Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef...spannend zeg!!! toi toi toi!!!

Henne...viel niet tegen, maar ook niet mee dus het sporten...langzaam opbouwen is altijd goed...zeker als je ook bedenkt dat je aan je chronische vermoeidheid moet denken! volg ook je gevoel mbt het wanneer weer verder gaan...

Syl....al een sms-alert binnen??? sterkte meid vandaag...je uitgerekende dag...nooit leuk!

ben er weer vandoor....kom later nog wel terug!

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef mijn duimen draaien ook.

Blijf het een vaag verhaal vinden dat ze nu toch enige beweging hebben waargenomen?????? of zoiets. Na 5 dagen moet er toch zeker wel duidelijk zijn of ze wel of niet goed doordelen??????

Geplaatst

Hoi hoi lieve meiden, van de tien waren er 7 geschikt voor icsi, daarvan is er 1gaan delen, was vandaag 4 cellig. Ze vonden het de moeite waard om terug te plaatsen. We hebben het klompje cellen op de monitor gezien, en tp onder echogeleiding, daar kregen we n afdrukje van mee. Vandaag dag 4 raar idee hoor! Ga toch positief zijn:-) dankjewel voor jullie gewedige syeun, reageer later op jullie lieverds, nu eten en opnieuw bijscholing haha...

Geplaatst

Wat goed Eef! Dat is een positief bericht! Ze plaatsen niet zomaar terug. Ik ben helemaal blij voor jullie!

Nu breken er ook voor jullie spannende weken aan, ik ga heel hard voor jullie duimen.

Veel liefs Guus

Geplaatst

eef...topnieuws!!!! spannende tijden voor jullie breken aan!!! duim dat het goed blijft gaan!

liefs,

nico

Geplaatst

ohhhhhhhhhhhhh Eef ik ben zo blij voor jullie!!!!! zo ongelofelijk blij!!!!!

gelukkig dat jullie toch gebeld hebben, jeetje zeg, super!!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Eef toch een kans, wat super fijn! Je moet maar denken, er zijn wel gekkere dingen gebeurd.

Via Facebook zita weet nog een interessant linkje over vitamine D

http://www.zitawest.com/blog/pregnancy/vitamin-d/

Zelf net terug van acu, was fijn, ook even verhaal weer kwijt, sip port wat betreft gewoon doorgaan en uiteraard ontspanning.

Nico ik heb nu een uitgangssituatie en daarbij een doel voor over acht weken. Volgens mij wel heel haalbaar. Nu bijvoorbeeld 2x12 met 8 kilo, doel is 3x12 met 12 kilo etc. Dat kan je in kleine stappennvan telkens twee weken opbouwen. Voelmal wel m'n kuiten en een beetje m'n onderrug. Hmmm, zal wel. En heb zoooooo lekker liggen slapen een uurtje voor ik naar acu ging. Voor het eerst sinds tijden weer echt ontspannen. Hopen dus dat we vandaag een keerpunt hebben bereikt.....

Ooooh Eef, ik blijf er aan denken, zo spannend! Deze wil gewoon zo graag bij jullie zijn dat ie door is blijven zetten om dat te bereiken :-)

Geplaatst

Eef gefeliciteerd met jullie tp. Wat een opluchting na de domper van gisteren, je bent nu in de race meid en dat pakken ze niet meer af. 8 cellig of 4 cellig, het is de moeite waard en er is een kans.

Geplaatst

Vandaag een betere dag hier, met special thanks aan Eef en jullie 4 cellige lieverd. Kom en vermenigvuldig u!

Geplaatst

hee meiden,

Ik ben net bij de gynaecoloog geweest en alles was goed! Toch weer fijn :-) Hele fijne vrouw, rustig even wat dingen doorgesproken over genmutatie enzo. Zij is ook sterk voorstander van de extra vitamines 'nog weinig hard bewijs, maar teveel toevaligheden rond die MTHFR'. Gewoon blijven slikken dus. Ook gecheckt hoe zij denkt over sporten (Henne: je hebt me geinspireerd), maar daar toch echt mee wachten tot na 14 weken. Tot die tijd gewoon wandelen en fietsen.

Ik ben dus blij. Over drie weken de 12 weken echo, dat is echt vlak voordat we op vakantie gaan, dus ik hoop dat we dan helemaal happy weg kunnen.

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Ivfsh, wat heerlijk te lezen dat alles goed is! Op naar de 12 weken echo.

Voel je je verder goed? Niet misselijk oid?

Geplaatst

Ivfsh, wat fijn dat de controle vandaag ook weer goed was, en dan net voor de vakantie de volgende! Hoe ver ben je nu?

En waar gaan jullie lekker vakantie vieren?

Geplaatst

Joepie Eef dat is nog eens bijzonder nieuws!!!!!!! Nu lekker broeden.... Succes in deze zware ww, wij slepen je er wel doorheen. Yes yes yes toch nog een kans!!!!!

Ivfsh wat fijn dat alles goed is. Nog 3 weekjes wachten en dan met een heel goed en bijzonder gevoel lekker op vakantie!!

Geplaatst

ivfsh, gefeliciteerd met de goede controle, op weg naar de 12 weken!

Witje ga straks eerst eens even kijken naar je foto's in augustus topic.

Ursula, sterkte rondom de ok van je moeder. Als ze in Haarlem zou komen na de ok zou ik zeker iets voor je kunnen betekenen, maar ben bang dat die kans wel heel klein zal zijn.

Guusje, hoop dat die doorbraak niet tot een complete ongi heeft geleidt, altijd lastig, zo te lezen nav bericht sylvie kan het voorkomen, (het is ieg voor de vijftiende...)

Heb wel bijgelezen maar het waren twee zulke rare dagen dat ik niet op iedereen kan reageren door de vermoeidheid, wel moet het me even van het hart dat jullie geweldige lieve topmeiden zijn, en enorm tot steun zijn!!!!!

Het is moeilijk om goed te beschrijven wat er door me heen gaat na die terugplaatsing. Heb besloten om geheel in de spirit van jullie en de lieve mensen om me heen, voor de positieve kracht te gaan, en de celdeling te visualiseren en gewoon blij te zijn. Merk dat ik bijna niet blij durf te zijn, maar wat wel heel duidelijk is, is dat er toch hoop is, gisteravond was het zo moeilijk om vooruit te denken, en voor me te zien hoe ons leven er uit te zien, en na de terugplaatsing merk ik opeens zoveel ruimte in mn denken, niet alleen over wat als deze lieve 4 cellige doorzetter en aanhouder zich ontwikkelt tot onze topper en een blijvertje wordt om zielsveel van te houden, maar ook opeens weer ruimte om met liefde en met elkaar en voor elkaar vooruit te kunnen denken als het toch niet mocht lukken. We waren allebei erg ontroerd bij de terugplaatsing, het was zo onwerkelijk. Hele rustige omgeving en rustige, lieve arts/verpleegkundige/laborante. Het gevoel van vandaag waar ik mee ga afsluiten is enorme dankbaarheid.

Syl, dikke knuffel van mij voor jou, voor jou ook een vreemde dag. Zal niet gemakkelijk zijn geweest vandaag. Duim voor een mooie ommezwaai naar een positieve koers in jullie leven!

Fren, weer een dag wegstrepen ; - 0 Heb nog even zitten lezen bij dat topic over afvallen, maar volgens mij geef jij daar echt supertips, inderdaad, dieetgoeroe!

Babeth, voor jou nog even een extra knuffel, dankjewel voor je lieve positieve woorden. Caro, jij ook! en jij nog schrijven, wel bellen hoor! En ik denken, nououou haha.

Iedereen, jullie zijn allemaal lieverds. Dikke knuffels. Even een emo moment ; - )

De bijscholing ging een beetje aan me voorbij ( vooral veel visualiseren, celdelingen en liefde ; - )))

Henne jij ook een knuffel, super dat je aan het sporten bent geslapen. Volgens mij doe je het helemaal goed, kleine stapjes, en langzaam opbouwen. Misschien wil je sneller, maar echt dit is een prima methode, adviseren ze echt niet voor niks.

Zou bijna weer verder gaan met iedereen knuffelen, Nico, jij ook! Testr jij ook! (doe ik wel heel voorzichtig met je neus; - )Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen en ook goed bericht gaat kijken van de problemen met de hormoon/bloedwaarden huishouding. Esther, ook voor jou een knuffel ; - ) Moeilijk tijd maak je mee, al die onzekerheid, teleurstelling, en dan die vreemde mooie ontwikkeling met de geboorte, de confrontatie met je eigen verlies, en dan de spanningen tussen jou en hubby, zorg goed voor jezelf, hoop zo dat voor jou de zon weer gaat schijnen, nu dan de ziekte en onzekerheid bij de gezondheid van je moeder, een hele dikke knuffel voor jou, heel veel sterkte met het wachten op de uitslagen.

Ruby, hoe is het met je? Vroeg me af hoe het bij jou gaat met je energie, lukt het je om iets met je hobby te doen? of kom je tot weinig? Wat een stomme opmerking van je leidinggevende, dat je humeurig bent! Je loopt tenminste niet de hele dag met een nepglimlach te doen alsof, volgens mij zou je jezelf daar gewoon schade mee aan doen. Hoop dat je mensen tegen gaat komen die zich wat meer begripvol kunnen uiten en wel tot steun kunnen zijn, knuffel van mij.

slaap lekker iedereen, ga nog even opzoek naar een mooie boedha spreuk ; - )

Geplaatst

Dat zijn een heleboel knuffels Eef! Zie je wel dat je moest bellen, haha! Maar zonder gekheid, wat een mooie wending aan jullie verhaal, nu hopen dat alles goed gaat maar deze kans heb je in ieder geval gehad! Slaap lekker straks! Als je dat kan...

Ik ga er ook maar eens in, er wordt al hevig gesnurkt in de kamer hiernaast... Welterusten tot morgen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden