Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn grapje bij zwangere vriendinnen is vaak van 'ik kom wel naast jou zitten, hopelijk is het besmettelijk'. Had ik dat ongemerkt vanmiddag toch even goed geregeld. Ik zat namelijk tussen de 3 zwangere dames. We gaan zien of het heeft geholpen :-)

Welterusten allemaal!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo Syl, jij hebt weer lekker geslapen zie ik ;-) Hier als een blok onder zeil geweest. En prompt wel om zeven uur wakker met alle deadlines in m'n hoofd. Ga nu maar even wat werken, slaap toch niet meer. Hoop dan vanmiddag in de zon te kunnen zitten relaxen.

Ik had trouwens helemaal geen moeite met de zwangere buiken! Laika had een heel mooi klein buikje en Sandra je zat te stralen, bij Simba is het me helemaal nauwelijks opgevallen en jij bent volgens mij toch het verst?? En wie kan ik het meer kunnen dan jullie tenslotte? Ja, mezelf haha, maar dat komt ook wel goed. De positieve vibes zijn terug ;-)

Urecht of Breda maakt vanaf R'dam niet zo heel veel uit, Utrecht is iets dichterbij, maar Breda goed te doen. Ik heb (bijna?) alle e-mailadressen, zal ik via datumprikker.nl wat zaterdagen in september/oktober doorsturen van de week (na de deadlines). Dan kunnen we dat allemaal invullen en een dag vastzetten.

En Syl wil je bij SImpel og mijn complimenten doorgeven over het eten. Ik heb helaas (te) weinig kunnen eten omdat ik veel last had van mijn buik/misselijkheid, maar ze hadden het glutenvrij echt heel goed gedaan.

Oh en wie wilde het ook alweer weten....we waren met: Ruby, Sandra, Kaartje, Laika, Fren, Sab, Roestvlek, IVFSH/NL/IR, Sylvie, Henne, Caroline, Simba, Spaatje Als ik niemand vergeten ben, beetje in de war nu met nicknames en echte namen :-D

Geplaatst

Ik heb de datum van de tp aangepast. Er staan best veel oude data in, dus als iedereen even zichzelf update, dan zijn we weer 'bij'.

Pauze

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: 21 april uitgangsecho, begin mei voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp (als ze goed ontdooien!!)

Henne: woensdag 20 april tp

Fren: 21 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba: 13-4 controle VK

Laika:

Babeth: 12-4 controle met 22w1d

Dublin: 14-4 1e echo (met 7w)

Zara: 18-4 1e echo (6 w, 3 d)

Witje: 2-5 controle gyn

Ursula: 9-5 controle vk

Witje: 10-5 pretecho

Geplaatst

De gezelligheid van jullie lunch werkt vandaag nog heerlijk door! En het is alweer zo'n prachtige dag.

Sandra, ik ga jou mijn gegevens pb-en en Henne je krijgt mijn emailadres.

Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?

Esther en Babeth hoe gaat het vandaag bij jullie?

Geplaatst

Daarna heb ik gelukkig nog wel geslapen, toch ook een beetje alles verwerken. Ik hoop echt dat we snel nog een keer doen.

Henne jammer dat jij je niet lekker voelde maar toch lang volghouden.

Fren zat daarna ook snotterend op de bank.

Met sommige mensen veel gepraat en met andere weinig, behalve Caroline en ik heeft de stoelendans niet echt doorgezet. Misschien moesten we met zijn allen toch een beetje aftasten.

Je gooit een groepje mensen bij elkaar wat "praat" in een forum maar je weet niet hoe dat gaat lopen daarbuiten.

Ik persoonlijk moest echt even los komen door alle spanningen van afgelopen week. Merkte ook dat ik best moe was.

Super gezellig.

Hier ook geen moeite met de dikke buiken, je kent het verhaal wat daar aan vooraf is gegaan. Laika had nog een heel bescheiden buikje. Wat zal jij blij zijn dat je de eerste 12 wk hobbel hebt gehad.

Vanmiddag verjaardag vieren met een aantal mensen, weer ziet er erg goed uit.

Geplaatst

Meiden, ik heb gister nog wel even aan jullie gedacht.

Ik lees dat het erg gezellig is geweest en dat het voor herhaling vatbaar is.

Fijn te horen!

Behalve dan dat Esther zulk rotnieuws heeft gehad. Lieve Esther, heel veel sterkte hier weer mee.

Het komt steeds harder aan en het verdriet wordt steeds groter, maar hou je zelf taai hè!

Naast een flinke griep dit weekend, gaat het leven hier ook gewoon weer door.

De verwerking van m'n eigen pijn en verdriet v.w.b. de kinderloosheid loopt op het moment als een rode draad door m'n leven, maar de aandoening van m'n vader staat momenteel voorop.

Ik probeer ze zoveel mogelijk bij te staan op de momenten dat ik vrij ben. Ik breng ze naar het revalidatieoord, ga met ze leuke ritjes maken en zoeken zo af toe de zon op.

Ondanks dat ik zoveel voor ze probeer te betekenen, voelt het erg machteloos. Ik kan m'n vader niet echt helpen helaas. Had ik die kunde maar...

Heb er dan ook erg veel verdriet van te zien dat een sterke, stoere man ineens verandert in een zielig hoopje mens die niet meer kan praten, fietsen en autorijden.

Waar ik ook erg aan moet wennen is dat mensen 'm aankijken alsof ie niet goed bij z'n hoofd is. Vreselijk gewoon!

Er blijft momenteel weinig leuks over ondanks dat we de moed er in proberen te houden.

Sorry, moest m'n verhaal toch weer even kwijt.

Fijne zondag nog allemaal!

Geplaatst

Ik zat in het midden, dus heb wel wat van links naar rechts geswitched, maar idd niet iedereen gesproken. Daarvoor was het ook best een grote groep denk ik. Fren, heb je ook mijn boeken-idee niet meer voorgelegd ;-) Stuur je wel een keer ene pb'tje of mail. Nu eerste focussen op werkdoelen, dan komt prive weer.

Syl, gelukkig nog wel wat geslapen. En vandaag lekker doorfeesten, je hebt er mooi weer bij.

Esther hebben jullie wat geslapen? Ik weet nog dat wij die eerste dagen na de miskraam domweg geen reden zagen om nog uit bed te komen. Je valt in zo'n diep, zwart gat als het opeens ophoudt. In welk stadium van het proces dat ook is. En hoe bizar en bijzonder is het dan, dat je daar na verloop van tijd toch weer uitkomt.... Het lijkt of het onmogelijk is, maar het gebeurd. Met een extra rouwrandje, dat wel...

Kwart voor elf, moet nog een hoofdstuk aanpassen en dan straks in de zon alles doorlezen en conclusies en aanbevelingen aanscherpen, pfff. Oh en m'n functioneringsgesprek voorbereiden ;-) als dat nog doorgaat hihi.

Geplaatst

Mart heel erg veel sterkte! Je bent een sterkte vrouw, dat weten we, maar wat er nu allemaal op je pad komt is gewoon heel erg veel. En je bent inderdaad machteloos. Ik wou dat ik iets voor je kon doen, behalve aan je denken... Kom hier in ieder geval rustig je verhaal doen, we zijn er voor je!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Zo..bijgelezen en nog in ochtendjassie op de bank...

Ester.. jeemph

je wat een domper... en inderdaad, alsof er even een koude wind langs kwam....

BAH BAH BAH.... en nog veel meer lelijke woorden..

Maar zoals ik je nu lees... doordat jullie zo dicht bijelkaar staankomen jullie hier doorheen... en DD... dat komt wel.. eerst dit even verwerken. Darne kunnen jullie weer de toekomst inkijken... en dan kun je ook pas een eerlijke keus maken.

Ik vond het erg gezellig gisteren. Heb inde ochtend en avond ervoor ontzettend zitten twijfele wat ik aan moest doen.... Wil je mijn toeter niet zo zien, moet ik een dikke trui aan, en dat zag ik niet zitten... Dus heb na mijn kleding keuze.. ongeveer alle vesten aangehad die ik heb.....

Toch 1 meegenomen vor het geval ik me niet happy zou voelen tussen jullie. Maaaar... hij is niet mijn tas uitgekomen. Al was ik wel soms blij dat we aan tafel zaten. Eb Frummel heeft zich niet zoveel laten voelen. Dat scheelde ook wel.

Kaatje, had het inderdaad helemaal voor elkaar.. ingesloten door de zwangeren...

Henne.. en ik zat nog wel naast je... zo zie je mar.. ik heb me weer voor niks druk lopen maken. En ja, ik ben inderdaad het verst. Maar bebeth en Sandra zitten me op de hielen.

Was in het kerkje ook nog erg gezellig. leuk om te merken dat de mannen nog wat los kwamen. Ook over het hele ivf verhaal...

Het eten was heerlijk, zowel overdag als 's avonds... We waren tegen 23:00 thuis...

Ik zal vandaag even mijn foto's op de laptop zetten.

Ik geloof dat JW foto's en/of gefilmt heeft in het vliegtuig.

Nou zo eens kijken of ik die van mijn zijn bed uit krijg..... als we nog iets aan de Frummelkamer willen doen....... Hebben vanavond een verjaardag van 1 van zijn neefjes... (ik heb geen zin..... Maar ja.... moet maar) Al heeft JW wel aangegven dat we pas tegen etenstijd komen.

he verrek.. ik hoor beweging boven lijkt wel... Goh.. telepathie ;-)

Zal zo het lijstje even aanpassen en mijn handtekening.....

Geplaatst

Goeiemorgen meiden!

Om te beginnen veel sterkte weer met je vader, ik hou je in de gaten op FB of je nieuws hebt...

Syl ik heb jou eigenlijk nauwelijks gesproken bedacht ik! Vandaar dat ik voor de volgende keer een buffet voorstelde: je gaat dan steeds wat eten halen en ergens anders zitten, dan spreek je veel meer mensen! Dus als we weten waar, gaan we zoek naar lunch in buffetvorm, ok?

Vandaag mijn schoonouders, maar ik kom af en toe wel even naar boven vluchten om hier te spieken. Gelukkig lekker weer dus we kunnen vanmiddag naar buiten. Van de hele dag binnen zitten (met hun) word ik altijd heel chagrijnig en krijg ik letterlijk koppijn... Hoe is het met de hoofdpijn en verkoudheid trouwens? Bij mij nog steeds niet over, grrr

Fijne dag en tot later!

Geplaatst

Pauze

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Behandeling

Zwanger

Laika:

Babeth: 12-4 controle met 22w1d

Dublin: 14-4 1e echo (met 7w)

Simba: 4-5 controle VK

Geplaatst

Oh Simba vergeet ik je nog te bedanken! heel erg bedankt en ik hoop dat het me net zoveel geluk brengt als jou!

Trouwens, ik zat naast je en daarom zag ik je buik nauwelijks, wel lief dat jullie zwangeren je allemaal (voor niks) druk hebben gemaakt om ons...

Nu gauw douchen want straks staan ze voor de deur!

Geplaatst

Volgende keer maar speeddaten met de dames, haha.

Gaan we toch ergens bij een Chinees wokken of zo, lust denk ik iedereen en je moet ook lopen voor je eten :-)

Henne zet hem op en daarna genieten van het weer.

Caroline succes met de schoonouders.

Ben heel benieuwd naar de foto's.

Geplaatst

Martha wat moeilijk moet dit zijn voor jullie allemaal. Iemand vol leven naar iemand die afhankelijk is van andere. Complimenten dat je probeert zoveel mogelijk te doen voor hem. En ja mensen kunnen soms hard zijn en trekken hun eigen conclusies.

Sterkte meid en een dikke knuffel.

Geplaatst (aangepast)

Pauze

Esther:

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

Zwanger

Laika:

Dublin:

Babeth: 26-4 controle met 23w1d

Simba: 4-5 controle VK

aangepast door Meiske74
Eef toegevoegd, hoop dat het klopt....
Geplaatst

Hoi meiden

ik heb echt weer even moeten bijlezen, haha jullie zijn nog lang niet uitgepraat...!

Martha, wat een ontzettend moeilijke situatie met je vader! pijnlijk om te lezen dat mensen hem aankijken alsof ie weet ik wat is, moeilijk hoor. Die machteloosheid is zo herkenbaar, maar meid, zoals je zegt, je vader is niet gek en ik weet zeker dat hij ontzettend blij is met hetgeen je voor hem doet en met de liefste wil van de wereld zou je zijn situatie ook willen veranderen...

Zoals Henne al aangeeft, schrijf het hier van je af, je hebt al zoveel voor de kiezen gekregen..... ik las net nogmaals de tekst in je handtekening, wat moet ik er toch op zeggen meid.....had het voor jullie zo ontzettend graag anders gezien!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Henne, jij hebt nog een drukke dag voor de boeg, gelukkig met mooi weer als het effe meezit werkt dat ook nog wat lekkerder. Je functioneringsgesprek voorbereiden, even uitstellen dat je nog echt van je zon(nige)dag kan genieten??

Simba en Syl, veel plezier me de verjaardag.

Hier weer een rustig dagje, ga zo nog even op de bank liggen en als de zon wat sterker is even in de tuin met een boek.

Geplaatst

Martha, wat goed dat je je vader zo steunt. Ook weer erg heftig denk ik dit erbij naast je eigen verdriet om te verwerken. Sterkte!

Vanmorgen even mijn vriendin gebeld. Zou eigenlijk a.s. dinsdag naar ZH gaan om abortus op te wekken (vorige week bij 17 weken controle, bleek hartje gestopt met 13 weken). Uiteindelijk toch alles vrijdagavond op gang gekomen. Toch nog curretage en veel bloedverlies. Hopelijk mag ze vandaag weer naar huis. Dit soort nieuws hakt er bij mij toch altijd wel in. Op de een of andere manier voel ik dan toch ook extra mijn eigen verdriet, terwijl ik er normaal heel goed mee om kan gaan. Maar goed, de zon schijnt, dus laten we het vooral over leuke dingen hebben.

Sab, moet onze topicnaam niet een keer een update hebben?

Sab, Henne en Ruby ook nog bedankt voor jullie kadootje gisteren. Net ging mijn jongste kat er bijna met het gelukspoppetjes (nou ja eerder pop ;-) vandoor...

Ga proberen even wat klusjes te doen. Staat nog een berg schone was te wachten op een vouwsessie. Moet verder nog even de laatste spulletjes bij elkaar zoeken voor de boekhouder. Wil woensdag mijn boekhouding inleveren. Jeetje wat is dat toch altijd een hoop werk. Straks lekker nog even samen met hond richting mijn paard voor een rondje mennen door het bos. Super met dit zonnige weer. Morgenochtend mijn moeder in het ZH afleveren voor de kijkoperatie aan haar knie en dan op naar Schiphol om mijn man op te halen.

Geplaatst

Nou, ik schei ermee uit! Ga even was ophangen, dan lekker een eindje lopen en dan in de tuin zitten. Moet toch ook nog een beeeetje weekend hebben ;-) Echt stom, ben nu zo druk dat ik nauwelijks nadenk over de tp woensdag. Ach, misschien ook wel goed.

Kaartje drukke dag(en) heb jij ook voor de boeg. Morgen wel lekker je man weer thuis!

Geplaatst

Hee meiden!

Ik vond het echt heel gezellig gister! Henne en sylvie nogmaals dank voor denorgansiatie. Ruby: super lief van je kaarsen cadeautjes. Echt een lief idee. En sab en Henne: ook nog een leuk cadeautje voor iedereen! Had Ekeren niet gehoeven, wel heel lief! Vond het bijzonder om met jullie te kletsen, was een fijne en leuke middag!

Gisteravond verjaardag gevierd van schoonpa en schoonzusje: drukte van belang met alle neefjes en nichtjes, maar wel gezellig. us van ar kondigde nog aan dat ze gaan trouwen, dus dat is erg leuk. Gister met de zussen can ar en hun kerels gaan stappen in Breda dat ze gaan trouwen, was echt leuk.

Nu hebben wij het huis van mijn schoonouders voor ons alleen: heerlijk! Zit lekker een boekje te lezen in de tuin. Dan Et ik ar straks op de trein naar Schiphol en ga ik weer naar het diepe zuiden.

Meiden, geniet van deze mooie dag! Esther, nog een extra knuffel voor jou!!!

Geplaatst

Lieve Martha,

Wat een moeilijke tijden voor jou! Jullie krijgen echt heel veel op je bord. Fijn dat je er zoveel kunt zijn voor je ouders. Zou zo graag willen dat jullie situatie er heel anders uitzag... Ik wens je veel sterkte en weet dat wij hier aan je denken.

Veel liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Kaartje, je hebt inderdaad een druk programme voor de boeg. lekker je hoofd leegmaken op je paard en snel je man weer om je heen, super!

Wat erg van je vriendin zeg, heftig, hoop dat ze goed zal herstellen van de curretage en dat ze alles weer op een rijtje krijgt.

Henne, groot gelijk dat je nog wat met je verdiende weekend doet!

Ivfsh, wat een bewogen weekend nog voor jullie, leuk een nieuwe trouwerij en dat ontverwachte avondje stappen....op naar dinsdag!

Geplaatst

Nou tis niet echt druk geweest hier... ik dacht ik moet heel veel bijlezen! Hier valt het weer een beetje tegen, nauwelijks zon, wel lekker naar de speeltuin geweest en in de tuin gezeten maar schoonma wil nu binnen zitten en de verwarming aan... Pfff ga zo koken en op tijd eten en dan is het weekend alweer bijna voorbij.

Later!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden