Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo hier ben ik ook weer even.

Heb van het zitten gister veel last van mijn rug en bekken, maar dat heb ik er heel graag voor over gehad!!!!! Heel slecht daardoor geslapen, maar het heerlijke eten en jullie gezelschap maakt de pijn stukken minder;))

Mart wat ontzettend moeilijk hebben jullie het nu. Wat oneerlijk van je vader en dat ze hem niet als volwaardig man zien, dat moet zo zeer doen. En kwaad natuurlijk en dat mag. Kom maar hier van je aftikken als je daar behoefte aan hebt hoor. Sterkte.

Henne lekker drukke dag gehad.

Caro gezellig met je schoonouders.

Esther nog wat afleiding gezocht of hebben jullie je opgesloten samen om het te verwerken??? Knuffel voor jullie meis.

Kaartje hier jaloers hoor dat je lekker op je paard gement hebt. Heerlijk de wind door je haren. hopelijk van genoten. Morgen je mannetje weer lekker thuis. Heftige ervaring van je vriendin zeg..... Sterkte voor je vriendin.

Wij zitten nog bij mijn ouders en gaan vanavond na het eten naar huis, zal wel een latertje worden. Echt een leuk en lang weekend geweest dus proberen wat uit te rusten komende week.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: 21 april uitgangsecho, begin mei voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp (als ze goed ontdooien!!)

Henne: woensdag 20 april tp

Fren: 21 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Laika:

Zara: 18-4 1e echo (6 w, 3 d)

Dublin: 21-4 controle gyn ivm cystes (8 w)

Babeth: 26-4 controle met 23w1d

Dublin: 28-4 echo (9 w)

Witje: 2-5 controle gyn

Simba: 4-5 controle VK

Ursula: 9-5 controle vk

Witje: 10-5 pretecho

Het lijstje van mijn kant weer bijgewerkt. Al jullie gekletst bijgelezen, maar te moe om nu te reageren. Geniet nog even van de zondag!

Geplaatst

Je staat er nu wel 2x op Dublin, ik dacht al wat veel zwangeren...:-)

Ik heb trouwens wel heel vrolijk geschreven in het lijstje dat ik groen licht heb, maar ik word morgen nog gebeld over de bloeduitslagen... Was ik eigenlijk weer een beetje vergeten.

Geplaatst

Idd rustig hier.

Mijn verjaardagsvuering is niet door gegaan door verschillende factoren.

Schoonvader beginnen ze dinsdag met 7 dagen chemotherapie achter elkaar.

Ben blij dat ik op de bank hang.

Esther veel aan je gedacht.

Geplaatst

Mart, goed om weer eens van je te horen! Maar helaas zijn de omstandigheden voor jou minder... Ik zou het je zo anders willen toewensen.

Tegelijkertijd zie ik ook je kracht weer terug in de dingen die je met en voor je ouders onderneemt. Ik weet zeker dat je op deze manier heel veel voor je vader betekent misschien meer dan je zelf in de gaten hebt!

En de verwerking van je kinderloosheid. Meid, daar heb ik gewoon geen woorden voor want niets van wat ik kan zeggen, dekt de lading. Ik wil je dan ook heel veel sterkte, wijsheid en kracht toewensen en een dikke knuffel van mij!

Henne, je hebt weekeinde en je bent nog helemaal niet fit!!! Veel te veel hooi op je vork vandaag. Oppassen hoor!

Simba, is het nog gelukt met Frummel's kamer? Kan je al een beetje verklappen hoe hij eruit gaat zien?

Caroline, je dagje met je schoonouders klinkt niet echt als een feestje. Is het een optie om met ze naar buiten te gaan? Heb jij misschien geen hoofdpijn. Even ommetje, ijsje halen of wat dan ook.

Sylvie, speeddaten??? Weet niet of ik dan nog wel mag komen hoor. Maar een buffet is wel een mooie vorm om meerdere mensen te spreken. Verder kan ieder dan pakken wat hij wil. Nu lust ik zelf alles maar voor andere mensen misschien wel fijn.

Hoop dat je weer lekker kan slapen zo!

Kaartje, wat een verdrietig verhaal van je vriendin. Kan me voorstellen dat je dan je eigen verdriet nog meer voelt. Sterkte!

Hopelijk put je weer wat kracht uit het weerzien met je man.

Ivfsh, jij hebt een goed weekeinde achter de rug. Nu nog het rijk alleen met je man. Genieten joh!

Bedankt dat jullie aan me denken met de echo.Spannend maar voel me nu wel positief. Ik moet er morgen aan het eind van de morgen zijn. Verwacht zo rond het eind van de middag weer terug te zijn.

Geplaatst

Hee Meiden,

Ik lig al op bed met een boek, even lezen en dan tukken. Ar is weer onderweg naar Cork, wa gezellig dat hij er was!

Caroline: hopelijk morgen goede bloeduitslagen.

Zara: morgen echo! Ga ervan genieten!

Vond het trouwens zo leuk om iedereen in levende lijve te zien. Had me toch (onbewust) een voorstelling gemaakt bij veel van de meiden en dat klopt natuurlijk vaak niet. Ik had me bij laika bijvoorbeeld iemand met lange donkere haren voorgesteld :-).

Fren: beterschap!

Tot morgen!

Geplaatst

Hi,

Even snel wat ik ben best wel moe (maar moet natuurlijk toch even reageren):

Martha, fijn om wat van je te horen, wat moet dit toch zwaar zijn allemaal, ik vind je een krachtig mens, echt!

Zara, heel veel succes morgen, laat je snel weten hoe het is gegaan?

Caroline, jij ook succes morgen!

Nog even lijstje bijwerken:

Pauze

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: 21 april uitgangsecho, begin mei voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp (als ze goed ontdooien!!)

Henne: woensdag 20 april tp

Fren: 21 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Zara: 18-4 1e echo (6 w, 3 d)

Dublin: 21-4 controle gyn ivm cystes (8 w)

Babeth: 26-4 controle met 23w1d

Dublin: 28-4 echo (9 w)

Witje: 2-5 controle gyn

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Witje: 10-5 pretecho

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Zo wij zijn ook weer thuis. Echt een geweldig weekend gehad. Mijn ouders wisten niet dat we kwamen dus dat was een verrassing.

Iedereen is moe geloof ik van het weekend en een aantal niet fit. Beterschap en hopelijk kan iedereen lekker slapen en morgen weer fris en uitgerust wakker worden.

Daar hopen wij hier wel op. Zo nog even wat spulletjes opruimen en dan lekker naar bedje......

Zara fijne echo morgen, dat jullie maar een mooi kloppend hartje mogen zien....

Welterusten allemaal!!

Geplaatst

Lieve lieve lieve Esther en Gerard,

met tranen heb ik je berichtje gelezen...ik werd meteen teruggeplaatst naar woensdag 2 februari 2011...ook toen kregen wij te horen dat er geen bevruchting was geweest en dat we donderdag nog zouden worden teruggebeld of er mss toch nog een wondertje was gebeurd...jeetje...ik weet hoe jullie je voelen, mijn vriend ook...raar eigenlijk hoe je al een voorgevoel kunt hebben dat het niet helemaal goed zit...dat had ik meteen na de punctie...voelde niet goed aan...als ik jouw verhaal lees, dan komt het weer terug...

lieve meid...wat je schrijft over "Ik heb zo'n behoefte aan weer kunnen leven zonder dit alles in ons achterhoofd. Op heel veel gebieden, ook financieel b.v. Weer andere dingen kunnen gaan plannen, een verbouwing, een fijne vakantie etc. Ik heb er gewoon echt een hard hoofd in dat dit ooit gaat lukken. En ik weet weldat we eigenlijk nog maar vijf tp hebben gehad maar wel zes volledige behandelingen. Hoelang trek ik dit nog? En Gerard trouwens ook? Ik weet het niet."....dat heb ik ook nog....je wilt zo graag weer verder leven, zonder met deze behandeling te worden geconfronteerd, maar heel vaak lukt het niet eens, juist door omstandigheden of omstanders die er wel of niet van op de hoogte zijn...weet niet goed wat ik moet zeggen....ik kan denk ik alleen maar zeggen: ik en mijn vriend leven met jullie mee, we hebben dit een paar maanden geleden ook meegemaakt en weten hoe jullie je voelen...blijf met elkaar praten, huil samen, deel samen en verwerk dit samen, maar als ik zo lees, zal dat gedeelte, het samen doen, wel lukken bij jullie...

als het ging, kwam ik nu naar je toe en gaf ik je een dikke knuffel...voor nu maar even digitaal, maar niet minder gemeend...

:hugs2::aaaflowersmiley:

heel veel sterkte!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Goedemorgen wat is het rustig??? Ligt iedereen nog lekker op 1 oor, of moest er gesjeest worden om op tijd op het werk te komen door te lang in bed blijven liggen????

Heb gelukkig ook goed geslapen. Dag 2 van hoofdpijn, dus van wie heb ik het overgenomen?????

Syl jammer trouwens dat je feestje niet doorging, is het verschoven of afgeblazen??

Ik net opschieten om mezelf toonbaar te maken, zie ik dat ik vanmiddag werkbespreking heb, dus ga ik lekker alleen daar heen. Mijn lijf voelt nog moe aan van het weekend dus maak maar gebruik van de flexibiliteit die ik heb.....

Verder weinig te melden nu, ja het gras is in onze afwezigheid mooi gegroeid. Het ziet er naar uit dat ons zaaiproject goed gelukt is. Dan weten we gelijk hoe we het moeten doen bij ons nieuwe huis.

Geplaatst

Feestje is helmaal afgeblazen, ben alleen even met mams en broer wezen eten, heel gezellig. Volgens jaar beter.

Morgenavond Japanse fondue, lekkerrrrrrr.

Klote van die hoofdpijn, het is trouwens erg rustig hier na zaterdag, we zullen elkaar weinig te vertellen hebben.

Geplaatst

Allemaal de groetjes van Caroline, die kan helaas niet inloggen door technische problemen en krijgt afkick verschijnselen :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb niet zoveel te melden maar lees uiteraard mee... gisteren wel met mijn "trainingsprogramma" gestart, heb een nieuwe fiets gekocht en dus gisteren de eerste km's gemaakt en nu hopelijk volhouden...goede voornemens, wil dinsdag weer, donderdag en zaterdag km's maken...wil proberen 2-3x week te gaan...maar kijken hoe dat straks met de behandeling zal gaan... niets moet, alles kan :-)

Fren, beterschap!

Zara, duim voor een prachtig mooi kloppend hartje! Heel veel suc6!

IVFSH, een beetje zeneuwachtig voor de tp? wanneer hoor je of het goed ontdooid is? Morgen ochtend pas? Wens jou alvast ook heel veel geluk! Mijn duimen draaien overuren :-)

Henne, zit je lekker aan de ZITA?

Babeth, hoe voel jij je?

Esther, denk aan je... nogmaals sterkte...

Martha, heel veel sterkte ook voor jou...

Geplaatst

Hoi meiden,

De rest van eht weekend niet online geweest. Nadat we weg zijn gegaan uit Schiedam zijn we beland bij een tante in Cappelle aan de ijssel. Even een kijkje genomen in de nieuwe flat.

Om een uur of 20.00 uur richting H'sum kwamen we bij de aflsag naar de A27 in de file. We zijn via Bunnik en utrecht naar huis gegaan.

ik had op de heen weg al geslapen en op de terugweg ook. Was echt op.

Zondag 2 muziek optredens gehad met de muziekvereniging en daarna even kijken bij de spieren voor spieren run. Deden genoeg bekende mensen mee voor ons. Daarna een verjaardag. Toen belde mijn vader of ik niets vergeten was.

De afspraak was dat hij me er aan zou herinneren, maar wel een aantal dagen van te voren.

Ik dus nog op de scooter van Loosdrecht naar de andere kant van H'sum. Ruim een kwartier. thuis gekomen jus d'orange geperst en lekker gaan slapen.

Mart, heel veel sterkte het ismoeilijk om dit te zien van een levendige vader naar een klein vogeltje die niets meer kan.

Esther, ik heb heel veel aan jullie gedacht. Wat is dit een domper zeg. Heel veel sterkte.

Caroline, succes met de bloeduitslag.

Babeth, hoe gaat het? Kies voor je kindje hoor. En in sept/okt. doen we het nog eens over.

Meiden, bedankt voor de gezellige dag zaterdag.

Het lekkere boekje, waar met de pasen al wel wat uitgemaakt wordt als toetje uiteraard.

Ik ga aan de slag. Succes iedereen en voor iedereeen die het nodig heeft een hele dikke knuffel

Henne bedankt dat je de gegevens aan hebt gepast voor me in het lijstje. Morgenochtend hebben we een evaluatiegesprek. Zal eens een lijstje met vragen gaan maken. Dat zijn er heel wat kan ik je vertellen

Geplaatst

goeiemorgen dames,

poe zeg...heb effe moeten bijlezen....

Esther...had al iets eerder gereageerd vandaag op je slechte nieuws...weet niet of je vandaag wel of niet gaat werken...als je je goed genoeg voelt, zou je het kunnen doen, maar ik weet uit ervaring (helaas) dat de emoties waarschijnlijk nog erg hoog liggen en als iemand dan al zou vragen hoe het gaat, dat je dan in tranen uitbarst (weet niet of je dat erg vindt, zo voor je collega's) en weer helemaal terug naar het moment wordt gebracht dat je het te horen hebt gekregen...en wat erg ook voor je schoonzusje...ondanks dat ze er redelijk nuchter onder is, toch ook heel veel sterkte voor haar!

DD komt wel...laat dit maar bezinken en probeer weer jullie leven op de rails te krijgen...

Eef....heftig dat je man er doorheen zit...over 3 dagen het gesprek met het ziekenhuis...ik hoop dat jullie dan te horen krijgen wat jullie hopen dat de 3e ivf weer op de kaart komt te staan...duim voor jullie en ik leef met jullie mee...

Kaartje...vandaag komt je mannetje terug van Cambodja!!! en ook in de tussentijd je moeder naar het ziekenhuis brengen voor een kijkoperatie aan de knie...sterkte!!! Wat erg voor je vriendin...hoop dat ze goed hersteld van de curretage...fijn dat het toch min of meer zelf op gang is gekomen...

Henne...eerst negatief, en toen niet...gelukkig dat je een smiley hebt...denk je een beetje aan jezelf??? weet dat je je zorgen maakt om je werk en de planning die niet loopt zoals gehoopt, maar denk toch een beetje aan jezelf! succes met het voorbereiden van je functioneringsgesprek!!! dat komt wel goed!!! je bent een kanjer met je werk en je toont ook inzet!!!

Syl....je schreef nav een berichtje van Sab over haar pukkels: Sab bij mij zijn ze gelukkig die pukkels...hihihi...moest wel even lachen...denk dat je bedoelt natuurlijk...gelukkig weg...hihihi...

Als ik het zo lees, is alles goed gegaan zaterdag en zo te horen heeft ook iedereen zich eigenlijk goed geamuseerd en lekker gegeten, gedronken, gevlogen en gelachen!!! mooi...volgende keer ben ik er ook bij!!!! Breda of Utrecht...maakt mij niet uit...moet toch altijd een stuk rijden...

Zara...heel veel succes vandaag met je 1e echo!!! hoop dat je een kloppend hartje te zien krijgt!!!

Fran...over een paar dagen gaat de deca erin...toppie!!! en succes!!!!

Mart...meisje...lees af en toe mee op fb en het gaat me aan het hart dat je ondanks je eigen verdriet dat toch nog wel wat aan de oppervlakte drijft, nu ook nog het verdriet over je vader erbij krijgt....heel vervelend en frustrerend/kwaadmakend hoe anderen naar je vader kijken, alsof ie iets ergs heeft...misschien weten ze niet hoe ze moeten reageren, maar leuk is het niet!!! heel veel sterkte meid!!! je bent en blijft een kanjer!!!

Caro...succes met de uitslagen van het bloed....als deze dan goed zijn, kun je dan beginnen???

Babeth...nog een weekje en dan zou de ergste onrust voorbij moeten zijn...ook jullie zwangerschap gaat me na aan het hart...lijkt wel alsof er steeds iets bijkomt van zorgen/spanningen, terwijl je eigenlijk zou moeten kunnen genieten...snap ook wel dat de arts spijt had dat ze het had gezegd, maar van de andere kant is het ook wel weer goed dat ze er toch melding van heeft gemaakt...stel je was nu echt weet ik hoeveel gaan doen en stel het had iets opgewekt...goed dat jullie nu zo rustig aan doen, helaas verplicht min of meer, maar we leven met jullie mee!!!

San...fijn dat het gras zo goed groeit bij jullie...hihi...balen dat je zoveel last van je rug en bekken hebt door het zitten van zaterdag...hoop dat je hier snel vanaf bent...

ivfsh....ar weer terug naar Cork en jij weer terug naar het zonnige zuiden...krijg je vandaag te horen of de cryo's ontdooit gaan worden en dan morgen of je een tp hebt??? ik steek een kaarsje voor je aan dat het allemaal goed gaat en dat je morgen de tp hebt!!!

in elk geval heel fijn om te lezen dat jullie het zaterdag zo gezellig hebben gehad...had er graag bij willen zijn...hoe ging het examen??? ze moest 4 nummers geven, het eerste en laatste nummer gingen goed...de twee nummers daartussen was ze helemaal de choreo kwijt...ze pakte het wel weer goed op, denk dat het door de zenuwen kwam...de andere 4 dames hadden er ook last van...

gisteren lekker buiten gezeten overdag (met als gevolg een verbrande toeter) en daarna nog lekker gesteengrild met het team van de sportschool en disco bowlen...had 4 roseetjes op...hihihi...was toch wel een beetje aangeschoten...maar wel lekker...echt even heerlijk om nergens aan te denken...

en nu weer op het werk...bleeeh...maar gelukkig heb ik vrijdag vrij (Goede Vrijdag...adv-dag op het werk)...wel 's avonds nog lesgeven, maar goed...is geen ramp....

Hoop dat er foto's via mail ofzo verstuurd worden...dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik erbij ben geweest......

meiden...voor degenen die ik vergeten ben...sorry....maar jullie zijn in mijn gedachten zoals altijd!!!

voor allemaal: een heel fijne zonnige dag...

Syl...ben je morgen jarig? of was dat vandaag??? jammer dat je feestje niet is doorgegaan...

Gefeliciteerd in elk geval!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hee meiden!

Weekend is weer voorbij... Ik zit nu bij de tandarts... Mmmm, waarschijnlijk twee gaatjes, minder. Maar goed, ik vraag wel om een fijne verdoving :-).

Eef: ik had nog helemaal niet op jou gereageerd. Sorry! Je zit er redelijk doorheen, wat een vervelende situatie zeg! Wil jr alleen even een dikke virtuele knuffel geven! Hoop dat het snel wat positiever zal worden!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

Dames ben druk bezig met de adres en mail lijst hoor. Heb sommige een mail gestuurd omdat ik niet weet welke naam daarbij hoort. Echt een puinhoop hihi. Maar er wordt aan gewerkt. Verder wacht ik nog op een paar adressen en dan mail ik hem aan jullie door.

Werk in uitvoering dus hihi.

Eef ik lees dat je er doorheen zit?? Geloof ik beetje overheen gelezen, zal ff teruglezen maar alvast een hele dikke Knuffel

Geplaatst

Hoi meiden, hier net wakker .......

Syl je bent morgen toch jarig nietwaar?

Nico wat heb je ontzettend mooi en lief gereageerd op het bericht van Esther en Gerard , ik kan niet anders zeggen...

Fijn te lezen dat jij het weekend ook lekker hebt kunnen vieren en even nergens aan hebt hoeven denken. Wat je zegt over de arts klopt, al zou ze niets gezegd hebben dan had ik er wel naar gevraagd, had tijdens de behandelingen altijd al veel vragen en dat is Niet veranderd ;-)

Roestvlek wat klinkt het fietsprigramma heerlijk actief en sportief, goed hoor, het weer werkt in ieder geval ook mee.

Zara, ik hoop snel iets van je te horen

Ivfsh succes met deze spannende dag voor de tp/ ontdooing, zijn het de laatste 2 cryootjes?

Henne jij bent vast bezig om het eea te reorganiseren ivm woensdag , ik hoop dat je het zo geregeld krijgt dat je er zelf niet te veel extra energie in hoeft te steken, succes!!

Ursela, ik denk dat jullie momenteel in nl zitten?

Dames vandaag op 23 weken, ik lig zolang mogelijk op bed of anders op de bank en nu op naar de 24 weken. Morgen moet ik wel naar het zkh voor de injectie. Tandarts voor morgen stel ik nog even uit en dadelijk mijn werk bellen, donderdag is er een etentje gepland maar ik blijf echt thuis.

Liefs Babeth

Geplaatst

Babeth nog een weekje!!!! Dan is de magische grens bereikt.

Ben blij dat je je zo goed rustig kan houden, petje af hoor. Weet wel dat je het doet omdat het "moet" maar het is toch een hele opgave.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden