Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden,

ik hoop volgende week wel zwanger te zijn, maar geen dikke buik nog.

Verder heb ik gevraagd wat Al er van vond als ik zondag er al een test tegen aan gooide. Hij was het daar absoluut niet mee eens. we wachten dus af tot maandag.

Ik heb echt geen flauw idee.

IVFCO wat een leuk huis zeg. Wil ik ook wel.

Fren succes en niet zenuwachtig zijn. Is nergens voor nodig toch?

Syl, doe je je nieuwe outfit volgende week aan?

Ga even werken. Ben wel ontzettend moe.

Het is hier mistig en de zon schijnt. Ben op de scooter gegaan vandaag. Was nog wel een beetje koud.

Zegt Al heel lief, als je zwanger bent mag je altijd wel op de scooter hoor!!! :)

Succes met de ongi krampen en pijntjes.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen!

Gelukkig heb ik nooit last van krampen, alleen 1 dag hoofdpijn. Wel heb ik gemerkt dat sinds ik hormonen spuit, de ongi (zal ik dan maar meedoen met het woord) heftiger is, de eerste paar dagen kun je er echt een emmer onder zetten! (Gelukkig lezen er geen mannen mee?). Herkent iemand dat?

Fren, ben benieuwd of je al contact hebt gehad? Hopelijk goed nieuws!

Geplaatst

Fran heb je ze al gesproken?

Wat hoor ik nu een strenge Nico!!!

Ruby als de test maandag positief is deze ook zondag postief, een dagje eerder testen doe ik wel, dat mag.

Als ik iets leuks kan vinden trek ik het aan :-)

Geplaatst

Heb het zh gesproken. Als ik niet doormag, word ik voor 14.00 uur gebeld. Dat wordt dus nog even duimendraaien en hopen dat de tel niet gaat. Heb maar even benadrukt dat ik niet makkelijk in te plannen ben doordat ik de pil niet mag slikken en een onregelmatige cyclus heb, dus hoop dat ze me er maar gewoon bij nemen.

Ruby, dat wordt een weekendje duimendraaien dus... Vin en ik hebben de vorige keer (ook bij het VU) besloten dat ik ging bloedprikken en bij thuiskomst hebben we toen een thuistest gedaan omdat we samen wilden ontdekken of ik zwanger was. Dus dan hou je je wel aan je testdatum, maar is het wel een moment van jullie samen. Misschien een soort tussen oplossing?

Werkze vandaag, voor mij zullen de minuten wel kruipen tot 1400 uur...

Geplaatst

Caroline ik heb dat ook altijd met spuiten, echt niet leuk meer. Verder heb ik bijna nooit hoofdpijn maar wel veel krampen, rupgpijn en heel moe, duurt meestal 2 dagen.

Ons man had altijd migraine aanvallen, heb jij dat ook?

Geplaatst

Fren ik snap eigenlijk niet dat ze jou geen voorrang geven, aangezien je al zo lang aan het wachten bent! Maar ja, daar heeft Nijmegen kennelijk geen boodschap aan. Nou ja, stort je maar op een leuk kookboek dan ofzo... sterkte met wachten.

Geplaatst

Syl ik heb in het verleden een paar keer per jaar een migraine aanval gehad, maar dat had niets met ongi te maken. Moet zeggen dat het alweer een paar jaar geleden is, de laatste keer (even afkloppen). Maar wel altijd 1 dag van tevoren en soms op de dag zelf hoofdpijn die met geen enkel medicijn te stoppen is, moet ik gewoon uitzitten. Heel soms een maand niet (2x in het jaar ofzo).

Het rare is, dat het sowieso heftiger is nu, elke maand, dus ook als ik niet net een poging heb gedaan maar gewoon een paar maanden daarna. Nu was het al iets meer geworden nadat ik een kind heb gekregen, maar de laatste twee jaar is het echt veel! Wel wat korter, dus misschien dezelfde hoeveelheid in kortere tijd.

Zo, das wel weer genoeg op de vroege ochtend...

Geplaatst

fren...balen zeg....ik hoop en duim met je mee dat je niet gebeld wordt en dat je wordt ingepland!!!

Caro...gelukkig heb ik geen last van hoofdpijn voordat ik bongi word...(bongi vind ik iets leuker dan ongi...hihi)...dat het heftiger is geworden, is bij mij ook...eigenlijk sinds de mk al...pfff...niet meer leuk soms!

Ruby...oei...dus nog effe langer wachten...mijn vriend zou precies hetzelfde hebben gezegd...hihihi...ik ben meestal van de wispelturige moodswings...dan wel, dan niet testen...hihihi...geniet lekker van het weekend...geloof dat het mooi weer wordt, dus dat is mooi meegenomen!!

syl...foto!!! als je je nieuwe outfit aan hebt!!! hoop dat je iets leuks kunt vinden!!!

yep...kan af en toe streng zijn...dat heb ik dan weer van mijn moeder...die moest wel streng thuis zijn (6 kids) en op school ook. Heb haar een keer als vervangster gehad....vond ik zelf niet zo leuk, want op mij werd natuurlijk extra gelet....hahahaha...

liefs,

Nico

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Caroline ik kan niet zeggen dat mijn menstruatie verandert is wat heftigheid betreft, wel is de cyclus ( periode tot aan de eisprong) langer geworden sinds de bevalling. Volgens de arts komt het wel meer voor maar zoals jij het omschrijft is ook geen pretje...

Hihi een strenge nico , moeilijk voor te stellen, lijkt me altijd Lang leve de lol bij jou!

Fren wat spannend!!! iig niet direct te horen gekregen dat je een cyclus moet wachten. Welk schema ga je volgen?

ruby nog een paar dagen doorbijten , spannend ! Knap dat je het bericht van het zkh kunt afwachten , optie van Fren is ook nog een idee

Ik sta dadelijk maar eens op, weinig geslapen maar de zon schijnt hier al zo lekker.

Morgen is het precies de termijn waarbij ik toen bevallen ben van onze jongens, rare dag, blij dat mijn man Dan ook Thuis is. Ook weer bijzonder: Dan breekt een periode aan die we nog niet eerder ervaren hebben, hoezo dubbel ?

Dames bijna weekend en volgende week ... Gezellig !!!!

Geplaatst

babeth, lijkt me inderdaad een dubbele periode! Maar ook wel weer spannend op een goede manier!Hoe ver ben je nu?

Nog geen telefoon...

Geplaatst

Babeth...sterkte meis....een dubbel gevoel en nu ga je dus een periode in die voor jullie nog onbekend terrein is, maar wel een periode met mooie momenten hopelijk!

ik blijf aan de gang met de testen...snap er niets meer van...temp was vanochtend weer laag...terwijl het toch een nieuwe thermometer is...

net getest en volgens mij is ie nu wel positief...kan geen foto plaatsen want mijn tel is leeg en heb de oplader niet bij me...grrrr...dadelijk maar doen als ik weer thuis ben...

geloof dat we straks ook weer aan de banga gaan...dit is echt een veel duidelijkere streep...zo niet dezelfde kleur...whoehahahaha...

betekent dus denk ik wel dat mijn cyclus langer zal zijn dan 28/29 dagen, want ik ben nu op dag 18...en dan zou de luteale fase te kort zijn...dus stel volgens ovu-test heb ik binnen 24-48 uur mijn ei, dan zou dat dus op zaterdag of zondag zijn...reken daarbij 14 dagen, dan zou ik dus rond pasen kunnen testen...of ben ik nu verkeerd bezig met rekenen? als jullie gek van me worden, zeg het maar gerust hoor...hahahaha...

oja...nog helemaal vergeten te zeggen...gisteren bij de zumba was mr. kuit er en....heeft zelfs een liedje meegedaan...hihihi...was wel grappig...en degenen die het de vorige keer was opgevallen, stonden natuurlijk te popelen en te wachten dat ik weer de kluts zou kwijtraken...hahahahaha...helaas voor hun, niet gebeurd...was goed bij de les gisteren...hahahahaha...

dat was m weer voor vandaag...hoop dat ik bij jullie weer een smile op jullie gezicht heb gebracht...

Dacht dat ik nog iets kon regelen om mss toch ook te komen de 16e, maar dat gaat echt niet lukken...van 11 tot 17 is het examen...dus ik zit al vanaf half 9 ofzo in de auto...moeten naar Nieuwegein...en dat is zo'n 2 uur rijden voor ons...en dan ook nog eens terug...gelukkig is het langer licht buiten...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, Banga en Mr. Kuit... Dat is wel veel voor 1 dag. Let op je hart!

Babeth, dubbele dag voor jullie morgen. Fijn dat je man er morgen ook voor je is (en jij voor hem natuurlijk!) Weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen maar zal aan jullie denken morgen.

Geplaatst

Hoi hoi

Fren ik ben vandaag 21weken en 4 dagen, het is dubbel ja maar ik krijg er gelukkig steeds meer vertrouwen in, Mede Door de extra controles en die iedere keer zo goed zijn.

Heeft het zkh nog niet gebeld? Mooi zo, het is al 1 uur!

Zara, niet gek hoor dat je niet weet wat te zeggen, hoeft ook helemaal niet en Ik weet dat iedereen hier erg met elkaar meeleeft.

Net even naar de bAkker geweest , erg mooi weer hier, zit lekker buiten, straks komt mijn nichtjes (21) even op visite.

Nico ik vind het ook erg jammer dat je er de 16de niet bij bent, had graag wat van je dansjes gezien ;-))

Jeetje wat raar allemaal met die ovulatietesten, bij mij werkte ze altijd normal.... Lasting maar wel lekker die extra intieme momenten nietwaar?

Geplaatst
Sylvie, sta jij bij de deur om de naamkaartjes uit te delen? Haha, wat formeel, lijkt wel een conferentie![/Q

Ik zal ze vooraf drukken en dan braaf uitdelen aan jullie :-)

Geplaatst

Babeth er breekt dadelijk zoals jezelf al zegt een nieuwe fase aan die je nog niet hebt meegemaakt. Er zijn datums die je altijd zullen bijblijven. Lijkt mij ook heel dubbel maar heb vertrouwen in je lichaam.

Jullie meid blijft nog lekker even bij je zitten daar ben ik van overtuigd.

Nico blijf het jammer vinden, stomme examens.

Fran wat een geduld zeg, tenenkrommend....

Hier een heerlijke ochtend achter de rug, lekker geshopt en geslaagd (helaas geen foto) daarna heerlijk geluncht in Rotterdam centrum met 2 witte wijn en sandwich, goed voor de ongi krampen.

Daarna door naar de chinese bakker voor driekhoek cake, mjam mjam, en alvast avondeten gehaald bij de Surinamer, sate met javaanse bami en paksoi.

Nu lekker thuis en genieten van een schoon huis en rust.

Geplaatst

ja, inderdaad... vin belde net. Schrok me dood, heb gelijk weer opgehangen en gezegd dat ik m om half 3 wel terug zou bellen.

Wilde buiten zitten, maar de wind is hier helaas te koud. Jammer!

Geplaatst

Fran, inderdaad nog even! Hoop dat je nog niet gebeld bent!!!!

Sylvie lekker geshopt: heerlijk! Heb ik ook wel weer eens zin in, zeker nu het weer goed wordt.

Nico: ben benieuwd naar Mr Kuit!!! Hier ben ik nu al bijna elke dag naar de sportschool geweest, maar geen Mr kuit hoor.... Wel mijn eigen sportie mannetje, ook leuk :-)

Hier staat een pan met lasagnavulling te pruttelen, dus dat staat op het menu voor vanavond!

Geplaatst

denk inderdaad dat ik weer in de race ben!!!!!!!!!!!! Yihoo, eindelijk weer.

Eerst nog 3 weekjes niks en dan de 29e de eerste spuit erin. Nijmegen doet alleen lang protocol namelijk. Als ik doorreken, dan zou ik bgin juni weten of het gelukt is. Vorige keer duurde het hele traject nl exact 2 maanden va aanmelden tot testen. SPANNEND!!!

Geplaatst

Pauze

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: 21 april uitgangsecho, begin mei voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei? 04 april gesprek.

Behandeling

Esther: 24 maart start 6e icsi, 2e fm 4 april

IVFSH: 11 april echo voor cryo tp, dinsdag 19 april tp (als ze goed ontdooien!!)

Rubster: 11 april bloedprikken en kijken of het gelukt is.

Henne: cryo poging, 14 april echo, tp rond Pasen

Fren: 21 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba:

Witje:

Laika: 6-4 intake verloskundige en nekplooitimeting (12w)

Babeth: 12-4 controle met 22w1d

Dublin: 14-4 1e echo (met 7w)

Ursula: 9-5 controle vk

Zara: 18-4 1e echo (6 w, 3 d)

JOEHOE, eindelijk in de race. Heb het lijstje aangepast.

Op de digi poli staat ook al dat ik kan starten en dat ik 10 mei met de stimulatie start. Vorige keer was dat zo'n 2 weken, dus het kan wel eens zo uitkomen dat ik op de 1e sterfdag van vin zn vader (tevens verjaardag van mijn vader) de punctie of tp heb... och weer bijzonder.

Geplaatst

Joehoe voor Fren. Lekker dat je weer gaat beginnen.

Nou ik heb met mezelf afgesproken dat ik ga genieten van het weer en ga doen waar ik zin in heb. wil zaterdag nog even langs een knutselwinkel in Doorn, vlakbij amersfoort. Alwin werkt in ieder geval de ochtend en moet dan ook nog boodschappen doen.

Vanavond weer lekker magere yoghurt met vverse jus dórange maken. Zaterdagavond een spannende wedstrijd voor dames 1. Die gaan we zeker kijken bij de waterpolo.

We gaan niet eerder testen.

We eten als het goed is boeren omelet vanavond. Ben benieuwd.

Fijne avond en geniet nog even van het zonnetje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden