ook moeilijk.

Wat betreft onze tijdelijke stop is nodig maar niet leuk. Ik heb al 1 jaar stilgestaan door teveel klachten dus eigenlijk wil ik het niet, wel beter voor nu maar toch.

Hier redelijk geslapen, Kayla bleef maar doorsnurken die was nog moeier dan wij.

Vandaag poetsdag omdat we morgen naar de rechter moeten voor een bemiddeling, best zenuwachtig maar toch wel een positief gevoel.

We kunnen veel aantonen en onze wil tot betalen is groot, hopelijk ziet de tegenpartij dit ook. Het is trouwens niet zo dat hun in financiele problemen komen door ons, hele grote onderneming.

Ik weet mijn avondeten ook al maar daar zal ik nog even mee wachten, haha.

Sandra vandaag trouwens controle gyn toch, succes.

Geplaatst

Syl, ik heb op de laptop van Sander gepost ;-)

Die van mij moet idd de prullenbak in. Als Sander zijn bonus heeft dan komt ie er haha, dat zei ik gisteravond al tegen hem. Want dit is drama. Nu ben ik op mijn werk dus gaat het wel :-))

Hoe meer zielen hoe meer vreugd trouwens, was ik vergeten vanmorgen...

Geplaatst

Henne volgens mij heb ik dat proefschrift hier al een keer genoemd en een stukje gekopieerd? Of was dat in een ander topic? Is dat uit Utrecht, dat er heel veel verschillende veranderingen gevonden zijn in het BMS na een miskraam en geen veranderingen als alles goed gaat? Dus dat het BMS 'bepaalt' of een embryo goed genoeg is om in te nestelen?

Geplaatst

goedemorgen!!

De zon schijnt hier dus ik hoop ook bij iedereen in het hart.

Gelukkig redelijk geslapen. Niet misselijk meer, wel spier en hoofdpijn maar daar is wel even met te leven. Om half 11 controle gyn. Ben benieuwd naar de uitslag van de combi test en zeker naar de bloeddruk. Hopelijk ook weer nieuwe datum voor echo.

Syl lekker poetsen, gaat de tijd lekker snel. Hopelijk morgen weer een positieve dag!!!!!

Ik heb ook hier ergens iets gelezen over een baarmoederonderzoek, was wel interesant. Henne werk ze!!!!! fijn dat je er zin in hebt.

Sab laat de bonus maar heel snel komen dan hihi

Geplaatst

dames...

ik ben een beetje brak...Sab k doe vandaag met jouw mood mee...;-)...

heb gisteren Auw Wieverbal gevierd met een vriendin...was niet al te laat (Half 3 zoiets lag ik in bed), maar was wel errug vochtig (witte wijn met spa rood er door)...en mijn hoofdje voelt nu een beetje zwaar aan...en nu beginnen ze ook nog te kloppen hier op het werk...dat werkt al helemaal niet goed voor mijn hoofdje...

Er is veel geschreven over verdriet en ik herken me in veel verhalen...maar verdriet is inderdaad iets persoonlijks...hier op het forum kunnen we ons verdriet makkelijker delen, omdat we in dezelfde situatie zitten....

Syl...wat fijn dat het gesprek toch positief was. Heel veel succes morgen in de rechtbank!!! hoop echt dat het op korte termijn goed gaat komen voor jullie want dit is slopend...

ivfsh...ik zie het al helemaal voor me...jullie lachend in de wachtkamer en de rest maar kijken van huh??? je bedoelt toch de ivf-wachtkamer??? wij zaten onze laatste keer ook veel te lachen daar...normaal is het daar best wel stil en durft niemand iets te zeggen..hihi...heel veel succes vrijdag...hoop dat ze goed ontdooien en dat ze nog heel lang mogen blijven zitten (owkee...niet langer dan 9 maanden, bedoel ik dus)...

Roestvlek....spannende dagen dus!! succes!!!

Henne....fijn van je buikkrampen...hoop dat het goed doorzet zodat je je definitief kunt aanmelden en verder kunt gaan!

Fran...wat lief van de uroloog!!! zo blijkt maar weer eens dat niet alle dr. draken zijn....

meiden...ik ben even aan het worstelen: of twee mandarijntjes eten of een salmiaklolly...

maar dan ook even rekening houdend met mijn steeds erger bonkend hoofd en mijn steeds slechter wordende gevoel...pfff...denk dat het de mandarijntjes wordt...en ga ook nog maar wat thee halen...

kom later weer terug...denk aan jullie!!!

liefs,

Nico

PS: had ook nog 3 zoenen van de prins gekregen...helemaal happy natuurlijk..hihihi

Geplaatst

hihih...heb een mandarijntje op...en ben nu bezig met de lolly....en daarna weer een mandarijntje...zijn echt lekkere mandarijntjes...van bij de Lidl...mmmm...niet te zuur, maar ook niet te zoet...precies goed...en heb me ook maar even twee paracetamol gepakt...koppijn wordt steeds erger...hoef gelukkig maar tot 3 uur vandaag..

Henne...succes dadelijk met bellen!!

San...succes ook vandaag met de controle!!

had gisteren trouwens mijn collegaatje een mailtje gestuurd hoe het ging nu in de ww...ze vond ze hel...en was blij als ze voorbij zijn...ga straks bellen met Geertgen...maar heb nog geen formulier om mijn dossier te krijgen....zou ik daar eerst op wachten??? zucht...wat een dilemma's...

liefs,

nico

Geplaatst

Nico, succes met de koppijn.

Syl-vie hoop dat het goed gaat komen voor jullie.

Bij ons is het nog steeds wachten op. Ben druk op mijn werk met inpakken. We gaan verhuizen 18 maart, maar er moet veel weggegooid worden en veel ingepakt worden. Dus we blijven lekker in beweging deze tijd. Trap op trap af. Alleen mijn knieen vinden het niet zo fijn.

Ben ontzettend moe. Heb wel minder opvliegers, dus dat is gunstig.

Voor iedereen die ik vergeten ben dikke knuffel en we denken aan jullie.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

:dontknow:

Hei!

Ik kan me een beetje bij sab aansluiten, wbt het verdriet. Ik kan me het verlangen en de grauwe sluier en de steken nog goed herinneren. Maar ik heb nu de loterij gewonnen en vind het soms moeilijk als ik over de pijn lees bij jullie. Zou zo graag dit geluk willen delen. Vind alles oneerlijk en het is vaak moeilijk om machteloos te zijn. Dan typ je wat woorden van troost en ziet ze verschijnen op dit scherm maar het staat misplaats en schrijnend ontoereikend, je wilt zo veel meer doen. Pijn wegnemen, bolle buiken toveren.

Esther, heftig om te lezen dat je bij de miskraam van je zus was. Dat zal je altijd bijblijven denk ik.

Fren, las dat je zelf schreef dat je 'pas met de tweede poging' bezig bent en daarom vindt dat je het totnutoe makkelijker hebt dan anderen. Ben ik het niet mee eens. Net zoals verdriet anders beleefd wordt is het ook niet mogelijk stadia in deze mmm te vergelijken. De eerste poging kan voor de ene net zo zwaar zijn en moeite en energie kosten als voor een ander de vijfde. De twijfel, het vertrouwen, de hoop net zo groot of klein. Je wordt natuurlijk wel gepokt en gemazeld naarmate je langer in de mmm zit, krijg je o.a. een technische afwijking van zoals IVFsh met haar vakjargon. (:dontknow:)

Roestvlek, AAAARG Spannend!

Nico, ik zou niet gaan zitten afwachten op dat formulier, misschien kan je er achter aan gaan?

Hier alles prima, ik werd gisteren verwend met noorderlicht. Hier een fotootje van mijn balkon (zonder statief)[ATTACH=CONFIG]867[/ATTACH]

Geplaatst

Even een medische update van mijn kant. Net terug van de huisarts en mijn bloeddruk blijft te hoog (afgelopen 24 uur met zo'n band om mijn arm gelopen die elk kwartier meet, pfff...), gelukkig zijn cholesterol, suiker en nierwaarden wel normaal.

De afspraak is nu dat als ik zwanger word, overleg komt tussen huisarts en gyn. over eventuele behandeling en zo niet, veel bewegen, afvallen en over 3 maanden terugkomen.

Heb de laatste tijd zoveel dingen die spelen dat het me niet verbaasd en ben in ieder geval blij met cholesterol want dat is wel heel belangrijk. Nu vrijdag afwachten, brrrr...

Geplaatst

mooie foto van het noorderlicht...lijkt me heel apart en bijzonder om dat te zien...of zien jullie dit vaker???

Rubster...veel succes met inpakken en uitkiezen en weggooien...een goed begin is het halve werk...nu is het eigenlijk de tijd om goed op te ruimen...ik merk dat we bij onze verhuizing toch teveel rotzooi mee verhuist hebben...hahahaha...hebben laatst ook weer een grote schoonmaak gehad...

lees op hyves dat een kennisje zwanger is van een 2-ling...spontaan...en een ander is lid geworden van een zwangerschapszwemmen hyves...pfff...'t moet maar eens afgelopen zijn...

de zwangerschappen vliegen me weer om de oren...

toch maar weer een pilletje plantival nemen om rustig te worden...

liefs,

Nico

Geplaatst

Bedankt, Ursela! Het is inderdaad elke keer weer erg spannend...

Ben ook van mening dat het niets uitmaakt in welke poging je zit of nu de eerste of vijfde... Het verdriet, de spanning, de onzekerheid, de teleurstelling blijven steeds hetzelfde. Dat klote verdriet zal ik ons zooooo graag allemaal wegnemen - had ik maar een toverstaafje! Het is gewoon bizar eigenlijk dat iets wat de natuur voorbestemd heeft, op eens niet zal lukken?!?

Ursela, geweldig mooi uitzicht vanuit je balkon! Staat ook boven op ons verlanglijste van reisbestemming, ooit zal het wel van komen. Lijkt mij fantastisch!

Geplaatst

Caro...balen van je bloeddruk...maar gelukkig dat de andere waardes wel goed zijn...en ook heel fijn dat er overleg tussen ha en gyn komt als je zwanger wordt...hoop dat je niet 3 maanden hoeft te wachten ;-)

liefs,

nico

Geplaatst

Hee meiden,

Wow ursula: mooi!!! Wanneer vertrek jij ook alweer naar nl?

Nico: zoenen met de prins: istie nog en beetje good looking? Want dat valt vaak een beetje tegen met die prinsen :-(.

Ruby: inpakken is altijd een heel gedoe hè... Afgelopen weken ook veeeel opgeruimd en veeel weggegooid. Ook altijd wel weer een lekker gevoel. Je zult heel wat werkzaken zien passeren.

Henne: al te horen gekregen of Je weer kunt starten?

Ik vergeet nu weer vanalles, zal zo nog eens bijlezen

Oh ja: hup hup sylvie: jij bent braaf aan de poets nu!

Ik zit in de trein nu, toch nog even weg uit Limburg. Situatie van oma is nog steeds slecht, maar stabiel. Ik ga dus even met mijn nieuwe neefje spelen en dan lekker eten met een vriendin in Utrecht. Daarna lekker naar het hotel waar manlief is, lekker bij hem slapen!

Geplaatst

Net evaluatie gesprek gehad. Ze zien een zesde poging wel zitten maar merk dat ze echt wel maar stoppen toe werken. Rotgevoel. Nou ja...over drie weken gaat de eerste spuit er weer in.

Geplaatst

Hee Esther,

Mmm, jammer dat je een rotgevoel hebt overgehouden... Had de arts enig idee waarom het niet lukt bij jullie?

Meis: jullie staan achter de zesde poging en dus is het heel goed dat jullie die poging ook gaan doen! Hou daar zeker aan vast!

Hoop dat je wel een goede dag hebt vandaag: de zon schijnt!

Lieve groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

Oh ja: Caroline: hoe hoog is je bloeddruk? Krijg je bepaalde adviezen mee om hem lager te krijgen? Probeer niet teveel het vreselijke verhaal van de man van je vriendin in je achterhoofd te houden. Onderzoek wees uit dat het verder allemaal goed is!

Rustig nog een paar dagen afwachten tot de tp vrijdag! Ik voel me net mijn nichtje van 4 die morgen 5 wordt: zij is ook nachtjes af aan het tellen :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden