Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sylvie, op de valreep: gefeliciteerd met je verjaardag!

Henne, gefeliciteerd met de mooie compacte cryo. Kan me voorstellen dat je er geen goed gevoel bij hebt, na zo'n rommelige dag als vandaag en na 7 eerdere tp's. Aan de andere kant.....mooie embryo's hebben geven nog steeds veel kans op een goede afloop en dat je er geen goed gevoel bij hebt zegt helemaal niks (ik kan het weten). Sterkte in de komende wachtweken....

IVFsh, fijne terugvlucht!

Esther, je vroeg of eicel-invriezing wat voor jullie zou zijn. Ik las vandaag dat de wachtlijst alweer een jaar is daarvoor dus als je dit wilt laten doen, lijkt het me verstandig om het snel eens te bespreken in het ziekenhuis. Verder een dikke knuffel, wat moet dit toch een rotperiode voor jullie zijn....

Ben vandaag de hele dag lekker buiten geweest, heerlijk! Mijn feeder heeft me niet verwend vandaag want ik heb asperges bij mijn ouders gegeten ;-). Ook lekker.

Ik duik mijn bedje in,

Liefs, Laika

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat jammer Fren dat je gaat opzeggen, opschorten en toch je contributie betalen? Wel goed om af te reageren hockey lijkt mij.

Laika vind het wel grappig met je feeder.

Ik duik er ook in, zal vanuit bed nog wel even komen spieken.

Welterusten.

Geplaatst

Ivfsh en Henne, succes met broeden. Hopelijk straks goed nieuws voor jullie allebei. Dan kan meteen onze topicnaam weer eens even goed aangepast worden. We lopen namelijk nog een beetje achter...

Simba, zo te horen wel verstandig om wat rustiger aan te doen. Nu toch nog wel erg vroeg om al geboren te worden.

Babeth, tijd gaat gestaag vooruit. Denk je dat je straks weer wat meer vertrouwen gaat hebben?

Syl-vie, vervelend hoor die hooikoort. Heb er zelf gelukkig geen last van. Mijn vader heeft er ook enorm veel last van. Die loopt de hele zomerperiode te snotteren en met traanogen. Hoop dat de medicatie gaat aanslaan. Mijn vader reageert heel goed op claritine. Van andere middelen (ook met zelfde werkzame) stof heeft hij veel minder profijt. Kan dus echt wel uitmaken wat voor je werkt.

Rubster, wat een gedoe met die badkamer. Kan me voorstellen dat je het zat bent. Mijn zusje heeft vorig jaar lekkage gehad. Uiteindelijk grootste deel van haar flat waterschade (vloer, wanden). Gelukkig netjes gerepareerd en verzekerd, maar toch.

Fren, niet echt meegedacht van je hockeyclub. Ik geloof dat ik gevoelsmatig ook gewoon nu niet zou inschrijven. Eerst maar even afwachten. Hopelijk komt je positieve voorgevoel uit.

Verder ben ik het even kwijt. Te moe om terug te kijken op vorige pagina. Ga gauw even de hond uitlaten en dan lekker slapen.

Geplaatst

hoi guusje, toch succes morgen gewenst, duim dat t er goed uit ziet, snap je gelatenheid goed. Het is gewoon n enorme domper wat er gebeurt, k hoop toch dat de komende behandeling iets positiefs brengt, zorg goed voor elkaar en probeer toch wat leuke dingen te doen, als t jullie maar op andere gedachten brengt en wat ontspant, t is al stressvol genoeg. Knuffel voor jou.

Geplaatst

Toch nog een paar meiden wakker...

Vanmiddag even slikken: moest dochtertje van een vriendin ophalen bij de peuterspeelzaal en naast me stond een stralende zwangere dame die uitgebreid aan het vertellen was over haar echo, kwaaltjes en hoe snel het eigenlijk allemaal gaat bij de derde... En vast heel makkelijk zwanger, dacht ik er grommend bij... slaat nergens op want dat weet ik natuurlijk niet maar het klonk allemaal zo luchtig en makkelijk. Kan het de ene keer beter hebben dan de andere keer. Kwam die peuterspeelzaal binnen en het was dezelfde juf die mijn dochter heeft gehad, kon alleen maar denken: hier had ik nu graag voor mijn eigen kindje gestaan, ging er altijd helemaal van uit dat ik alles nog een keer zou mogen beleven maar nu... pfff.

Sorry, ik zeur, maar dat mag hier he?

Welterusten!

Geplaatst

Zeuren mag hier natuurlijk!! Snap je gevoel heel goed, maar je moet er ook niet te lang bij stil staan, voor je eigen gemoedsrust.

Syl, ik zeg de hockey op, maar als ik niet zwanger wordt ga ik gewoon weer spelen hoor in september. Maar het is nu even de slimste stap.

Ik ga ook lekker slapen, weltrusten!

Geplaatst

Caroline zeur maar want het is ook irritant. Bij elke zwangere vrouw denk ik k*twijf. Behalve bij jullie dan :-)

Fran heel verstandig want hockey is niet goed tijdens je aankomende zw.

Ga nu ook echt slapen!

Geplaatst

Ik ben de eerste hier vanmorgen, dat betekend hopelijk dat iedereen lekker geslapen heeft.

Weet niet meer wie het vroeg maar voel de kleine nog steeds niet echt. Denk dat alles naar boven aan het groeien is aan mijn banden te voelen en dat de beweegplekjes natuurlijk meebewegen. Wil niet weer als een gek naar de gyn, omdat ik het zat ben om steeds voor "niks" te gaan. Deze onzekerheden horen er allemaal bij en over anderhalve week is er weer controle dus dat wacht ik gewoon netjes en rustig af. Ook al zou het niet goed zijn waar ik echt niet van uit ga hoor!! dan nog kan daar niks aan gedaan worden. Zit mijn tijd uit en ontspan........ Van het weekend komen mijn ouders en vieren we Paul zijn verjaardag in 2 x dus afleiding genoeg dacht ik zo en voor ik het weet is het 2 mei en dan ga ik samen met schoonmoeders naar de gyn voor een prachtige controle!!

Caroline heel begrijpelijk hoe je je voelt. Dit is iets wat je zo graag nog eens meemaakt en dan kan je het van anderen gewoon niet hebben. Wij dachten ook altijd hetzelfde als syl als we een zw zagen lopen..... Stout he?

Hopelijk is het weer wat naar de achtergrond geschoven en kan je weer vooruitkijken.

Geplaatst

San werkt de appelsaptruc niet? Dat drink je normaal ook al he? Misschien dat de kleine er dan aan went. En als jij je zorgen maakt, moet je gewoon de gyn bellen! Beter tien keer te vaak, dan één keer te weinig. Echt rust heb je ook niet als je je stiekem toch zorgen makt...

Hier redelijk geslapen, wel erg vroeg wakker. J. moest om 7 uur de deur uit, net op mijn vrije dag grrr..... Maar heb dit uur al nuttig besteed door online een voorraad broeken te bestellen haha. Ik was het gisteren opeens ook zo zat. Heb vorig jaar nauwelijks zomerkleren gekocht omdat ik 1) hoopte zwanger te worden en 2) gewoon geen geld had met J. in de ww. Nu is dus én alles versleten, bovendien zijn er van de zwangerschap twee kilootjes om m'n buik en heupen blijven hangen, dus niet alles past echt lekker meer. Wil komend weekend even flink opruiming houden en dan maar eens kijken wat ik nieuw in kan slaan. Zwanger of niet, kan moeilijk in mn blote kont naar mijn werk ;-) En omdat broeken het moeilijkst zijn altijd, daar maar mee begonnen. Echt winkelen is natuurlijk veel leuker, maar dat komt er voorlopig niet van. Hoorde gisteren dat mijn schoonouders geboekt hebben. Ze komen 31 mei, dus over zes weekjes. Betekent dat we in zes weken de hele hut moeten schoonmaken. Niet omdat zij zo pietluttig zijn, maar omdat ik niet wil dat ze denken dat....nou ja jullie snappen het wel, hihi.

Eef, veel succes vandaag. Guusje rot van dat ontslag, maakt alles direct weer onzeker. Maar gewoon doorgaan met de behandeling, zekerheid heb je toch nooit.

Caro ik snap dat gevoel. Hoewel ik moet zeggen dat ik de laatste tijd meer bewust naar zwangere vrouwen kijk met de gedachte; zo loop ik er straks ook bij. Maar ja, of dat zo is moeten we ook maar afwachten, zucht. WACHTEN, aaargghhh.

Zit hier te gapen, dus denk dat ik stiekem nog even terug in bed kruip. 't is m'n vrije dag tenslotte...

Geplaatst

goeiemorgen dames....

Dublin..wat vervelend die aften in je mond...en dat je zoveel zwangerschapskwaaltjes hebt, waardoor je je ook niet optimaal voelt, maar ik hoop voor je dat deze over een tijdje verdwijnen!!! sterkte!!! en dan het verhaal van je cystes...was het maar zo dat door een schrijffout van de arts ze opeens gekrompen zijn...helaas...

Henne...een goeie embryo terug!! toppie...maar ik snap je dubbele gevoel wel hoor...dat je het zat bent, is logisch en ondanks dat het voor Esther en mij oa. nu zwaar is, niet ondankbaar zijn...maar dat komt omdat je je nu zo voelt...je hebt een drukke week achter de rug, die niet helemaal gelopen is zoals jij/jullie liever had/hadden gezien. Komt misschien denk ik ook nog bij dat deze cryo tp redelijk snel is na de vorige tp, die helaas mis is gelopen, terwijl je zo positief was!het onverschillige maakt dat je er deze keer misschien niet zo veel mee bezig bent en dan vliegt de tijd ook voorbij en voor je het weet heb je een positieve test in handen...meid...probeer vandaag lekker wat zonnestraaltjes op te nemen (wel goed smeren!) en effe lekker bijkomen van alles wat er de laatste dagen is gebeurd! geniet ervan, samen met J.!!!

Rubster...wow...-1,4 kg!!! goed zeg!!! en volhouden!!!!

Fren...denk dat het een goeie beslissing is om te stoppen (mss tijdelijk) met hockey...wel jammer dat ze zich zo opstellen...bij ons kun je je abo bevriezen, dus dan betaal je ook geen maandelijkse kosten...is wel een max. periode aan verbonden geloof ik...en al helemaal dus een goeie beslissing omdat je gewoon helemaal zwanger gaat worden!!!

Eef...moeilijk waar jullie doorheen moeten...vandaag het gesprek in Amsterdam voor de uitslagen en de mogelijkheid voor de laatste behandeling...hè...ik vind dat zo naar klinken, de laatste behandeling..., maar ik hoop dan wel dat deze jullie het gewenste resultaat brengt!!! sterkte!!!

Simba...oei...das effe schrikken...harde buiken...kan helaas (nog) niet zeggen, ik weet hoe je je voelt, want zover ben ik nog niet gekomen...hahaha...en dan ook nog een spastische darm erbij...not nice...hoop dat je je nu weer wat beter voelt en dan toch maar wat rustiger aan doen meid!!!

Caroline...wat fijn dat je nu alle meds bij elkaar hebt!! scheelt toch wel weer aan kosten!...en zeur maar lekker hier hoor!!! wij zijn er voor je...ik denk het ook bij elke zwangere vrouw...oh nee...daar heb je weer zo een...(net ls Syl trouwens niet bij jullie!!!!)...

Guusje...ook jullie mogen weer opstarten...succes vandaag bij de uitgangsecho en dan moet je dus wachten op je bongi en kun je beginnen...succes meid!!! Misschien is het wel goed dat het zo snel gebeurt, kun je er minder bij stil staan en minder aan denken, maar af en toe wat tijd en nog wat extra rust misschien is ook niet verkeerd...

Had je vriend al iets gehoord over een nieuwe baan???

Babeth...alweer een dagje voorbij...fijn dat je het weer iets positiever inziet!!! we slepen je er wel door heen!!!

San...meissie toch...lijkt me echt niet fijn als je de kleine wat minder voelt, maar misschien is ie moe en heeft ie ook last van het warme weer en doet ie het effe rustiger aan...blijf maar rustig aan doen en niet te veel!!!!

Syl...weer goed geslapen vannacht??? of niet??? nog rare dingen gedroomd??? ik weet die van mij in elk geval niet meer...weet dus ook eigenlijk niet meer of ie vreemd was...hahahaha...

Roestvlek...blij trouwens dat alles goed ws met je vriend...idd de piekmomenten vermijden en goed insmeren...dat is dan de optie...sterkte!!

ivfsh...jippie...weer bij je mannetje...hoop dat de vlucht goed is gegaan en dat je nu weer in zijn armen ligt!!!!

gisteren gesprekje met mijn vader over onze financiën gehad...hij wist het zelf ook niet meer...we gaan samen een plan opstellen en dan komen we er hopelijk uit!

vanochtend al verrast door twee collega's...het is secretaresse-dag en ik heb een potje met 3 hyacinthen gekregen en een groot chocolade-ei...(wat ik dus niet mag hebben..., maar toch gewoon op ga eten..hahahahaha)...vanavond dan weer meetmoment en morgen lekker vrij...

oja...ik draag normaal een bril als ik niet hoef te sporten, dus op alle dagen van de week eigenlijk behalve op donderdag en vrijdag...en op een dag dat ik moet vervangen..ben idd geslaagd voor een nieuw montuur..waarschijnlijk is ie vrijdag of zaterdag al klaar...zal dan ook meteen een foto plaatsen, met mijn oude en mijn nieuwe bril...montuurvorm is ongeveer gelijk maar heb nu een hele andere kleur...ben normaal niet zo van de kleurige monturen, maar heb nu rood...voorheen had ik zwart...[ATTACH=CONFIG]1223[/ATTACH]

fijne dag vandaag, geniet lekker van het zonnetje als je buiten gaat zitten, smeer je goed in en tot laterssss!!!!

Geplaatst

Goedemorgen, hier heerlijk geslapen gelukkig maar met veel spierpijn opgestaan.

Ja Sandra wij hebben dezelfde gedachte als we een zwangere zien/zagen lopen, wel grappig. Je moet toch ergens tegenaan schoppen!

En als je twijfelt bel dan de gyn, zoals Henne zegt beter te vaak als te weinig. Er is een voorgeschiedenis en dat snapt hij echt wel. Misschien is het wel een slaaphoofd :-)

Henne ik koop nooit kleren via internet. Ben geen fan van winkelen maar ik moet het wel kunnen passen zonder dat ik daarna nog van alles moet doen om het weer terug te sturen, of ik bedoel volgens laat ik het dan maar liggen als het niet past. Daar ben ik volgens mij slecht in. Vindt het eingelijk alleen leuk om voor juwelen te winkelen maar dat gaat even niet.....

Nico ben heel benieuwd naar je bril, moet ook weer eens een nieuwe kopen.

Geplaatst

Ik ben dol op winkelen....maar het is nogal vermoeiend en broeken passen nooit. Online vind ik super makkelijk. Bij de meeste shops is terugsturen een kwestie van etiket erop plakken en naar het postkantoor brengen. Laatst moest ik het wel eerst online aanmelden en toen was ik 'n inlog kwijt, irritant!!! Juwelen winkelen, ook leuk! Moet nog steeds een nieuw horloge. Had voor mijn afstuderen van mijn ouders een Calvin Klein gekregen, die ik nog steeds erg mooi vind, maar de band is stuk. Repareren kan niet en een nieuwe kost bijna net zoveel als een nieuw horloge, grrrrr. Loop nu al een jaar zonder, dus vraag me af of ik er eentje nodig heb. Wat ik mooi vind is zoooo duur. Misschien toch maar een lot kopen voor koninginnedag....;-)

Geplaatst

nou zeg...kijk ik hier uit mijn raam, zie ik twee vliegen sexen...het moet niet gekker worden...hahahahahahaha...bah bah...

Syl...spierpijn...das minder...van het in de tuin werken natuurlijk...meestal is het de tweede dag op zijn hoogtepunt...dus als dit dag 1 is...dan vrees ik dat het nog ietsje erger gaat worden...hoop natuurlijk van niet!!! goed blijven rekken en strekken meid!! misschien dat het iets helpt!!

San...ik was al eerder begonnen aan het berichtje, maar kreeg een collega op mijn kamer...vandaar dat het bij mij zo lang duurde...hahahaha....en mss dan toch idd maar even bellen als je het echt niet vertrouwd...

liefs,

nico

Geplaatst

hahaha niko, moet zo lachen om je sexende vliegen!!! Dat zie jij dan weer...

Ik heb een heel ander dilemma qua winkelen; ik vind het ansich wel leuk, maar voordat ik af ging vallen begon het me steeds meer tegen te staan omdat ik gewoon bijna niet meer in normale winkels kon slagen. Toe inderdaad online veel gesjopt, en ik vind het wel erg relaxed (de postbode vond het ook erg grappiug: pakketje van wehkamp voor... wehkamp. Alsof ik die natuurlijk nog nooit eerder gehoord had). Nu een ander dilemma; ik heb nu een zeer gangbare maat (40-42) maar ik weet niet meer wat ik leuk vind en niet. Ben mn referentiekader kwijt zeg maar... Lastig. Maar goed, toch volledig blut hier, dus sjoppen zit er toch niet in!

Nog een week, dan gaat eindelijk de eerste spuit er in, spannend hoor!!

Geplaatst

Henne hoop dat je broeken die je besteld hebt allemaal als gegoten zitten. Maar wie weet vind je baas het wel lekker als je in je blote kont naar je werk komt;) Lekker nog even in je bedje kruipen heerlijk.

Leuk dat je schoonouders op bezoek komen!!!!! Is al weer even geleden toch? en over 6 weken, dan heb je in ieder geval de tijd om te poetsen en kan je het in etappes doen en hoeft het niet in 1 keer. Zou zonde van je energie zijn en die kan je beter gebruiken om te relaxen in de zon.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ja ik kwam dus thuis en het gaatje wat dus echt een vinger was is nu een gat van 6 bij 15 cm schat ik. Ziet er niet uit. Er moet een nieuw onderzoek komen. Ben zo benieuwd wat de verzekering en de Vve gaat zeggen.

We gaan 2e paasdag naar Nieuwegein, naar Hornbach om naar nieuwe badkamer te kijken. Vind het best spannend. Is de 1e grote klus die we gaan doen in dit huis.

Sandra, hoop dat je de kleine straks lekker voelt schoppen en anders gewoon bellen.

Verder hoop ik vanmiddag mijn fiets te mogen ophalen. Ben geen sportieveling, maar wil vanavond toch even op de fiets naar het zwembad. Veel te mooi weer om in de auto te zitten. En heb ik mijn beweging er weer opzitten. Neem ik Alwins sporttas wel voor lief.

Henne, wat balen dat je er geen lekker gevoel bij hebt zeg!!! Succes en hopen dat je broeken die je hebt besteld goed zitten.

Fijne dag en sterkte voor een ieder die het nodig heeft.

GRoetjes

Ruby

Geplaatst

Nico ja hoor dacht hetzelfde als Fran, moet jij weer zien 2 sexende vliegen hihihihi.

Kleding kopen voor welk postuur is toch lastig. Volgens mij zijn er weinig dames die alles wat ze pakken gelijk passen. Het is te krap, te wijd, te kort of te lang. De modemakers gaan geloof ik nog steeds uit van een ideaal wat al lang niet meer bestaat. Maar ja om van elk truitje nou 4 verschillende modelletjes te laten maken...... hmmm dilemma

Geplaatst

Grrrr, nou lig ik nog niet in bed! Kan er net zo goed uitblijven, maar dan stort ik straks natuurlijk in.

Fren dat herken ik wel! Ik ben natuurlijk precies in de tijd dat iedereen een 'eigen stijl' ontwikkelt ziek geweest. En nu weet ik niet zo heel erg goed wat ik dan leuk vind en wat 'mij' is. In moeie periodes koop ik vooral heel basic en onopvallend, wat ik dan in betere periodes heel saai vind. In de goede periodes koop ik veel opvallender dingen, die ik vervolgens nauwelijks draag. Zo heb ik een (geweldige!) knalroze jurk met bloemen. Iedereen vind 'm super, maar ik moet me echt goed voelen om die aan te trekken. Ook en hele leuke spijkerjurk met een wijde rok. Zelfde verhaal. En nu ik mn haar korter heb, staat alles ook weer anders....zucht.... En zomers heb ik ook nog eens een benencomplex omdat ik ondanks m'n maatje 34/36 en dunne bovenlijf dus nogal stevige benen heb en hele rare enkels. Net of ik vocht vasthou, maar het is vet. Ja, heb je ergens op je lijf vet, zit het daar! Mijn oma had dat ook, mijn moeder een beetje.... maar ik zit er nu dus mee als het laarzenseizoen voorbij is (trouwens, laarzen kopen is ook een drama). Pas als ik een beetje een kleurtje heb (wat ook niet snel gaat) en het hoogzomer is of bloedheet, trek ik een rok aan. Hihi, nieuw onderwerp: kleding- en shopfrustraties!

San, mijn schoonhouders waren hier voor ons trouwen. Dus dan ruim een half jaar geleden als ze er weer zijn. Meestal komen ze zo eens per jaar wel. Hoop alleen heel erg dat ik dan wel zwanger ben. Ze zijn enorm lief, maar ik denk dat ik het niet trek als ze met goede adviezen komen, hoe lief bedoeld ook. Hoewel ze de vorige keer wel een beter beeld hebben gekregen van alles toen ze me de dag na de punctie door het huis zagen strompelen ;-) Nou ja, we zien wel. Heb trouwens rugpijn en buikpijn. Schuif het maar op de tp. Niet over nadenken.

Geplaatst

Het is hier alweer gezellig, met kledingproblemen. Ik heb natuurlijk een grote maat dus koop ook bij Wehkamp, Neckermann en Miss Etam en soms H&M maar die van ons heeft geen grote maten helaas. Mijn beste vriendin en ik (zij heeft ook een grote maat) hebben altijd als afvaldoel: in gewone winkels kleding kunnen kopen, dus afvallen tot maat Fran zeg maar :-), maar ja, die heeft nu kennelijk weer een stijlprobleem! Zo is er altijd wat.

Grappig wat jij zegt van je enkels Henne, in mijn studentenhuis woonde een meisje dat superslank was, maar alleen dikke enkels had! Zij had zich erbij neergelegd en droeg gewoon slippers en alles wat ze leuk vond, moet jij ook maar doen.

Ik ben er trouwens alweer overheen hoor, die zwangere vrouw... Blijf daar niet echt in hangen, had ik trouwens geen tijd voor want toen ik peutertje had opgehaald was het klep klep klep...

Sandra ik zat te denken: heb jij een voor- of achterliggende placenta? Ik had namelijk een voorliggende, wat betekent dat je je baby altijd minder voelt bewegen dan bij achterliggend. Ik heb ook wel eens een extra echo laten maken omdat ik me zorgen maakte en probeerde van alles om iets te voelen maar soms ging dat gewoon niet. As je echt gestresst bent erdoor zou ik toch maar bellen ! Bij mij zeiden ze toen ook: bij ongerustheid bellen, al is het iedere dag!

Geplaatst

henne lig je al weer in je bed????

Hier ontzettend boos, nu hebben we de tuin op orde en kunnen de katten veilig naar buiten zonder uit de tuin te breken. Zitten hier teken in de tuin!!!! Sylvester heeft er een aantal rond zijn ogen en Waspoes zover ik kan zien 1. Vanmiddag dus naar de dierenarts.... lekker hoor door die rotparasieten moeten mijn katten nu dus binnen blijven de rest van de zomer ben ik bang. En natuurlijk niet vergeten onszelf te controleren. Is toch om zot van te worden. Elke keer als ik in de tuin gezeten heb dus. Heb al een keer een beet van een besmette teek gehad rond mijn eerste zwangerschapd ie uitmonde in een miskraam en flink aan de anti biotica gezeten. Hier zaten we nou net op te wachten....

Zo genoeg geklaagt kan er toch niks aan doen.

Caro ik heb een voorliggende placenta... dus wist dat ik minder kon gaan voelen. Het is alleen nu paar dagen beduidend minder/anders. Ik wacht het nog even af.

Geplaatst

Jeetje Sandra heb je echt een miskraam gehad door een tekenbeet? Getverdemme zeg! Kun je niet een insectenverdelger laten komen ofzo? Het zou toch te gek zijn als je de hele zomer niet in de tuin kunt!

Geplaatst

Nee niet door de tekenbeet, althans ze zeggen dat het er niks mee te maken had. Het viel alleen wel samen met de miskraam. Op de dag dat ik de uitslag van de bloeduislagen kreeg en ik dus wist dat het een besmette teek geweest was kreeg ik ook de bloeduislag van de miskraam. Samenloop van omstandigheden zeg maar.

Verdelgen heeft geen zin dat kan volgens mij ook niet. Gelukkig woon ik hier niet al te lang meer dus zit mijn tijd wel uit. Ik laat me niet uit de tuin jagen hoor. Gewoon goed op mezelf letten zeg maar.

Geplaatst

Sandra, naar de dierenarts gaan met je katten is niet nodig hoor. Gewoon met een tekenpincet de teken verwijderen (gewoon zo'n zelfde pincet als voor mensen). Over teek heen zo dicht mogeljik bij de huid zetten en draaien tot hij loskomt (links of rechts om maakt niet uit, dat is een fabeltje). Niet ontsmetten voor je de teek verwijdert, daarna kan natuurlijk wel. Daarna gewoon opletten of er geen rode plek of bult komt.

Als je even bij dierenarts of dierenwinkel pipetjes Frontline haalt en elke 4 weken tussen de schouderbladen toedient gaan de teken gewoon dood. Zie je er dan nog wel eentje gewoon verwijderen. Na pipetje kunnen je katjes gewoon weer naar buiten hoor.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden