Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, dit is de seizoens finale, dus daarna kun je afkicken.

Wat een lomp telefoontje van je baas trouwens. Ben je er een beetje overheen?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dan begint private practice weer...

M'n baas...tja...ik ken hem inmiddels iets langer dus ik had dit wel verwacht. Het viel me alleen nog erg tegen hoe ik er zelf op reageer, te onzeker en labiel. Logisch, maar niet goed tegenover dit type. Als ik Arbo heb gesproken bel ik m misschien nog wel even om te zeggen dat ik me hier rot onder voel. Ik wil zelf ook graag weer aan de slag en m'n projecten terug wil, maar dat moet dan wel kunnen, fysiek en mentaal.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 23 mei Uitgangsecho

Fren: 24 mei FM2

Zwanger

Simba:

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Babeth: 24 mei controle gyn 28w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Geplaatst

Even snel: ivfsh, gefeliciteerd met de mooie echo!! Wat een heerlijk nieuws, ik ben echt superblij voor je!

Geplaatst

lieve meiden, vandaag een acuut internetprobleem gehad, zowel mobiel, op t werk ( vlgs mij blokkeren ze deze site) als thuis-storing upc.....nu eindelijk weer mobiel internet....pfff snel bijgelezen, babeth dankjewel voor je lieve woorden en t wijzigen van de lijst!

Na n lange dag reizen gi laat thuis. Weet niet wat k heb, maar qua humeur gaat t even voor geen meter....hele dag in auto zitten trok k even niet, en k kon er niet bij dat manlief me even niet begreep....gevolg woedeaanval shame shame....tijd geleden dat k zo boos om ehhh niks? Geweest ben...stress? Hormonen? Geen idee. Manlief heeft t geweten, uiteindelijk hebben we maar besloten dat we geen jezus en maria zijn en dus helaas soms ruzie maken. Hierna om 23u thuis, spullen uitruimen, bed in en om 6u eruit voor uitgangsecho....helemaal op tijd, lees half uur te vroeg in adam. Wat denken jullie; volle wachtkamer....snel aan de beurt, en direct licht op de verder lege buik, 1 kant 5 kleine blaasjes, andere kant niks. Net braaf de eerste 300 gonal gespoten, en dan zodag 29 terug voor de fm.

Zouden het er bij 5 blijjven? Geen flauw idee zal het moeten afwachten. Net als nico heb k ook al 100 discussies in mn hoofd gehad over of t lange protocol echt wel goed is etc.

Mn fsh is goed, maar bij mij is oestradiol te hoog, wat n vertekend beeld geeft. Maar wat is normaal met 39 jaar? Denk dat 5 blaasjes gemiddelde is van drie pogingen. Pfff heb t verhaal van ruby in achterhoofd, en probeer rekening te houden met teleurstelling, maar dankbaar te zijn voor deze kans ; - )

verder druk op werk, en moe, dit in combi met hormonen en stress maakt me tot...tja ehh niet zo aardig???? Ga toch proberen iets leuks van deze week te maken ; - )

nu wasjes draaien, opruimen, en heeel lief doen voor manlief haha, heeft ie wel nodig...lieverds heb bijgelezen maar kan even niet uitgebreid reageren...ivfsh, gefeliciteerd met de mooie echo! Heb er hier ook even tissue bijgepakt ; - ) laika, hoe was je vakantie? Ben je al bij cardioloog geweest? Hoop dat je je goed voelt en dat je aan t genieten bent van je mooie buik! Sandra/witje, fijn dat het ondanks lich ongemak goed gaat en er nieuwe ontwikkelingen zijn, knuffel voor jou!

Syl, veel sterkte met spannende dag morgen, zal aan je denken xxx

knuffels voor iedereen, kom gauw melden of ik weer n beetje zen ben hoor hihi...

Fren, lekker delegeren ; - ) als je t goed doet, ben je volleerd manager ; - )

succes morgen!

Tot snel ( via mobiel, upcc komt hier woedag voor reparatie : - (

iedereen die k per ongeluk vergeet; ik denk aan jullie, vele knuffels

Geplaatst

Uitslag vader J. Is binnen, punctie vandaag al gedaan. Moeder had niets gezegd omdat ze ons niet wilde belasten.

Chemotherapie heeft iets gedaan maar nog niet genoeg, nu nog 1 week wachten op definiieve uitslag.

Ben al dat wachten spuugzat, hopelijk slaat het alsnog aan

Geplaatst

wat n rotnieuws, weet ook niet zo goed hoe k t plaatsen moet syl, van t beste uitgaan? Het is ieg geen definitief nee? Wat n lieverd die schoonmoeder, en dan alleen met haar man die spanning aangaan, pfff, sterkte syl, weer n week wachten, xxx

Geplaatst

Hee sylvie,

Wat betekent dat precies? Krijgt hij nog meer chemo? Dus met die punctie hebben ze kunnen bepalen of de beenmergtransplantatie zin heeft of niet? Sorry voor de vragen, ben echt een leek....

Lees in elk geval uit je verhaal dat het nog een week langer in onzekerheid zitten is.... Ik steek het kaarsje hier weer aan!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Hee eef,

Dat klinkt als een teveel aan hormonen :-). Ruzie maken is niet leuk, maar lijkt soms onoverkomelijk... Erg is dat hè.

Fijn dat je uitgangsecho goed was. Laat ze allemaal maar goed groeien!!!

Laika: ik zie dat jij alweer bijna 20 weken echo hebt: mooi zeg!!!

Hier lekker aan het bankhangen en verslag van Obama in ierland aan het kijken. Leuk hoor: alle Ieren dolenthousiast en Obama in zijn sas.

Geplaatst

Shit sylvie, nog een week langer diep zekerheid en spanning. Hoop omdat het 'iets' gedaan heeft, angst omdat het (nog) niet genoeg is. Wat krijgen jullie veel voor je kiezen, onvoorstelbaar. Beel sterkte, ook voor j. en je schoonouders natuurlijk.

Eef, wij krijgen standaard ruzie de dag na de vakantie of op de terugreis. Kennelijk hebben we dan toch net iets te lang op elkaars lip gezeten ofzo, we gaan normaalgesproken heel erg ons eigen gang, ook als we allebei thuis zijn. Succes me spuiten, niet naar anderen kijken en vergelijken, heb je niks aan, jij heb nu vijf kanshebbers en we gaan duimen dat die allemaal meedoen.

Fren veel succes morgen, niet leuk in je uppie, maar voor een fm kan dat nog wel. Heb zelf drie tp alleen gehad en dat is toch wel een beetje eenzaam, maar als het niet anders kan...

Ik ga proberen te slapen. Morgen vroeg op, moet bloedprikken en durf zelf nog niet te rijden dus moe voor j naar z'n werk gaat, handig.

Meiden, wa ben ik blij met dit forum en ons topic!!!!!

Geplaatst

Oei Eef lekker dan die internet problemen en ook nog uit je panty gegaan tegen je man. Arm ding. Nee hoor dat hebben we allemaal wel eens. Erg herkenbaar zo'n uitbarstging.

Hou je goed meis, ook een knuffel terug!!

Syl heftig zeg van je schoonvader maar er is dus nog hoop. Hopelijk geeft het weekje extra hem precies wat hij nodig heeft om de beenmergoperatie daarna te ondergaan. We duimen allemaal voor hem en jullie.

Geplaatst

Sandra heeft P goed meegelift?

Eef ja die hormonen stapelen zich op. Kort lintje hoort er bij mij altijd bij.

Henne wij hebben dat ook altijd en thuis doen wij ook ons eigen ding. Heerlijk! Ruzie maken hoort erbij.

Net even een kort bericht maar ze hadden gehoopt dat er nu een beslissing gemaakt kon worden over de beenmergtransplantatie. De chemo werkt nog door, er waren nu minder slechte cellen met goede cellen erbij. Een nieuwe chemo heeft geen zin. Daarom over 1 wk weer kijken of het alsnog mogelijk is.

Geplaatst

IVFSH, geweldig te lezen dat jullie de kleine goed konden zien. En wat moeten jullie er van genoten hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat het me goed doet, een positief bericht te lezen. Ook van de andere uiteraard. Over 2 weken weer koekeloeren ....... Heerlijk! Met mij niets veranderd, Oh Ja, mijn nagels zijn weer kort ;-S van het bijten ....... Uitkijken in spanning naar woensdag.

Sylvie, oh meisje toch! Wat een kl*te zooi allemaal zeg! Heel heftig, jullie krijgen inderdaad veel voor jullie kiezen. Bah!

Eef, weer veilig thuis en een echo gehad, en de 1e Gonal er weer in. Spannende tijden breken weer aan. Probeer positief te blijven he?

Ik ga mijn bedje opzoeken. Slaap lekker allemaal

Kus van Guus

Geplaatst

Eef dat is toch een mooi begin. Het is al gezegd, elke situatie is anders en niet vergelijkbaar. Ga van het positieve uit en doe de follikeldans, hebben we die trouwens al......NICO!!!!!

Fren morgen ook succes.

Ruby met de evaluatie sterkte!

Duik er ook in.

Geplaatst

Ik ben er hoor, maar nu ben jij weg...

Ik kan alleen naar Grey's kijken als ik goed in mijn vel zit, heb geloof seizoen 4 (of 5?) op dvd maar ben halverwege gestopt eind vorig jaar en kan nog niet beginnen. Het is me iets teveel ellende allemaal... Bleef wel even hangen met zappen natuurlijk en wat ik zag was alweer heftig... dus ben maar lekker Meet the Fockers gaan kijken. Nu zo naar bed, welterusten!

Geplaatst

Ik ben er weer. Programma aan het kijken waarbij de man in drie weken de bruiloft moet organiseren zonder contact te hebben met z'n aanstaande. Locatie, ringen, band, jurk, alles. Lekkere domme tv, verstand op nul en kijken maar :-)

Greys heb ik nooit gevolgd.

Geplaatst

Ben er ook nog.

Verslaafd aan Angry Birds maar nu echt stoppen.

Greys volg ik ook niet, vindt het allemaal zo zoetsappig, sorry kijkers!

Nu iPhone wegleggen en slapen.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

ben er erg vroeg bij...zit al te werken thuis....moet vriendlief dadelijk naar zijn werk brengen en mag dan gelukkig eerst thuis werken en dan naar mijn werk komen...hebben gelukkig zoveel vrijheid om dit te regelen.

syl...pfff....balen zeg...een weekje langer in onzekerheid zitten...wel lief van je schoonmoeder dat ze jullie wilde ontlasten...hoop dat de chemo blijft doorwerken en dan volgende week een goeie uitslag!!! Mag nu wel eens een keertje goed nieuws jullie kant op komen!!!

de follikeldans...hier komt ie::yah::silly-woohoo::happydance:go follikels go :yah::silly-woohoo::happydance:groei groei groei maar flink:yah::silly-woohoo::happydance:you can do it!!!:yah::silly-woohoo::happydance:

hoop dat ie werkt!!

Syl...voor jou de bongi dans maar even doen???

:happydance::yah:go bongi go bongi:happydance::yah:do your thing:happydance::yah:bongi bongi whoehoe:happydance::yah:

Was het feestje wel gezellig gisteren???

Eef....vermoed dat het de hormonen zijn geweest...heb ik ook last van gehad, met name bij de tweede ivf....jeetje...wat heeft mijn vriend het toen zwaar gehad....ik moest hem toen regelmatig vroeg in de ochtend naar zijn werk brengen en als ie dan al wat zei, zat ik al bovenop hem....zelfs een keer zo erg, dat ik gestopt ben langs de kant en bijna was uitgestapt...hahahaha...en dat in combinatie met een ochtendhumeur....geen goeie combinatie...dat kan ik je wel eggen...maar je had een mooie uitgangsecho...dat je Ruby en mij in gedachte hebt, is te begrijpen, maar ieder lichaam reageert anders op de hormonen....dus bij jou gaat het gewoon goed komen!!!!:clap2:

Fren...vandaag de 2e fm, toch??? succes meid!!! weer 'even' op en neer naar Nijmegen...als wij verder gaan, dan zullen we ook een hele middag kwijt zijn....we weten in elk geval waar we het voor doen, toch??? Nu dus alleen nog dat o zo gewenste resultaat...

ga zometeen even verder..moet ja ook nog wat werken...hihihi...

tot zometeen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ivfsh, gefeliciteerd met de mooie echo! Hoop dat je van het moment kan genieten. Lijkt me prettig gevoel om over twee weken alweer een echo te hebben, toch een extra controle. Hoorde op het nieuws hier dat kinderen (vooral jongetjes) vaker linkshandig worden als je vroege echo's hebt gehad. Ach, denk ik dan, de wereld draait ook wel door zonder deze kennis. Klinkt als een fijn ziekenhuis. Je kan 'onze' privekliniek en het zieknhuis alhier nog wat advies geven. Saaie boel, de kliniek zit in een veels te klein gebouw. Wat wel leuk was dat je na de punctie een zelfgemaakt lekker zoet broodje (met recept op papier) kreeg, die vervolgens manlief moest opeten omdat je hoofd dan echt niet naar eten staat. Maar de geur was heerlijk. Het ziekenhuis, tja, de kamers zijn prima maar de kantine...een ongezelligere eetbak ken ik niet. En de algemene ruimtes zijn zooo kaal op een bankje in de hoek na. Terwijl het ziekenhuis in 2010 pas af was.

Ben niet zo saai hoor dat ik al ging slapen. Helaas, had het graag gewild. Maar ik werk avonddiensten en gisteren was lekker extra extra lang omdat de mobiele telefonie in het hele land eruit had gelegen een halve dag. Nuja, niet in het noorden maar daar wonen vooral rendieren. Veel angstige patienten, die gewend zijn om te bellen en anders erg onrustig worden, dus veel extra bezoekjes afgelegd. Ik heb de komende tijd een patiente erbij die in een hoog bergdorpje woont. Supermooie rit erheen en al helemaal terug. Dan kom je over het hoogste punt van de weg heen en dan zie je de bergen zo mooi liggen. Daar ligt nog sneeuw, bizar terwijl ik hier lekker in mijn moestuintje bezig ben en al gras moet maaien.

Hier een paar fotootjes van de bergen uit onze omgeving:'

[ATTACH=CONFIG]1436[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1437[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1438[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1439[/ATTACH]

Henne, ik snap je leidinggevende wel maar zo vervelend om hier nu mee bezig te moeten zijn. Sterkte!

Eef 5 kleintjes, hopelijk komen er nog wat bij en gaan ze allemaal goed groeien!

Geplaatst

Oh Syl dus een week wachten, pff sterkte hoor. Hopelijk werkt de chemo idd nog even door zodat jullie kunnen juigen om de uitslag volgende week.

Nico jou dansjes moeten gewoon helpen nu!!!!!!

Hopelijk allemaal lekker geslapen??? Ik wel tot een uur of half 6. Die lieve grote kat van ons begint tegenwoordig een kwartier voor P eruit moet te mekkeren op de gang voor de deur. Zucht heel irritant, maar wel lief van het beestje........ Dus al vroeg wakker. 2e wasje zit al weer in de wasmachine en dan nog 3 te gaan. Lekker op het gemakje met tussendoor wat surfen op het net, tv kijken heb momenteel een national geagrapfic verslaving, koffie drinken en nog wat dutjes tussendoor doen. Heerlijk hoor hihi.

Gister hadden we dus een "lezing" over de bevalling. Hoe het werkt, wat er gebeurt en wat je kan verwachten bij een gewone bevalling volgens de boekjes. Ze hebben er voor gekozen om de bevallingsfilmpjes er tegenwoording uitgelaten. Was allemaal wel interesant, maar als je alles bij elkaar hoort en weet hoe lang het wel niet kan duren, pffff kreeg ik het toch heel even benauwd van, maar ze hebben er nog nooit 1 laten zitten en ook ik kan het dus met goede moed gaan we het laatste trimester in deze week. Wat gaat het allemaal toch snel.....

Geplaatst

Prachtige foto's Ursela. Blijf dat mooi vinden bergen met die witte toppen.

Nico als dat niet helpt weet ik het ook niet meer. Kan mij niet voorste,len dat jij sjaggie kunt zijn, vindt je altijd zo vrolijk.

Maar die hormonen doen heel veel.

Sandra ik herrinner als de dag van gisteren jou positieve testen en gestress van de eerste wk en nu ben je al zover.

Was even een nostalgisch moment.

Hier eerst via internet het RTL ontbijtnieuws met hopelijk Jan de Hoop :-)

Geplaatst

Ja zo af en toe gaat de deur hier ook weer op een kiertje wat betreft de posi test en de lange zware emotionele 13 weken erna. Gelukkig heb ik naast mijn bekkenproblematiek niet zo veel andere kwaaltjes dus kan er gelukkig van genieten op mijn manier.

Veel plezier met jan de hoop hihi.

Geplaatst

Hi meiden, niet veel te melden. Net bloed geprikt hcg. Morgen bellen voor uitslag. Twijfel nu of ik nog even terug naar bed zal gaan of op de bank blijf hangen, neig erg naar het eerste.

Ruby succes vandaag, hoop dat er iets zinnigs uit het gesprek komt.

Fren toi toi toi voor een stel mooie follikels!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden