Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Fren,

Ik volg ook het lange protocol hoor (zie handtekening), alleen gaat de stimulatie deze keer best snel!

Nico, leuk! Ben benieuwd naar je foto's.

Sandra, een "nieuwe" fiets is nooit verkeerd. Veel succes!

Hier ook al weekend, vrijdags altijd vrij en gelukkig niet overwerken deze keer:-)

Verder niet heel veel in de planning alleen slaan we (m'n ouders en wij) Sinterklaas nooit over.

We doen altijd aan een paar aardigheidjes voor elkaar en een gedichtje erbij.

Daarna gaan we nog even lekker uit eten. Je moet er zelf maar wat van maken hè zo zonder kindjes...

Geplaatst

ah, ok! Probleem bij mij is dat ik inderdaad geen pil mag slikken ivm een longembolie, dus als ik de pech heb net in een lange cyclus zit, duurt het bij mij eindeloos voordat ik mag starten en moet ik verschillende keren naar het zh voor een echo ter monitoring. Hoe we dat gaan doen in nijmegen weet ik nog niet, want het wordt wat heftig om 2x per week 2.5 uur te rijden voor een echo van 5 minuten...

Geplaatst

Mart, wat goed dat jullie toch je eigen sinterklaas kunnen creeeren en dat je ervan kan genieten, hopelijk krijg je eindelijk van de goede sint wat al jarenlang op je verlanglijstje staat. Ik ga hier 11 december sinterklaas vieren met noorse vrienden. We spelen een hebzuchtspel, heb je dat een keer gedaan? Is enorm leuk. Ook bij de noren een groot succes.

Fren, ik vond het wel goed klinken, de gedwongen dozensjouwen in de kou, nu heb je de zoete lekkernijen er weer uit getild! Enorm goed, 11 kilo! Misschien kan je de echo ergens anders doen?

Henne, hoe gaat het nu met je? En met je man? Wat een super lieve werkgever heb je. Die man verdient een enorme pluim.

Sandra, op zich een goed teken die moeheid. Geef er aan toe en kruip lekker op die bank, ehm tuinstoel.

Babeth, moeilijk he, proberen te tolken wat voor signalen je lichaam afgeeft. 8 december al testen. Ik hoop met je mee dat het resultaat positief is! Ben zo benieuwd of jullie brusje op lars en nick zou lijken. Ik denk dat je op de een of andere manier hun terug zal zien in jullie brusje. Misschien erg voorbarig om hierover te praten maar ik ben ervan overtuigd dat dit er een x inzit voor jullie, hoop dat dit niet al te lang op zich laat wachten.

Miki, weer terug. Welkom. Ik kan me nog herinneren dat je afscheid nam van dit forum en jullie droom. Nu weer begonnen, hoop dat een van de cryotjes bij jullie blijft! Succes!

Nico, ik snap dat je het een 'tegenvaller' vind om negatief te testen op dat stofje. Het zou zofijn zijn om een oorzaak te hebben waar iets aan gedaan kan worden en dat het dan goed zou gaan. Maar toch goed dat je jezelf er op hebt alten testen want het zou al te wrang zijn als je wel drager was en dit niet wist.

Hier gaat het alweer beter. Er is wat warmer weer voorspeld, zondag misschien maar -11, dan kan ik eindelijk eventjes wandelen met merel. Zin in!

Ik zal wat winterfoto's plaatsen, want ondanks dat het koud is, is het ook genieten want de wereld is prachtig met al dat ijs en sneeuw.

[ATTACH=CONFIG]305[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]306[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]307[/ATTACH]

Geplaatst

Fren, pfff dat is wel heftig hoor als je zover weg moet voor een echo. Kan je inderdaad niet regelen dat je dichterbij de echo hebt? Dat zou het toch een beetje makkelijker maken.

Ursula, dat ziet er inderdaad prachtig uit daar!!! Maar -11 klinkt me nog steeds wel erg koud in de oren hoor. Wat leuk dat jullie daar ook Sinterklaas gaan vieren. Hou je toch nog een beetje je eigen traditie in ere. Het hebzuchtspel ken ik niet, maar klint wel "gezellig":-)

Geplaatst

Ursula wat mooi daar!!!!! Geniet van je wandeling met de kleine buiten.

Ik heb even lekker toegegeven en was mijn bedje ingekropen, nu nog even een kopje thee en zo weer naar het werk, even een dienstje draaien en dan is het weekend!!!!!

Geplaatst

Gewoon even een leuk plaatje om onze topic wat op te pimpen:-)

336.jpg

Geplaatst

Druk geschreven hier meiden.

Sandra...werkse...nog een paar uurtjes en dan heb je lekker weekend! Alles rustig van binnen?

Mart...genieten zeker zo'n vrij dagje! En wat ga je hard met stimuleren! Enorm. Fijn hoor. Voor je het weet zit je op het wachtbankje!

Sylvie...had jij nou ook een vrije dag vandaag? Volgens mij niet hé? Werkse mocht je aan het werk zijn.

Fren...wat een snerteind rijden zeg, dat valt niet meer! Ik moet korter rijden (naar utrecht is ong 100 km, maar als ik voor een echo moet dan is dat s'morgens vroeg en zit ik om zes uur in de auto om op tijd, rond 8.00, te zijn) maar mij valt het ook wel eens zwaar, laat staan, 2,5 uur heen en 2,5 uur terug!

Ik heb vandaag ook nog een vrij dagje. Vanmiddag sinterklaascadeautjes kopen voor mijn zusje. Het gaat nog niet fijn met haar, veel last van rugweeën en zodra ze echt bezig gaat wordt dit erger. dus...ik ga voor haar kinderen cadeautjes kopen.

Ik moet dit weekend werken, nou ja, mag ook wel weer eens. Ik ben zoveel vrij geweest, zou het werken verleren! Maar of ik zin heb...? Neuh, eigenlijk niet. Ergens blijft het ongezellig om in het weekend te moeten werken, niet sandra?

Gisteravond begonnen met de pil. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, ben helemaal niet gewend om de pil te slikken! Vorig jaar voor de 1e behandeling slikte ik hem s'morgens maar, heel idioot, prompt moest ik elke middag rond 15.00 overgeven, drie weken lang. Heel stom. Nu ga ik hem dus s'avonds slikken, schijnt prettiger te zijn. We wachten af!

Ik doe vandaag een yoghurt met crusli dag. Meiden ik heb zoveel moeite om van al het lekkers af te blijven! Woensdagavond lagen er op kantoor chocoladepepernoten...die zijn zooooo lekker maar daar zitten zoveel caloriën in. Bah en dan toch maar nemen hé!

Ursula...Koud!!!!

Geplaatst

Esther,

Die chocoladepepernoten zijn de ergsten...zó lekker!

Wat vervelend dat het niet goed gaat met je zusje. Ik hoop echt het beste voor haar!

De pil is een raar ding. Vooral omdat ie zo licht is. Ik ben er echt altijd een totaal ander mens van. Vreselijk. Hopelijk heb jij dit niet in ieder geval. Succes!

Geplaatst

Hij is inderdaad grappig Martha! Ik ga zo ook even mijn mandje in... koppijn en misselijk, of het nou van het weer komt of de hormonen wie zal het zeggen? Maar ik ben een paar uurtjes alleen thuis dus neem het er even van.

xxx

Geplaatst

Lekker relaxen! Ik ga zo ook even lekker bankhangen. Ben ik ook aan toe...onbewuste spanning...

Geplaatst

grrrrr heel bericht getypt gaat takkie op mijn schoot zitten, rare kat.

Hij is dus normaal nooooooit thuis maar nu wel en ik weet dus ook waar hij altijd uithangt...bij de buurvrouw! Die is 80 jaar en is zaterdag gevallen met haar fiets en ligt in het ziekenhuis met een gebroken pols. En sindsdien is takkie thuis! De buurvrouw had een heel oud hondje en die is een paar maand geleden doodgegaan, ze zal vast behoefte aan vervanging hebben!

Maar in elk geval...het gaat nooit goed komen deze maand, dit is zo'n snoepmaand en dan de gedachte aan die ellendige weegschaal van vorige week in corpus in mijn achterhoofd....BAH

Ik krijg net een mailtje van collegae over oudejaarsavond. Degenen die dan werken nemen dan allemaal wat lekkers mee (en arme ik moet werken) en er komen toch culinaire hoogstandjes voorbijvliegen! En morgen met mijn familie en alle kinderen van mijn broers en zussen gourmetten voor sinterklaas...komt niet goed hoor met die kilo's!

Van de pil schijn je ook weer aan te komen hé?

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen ontspannen! Het is ook een enorm spannende tijd voor een aantal hier!

Geplaatst

Wat is het druk met schrijven.

Mooie foto's Ursela, ben benieuwd wat er hier gast vallen, helemaal dicht getrokken.

Sandra werk ze.

Esther en Mart lekker een dagje vrij. Wij gaan morgen ons kerstdorp en boom optuigen, ja ik weet het is te vroeg maar anders geen tijd voor. De lampjes gaan maandag pas branden na Sinterklaas.

Hier beginnende ongi krampen en opgefokt, ja ha de eerste officiële ongi na de mk. Ruzie gehad bij de AH, ruzie gehad met een snotneus in de parkeergarage die mijn plek inpikt terwijl ik sta te wachten, dus ik lig nu thuis op de bank even bij te komen. Die helemaal niets meer vandaag behalve eten, drinken en slapen.

Geplaatst

Hé yak sylvie...niks aan als je je zo opgefokt voelt. Nu even proberen lekker te ontspannen!

Ik heb eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over de kerstboom...ook maar eens een gaatje voor gaan maken. Ik tuig hem vaak op na sinterklaas maar dat is natuurlijk volgende week al.

b.t.w. thanks voor je recept. Die ga ik volgende week uitproberen!

Geplaatst

Hè bah Sylvie, niks aan. Maar even ontspannen en de woede van je afslaan. Je niet zomaar op laten fokken hoor. Komt door je ongi!! Kan niet missen.

Esther, dan komt het maar even niet goed met je kilo's. Gewoon een klein beetje er om denken, dan kom je vast niet zoveel aan.

En wat de pil betreft, hier kun je wel wat van aankomen, maar niet meer dan de hormonen die je moet spuiten. Valt ook best mee hoor.

Gewoon normaal eten en proberen niet teveel tussendoor te snoepen.

Meiden rustig aan hoor!

Geplaatst

Ha lekkere snoepkonten ;-) Kan ik makkelijk zeggen, ik mag niks. Hoewel zelf taaitaai bakken zonder suiker errug lekker is hoor, en makkelijk. Misschien dat ik dat morgen nog doe. Moet ik me wel ietsje beter voelen. Vandaag toch weer hoofdpijn. Wel minder dan na de vorige narcose, maar het is er wel. En iets verhoging, denk van slecht slapen, de hoofdpijn of de antibiotica, maar het moet niet hoger worden want dan zit ik zo weer in het ziekenhuis natuurlijk. Beetje lastig is dat we een gast hebben uit Nieuw Zeeland. Mijn man moest vanmiddag nog naar een afspraak, ja dan kan ik moeilijk in bed gaan liggen. Morgen maar even extra rustig aan doen.

Zo te lezen gaat het met Mart en Caroline goed met de stimulatie? Sandra en Babeth erg in de stress? Er wordt zoveel geschreven dat ik het moeilijk bij kan houden. Zag Sen ook voorbij komen, en Miki. Meiden, meiden, het is niet de bedóeling dat we telkens híer terugkomen. Ik ben bijna geneigd om wéer een nieuw topic te openen: pauzemeisjes (bijna) zwanger ;-) Nuanceverschil. Toch?

Geplaatst

Taai-Taai

250 gram honing (vloeibaar) mengen met 1 ei

250 gram zelfrijzend bakmeel (of evt roggemeel met pakje bakpoeder), 1 el koekkruiden, 1 tl gemalen anijszaad, snufje zout door elkaar zeven

mengen met honingmengsel

1 uur laten rusten in koelkast

Deeg uitsmeren op een bakplaat (bakpapier!) tot een plak van ca. 1 cm dik (gaat het beste met de achterkant van een natgemakte lepel of natte handen)

ca. 20 minuten bakken in voorverwarmde oven op 200 graden (oppassen dat het niet te donker wordt)

na afkoelen in blokjes snijden

VERSLAVEND!!!!

Geplaatst

Lijkt erg lekker Klaartje!

Inderdaad een aantal meiden blijft maar terugkomen. Het wordt tijd dat we kunnen uitzwaaien...

Geplaatst

Zo lief dat jullie de gewoonte hebben om allemaal atent op elkaar te reageren. Voor mij als pietprecies wordt dat dan wel elke keer een afstudeerproject!

Ik ga kijken of het me lukt om alleen incidenteel op een enkeling te reageren, die dat wellicht even nodig heeft. ;-)

Henne, als je bezoek hebt en jij je slecht voelt... zet je die figuur maar gewoon achter een laptop of tv hoor. Jij en jouw gezondheid zijn echt wel even belangrijker dan die gast bezighouden!

Snoep lekker meisjes, ik kan weer een beetje lachen.

Kus!

Geplaatst

Ik ben afgekoeld meiden, lekker door een grote sneeuwbui gewandeld er ligt weer een paar centimeter bij.

Dus boodschappen vanmiddag gedaan vergeet ik voor vanavond, zucht. zal wel een chineesje worden. Makkelijk in het centrum wonen.

Geplaatst

Miki, je hoeft niet op iedereen te reageren hoor. Is ook bijna onmogelijk, want het gaat hier in een razend tempo. Blij dat je weer een beetje kunt lachen.

Sylvie, letterlijk en figuurlijk afgekoeld dus (haha). Geniet van je chineesje... Ik woon ook in het centrum, vlak naast de pizzaria...lekker hoor!

Geplaatst

Miki...goed om te lezen dat je weer een beetje kunt lachen. Wat zijn wij meiden toch bikkels hé! Gisteren was ik even verdrietig en toen heb ik heel hard onder de douche gezongen:

"we zullen doooooooorgaan, zei de kip tegen de haan, we zullen dooooooooooooooorgaan naakt als een sopraan tot het eens raak zal zijn". En toen was het met mijn verdrietige bui ook weer over. Gerard kwam wel even boven kijken of alles in de haak was. (kennen jullie dat liedje trouwens want als je het niet kent dan lijkt het net of ik niet wijs ben)

Ik heb sinterklaas cadeautjes gescoord en ben mezelf niet vergeten....:) Ik ben al een poos op zoek naar een nieuwe tas en ik heb zo'n leuke gekocht: aan de ene kant bont afgezet met leer en aan de andere kant volledig leer, donkerbruin. Errug mooi! Maar nou heb ik gerard maar gevraagd of hij niet nog een cadeautje voor mij koopt, anders voel ik me zo schuldig.

Gisteren kwamen er twee bekeuringen binnen, eentje voor mij en eentje voor gerard. Allebei geflitst onderweg van/naar het ziekenhuis afgelopen behandeling, 100 euro. Balen geld is dat.

Klinkt lekker klaartje, en dat is dus echt verantwoord?

Ik ga zo een lekkere stoommaaltijd van de ah eten...mozzerella met cherrytomaatjes en pasta. Die is zo fijn! Gerard is aan het werk dus ik eet alleen.

Eet smakelijk allemaal!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden