Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren het was geen echoscopiste hoor, maar 1 van de 2 fertiliteitsartsen, die zelfs een keer een punctie bij me gedaan heeft en waar ik ook de evaluatie van poging 3 bij heb gehad. Dus ik denk dat ze het echt als mogelijkheid zag, ze kon gewoon niet goed zien wat het was, kennelijk kan een beginnende zwangerschap er ook zo uit zien want ze zei zelfs nog: als het zo blijkt te zijn dan zie ik u eerder terug! En ik nog heel vrolijk: dan lever ik alle medicijnen weer in! Ze had misschien iets meer moeten benadrukken dat de kans dat het om iets anders ging groter was, dat wel...

En nee, helaas nog steeds hoofdpijn... dat duurt altijd een hele dag en daar kan geen paracetamol tegenop.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nogmaals sterkte Caroline! Kan me voorstellen dat zo'n arts ook blij voor je is zeker als ze je al langer kent. Maar ze had zich inderdaad misschien iets voorzichtiger uit kunnen drukken.

Sylvie, shoppen heerlijk! Wat ga je kopen?

Geplaatst

Meiden sorrie dat ik niet zo actief ben de laatse dagen, ga zes weken bijlezen. Voor iedereen die het nodig heeft sterkte en succes voor allemaal een knuffel!

Geplaatst

dit is het huis, staan wat foto's op: http://www.daft.ie/searchrental.daft?id=1034541

net weer gerend, pfff, was moeizaam vandaag... maar ik kom dan ook steeds een lesje verder, dus ook steeds een beetje zwaarder. Morgen weer proberen. En nu is ar helemaal trots dat hij via internet PSV kan kijken, dus das weer sport vanavond :-)

Caroline: echt balen, kan me voorstellen dat je je er stiekem hard op had verheugd...

Fren: goed hoor! Durf zelf nooit zo duidelijk te zijn, maar is heel goed dat je het wel hebt gedaan

En sylvie: shop ze!!!

Fijne avond!

IVFSH

Geplaatst

Die 6 weken zal je wel nodig hebben Spaatje!

En je hoeft je zeker niet te verontschuldigen hoor.

Succes met bijlezen.

Denk dat ik nog even tv ga kijken en dan op tijd naar bed. Vannacht van 1 tot 4 wakker geweest. Jippie!!!

Geplaatst

Leuk huis, meteen even gekeken natuurlijk... zie veel groen, heerlijk, best groot ook! Hoe lang gaan jullie eigenlijk in Cork blijven?

Simba, heb je net een pb'tje gestuurd...

Geplaatst

We blijven twee tot drie jaar, daarna kijken wat we willen: blijven, terug naar nl of een heel ander land. Voor nu dus lekker een paar jaar hier! Echt zin in om er ons huis van te maken.

We zitten hier gezellig met computer en tv naast elkaar: hoe cosy :-). Ar PSV via internet, ik lekker zappen. En nog eten, zijn weer laat: we eten vandaag de andere helft van de kipragout

Geplaatst

Caroline, ik heb gereagerd.

He IVFco, een niet gemeubileerd huis? En zelfs iets van een 'nep'openhaardje... gezellig hoor!!

Geplaatst

hoi meiden

Ivfsh, gefeliciteerd met de woning, wat heerlijk, en zeker dat het zo aan jullie wensen voldoet!

Fren, wat goed van je dat je het gewoon gezegd hebt, knap, kan me voorstellen dat je soms het wel uit kunt schreeuwen, helemaal als mensen er zo vanuit gaan dat het zo vanzelfsprekend is.....

handig dat je in Nijmegen zo kunt inloggen zeg, lijkt me ideaal, ook als je op je gemak het eea. kunt nalezen, kun je online ook iets vinden over de inplanning????? succes morgen met bellen!

Zara, ik heb wel een erg handig en makkelijk gerechtje, verse pasta (kant en klaar dat wel haha) koken, in een wok van Iglo garnaatljes met knofloof en nog niets (doosje in de vriezer) vervolgens de gekookte past erbij en dan los serveren een lekkere salade, bv rucola sla met het eea er doorheen, heeeerlijk en erg makkelijk!

Mijn bezoek aan het zkh, is overigens niet altijd zo lang hoor, deze keer wel omdat ik ook de glucose-intollerantietest deed en die is tijdrovend, daarnaast ook de wekelijkse injectie die ook wat voorbereiding nodig heeft en als het bij de bali dan net erg druk is moet ik even wachten....

Nico, meen je dat nu dat de stagaires de vorige keer niet op kwamen dagen ? jeetje, ik zou er behoorlijk van over de zeik zijn denk ik....

Syl, veel plezier morgen met winkelen, groot gelijk, even jezelf kietelen.....

zeg even wat de 16de betreft, heb je niet liever als we vooraf wat aan je overmaken, ik bedoel, wellicht een aanslag om alles even voor te schieten, laat maar weten he!?

Spaatje, hoe was je gesprek eind maart?

Roestvlek en Sen, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Ik fa morgen kijken naar hè huis Ivfsh, duurt te lang via telefoon.

Babeth ik reken ook niet meteen af, doen we daar eigenlijk nooit. Ook met ons huwelijk pas 2 wk later. Geen probleem daar. Maar bedankt :-)

Lig ook te bed, krampen en moe van ongi.

Geplaatst
Gezellig, allemaal tegelijk ongesteld, Sylvie, Fren, ik... wie nog meer? Gelukkig is onze lunch pas volgende week!!

je hoort dat weleens van vrouwen die in hetzelfde huis wonen....maar dat dat ook geld voor vrouwen die in hetzelfde topic actief zijn.....:icon_scratch:

Syl-vie, ook wer goed geregeld dan!!!!

Ivfco, ik zag net de link van jullie a.s. woning, ziet er goed uit toch? en zoals je de andere woningen beschreven hebt ziet dit er wel luxe uit, heerlijk en op korte termijn.

Ik kijk weleens naar die programma´s op SBS6 waar ze mensen helpen een nieuwe woing te vinden en dan verbaas ik me er altijd over dat zij een woonkamer vaak ruim noemen terwijl het er in mij ogen dan erg klein en hikkerig zoals jij omschrijft er uit ziet.

Geplaatst

Hee babeth, ja, we zijn hier echt heel blij mee! Vinden het een heel leuk huis, denk dat het heel gezellig wordt.

Moet lachen om wat je zegt over samen ongesteld zijn op dit forum... Zou wat zijn...

Hier net documentaire gezien over dat transsexuele stel in Amerika (waren beiden vrouw, zijn nu beiden man, maar 1 van de twee heeft wel nog een baarmoeder) die een kind hebben gekregen. Hebben ook nog twee andere kinderen. Erg bijzonder om te zien. Heb er geen negatief oordeel over, denk alleen wel dat het voor de kinderen wel moeilijk is, ondanks twee zeer liefhebbende ouders. Wat ik in elk geval frustrerend vind aan het verhaal, is dat iemand die hormonen gebruikt om man te worden, wel nog zo makkelijk zwanger kan worden. Typisch geval van: ooh wat gun ik het ons stiekem een beetje meer.

Zo lekker slapen, morgen vroeg op om ar naar zijn werk te brengen, zodat ik de auto heb.

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Moest ik ook aan denken Babeth, haha!

Vinden jullie ook dat de tijd belachelijk snel gaat? In november spraken we de datum af, nog heel ver weg en nou is het ineens volgend weekend al!! Had trouwens wel stiekem gedacht: dan kan ik er tenminste zwanger heen... zal niet de enige zijn, zucht.

Ik ga maar eens naar bed, eindelijk is de hoofdpijn gezakt, nog even lekker tijdschriftje bladeren en hopen dat manlief niet teveel hoest vannacht... welterusten!

Geplaatst

Hier hetzelfde caroline... Wat was het mooi geweest als we met z'n allen zwanger zouden zijn: dat was nog eens een leuke lunch geweest...!

Geplaatst

We waren toen nog zo optimistisch: allemaal met een dikke buik naar de lunch! De tijd gaat echt te snel... Nu naar bed voordat ik emotioneel word! Houdoe!

Geplaatst

Leuke omerking Babeth :-)

Ja was idd anders geweest allemaal zw, wat een hoop een aantal maanden geleden.

Hoop wel dat we mooi weer hebben.

Dadelijk maar eens opstaan, nog steeds veel krampen en moe.

Geplaatst

dat is mooi! hoop dat er plek is en dat je kunt beginnen!

even snel... ik ben EINDELIJK bongi!!

Morgen ochtend aanmelden... spannend!

Geplaatst

tja...en toen wilde ik wat schrijven en toen wist ik het niet meer...hahahahaha...

Fren, caro en syl...nogmaals balen van jullie doorgebroken of nog door te breken bongi...

ivfsh...leuk huisje! heb net de foto's gezien!!! en over twee weekjes kunnen jullie er dus in ...super!!! dus na de meeting hier kunnen jullie dan al bijna terug naar jullie eigen plekkie...

ja...de tijd gaat idd heel erg snel...was natuurlijk heel erg mooi geweest als er meer zw. waren bij de lunch...moeten we nog maar een vervolgafspraak maken (waar ik dan ook bij zal zijn...koste wat kost!) en dan wel met wat meer zw...

fren...succes met aanmelden vandaag!!!

heb vanmiddag vrij, dus ik zal pas later weer aanwezig zijn, of morgen even...

nou...met de stagiaires...ze waren er gisteren gelukkig en hadden ook geoefend...mijn baas (ook Nicole) had hun de vorige keer erop aangesproken dat dit toch niet echt de bedoeling was, pas op het laatste moment afmelden (blijkbaar hadden ze een mailtje gestuurd 5 minuten voordat ze daar moesten zijn)...ik heb ze er nog een keer op aangesproken en blijbkaar toch wel indruk gemaakt...

volgende week moeten ze aan mij lesgeven...ze zouden flink gaan oefenen in het weekend....effe strenge juf spelen...hihihi...

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden