Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohhhh fren dat klinkt goed die tiramisu hmmmmmmmmm, leuk dat de film een succes was maar lastig met zo'n klaagzang hihi, kon je je gezicht een beetje in een plooi houden?

Sen ik heb zo ook geen idee, lekker de bossen in? Of samen naar de bios en een hapje eten? Of ergens in een gezellig plaatje terrasje pikken en mensen kijken ?

Morgen onweer? Hè bah

Ik kijk nog even tv en dan dadelijk naar bed,

Welterusten alvast

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kwam even langs om welterusten te wensen,

Henne, sterkte, gedverderrie, was net zo lekker weggebleven...rustig aan doen, wie weet brengt het werk wat afleiding? hoe dan ook, heel spannend allemaal, knuffel

Sylvie, mooie bakplaat daar op de camping ; - )

Nico, nu weet ik hoe ik aan die hawaiaanse yogi kom, door al die bloemetjes bij je smiley's? Beetje rustig aan met die bongi dans ok?

Guusje, mooie foto's ; - ) ziet er bekend uit, hoewel wij vaker voor Langevelderslag kiezen, en bloemendaal, hoe dan ook geweldig dat het nu al kan, zo'n stranddag ; - )

Sen, Tja, niet winkelen en niet naar het strand...fietsen? wandelen? naar het bos? gewoon lekker thuis relaxen in de tuin? dagje thermen? Wat je ook doet, hoop dat je een beetje kunt relaxen

Hier een avondje weg, etentje met onbekenden via via werk van manlief gerelateerd. Daar kwam ie weer, tussen de verhalen over kinderen, kleinkinderen en werk: "hoeveel kinderen hebben jullie" Manlief nogal exact aangeleg: nou nul. Er werd overheen gepraat, en rest van de avond niet meer op teruggekomen. Het was een gezellige avond, maar denk dat ik voortaan toch gewoon ga zeggen dat we wel graag kinderen willen, maar dat het niet is gelukt. Schept iets meer duidelijkheid, en leidt tot wat minder ongemakkelijkheid hoop ik.

Iedereen een knuffel, ook 1 voor Zara, hoe zou het gaan met haar? We denken aan je, liefs xxx

Geplaatst

Zo ik lag gisteravond laveloos op de bank, niet van de drank, maar gezonde moeheid en een beetje bekkenpijn en bedacht me dat ik de hele middag/avond niet achter de laptop gezeten had. Wat een prestatie en dat zonder internetstoring......

Ik ga een kijken of ik het nog allemaal een beetje onthouden heb.

Fran leuke bikini, hopelijk kan je er deze zomer lekker vaak in bakken. Lijkt me moeilijk negatieve dingen te horen over je beste vriend. Gelukkig was de film leuk. En dan de tiramisu, ik wil ook wel een hapje...

Guusje leuke foto's van het strand. Er was nog aardig wat volk op het strand 's avonds. Gezellig met een hele groep en pizza eten hmmmmmm.

Syl zucht, hopelijk kan je wat genieten op de camping als je buitenechtelijke relatie met de wc pot afgelopen is;). Lekker hoor wokken op die geile bakplat hihi.

Henne we slepen je de komende 2 weken wel door. Zo slopend en onzeker en stressvol...... Hou je goed, meer kan ik niet zeggen. Ja dat alles wat je zegt zo bekent klinkt maar dat weet je nu zo onderhand wel en je kan er niks mee. Net wat Babeth zegt, moeilijk vergelijken.

Babeth dus er is geverft, lekker he? Wanneer gaat de rest gedaan worden? Hier is de kledingkast nog in elkaar gezet, P heeft de schommelstoel ook al beneden gezet. Alleen de commode en het ledikant nog naar beneden en dan kan ik plaatjes gaan plakken. Ja als dit projectje klaar is hebben we nog genoeg te doen. Voor de bevalling moeten we toch weten welk behang we in de nieuwe woning willen en wat op de vloer en bij wie we dat gaan bestellen. Als het zo door gaat hebben we in september al de sleutel en P wil maar 2 maanden dubbele lasten. Dat gaat nog een hele uitdaging worden, maar ook een hele leuke. Ik baal alleen dat ik waarschijnlijk niet echt veel mee kan klussen, maar de rede daarvoor is natuurlijk wel helemaal te gek........

Nico hopelijk helpt jou bongi dans de dames over de streep die er op zitten te wachten. Je hebt het weer lekker druk gehad en ook nog van het weer genoten. Toppie meis...

Kaartje als alles meezit dus over een week of 5 fm en punctie in je vakantie!! Geweldig zeg.

Spaatje idd geen rare aantekening dus in je dossier. In ieder geval fijn om te horen.

Wij hebben gister middag nog even over een soort van straatfeest geslentert hier. Was heerlijk om er even uit te zijn. En dus nog stukje gefietst gister avond.

Voor mijn schoonmoeder hebben we een mooie bos bloemen gekocht, grote doos Merci en ik heb een cake gebakken in een springvorm. Hier smeer ik straks nog banketbakkersroom (ook zelf gemaakt) op en dan verse aardbeitjes en slagroom voor bij de koffie. We doen er nooit wat aan, vind ze zelf ook niet nodig, ja toen de kindertjes klein waren, maar ik vond dat ze wel iets verdient voor alle hulp die ze ons bied de laatste tijd.

Hopelijk komt iedereen deze moedertjes dag door. Wij staan er verder niet bij stil, hebben dat voorgaande jaren ook niet gedaan. Ergens stak het wel natuurlijk, maar ja sinterklaas en de paashaas doen me ook aan kindjes denken. Kop in het zand en hopen dat de dag snel voorbij was zeg maar.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft vandaag.......... Dikke knuffel......

Geplaatst

Grr, nog steeds niks. Ik ga er maar van uit dat ik dinsdag niet doorkan met de puregon. Zal dus ook wel een ritje Nijmegen worden van de week voor een echo.

Henne, weer een dag dichter bij je echo. Hoe was het vanmorgen? Druk schema heb hè voor de boeg. Vervelend, maar helpt misschien ook de gedachten te verzetten?

Guusje, ik ga ook altijd naar noorwijkerhout naar het strand! Mijn ouders wonen in de bollenstreek, ben daar opgegroeid. Was er op koninginnedag nog. Grappig. Waar woon jij?

Vanmiddag naar m'n moeder om te eten. M'n broer zal er ook wel zijn met m'n neefje, dus das leuk.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ivfsh, wat een ontvangst en reactie van die arts. Snap zo hoe dat bij jou is overgekomen. Al die spanning en onzekerheid die al in je lijf zit en dan reageert hij zo. Mij zou je idd ook niet meer bij die arts zien! Hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt en probeer het rustig aan te doen.

Dublin, dank je wel voor je lieve woorden!

Wat vervelend dat jij weer zo'n last hebt. Zou er wel naar laten kijken hoor!

Guusje, jippie, jij mag door! Op naar goede berichten.

Babeth, zo lief dat je aan de lading die bij moederdag hoort, denkt. Had de laatste jaren ook wat meer moeite met moederdag omdat je zelf ook zo graag moeder zou zijn....

Daarnaast hadden we vandaag onze familie in willen lichten. Vonden we wel symbolisch op moederdag.

Moet voor jou ook een lastige dag zijn. Sterkte!

Henne, hoop maar steeds op goed bericht van jou maar lees nog steeds je onzekerheid....

Sen, wat vervelend dat jij je ook zo rot voelt. Het is moeilijk als je steeds maar moet strijden en dat je zelf dan nog zo weinig invloed hebt op het resultaat. Logisch dat dat alles je nu helemaal opbreekt.

Is er iemand met wie je goed kan praten of die je helpt? Zou er niet alleen mee blijven lopen hoor.

Dikke knuffel!

Fran, zoveel afgevallen??? Meid, hoe heb je dat gedaan? Ben ik serieus in geinteresseerd want ik zit hier tegen een hele dikke zwangerschapsbuik aan te kijken en daar kan ik nu echt niet mee omgaan.

Sandra, goed om te lezen dat jij een paar fijne dagen achter de rug hebt. Hopelijk mag het zo blijven gaan.

Nou, dan mijn verhaal. Ben helemaal geëmotioneerd door jullie reacties steeds een ook zo blij met dit topic. Zou echt niet weten hoe ik er anders door zou komen.

Het gaat hier op dit moment niet goed. Na een rottige mail van mijn baas gistermiddag knapte er iets in me. Ik kan op het moment mijn eigen gevoel niet herkennen. Voel me zo rottig en merk dat alles veel meer binnenkomt dan de vorige twee keer dat het mis ging. Misschien doordat we het deze keer totaal niet hadden zien aankomen?

Zal eerst even vertellen wat er vrijdag allemaal is gebeurd.

Donderdagavond laat vond ik dus dat mailtje van Gent en was er dus de lichte paniek wat ik moest doen. Alle afspraken in Nederland laten staan of toch naar Gent. Besloten om naar Gent te gaan maar die krijg je natuurlijk om 11 uur s avonds niet meer te pakken. Uiteindelijk s morgens vroeg opgestaan want slapen doe je toch niet en al om tien over zeven s morgens bericht van onze arts. "Kom maar gelijk. Ik verwacht u.".

Wij in de auto. Moeilijk ritje. Je bent daar ontslagen. Hoopt er pas over meer dan een jaar terug te komen voor een eventueel broertje of zusje en nu...........

Werden al geweldig ontvangen door de vroedvrouw. Leek wel of al het personeel op de hoogte was en ieder had een paar woorden voor ons of een lieve blik.

Professor werd gelijk opgeroepen en ze kwam er onmiddelijk aan. Het eerste wat ze ons zei was hoe geschokt ze waren door het bericht dat ze in Nederland hadden gezegd dat het kanker was waaraan ons kindje zou zijn overleden. Dit is namelijk absoluut niet mogelijk en ze vond het vreselijk dat dit ons gezegd was, gezien onze achtergrond. Ze had na ons mailtje al contact gehad met een expert in genetica die tot de top behoort op dit gebied en die had ook bevestigd dat dit absoluut niet kon.

Professor echo gemaakt en ze zag een volmaakt perfect kindje. Eigenlijk zag zij niets bijzonders. Het leek of er iets van vocht te zien was maar dat was echt een twijfelgeval. Manlief en ik waren natuurlijk echt wel geschokt dat we nu zo'n ander bericht hoorden en tegelijkertijd vond ik het ook best moeilijk dat je dan zo'n "volmaakt" kindje ziet. Hoe kan het dan zijn overleden? Nou, wat er toen gebeurde.... Professor heeft die expert gebeld met de vraag of zij mee kon kijken. Ze vroeg of wij naar haar konden komen of zij naar het ziekenhuis. Die vrouw is toen dus gekomen om speciaal mee te kijken. Echt zo bijzonder. Deed ons zo goed!

Ook zij had dezelfde conclusie. Prachig mooi kindje. Heel erg gegroeid, grote vruchtzak. Op het oog misschien iets van vocht maar verder niks mis mee. Onverklaarbaar. En nogmaals de bevestiging dat het Nederlandverhaal over kanker klinkklare nonsens is en of het wel artsen waren die dat verhaal verteld hadden.....

Weer aangekleed en toen werd ons het belang van een goede curettage en onderzoek verteld. Ik natuurlijk verteld dat ik totaal geen vertrouwen meer in Nederland had. (Had ik hiervoor ook al niet zo....) en gevraagd of de curettage niet toch in Gent plaats kon vinden. Liefst op zo kort mogelijke termijn omdat ik het zo zwaar vond. Zij zelfs nog "Als het kan vandaag want ik ben toch nuchter." Professor is toen gaan bellen. Operatiekamer was volgeboekt, daarna onze arts die altijd onze puncties en de vorige curettage heeft gedaan en die vond ons verhaal zo erg dat hij zei langer te willen blijven en ruimte voor ons te maken!!! Heb toen echt zo moeten huilen.

"Geweldig" dat mensen dat voor je willen doen. Tuurlijk had je liever gewild dat het niet zo zou zijn maar goed als het dan toch zo moet zijn. Gelijk de cytotec gekregen. Dat doen ze bij ons altijd voor een curettage.

Daarna nog gesprek met de professor dat ze dit alles toch reden vind voor uitgebreid onderzoek. Normaal doen ze dat nog niet zo snel. Moeten er eerst nog meer miskramen zijn geweest maar dat wilde ze ons niet aan doen. Van wat ik me nog kan herinneren, gaan ze een chromosomenonderzoek doen, stollingsonderzoek, tromboseonderzoek, lupus+ reuma. Weet het verder even niet meer maar IVFsh en Henne, misschien anderen? Willen jullie me aanvullen als jullie meer of andere onderzoeken hebben gehad? Daarnaast word dus het vruchtje onderzocht en krijg ik een kijkoperatie in mijn buik om te zien of daar iets zit wat er niet hoort. Manlief krijgt ook chromosomenonderzoek. Bloedonderzoek heeft al voorafgaand aan de curettage plaats gevonden. Andere onderzoeken vinden later plaats omdat dit zoveel weken na een curettage moet.

Ontzettend fijn dat we zo zijn opgevangen en dat er nu alles aan gedaan wordt. Tegelijkertijd ook wel gewaarschuwd dat de uitslagen van de onderzoeken ook behoorlijk confronterend kunnen zijn en bijvoorbeeld ook op familie impact kunnen hebben maar ook daarop kunnen de ervaringsdeskundigen hier misschien wat meer feedback geven want ik heb alles niet zo goed meegekregen. Was gewoon te veel.

Toen de curettage. Omdat ik heel slecht tegen narcose kan, hebben ze deze weer dmv een roesje gedaan. Vorige keer was dat te doen. Vond het nu moeilijk. Ten eerste omdat je weer dat prachtige kindje ziet. Het nu een stuk pijnlijker was doordat het vruchtje groter was en er sprake was van een grote vruchtzak maar lieve zusters en arts die me vasthielden en op mijn schouder klopten of over mijn knie aaiden. Manlief moest namelijk voor chromosomenonderzoek dus die kon er niet bij zijn.

Uiteindelijk dan s avonds naar huis. Die avond ging het wel. Gistermorgen ging het ook nog.

Maar gistermiddag is er iets geknapt. Ik heb best nog wat pijn en mijn buik lijkt nog meer opgezet dan eerst. Ik kijk dus maar steeds naar die "Zwangere" buik. Hij is gewoon echt zichtbaar. Zoiezo kon ik nog maar weinig van mijn eigen kleding aan en positiekleding zouden we pas na de "goede" echo van vorige week woensdag gekocht hebben.

Gisteren weer koffie gaan drinken en echt een halve bak snoep opgegeten.

Vandaag wakker van buikpijn en opeens veel bloedverlies. Weet gewoon niet wat ik met mijn gevoel aanmoet en wil die buik gewoon niet meer zien. Heeft iemand van jullie tips?

Nou, sorry, niet zo'n positief verhaal maar het lucht me ergens wel iets op om het op te schrijven en ik weet zeker dat ik straks weer geholpen ben door jullie lieve reacties...

Dank jullie wel kanjers!

Geplaatst

Zara wat een verhaal en wat fijn dat jullie zo goed zijn opgevangen in Gent. Alle nl afspraken zijn dus niet doorgegaan. Heb je daar een reactie op of heeft Gent dat geregeld? Ook dat kanker verhaal zeg, maar maar dat is niet mis. Email van je baas ook nog klote.

Sterkte meissie!!!

Geplaatst

Jeetje Zara wat een verhaal... Wat fijn dat je zo uitgebreid, warm en vakkundig geholpen bent. Meisie toch wat krijg je het zwaar te verduren steeds. Konden we je maar helpen dragen...

Ja daar zit je dan met die dikke buik. Afschuwelijk!

Na mijn curettage bleef ik ook ongelooflijk vloeien en toen kon ik een medicijn krijgen, maar dat werd in nl niet verkocht. Mijn ivf kliniek was in duitsland vandaar n voorschrift voor iets wat niet hier verkrijgbaar is. Uiteindelijk ben ik aan de pil gegaan en dat hielp goed. Ook fijn dat de boel dan gelijk weer geregeld is, want ik was al 2 maanden bezig. Wilde toen het liefst zo snel mogelijk beginnen maar achteraf gezien had ik die tijd echt wel nodig.

Meis ik vind het vreselijk voor jullie, echt. Wat ontzettend erg allemaal.

ps

Je vroeg of er nog meer tips zijn? Mijn Duitse arts raadde poollichaam diagnostiek aan. Uiteindelijk niet gedaan, maar wel een schildklieronderzoek. Vrouwen met schildklierproblemen krijgen vaker miskramen en hebben vaker endometriose. Iets wat ik ook heb. Maar je schildklier zullen ze vast wel onderzocht hebben toch?

Als ik verder nog wat kan bedenken hoor je het uiteraard meteen. Lijntips heb ik niet, ben zelf 11 kg afgevallen met alles door de helft dieet. Maar ja, dat is niet echt n hip dieet ofzo.. Best saai, 1boterham ipv 2, dat werk..

Lieve groetjes en heel veel sterkte

Noor

Geplaatst

Allemachtig zara, wat een verhaal. Maar ook: wat een top mensen daar in Gent. Dt hoor je hoorh niet vaak meer dat artsen in een zh zo menselijk en melevend en meedenkend zijn. Maar nu... Ik begrijp zo goed dat de klap nu komt. Kan me ook zo boos maken om een baas die dan zo een lompe mail stuurt! Alsof jij dit voor de lol allemaal doormaakt? Ik zou willen dat ik je kon helpen in deze situatie, maar meer dan woorden heb ik helaas niet voor je. Misschien kun je met iemand gaan praten? Het is niet niks dat je allemaal te verduren hebt gehad. Ik denk aan je meis, en onthou, we zijn er hier allemaal voor je.

Wb het afvallen: die 20 kilo heeft me wel bijna een jaar gekost hoor. Ik ben naar de diëtiste gegaan en zij heeft me wat tips gegeven. Eigenlijk helemaal geen dieet, maar gewoon normaal eten. Wel minder natuurlijk en veel meer groente.

Geplaatst

Zara wat fijn dat je zo goed geholpen bent zeg daar. Ze trekken alles uit de kast als er echt iets is en proppen je gewoon tussen de afspraken. Hebben wij daar ook een aantal keer gehad. Er heeft pas nog een stuk in de krant hier gestaan over het verschil in benadering tussen Belgische en Nederlandse ziekenhuizen en over hoe jer er behandeld wordt als mens. Maar goed ik dwaal af.

Onbegrijpelijk dat ze hier in Nl dus op de proppen kwamen met het verhaal over kanker en zeker gezien jullie geschiedenis in de fam. Fijn te horen dat het dat dus niet kan zijn, als je van "fijn" kan spreken..... Ik ben zo blij dat jullie nu op alle fronten gelijk goed onderzocht worden en ook dat je gelijk je curretage gehad hebt. Lijkt me idd heel zwaar om te zien dat jullie kindje zo perfect eruit zag maar "gestopt" is met leven. Dit zou niemand mee mogen maken en zeker geen 3x......

En dan nog een lelijke e-mail van je baas. Duidelijk iemand die zelf nog weinig heeft meegemaakt en zijn empatische vermogen is ook ver beneden het vriespunt.

Heel veel sterkte de komende tijd, dat er maar een oorzaak gevonden mag worden waar iets mee gedaan kan worden....... Hele dikke knuffel voor jullie om dit alles weer een plekje te geven. Het is zo ontzettend oneerlijk, dit verdienen jullie niet......

Geplaatst

Noor, dank je wel weer voor je lieve reactie. Dank je wel ook voor je tips en je aanvulling. Ik heb idd ook endometriose. Schildklier is ooit wel eens door de huisarts onderzocht. Volgens mij niet in Gent.

Op korte termijn doorgaan, zit er niet in. Heb begrepen dat de uitslagen van de onderzoeken 2 tot 3 maanden op zich laten wachten en eind juni krijg ik dan ook nog een buikkijkoperatie.

Denk ook aan jou en de andere aprilmeiden. Hoop dat bij jullie alles goed mag blijven gaan zonder al te veel stress. xXx

Sylvie, heb zelf vanuit Gent alle afspraken in Nederland afgezegd. Belden ze eind van de middag nog dat ik niet op mijn afspraak was verschenen. Grrrr.... @#$%

Fran, vind de reactie van Gent ook echt geweldig. Wil ze er echt nog voor gaan bedanken.

Minder eten dus bij jou. Bij mij zijn de kilo's eraan gekomen door de hormonen en er daarna niet meer afgegaan. Daarnaast heb ik van mijn vorige zwangerschap een klein buikje over gehouden en dat is er nu dus waarschijnlijk niet beter op geworden. Waarschijnlijk helpt dat frustratiesnoep van gister er ook niet aan mee.

Sandra, hebben jullie ook uitgebreidere onderzoeken gehad in Gent of heb je daar geen ervaring mee?

En ja, mijn baas... Moet in juni weer naar de Arbo. Wil dit echt gaan bespreken want krijg door hem zoveel meer stress erbij en dat kan ik nu gewoon niet hebben.

Iemand van jullie iets dergelijks ook wel eens meegemaakt?

Gast Guusje
Geplaatst

Zara, meisje toch. Wat een enorme zware dagen zeg. Ik heb zo aan je moeten denken. Wel super fijn dat ze zo vakkundig en lief zijn in Gent.

Zara, weet dat ik aan je denk, en pas goed op je zelf. En hier kan je altijd je hart luchten he, als je daar behoefte aan hebt.

Dikke knuffel voor jou.

Gast Guusje
Geplaatst

Fran, Noordwijkerhout is dicht bij van hier :-)

Waar ik woon, moet je maar even op het adressenlijst kijken ;-)

Geplaatst

Oh ja ik weet niet of t verband houdt met het stollingsonderzoek, maar vitamine b6,b12 en foliumzuurwaardes kunnen nog interessant zijn om te bekijken volgens mij.

gr

noor

Geplaatst

Zara ik blijf je verhaal lezen en dan nog bellen dat hè niet op de afspraak bent verschenen. Ongeloofelijk.

Wat betreft aankomen door hormonen hier ook een. In combinatie met stoppen met roken en zw zijn net 2 x mk veel aangekomen. Bij onze poging in sept met mk en hormonen op hormonen in 3 maanden tijd 4 kilo. Hoe moet hè dat er dan afkrijgen als het niet door de mond gaat.

Weet dat ik aan je denk in deze onmigelijke tijd.

Geplaatst

Lieve Zara,

Wat een verhaal! Ongelofelijk wat een verschil in benadering, ben opgelucht te lezen dat het achter de rug is, en dat je goed geholpen bent. Nu dus verder. Een lege buik, verdrietig, je voelt je dik, en dan ook nog zo'n rotmail van je baas. Pffff, je krijgt wel heel veel voor je kiezen. Lieve Zara, denk om jezelf, het enige wat je nu kunt doen is goed voor jullie beidjes zorgen en rust nemen, regelmaat in de dag houden en in je voedingspatroon, en in beweging blijven, allemaal vooral om rust te krijgen. Ik zal die buik niet relativeren, kan hem ook niet klein voor je schrijven, gun het tijd, hij is confronterend nu, dus zorg dat ie zo min mogelijk in de weg zit, ruime kleding, niks knellends en voor de rest gun het tijd....

Denk niet dat het verstandig is nu streng dieet te houden, zeker als je zo verdrietig bent ; - (

Als je het per se wilt, dan is het enige echte goede crash dieet natuurlijk geen tot weinig koolhydraten, en vooral veel eiwitten, richting south beach/ montignac etc. Je valt snel af, maar of het gezond is en of je je er goed bij voelt, is ander verhaal. Zeker als je nu nog veel bloedverlies hebt, niet zo fijn voor je toch al zwaar getergde lijf.

Veel sterkte lieve Zara. Gun jezelf tijd en rust om dit te verwerken. Wat betreft je baas, denk vooral aan jezelf en reageer er vooral niet op. De ervaring leert dat werkgevers met hele andere dingen bezig zijn, en zich moeilijk kunnen verplaatsen in leed van werknemers. Helaas. zet je zelf voorop, en zeker als je zo verdrietig bent en je niet goed voelt, ga even niet in op vragen of verzoeken, maar meldt dat je er over een...aantal dagen op terug zal komen, en alleen op een moment als jij er aan toe bent en je wat rustiger of beter voelt.

Heel veel sterkte en een digitale knuffel voor jou en je man xxx

Geplaatst

Hoi Lieve zara,

Meid, wat heb jij een dagen achter de rug… moet echt heel zwaar zijn geweest. Wat top dat Gent je zo heft behandeld: heel erg fijn. Vind het wel een heel raar verhaal van het vraagstuk wel of geen kanker. Als dat zo onzeker is, had NL het helemaal niet moeten noemen. Ze zullen nu wel veel kunnen zien aan het kindje. Pathologen kunnen echt veel onderzoeken. Wat betreft de onderzoeken na miskraam: ik zoek het lijstje straks even voor je op, ok? Dan kijk ik even wat Shanghai destijds allemaal heft onderzocht.

Doe rustig aan meid, en kom hier goed van je afschrijven, je zult je verhaal heel wat keren kwijt moeten om het te verwerken.

XXX!

IVFSH

Geplaatst

Lieve meiden,

Henne: hoe voel jij je vandaag?

Guusje: wat ziet dat strand er heerlijk uit!!!

Gren: nog niet ongesteld, ggrrrrrr irritant. Ik zal eens proberen of ik het bongidansje kan dansen voor je. Veel plezier vandaag!

Nico: haha, weer een mooie stuitermail van jou! Mooi dat je een smiley had ;-)

Spaatje: wat grappig van die krabbel: hoe zoiets je dan bezig kan houden he.

Babeth: lekker bezig aan het kamertje: heerlijk! Lijkt me echt zoooo leuk om te kunnen doen!

Eef: kan lasting zijn he, dat hele ‘kinderen’ onderp met mensen die je niet (goed) kent. Wij waren laatst op die borrel op de ambassade, super gezellige mensen leren kennen en die vroegen op een gegeven moment ook of we kinderen hebben. Waarop ar heel rustig zei’ nee, maar wel een kinderwens’. Ik was echt verbaasd (hij heeft het er normaal bepaald niet snel over), maar het was echt heel goed. Die mensen reageerden heel relaxt (omdat ar ook zo relaxt was) en ze hoopten dat onze wens uit zal komen. Toen weer verder over andere dingen.

Sandra: geniet van je dagje vandaag: lief dat je je schoonmoeder zo in het zonnetje zet!

Sylvie: hoe gaat het met jou vandaag? Is het ontspannend gelukt op de camping????

Veel liefs!

IVFSH

Geplaatst

Oha Guusje, die hebben we natuurlijk. Stom van me.

Zara ter aanvulling de tips van de diëtiste

- geen suiker (ikndrink nu bijv suikervrije limo ipv limo met suiker)

- 2 stuks fruit per dag (at ik niet)

- groente. (ik dacht ruim voldoende groente te eten, maar niet dus. Je moet echt 250-300 Gr. Per dag binnen krijgen. Ik maak dus nu vaak soep vooraf door heel simpel groente te fruiten met ui en knoflook, bouillon erop en dan de staafmixer erin. Krijg je heel veel pure groente binnen en je eet minder an je hoofdmaaltijd

- minder vlees, 70 Gr. Pp is meer dan voldoende

- ik weeg pasta en rijst en dergelijke nu af en heb gemerkt dat je normaalgesproken snel te veel maakt en eet

- ik eet nu heel donker brood met mager beleg waar ik vaak ook nog tomaat of komkommer op doe

Succes!

Geplaatst

Wat betreft ziekte en stress van de baas....................pffff dat heb ik in verleden helaas wel meegemaakt. Het is gelukkig allemaal weer goedgekomen, en ik werk nog steeds voor dezelfde baas, maar ik zal nooit meer vergeten hoe dit gegaan is. Het was een harde les, maar het is mij nu wel duidelijk dat ziekte+ emoties+ stress niets te maken hebben met niet genoeg mankracht+ te veel werk, voor iemand moeten betalen maar geen werk terugkrijgen. Het verschil in beleving is te groot om een normaal gesprek te hebben met elkaar. Destijds heb ik de fout gemaakt er vanuit te gaan dat men toch wel zou begrijpen wat voor leed er voor mij was en dat men men mij zou helpen weer te kunnen gaan werken. Helaas niet dus. Als je je niet in staat voelt om te werken en er wordt hard aan je getrokken om dat vooral wel te doen, leidt dat tot nog meer stress en meer overbelasting. Destijds heb ik alle emoties die daar bijkwamen gewoon geuit, achteraf kan ik zeggen dat dit de situatie niet verbeterde, maar alleen nog maar moeilijker maakte. De grote les was dus vooral dat ik niet alles kan vertellen of uiten aan de werkgever. En dat ik dat vooral niet moet doen op een moment dat iets me hoog zit. Altijd hoffelijk en voorkomend blijven. Afstand bewaren. Als dit nodig is hulp zoeken van buitenaf om beter te kunnen communiceren. Nooit via arbo arts ( staan helaas" in dezelfde schoenen" ). Sterkte met de werkperikelen lieve Zara, denk om jezelf en zorg goed voor jezelf. De werkgever zit helaas in een hele andere situatie met andere belangen. Hou het zakelijk en houdt afstand, laat je niet meeslepen in hun "waan van de dag".

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Zara, ben blij dat je je verhaal met ons hebt gedeeld, we vroegen ons toch af hoe het met je ging. Dat is ook het mooie van dit topic, zonder betuttelend te zijn, willen we allemaal weten hoe het met iemand gaat als die een tijdje niet geweest is... Wat een verhaal en wat fijn dat het in Gent zoveel menselijker is dan hier. Zou bijna gaan twijfelen om toch over te stappen... Heel veel sterkte de komende tijd en schrijf lekker van je af!

Gast Guusje
Geplaatst

Pffff, net mn moeder aan de telefoon. Ze zei vorige week, laten we moederdag mar overslaan.

Maar had dr net aan de telefoon, in tranen, want ik doe zo weinig met dr. Ze wil zo graag wat vaker met me gaan doen. Ik vind het allemaal zo lastig, ze heeft het er moeilijk mee dat ik zo veel tegenslagen heb, en wil er zo graag voor me zijn. Ik hou haar wel op de hoogte en vertel haar alles, maar ze heeft dus behoefte aan meer. Ik werk 4 dagen, en kan het allemaal niet combineren. Kreeg het verwijt dat ik niet aan haar denk. Ooooh, wat lastig allemaal zeg. Ik wil niet dat mijn moeder zo verdrietig is, maar ik kan haar niet troosten. Ik heb het zelf al moeilojk genoeg. Hoe kan ik haar dit uitleggen.

Zucht .....

Geplaatst

Zara wij hebben na de 5e mislukte tp een gesprek aangevraagt voor we de 3e icsi poging gingen doen. We hebben toen om vervolgonderzoek gevraagt en ook wij kregen te horen dat het niet standaard was en dat ze het pas deden na 3 mislukte volle pogingen. Maar omdat wij in nl maar 3 vergoede pogingen had begon ze er zelf over. Wij hebben toen een uitgebreid bloedonderzoek en genetisch onderzoek gehad. Geloof dat ze een buisje of 10 bloed afgetapt hebben. Ook een baarmoederonderzoek gehad. Bij al onze onderzoeken is niks uitgekomen. Wat er precies in de onderzoeken onderzocht werd weet ik niet, maar Prof. de Sutter zei wel dat een afwijking in het genetische erg zeldzaam is. Je zal maar net in die cattegorie vallen... De uitlslag hoorden wij ook pas na een maand of 3. Of er verschil is tussen genetisch onderzoek of chromosoomonderzoek weet ik niet.

Laat het allemaal bezinken en probeer alles een plekje te geven tijdens het wachten op de uitslagen, die tijd heb je hard nodig. Dan kunnen jullie een verstandig besluit nemen hoe nu verder.

Liefs

Geplaatst

Overstappen naar het buitenland, als ik de verhalen zo lees van mijn eigen zh Gent en de verhalen van DD zou je het bijna iedereen aanraden......

Guusje wat lastig, maar het is niet eerlijk dat je moeder je dat verwijt. Jullie hebben ook je eigen leven en ze kan niet verwachten dat je haar onmacht om jullie meer te helpen/bij te staan ook nog eens op je neemt.

Wat moeilijk zeg. Heel veel sterkte.........

Geplaatst

Lieve maiden henne en zara, ik denk aan julie. Ben geen ster in swype zoals julie eten dus hou t kort. Maar toch even één reactie vanaaf wen regenavhtig scheveningen!! Wel warm en zon trouwens. Liefs sab xx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden