Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihi ja met tell sell. Dan hoor je bij de verveelde huisvrouwen die echt niks anders kunnen verzinnen om naar te kijken.

Henne hoop dat je morgen op tijd de uitslag krijgt en niet nog tot eind van de dag moet wachten op telefoontje.

Geplaatst

Ik kwam laatst in een winkel de Flavour Waver (ofzoiets) tegen ook van Tell Sell, een oven waarin de lucht roteert en waar je een hele kip in duwt en 1 uur later is die klaar.

Ik zeg, voor in de caravan, mocht niet Jeroen.....:argue:

Geplaatst

Pff kwam naar beneden om een schaar te halen en nu ben ik te lui om terug naar boven te lopen.......

Geplaatst

Ik wilde een of ander ding voor m'n buik en rug kopen, geen idee meer hoe het heet :-D

Geen spoed nee, is nu niet meer nodig. Op zich wel goed teken. Het was vorige week al aan het zakken dus ik hoop dat het inmiddels echt flink gekelderd is. Mag morgen zelf bellen vanaf 10 uur ofzo. En dan volgende week dinsdag opnieuw prikken (wel spoed) en een controle consult. Als dat allemaal goed is neemt de ivf afdeling het weer over.

Zit nu te wachten op telefoontje van de casemanager van de arbo. Ik kan dus zelf de arboarts helemaal niet bellen of inschakelen omdat ik er voor deze ziekmelding nog niet geweest ben, dat moet mijn baas dan eerst zelf in gang zetten. Ze weten echt van toeten nog blazen op p&o gebied, zucht. Zal ik het met de nieuwe manager eens over hebben. Is echt niet handig. Het lijkt heel menselijk als je personeel niet meteen officieel ziekmeldt als er een dagje iets is. Is het ook, maar in echte ziekgevallen moet je dan wel weten hoe het zit.

Toch even gekeken: de ab circle pro :sport:

Vijf minuten later: daar heb je dus ook weinig aan..... Fysiek zou je na een kijkoperarie na een week (!??!!) wel weer wat moeten kunnen doen. Oh. Ja, moe en slap zal ik nog wel lang blijven, dan moet je wel rekenen op zes weken. Maar dan zou ik dus op moeten gaan bouwen. En dan is er het emotionele aspect nog. Daarvoor zou ik misschien wel begeleiding/steun moeten krijgen. Oke, kan ik in mee, had ik zelf ook wel over gedacht.

Om kort te gaan: ze plannen nu dus wel een gesprek met de arts in, met hem dan overleggen over opbouwen en evt. maatschappelijk werk oid. Omdat ik met m'n baas al had afgesproken dat ik er tot en met de 31e toch niet ben, laat ik het nu maar zo. Vanaf volgende week opbouwen zou ook wel moeten kunnen denk ik. Maar echt happy ben ik nog niet.

Ga nog maar ff slapen, kijken of ik die moeheid eruit krijg. Stom gedoe. Heb nu echt zoiets van steek die baan ergens waar ik 'm niet zien kan :laughing4: Hmm, misschien heb ik idd wel mentale begeleiding nodig :happy3:

Geplaatst
Pff kwam naar beneden om een schaar te halen en nu ben ik te lui om terug naar boven te lopen.......

Knip je gewoon beneden iets stuk

Geplaatst

Dames,

heb me net via internet opgegeven voor een gratis 14-day fertility challenge....raar toch eigenlijk hoe je toch hoop blijft houden dat het toch ooit natuurlijk gaat gebeuren...hihihi...

ik heb me een keer opgegeven voor de nieuwsbrief van Zita West en pasgeleden kwam dit voorbij...dacht...mmmm...lijkt me wel interessant...en zojuist opgegeven voor de gratis challenge...ben benieuwd...heb ook zojuist een report doorgekregen...ga dit eens straks thuis op mijn gemakje doorlezen...mocht iemand interesse hebben...

x

Nico

Geplaatst

Henne had je maar de luxe om die baan ergens in te brengen waar het donker is.....bij je baas dan wel....

Blijft moeilijk zo'n verhaal maar wat hulp voor het emo gedeelte is nooit weg. Jij bent nu eenmaal vatbaarder voor het lichamelijke gedeelte, je hebt daar last van.

Kun jij nu overdag slapen en ook nog in de nacht goed?

Nico ben benieuwd wat dat is, laat je het weten.

Geplaatst

Hoi meiden,

Syl, wat worden jullie toch op de proef gesteld, en dan nu nog een week in spanning naar de uitslag van je schoonvader, de chemotherapie heeft gelukkig iets gedaan maar wel moeilijk hoor, dat net nog maar doorwerkt en dat er dinsdag groen licht komt voor de transplantatie, erg heftig, veel sterkte !!

Ivfsh dat ziekenhuis klinkt erg luxe zeg!! In ieder geval fijn dat jij je er op je gemak voelt en dat er snel een 2de echo komt .

Henne ik las het van je casemanager, het valt me al niet tegen dat de er al is, vaak pas na 6 weken, maar wat je zegt als p&o niet op de hoogte is.....ook wel naïef dat ze je niet gelijk ziekgemeld hebben! Maar nu eerst je herstel, ze moeten ook inzien dat ze niets hebben aan een Henne als een emotioneel wrak. Sterkte!!

Dublin alvast veel succes met de controle morgen.

Guusje jij ook succes morgen, ik hoop op goed nieuw

Eef, de uitgangsecho was toch wel mooi? 5 bij platleggen van je cyclus? Wie weet hoeveel er nog bij gaan komen, succes!!

Wij hebben net weer een controle gehad, alles was goed, de baarmoederhals 4,8 cm, helemaal blij, zeker omdat ik de afgelopen tijd meer loop ed.arts was ook erg tevreden, ze zij al ga met 32 weken lekker uit eten, als de kleine die termijn haalt hoeft ze niet naar de nicu afdeling ( haha wij vieren nu het liefst iedere dag met een etentje)

de bloeddruk was goed en de metingen van de uk ook, omtrek hoofdje en buikje op 28w3d en de beentjes 30w3,?! Nou die heeft ze zeker niet van mij!

Geplaatst

Dit stond in de nieuwsbrief die ik gekregen heb: En het is niet alleen maar voor natural fertility (ben even de nederlandse vertaling hiervoor kwijt...)...het gedeelte over zwanger raken in een paar weken, dat geloof ik niet zo...maar er zullen beslist wel wat zinvolle tips voorbij komen...ik zal jullie op de hoogte houden...vanaf morgen gaat het van start...

In the meanwhile, I just wanted to remind you that there's only

48 hours until the fabulous F'REE Natural Fertility 14 Day

Challenge kicks off! This amazing no-cost event is run by

top fertility expert and naturopath Gabriela Rosa, who has

helped over 500 couples who were previously labeled ‘infertile’

to reclaim their natural fertility and have a healthy baby.

Gabriela tells me that over 2,000 people have already registered

for this f'ree event (wow!) so I wante d to make sure you grabbed

your place too before it's too late.

Claim your place in the F’REE Natural Fertility 14 Day Challenge

now: http://tinyurl.com/FertilityChallenge

In this incredible 2 week journey you will discover:

• The easy things you can do right now to dramatically increase

your chances of getting pregnant in a matter of weeks.

• The supplements you can get at any chemist to boost your

body's ability to conceive naturally (and which ones to avoid).

• The tests you should ask your doctor for - and how to interpret

the results. Discover what might be blocking your chances of

falling pregnant.

• Easy things men can do to boost their fertility - and relationship

tips to strengthen your bond during this challenging time.

• When you should consider IVF - and how to boost your chances

of conceiving with IVF by up to 47%.

• The 4 fertility killers that could ruin your chances of getting

pregnant.

liefs,

Nico

Geplaatst

Ben toch maar even naar boven geweest om kaartjes uit kleding te knippen, heb daar zo'n hekel aan als die prikken op mijn lijf of die van de kleine.....

Henne lekker nog even slapen, ik ga me maar eens opfrissen en aankleden. Zo schandalig dat ik er nog zo bijloop. Ben ook zo lui behalve dan de was in en uit de wasmachine en droger halen.

Hm Nico succes met je challenge. Ben ook benieuwd wat dat in moet houden.

Babeth fijn dat je weer goedgekeurd bent hihi. De kleine meid is het nog niet zat bij je. Wanneer gaan ze de cerclage verwijderen?? Lekker eten hoor en elke dag feestje vieren.

Geplaatst

Interessant Nico, ben benieuwd naar de adviezen en tips!

Syl ik slaap overdag niet echt, lig meer te suffen en moet constant gapen. Zal wel van de narcose nog komen ofzo, wil alleen maar m'n ogen dicht doen en niet nadenken.

Babeth die casemanager is er nu dus omdat ik zelf gebeld heb. Zal wel, ik zie het wel. Ze weten bij mijn werk gewoon niet hoe het in elkaar zit.

Rare dag hier trouwens, de uitgerekende datum, 24 mei. Voel me niet heel verdrietig ofzo, wel raar, zeker omdat we nu weer in die situatie zitten.

Trouwens super van d goede controle babeth!! Elk dag is een feestje waard, helemaal mee een.

Geplaatst

Heb me ook aangemeld Nico, ben benieuwd. J. is wel weer aan de supplementen. We weten nu zo goed dat het succes bij ons afhangt van goed zaad. En dat is toch zijn verantwoordelijkheid....

Geplaatst

Babeth...wat fijn dat weer alles goed was bij de controle!!!

San....toch maar naar boven gegaan om de kaartjes eruit te knippen...vind ik ook zo irritant...kan er zelfs niet tegen als ik bij iemand zie dat het kaartje eruit hangt...dan stop ik het weer terug...hihihi...wel waarschuw ik diegene dan even vantevoren dat ik het kaartje terug naar binnen stop...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nou, ik schijn toch gebeld te zijn vrijdagmiddag, maar ik had geen gemiste oproep op mijn telefoon dus heel raar. Ze wist echter niet wat nou het antwoord van de arts was dus... belt ze vanmiddag terug.

Geplaatst

Oh dat schiet zo wel op Caroline! Als ze zeggen dat het niet uitmaakt, wat doe je dan? Bij ons werd toen met de koorts in het emc ook gezegd dat we 'toch al icsi deden', maar in Voorburg zijn ze dus heel strikt: koorts = wachten, juist bij icsi.

Geplaatst

henne...top dat je je ook hebt aangemeld...

en...ja...die uitgerekende datum zal altijd raar zijn....ongeacht in welke situatie je nu zit...ikheb dat dus met mijn verjaardag....

liefs,

nico

Geplaatst

Ja en nu heb ik er weer een datum bij. Maar tegen die tijd loop ik echt met een dikke buik hoor!

Vind het trouwens maar fris vandaag, brrrr. En kom zo naar weer uit bed. Slaap duidelijk niet :-D

Geplaatst

Henne , dat is net te geloven, ik dacht dat ie er al was.......sjonge jonge, nou mocht je vesten hebben op dat gebied dan pb me maar, mijn man is verantwoordelijk voor het ziekteverzuim binnen een groot bedrijf en weet er alles van (soort van interne arbodienst zeg maar)

Deze dag zal voor jullie ook wel raar zijn ja, de data blijven je toch bij, is niet vreemd!! Enwat je zegt, volgende datum met een bolle buik, of wie weet in je kraambed......

Caro-line wel wat vaag hè, misschien laten ze jullie de keus, ik denk als er koorts zou zijn (geweest) ik toch voor uitstel zou gaan maar hij heeft toch geen koorts gehad?

Sandra de cerclage wordt bij 37 weken verwijderd, wordt dan gepland want de andere gyn is er ook bij nodig ( meer handjes bij nodig!) brrrr ik probeer er niet aan te denken.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kan nu geen handtekeningen lezen maar iemand biedt deca aan.....ophalen in de buurt van À-dam, misschien iets voor iemand hier??

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden