Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohh Henne hoe kan hij nu duidelijkheid willen...ja wensen misschien maar willen... je weet zelf nog niet eens hoe het morgen met je gaat.

Ik kan me er zo boos om maken, je krijgt niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk een klap te verwerken, een narcose moet ook niet onderschat worden en je voelt je nog een complete dweil ik wil zeggen, totaal geen kracht in je lichaam.

Ik hoop dat het je lukt om je niet verder uit evenwicht te laten brengen en goed dat je met de arbo contact op gaat nemen. Als ze je oproepen voor een bedrijfsarts doen! dan kan hij verder communiceren met je baas zodat jij niet steeds met een rotgevoel achterblijft!!!

sterkte lieverd

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeeeeee, ivfsh super!!! Gefeliciteerd, ben echt blij voor jullie. Nu een beetje meer genieten en op naar de volgende echo.

Arbo was in overleg, straks nog Ff bellen.

Geplaatst

Het is elke keer zo verwarrend. Hij weet deels wat we doormaken, wil daar ook meelevend in zijn, maar denkt ook als baas en ondernemer. En dat snap ik best, naar ik kan er nu niet mee uit de voeten. Voel me onder druk gezet en dat schiet niet op.

Geplaatst

Ivfsh gefeliciteerd, nu iets meer gaan genieten he!!! Gun het jullie zo dat het nu eindelijk wel eens goed gaat.

Met mijn bazin gesproken. Bij hun is het altijd kop op en gaan. Maar op een gegeven moment is dat een beetje klaar. Heb nog niet zoveel gedaan.

Maar ze weten van de situatie en kunnen het ook begrijpen.

Ga dus nu maar weer even door. Wil het wel vandaag af krijgen.

Geplaatst

Jippie, een hartje gezien!! Gefeliciteerd en op naar de volgende mijlpaal! Eindelijk weer goed nieuws hier, vooral blij schrijven, hebben we ook nodig...

Geplaatst

Oh Henne wat cru zeg zo'n telefoontje, hopelijk staat de arbo je bij en kan je in je eigen tempo opknappen en nog sterker uit de strijd komen.

Ivfsh wat fijn dat jullie een mooi krachtig kloppend hartje hebben gezien!!!! Genieten nu hoor!!!! En over 2 weken weer een echo, geweldig.

Hier weer naar werk geweest, op papier gezet dat ik vanaf deze week nog maar 2x2 uur kom. Geeft toch best wel weer rust. De druk van de ketel. Net is vriendin geweest en hebben lekker zitten keuvelen en wat tosti's gegeten. Zo nog maar even naar mijn bedje, even uitrusten. Heb niet veel gedaan maar wel last van harde buiken.

Geplaatst

ivfsh...jippie een hartje gezien...goed zeg...nu naar de volgende stap!!

henne...ik dacht al...gaat ze mijn Arno bellen...hihihi...(mijn vriend heet Arno...)...snapte natuurlijk wel dat je de arbo bedoelde...

Zou zeker contact met ze opnemen. Begrijp de kant van je baas ook wel, maar je kunt het op dit moment gewoon niet, werken, fysiek aanwezig zijn en vanalles willen doen...dat je dit als druk en stress ervaart is logisch en draagt niet echt bij tot je herstel...want je bent nu toch weer onder druk gezet...hoop dat de arbodienst met je meedenkt en iets kan regelen voor je! sterkte meid!!!

Syl...dat klopt...had ik vorige week ook, zaten er twee in een pak...hihi...en vanavond gaat de tweede er dus aan...mmm...

San...fijn dat nu weer wat meer druk van de ketel af is...alleen lijkt die druk dus nu naar je buik te zijn geschoven...hihi...harde buik enzo...owkee...was een flauw grapje...ben een beetje melig aan het worden, terwijl ik toch echt gewoon hier in mijn eentje op mijn kamertje zit...

ben zo benieuwd of we 2011 met een mooi positief resultaat kunnen afsluiten...hoop het eigenlijk voor iedereen hier! en dan gaan we met zijn allen in 2012 bij elkaar op kraamvisite...of ben ik nu te voorbarig...

nog 3 kwartiertjes werken en dan kan ik alweer naar huis...niet veel zin gehad vandaag en volgens mijn gevoel ook niet veel gedaan, terwijl ik toch wel veel gedaan heb...maar allemaal kleine klusjes...

liefs

Nico

Geplaatst

Nico heerlijk om je optimisme te lezen. Snap ook wel dat het zo heel positief allemaal nog niet voelt, maa kan merken dat je weer hoop hebt en dat is super.

Hier een onverwacht gezellige middag met een ex collega die spontaan een tasje boeken kwam brengen. Echt superlief. Alekker even bijgekletst ook. Daardoor Arbo niet meer gesproken, dus dat doe ik morgen wel.

San fijn dat jouw uren aangepast zijn. Is beter zo, je moet nog even tenslotte al lijkt het allemaal zo hard te gaan.

Geplaatst

Fijn dat je het gezellig hebt gehad Henne!

Ik besefte net ineens dat het zh niet meer gebeld heeft, ben dus ook vergeten hen te bellen... Morgenochtend na de puncties maar even doen dan. Wel raar trouwens...

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 23 mei Uitgangsecho

Fren: 24 mei FM2

Zwanger

Simba:

Laika:

Ivfsh: 23 mei eerste echo

Babeth: 24 mei controle gyn 28w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Geplaatst

HOERAAAAAAA IVFSH, wat geweldig, gefeliciteerd allebei! Wat moetne jullie blij zijn zeg vandaag, geniet er lekker van hoor!

Geplaatst

Ivfsh, wat super zo'n goede echo! En over 2 weken al weer. Lijkt me ook prettig.

Henne, balen dat je baas toch zo aan je zit te trekken. Terwijl hij het eigenlijk ook wel begrijpt allemaal. Lastig altijd die tegenstrijdige belangen.

Eef, hoe was de uitgangsecho?

Geplaatst

Ivfsh: Yes yes yes!!! Eindelijk weer goed bericht! Wat ben ik blijhoe was dat om een kloppend hartje te horen? Lijkt mij zo een mooi moment. Geniet ervan en op naar de volgende mooi echo! Blijf voor je duimen en we gaan voor allemaal zwanger!

Geplaatst

hee meiden!

Henne: wat een gek telefoontje van je manager.... had hij wel wat tactischer aan kunnen pakken.... wel goed te lezen dat je een fijne middag hebt gehad met je collega.

Sandra: toch nog twee uurtjes gewerkt vandaag, en dat na je zware weekend. Morgen lekker rustig aan doen op de bank :-)

Babeth: morgen weer controle. Hoop echt dat je baarmoederhals nog hetzelfde is, dat geeft jou ook het vertrouwen om af en toe wat te doen en erop uit te gaan

Nico: heerlijk om weer zo'n vrolijk berichtje te lezen van je. Ik vind het een strak plan om in 2012 bij iedereen op kraambezoek te gaan. Dan kom ik wel met de kleine gup naar NL, hoeven jullie niet allemaal over te vliegen :-)

Caro: ben erg benieuwd wat het ziekenhuis zal zeggen. Goed dat je er zelf aan hebt gedacht om na te vragen of het kwaad zou kunnen. Je hebt in elk geval een lieverd dat hij wil wachten met de meds!

Esther: als je nog af en toe meeleest: hoop dat het goed gaat bij jou!! Moet regelmatig aan je denken en mis je hier op het forum!

Ruby: goed dat jij ook aan je manager aangeeft dat het soms wat lastig is om op volle kracht vooruit te gaan. Goed aan jezelf denken! Vind het zo rot voor jullie.

Zara: wanneer kom jij terug van vakantie? Duurt nog ff geloof ik he? Hoop dat je tot rust kunt komen in dat luxe resort

eef: hoe was het vandaag?

Fren: niet te hard werken vandaag om de rest van de week vast in te halen?

Simba: bi jjou nog alles goed?

Laika: terug van vakantie? Goed gehad in het Limburgse land?

Sen: hoe is het met jou meid?

Guusje ook weer bijna afspraak. Ben benieuwd wat de echo laat zien. Hoe is het met de pijn de laatste dagen?

Dublin ook een spannende week: Donderdag 13 weken echo!!! Meis, wat fijn voor je!

Meiden, ik ben echt zo blij vandaag, zo'n ontzettende opluchting om een goede echo te hebben. Wel grappig, de echoscopist had meteen de doos met tissues paraat voor mijn tranen :-)

Fijne dag allemaal!

IVFSH

Geplaatst

hee sab, roestvlek en kaartje,

dank jullie wel :-) Hoe het voelt: enorme opluchting, blijdschap en dankbaarheid!

Ik ga echt proberen dit vertrouwen vast te houden, over ruim twee weken mogen we weer kijken.

Geplaatst

Henne fijn dat je een onverwacht gezellig middag hebt gehad. Dat doet het moreel weer goed. Jammer dat ik zo ver weg woon en de benzine prijs zo hoog. Anders had ik je graag een keer afleiding komen geven.....

Nico weer lekker melig aan het worden.

Ik dacht dus dat ik harde buiken had, nu voel ik de kleine sinds vandaag hoger ook bewegen!!!!!! vind het raar om het te schrijven na alle ellende hier in het topic, wou zo graag dat jullie hetzelfde voelen (komt ook met de tijd, jammer dat het soms zo'n lange weg is), maar moet het ook gewoon met jullie delen. Jullie zijn tenslotte mijn dinnetjes hier!!!!

Roestvlek ik kan niet voor ivfsh spreken, maar het hartje horen kloppen is zo bijzonder. Ik heb het op dvd staan van de echo en kan er geen genoeg van krijgen......

Ik duim voor jullie allemaal en een gezamelijke meeting met de kleintjes in 2012 daar gaan we voor. Doen we met zijn allen een verlate babyborrel ergens in het land!!!!! Kunnen we alvast een datum prikken?? Wat het maar waar, hadden we die garantie maar.

Ik ga ff voor het eten zorgen, gekookte aardappelen, potje sperziebonen, gepaneerde snitzel en stroganofsaus met extra ui, paprika en champignon hmmm. Vanavond weer pufclub. Het is partneravond hihi ben benieuwd wat P er van vind. We gaan het hebben over de bevalling en een filmpje kijken.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 23 mei Uitgangsecho

Fren: 24 mei FM2

Zwanger

Simba:

Laika:

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Babeth: 24 mei controle gyn 28w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Geplaatst

Hoi hoi

Ivfsh, lachen met de tissues, zaal niet voor niets geweest zijn ;-) , hoe beviel jou verder die kliniek waar je nu geweest bent? Is dat tijdelijk of ook tijdens de zwangerschap?

Nico een erg mooi streven!!

Minoes, hoe gaat het met jou?

Henne wat leuk dat onverwachte bezoek, ook erg attent, gesprek met de arbo komt morgen wel.

Hoe ging het verder de dag alleen?

Sandra, veel plezier vanavond !

Geplaatst

hi babeth,

ziekenhuis was echt super! De arts zal ik pas met 12 weken spreken, nu was het alleen een echoscopiste. Maar echt een heel fijn (universitair) ziekenhuis, het is pas een paar jaar oud en je kunt zien dat ze erover negedacht hebben :-). De scans 'voor 12 weken/early scans' zijn bijvoorbeeld in een aparte vleugel, dus daar is een kleine wachtkamer, waar alleen vrouwen komen die de spannende eerste echo's hebben. Dus niet tussen de dikke buiken.

Verder ook indeling, kleurgebruik en dergelijke erg prettig. Vriendelijke receptioniste die je verder helpt. Op de BG een echt gezellig lunchcafeetje, met groot terras buiten.

Je ziet: mijn facilitaire hart gaat sneller kloppen, haha. Heb in Nederland ook een en ander in ziekenhuizen gedaan voor de facilitaire afdelingen en ben er altijd erg in geinteresseerd geweest. Ik geloof zelf sterk erin dat als patienten in een goede omgeving zitten, ze sneller zullen genezen. Dat kan door allerlei aspecten zijn: rustgevende kleuren, inrichting, maar ook eten (waarom zou ziekenhuis eten altijd gezond moeten zijn, vaak is het veel belangrijker dat patienten uberhaupt wat binnen krijgen waar ze zin in hebben) en personeel. Hele wijze van benadering dus.

Lang antwoord op je vraag :-) Maar fijn ziekenhuis dus!

Geplaatst

Ivf, wat fijn! We waren wel weer toe aan een beetje goed nieuws! En san die de kleine voelt, ook al zo fijn!

Ik ben idd de hele dag superdruk geweest en zit nu in de startblokken om naar yoga te gaan, wilde nog even checken. Heb mn collega in het diepe gegooit: zij moet morgen de afspraak zonder mij doen, is nieuw vior haar, maar weet zeker dat ze het kan. Nu ik nog... Delegeren moet je leren, ik doe mn best!

Tot vanavond! Dan ben ik helemaal zennnnnnn

Geplaatst

@ Ivfco, SUPER!!! Wat ontzettend fijn om te lezen dat jullie een mooi hartje hebben gezien/gehoord. En fijn dat je een fijn ziekenhuis hebt gevonden.

@ Henne, heeft het zkh geen indicatie gegeven hoe lang je uit de roulatie bent (fysiek)? Concreet wat je minimaal toch voor je lichamelijke herstel moet aanhouden? Ik snap het belang van de baas, maar als er iets is wat je er niet naast kunt hebben is stress/druk om je werk. Risico dat je te vroeg begint en er dan uiteindelijk nog langer uit bent vanwege een terugval is groot! Denk goed aan jezelf.

@ Meiske74, Witje en Simba, heerlijk om te lezen hoe druk jullie bezig zijn met de voorbereidingen op de komst van de kleine! Geniet ervan.

@ Rubster, zorg dat je idd de onderzoeken krijgt, zodat duidelijk is wat er mis is. Behalve de endo en de gevolgen hiervan. Sterkte!

@ Nico, hoop dat je van je kater af bent?

@ Fren, succes met de 2e FM morgen, wat een "toekomstige" oogst... zoveel follikels ga je volgens mij best voelen!

Hier weer een dagje gewerkt. Merk dat ik (denk vanwege de warmte) niet lekker slaap, erg onrustig veel wakker. Iets wat ik absoluut niet gewend ben, heb ik nooit zoveel last van. Ik heb wel besloten dat als ik de controle a.s. donderdag heb ik eerst de echo wil en daarna pas mijn bloeddruk laten meten. De andere volgorde is niet bepaald representatief, veel te gespannen voor de uitslag.....

Meiden ga nu lekker eten, ook hier tilapiafilet met salade en krieltjes!

Geplaatst

Ook moe, maar wel thuis. Zit Grey 's te kijken, maar iets te veel zwanger gedoe voor mijn humeur... Ga er maar een chippie bij pakken.

Geplaatst

Ik liep achter, heb de laatste twee dagen vier afleveringen gezien. Dus nu deze laatste ook nog maar

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden