Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nico die van mij zou dat dus nooit zo doen, op commando... fijn dat jullie er om gelachen hebben, altijd goed!

Esther ik heb dat ook een paar keer gehad: elke keer een andere gyn. die steeds verschillende dingen zagen, met steeds maar 2 dagen ertussen, zucht! Ben zelfs een keer heel erg geschrokken dat er 1 zei: nou, als het zo blijft moeten we het misschien afblazen! Tot hij zelf ging kijken en een heleboel mooie follikels zag...

Nog steeds hoofdpijn en het eerste bruinverlies (ook echt zo'n woord dat ik hier geleerd heb) gespot, dus helaas, geen wonder voor mij...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jammer caroline: het was mooi geweest een klein wondertje!

Ruby: je zou nu volgens mij inderdaad kunnen testen. spannend hoor. Ga je in het weekend een testje wagen?

Geplaatst

Esther....jammer dat de 3e fm niet zo uitgepakt heeft als verwacht...nu kun je dan wel weer een leuk weekend tegemoet zien, zonder de punctie...en met alle andere leuke vooruitzichten (lees: zaterdag 16 april), moet dat helemaal goed komen...

Caro...jammer....de eerste echte tekenen zijn dus nu echt gespot...hoopte op een wondertje...

ivfsh...ooh...heb gezegd dat ik een uurtje verlof nam...daar doet niemand moeilijk over hier...hahaha...wat dat betreft zit ik ideaal hier...lekker boodschappen doen in dit weertje...tenminste...ik neem aan dat bij jullie ook de zon schijnt??? balen dat je de makelaar maar niet te pakken krijgt...

Ruby...ik heb nooit pregnyl na de punctie/tp gehad, dus ik kan je daarin helaas geen goed advies geven...volg je hartje! en ik hoop dat je een positieve test in handen zult houden!!!

heb toch maar besloten dat ik geen verlof meer neem vanmiddag...hoef maar tot half 4, dus valt nog te doen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Wat een klote makelaar Ivfsh heb je hem nu gestoken?

Fran joehoe goed nieuws, eindelijk weer opstarten zonder wachtlijst hopelijk.

Caroline blijft klote en zou mooi zijn geweest als het niet had doorgezet.

Esther war een tegenvaller, hele planning omgooien. Maar dan ga je wel een rustig weekend tegemoet, even voorrusten

Geplaatst

hoi dames

Caroline wat jammer, ook al was de kans klein...die hoop is erg groot!!!

Fren, eindelijk he, nuo morgen bellen, ik hoop dat ze je wel in kunnen plannen hoor! succes

haha Nico moet lachten dat jullie allebei naar huis zijn gegaan, vraag me af, hoe regel je dat met je werk? hihi lekker nagenieten nu....

Esther wat jammer dat het minder snel ging als verwacht, maar zo te horen was jullie weekend al behoorlijk volgepland of nu pas gedaan omdat de meting tegenviel? Het weekend kom je vast erg gezellig door, drukke week voor de boeg zeg

diner voor vanavond : sperzie boontjes, gehaktballetje en aardappel maar weet nog niet in welke vorm, puree, gekookt of gebakken....

Geplaatst

haha sylvie, Ik heb de makelaar nog niet gesproken, ook nog niet gestoken :-)

Toevallig dat jouw autocorrect aanstaat. Heb net tranen gelachen om deze site!!! Volgens mij had iemand anders hem hier ook al eens genoemd, maar weet het niet meer zeker en wil het jullie niet onthouden om eens heel goed te lachen vandaag:

http://damnyouautocorrect.com/page/1/

Geplaatst

Jammer he... had jullie graag willen verrassen... vraag me af wat het nou wel was, want ze zei: dan zul je morgen wel ongesteld worden, dus niet, pas nu begint het een beetje... Nou ja, ze zag er niks slechts in in ieder geval, dus ga maar uit van vocht.

Goed zo Fren, hopelijk zit het jullie eens mee en mag je beginnen!

Vanavond spaghetti!

Geplaatst

Nou Ivfsh ik zou er toch toe geneigd zijn om gaan te steken.

Leuke site!

Ik denk dat het aspersoep wordt met iets erbij. Even spieken op de kaart vanavond.

Geplaatst

Ik weet nog niet of ik ga testen dit weekend. de ene kant zegt ja testen en de andere kant zegt wcht maar gewoon. Vind het moeilijk.

Voor de statistieken we eten vanavond aardappels, spinazie, gehaktballetje en een gekookt eitje

Geplaatst

net gesproken, zowaar! nu even spannend, hij spreekt de eigenaar rond 5 uur. er zijn dus ook nog twee andere gegadigden... mmmm.... Hoe suf: dikke vette huizencrisis in Ierland, sta ik nog te dringen met anderen om hetzelfde huis... duimen dus dames :-)

Geplaatst

Caroline en Syl, wat een teleurstelling voor jullie. Je blijft toch altijd hopen dat het anders is.

Syl, je zenuwen worden ook al met de zaak op de proef gesteld zeg. Hoop dat het er zo positief uit blijft zien.

Nico, die evaluatietesten zijn dus ook niet je van het? Tsja, en dan te moe voor de banga. Ben benieuwd of je je werk uitgerend bent?

Vind zwangerschapsaankondigingen en kraambezoeken ook lastig hoor. Zeker als alles heel snel vanzelf is gegaan. Van die mensen die een kind "nemen".

Babeth, jij hebt het wel te verduren gehad in het ziekenhuis. Duurt dat iedere week zo lang? Hoop het niet voor je!

Heerlijk dat je het erna even lekker van hebt genomen. Zie je man zijn gezicht al toen je met de tassen van Prenatal binnenkwam terwijl er ook al een bestelling afgeleverd was...

Hij is zeker nu op internet aan het zoeken naar nog een baan?

Eef, onbeschoft zijn sommige mensen toch he? Heb je nu wel een fatsoenlijk antwoord gekregen of nog niet?

Henne, goed dat je probeert je leven weer op te pakken. Hoop dat het je veel positieve energie oplevert en het is idd oneerlijk dat het bij sommige mensen gelijk mag lukken en anderen er zoveel en zo lang voor moeten strijden. Weet zeker dat wij het je allemaal van harte toewensen. Sterkte!

Dublin, beterschap en laat maar goed voor jezelf zorgen!

En je dag voor dag gevoel is erg herkenbaar. Denk dat jij ook van het eerst zien en dan geloven bent.

Ruby, heel veel sterkte voor jou en ik duim hard voor je!

We weten helaas allemaal hoe verschrikkelijk die wachtweken zijn en wat er dan allemaal door je hoofd gaat.

Esther, bij jou werkt het ook niet mee. Eerst dacht je vrijdag de punctie te hebben, toen zaterdag en nu wordt het weer later. Moeilijk. Gelukkig heb je wel een paar leuke dingen gepland. Gaan de dagen hopelijk extra snel.

Fren, gefeliciteerd! Op naar de volgende stap.

Ivfsh, ik duim ook voor je.

Babeth, zou voor de gebakken aardappels gaan!

Volgens mij hebben Henne en Sylvie het eens over een pasta met garnaaltjes gehad. Ik ben wel erg benieuwd naar het recept want het lijkt me erg lekker!

Hier staat manlief in de keuken. Ik koop altijd groenten voor een weeshuis en daar is hij nu een prutje van aan het maken voor bij de macaroni. Ruikt echt heerlijk!

Was hier trouwens een hele dag heerlijk weer maar nu wordt het opeens koud! Flinke wind ook. Denk dat het zo gaat regenen.

Geplaatst

jihoe! we hebben het huis! helemaal happy! over twee weken kunnen we erin, zalig: weer een eigen plekje!

Geplaatst

Wat een goede dag vandaag! IVF, wat fijn van het huis. Qat is het voor een? Waar ben je zo op gevallen?

Gs zo boodschappen doen, heb zin in gevulde salade. Iemand nog tips?

Geplaatst

ivfsh...joehoe...dat wordt dus vanavond een feestje!!!

mijn vriend had middagdienst, dus die hoefde pas om 13.30 uur te beginnen...ben toch maar om half 3 naar huis gegaan...had geen zin meer...hahahahaha

nu ga ik me klaarmaken voor het sporten...moet twee stagiaires begeleiden met hun nummer dat ze moesten oefenen voor de powerles bij de kids...ben benieuwd of ze komen, want de vorige keer zijn ze gewoon helemaal niet komen opdagen...

tot vanavond!

liefs,

nico

Geplaatst

hee fren,

ten eerste viel ik op het feit dat er geen bloemetjesgordijnen hangen, er geen eikenhouten keuken inzit en er geen roze/groen tapijt ligt, haha.

Nee, het is een leuk, jaren dertig stijl huis (maar dan veel nieuwer). Volledig nieuw opgeknapt, dus ook nieuwe keuken en badkamer, een 'grote' woon/eetkamer (dat wil zeggen geen kleine hokjes zoals je hier in 90% van de huizen ziet) en in een leuke buurt. Echt een leuk huisje. Helemaal happy ermee, heb veel huizen gezien, paar keer achter het net gevist en nu dan toch een eigen plekkie!

salade: mm, lekker. Ik zou zeggen maak er een lauw warme salade van met geroosterde paprika en gegrilde kip.

Geplaatst

Gefeliciteerd Ivfsh klinkt heel leuk.

Zara ik was het niet pasta met garnaaltjes. Maar Sen is de expert als het over Italiaans eten gaat.

Geplaatst

Fren, zelf vind ik altijd de maaltijdsalade van AH met geitenkaas erg lekker.

Nico, je bent wel coulant dat die stagiaires nog een kans krijgen. Hoop maar dat ze een goede reden hadden.

Ivfsh, wat een heerlijk huis! Lucky you! Maar je gaat toch zeker wel bloemetjesgordijnen ophangen he? Straks krijgen je buurtgenoten een cultuurshock.

Eten hier was heerlijk maar tweede keer opgeschept en nu een beetje te vol....

Geplaatst

ivf, klinkt goed. Foto's? :-)

Salade staat klaar, maar vin is nog niet thuis. Tis gemengde sla met gerookte kip, paprika, bosui, blauwe kaas, pijnboompitjes en tomaatjes met honingdressing geworden. Heb er zin in, nauwelijks gegeten vandaag. Had een presentatie van een vegetarisch boek vanmiddag. Genoeg hapjes daar, maar wilde met te veel mensen praten en dan is eten zo onhandig, haha. Dus leef op een boterham en twee stokbroodjes met vega-prut...

Es, balen dat de punctie is uitegesteld, maar aan de andere kant, kun je heerlijk genieten van het mooie weer dit weekend!

Henne, fijn weer even iets van je te horen. Je klinkt al iets beter, maar lees tussen de regels door nog steeds dat jullie het moeilijk hebben. Kom op meid! En natuurlijk gunnen we iedereen hier een zwangerschap en gun je het jezelf het meest van allemaal. Ik denk dat iedereen dat wel heeft!

Nico, moest erg lachen om jullie spijbelactiviteiten...

Trouwens, vandaag maar gewoon eens duidelijk geweest; er kwam een auteur op kantoor die ik een aantal jaar niet gezien had dus ze vroeg hoe het met me was, Vent, huis, vast wel getrouwd - euh nee, gevoelig puntje, haha - en ook toch zeker wel kinderen. Heb geantwoord dat dat bij ons niet zo makkelijk gaat en dat dat dus geen zekerheidje is. Was ze wel even stil van, maar heb geen zin om het weg te lachen. Niet meer.

Caro, snap zo goed dat je toch hoop had. Vind het ook wel een klein beetje raar dat die echoscopiste zo'n opmerking maakt... ze wist toch waarom jullie er waren? Voel je je inmiddels al weer wat beter?

Weety het even niet meer, moet toch ook aan de spiekbriefjes. Geheugen is een zeef. Ongi is volgens mij in alle hevigheid aan het doorbreken, heb behoorlijke kramp... Heb net trouwens de toegang tot de digitale poli van het radboud gedownload. Wow! Dat is echt super zeg. Alle brieven die we ooit van ze kregen staan er op, en als we straks bezig zijn, staan er afspraken, uitslagen en zelfs foto's van de bevruchte emmies op! Je kunt er zelfs chatten met de artsen en vragen stellen waarop je binnen een dag antwoord krijgt. Top zeg, scheelt een hoop in de wacht hangen aan de telefoon.

Geplaatst

1-0 voor jou Fren, goed dat je je woordje klaar had tegen die auteur. Kreeg je nog reactie van haar?

Die digitale poli klinkt goed zeg! Mogen ze in meer ziekenhuizen toepassen.

Sterkte met je krampen!

Geplaatst

Dat klinkt handig Fran die website. Misschien krijgen ze dat ook nog eens bij MCK.

Even wet geld naar mezelf overgeboekt om morgen te shoppen. Sylvie heeft een nieuwe outfit nodig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden