Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl, hel veel succes!! hoop ook op een wondertje ; - )

Fren, hoop dat je het beter treft met tel. bereikbaarheid VU...nog niemand aan de lijn gehad.

Wederom werd me voor de 10.0000 ste keer verteld, dat het slecht parkeren is bij het VU. Nou ook slecht tel. te bereiken dus... ; - )

Geplaatst

Syl...zou toch heel mooi zijn als het nu gelukt zou zijn...ik duim voor jullie!!!

Fren en Eef...hoop dat jullie snel doorkomen bij de VU...heb laatst ook eens een een kwartier of zo aan de lijn gehangen bij het AZM en toen kwam ik eindelijk door, werd de verbinding verbroken...meteen weer gebeld...en toen weer lang eraan gehangen...pfff...maar uiteindelijk toch gelukt...de aanhouder wint...

liefs,

Nico

Geplaatst

Het is me zowaar net gelukt!!!!!

Werd me nog even fijn verteld dat het nummer specifiek voor dit onderzoek toch echt in de folder vermeld staat. En bedankt. voor de zoveelste keer iemand aan de telefoon voor wie het hele proces en bij wie je zijn moet vanzelfsprekend is, en die denkt dat de patiënt niet alleen de folders van A tot Z spellen, maar vervolgens ook alle informatie helemaal onthouden. Niet dus. Ga me er niet meer druk over maken nu. Afspraak staat dus niet meer klagen nu..... ; - )

Geplaatst

Test was zo wit als moeders kont, helemaal niets.

Zag al aan mijn papiertje dat er iets zat aan te komen maar toch maar voor de zekerheid getest ivm overtijd.

Geen schok als die positief was geweest had je mij me weg kunnen dragen....

Eef de volhouder wint, zou meteen een klachtenformulier vragen als ik jou was :-)

Geplaatst

En Sylvie?? Oh jammer, we waren tegelijk aan het typen...

Ik had stiekem ook een klein beetje hoop, maar de eerste verschijnselen zijn er nu toch: gister zag ik al iets op inlegkruisje en nu hoofdpijn: duidelijke aankondiging, ben ook nog niet overtijd hoor, maar... en dat had ik jullie niet verteld:

toen ik maandag de echo had, was er een donkere vlek te zien in mijn baarmoeder. Ik vroeg wat dat was en ze zei: waarschijnlijk een kliertje met vocht, je bent bijna ongesteld toch? Ik: ja, over een paar dagen. Arts: Of... het kan een beginnende zwangerschap zijn. Ik : WAAAHH, zal toch niet? Moest er maar niet op rekenen, ze kon het niet zien en vriendlief zei meteen: nee, dat kan nooit. Maar stiekem liet het me niet los, ik had er ook al een keer over gedroomd, dat ik een echo had en de arts zei: ICSI is niet meer nodig, ik zie iets zitten...

Je weet maar nooit zo'n wonder... maar helaas, geen wonder dus, ook niet voor mij, jammer, zal er toch weer aan moeten geloven met spuiten.

Geplaatst

Hi meiden,

Te veel om naar allemaal te reageren. In ieder geval even voor Nico: als je temp gestegen is, is je ovulatie toch geweest!? Ovutest is voor je ovulatie positief, dus logisch dat daarna rugpijn e.d. volgen. Ff toch snel naar huis zo? ;-0

Ruby sterkte met de laatste wachtweek.

Esther, onwijs fijn dat je clean bent. Nu op naar een mooie punctie.

IVFSH lach me kapot om je huizenzoektocht. Kan het zo voor me zien, mijn broer en schoonzus woonden in een huis waar de eigenaar creatief met sjablonen was geweest....tja..

Miki you go girl, gaat helemaal goed komen met jou.

Hier op zich oke. Moe en hoofdpijn al de hele week. Druk op werk. Druk met oppakken van priveleven. En ondertussen gaan we maar gewoon stug door met de cryo's. Vooral niet nadenken over hoe lang het nu al duurt en hoe lang we nog door kunnen gaan. Daarom blijf ik ook een beetje uit de buurt hier. Ik gun het iedereen, maar mezelf op het moment toch echt het meeste ;-) en het is gewoon confronterend als anderen wel zwanger worden terwijl ik nu de achtste terugplaatsing tegemoed ga en nog met lege handen sta. Om positief te kunnen blijven moet ik vooral niet gaan vergelijken en dat gaat beter als je het vergelijkingsmateriaal niet opzoekt ;-) Dus wat dat betreft nogmaals sorry, het is niet om jullie, maar dat weten jullie wel. Tussen de bedrijven door lees ik op de achtrgrond mee en af en toe laat ik zeker wel wat horen.

Liefs,

Henne

Geplaatst

he jammer Syl...had toch ook stiekem gehoopt...

Caroline...dat was dus even spannend....zou het niet toch nog kunnen??? het lijkt zo op elkaar de tekenen/verschijnselen/klachten van de bongi en de bingo...

Eef...gelukkig dat je doorgekomen bent...de afspraak staat...das mooi!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Balen Syl, ook al had je het verwacht, een wonder mag wel eens gebeuren, bij iedereen en ook bij jou! Compliment voor het omschrijven van die blanco test: duidelijker kan niet!!

Caroline, wat ontzettend herkenbaar, dat je weet dat het niet kan eigenlijk, maar dan zit je naar die echo te kijken en zelfs het kleinste beetje aanwijzing kan hoop geven, en daar ga je weer met je dromen..

Henne, sterkte! En heel veel succes. Het is ook hier: de aanhouder/ volhouder wint gevoel, alleen voelt het natuurlijk niet goed als je op een gegeven moment op de automatische piloot gaat leven, balen! Soms lees ik dan maar even stukjes van mensen die na zoveeeel terugplaatsingen...toch zwanger werden ( en dan het liefst diegene die, volledig tegen alle verwachtingen in natuurlijk, spontaan zwanger werden. ) Je zou bijna denken dat we ook voor het type zwanger worden a la moeder Maria zouden gaan, dat zou wat wezen ; - ) Moeder natuur heeft er soms nog maar weinig mee te maken, wat hulp van bovenaf is ook wel zo fijn ; - )

Nou dames, Nico ook, fijne dag, werk ze, en ga maar snel weer doen of ik hier aan de administratie zit ; - ) x Eef

Geplaatst

Goed dat je er weer even bent Henne! Ik kan het me voorstellen, ben nu weer actief omdat ik weer ga beginnen over 2 maanden maar net na een mislukte poging, pfff... Als je maar komt de 16e he, jij bent wel 1 van de meiden die ik zeker wil zien! (de rest ook hoor, maar ik 'ken' Henne al zo lang...)

Nico, hoewel ik eigenlijk een hekel heb aan termen als ongi en brusje enzo, moet ik toch wel erg lachen om jouw bongi, banga en bingo, haha! Maar nee, die hoofdpijn zegt vooral genoeg, ik heb het echt elke maand, ook na elke mislukte TP was het een teken, zonder uitzondering. Maar het was leuk om even heel positief te zijn en te hopen, al waren het maar een paar dagen.

Geplaatst

Dag meiden,

Hier weer een beetje in het land der levenden. En een poging gewaagd om jullie schrijfsels terug te lezen. Ben alleen nog niet helder genoeg om het hele lijstje af te gaan. Mijn excuses.

@ Laika, jouw berichtje is blijven hangen, aangezien je een hele mooie echo hebt gehad. Geniet ervan!

@ EDR, super dat je MRSA clean bent! Houden zo!

Voor de overige succes met de bongi's, ovulatietesten, wachtweken en tussenliggende pauze's. Moet eerst weer wat helderder zijn om uitgebreid te reageren.

Hier aan het "genieten" van een fikse verkoudheid en 1,5 dag koortsig. Contact met de huisarts en vk gehad en moest de koorts remmen met paracetamol, dus ook gedaan. Normaal zou ik dit niet doen, komt het namelijk fatsoenlijk los maar nu toch echt nodig. Heb nog wel wat verhoging en voel mij zo slap als een vaatdoek, dus ben nog niet veel waard. De CV-man is nu ons expansievat aan het vervangen (stuk) en ik mocht een paar keer op en neer naar zolder lopen, nou is dat als je snotverkouden bent bijna een marathon. Ga zo even lekker op de bank hangen. Wat betreft de zwangerschap, hier voel ik op dit moment vrij weinig van. Mijn griepklachten overheersen meer. Kijk naar volgende week donderdag uit maar zie er ook als een berg tegenop. We leven hier (wat betreft de zwangerschap) nog steeds dag voor dag.

Geplaatst

Meiden,

de twijfel slaat bij mij toe. Het ene moment aan het dagdromen van een kleintje. En het andere moment denk ik, ik hoop niet dat we weer in die hel van het verdriet komen. We moeten toch nog geduld hebben tot maandag.

Ik heb pregnyll 10.000 IU gespoten. Wanneer is dat dan uit je lichaam? Wil niet testen, maar wil het toch wel.

Hoop dat jullie me begrijpen.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

henne begrijpelijk en fijn dat je toch ff hier bent succes meid. ga dalijk naar huis om te knuffelenn we gaan ervoor enne met de temp zo dacht ik dus ook verhoging is ei geweest test is voor ovu was ook nega weer liefs nico

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Nico, mij heb je ook weer aan het lachen gekregen met je energieke berichtje, ook al waren jullie gisteren te moe voor wat qualitytime, ik kon er om lachen! maar wat Henne zegt, een stijging is inderdaad toch na de eisprong???

Syl, duidelijkheid voor jou maar wat zou het mooi geweest zijn als er ook bij jullie een wonder gebeurd zou zijn, vanavond lekker uit eten?

Eef, eindelijk dan door de drukke lijnen heengekomen en de afspraak staat, eindelijk!

Dublin, beterschap!!! ellendig die griepklachten en inderdaad, als je de boel blijft onderdrukken houdt het ook langer aan maar je kan ook geen enkel risico nemen natuurlijk.

Caroline, als ik een dergelijke opmerking zou horen zou ik ook toch goede hoop krijgen hoor, ookal is de kans nog zo klein....jullie dochtertje is ook spontaan verwekt.

Henne, fijn om ook weer een bericht van jou te lezen! Begrijpelijk dat je wat meer afstand neemt, onbewust werkt alles gewoon door wat ook veel energie kost.

Je goevel van ik gun het iedereen maar mezelf het meest dat herken ik wel, en ik denk velen met ons. Heb je nog een besluit genomen mbt. je haar, wel of niet korter knippen??

Ursela, jij had al aangegeven weinig online te zijn, wil je succes wensen met je bezoek aan Nederland!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ruby ik begrijp je heel duidelijk, de laatste dagen zijn slopend, je wilt wel en je wilt nog even blijven dromen over wat er zou kunnen zijn.

Dublin lekker rustig aan, spannend 14 april, probeer er een beetje vertrouwen in te hebben.

Henne fijn om iets te horen, goed om even soms terug te trekken en met jullie bezig te zijn. Het is zo moeilijk soms.

Pas goed op jezelf.

Caroline wat zenuwslopend en wat zou het mooi zijn geweest als je droom was uitgekomen. Het is wel een maand voor ons met rare cyclussen.

Grappig dat je dat zegt van die afkortingen, heb dat zelf ook wel eens vindt alleen ongi fijn en natuurlijk de varianten van Nico.

Geplaatst

Even een goed bericht dat we net kregen is dat onze financiele aanvraag een goed advies krijgt, nu moet er nog iemand naar kijken maar er is hoop voor volgende vrijdag dat we de rechter goed nieuws kunnen brengen en hopelijk blijven we als bedrijf bestaan.

Wel zenuwslopend allemaal zeg, puf puf....

Geplaatst

ohhhhh Syl, dergelijke berichten kunnen jullie (en het personeel) wel gebruiken, wat fijn!!! daarmee zal de rechter toch ook aan jullie kant staan?

super!!! succes

Geplaatst
ohhhhh Syl, dergelijke berichten kunnen jullie (en het personeel) wel gebruiken, wat fijn!!! daarmee zal de rechter toch ook aan jullie kant staan?

super!!! succes

Ik hoop het Babeth, het zal er om spannen.

Geplaatst

Hee meiden!

Sylvie: dat is goed nieuws! Jullie zijn er nog niet, maar dit is zeker weer een stap in de goede richting! Gefeliciteerd. Ik heb nu al zin om de 16e flink met je te gaan proosten :-)

Ruby: die ellendige laatste dagen.... Wanneer had je voor het laatste de 10.000 gespoten?

Henne: fijn van je te horen, snap je gevoel heel goed. Doe rustig aan en geniet lekker van de leuke dingen die je bent aan het plannen. Enneuh: fijn dat jij in elk geval kunt lachen om de huizen misere hier op de eilanden, haha.

Caroline: kan me voorstellen dat je grote hoop had. Wat zou het toch mooi zijn zeg als je spontaan zwanger zou raken.

Dublin: beterschap meid!

Nico: lekker knuffelen :-)

Ik krijg hier de makelaar niet te pakken: grrrrrr

Geplaatst

Ruby....de laatste paar dagen...aarrrggghhhh...zenuwslopend...begrijp het helemaal!!

Syl...wat een goed nieuws!!! dit moet weer iets druk van de ketel halen...fijn joh!!!

Caroline...ik zou ook hoop hebben als ik zo'n berichtje te horen krijg bij de echo...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

ivfsh...grrrr...balen zeg dat je de makelaar niet te pakken krijgt...hoop dat het je alsnog lukt vandaag...ben je nog gaan sporten???

ben idd zojuist thuis geweest en ja...we hebben geknuffeld...hihihi...moesten er allebei van de ene kant om lachen, van de andere kant ook weer niet...'nou', zegt mijn vriend, 'stel het lukt en we raken zwanger, dan weet je wel dat we die middag nog gevreeën hebben zo midden op de dag...'...en toen moesten we alweer lachen...hahahahaha...

nu dus een probleem...ben nu weer op mijn werk, maar heb dus helemaal geen zin meer om te werken...dus ik denk dat ik dadelijk maar verlof neem...

Dublin....pfff...ellendig dat je je zo voelt...nog een paar dagen...sterkte meid...van dag tot dag leven is herkenbaar!

liefs,

Nico

Geplaatst

hey...back in town...

Ruby Sterkte met de laatste loodjes! Net wat nico zegt...denk dat we allemaal wel weten in wat voor achtbaan jij nu zit. Zware dagen vind ik dat! Ik hoop zo voor je dat jij goed nieuws gaat brengen!

Sylvie meid wat een goed nieuws! Het tij lijkt een beetje te keren bij jullie? En nu hopen, duimen en bidden dat dit een definitieve omslag gaat zijn!

Beterschap dublin...wat voel je je dan een hoopje niks hé! Op naar een mooie echo en sterkte met de spanning!

Miki you go girl! Wat stoer zeg...al vier potentiele opdrachten...! Je maakt me wel nieuwschierig wat je precies aan het opzetten bent!

Henne fijn wat van je te lezen!

Ivfsh heb ik nieuwe ontwikkelingen gemist wb je huizenjacht?

Caroline joh wat heftig als je toch op deze manier extra hoop krijgt door die echo. Ondanks dat je weet dat de kans klein zou zijn...

Vanmorgen de 3e fm gehad en die viel flink tegen. Ze waren bijna niet gegroeid (of de vorige arts heeft niet helemaal zuiver gemeten volgens de arts van vandaag). Ik zit nu op 8 follikels van ong 15 mm. Nog twee dagen doorspuiten dus en zaterdag opnieuw een echo. W.s. maandag de punctie.

Het had allemaal zo mooi uitgekomen als ik zaterdag de punctie had gehad, ook met werk enzo. Nou ja, nu maar genieten van een vrij weekend zonder punctie en maandag en dinsdag meld ik me ziek. Zaterdag middag haal ik twee nichtjes van 9 en 8 op, gaan we shoppen in zwolle. s'avonds lekker met z'n drietjes een meidenfilm kijken en ze blijven slapen. Zondagavond breng ik ze weer naar huis. Maandag dan de punctie, dinsdag dagje thuis bijkomen, woensdag mijn zusje helpen bij eht verjaardagsfeestje van mijn nichtje van vijf en s; avonds verjaardag van mijn zus en dan donderdag de tp! Vrijdag nog een dagje werken en dan zaterdag de meeting...hoe een lekker weekje hé! Ik heb besloten om er maar van te gaan genieten!

Net mijn winterlaarzen gepoetst en opgeruimd en de zomerkleren uitgezocht. Nu klaarmaken en op naar het werk!

FIjne avond allemaal

Geplaatst

haha Nico: wat heb je op je werk verteld waarom je opeens naar huis moest?

Esther: balen dat je FM anders was dan je had gedacht. Eens benieuwd hoe het zaterdag is. Je weekend/komende week klinkt gezellig! Leuk hoor dat je zo'n goede band hebt met je familie!

wat betreft het huis: gister een heel leuk huis gezien, waar meteen meerdere mensen in geinteresseerd waren. Makelaar zei dat ik hem vandaag moest bellen om te onderhandelen, maar ik krijg hem niet te pakken: ggrrrrr

Ga zo eens de stad inlopen om boodschappen te doen, nu zit ik nl alleen maar wat te computeren.... dus weer mooi half uurtje heuvelaf lopen en dan met boodschappen weer bergop: goede lichaamsbeweging :-)

Geplaatst

Ik heb 25 maart 's avonds om 2230 uur pregnyl gespoten. 2x poeder 1 vloeistof.

succes met boodschappen doen IVFSH. Ik mag om 17.00 uur naar huis, heuvel op. En dan ook nog met de fiets. Kan er nog niet aan wennen. De wind waait ook best hard.

Groetjes

Geplaatst

Sylvie, dat is goed nieuws. Nu hopen dat de rechter er ook zo over denkt.

Ik lees hier trouwens veel mensen die naar de kapper gaan. Gisteren ook weer een afspraak gemaakt. Eerste mogelijkheid op een dag die mij uitkwam bij mijn vaste kapster is op 16 april. Ik kom dus met een kort koppie naar de lunch :-).

Geplaatst

Ruby, dan zit je al op dag 13 na pregnyl. Dan zou de pregnyl echt je lijf wel uit moeten zijn. Ik heb 2x getest wanneer het mijn lijf uit was (na dubbele dosis op dag voor punctie en dan om de dag nog 3x een dosis). Bij mij was dan 7-8 dagen na de laatste dosis de test negatief. Ik zou het dus wel aandurven als ik jou was...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden