Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee meiden,

ik reageer straks even uitgebreider, ga zo eerst een hapje eten in de stad. We hebben een leuk huis gezien!! Er zijn meer gegadigden, maar ik heb er wel goede hoop op dat wij het kunnen huren. Morgen 'onderhandelen', hopelijk kunnen wij het huren: duim maar voor ons!

Laika: super dat je een goede echo had!

Miki: you go girl: al vier mogelijke opdrachten, super!

Fren en Sylvie: jullie dansen niet hard genoeg :-) Hoop dat het snel doorzet bij jullie, niet fijn als je lijf niet meewerkt.

Zo leuk om jullie binnenkort (bijna) allemaal te zien! Echt zin in!

Groetjes,

IVFSH

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn Esther! Ik had al zoiets van: als ze het maar niet afblazen als ze positief is... Gelukkig hoeft het niet zo ver te komen.

En Sandra nou jij weer? Balen zeg!

Hier ook sperzieboontjes, gebakken aardappels en gehakt cordon bleus gegeten, mmm. Wel satesaus bij de boontjes, zo lekker... Niet zo best maar ik heb de laatste dagen minder gegeten omdat ik me niet lekker voelde dus mocht wel even. Manlief trouwens de hele middag geslapen, hij heeft het nu ook flink te pakken. Ben ik even blij dat we nog niet bezig zijn...

Geplaatst

Laika wat fijn dat alles goed is. Je bent zw, kan me voorstellen dat het toch allemaal raar is. Vegl plezier met de bekendmaking op hè werk.

Caroline lekker satesaus, ik ben al helemaal een satefreak!

Ivfsh ik ga duimen voor jullie nieuwe huis.

Eef war edn gedoe om iemand te spreken te krijgen. Morgen hopelijk meer succes.

Geplaatst

Esther.. wat fijn!!!! Geen mrsa. Kom je nu tijdelijk op een andere afdeling te werken?

Maar ze zouden dus toch de behandeling afgebroken hebben???

Nou dan is het dubbel goed!!

Laika, ook jij goed nieuws!!!

Sandra... hoe gaan ze dat bijje op het werk in vredesnaam doen? Als iemand chronisch mrsa heeft.. moet zo iemand dan continue in quarantaine? En moet je dan altijd 'verpakt' verplegen? das toch niet te doen, en eigenlijk ook veel te gevaarlijk voor het personeel?

Zo..ik ben toch naar de kapper geweest en was meteen aan de beurt. Dus dat was wel fijn. Darna even lekker door het winkelcentrum gelopen. Bij de Zeeman leuke kleertjes gekocht. Bij de Cook en Co een vijzel voor vriendlief gekocht, en bij de Takko (ook lekker goedkoop) een leuk tuniekje en vestje. Zo iets dat ik na de zwangerschap ook nog aan kan.

http://blaetterkatalog.takko-fashion.com/nl/blaetterprospekte/p_019/ meteen de voorpagina.

Voor de stats... bami..met een gebakken eitje. En de kroepoek ligt nog op tafel....

Geplaatst

Witje, op wat een onmogelijk tijdstip zit jij achter de computer... Kon je niet slapen? Goed op jezelf passen he? Waardevol vrachtje aan boord!

En een leuk idee van die echo. Zeker om cadeau te geven. Hopelijk nu wel een paar geschikte foto's voor de opa's en oma's.

Ruby, dat klinkt wel goed bij jou zeg. Ga hard voor je duimen! Ga je zelf eerder dan maandag testen?

Overigens heb ik het nooit koud maar dus wel de keren dat ik zwanger bleek te zijn en de vorige keer had ik tijdens de tweede wachtweek ook een hele erge endopijn. Hoop heel erg dat deze verschijnselen bij jou op hetzelfde wijzen en tuurlijk wil je dan je moeder spreken.

Vind het heel erg voor je dat je haar al zo vroeg hebt moeten missen...

Sylvie, denk ook gelijk aan jou. Al bongi of zou je toch???

Nico, zoveel sporten en dan nog aan de shakes? Jij moet ondertussen toch wel graatjemager zijn?

En heb je geen moeite met al die geboorteaankondigingen?

Ivfsh, kan jou een hand geven wat onze partners betreft. Hier nog één. Schakelen tussen de één en andere wedstrijd en ondertussen op de computer ook nog een laptop volgen.

Vrees ook dat hij niet onder de indruk is van die kapotte tv. Hij zal wel zeggen: "Genoeg tv's in de winkel."

Maar goed nieuws van jullie huis. Ik ga duimen en hoop binnenkort de foto's te zien.

Laika, klinkt bij jou niet echt als een inlevend arts. Sommige mensen kunnen je echt als een nummer behandelen.

Wel heel erg gefeliciteerd met de goede echo. Moet heel bijzonder zijn.

Simba, onder het gemalen water door???

Esther, TOPPIE!!! Wat een goed nieuws zeg. Zal wel een pak van je hart zijn.

Fren, wat een gedoe met je eicellen zeg.

Eef, vind het ook niks zonder manlief. Week kan dan erg lang zijn. Sterkte ook voor jou.

Ik moest vandaag weer naar de Arbo-arts. Vind ik altijd spannend maar t was hem ook wel duidelijk dat ik voorlopig nog niet aan het werk kan. Soort van opluchting.

Daarna even lekker op een terrasje yoghurtijs gegeten en boek gelezen. Heerlijk! Zelfs nog beetje verbrand...

Geplaatst

Esther, wat heerlijk dat het goed is allemaal. Moet er toch niet aan denken dat ze de behandeling moesten afblazen?

Laika, wat heerlijk dat de echo zo mooi was. Spannend om het morgen op werk te gaan vertellen.

Geplaatst

Zara....

Schakelen tussen de één en andere wedstrijd en ondertussen op de computer ook nog een laptop volgen.

Hoe doet ie dat?????

En dat gemalen water? Das bij ons de douche....

Geplaatst

Haha, moet zijn een wedstrijd volgen. Je kan beter vragen hoe doe ik dat?

T is trouwens al weer rustig hier en toch best veel meelezers.

Geplaatst

Je hebt pieken hier....

Ik zit de gelukkige huisvrouw te kijken, geen film voor dames die nog moeten bevallen. Dat Nederlands is altijd zo slecht te verstaan.

Geplaatst

ben ik eens vrij... heb ik niets te doen... is het hier rustig..

Terwijl als ik wel iets te doen heb, het hier druk is, en ik weer pagina's mag bijlezen...

Grmbl.. jullie doen het erom.... ;-)

Geplaatst

Simba dat zul je ook altij zien. Kan wel pagina's gaan voltypen maar dat is niet zo leuk.

Zara, haha doe maar een zwembandje en weet dat je mij altijd kan bellen voor het opblazen.....

Geplaatst

Miki volgens het protocol moet zoiemand besmet verpleegd worden. Dus haarnetje, mondkapje, schort en handschoenen. Maar in het dossier staat weinig tot niks, ja alleen handschoenen gebruiken. Komt niet overeen met het protocol, dus dat moet even uitgezocht worden. Quarantine doen ze alleen in het ziekenhuis, dat kan niet in het verpleeghuis, we hebben geen sluizen. Ach we zien het wel en anders ga ik niet meer naar het werk tot mijn bevallingsverlof is afgelopen. Wil geen enkel risico nemen, voor mij is het niet schadelijk, maar voor een pasgeboren baby kan het levensgevaarlijk zijn. Daar zitten we niet op te wachten.

Laika fijn zo'n mooie echo, ben je al wat geruster nu je de 12 weken gepaseerd ben?????

ivfsh ik duim voor je dat jullie het huisje kijgen.

Simba ik ben moe vandaar dat ik er niet was vanaaf.

Zara die onchristelijke tijd, ik weet het maar wakker is wakker. Hopelijk slaap ik vanacht beter.

Verder ben ik het alweer vergeten dus sorry....

Geplaatst

Hoi meiden, nog even een laatste reaktie voor t slapen...bij mij is de hoop soms zo vreemd dat zelfs na de bongi bongi ik nog stiekem denk: maar ik zou toch niet zwanger zijn? Ik denk ook omdat het komt omdat lang de pil heb geslikt, en nu de afgelopen 2 jaar heb gemerkt hoe je lichaam verandert tijdens de cyclus. Het blijft me in ieder geval op het verkeerde been zetten. Voor ik het weet ben ik weer de meest suffe dingen aan het googelen als "zere borsten en reden? " (nee dames dit is geen spelfout van iphone...) om van alle redenen die naar voren komen uiteindelijk na zwangerschap etc. te lezen: STRESS????? haha en bedankt.

Hoe dan ook toch prettig idee zo'n test: dan weet je ieg wel waar je aan toe bent...sterkte Syl en Fren, en slaap lekker zo

Laika, heel erg gefeliciteerd met de mooie echo!!! wat zal dat een fijn nieuws zijn en wat moet het bijzonder zijn om je kindje zo te zien, geniet ze en mooie droom vannacht toegewenst,

Knuffel en trusten, Eef xx (en iedereen slapen, ook witje, ; - 0 )

Geplaatst

Hoi dames

ik had veeeeel eerder online willen komen maar manlief was heel de dag thuis aan het werk dus nam even de vaste pc in beslag.....

Esther, wat een ongelofelijk goed nieuws dat je niet besmet bent, en dan de punctie op zaterdag, helemaal top toch? ohhhh je had er niet aan moeten denken als je besmet zou zijn geweest ook nog eens niet de behandeling zou kunnen afmaken....!!!! super nieuws!

Laika, wat fijn dat de echo ook weer goed was en morgen vertellen op het werk, ben benieuwd hoe ze zullen reageren, spannend en bijzonder moment.

Sandra, wat leuk dat je jezelf en je vriendin die echo cadeau hebt gedaan! ben benieuwd naar je beelden.

Fren, ben jij nog iets wijzer geworden over de eicellen? of ze nu gebruikt mogen worden dmv. transport naar Nijmegen, als dat niet mag zou het zaad dan wel getransporteerd mogen en of kunnen worden naar het VU?

Je zei dat de kans bestond dat je nu moet wachten vanwege de vele aanmeldingen, ik dacht dat je al ingepland stond, verdorie zeg, ik hoop toch dat het gunstig uitpakt voor jullie!

Ruby, meid wat spannend deze laatste dagen....kan me goed voorstellen dat je je moeder nu juist extra erg mist!, sterkte meid en succes met de laatste wachtdagen.

Miki, je gaat lekker zo te lezen, nog niet eens echt voor jezelf begonnen en al 4 opdrachten. top!!!

Ivfco, iuk ga voor je duimen dat je de woning kan gaan huren die je voorkeur heeft, zou erg mooi zijn, en met tuin.

Nico, ik moet zo lachen om je kuitentik......haha ik zie je in de zomer al op het strand liggen en maar gluren naar mooie kuiten.

Syl, een test klaargelegd.... succes!!!

Gisteren was een hectische dag in het zkh. eerst formulier ophalen voor het bloedprikken, vervolgens prikken en ontzettend mierenzoet en weeig drankje opdrinken ( 2 bekers!) dan 2 uur zitten (zucht, mijn internet werkte niet zoals het hoorde), toen weer prikken (waren ze me ook nog eerst vergeten....) vervolgens weer naar de poli gyn. voor de wekelijkse Proluton.

Het was toen zo laat dat ik maar even in het restaurant ben gaan ontbijten....al met al laat thuis.

In de middag kwam een vriendin nog langs en ´s avonds mijn directe collega met zijn vrouw, hadden een leuk cadeautje voor de kleine en een giga fruitmand van de collega´s, erg lief en lekker!

Vamiddag nog even mijn moeder opgehaald en naar Prenatal geweest, ow ow.....mijn man keek verbaast toen we met een tas thuiskwamen...er was ook toen ik weg was een internetbestelling van Prenatal afgeleverd......

Voor het avondeten had ik wel al de boontjes schoongemaakt voor vanavond maar op het laatst wilde ik toch uit eten gaan,het liefst daar waar een terras bij was, helaas niet gelukt.

Wel lekker gegeten

salade met belgische kaaskroketjes, venkelsoepje, en als hoofdgerecht slibtongetjes met groenten , toetje was heerlijk maar too much.

Was fijn om er samen even uit te zijn.

bij thuiskomst als een blok in slaap gevallen en wilde nu echt even online voordat ik mijn bed opzoek.

trusten meiden

Geplaatst

Als je dadelijk je iPad hebt Babeth kun je altijd online wanneer je maar wilt.

Ik korte nacht laat naar bed en al bijna een uur wakker.

Ga maar weer wat doen.

Geplaatst
Meiden later meer, ga eerst eten koken maar wil even zeggen dat ik clean ben! Ben zo blij! Ze hebben toch een sneltest gedaan bij mij, m'n collega's die tegelijk met mij getest zijn krijgen w.s. morgen de uitslagen. Geen toestanden dus! Ik had trouwens het ziekenhuis aan de telefoon en nu zeiden ze dat ze alles zouden cancelen als ik positief zou zijn geweest...brrr moet er niet aan denken!

Even voor de statistieken...ga terryaki zelluf maken (geen pakje van wereldgerechten!)...wish me luck

Es....wat een heerlijk bericht!!! super dat je niet besmet bent en dat alles gewoon kan doorgaan!!! succes vandaag met fm3 en op naar de punctie van zaterdag!!!!

liefs,

nico

Geplaatst

hoppa....daar ben ik weer...zei ze met heel veel energie, maar niet heus...

effe voordat ik reageer op de rest...we hebben dus nog helemaal geen positieve ovu-test gehad....wishfull thinking heet zoiets...gisteravond dus opeens van dat langdradig doorzichtig bms...wat duidt op een eisprong, megaveel pijn aan mijn onderrug al de hele dag en ook alsof iemand met een pollepel erdoor heen aan het roeren is en dan aan de rechterkant (waar ik niets meer heb) flink blijft hangen, allebei te moe (van het filmpje kijken en dus niet van het strijken of iets anders) voor de banga...vanochtend temp omhoog met 0.3....we gaan vandaag gewoon door met testen en als ie positief is (dus echt twee dezelfde dikke en gekleurde streepjes) ga ik naar huis om te banga-en...doe ik gewoon...hhahah....het zal me niet gebeuren dat ik m alsnog gemist heb...en indien wel, dan gaat het volgende maand dus gebeuren met digitale testen zonder die vage streepjes...

owkee...dat was even in het kort hoe ik me nu voel...(nog steeds trouwens onderrugpijn...geen idee waar dit vandaan komt...)

Syl...al getest??? of toch helaas bongi geworden vannacht??? hoop op een wondertje voor jullie!!

babeth...wat een ochtend in het ziekenhuis...wel heel lief van je collega!

laika...wat een mooi nieuws van de echo!!! en vandaag vertellen! spannend...

Miki...super zeg....opstarten eigen bedrijfje en dan waarschijnlijk al meteen 4 opdrachten!!! you go girl!!!

ivfsh...hoop dat de onderhandelingen goed gaan en in jullie voordeel beslist worden!!! duim voor jullie!!!

Fren....oh...wat een gedoe zeg...heb je al bericht van het VU over jullie eicellen? Ik dacht ook dat jullie al ingepland stonden...hoop niet dat het nu langer voor jullie gaat duren...balen zeg...

voor het lijstje: afhaalchinees...en ik eet dan meestal de bami, met kip in zoetzure saus en de mini loempiaatjes...

ben even kwijt wie het zei, maar helaas...ondanks mijn vele gesport en de shakes ben ik nog niet mager...hihi...dat zou mij ook niet staan...ben al blij als ik 81 kilo haal...dan heb ik een bmi van 26-27 en vind ik prima....

San...nu bij jou mrsa...hoop dat het protocol duidelijk wordt en anders inderdaad maar voor je beebje kiezen...ik zou ook geen risico willen nemen!

Ruby...nog even volhouden!!!

Zara...hoe istie met jou?

en al die bevallingsaankondigingen...yep...vind het zwaar...zeker omdat ze ook allemaal bij elkaar liggen, maar dat heb ik in 2008 ook al gehad...toen had ik 5 in de maand september, waarbij ook mijn eigen zus zat...

dames...nu ben ik t kwijt...ga weer met spiekbriefjes werken...

sorry dus als ik niet op iedereen gereageerd heb...

liefs,

Nico

Geplaatst

helaas is het zo dat je je in nijmegen aan moet melden op de eerste dag van je menstruatie en dan kan het zo zijn dat ze ivm de planning vol zitten en je dus verplicht een maand moet wachten. Je krijgt dan wel de garantie dat je sowieso de maand daarop mag starten. Maar voorals nog is dit niet aan de orde, want ondanks al mijn ongi-dansjes, zere borsten en ongelooflijke pijn in mn rug is er van bongi nog totaal geen sprake. GRRR!

Syl, nog getest??

Laike, wat heerlijk, zo'n mooie echo. Lijkt me heel bijzonder om op je werk te kunnen zeggen dat je zwanger bent! Geniet er van!

Oh ja, heb het vu nog niet gesproken; geen tijd om te bellen.

Maar wil de komende [poging sowieso 'vers' doen, is pas onze tweede poging, hoewel ik me inmiddels een echte veterane voel in dit traject,,,

Geplaatst

Nico ik las gisteren idd dat er 2 nichtjes zw zijn waarvan 1 nu bevallen en vorig jaar had jij ook nogal wat verhalen van zw in de omgeving. dan heb je helemaal het gevoel dat je ze uit de lucht komen vallen.

Ik heb heel weinig zw in mijn omgeving en merk dat ik er nu, misschien tijdelijk, minder moeite mee heb. Kom misschien door alle andere sores.

Hier druk bezig, eindelijk weer eens goed schoonmaken alhoewel ik nu al moe ben, 2 bedden verschonen, veel wassen, frietpan schoonmaken, vanavond een hapje eten dus daar hoef ik me niet druk over te maken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden