Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he jammer Esther...had je je min of meer erop ingesteld dat je in januari zou kunnen starten en ook daarvoor al de medicatie bij elkaar geschraapt, komt dit er tussen...jammer...maar...ben je al bongi geworden? nee toch??? Of is voor jullie gevoel einde verhaal van deze tp? Knuffel voor jou en je man!!!

Henne...hoe is het nu met je meid?? vind het echt enorm rot voor jullie dat dit nu moet gebeuren...

Mart...hoe voel je je??? heb je nog last van je onderbuik? heb je al gebeld???

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O het was glad op het fietsje vanmorgen, maar heel aangekomen en hard gewerkt. Nu weer lekker thuis. Ach hoewel lekker, heb het gevoel dat de baarmoedermond al weer open staat. Af en toe ontsnapt er een luchtbelletje uit de baarmoeder?. Dat heb ik ook altijd een week voor ik ongi moet worden. Hopen maar dat het vals alarm is. zou ook nog veel te vroeg zijn, maar aan de andere kant als het niet goed zit dan wordt ik rond volgende week woensdag ongi. bleh niet aan denken en positief blijven......

Esther dat is even heel erg balen zeg. Hopelijk kunnen ze je op het spreekuur nog helpen.

Mart hoe is het vandaag????

fren zware dag dus lekker op tijd onder de wol. Morgen kan je ook bijlezen toch?????

Klaar hoe is het??? Heb de hele dag aan jullie moeten denken. Knuf...

Syl lachen met je hond hihi, zie het helemaal voor me, door het dolle heen hihi.

Zo maar naar de opticiën, zal wel een paar nieuwe glazen moeten. Dus weer op de fiets en even lekker uitwaaien.

Geplaatst

KLaartje, zoals ik had beloofd brandt hier een extra kaarsje.... !!! ik hoop dat alles goed is gegaan an dat je sneller zal herstellen!!!!

Esther, wat vervelend dat je pas later terrecht kan! wat betreft de houdbaarheidsdatum, neem even contact op met de apotheek, ik heb er hier ooit eerder een bericht over gelezen en daarin stond vermeld dat je de med. nog wel een tijdje kon blijven gebuiken, ik kan het alleen niet meer terugvinden!!! ik zou het denk ik wel aandurven hoor.

Fren, jeetje wat een omschakeling voor je, ik zou da tlezen lekker achterwege laten en even goed bijslapen haha, het is zoveel!

Nel, een bikkel hoor die dochter van je, super gedaan! ziet ze er erg tegenop? Wat betreft de jeweetwelkater, erg zielig, ik zou me erg ongerust maken en dan nog eens met deze kou...ik hoop dat ie snel opduikt!

dames, wat ben ik blij dat ik halve dagen werk, jeetje mina, moeeeeeee.......lekker heel de middag op de bank gelezen met een film en de haard aan.

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai Martha

met jou gaat het niet zo lekker zeg, zou je rugpijn wellicht kunnen verergeren door alle hormonen? en wat je buikpijn betreft, misschien je eerste fm morgen doen? je weet maar nooit

pas goed op jezelf hoor!

liefs

Babeth

Geplaatst

Klaartje ik hoop dat alles goed is verlopen. Als ik thuis ben steek ik ook een kaarsje voor je aan.

Martha weer een drukke dag op het werk.

Zit te wokken bij de Chinees, tsja je moet wat :-)

Puf is er een beetje uit kan er alleen mijn vinger niet op leggen.

Geplaatst

Sylvie tijdens het wokken ff op het forum posten. Hihi jij bent echt verslaafd!!! Eerder ook al bij de kapper....

Dat de puf er een beetje uit is kan ook door het weer komen, hoor het van heel veel mensen om me heen, heb er zelf ook beetje last van.

Babeth al bijna op de helft van je ww!!!!! Ik zit al weer op dag 2, wat gaat de tijd toch snel hihi.

Allemaal een hele dikke knuffel!!!!!!!

Geplaatst

oh Sylvie

haha forumen tijdens het wokken....maar zo te lezen misschien een beetje een onrustig gevoel?

kant het komen omdat je menstruatie er aan zit te komen, ellendig!!! ik hoop dat je toch een beetje van de wok kunt genieten...

Sandra, ja he, schiet al op haha pfffffffffffff nog een weekje dan kan ik op zijn vroegst gaan testen......

Geplaatst

Pffff, na een dag vrij van het werk, eerst 100 mails doorworstelen, vervolgens moet echt iedereen weer van alles van je, maar gelukkig ben ik nu thuis.

Had eigenlijk bij de allerlaatste raadsvergadering moeten zijn vanavond, maar dat leek me toch niet echt gezond op het moment.

M'n buik is gelukkig wat rustiger en ik heb dan ook nog niet gebeld met het ziekenhuis.

Waarschijnlijk loos alarm, maar ik hou het wel in de gaten gezien m'n geschiedenis.

Zal je zien dat er vrijdag nog vrijwel niks te zien is...(ben ik toch best wel een beetje bang voor hoor).

M'n rug blijft een ellende. Na deze behandelingen zal ik er eens verder naar laten kijken, want ergens klopt er iets niet.

Een hernia is het niet volgens de fysio en de osteopaat, want dan had ik ook pijn in m'n been moeten hebben.

Als ik google kom ik alleen maar enge dingen tegen, dus daar ben ik ook maar mee opgehouden.

Verder ben ik erg moe momenteel. Heb er moeite mee de dagen vol te houden. Maar goed, nog even doorzetten en over een weekje komt er in ieder geval op m'n werk wat meer ruimte. Dan kan ik m'n kasten leeg gaan halen en de boel echt gaan afsluiten.

Geplaatst

Klaartje, hoe gaat het met je?

Ik hoop snel weer iets van je te horen!

Geplaatst

Sandra ik gebruik liever het woord toegewijd...:-)

Ik denk dat de onrust komt door een aankomende ongi, ben ook weer wat kribbig en dan met deze barre tempraturen.

Martha probeer je niet al te druk te maken en kijk uit met internet. Je lichaam is soms niet te vertrouwen en in combinatie met je werk momenteel kan dat een moeizame combi zijn. Werk is belangrijk maar je gezondheid ook vooral bij deze laatste poging. Doe het aub rustig aan meid!

Hond is net met poep pootjes op bed gesprongen en het hele huis doorgebanjerd, niet blij mee. Moest dus aan de poets.

Geplaatst

Hè getverdemme zeg. Nou eerst maar aan de poets dan!

Geplaatst

Klaar! Donkere vloerbedekking op de trappen en het meeste zat toch op bed. Zo zielig begint ze helemaal te kruipen. Vanmiddag naar huis moeten dragen omdat haar pootjes helemaal vol pekel zaten en dat bijt.

Geplaatst

Ooh wat zielig. Kan het beestje toch ook niks aan doen. Maar even lekker knuffelen dan.

Geplaatst

hai meiden

Martha, jij moet nog even buffelen voordat je wat rust kan gaan nemen, succes met de laatste loodjes, dat je klachten maar niet erger worden!

Sylvie, wat een werk en dat zo op de avond, wel sneu van jullie mupke, maar jij zal met dat werk ook vast lekker slapen.....

ik zei net nog tegen mijn man, dit is nu de 6de tp maar het lijkt wel dat iedere keer de wachtweken anders voelen zucht......als ik nies dan voel ik echt mijn eierstokken, tot eergisteren voelde ik vooral het gebied rond mijn eierstokken, nu lijkt het gevoleiger te zijn tussen de eierstokken in, hoe gek kan iemand zich maken?!

ben blij als we een week verder zijn en weten waar we aan toe zijn maar tevens ook erg eng.........

Klaartje, ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je tenminste weer thuis bent!! sterkte meid

liefs

Babeth

Geplaatst

We weten in ieder geval wie er jarig zijn morgen (haha)

Geplaatst

Ja dat gaat niet goed met de verjaardagen.

Lig al vanaf 05.00 wakker paar dagen redelijk gegaan met slapen en nu weer niet. Lang leve de iPhone. Zag net op mijn mail dag ik vandaag versie 4 krijg, nieuw speledingetje, leuk.

Hopelijk kan ik nog slapen.

Geplaatst

Nee niet meer geslapen, lekker door de kou, bah en een harde wind hier.

Jullie allemaal nog in bed, wat is het hier rustig.....of ben ik te druk?

Geplaatst

Syl ik ben ook al vanaf kwart over 5 wakker. Heb al boodschapjes gedaan. En nu????? Heb ik een dag vrij is het te glad om me buiten te begeven. Er is dit jaar slecht gestrooid vind ik. zeker nu al bang dat het zout opraakt. En dat vlak voor een basisschool. slechte zaak vind ik.

Dus lekker binnen blijven, wasjes draaien, stijken en verder....... weinig

Volgens mij zijn Em en Simonja jarig hihi. Wordt nu wel irritand zo vaak, foutje bedankt! Zal wel door de kou komen.

Geplaatst

Goeiemorgen!

Gelukkig heb ik een betere nacht gehad. Wel af en toe even wakker, maar daarna weer steeds in slaap gevallen.

Sylvie misschien kun je beter je i-phone niet naast je bed leggen? Als je wakker bent ben je veel te snel geneigd om te lezen wat er allemaal gebeurd en dan slaap je volgens mij helemaal niet meer.

Ik doe maar een gooi hoor...

Het heeft hier helemaal niet gesneeuwd en het is daarom gelukkig ook niet glad. Maar het is wel errug koud!!!!

Ga nu weer even aan het werk 10_5_1.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb114&pp=ZZzerYYY

Geplaatst

Bedankt voor de tip Mart maar daar ligt het niet aan.

Heb 45 min gewacht voordat ik echt iets anders ging doen dan proberen te slapen.

Ja ongemakkelijk buiten, lijkt wel een ijsbaan, vind het lopen vreselijk als ik nog aan vorig jaar denk met vallen....

Temp. geeft buiten -6.5 aan, brrr.

Ben wel benieuwd hoe het met Klaartje is misschien moest ze wel blijven dat we niets horen.

Geplaatst

Hoop echt voor Klaartje dat het hierna afgelopen is met de tegenslagen. Alsof een miskraam nog niet genoeg is..........

Geplaatst

he girls,

ook hier een vroege vogel, maar alleen reageer ik nu iets later dan normaal...hahaha...heb zeer slecht geslapen...door die stomme wind en klapperende rolluiken (klapperend is een groot woord, maar ze gingen behoorlijk heen en weer) door die stomme koude gure wind...mijn voeten werden maar niet warm, mijn kater Jimmy lag opeens helemaal in mijn dekbed en kwam er niet meer uit...hahahaha...dat was wel lachen...brrrr...die kou hoeft van mij niet zo...

Sandra...weet je...ik heb er een goed gevoel bij...dat het helemaal gaat goedkomen deze keer!!

Babeth...ook al op de helft van de ww...iedere keer is het anders...heb ook bij jou een goed gevoel erbij...

Raaut...hoe is het bij jou??? ook hier een goed gevoel hoor!!!

Mart...hoop dat je eierstokken rustig zullen blijven en dat er toch bij de 1e fm voldoende grote follikels te zien zullen zijn en dat het geen overstimulatie gaat worden...duim voor je meid!! hoop ook dat je rug binnenkort wat beter gaat voelen, want dit is geen pretje!!!

Klaartje...hoe is het nu met je??? heb gisteren de hele dag aan je gedacht...hoop echt dat nu alles voorbij is en dat jullie verder kunnen...

Sylvie...een naderende bongi...nooit leuk...maar dat betekent dan ook weer toch een klein stapje dichter bij de start van de volgende ivf/icsi...we gaan er gewoon samen voor!!!

op zich niet veel last van de pil, maar wel een beetje een trekkend gevoel bij mijn linker eierstok...effe in de gaten houden...denk niet dat het iets te betekenen heeft...

vanmiddag ga ik ook bellen naar het ziekenhuis voor de uitslag..aaarrrggghhh...vind het een beetje eng...mijn gevoel zegt dat het dit idd is, dat de innestelingen daarom niet gelukt zijn en ik ook die miskraam gehad heb...

gisteravond weer een weeg- en meetmoment gehad...ben supertrots op mezelf, ook al ben ik in het weekend een beetje stout geweest...hahahahahaa......tov vorige week dinsdag: -1,4 kg (87.9 naar 86.5) en in cm's in totaal ca. 3 cm weer kwijt tov vorige week...jiehaa...

en...heb nog twee weken extra speling, want bij de startecho word ik pas weer gewogen, dus twee extra weken om mijn doel van 82 te halen...je zou het niet zeggen, maar door die stomme spiermassa weeg ik idd zoveel...niemand gelooft dat ik zo zwaar ben als ze mij zien...maar toch is het zo...hahaha...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico echt knap dat het lukt om af te vallen. Zal best spannend zijn vandaag wachtend op de uitslagen.

Ik ga opstarten met een iui, gelukkig want dat is niet zoveel spuiten.

Krijg mijn voeten ook niet warm, had ik mijn sloffen maar meegenomen......

Geplaatst

Hai lieve meiden......weer thuis....heerlijk!!!!

Gister braaf om acht uur nuchter in het ziekenhuis, werd ik pas om half vijf (!!!!!) geholpen. Toen duidelijk werd dat het laat zou worden heb ik om elf uur nog een kop thee gehad, maar je kon me echt opvegen toen ik eenmaal aan de beurt was. Er kwamen telkens spoedkeizersnedes doorheen....grrrrr.....

Na de ingreep veel pijn en lage bloeddruk dus moest nachtje aan het infuus blijven, ja wat wil je na 12 uur op twee bekertjes drinken????? Vanochtend ging het gelukkig beter en nu dus lekker thuis. Bloeddruk nog wel aan de lage kant en erg gammel. Ook misselijk van de antibiotica. Dus voorlopig zit ik nog wel even in de lappenmand.

Overigens bleek er idd nog heel duidelijk een stukje weefsel te zitten wat ze goed konden verwijderen, dus als het goed is, is alles nu weg. Bij koorts, heftig bloedverlies ed meteen weer bellen. Ja leuk, curettage nummer drie ;-)

Ga nu heel rustig bijkomen, lekker warm binnen op de bank. Veel slapen, veel drinken. Oh en ik heb met de nachtzusters afgesproken dat we over een jaar aan de andere kant van de afdeling liggen voor een tweelingbevalling en dat iedereen dan op mij moet wachten hihi.

Heb de berichtjes alleen snel gescand en even een tip voor Esther: ik heb zelf een keer gonal-f van april aan iemand gegeven die 'm in mei ging gebruiken, dat mocht van de arts. En ik had ook menopur die een maand over de datum was en dat vond de gyn. ook nog goed. Het spul is zolang houdbaar dat een maand eigenlijk niet zo veel over de datum is. Hoop dat je er dan nog wel iets mee kunt.

Ik ga snel plat.

Knuffel voor iedereen,

Klaartje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden