Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Henne...zoals ik net ook al op hyves had geschreven....neem de tijd....heel begrijpelijk dat je weer vanalles wilt gaan doen, maar probeer echt niet te gaan forceren...je komt jezelf uiteindelijk wel weer tegen....weet hoe moeilijk het is meid....hoop dat je je dagje alleen goed doorkomt!

Bah bah Syl...nog steeds niet doorgebroken dus...ik had het nog gevraagd....wel alle voortekenen, maar zelf laat ie zich dus niet zien...bah bah....

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne dat is logisch dat je nu geen geduld hebt. Je bent "geholpen" dus je wil verder met je leven. Het heeft zijn tijd nodig, maar die opmerking zul je nu wel spuugbeu zijn hihi. Doe lekker waar je je op dat moment goed bij voelt. Slaap nog even lekker.

Syl je vroeg naar mijn moeder geloof ik? Het gaat goed met haar. Evenwicht is nog niet alles maar dat heeft met eerder misbruik van iets te maken. In huis kan ze zich goed redden hoewel wat langzamer en krachtsverlies in rechter arm en been. Langere afstanden buiten loopt ze nog met de rollator. Dus ze mag niet klagen vind ik, dat ze er alleen dat aan over heeft gehouden. Voor haar is het natuurlijk heel vervelend maar ik heb in mijn werk vele malen erger gezien in het verpleeghuis. Het ergste vind ik altijd als mensen hun spraak verliezen en niet meer kunnen communiceren met naasten.

En idd lekker geshopt ja, doet een mens altijd goed. En meestal heb ik er een gruwelijke hekel aan maar nu ff niet hihi.

Caro wat ik me afvraag, je man heeft een slijmbeurtsontsteking en een ontsteking in het lichaam is toch ook niet goed voor de zaadkwaliteit? Of maakt dat niet uit? Zaadvooraad is toch altijd 3 maanden oud dus als hij nu slikt dan is de kwaliteit van het zaad toch pas over 3 maanden daarover te beoordelen. Of geld dat alleen voor andere dingen? Hopelijk belt het ziekenhuis snel, slijmbeursontstekingen zijn erg pijnlijk en als hij zijn andere schouder ook nog gaat overbelasten heeft ie straks aan allebei de kanten problemen. Sterkte daarmee.

Wel fijn dat jij je ff lekker helemaal hebt kunnen uitleven en opladen. Lekker lang op teren hoor!!!!!!! Carolijn weer helemaal beter???

Hier gister ook pas na 23 uur thuis, helemaal gesloopt. Maar wel gezellig weekend gehad bij ouders. Even wat anders dan de muren in mijn eigen huis hihi. Te weinig gerust en dat is wel te voelen hoor. Maar nu weer netjes rusten tussendoor. Ga zo nog even naar het werk.

Ivfsh succes bij de echo straks!!

Babeth jij bent morgen aan de beurt weer!!! iemand maakte een opmerking hoe ver we al zijn en op die momenten ben ik zo dankbaar dat het ooit zo ver heeft mogen komen en we nog even doorlopen nietwaar????

Meiden tot later!!!!

Geplaatst

Eef jij ook veel succes met de fm.

Henne je eigen tempo aanhouden is heel belangrijk, denk dat je uiteindelijk nog sneller hersteld.

Lang leven de iPad in bed.....

Nico weet ook niets om er aan te doen, hou het nog steeds op stress!

Drukke week, vanavond feestje, morgen punctie schoonvader en uitslag daarna in de avond vergadering en uit eten personeel, woensdag schoonmaken en daarna weer sociale verplichtingen.

Donderdag Jeroen jarig en dan hopelijk vrijdag camping.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ja Sandra, daar had ik nog niet aan gedacht: een ontsteking is inderdaad ook niet goed. Maar ik weet niet of dat voor alle types ontstekingen geldt... Heb het gister even opgezocht en het is opgezet 'slijm' dat tussen je schoudergewrichten zit waardoor ze soepel moeten lopen. Als dat is opgezet is er minder ruimte en komen de gewrichten dichter bij elkaar wat pijn veroorzaakt. Ik hoop dat het zh belt en anders ga ik vanmiddag uiteraard zelf bellen.

Ik heb een algemene vraag trouwens: kent iemand het verschijnsel van meer last van pijnlijke borsten en tepels sinds de medische molen? Ik heb er nu bijvoorbeeld last van sinds rond mijn eisprong en dat duurt dan tot mijn menstruatie, dus wel 2 weken ongeveer. Voordat ik begon met hormonen had ik dat eigenlijk nauwelijks. Vind het wel raar en ook een beetje schokkend omdat de hormonen blijkbaar zo lang doorwerken, ik heb voor het laatst gespoten 5 maanden geleden! Nou ja, ik heb afgeleerd om te denken dat ik misschien stiekem zwanger ben, maar het is af en toe wel irritant en ik ben benieuwd of iemand het herkend. Het is overigens niet iedere maand even erg.

Nou, ik ga maar weer braaf baantjes trekken. Heb helemaal geen zin maar moet van mezelf omdat ik zoooo lekker gegeten heb dit weekend!

Tot later!

Geplaatst

IVFSH, Heeeeeel veeeeellll successsssss vandaag! Laat het a.u.b. goed zijn, we willen graag meer zwangere zien! hopelijk heb je straks goed nieuws voor ons, ga heel hard aan je denken en hopen dat het helpt!

Ruby, wil je nog veel sterkte wensen. Meid, wat een grote domper. hopelijk kan je deze teleurstelling snel een plekje geven.

Fren, super score! Veel suc6 morgen met je 2e fm!

Babeth, wat een schat van een meid - ze luisterd zo goed :-) Heerlijk! Ga door...

Henne, wat fijn dat je je beter voelt. Laat het herstel snel en goed verlopen. Moet je terugkomen voor een controle echo? En wanneer verwacht je met je volgende cryo poging door te kunnen gaan? Of wil je even een rust inlassen? Het update op mijn situatie: We gaan begin Juni met vakantie en hierna hoop ik de volgende poging te mogen starten... Zal het lijstje aanpassen...

En voor alle 'zwangere', ik ben erg blij om te lezen dat alles goed gaat en de beebjes goed groeien Kan niet wachten tot we straks zelf op 'ons' topic babyboom hebben :)

Ik lees verder mee maar heb weinig te melden... fijne dag allemaal!

Geplaatst
Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 23 mei FM1

Fren: 24 mei FM2

Zwanger

Simba:

Laika:

Ursula:

Ivfsh: 23 mei eerste echo

Babeth: 24 mei controle gyn 28w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Heb mezelf even geupdated

Geplaatst

Caroline dat ken ik ja! Heb soms ook dat ik tweed helft cyclus gevoelige ben voor geurtjes, sterker ruik. Soms den ik dat ik het vroeger ook wel had, maar er niet bij stilstond. Maar misschien komt het ook wel echt vd behandelingen.

Wat betreft de ontsteking, koorts is funest en vaak heb je bij een ontsteking koorts. OF een ontsteking op zich ook slecht is..... Geen idee.

Roestvlek lekker op vakantie, je klinkt ontspannen, goed om t zien. Ik heb geen idee wanneer we verde kunnen. Hcg zal eerst op nul moeten staan en dat kan best lang duren begreep ik. Moet morgen bloed prikken en volgende week ook. De 31e heb ik ook een controle afspraak. En uiteraard moet m'n cyclus dan ook op gang komen. Na de vorige miskraam duurde dat. Zes weken. Was nu wel minder ver, maar reken tch maar op een maand. Kortom: het zal wel op z'n vroegst eind juli ofzo worde, zucht.

Geplaatst

Pauze

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Behandeling

Eef: 23 mei FM1

Zwanger

Simba:

Laika:

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Hei!

Roestvlek, vrolijk op van je berichtje.

Henne, zo enorm vervelend dat je alweer moet wachten. Aan de andere kant moet je lichaam goed herstellen. Lastig. Gaan jullie nog op vakantie in de zomer? Hoop dat je eind juli niet zit met vakantieperiode van het ziekenhuis.

Ik heb het lijstje ook opgedateerd. Over een paar weken een beoordeling of ik mag gaan proberen natuurlijk bevallen of dat ze een ks gaan plannen. Ik hoop op het eerste.

Geplaatst

Ursela we hebben nog niks gepland. We wilden eerst de cryo pogingen doen en dan voor een evt nieuwe ronde er even uit. Tenzij zwanger natuurlijk. Misschien dat we dat nu anders doen, even afwachten. Ga misschien ook vrije dagen nodig hebben voor punctie ed als de laatste twee eskimootjes t niet worden.... In vb gaat IVF in de zomer gewoon door, er is alleen een stop voor Iui.

Weet iemand hoe laat ivfsh de echo heeft? Als ik al in spanning zit, hoe moeten zij zich dan wel voelen....

Geplaatst

Jeetje Ursela, wat gaat dat snel! Kan me nog herinneren dat je enigszins aarzelend hier vertelde dat je zwanger was en nu ben je de bevalling al aan het plannen!

Henne, hij heeft in ieder geval geen koorts, dus dat scheelt. Ik hoop voor je dat het wat sneller gaat nu, geen idee of dat te maken heeft met hoe lang je zwanger bent geweest. Ik sta ook van mijn eigen lichaam nergens meer van te kijken op het moment, soms heb ik het gevoel dat het 'maar wat doet' ofzo... Beetje raar gezegd maar ik bedoel dat je nergens een peil op kan trekken...

Zwemmen was lekker, het laatste half uur bijna het bad voor me alleen, heerlijk! Wel bijna 3 kilo zwaarder inmiddels, zucht, door het goeie leven in Frankrijk en dit weekend met overdadige ontbijtbuffetten en heerlijke diners... Zonde, ik baal ervan, wil ze weer kwijt zijn voor de punctie dus streng zijn Caroline!

Geplaatst

Henne volgens mij rond 09.30.

Caroline wat betreft tepels en borsten ik heb dat altijd gehad na mijn eisprong tot de ongi. Gekregen toen ik stopte met de pil. Nu door de mmm heb ik daar minder last van vooral als ik spuit.

Echt raar hoe uedrreen anders reageert.

Geplaatst

Hee meiden,

Hebben om 12.20 Ierse tijd de echo, dus om 13.20 nl tijd. Ben stik zenuwachtig.... Echt weer zoooo spannend. We gaan uit van een goednkloppend hartje!

Ga zo even rustig alle verhalen van iedereen teruglezen en reageren. Zag in elk geval een brakke nicomvoorbij komen, caromdie de bank niet heeft gebroken, maar wel pret heeft gehad, roestvlek die op vakantie gaat, henne die het echt nog heel rustig aan moet doen en die een dikke knuffel krijgt, ruby waar ik nog veel aan heb moeten denken, ook een een dikke knuffel voor jou, Sandra die een gezellig weekend heeft gehad en sylvie die weer een spannende week voor de boeg heeft.... Verder moet ik ff teruglezen :-)

Eef: jij succes met uitgangsecho vandaag!

X

Ivfsh

Geplaatst

13.20 pas...dan ga ik nog maar even slapen ;-) lag zostraks lekker te suffen tot de buurman Ff wat plankjes ging zagen, grrrrrr.

Geplaatst

hoi meiden

Caroline, ik had nog voordat ik met de behandelingen begonnen was ook altijd gevoeligere borsten van de eisprong tot aan de menstruatie en af en toe een vlaag van misselijkheid, maar dat was echt heel zelden. Mijn borsten speelden soms echt op, als ik dan de trap wat snel afdenderde had ik het gevoel ze vast te moeten houden. De ene keer was het wel erger als de andere keer.

Voor zover ik weet is met name koorts erg schadelijk, ik begreep dat dat direct invloed op het zaad kan hebben. Bij onze laatste poging was het zaad van mijn man ook erg slecht, ondanks de supplementen, ik dacht dat het kon liggen aan de zware pijnstilling die hij had geslikt ivm. emorme kiespijn wat uiteindelijk eindigde in 2 aparte wordtelkanaalbehandelingen maar volgens dr. S was dat niet het geval. Hij gaf aan, koorts zou een probleem geweest zijn, en je hebt niet bij iedere ontsteking koorts toch? tenminste ik niet.....

Ik hoop dat het meevalt en dat je man de pijnstilling kan en mag slikken en dat de behandeling gewoondoor mag gaan!!

Succes met het kwijtraken van de extra kilootjes, kanp dat je weer bent gaan zwemmen!

Ohh ik ben zo benieuwd naar IVFsh.....daar is het naturlijk ook nog een uur vroeger.....;-(

Roestvlek, ze luistert inderdaad, behalve als ze op de foto moet ;-) maar ja, daar houd ik ook niet van haha, lekker dat jullie nog even op vakantie gaan, groot gelijk!!!

Geplaatst

13,20 uur....wat spannend!!! wat een bijzonder moment weer....succes!

Oh Eef jij hebt de uitgangsecho, ik dacht al de fm, ik pas direct het lijstje aan, was iets te overijverig, sorry!

Syl, wat een drukke week heb jij weer voor de boeg, met een zeer belangrijke dinsdag.

Ik vind het wel mooi om te lezen dat jullie met het personeel wel aan etentjes blijven doed, ondanks de moeilijke periode, jullie hebben vast een heel hecht en betrokken team!

Wat je ongi betreft dat is wel rot zeg, zou op zijn minst fijn zijn als je lichaam zonder extra hormonen gewoon meewerkt.

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Eef: 23 mei Uitgangsecho

Zwanger

Simba:

Laika:

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Geplaatst

ivfsh....spannend...nog een paar minuutjes....leef met je mee...

syl....drukke week idd...wel fijn dat jullie met het personeel gaan eten...altijd gezellig!!! en sterkte met de uitslag van je schoonvader...hoop zo dat de chemo heeft aangeslagen en dat ze de beenmergtransplantatie kunnen doen...

Babeth...morgen weer een echo...

Eef...hoe laat had je de uitgangsecho? ik schreef geloof ik ook al vanochtend fm...hihihi...had het overgenomen van het lijstje...hoop dat alles in orde was/is!

de opmerking van dr. S. over dat bij mij misschien juist door het gebruik van de deca en de pil de groei van de follikels werd afgeremd gaat toch nog regelmatig door mijn hoofd...dus ben wel blij dat ik nu met het korte protocol verder ga.

oja...alvast voor het lijstje: vanavond tilapia filetje met viskruiden en een overheerlijke frisse salade...mmmm...hihihi...

liefs,

nico

Geplaatst

Verdikkeme, net m'n baas aan de telefoon, die wil duidelijkheid. En dat heb ik dus niet. Kan er echt geen pijl op trekken en wil gewoon nog geen gezeur aan m'n kop! Uiteindelijk afgesproken dat ik in ieder geval tot en met de 31e er nog niet ben en dat ik de Arno bel voor overleg. Maar het voelt niet lekker, ben gelijk weer van slag. Waaruit ook maar blijkt dat ik nog NIET kan werken!

Wel leuk: ex collega komt zo Ff spontaan langs om wat luchtig leesvoer te brengen.

Ivfsh op het moment heb je de echo......ik denk aan je!!

Nico natuurlijk blijft da door je hoofd spoken, een klein beetje hoop is je zo aangeboden, dat is heel erg onrustig maar ook fijn denk ik.

Geplaatst

Nico ik kan me voorstellen dat die opmerking is blijven hangen, zeker omdat die jouw recept bij de behandelingen was....mochten jullie in DD verder gaan dan ben ik benieuwd hoe je he korte protocol zal ervaren, ik vond het erg "prettig", vond het snel gaan maar had eigenlijk totaal geen last van de bijwerkingen.

Morgen inderdaad weer controle, de echo is bij mij standaard uitwendig , dan meet ze van de kleine het hoofdje, bovenbeentje en buikje op om te kijken waar ze zit in de groeicurve (tot nu to bovenin ;-)) en ook inwendig om de lengte van de baarmoederhals te meten, vooral weer een spannend moment, zeker omdat ik afgelopen week meer op pad en in beweging ben geweest.

Met wat geluk mag ik ook stoppen met de Fragmin.

Ik heb al kip op het vuur staan voor vanavond, gesmoord in van die kruidige zakjes van Toko Lien. Verder zullen we er nasi met veel groenten bijpakken.

ow wat spannend , ivfsh ik denk aan je!!!

Henne lukt het zo een beetje alleen thuis?

Geplaatst

Henne wat klote zeg van je baas, bel idd even de Arno (arbo hihi) voor overleg, hou goed contact met hun en leg ook nadruk op de emotionele belasting van dit allemaal.

Dit neemt niet de frustratie van je baas weg maar hij krijgt wel bevestiging dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.

Geplaatst

Hee Meiden,

Even snel: we hebben een goede echo gehad!!! 1 sterk hartje gezien. Zo blij!!! Over dik twee weken weer een echo.

Voelt dubbel om zo blij te schrijven: weet dat ik meeleef met de meiden waar het zo frustrerend is nu!

Straks meer, ga nu ff bakkie doen met ar.

X

Ivfsh

Geplaatst

sjonge wat een dubbele berichten,

Henne met dat klote telefoontje in deze moeilijke omstandigheden en dan het mooie bericht van Ivfsh....

Ivfsh van harte gefeliciteerd meid, het is inderdaad confronterend maar ik weet dat iedereen blij voor je is!!! super, fijn dat je over 2 weken weer en echo hebt...durf je aan de banner?

Geplaatst

Gefeliciteerd Ivfsh, super zeg.

Kan me voorstellen dat het dubbel voelt maar dat mag de pret niet drukken.

Kan ik eindelijk onder de douche, zat te wachten op goed nieuws!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden