Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk om jullie reacties te lezen over het hebben van een beeld bij iemand en geweldig dat het live ook zo gezellig en als een kippenhok was.

Eef, wat heb je het toch mooi verwoord, de frustraties van nou en je man. Knap dat je ook gewoon bij die echo zei wat je van de situatie dacht! Dat ze er maar bij stil staan de volgende keer.... Wat je zegt over hun advies of ze wel of geen nieuwe poging aangaan....inderdaad als je nog geen goed gevoel hebt na het gesPrek de 21ste elders voor een 2nd opinion te gaan ??maar eerst maar het gesprek afwachten nietwaar?

Esther je had het over mogelijk DD , ik wilde je graag laten weten dat een goede IVF arts die in DD werkte per 1-4 bij geertgen in Elsendorp is begonnen. Wellicht is het tzt nog een idee om daar eens voor een gesprek te gaan ? Hem heb ik destijds gesproken nav de zaadkwaliteit en embryo's , was een rustig en prettig gesprek.

Maar nu eerst even rust uiteraard , ik wilde het je graag laten weten voordat ik het vergeten ben...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zit niet meer aan de borrel hoor. We hebben een soepie gegeten bij mn moeder, maar zijn net thuis en k zt heerlijk in pijama op de bank. Verkoudheidnheb ik de hele dag weten te nderdrukken maar komt er nu in alle hevigheid uit. Vond het echt heel leuk vanmiddag, had toch wel een beetje zorgen of het net zo zou klikken in real life als op het forum, maar die angst was ongegrond. Heb ook echt het gevoel dat ik jullie nu helemaal al jaren ken!

Geplaatst

Ik maakte me helemaal geen zorgen! Ik kon me niet voorstellen dat het niet goed zou gaan... Wel grappig om te zien dat we allemaal hele verschillende types zijn en het toch klikt.

Uhm Kaartje ik had me een dierenarts steviger voorgesteld denk ik (soms worstelen met onwillige dieren)en blond maar dat laatste weet ik niet waarom...

Ik vond het ook superleuk dat IVFSH er was, toevallig in Nederland, moeten we de volgende keer maar afwachten, nou hebben we je in ieder geval ontmoet!

Inderdaad heb ik maar 1 keer een zakdoekje gezien bij jou Fren, ik was zelf ook teveel afgeleid om er op te letten! Vin wilde me trouwens eerst geen hand geven omdat hij zo verkouden was? Wat ik trouwens wel jammer vind, maar dat is mijn eigen schuld omdat ik laat was, is dat ik niet goed op de mannen heb gelet! Ze zaten aan de bar toen ik binnenkwam en ik heb ze allemaal een hand gegeven (Jeroen zelfs 2x haha, die was weer op zijn eigen kruk gaan zitten en ik deed het gewoon nog een keer) maar ik was te gehaast om echt goed te kijken omdat ik wist dat jullie net aan tafel gingen... Dus nou weet ik nog niet veel.

En Sylvie, hoe was het vliegen nou gegaan? Oh nee, je hebt nog geen tijd want je zit nog te pimpelen... Later dan maar.

Geplaatst

Als Syl nu nog pimpelt, krijgen we straks geen helder verslag meer hoor!

Syl, geniet maar lekker hoor. Stress genoeg gehad!

Geplaatst

Vin vond het vliegen echt top! Ze hebben het ook heel leuk gehad, hoewel vin wel aan gaf dat het wel iets moeizamer liep dan bij ons. Maar goed, zij kenden elkaar natuurlijk ook helemaal niet.

Geplaatst

Ten eerste kenden ze elkaar inderdaad helemaal niet en ten tweede zijn het mannen... Het zag er trouwens best gezellig uit toen ik er langs liep.

Er komt niks leuks op tv, ik had juist zin om te gaan bankhangen vanavond! Moet ik dan hier maar blijven?

Geplaatst

Stevig ben ik inderdaad niet haha. Ik heb handige assistentes voor die worstelende dieren (die overigens ook allemaal niet stevig zijn, maar daar hebben we gewoon trucjes voor ;-).

Hebben de mannen bij het vliegen eigenlijk ook foto's gemaakt? Daar ben ik namelijk ook wel nieuwsgierig naar.

Hier kwartiertje geleden toch nog maar wat gegeten. Mijn moeder logeert hier. Ze is vrijdag vanuit Spanje weer hierheen gevlogen ivm een kijkoperatie aan haar knie maandag. Had haar opdracht gegeven om laat te lunchen. Net dus toch maar pasta gemaakt (met romige saus met broccoli, cherrytomaatjes en kip). Zelf maar een klein beetje gegeten, want ik zat nog behoorlijk vol van al die gangen vanmiddag. Eten was overigens wel erg lekker. Dus: goed geregeld Syl-vie.

Geplaatst

Jay vond het vliegen ook erg leuk. Zei net als vin dat het wel wat rustiger was dan bij ons haha. Geen wonder, wij 'kennen' elkaar langer en beter. Die mannen zijn maar zo bij elkaar gegooid. En praten ove ivf doen ze niet echt natuurlijk, dus dan is he even zoeken naar wat wie intressanr vindt. Arme zielen ;-)

Hier ook weer mega hoofdpijn helaas. Twijfel weer over antibiotica. Maar even kijken hoe het morgen gaat. Ga nu eerst slapen. Truste!

Geplaatst

Slaap lekker Henne!

He meiden ik zat net even te denken over de volgende keer en de plek: wat denken jullie van Breda? Ik zit even aan Nico vooral te denken, voor haar is alles natuurlijk ver, maar ook vanuit R'dam, Dordrecht, Hilversum, Terneuzen is het goed te doen. (En voor mij ook natuurlijk :-))

Mag ook best iets anders zijn hoor maar dit kwam zo in me op en het is een leuke stad (die ik verder niet ken hoor, is natuurlijk gevaarlijk om iets voor te stellen...)

Geplaatst

Ik ben voor! Is voor mij ongeveer anderhalf uur rijden. Om te winkelen kom ik er dan ook wel een paar keer per jaar.

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn om gelijk weer wat af te spreken!

Geplaatst

Of misschien meer richting Utrecht? Is voor Esther ook beter te doen volgens mij. En ben ff kwijt waar babeth vandaan moet komen. Ach, tegen die tijd zien wel, toch?

Geplaatst

Hou dames ik log regelmatig in om jullie leuke verhalen te lezen, ja zeg die mannen zo ineens bij elkaar , leuk dat zij het toch ook erg leuk vonden en het vliegen!

Syl en Jeroen als het Goed was ook een leuke afleiding voor jullie!

Henne beterschap!! Fren ook nTuurlijk!!

Ik woon vlakbij Eindhoven, Breda prima, Utrecht ook, auto weet het altijd wel te vinden!!

Geplaatst

Ik dacht eerst ook aan Utrecht maar volgens mij maakt dat voor Esther niet zoveel uit en is het voor Nico iets dichterbij? Ok we zien het wel dan.

Geplaatst

Hey meiden,.

Ik lees dat de lunch erg gezellig wat! Goed zo :-)

Met wie waren jullie uiteindlijk?

Geplaatst

Hey meiden. Leuk om zo jullie verhalen te lezen. Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad! Als er foto's zijn gemaakt dan wil ik ze graag zien hoor!

Wat betreft the next date...breda is voor mij bijna twee uur rijden, utrecht e.o. 1 uur (zonder file). Breda is wel een heel eind hoor!

Maar ik hoor wel wat de plannen worden!

Babeth thanx voor je tip over die arts. verschil met die kliniek en dd is volgens mij wel de uitgebreide screening in dd of niet? Ik zou zo graag nog eens uitgebreid door de molen samen inclusief dat scasa onderzoek. En dan nog 1 poging icm imsi en assistent hatching. En dat doen ze toch echt niet in nederland hé?

Nou ja...vooralsnog staat gerards hoofd nergens naar.

Ik ben moe, domme film gekeken vanavond, veelste veel chinees en hapjes gegeten en een wattenhoofd van het huilen vandaag. Wat kan een mens zich dan leeg voelen zeg.

Slaap lekker allemaal, fijne dag morgen!

Geplaatst

Esther ik begin met jou. Wat een enorme domper zeg, zachtjes uitgedrukt. Syl vertelde het en er trok een hele koude wind door het gezellige praten heen bij binnenkomst. Hoe bedoel je meeleven.... Heel veel sterkte samen, hier zijn geen woorden van troost voor te vinden... En dan ook nog het bericht van je schoonzusje, pff hoeveel kan een mens hebben, ook heel veel sterkte en kracht voor hun..

Ik heb genoten vandaag. Vond het best een klein beetje eng, zo zwanger tussen jullie te zitten hoor, had me voor kunnen stellen dat het voor jullie moeilijk had kunnen zijn om te zien. Het gevoel heb ik niet gehad gelukkig....

Ja het eten vanavond was weer heerlijk in hetzelfde eettentje.... Asperges met zalm hmmmmm. Was heel gezellig en leuke afsluiter.

Caro jammer dat je "voor niks" zo vroeg bent weggegaan, maar ja zou ook zonde geweest zijn als je het gemist had.

Breda voor volgende meeting is prima hoor.

Paul heeft voornamelijk opgevouwen gezeten in het vliegtuigje, maar vond het een leuke ervaring.

Ik ga een adreslijst maken en zal die op vraag van de dames naar iedereen doormailen (was de vraag van de dames om deze aan iedereen door te mailen). Heb van de dames vanmiddag de adressen al gehad en die van nico heb ik ook al. Willen de andere vaste schrijvers van dit topic hun adres aan mijn pb-en????? Kan ik jullie ook een geboorte kaartje sturen!!! In mijn contactlijst van msn is het een rommeltje dus als iedereen mij ook een pb-tje kan sturen met e-mail adres, die ik dan ook gelijk bij de adressenlijst zet.

Ben even leeg verder voor vandaag dus als ik weer eens vergeten ben om ergens op te reageren sorry!!

Geplaatst

Laten we het dan maar op Utrecht (of omgeving) houden dan.

Ik moet zeggen Sandra dat ik eigenlijk niet zo op de drie buiken heb gelet! Ze zaten toch redelijk onder tafel he, viel niet heel erg op. Kan me wel voorstellen dat je het een beetje eng vond maar volgens mij heeft niemand er 'last' van gehad! Lig je alweer lekker in je hotelbedje?

Ik ga ook maar eens slapen, toch wel een vermoeiende dag! Welterusten allemaal!

Geplaatst

hoi hoi

nog even voordat ik mijn bed op zoek

Fren, we zitten behoorlijk op hete kolen vanwege de verkorting van de baarmoederhals, op dat bericht hadden we dinsdag absoluut niet gerekend. De arts is gekukkig niet echt ongerust (snapt onsze angst volkomen) maar omdat ik geen harde buiken, geen bloedverlies heb, er geen spanning op de baarmoedermond is, er een cerclage geplaatst is en het een kindje is ziet alles er voorspoedig uit.

We weten dat er dames zijn die met een korte hals de zwangerschap volledig kunnen uitdragen maar we weten uit ervaring dat het in een dag kan veranderen.....

We hebben geen andere optie als ons gemak te houden en te wachten dat we tenminste de 24 weken gehaald hebben, dat is de termijn dat een ziekenhuis iets kan doen, longrijping, weeenremming etc., mocht het kindje dan alsnog geboren worden dan heeft het een kansje te overleven....

Maar goed, alles is nog steeds rustig en we wachten geduldig af zeg maar.

Sandra wat leuk van die adressen, ik zal je mijn gegevens doorsturen, tuurlijk ontvang ik graag tzt een kaartje van jullie! Leuk om te lezen dat jullie het ook zo leuk hebben gehad.

Esther, inderdaad, de onderzoeken en de extra methodes die ze in DD doen doen ze in NL inderdaad niet, ergens hoop ik dat doordat die ene arts overgestapt is er wat verandering gaat komen maar ja, dat zal ook ergens op hoger hand toegestaan moeten gaan worden uiteraard en aangezien NL op vruchtbaarheidsgebied vaak wat achter de feiten aanloopt....

Maar goed, net als dat SCSA onderzoek en Imsi en Picsi, waarom zou het verboden moeten zijn? maar ja, weer een ander hoofdstuk.

Ook Gerard heeft hier natuurlijk een klap van gekregen, logisch.

Lieverd neem samen alle tijd maar als je met DD in gesprek wil, houd dan wel rekening met een wachttijd van 2 maanden voor het intakegesprek.

leifs

Babeth

Geplaatst

Hi lieve Esther, wat zijn we allemaal geschrokken van jouw bericht vandaag....Wat ontzettend naar! Meis, ik kan niet anders zeggen dat ik heel erg met je meeleef en ik hoop dat Gerard en jij deze klap weer te boven komen. Fijn dat jullie samen zo sterk zijn.

Ik ben weer terug van mijn tripje Zeeland, moe, dus ga zo mijn bedje in. Maar ik wilde natuurlijk nog wel even laten weten dat ik het ook heel gezellig heb gevonden! Heel leuk om iedereen te zien! Complimenten ook aan Sylvie, het was een heerlijke lunch!

Ik vond het ook wel een beetje spannend om zo met mijn buikje bij jullie aan te komen zetten, het is toch ook wel weer confronterend misschien. Maar ik had het gevoel dat jullie het allemaal gelukkig wel oke vonden (Roestvlek, bedankt voor het lieve complimentje over mijn buikje), daar was ik blij mee. Kaartje had het wel extra zwaar, die zat 'gedriehoekt, tussen de zwangeren ;-), hopelijk heeft het geholpen Kaartje!

Ik vond het heel fijn om lekker te kunnen kletsen over onze ervaringen, maar ik vond het ook heel leuk om jullie gewoon een keertje te zien, dank allemaal voor de gezellige middag!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hehe daar ben ik. Nog even aan de bar gehangen en nu eindelijk in bed.

Ik vond het heel bijzonder om jullie te ontmoeten. In de kerk was het ook of supergezellig, de mannen kwamen ook meer los en daarna voor ronde 2 weer bij Simpel. Waar ik overigens braaf 2 voorgerechtjes heb genomen.

Utrecht of Breda maakt mij niets uit.

Ben moe en ga mijn ogen sluiten.

Geplaatst

Ben benieuwd naar de foto's.

Zullen de volgende keer de mannen meegaan, denk het niet. Als er nou een vliegveld in de buurt zit kan ik Jeroen daar naar toe sturen :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden