Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden, ik ben er weer, weer terug in het druilerige nederland mét een fikse dubbele oorontsteking. Lekker vliegen is dat joh, zo, pff, echt een vlucht from hell heb ik gehad, en nu dus ziek op de bank met aan elke kant een pot pindakaas in mijn oor. Zo doof als een kwartel en lekker aan de antibiotica.

Fren, allereerst jij natuurlijk! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, WHIHOEIEIEEOEEEEEEEE! Echt supergaaf zeg! Geloof je het al een beetje?

Verder nog niet veel bijgelezen, iets over Eef en Kaartje en allerlei data, ook in de mail. Ik ga eerst nog even verder bijlezen en later reageren, hopelijk lukt t vandaag nog ;-)

liefs Sab xx

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl, heb net dit bericht gevonden op msnnieuws dus hoop dat deze het juiste weer voorspeld:

http://nieuws.nl.msn.com/gallery-section/de-zomer-wordt-prachtig?img=0

Dank je wel Esther!

Kaartje, wil je de voor- of de achterkant?

Sylvie, pas maar op dat die oude tut niet hetzelfde over jou denkt. Hihi....

Rubster, geen e-reader hier. Heb een verslaving aan boekwinkels. Moet ze voelen, bekijken, ruiken, stukje lezen enz enz..

Op i-pads zit toch ook een e-reader?

Geplaatst

Sab, jij hebt echt een verschrikkelijke vlucht meegemaakt met dubbele oorontsteking. Beterschap.

Zara, je kan op de Ipad een ebook lezen, maar ik heb geen Ipad. Dus vandaar mijn vraag.

Geplaatst

Ik hoop het Zara, niets zo veranderlijk als het weer.

Ben aan het inpakken maar zit nu 6 paar schoenen en dan zijn er al 4 afgevallen.

Iemand vroeg wanneer wij gaan dat is donderdag.

Of was het nu iemand uit het afvaltopic???

Geplaatst

Sab!! Welkom terug, we hebben je gemist!

Even de korte versie: Kaartje heeft vandaag een succesvolle punctie gehad

Eef wacht op uitslag; ze heeft een tp gehad van een 4-cellige, nadat een dag eerder de tp afgezegd werd wegens geen deling. Nu wachten we allemaal in spanning op de bloeduitslag

Caro zit op het wachtbankje met 2 mooie emmies in haar buik

Henne is weer aangemeld

Ruby heeft helaas slecht nieuws gehad en zij en A hebben besloten te stoppen

Verder ben ik het ook f kwijt (sorry!)

enne, als jij schrijft gefeliciteerd met je zwangerschap, dan is dat nog steeds heel erg onwerkelijk!!!

Geplaatst
Sab, jij hebt echt een verschrikkelijke vlucht meegemaakt met dubbele oorontsteking. Beterschap.Zara, je kan op de Ipad een ebook lezen, maar ik heb geen Ipad. Dus vandaar mijn vraag.
Ja ikke wel en vi d het super. Even wennen maar het werkt wel.Het eerste wat ik erop heb gezet was het huwelijk van William en Kate... Zucht zwijmel, grapje.
Geplaatst

hoi meiden

ik kwam kijken voor nieuws van Eef en Kaartje....

Eef wat zul jij in spanning zitten, ik hoop zo op een goed bericht, die kunnen we wel gebruiken!

Kaartje wat fijn dat alles weer achter de rug is! mooie score, ik vond de punctie in DD ook zeer relaxed, ik werd pas wakker in de uitslaapruimte maar volgens mijn man was ik er zelf naar toe gewandeld....fijn he overmorgen de tp en morgen al nieuws mbt, de bevruchtingen. Mij zouden ze ook eind van de ochtend bellen en toen ging al om 09,30 de tel!! houd hem dicht bij je haha.Heel veel succes, ook bijzonder, ze maken ook een foto als de emmie(s) in de baarmoeder is teruggelaatst en je krijgt ook een foto mee van de teruggeplaatste emmy (s).

dames bedankt voor de lieve reacties, iemand vroeg (sorry ik weet niet meer wie) of ik mogelijk iets voor ze kan betekenen, uit ervaring weet ik nu dat men elkaar wel vind in deze omstandigheden, ik laat het van haar kant komen, het is nu zo verchrikkelijk vers, en ze worden nu geleefd....het is zo zwaar ellendig en vooral dat je weet dat gevoel wat ze zullen hebben, een gevoel dat eigenlijk niet eens te beschijven of voor te stellen valt totdat je het meemaakt. Heb met ze te doen!

Caro, wij kregen onze hond (pup) ook toen onze katten 9 en 13 waren, de jongste had er de meeste moeite mee maar gaat goed nu, de oudste kat geeft nergens iets om (gaat ook niet voor de stofzuiger aan de kant) dus vond de pup ook goed.... ik weet niet, ligt misschien ook aan welk ras (hond) je uitzoekt.

Syl, wat een gedoe met de bus zeg, zo vertrek je inderdaad niet lekker, donderdag is het zover toch?

Sandra moest lachen om je sokken, ik kan ze juist niet hebben, loop alleen maar op blote voeten en in bed liggen mijn voeten buitenboord. Mama moest erom lachen , deed ik als peuter ook ze erg schijnbaar.

Vanmorgen bij de tandarts geweest, alles goed, geen klachten behalve dat we bij de volgende controle een oude vulling gaan vervangen, wrdt pas december dus prima, eerder zag ik nog niet zittten. Aangezien ik me bij de tandarts altijd helemaal plat laat spuiten.....

ohhh Eef, het wordt echt spannend zeg, die temp. klonk in ieder geval goed!

wat de datum betreft, de 13 gaat hem zeer zeker voor mij niet lukken, de kleine zal er dan al (net?) zijn maar meiden gewoon lekker plannen!!!

Geplaatst

ohh Sab wat een ellende zeg, ziek is erg rot maar dan met een dubbele oorontsteking en vliegen erbij!! Beterschap meid!

wat is dat toch met die oorontstekingen hier, Henne jij had dat toch ook van de week??

Geplaatst

Oei, oorontsteking is ook zo pijnlijk. Beterschap Sab.

Kaartje, daar was ik al bang voor. Laat je hem/haar vooraf dan wel even uit?

Syl, 6 paar schoenen valt best mee.

Meiden kan ieder moment bezoek krijgen en nog geen nieuws van Eef...

Geplaatst

Hoi Rubster, ik zou zeker geen Kindle kopen van Amazon. Die heb ik. Ik ben nml gek op Engelse boeken (vooral veel thrillers en chick-lit) en ik heb de Kindle bij de Britse Amazon-site gekocht, maar omdat er internet op zit weet dat ding dat je niet in Engeland zit en word je automatisch doorverwezen naar de Amerikaanse Amazon-website, en die hebben lang zulke leuke boeken niet. Vooral veel zelfhulpboeken en reli-shit (sorry als ik iemand voor het hoofd stoot). Dus... tenzij je alleen maar Engels leest en in de Here-Here bent, niet doen. Met het apparaat zelf is overigens niets mis, ik kan er alleen weinig leuke boeken voor vinden.

Geplaatst

leuk he Fren? Geniet er maar lekker van, en blijf maar mooi op die wolk zitten. En bedankt voor de update, dat scheelt mij weer een hoop resumeren hahaha.

Caro: 2 emmies, jippie, wat onwijs goed joh. Nu moet het toch gewoon gaan lukken? Ik voel het!

Oh Ruby, wat vreselijk voor jullie. Ik kan me geen voorstelling maken van jullie gevoel, wat erg, ik heb er ook geen woorden voor eigenlijk, jeetje zeg..Gaat het een beetje met je/jullie?

Henne, wanneer verwacht je wat?

Geplaatst
Sab!! Welkom terug, we hebben je gemist!

Even de korte versie: Kaartje heeft vandaag een succesvolle punctie gehad

Eef wacht op uitslag; ze heeft een tp gehad van een 4-cellige, nadat een dag eerder de tp afgezegd werd wegens geen deling. Nu wachten we allemaal in spanning op de bloeduitslag

Caro zit op het wachtbankje met 2 mooie emmies in haar buik

Henne is weer aangemeld

Ruby heeft helaas slecht nieuws gehad en zij en A hebben besloten te stoppen

Verder ben ik het ook f kwijt (sorry!)

enne, als jij schrijft gefeliciteerd met je zwangerschap, dan is dat nog steeds heel erg onwerkelijk!!!

Ceeke is spontaan zwanger!!!

Geplaatst

Babeth, wat een mooi gebaar dat je een apart topic hebt geopend voor Zomer. De tranen staan in mijn ogen. Ben op mijn werk en wil niet huilen. Maar er komt toch weer wat uit. Wat erg als je dat moet mee maken zeg!!

Eef, je bent online zo te zien. Je houdt het spannend.

De opvliegers vliegen op dit moment door mijn lijf. Het liefst ga ik voor een groot open raam staan.

Elliebellie, wil eigenlijk gewoon in nederlands.

Geplaatst

Sab wat een ramp, vliegen met en dubbele oorontsteking. Ik heb heel snel dichte oren met vliegen, hoef echt niet eens echt verkouden te zijn en het schiet al dicht. En dat doet ZO'N pijn, je zit je echt drie uur te verbijten. Hoop dat de antibiotica snel aanslaan! En ondertussen idd lekker bijlezen.

Wanneer verwacht ik wat? Over een week een echo, dag 12 is dat. En dan hangt het net van mn cyclus lengte af, ik denk 5 of 7 juli een tp want dat komt voor geen meter uit :-D

Geplaatst

Babeth, je bent een topper. Super dat je een lijntje voor zomer hebt gemaakt. Zal niet makkelijk zijn voor je, dit nieuws!

Eef, waar ben je???

Geplaatst

hahaah Henne, 5 of 7 juli komt niet uit? Ach, past wel bij je ;-) Wt betrreft die oren,ik heb het ook al in een tunnel met de auto, dus ik snap je, t doet echt vreselijk veel pijn, nu nog steeds...voel me wel mutsig om me er ziek voor te melden...

Ceeke, wauw meisje, wat een supernieuws, jij ook van harte natuurlijk en sterkte met je schoonmoeder!

Wat vreselijk van Esther zeg...even reageren op t topic. Moeilijk voor je Babeth, pfff

Geplaatst

Oh ja fijn Sab, ik heb het in liften. Kom ik altijd wiebelig en met dichte oren uit. Zit nu ook met vocht achter mn oor pijn te lijden, nog geen antibiotica maar neusspray lijkt (beetje) te helpen. En nee, het is niet mutsig om je daarvoor ziek te melden wat het doet gruwelijk veel pijn!!

5 juli gaan we met werk vrijwilligerswerk doen. We gaan een ontmoetingsplek voor langdurig werklozen opknappen: verven, in de tuin werken, met einde van de dag een kleine borrel. En de 7e hebben we een teamsessie smiddags. Dus je snapt... Wil niet graag uit mn werk lopen als ik net weer volledig aan de slag ben, maar dit gaat gewoon echt voor. Hoop nu op de 6e, dan kan ik de hele dag vrij nemen en de volgende dag de ochtend nog. Zou dan een cyclus van 30 dagen hebben, dat is wel redelijk normaal voor mij. De vorige keer waas het 27 dagen, maar de 4e zou helemaal bagger zijn, want de dag na de tp aan het verven en puinruimen? Lijkt me geen strak plan. Kortom: het is lekker onhandig en ik trek me er niks van aan haha! En als het niet lukt gaan we ook direct door, ik ga morgen onder voorbehoud vakantie opnemen voor de vermoedelijke punctieweek. Mocht ik zwanger zijn, dan nemen we lekker vakantie.

Geplaatst

Lieve meiden,

Even naar huis gevlucht, na mijn werk afgerond en overgedragen te hebben, het is niet gelukt en het is nu definitief over. Hoewel ik gister heel duidelijk voelde dat de HCg uitgewerkt was, was ik toch een beetje ongerust over mijn verhoging. De vrouw die ik had voor lab prikken zij dat het niet meer aan de punctie kon liggen. Maar dat het uitwerken van de HCG inderdaad geen goed teken was. Ze zou me tussen 1330 en 15.00 terugbellen. Op het werk was het prima te doen, wel bij de minste inspanning direct gevoel van koorts en duizeligheid. Utrogestan? toch iets? Ik werd zo waar weer een beetje positief. ik zag mezelf al in ongeloof opschrikken. Maar om 14 uur ben ik gebeld, met opnieuw de mededeling dat het helaas negatief was en niet gelukt. Dit keer werd ik gebeld door degenen die ik s ochtends ook gesproken had, en dat was toch een wat persoonlijk prettig gevoel. Er is nog een afsluitend gesprek voor 6 juli gemaakt, met de professor, waar ik denk ik onze gevoelens bevestigd zullen zien, dat het gezien de resultaten echt verstandig zal zijn te stoppen en dat we toch echt onvruchtbaar zijn. Onze gevoelens zijn daar ook zo duidelijk in, we voelen allebei dat we niet meer kunnen en heel graag willen stoppen. We zijn 2 jaar van hoop naar verdriet en teleurstelling en weer terug naar hoop gegaan, dat we allebei voelen dat we de mmm nu af willen sluiten en dat verder gaan geen zin zal hebben.

de moeilijke telefoontjes met Cas en mijn ouders heb ik nu achter de rug, ondanks dat ik me doodmoe voel en er ook echt klaar mee ben voor mijn gevoel, ben ik even goed heel erg verdrietig dat het nu definitief over is en dat we geen kinderen zullen krijgen. Het heeft niets met rechtvaardigheid of onrecht te maken, en alles met pech en ongeluk. Life is what is happening to you, while you are busy making other plans. Zo voelt het. Toch voelt het onrechtvaardig. We hebben zo hard gewerkt en alles op alles gezet, en we staan alsnog met lege handen. Het verschil met voor de second opinion is dat ik het nu ook zelf kan geloven, Cas die twijfelde al of het zin had, zelf had ik het gevoel, dat LUMC een te zacht beleid had gevoerd, te protocollair. Nu met andere aanpak en langere folliculaire fase ook een zeer matig resultaat. Dus nu ben ik ook overtuigd, we zijn onvruchtbaar.

We zijn natuurlijk verdrietig, en moeten dit gaan verwerken, hoewel we al langere tijd in grote onzekerheid leven en regelmatig diep in de put hebben gezeten. Wat helpt is dat we al een beetje met nieuwe plannen bezig zijn, en het gevoel hebben vastbesloten van ons leven iets moois en zinvols te gaan maken, iets waarbij we ons allebei goed zullen voelen, en een leven geeft met plezier en gezelligheid en positiviteit. Daar zijn we zo aan toe!

We zijn heel erg dankbaar voor alle steun die we hebben mogen ontvangen van lieve vrienden en familie, van collega's en wat ik voor lieve meiden hier ontmoet heb op dit forum, jullie hebben me echt door deze laatste behandeling heen gesleept, het komt ook doordat je als vrouw je wat alleen voelt met die rothormonen en behandeling, en soms het onzeker zijn hoe het beste met manlief of stroevere vriendschappen te communiceren. Of twijfel hoe die hormonen nou werken. Hier heb ik heel veel steun en liefs ervaren, en ook slimme vrouwen steun onder elkaar, van gekkigheid tot bloedserieus, en ook met een vleugje gewoon leven, recepten, werk, beslommeringen, verdriet en lachbuien. Jullie zijn stuk voor stuk toppers!!! Nog een groepshug ; - ))))

Lieve meiden, heb hier een goed glas wijn, 16 uur is een ideale tijd. Lekker thuis nu, en straks even met manlief naar buiten. Ik blijf hier nog schrijven hoor! Zoals het er nu naar uitziet ben ik er niet met de tussendoor lunch,( augustus toch even weg al is het kamperen) maar het zij zo. Ik hoop hier nog vele mooie momenten te zien en mee te maken. In de statistiek heb ik ieg weer ruimte gecreeerd ; - )

Ook hoop ik hier in de toekomst, behalve verdrietige momenten, ook met jullie te kunnen delen in nieuwe mooie positieve ontwikkelingen, en dat manlief en ik nieuwe dromen kunnen creËeren en waar kunnen maken, Ik verheug me er nu al op. Ga dus naast het pauzelijstje een nieuw kopje aanmaken, nieuw hoofdstuk, (samen verder vindt ik zo verdrietig klinken) en ik hoop jullie allemaal binnen niet al te lange tijd persoonlijk te ontmoeten, jullie zijn allemaal stuk voor stuk lieverds, en voor allemaal wens ik dat onze dromen uit zullen komen, en dat wat niet komt een plek krijgt, maar ruimte zal geven voor nieuwe dromen te realiseren. Voor mezelf en voor diegenen die het niet gegeven is zelf kinderen te mogen ontvangen, kan ik alleen maar een goed rouwproces toewensen.

Het allerergste en meest idiote teken vind ik nog wel dat ik vanmiddag tijdens de lunch de biologische moeder van mijn man tegen kom, die we tien jaar niet meer gezien hebben na een tweetal ontmoetingen waarbij zij aangaf zelf contact op te nemen als zij hier aan toe was, omdat haar familie en man van niets wisten. Ook wilde ze niet de biologische vader van mijn man vertellen. We zijn er nooit achter gekomen waarom niet. En uitgerekend vlak voordat ik het telefoontje ontvang, bots ik nog net niet tegen haar op op het werk, ze was er, ( waarschijnlijk op ziekenhuisbezoek met de dus onbekende opa van mijn man zo leek het). Ze keek me aan en ze keek weg. Heb nog drie keer omgekeken maar ze bleef wegkijken ( ze weet heel goed wie ik ben, ik ben via het geboortecertificaat en het computersysteem in ons ziekenhuis achter haar identiteit gekomen, zij werkte destijds op de ict in ons ziekenhuis zeer bizarre en ongeoorloofde omstandigheden, maar wel gelukt zonder opsporing verzocht of repressailles ; - ). Sommige hoofdstukken zullen wel nooit gesloten zijn, maar er bliven liggen zoals de situatie is. Onze kinderloosheid vindt ik nu vooral iets wat onaf is. Het zal zo blijven, maar o wat hoop ik dat we ons leven verder kunnen oppakken en weer kunnen gaan dromen en mooie dingen ondernemen.

Kaartje, gefeliciteerd met de mooie oogst, fijn dat het zo goed gelopen is en zo'n mooi resultaat heeft. Iedereen nogmaals bedankt voor jullie lieve steun. Ben compleet forum verslaafd dus zal wel blijven typen ; - )

Geplaatst

Over met elkaar meeleven gesproken... 21 mensen op dit topic op het moment.

Moet bonen af gaan halen en nog strijken, maar wil echt eerst weten hoe het met Eef is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden