Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Zijn er nog foto's gemaakt?

Ik moet wel zeggen dat ik zo baal dat ik hier niet bij kon zijn vanmiddag...had me er zo op verheugd! We hebben vandaag een paar keer tegen elkaar gezegd...hoe zouden ze het hebben?

Henne we hadden ook echt geen zin om thuis te gaan zitten vandaag. We zijn er lekker op uit geweest, beetje gewinkeld, lekker gelunchd, mooie armband voor mezelf gekocht, heerlijk auto gereden langs de ijssel en met pontje over richting olst. Net een paar filmpjes gehaald en gerard is een chineesje halen. Vanavond lekker samen op de bank. Ik heb me voor morgen ziek gemeld, zie het echt niet zitten om te gaan werken en gerard alleen te laten thuis. Ik heb hoofdpijn en jankogen.

Tot overmaat van ramp heeft mijn schoonzusje gisteren een miskraam gehad met negen weken van haar vierde kindje. We wisten nog niet dat ze zwanger was.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, alles komt wel tegelijk zo! Hoop dat jullie ondanks al het slechte nieuws toch een fijne avond hebben. We hebben jullie zeker gemist vanmiddag, maar we doen het snel over. Stelletje rare kakelkippen dat we zijn :-)

Geplaatst

En dan ga ik erbij zijn hoor!!!

We gaan er een fijne avond van maken. Voel me eigenlijk wel een beetje schuldig dat ik morgen niet ga werken, wat zouden jullie doen?

Morgenavond gaan we naar mijn broer en schoonzusje toe, kijken hoe het met hen is. Aan de telefoon klonk ze aardig nuchter vanmiddag.

Geplaatst

Hoi meiden

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad , en die kakelkippen, geweldig!! Hoe hebben de mannen het gehad?

Lunch was hier broodje en croissantje van de bakker enverse jus, heerlijk!

Ik ben er bij hoor de volgende keer, zou het lukken om te wachten tot sept/okt?

Esther wat werken betreft ik kan me voorstellen dat het even niet lukt, denk aan jullie zelf...knap om te lezen wat jullie nog ondernomen hebben, kanjers!

Wat ontzettend sneu van je schoonzusje, gelukkig is ze er vrij nuchter onder maar toch!

Caroline was het een leuke voorstelling ?

Liefs Babeth

Geplaatst

Es', weet niet wat ik meer kan zeggen dan dat ik aan jullie denk. We waren vandaag allemaal in gedachten bij jullie.

Meiden, vond het echt super vanmiddag en zeker voor herhaling vatbaar!

Geplaatst

"Caro hoe was de ballet oordeel ING van je dochter? " Ja hoor, we zijn weer thuis, haha!

Nou meiden, ik had nog een uur langer kunnen blijven, ze was als een na laatste aan de beurt, om 5 uur pas!! Verdorie, lekkere saté gemist... Maar het was leuk, ze heeft een goeie dag gehad.

Ik vond het superleuk om jullie allemaal te zien!! We hebben wel Esther en Babeth gemist hoor en ook de andere dames die niet konden komen en we gaan zeker in september/oktober weer! Ik had bedacht dat we dan iets 'lossers' moeten doen, zodat je wat langer met iemand kan kletsen? Aan tafel is heel gezellig maar een beetje meer door elkaar heen is ook leuk! (Of zijn jullie toen ik weg was alsnog stoelendans gaan doen?) Een buffet en dan steeds ergens anders gaan zitten? We zien wel, de intentie is er zeker om het te herhalen wat mij betreft.

Esther nogmaals sterkte, ik vind het knap dat je hier uberhaupt komt vandaag, zou zoiets hebben: ze bekijken het maar even!

Aangezien ik toch niet zoveel heb gegeten :-): spaghetti straks!

o ja, hoe hebben de mannen het gehad??

Geplaatst

Lieve Esther,

Knap dat jullie er toch nog een leuke dag van willen maken, wat heb je een klap gekregen vandaag, en dan nog de miskraam van je schoonzus het hakt er wel in zo.

Het lijkt me een goed idee om even thuis te blijven (als jij je daar goed bij voelt)

Sterkte en liefs

Geplaatst

Esther, wat een vreselijk nieuws! Hoe kan dat nou? Het zag er toch allemaal zo goed uit? Ach meis, aan de antwoorden hierop heb je ook niks want je had gewoon een tp gewild. Vind het zo oneerlijk. Hier was je toch helemaal niet op voorbereid?

Ben zo ontroerd door wat je hebt geschreven. De pijn dat het opeens stopt en de vraag of je nog verder kan en wil of dat je nu eindelijk je leven terug wil.

Goed dat jullie nu even weg gaan. Ik wens jullie heel veel wijsheid en kracht toe!

Een superdikke knuffel van mij!

Babeth, hoe gaat het vandaag met jou?

"Lunchmeiden" was zo benieuwd hoe jullie het vandaag gehad hebben maar nu even helemaal naar van het bericht van Esther...

Geplaatst

He meiden, ik heb veel aan jullie gedacht vandaag!

Ben zo lekker in mijn eigen ding momenteel dat aanhaken met schrijven ook niet echt lukt.

Wil iedereen graag wel een knuffel geven nog. Met name Esther, meissie wat een schok. Ongelooflijk gewoon. Sterkte!

Liefs, xxx

Geplaatst

Ik dacht dat het hier heel druk zou zijn nu? Ze zullen toch niet meer aan tafel zitten... ? Ik zie in ieder geval Spaatje! Was leuk om naast je te zitten meid!

Geplaatst
Ik dacht dat het hier heel druk zou zijn nu? Ze zullen toch niet meer aan tafel zitten... ? Ik zie in ieder geval Spaatje! Was leuk om naast je te zitten meid!

Uitgekletst voor vandaag?;-) Erg grappig trouwens dat we hier 'praten' over eten, ondergoed en van alles naast IVF en we vandaag live toch eigenlijk vooral over de behandelingen hebben gepraat. Volgende keer gaan we zwangerschapskwaaljes bespreken!

Geplaatst

Goed streven henne!!!

Spaatje ik had graag die ampul voor je meegenomen, opsturen lijkt me geen optie Ivm de temp. Ik bewaar 'm alsnog voor je!!!

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat fren, syl en Sab nog aan het borrelen zijn ;-))

Leuk joh!

Geplaatst

Nou meiden de harde kern zit weer aan tafel bij Simpel.

Sandra, Simba en mannen.

Esther een dubbele klap, fijn te horen dat jullie het toch nog een beetje leuk hebben kunnen maken.

Geplaatst

Zara met mij hetzelfde als gisteren, beetje een zeurderige hoofdpijn en veel geslapen , gewoon van de spanning.

Overmorgen 23 weken, ik tel de dagen af en houd me nu voor dat het nagenoeg zondag is.

Succes maandag met de echo!!

Guusje hoe was Antwerpen?

Testr fijn te lezen dat je lekker bezig bent, fijn!!! Ook nog aan de superfucked?

Nico hoe was het examen?

Geplaatst

Nou meiden en mannen geniet er van!

Babeth, ik heb er ook twee van (nu weet ik de echte naam wel en de nicknaam niet meer zeefffff) gehad, dus nu nog maar één te kort dus nog steeds welkom gaat vast goed komen.

Caroline was idd gezellig maar nu heb je nog niet gezoend...dus binnenkort moeten we maar weer iets plannen ;-)

Zara het was gezellig hoor

Geplaatst

hihi, hoezo allemaal verslaafd aan het forum? Elkaar vanmiddag nog gezien en nu volgens mij allemaal al weer hier geweest :-)

Vond het erg gezellig vanmiddag. Eigenlijk vond ik het ook echt bijzonder. Toch bijzonder dat we elkaar alleen van hier kennen en dat de sfeer ook live zo goed is.

Esther, we hebben allemaal aan je gedacht vandaag. Wat vreselijk oneerlijk.

Geplaatst

Lieve meiden,

Volgens mij zijn de lunch meiden uitgeteld en liggen bij te komen van het kletsen...inderdaad: waar blijven de foto's? ; - ) Volgende keer zou ik zeker mee gaan hoor, want dit is wel een bijzonder forum met veel topmeiden, ben ook heel benieuwd naar een live meeting haha, volgens mij net zo druk als het af en toe hier is ; - )

Esther, wat mooi en lief hoe je schrijft hoe jij en je man er mee om gaan, las net in volkskrant magazine nog een stukje over een bekende psych in NL, Kahn, die op een gegeven moment de opmerking maakt: "degene die tegenslag het best kan verdragen, heeft ook de meeste kans op voorspoed" op de een of andere manier dacht ik direct wat een waarheid en wat een gegeven als je afhankelijk bent van de mmm voor die bijzondere wens. Dat is namelijk iets wat het ook zo moeilijk maakt. Wat je ook doet, gezond leven, alles precies doen zoals het hoort, en dan toch heb je geen controle over wat je overkomt. Het is zo'n kunst met dit soort tegenslag om te gaan. Het is zo mooi om te lezen dat jij en je partner juist nu op zo'n moeilijk moment, ook zo die liefde voelen, je hebt het heel mooi geschreven, een rustige avond toegewenst en nog een keer een knuffel!

Zelf heb ik de derde poging ook een telefoontje gehad dat de tp niet doorging. Het was helaas ook nog op het werk. Gelukkig kon ik direct weg, hoe moeilijk dat soms ook is, en hebben mijn collega's de gehele behandelingscycli rekening met me gehouden, ook op dat moment, en kon ik al jankend naar de kelder schieten, fiets nemen en wegwezen. Hubby gebeld en die ook naar huis, en inderdaad, samen bijkomen en verwerken wat je overkomt. Op dat moment geeft dat kracht om het onder ogen te zien.

Hubby is inmiddels bijgekomen van zijn onderzoeksgedeelte van gister. Gelukkig is het goed gegaan, maar het had wel enorme boosheid met zich meegebracht. Ten overstaan van volle wachtkamer kreeg ie zijn potje en plastische instructie en werd een kamertje toegewezen......begreep dat er iemand bij is gekomen om zn boosheid tot bedaren te brengen....

Kan het wel begrijpen. Na alle teleurstelling en inzet, en proberen het "netjes en goed te doen" lijkt bij ons alletwee de rek er een beetje uit te zijn, begin van de week had ik zo bv mijn midcyclische echo afspraak. 08.00 u s ochtens....was er om 7.45, hoor je mensen kletsen in de koffiekamer en zit je te wachten tot je opgeroepen wordt. Kom je de kamer binnen, echografiste en co-assistent ( ok hoort er bij, niet bij na denken..) kan me direct omkleden en plaats nemen in die ...stoel, blijkt de kamer totaal onverwarmd te zijn en ijskoud. Ook ik pissig natuurlijk, en sarcastisch vragen of ze misschien een thermometer in de kamer hebben hangen. "nee, he, hoezo?" nou, het is hier een koelkast, en ik lig hier nogal bloot...antwoord: "ja, je hebt gewoon een beetje pech". Ik: zie anders wel een verwarming, had iemand die bij binnenkomst voor de koffie niet even aan kunnen doen"? geen antwoord. De echo liet niets bijzonders zien, en kon met 10 minuten klappertandend weer weg, bitch die ik ben...vraagt ze: "had u nog vragen\?"nou, misschien kun je er zelf gaan liggen met je onderlichaam bloot en je benen in de lucht, dan snap je misschien wat ik bedoel met temperatuur..."geen vrienden gemaakt, en snel weggegaan..tja.

Het hele verhaal geeft min of meer aan, dan manlief en ik weinig reserves meer hebben, en dat de frustratietolerantie nogal klein is geworden. De wens blijft echter toch groot, hoewel we voelen dat de grens nadert, zijn immers inmiddels 39,5....zou ik het toch heel fijn vinden een laatste poging te wagen. Als ze akkoord gaan, en de uitslagen inderdaad perspectief laten zien, zullen we dus een laatste kans nemen... en alle frustraties voor lief nemen dus..het Hoewel het een verdrietige periode is, zijn er ook mooie momenten. Het is inderdaad de liefde en ook het steeds eerlijker naar elkaar kunnen zijn, ook dat vind ik toch ondanks alle verdriet iedere keer weer fijn om te voelen, dat het elke dag met alles wat er gebeurd, weer elkaar te vinden, te luisteren, en samen alles te beleven. Dat geeft toch weer een bijzonder soort energie. Het blijft een stressvolle periode maar weet zeker dat er ook bijzondere dingen gebeuren als we straks terugkijken..

Ook jullie verhalen hier te lezen, en elkaar hier te vinden helpt. Ook de alledaagse dingen, die allemaal op de een of andere manier in het licht staan van de enorme kinderwens, worden zo bijzonder gebracht, lieve lotgenoten, dikke knuffels, en hoop jullie snel een keertje live te ontmoeten!!! xxx van Eef

Geplaatst

Ah, het is weer druk...

Henne ik heb eigenlijk niet zo heel veel over de behandelingen gepraat? af en toe, maar ook over andere dingen. Weet natuurlijk niet hoe het gegaan is nadat ik weg was? Maar ja, het is nou eenmaal wat ons bindt...

Geplaatst

Babeth, moet moeilijk voor jullie zijn. "Gelukkig" dat je nog wat kan slapen dan gaat de tijd misschien sneller. Hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen!

Sylvie, weer aan het eten? Straks moet je rollend naar huis!

Zag iedereen er vandaag nu uit zoals verwacht of totaal anders?

Geplaatst

Zara we kenden al een paar dames van de foto en filmpje... Degene die ik me echt heel anders had voorgesteld was Kaartje (heb ik ook gezegd tegen haar), op de een of andere manier had ik een ander beeld bij een dierenarts uit Utrecht haha! En verder... niet echt verrassingen zo van huh?

Misschien had iemand dat bij mij wel? Maar we praten hier ook regelmatig over afvallen enzo dus het zal niemand verbaasd hebben dat ik de slankste niet ben...

Geplaatst

Eef, lees jouw bericht pas na mijn post.

Ik vind het heel logisch dat jullie nog maar weinig reserves hebben. Terecht dat jullie er dan ook iets van zeggen als dat nodig is. Je kan het er beter uitgooien dan het opkroppen en er zelf last van krijgen. Misschien dat mensen jullie adviezen ter harte nemen en een volgende keer nog eens nadenken.

Ik hoop heel erg dat er voor jullie nog perspectieven zijn. Is een overstap naar een ander ziekenhuis evt iets wat jullie overwegen of hebben jullie zo al stress genoeg?

Doen wat goed voelt! Heel veel sterkte!

Geplaatst

Zie ik er dan meer of minder uit als een dierenarts? haha. De mensen die hier een foto hebben staan waren wel goed herkenbaar vond ik. Van de rest had ik niet echt een voorstelling.

Geplaatst

Esther, ook van mij nog... vind het echt erg voor jullie... vreselijk oneerlijk... schok er onwijs van...heel veel sterkte samen!

Meiden, vond het erg gezellig en voor herhaling vaatbar!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden