Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames ik ben er weer. Ik was om 5 over half 11 aan de beurt en om kwart voor 11 stonden we weer buiten!!!!

We hebben er 2 terug laten plaatsen. Bijde waren goed ontdooid!!!! We hebben dus nog 2 rietjes met in totaal 4 emmy's over. dat geeft zo'n rust........

Ik ben vergeten wat hij allemaal zei, de arts. Iets in de trant van, de ene is heel mooi, waarschijnlijk weer een toppertje. Van de andere weet ik nog dat hij het had over 8 cellig of zo, maar nog wel een kanshebbertje. Dus we hebben gekozen voor allebei. Ik heb foto's van mijn bijde kindjes gezien en ik zag geen verbrokkeling. Dus gelukkig is alles weer perfect!!!!!! Nu maar hopen dat ze bij mama willen blijven zitten en ook papa willen leren kennen over een maandje of 8........

Ben zo hyper en bang tegelijk. Ga me lekker rustig houden vanmiddag. Ga zo stiekum een lekkere zak chips of zo halen en op mijn schommelstoel schommelen met een filmpje of zo. Lekker rustig aan ......

Henne goed dat ze je willen zien, beter voor niks gaan dan achteraf te laat.

Ursula kan begrijpen dat het druk is geweest. Als het maar gezellig is geweest dat is het belangrijkste.

Caroline wat **** van je auto, gaat je mannetje ne mee??

Nico wat een gaaf kapsel is het geworden!!!!!! Gewaagt hihi.

Kom later wel weer terug!!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sandra wat een heerlijk gevoel dat je er nu nog vier over hebt. Het is dus na deze maand nog niet over voor jullie.

Ach...waar heb ik het over. We gaan er eerst sowieso vanuit dat deze twee fijn blijven zitten de komende maanden.

en je hebt gelijk hoor...verwen jezelf maar even!

Wanneer moet je weer werken?

Geplaatst

Morgen heb ik een vroege dienst, ga gewoon doen wat ik normaal ook doe alleen niet te zwaar tillen en geen dingen eten die afgeraden worden.

Geplaatst

Goed zo Sandra!!

Niks te vinden aan mijn auto, hebben de uitlaat en hele onderkant bekeken... Raadde me aan naar de Suzukigarage te gaan, maar kon er rustig mee naar R'dam zei hij. Ga zo maar eens rijden dan, nee, manlief gaat niet mee, die moet straks dochterlief weer ophalen. De FM's doe ik eigenlijk altijd alleen, daar zit ik niet mee hoor.

Tot later!

Geplaatst

hallo meiden

Esther, ik moest erg aan je denken toen ik net naar huis reed, ik vind het het zo ontzettend ellendig voor jullie! en wat je zegt, het voelde zo anders, waarom houd je lichaam je zo voor de gek. Wel erg fijn om te lezen dat jullie alsnog een poging gaan wagen! het is heftig maar de wns is zo enorm groot! alvast heel veel succes en voor nu sterkte met het ellendige nieuws!

Sandra, wat fijn dat de tp zo goed is gegaan en wat fijn dat er nog 4 zijn!!! beetje onwerkelijk om weer de emmietjes bij je te dragen? ik vond dat wel....zo van niemand die iets ziet maar wie weet wat er allemaal gaande is (ben nog positief....)

Nico, wat een lekker kort koppie, staat je erg goed!!!

Sandra, ik zal mijn eens vragen in welk hotel hij laatst zat, was schijnbaar best luxe en enorm grote kamers met een mega bed enzo, ik meen dat het ook in de buurt van Schiedam was.

Syvlie, bij ons zijn er ook enkele kappers open op maandag (gelukkig), zeg ik kreeg het even niet meer teruggevonden, maar is bij jou nu de menstruatie inmiddels doorgebroken???

Liefs

Babeth

Henne, goed dat je terrecht kan vandaag, ik hoop dat alles goedis en dat het op zijn einde loopt nu!

Geplaatst

Zo mooi...het wordt hier heel langzaam een witte wereld. Heerlijk zeg, wat kan ik daar van genieten!

Babeth...dank je. Net even met gerard aan de telefoon gezeten. Hij is er ook echt overuit dat we nog een poging gaan doen. Of er daarna nog een zesde poging komt betwijfel ik. Gerard vind het erg zwaar emotioneel. Als er 1 van ons aan de rem gaat trekken dan zal hij dat zijn. Dat zal best een moeilijk moment worden, ik moet er nog niet aan denken. Wat mij betreft gaan we nog even door!

Voor nu gaan we proberen er een fijne decembermaand van te maken. En ons echt voor ogen proberen te houden dat het een hele grote wens is...een kleintje van ons samen...maar dat we nog zoveel mooie dingen hebben. Ik wil echt proberen mezelf hierin niet te verliezen. Ik wil elke behandeling als een kans zien zonder er een enorme druk op te leggen.

Trouwens mijn werk belde net...heb morgen nog een extra dagje vrij! Er waren teveel mensen ingeroosterd en ik heb teveel gewerkt dit jaar...dus mijn vakantie gaat 12 dagen duren i.p.v. 11! Ga ik denk ik maar even van genieten.

Ik wilde vanavond geen fles wijn opentrekken omdat ik morgen moet werken. Maar nu ik toch niet hoef te werken kan ik best een lekker wijntje nemen! Ik ga vanavond maar eens lekker voor ons tweetjes koken!

Geplaatst

ja idd onwerkelijk. Ik voel nu wel al de hele tijd een "gevoel" in mijn onderbuik. Had ik na vorige tp's ook. Mijn lichaam is dus nu al bezig met........ van alles denk ik.

Caroline, succes met je tripje heen en weer en een mooie fm!!

Esther ga er zeker van genieten. Ga zo filmpje huren via de afstandbediening!!! Zo makkelijk.....

Geplaatst

We zijn weer terug!

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk rustig vond om even niet aan het werk te hoeven denken, alhoewel zo'n weekendje centerparcs toch altijd nog best pittig is.

Te weinig slaap gehad door m'n rotrug, dus eigenlijk voel ik me best nog wel gebroken nu.

En natuurlijk het hele weekend met twee van die kleine ukkies op stap (1,5 en 3 jaar) dus dat is wel weer geweldig. Ik kan er wel enorm van die kleintjes genieten hoor..

Het mannetje van 1,5 had ik nog nooit eerder horen praten (tijdje niet gezien) en ineens roept ie constant m'n naam en zet ie een big smile op (smelt)...

Verder hebben we veel sinterklaasliedjes gezongen, want natuurlijk moesten de schoentjes gezet worden en zijn we naar Ouwehands Dierenpark geweest. Daar was ook een groot pietenfeest. Het kon dus niet mooier voor de kids.

Gelukkig heb ik er deze keer minder moeite meegehad dan anders en probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten...

Het spuiten gaat me goed af en af en toe denk ik toch al wat te voelen. Maar ik wil mezelf niet teveel aanpraten, want ik kan me nog herinneren dat ik de poging in april moest staken...

Maar hier lees ik toch niet alleen maar leuke verhalen...

Esther, aah nee toch. Wat is het toch ontzettend kl*te dat het nu weer lijkt mis te gaan. Heel veel sterkte hiermee en gelukkig kun je nog vooruit zien naar een volgende behandeling. Alleen maakt dat je verdriet voor nu niet kleiner. Heel veel sterkte meis!

Babeth, je hebt twee kleine ukkies teruggeplaatst gekregen! Het wordt weer spannend dus. Heel veel succes! Die 5-cellige is in ieder geval al heel mooi op dag twee!!! En v.w.b. de volle blaas.

Wat een ellende hè? De laatste keer kon ik het echt niet langer ophouden en mocht ik naar de wc, maar moest ik proberen een beetje uit te plassen en de rest te laten zitten. Vervolgens heb ik er nog een glas water achteraan gegooid.

Sandra, ook jij hebt je kleintjes weer bij je. Wat fijn dat het ontdooien goedgegaan is. Super! Ook heel veel succes!

Nico, mooi kort koppie hoor!! En wat heb jij inderdaad een energie. Als ik zo lees hoeveel je bijelkaar freubelt...petje af hoor!

Sylvie, ook lekker bij de kapper vandaag. Ik ben ook nooit zo veranderlijk. Lang haar hoeft alleen een beetje bijgepunt te worden en kleuren doe ik zelf (i.v.m. m'n rug).

Klaartje, ik ben benieuwd wat de gyn. vandaag zegt. Heel veel succes en een prachtig hangertje trouwens! Als deze laatste behandeling bij ons mislukt ben ik ook van plan een mooie hanger te kopen. Het is toch wel heel speciaal!

Caroline, succes vandaag met je fm!!!!

Tamaar, welkom hier. Ik heb je ook al even een pb'tje teruggestuurd....de laatste keer zaten we inderdaad in hetzelfde schuitje. Fijn dat je er weer bent!

Raaut, ook jij heel veel succes! Je hebt de tp ook weer gehad!!!

Ursula, -20! Mijn god, dat is wel heel erg koud hoor. Het is hier momenteel -2, maar ook dat vind ik eigenlijk al te koud:-)

Geplaatst

Sandra...helemaal top gewoon...en nog 4 emmies over...dat gaat gewoon helemaal goed komen..en tuurlijk willen jullie kindjes ook hun papa over 8 maanden leren kennen...wie wil dat nou niet??? vind het wel goed van je dat je het meteen al hebt over jullie kindjes...hihihi...en zo voelt het ook..hou vast dat gevoel!!!

Esther...ik blijf toch nog hoop houden voor jullie...en mocht het dan idd niet zo zijn, dan hoop ik dat je lekker hebt genoten van het wijntje en het lekkere eten dat je voor jullie gaat koken straks....

hier is het nu ook begonnen met sneeuwen...ziet er wel mooi uit, maar heb toch veel liever de zon...hihihi...

Henne...wat fijn dat je vanmiddag toch al terecht kunt...hoop dat er nu duidelijkheid komt en dat je weer snel verder kunt...

Caroline...wat een gedoe met de auto inderdaad...hoop dat de fm goed zal zijn...ik ga ook altijd alleen naar de fm's...

:positive energie: wat positieve energie voor iedereen die het nodig heeft of het gewoon fijn vindt om te ontvangen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Mart...fijn dat je weer terugbent...al is het dan een beetje gebroken...goed om te lezen dat je toch hebt kunnen genieten van de kleintjes en ja...idd...als zo'n kleine uk van 1,5 je naam dan roept...wie zou er dan niet smelten, toch???

ik ben in dubio...

ik zou volgend jaar midden in de wachtweken naar de Damenzietsung gaan (een carnavalszitting voor alleen maar dames), maar ik begin nu te twijfelen...ik ga in de wachtweken ook geen lesgeven, omdat ik het juist rustig aan wil doen...ga halve dagen werken en mijn twijfel is nu eigenlijk...doe ik er dan wel goed aan om toch te gaan springen en dansen, terwijl ik de rest afzeg??? weet het effe niet...van de ene kant...je mag tijdens de wachtweken wel alles doen, en van de andere kant...ik wil niet achteraf zeggen...was ik toch maar niet gegaan (als deze ivf zou mislukken)...vind het wel leuk om te gaan en van de andere kant wil ik er ook eigenlijk alles voor doen om dez ivf te laten lukken...was ik maar niet zo'n carnavalsvierder wat dat betreft...hahahaha...

ik denk echter dat ik het stiekem al weet...dat ik niet ga...want ik denk ook nu weer terug aan Castle of Love, was ook midden in de wachtweken (owkee...heb toen wel lesgegeven)...maar ook daar...dansen en springen...

nu ik het zo lees...denk ik idd dat ik mijn keuze gemaakt heb...niet gaan...straks nog eens even brainstormen met mijn vriend...

donderdag gaan we trouwens naar Maastricht om ons bloed weer te laten onderzoeken op HIV, Chlamydia etc...want dat is na 9 december niet meer 'geldig'. Dan is het alweer een jaar geleden dat we het intakegesprek hebben gehad...wat is er toch veel gebeurd...en woensdag ga ik bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek naar het antifosfolipide syndroom...wordt weer een spannend weekje...

liefs,

Nico

Geplaatst

:snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman::snowman:

Let it snow let it snow let it snow...

En het blijft maar sneeuwen! Heerlijk!

Mijn zusje belde net. ze heeft de definitieve uitslag van de kweek (n.a.v. haar weeën). Ze blijkt een streptococcenbacterie te hebben die wél behandelbaar is met antibiotica die niet schadelijk is voor het kindje! Die heeft mijn paps direct opgehaald. Ze bleef harde buiken en rugpijn houden. Voelde dat het niet goed zat. Het zou zo super zijn als dit nu voorbij gaat!!!

Toch nog even wat positiefs vandaag! Ben zo blij!

Geplaatst

Martha

wat fijn dat je er weer bent en goed te lezen dat je er zo van genoten hebt, ondanks je rug. Wat betreft het genieten van de kleine mannen, ik kan het me voorstellen, ik heb dat gelukig ook, en zo ontzettend blij dat ik me er niet ellendig en rot bij voel, mij lijkt dat je wereldje anders zo klein wordt en het is soms al lastig genoeg!

Esther, ik vind dat je al weer erg krachtig klinkt, super!!!! en dat het voor je man des te moeilijker wordt, mijn man heeft er ook erg veel moeite mee, om wat me moeten ondergaan en omdat het "aan hem" ligt zeg maar. Hij weet wel dat deze wijze een probleem van ons beiden is maar zo voelt het op die momenten dan niet Lief van je dat je lekker voor elkaar gaat koken en die extra vrije dag komt nu erg mooi van pas!

Caroline, hoe is het vanmiddag gegaan met de fm en de auto? wat een timing zeg.

Nico, vele succes van de week, wel apart als je leest dat hier de bloeduitslagen een jaar oud mogen zijn, in Brussel prikken ze op net voor de punctie, zowel bij de man als bij de vrouw, en in DD mag het bloed maximaal 5 dagen voor de punctie afgenomen zijn.

Goed van je dat je besloten hebt om even niet teveel te springen straks na de tp, kun je jezelf ook echt niets verwijten of het eea. gaan afvragen toch? Zelf werk ik momenteel ook halve dagen, heerlijk!!!

Net even de cd van Zita West beneden geluisterd en niet alleen ik was in diepe slaap gevallen maar de hond en de katten lagen voor de haard allen in coma. Hier sneeuwt het inmiddels ook en het is echt koud! Tevens even teruggezocht wanneer ik wat (oud) bloedverlies had de vorige keer, dat was op dag 10 na mijn eisprong en op dag 6 na de cryo-tp.pffff de eerste wachtweek is nog niet voorbij maar merk echt dat ik moeilijker het wel of niet zwanger zijn los kan laten.....

Geplaatst

Jammer hier geen sneeuw......

Martha welkom terug, balen van je rug, krijg je dan ook meer last van in een ander bed slapen?

Esther fijn een extra vrije dag die fles wijn kan dus open, geniet ervan.

Babeth ik heb na de chemische curettage 2 dagen bloed gehad en dat was dan mijn ongi. Ik zit nu dus op mijn gewone cyclus te wachten heb wel mijn eisprong gehad dus ik verwacht binnen een week wel ongi te worden. Dan mag ik "officieel na overleg arts opstarten met iui maar je zit met de feestdagen

Geplaatst

Wat is dit toch een heerlijk, actief topic zeg :) Op afstand lees ik zo nu en dan eens even mee, voel me toch ook wel een pauzemeisje nu haha...

Lees net dat Esther negatief getest heeft, balen meid..... maar laat de moed nog niet zakken. Maar inmiddels ken je je eigen lichaam natuurlijk zo goed, dat je er niet meer in kunt geloven na zoveel teleurstellingen. Maar toch,... het kan nog steeds! Knuffel!!!

Henne, schrok ff van jouw berichtje... hoop dat het niets ergs is. Wel fijn dat je vandaag terecht kon!

Sandra, super een tp van 2 mooie cryo's, nu maar lekker broeden en ga voor je duimen.

Ik vond ook berichtjes van meiden die een kettinkje hadden gekocht. Ook ik heb een hangertje laten ontwerpen en maken bij een edelsmid. 2 hartjes ( dat zijn wij) en 2 kinderlijke vlindertjes erop. Echt heel mooi geworden.

Mijn man heeft een tattoo laten zetten door Saunders, ook prachtig.... Maar ik vond het er iets te pijnlijk uit zien, dus ik houd het bij een hangertje :)

Martha, hoe is het met jou meid? Je bent er even lekker tussenuit geweest, dat doe je goed. Hopelijk heb je je zinnen een beetje kunnen verzetten.

Je bent ook alweer begonnen met stimuleren, hopen op een paar hele mooie follikels :)

Hier ook eindelijk sneeuw dat blijft liggen!!!

Hmm, al moet ik morgen wel richting Rotterdam @ Ahoy.. ff heerlijk naar Lady Gaga. Ben in mei ook geweest en het is zeker weer een kaartje waard, want het is een supershow.

Toevallig meerdere meiden hier die er naartoe gaan?

Ga geloof ik maar ff een sneeuwpop maken!!!! Doei, doei!!

Geplaatst

Stomme telefoon kan ik niet verder in het bericht.

Maar daarom wordt het pas januari en dan weer open op een goede zaadtelling. Hoe gaat het verder met jou, werk je volledig of doe je het rustig aan?

Hoor net van mijn broer dat het goed sneeuwt in Den Bosch. Het komt hier naar toe ben benieuwd.

Geplaatst

Martha, welkom terug!

Ik ben er weer! Geen sneeuw nog, onderweg een ietsiepietsie maar gelukkig zette het niet door in Rotterdam, zoals Sylvie al schreef. Ik hou erg van sneeuw maar liever niet als ik moet rijden.

Nou, ik ben best tevreden moet ik zeggen, er waren 7 eitjes al groter dan 10 mm! En nog een paar kleintjes. 1 was zelfs al 16 mm, dat heb ik nog nooit gehad bij de eerste FM. Ze was helemaal verbaasd, wat komt u hier doen, omdat ik de echo's nog nooit daar heb gehad. Het is echt wel een beter echo apparaat daar dan bij ons in het streekziekenhuis, dat was soms zo vaag.

Nu moet ik donderdag terugkomen, dat hoopte ik al, want dat betekent of zaterdag, of maandag de punctie, in ieder geval niet op zondag 5 december. Zaterdag zou wel mooi zijn, dan is het lekker rustig, maar ik moet maar afwachten. Ze zei: als er dan 3 eitjes groot genoeg zijn zou de punctie kunnen worden afgesproken, maar ik zei ik heb er liever meer (logisch) omdat het zaad de laatste keer zo slecht was, dat er van 11 eitjes maar 3 embryo's overbleven... En dan vind ik het wel eng als er maar 3 eitjes zijn...

Ik ga weer lekker doorspuiten en broeden!

Geplaatst

Hoi meiden

Sylvie, nu weet ik het weer, sorry, was het echt even helemaal kwijt!!! fijn dat je nu je ongi op korte termijn kan verwachten, dan ook het gevoel dat alles weer"normaal" is zeg maar. Wel balen dat je met de feestdagen niet door kan met de IUI, gaat die eigenlijk met of zonder stimulatie?

Ik doe het inderdaad wel rustig aan, ben wel helemaal "hersteld" gemeld maar neem nu verlofuren op.

Mijn man is onderwerg, vertrokken uit Schiedam maar het verkeer zit heel erg tegen.....

Sandra, ik heb nog geinformeerd naar dat hotel maar dat is in Huizen....dat schiet dan niet op sorry!

http://www.hotelnewport.nl/

Caroline, wat een goede score, wie weet hoe die andere straks nog mee zijn gaan groeien....en dat de punctie niet op 5-12 is komt inderdaad heel erg mooi uit!! op naar de volgende fm, succes!

KLaartje, hoe gaat het met jou?

Sonja, wat mooi dat je ook een mooi aandenken hebt laten maken en je man een tattoo! Veel plezier bij lady Gaga!!!

Geplaatst

Mart ook weer terug, balen van je rug zeg. Mooi dat je hebt kunnen genieten van de kleine mannen. Ik ken het, ook moeilijk. Ontwijken kan toch niet. Dan wordt idd de wereld wel heel klein.

Sylvie spannende week voor jullie, Mijn kaarsje brand ook voor jullie!!!!!!

Caroline wat een mooie score, toppie dat de punctie niet op 5 december is!! Op naar de volgende fm donderdag.

Hier nog geen sneeuwvlokje te bekennen. Mooi om te zien maar vervelend om door te rijden. Er staat een record aantal km file hoorde ik net. 833 geloof ik. En ergens 44 km stilstaand pfffff je zal maar achteraansluiten nu. Hoop dat je man niet teveel last heeft Babeth.

Hier sinds 3 uur na de tp buikpijn en lage rugpijn, koude handen en voeten. Alles is normaal dat weet ik wel, maar het is wel vervelend. Gewoon afwachten.......

Ben benieuwd hoe het met Klaartje is............

Babeth bedankt voor het hotel, ga wel ff spieken op de site natuurlijk.

Sonja idd een mooi aandenken zeg, jammer van de achterliggende gedachte...

Geplaatst

Hier ook sneeuw, we zouden sushi gaan eten in Rotterdam maar dat feest gaat niet door.

Zal dadelijk ook eens wat kaarsjes aansteken.

Babeth je had je man beter hier naar toe kunnen sturen :-)

Ben ook benieuwd hoe het met Klaartje gaat, hoop niet dat ze in de file staat.

Sandra wij starten pas in januari op, lief dat je kaarsje al brandt of je verward me met irmand anders, de iui wordt met Puregon gedaan en Pregnyl weer aan die k@t hormonen

Geplaatst

Hier ook nog geen sneeuw. Ik vind het wel prachtig, maar eerlijk gezegd hoeft het voor mij ook niet.

Het weer wat we gister hadden vind ik lekkerder. Lekkere vrieskou met een zonnetje erbij. Heerlijk.

Sylvie, je mag dus ook bijna weer beginnen met IUI. Wat fijn voor je! Kom maar op met die ongi!

Klaartje, hoe is het met je? Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Caroline, wat goed zeg dat het zo vlot gaat en ik kan me voorstellen dat je liever even wat langer doorspuit om de ander follikels erbij te krijgen. Net even iets meer kans...

Sowiebo, doe je best met het maken van een sneeuwpop. Wel koud aan de handen hoor...brrr

Babeth, heerlijk dat je even halve dagen werkt. Vooral nu in de ww is het niet verkeerd. Volgens mij heb ik de cd van Zita West op het moment niet nodig. Op de bank ben ik zopas ook als een blok in slaap gevallen. Heerlijk even bijtanken.

Esther, wat fijn dat ze erachter zijn wat de oorzaak is bij je zus. Nu maar hopen dat het helemaal beter wordt en dat ze de zwangerschap zonder al te veel problemen doorloopt. Je klinkt trouwens wel redelijk relaxed ondanks je negatieve uitslag van vanmorgen. Heb je nog hoop? Ik hoop in ieder geval op een late innesteling voor je. Het kan!

V.w.b. mijn rug. Dat is altijd een drama en het maakt niet uit welk bed ik lig. Helaas! Was dit de oorzaak maar. Het is wel zo dat zodra ik begin te spuiten de pijnen nog erger worden, dus waarschijnlijk wakkert dit het wel wat aan.

Meiden ik ga even aan de stimpestamp, tot later.... en alvast lekker eten!

Geplaatst

Esther goed nieuws over je zus dus het gevaar is nu helemaal geweken of toch nog aanwezig.

Mart hoe bevalt het spuiten? Valt mee of tegen.

Ik start dus pas in januari op anders zit ik met de feestdagen en dat kan niet, jammer.

Geplaatst

Sorry Sylvie, Nico heeft een bloedprikweek en uitslagweek. Succes Nico!!!

Esther top van je zus zeg, dat het goed te behandelen is zonder gevaar voor de kleine!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden