Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hi meiden, even snel, heb nog niet bijgelezen.

Stand van zaken: in totaal nu 22 follikels tussen 14-17 mm, plus nog 10 kleiner dan 10 mm. Totaal dus 32 pfff.

BMS 9.6 (heb geloof ik nog niet zo hoge waarde gehad

Moest bloedprikken, want ze willen me in de gaten houden ivm overstimulatie. In principe donderdag terug voor FM3 en dan zaterdag punctie, maar als hormoonwaarde te hoog is morgen terug en vrijdag punctie.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hij heeft inderdaad geen koorts, maar ik vind het nog steeds raar dat ze zeggen bij ICSI maakt het niet uit. We hebben immers een poging gehad waarbij hij 2x moest en toen werden er met moeite 8 zaadcellen gevonden, terwijl ik 11 goeie eitjes had! Dus ieder goed zaadje telt lijkt me. De andere keren was het steeds voldoende, maar ja, ik weet het niet. Ik neig toch naar uitstellen van de antibiotica, vraag steeds hoe het gaat en hij zegt: ach, ik heb er toch al weken last van dus dat kan er nog wel bij! Hij heeft ook al zijn halve leven chronische rugklachten, dus een hele hoge pijngrens en ermee leren leven maar ik vind het natuurlijk toch vervelend...

Geplaatst

Wo, Fren, da's idd een boel! Geen wonder dat je last van je buik hebt. Doe rustig aan meisje en veel drinken alvast.

Geplaatst

Caro het is ook een rotsituatie. Zelf zou ik zeggen, wachten met de ab. Veel ziekenhuizen doen nogal luchtig over zaad vind ik. Onze eigen ervaringen vertellen inmiddels wel wat anders... Maar ja, met wachten zit hij wel met flinke pijn nog zeker twee weken! Echt klote, kan het niet anders zeggen.

Geplaatst

wow Fren....dat zijn er een boel...goed blijven drinken in elk geval!!! ben benieuwd!!!

Caro....vind het ook vreemd dat ze iets anders zeggen....volg je gevoel zou ik zeggen...knap dat je vriend het zo lang uithoudt..ook al heeft ie dan een hoge pijngrens...

liefs,

nico

Geplaatst

Dag nico, (en natuurlijk alle anderen)

je kent me niet maar ik las je bericht over die nieuwsbrief... ik heb ook aan zo iets meegedaan maar dan bij een duitse club. Uiteindelijk kon je een soort boek kopen waarin alle tips vermeld staan. Was niet verplicht ofzo maar ik heb het toch gekocht, als pdf.

Het zal wel niet de bedoeling zijn van de duitse meneer die het boekwerk geschreven heeft, maar voor wie redelijk duits kan lezen: als je interesse hebt dan mag je me wel een pbtje sturen dan stuur ik het wel door. We worden allemaal al arm genoeg van het hele gebeuren dus we moeten elkaar een beetje helpen nietwaar. ik heb heel veel wat erin staat gedaan en of gelaten alhoewel ik sommige dingen wat vergezocht vond.

Groetjes

noor

Geplaatst

Ik heb ook zoiets in het Ndl eens gekocht, had ik geen bal aan, stond niks nieuws in. Moest nu ook weer lachen om de 'breaking' inzichten dat cafeine en roken slecht zijn voor je vruchtbaarheid. Goh....dat wisten we nog niet he meiden ;-D

Ik heb een vriendin die nu ook zwanger probeert te worden en voor haar is dat idd allemaal nieuw(s). Maar wij zijn inmiddels zo door de wol geverfd, haha. Toch vind ik het altijd nog wel interessant om te lezen wat er gezegd wordt, dus Noor....ik stuur je ff een pb'tje. Heb ik nog weer wat te lezen.

Geplaatst

Fren dat zijn er veel, had ik ook bij de 2de poging. Het paste niet meer eens op het schermpje met invoeren, ze zijn ook opgehouden met tellen.

Omdat mijn bloedwaardes goed waren mocht ik door voor de punctie, wel 1 dag eerder als gepland en mocht maar 5000IE Pregnyl spuiten ipv 10000

Geplaatst

hee meiden!

Nico: ben benieuwd naar het plan van zita :-) Gooi lle info maar hier op het forum :-)

Henne: laat je door niemand gek maken en volg je eigen plan. 31e is nog een week, dan kun je kijken hoe je je voelt. Misschien sta je dan weer te springen om te gaan werken, maar misschien wil je nog wat langer thuis blijven. Tijd zal het leren.

Fren: mooi aantal! Veel drinken inderdaad, hopelijk wordt het geen overstimulatie. Maar mooi hoor! dat zijn voldoende goede eitjes straks.

Babeth weer een goede controle: heel fijn!

caro: ben benieuwd wat het ziekenhuis straks zegt. Hoop dat het geruststellend zal zijn.

Hier werd net een mega cadeau bezorgd, mijn broer en zijn vriendin hebben een ontzettende BBQ laten bezorgen voor ons nieuwe huis: wat lief! Ik wilde de postbode alweer terugsturen, haha, kon me niet indenken dat die twee grote dozen voor ons waren. Echt leuk, we krijgen hier zoveel kaartjes van vrienden en dan nu ook nog dit cadeau. In China kregen we echt maar heel soms leuke post (kwam de helft ook niet aan trouwens...). Ze komen eind juni trouwens ook op bezoek met de kleine. Super veel zin in!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Fren wat een aantal follikels zeg. Rustig aan doen hoor!!

Caro doen waar je je goed bij voelt. Wat moet je doen he met zulke tegenstrijdige berichten??? Alsof het allemaal nog niet moeilijk genoeg is.

Henne je hebt weer wat te lezen, in het duits zal het langzamer gaan dan in het Nederlands of niet?

Ivfsh wat een prachtig cadeau!!!! Leuk dat ze langskomen met de kleine eind juni.

Geplaatst

Hallo dames,

Ben ik weer. Werd drie kwartier te laat geholpen.

Ik ga weer naar de endometriose arts 31 mei. En er is toch wel gezegd dat er zo en zo geen icsi meer gedaan gaat worden.

We willen nog het amh gehalte laten prikken. Daarmee kunnen ze wel kijken hoe het met de eicelvoorraad is. Maar naar aanleiding van de pogingen gaan ze er vanuit dat we klaar zijn. Vertel het erg nuchter, maar de klap komt zo en zo nog wel. Denk pas na 31 mei. Ze hebben wel meteen psychische hulp aangeboden. Dat is netjes

Ga nu gauw weer aan de slag. En kom later nog wel even terug.

Geplaatst

Tjemig Ruby......ben er een beetje stil van.... en dan is het dus over.? Onvoorstelbaar. Wat zijn voor jullie nog opties? Een second opinion? Of weet je dat nu gewoon nog niet? Wel goed om amh nog na te laten kijken, op basis daarvan kun je zelf misschien ook beter achter de uiteindelijke beslissing staan of toch nog en second opinion aanvragen.... Oh bah meisje toch, ik wou dat ik je even een dikke knuffel kon geven, zelfs al is dat maar een miezerig gebaar in deze omstandigheden....

Geplaatst

Oh Ursula, die foto's. Schitterend... Ik krijg bijna heimwee naar IJsland... Daar ken ik dezelfde plaatjes...

Jeetje Fren.... wat een aantal!!

En IVF, wat heerlijk een mooi kloppend hartje gezien!! Wat fijn.

Hier wordt het ondertussen wel allemaal wat pittiger. Zaterdag meegezongen met ons voorjaarsconcert, en dat heb ik zondag wel geweten. Maandag twee uur eerder naar huis gegaan, en lekker even mijn bed in gekropen. En echt even geslapen zelfs.

Vandaag wat hoofdpijnerig, nog net geen migraine gelukkig. Dus zo toch maar even een paracetamolletje. En werd net door mijn leidinggevende even naar buiten gestuurd. Ik protesteerde nog even, ik had net mijn lunch pauze gehad. Maar ik kreeg 4 euro in mijn hand, ga maar wat lekkers voor ons halen in het winkeltje. Dus dat maar braaf gedaan. ;-)

nun og 2 uurtjes volhouden. En aftellen naar mijn verlof.

Geplaatst

jeetje ruby.... je schrijft het inderdaad nuchter, maar wat een nieuws! Meid ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Vind het echt heel erg rot voor jullie, zou jullie zo graga een andere uitkomst gegund hebben.

Een hele dikke knuffel uit Ierland!!!

denk je dat je gebruik gaat maken van de hulp die jullie aan is geboden? Het lijkt me moeilijk om hier alleen met z'n tweetjes mee om te gaan, misschien kan een psycholoog helpen met het een plek te geven.

Liefs!!!

Geplaatst

Jeetje Ruby, ik ben er ook stil van. Weet gewoon niet wat ik moet zeggen. alle woorden die ik zou willen zeggen lijken geen doel te kunnen treffen. Wat een enorme domper. Sterkte....

simba rustig aan hoor. Je bent er bijna. Lekker aftellen naar je verlof. Je hebt het verdient!!!! Lieve baas heb je, wat heb je voor lekkers gekocht???

Geplaatst

Simba, wat heb jij een lieve baas. Nog even tot het zwangerschapsverlof. Hou je taai. En ik kom echt op kraamvisite hoor!!!!

Sandra, heb je foto's op hyves gezien erg leuk.

Wat ons betreft we gaan pas iets beslissen na de zomer. heb volgende week een gsprek met de endometriose arts. Van mij mag ze alles open maken en weg laseren. De darm en de blaas los maken van de baarmoeder. Misschien is alles dan wat minder pijnlijk van binnen. De kans is ook nog heel groot dat de gaatjes van de punctie waar litekenweefsel zit ook endometriose zit. Dus dan begrijp je wel dat ons s..leven helemaal plat ligt en dat het zeer doet.

Zijn ook nog zo dingen waar ik me druk over maak.

Ik voel me alsof ik de hele dag heb lopen janken. Ben gewoon een beetje uitgeput en wil het weekend ook echt rustig aan doen. behalve zondagavond dan gaan we naar de toppers.

Op 2e pinksterdag hebben we een lazy relax dag in de zwaluwhoeve. Met dinerbuffet en Een relax massage. packing met hot stone. Dus daar kunnen we naar uit kijken en vind dat we dat verdiend hebben.

Geplaatst

jeetje ruby, wat erg... Weet net als de rest niet wat ik moet zeggen. Heb je berichtje wel 3 keer gelezen, maar begrijp ik dus goed dat het hiermee over is? Heel veel sterkte om deze klap te verwerken.

Geplaatst

ik ben net teruggebeld: ze willen me morgen al weer terug zien, moet er om 9.10 zijn. Waardes waren 6700, mag 15000 worden, maar aangezien de follikels echt nopg wat moeten groeien willen ze me goed in de gaten houden. Dus morgen om 7.15 in de auto! Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag punctie.

Geplaatst

Simba: je hent zeker een lieve baas! Maar goed ook geloof ik, want volgens mij jij van het type ' niet zeuren maar doorgaan', goed dat je baas een beetje op je let :-)

Fren: spannend bij jou, goed dat ze je zo in de gaten houden. Ben benieuwd hoe de echo morgen is.

Ruby: heerlijk dat je leuke dingen in het vooruitzicht hebt. Heb je dubbel en dwars verdiend! Rustig aan doen, de tijd nemen met z'n tweetjes, meer kun je op dit moment niet doen. Laat alle emoties maar los komen, die moeten er toch een keer uit. Vind het echt zo ontzettend rot voor jullie.... Hopelijk kunnen ze wel wat aan die rot endiometrose doen. Weet je dat ik werkelijk nog nooit van die ziekte had gehoord voordat ik hier op het forum kwam.... Wat een ellendige ziekte is dat zeg. Meid: dikke knuffel!

Geplaatst

Ruby heftig hoor. En iui met Clomid is dat alsnog een optie of ook niet meer. Wel leuke dingen in het vooruitzicht maar moeilijk hoor.

Ivfsh wat leuk, pauze meisjes komen langs voor de bbq.

Fren alweer vroeg op pad.

Simba leuke baas. Jij bent aan het aftellen maar is wel nodig zo te horen .

Geplaatst

Jeetje Ruby wat een naar bericht! Sterkte ermee.

Fren wat een aantal, ik heb er ook altijd best veel maar dit? Pfff... En wat vroeg zeg, morgen.

Ik ben nog steeds niet terug gebeld.

Geplaatst

Ruby idd fijn dat je leuke dingen in het vooruitzicht hebt, lekker naar toeleven en er dubbel en dwars van genieten samen. Hebben jullie echt verdient. En dan weer verder kijken. Weet van dichtbij wat endo met een mens kan doen en hoeveel pijn het doet. Mijn vriendin heeft al meerdere malen op de eerste hulp gelegen met vreselijke pijnaanvallen. Hopelijk kunnen ze het iets voor je verlichten, sterkte.......

Caro en dan gaan ze straks weer zeggen dat ze je gebeld hebben. Hebben ze je goede nummer wel????

Fren morgen weer terug, jeetje zeg, je blijft rijden. Goed dat ze je zo goed in de gaten houden hoor!!

Hier barstende pijn in rug ed. P belde net op dat hij weer over blijft werken. Pff was moeilijk om hem niet even af te snauwen. Kan me eitje niet echt kwijt en moet nu dus lopend om de hoek naar de supermarkt om wat te halen, moet toch eten.... mag niet klagen maar doe het lekker toch even hihi....

Geplaatst

Jeetje Ruby, wat een heftig nieuws. Kan me voorstellen dat jullie er even doorheen zitten. Al die afleiding is dan denk ik wel lekker.

Geplaatst

Sandra, je mag best wel klagen hoor. Al die pijntjes oor het goede doel moeten we maar denken.

Wij kunnen nog wel clomid gaan doen en monitoren en dan zelf klussen. Maar dat gaan we allemaal pas na de zomer bespreken. Ligt ookk aan de amh waarde, maar het feit ligt er dat er eigenlijk geen eicelvoorraad meer is. Maar heb gezegd dat ik het nog wel wil proberen met clomid. maar eerst rust!!!!

Lijk wel door de mangel gehaald.

Bedankt voor jullie lieve woorden. begrijp dat het voor jullie ook heftig is.

Fren succes morgenochtend vroeg. Zal bijna zeggen, doneer een eicel aan ons. Maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen. Eerst zelf lekker zwanger raken en voldragen.

Geplaatst

Jeetje ruby. Wat een bericht/ vonnis. Weet niet goed wat te zeggen, bahalve, veel sterkte!

Hoop dat het je lukt te genieten van alle leuke dingen die jullie de komende tijd gepland hebben.

Fren, succes morgen.

Vandaag door het noorse systeem van zwangerschapsverlof geworsteld. Eindelijk eens proberen het papierwerk in orde te maken. Wilde dat ik een eigen assistente had. Ik wordt zo nijdig van de nav hier (uitkeringsinstantie), die hebben nooit de informatie actueel. Ik las op internet dat een bepaalde regel al sinds 1 juni vorig jaar veranderd is, maar dat wisten zij nog niet, laat staan dat het op hun website te vinden is. Of dat het pappaverlof is uitgebreid naar 12 weken. In de formulieren staat 10 weken, kan zijn werkgever weer een nieuwe afspraak tekenen met andere data. GRMBL.

Maar ach, vergeleken met het nieuws van rubster heb ik het op dit moment zo enorm goed, is eigenlijk een groot voorrecht om in de kafkaiaanse wereld van het zwangerschapsverlof te stappen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden