Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Smakelijk Esther, net de haaievinnesoep teruggestuurd te zout.

Miki niet op iedereen reageren, het is geen verplichting.

Mart ook heel verradelijk dicht bij het centrum wonen, ben vooral gek op surinaams eten, mjam mjam

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ja verantwoord...... er zit geen boter (vet) in en geen suiker, maar het zijn natuurlijk best wat calorieen zo met honing. Vergelijk het met ontbijkoek, is bijna hetzelfde recept :-D

Geweldige tekst, ga ik ook zingen. Ik heb in de wachtweken heel hard meegezongen met Marco Borsato: vandaag is GROEN! En dan een hele idiote tekst die ik niet meer weet. Lucht erg op.

Oh enne.....het lijkt erop dat de verzekering zich verteld heeft.....niet verder vertellen he ;-)

Geplaatst

Inderdaad heel veraderlijk midden in het centrum wonen...

Ik ga zo ook even eten. Kom waarschijnlijk eind van de avond weer even om het hoekje kijken hier:-)

Fijne avond!

Geplaatst

Ben ik blij dat ik op een durpien woon :)! Stuk goedkoper!

Ik houd mijn mond henne...!!!

Ik ben erg benieuwd wanneer we de rekening van het ziekenhuis gaan krijgen. Die van de apotheek had ik eigenlijk ook al wel verwacht.

Ontbijtkoek is gewoon verantwoord dus dan is dit ook helemaal goed! Ik ga hem ook eens maken.

Sylvie...haaievinnesoep? Waar zit je ergens?

Geplaatst

Bij ontbijtkoek zit er minder honing en specerijen in en dan wat melk of water erbij. Het is dus wel iets lichter. Maar he, het moet wel snoep blijven he!

Geplaatst

De Chinees maar zitten geen haaien in. Kippenbouillion met geklopt eiwit en ham.

Zo zingen onder de douche, zing altijd voor de hond daar trekt ze dan zo' n stomme kop bij.

Fijn Henne dat de verzekering zich eens mis telt. Worden ze niet armer van.

Geplaatst

he meiden, jeetje wat wordt hier veel geschreven.. moest effe een paar pagina's terug om bij te lezen. Bedankt voor jullie warme welkom en jullie lieve woorden. Jullie zijn echte schatten. Ik heb verder niet echt iemand die me begrijpt hierin.. mensen zeggen wel dat ze het begrijpen maar dat kunnen ze niet als ze dit zelf niet hebben meegemaakt. Ze zeggen ook dingen die ze eigenlijk helemaal niet moeten zeggen arghh naja dus dan hou ik maar weer mn mond. Gelukkig komt maandagavond mn vriendin langs, met haar kan ik wel goed erover praten. Ze heeft zelf jaaaren in de mmm gezeten en uiteindelijk bij poging 6 zwanger geworden van een tweeling. Maar ze heeft het kei-druk altijd dus ik zie haar niet zo vaak... dus ik ben blij dat ze langskomt.

Ik zag Miki ook voorbij komen, dat is een tijd geleden! welkom terug op het forum.

Klaartje: meid wat maak jij allemaal mee zeg! je mag echt trots zijn op jezelf dat je jezelf er zo goed doorheen slaat. Ik hoop dat je snel opknapt en er weer tegenaan kunt.

Babeth: nog steeds op het wachtbankje, trek je het nog meid? ik duim me rot voor je hoor

Sandra: ook weer op het wachtbankje zag ik, mn duimen draaien ook voor jou

Mart: jij bent ook weer begonnen met een nieuwe poging zie ik.. ziet er goed uit.. toi toi toi

Caroline: jij ook weer begonnen, veel geluk ook voor jou

Esther: wat goed van je dat je gelijk weer de draad oppakt en niet bij de pakken neer gaat zitten.

Sylvie: die woede komt me zo bekend voor.. ik had vanmiddag ook al bonje met een dame om een parkeerplek. Ze nam gewoon heel aso 2 plekken in beslag dus ik draai mn raampje open toen ze uitstapte en vroeg haar of ze haar auto wat meer opzij wilde zetten zodat ik van de parkeerplaats ernaast gebruik kon maken. Zegt ze gewoon doodleuk "ja dag nu niet ik heb haast" en loopt ze zo weg.. Woest was ik, ik riep nog asociaal wijf, wil je soms een deuk in je auto ofzo?!?! zegt ze gewoon "ja moet je doen" dus ik weer "okay dan krijg je er ook één in je voorhoofd" nahhhh wat een truttttttttttttt arghhhhhhh maar ze liep gewoon door. Heb overigens geen deuk in haar auto getrapt hoor...

Maar goed, ik begin langzamerhand een beetje bij te komen van de shock van het mislukken van de poging... nu weer opladen voor de volgende ronde. En medicijnen sprokkelen. Weten jullie misschien iemand die Gonal-f kan gebruiken? die heb ik namelijk over. Ik ga anders zo wel effe die topic over de overgebleven medicatie opzoeken

ik zal vast wel wat meiden vergeten zijn sorry sorry maar sommigen "ken" ik nog niet echt maar jullie natuurlijk evengoed succes en sterkte enzo.

meiden fijn weekend alvast

liefs

Sen

Geplaatst

Erg hè Sen als mensen zo doen. Heb me voorgenomen om mij ook asocialer te gedragen helaas zit dat niet in me. Ook in een supermarkt karretje netjes aan de kant maar andere doen dat niet. Zegt mijn man net en ben je er wat mee opgeschoten om uit stappen, is daardoor de wereld beter geworden..... Uhhh nee maar ik laat dat niet over mijn kant gaan. Gekke Jetje niet. Man maar even weggestuurd voordat hier dadelijk de kerstballen door de kamer vliegen.

Boksbal ophangen?

Geplaatst

hoi meiden

ik heb echt even bij mopeten lezen!

heb direct even KLaartjes verantwoorde snoeprecept op uitgedraaid, morgen klaarmaken, zal mijn moeder ook blij mee zijn!Klaartje bedankt!

Goed om te horen dat je van de narcose wat minder last hebt, maar nog wel goed op jezelf passen hoor. Lijkt me overigens best moeiljk om in deze situatie een logé over de vloer te hebben. Een goed herstel gewenst.

Martha, wat een mooi fm heb je gehad, je bedje is al mooi op dikte, daar moeten ze wel lekker in gaan nestelen he! woensdag al de punctie, daags na Caroline. Heel erg veel succes!!!

Sandra, inmiddels geslaagd met je nieuwe fiets? ik hoorde dat ze zelfs winterbanden voor de fiets hebben, petje af voor alle fietsers nu.

Ursela, ik geloof ook cht wel dat er een 3de kindje voor ons komt en nu maar hopen dat hij /zij al stiekum aan het groeien is....en op wie het dan zal lijken....hoe klein ze ook waren, ze leken het meest op mijn man, zo bijzonder!

Fren, wat een aso chauffeur zeg, je hebt wel heel wat gesport al maar toch! wat ellendig als je zoveel moet rijden voor een echo, naar DD waren wij ook zeker 3 uur aan reistijd kwijt maar dat was maar 3x en niet 2x per week. Het zou in jou geval toch ook lokaal moeten kunnen? veel succes!

Esther jij al weer aan de pil, ik hoop dat het je meevalt. Mij viel het ongelofelijk tegen, ik reageerde op de "lichte"pil het allerheftigste. Jeetje wat heb ik me labiel gevoeld zeg.maar goed, dat hoeft lang niet bij iedereen te zijn. Goed idee om hem nu voor het slapen gaan te slikken, wie weet werkt dat het beste voor je. Laatst eigenlijk goed nieuws van je zus maar dit lijkt me erg slopend voor haar, erg heftig hoor!

Caroline, jij hebt morgen tochw eer de fm? heel veel succes!!!! en dan op naar maandag.

Hier gaat het redelijk, ben erg emotioneel, ben zo in tranen. Vandaag afsceid van een collega, ik ging hem (bewust) als een van de laatste gedag zeggen om mijn persoonljk kaart en een flesje wijn te overhandigen maar ik kreeg geen woord over mijn lippen. Begon gelijk te brullen....ik zei sorry, hormonen! Daarna maar even het toilet opgegaan en daarna weer aan de slag. Inmiddels heeft hij me hier thuis nog een mailtje gestuurd..en ja hoor, daar kwamen ze weer! pfffffffff

Ik zag hier allerlei dingen langskomen van wat er gegeten gaat worden..echt erg maar ik heb alleen maar zin in vlees en dat is eigenlijk niets voor mij.

Gelukkig weekend nu, die vliegt voorbij...broekloeren,boodschappen doen, broekloeren,met hond wandelen, broekloeren en relaxen.........

liefs

Babeth

Geplaatst

Ow...babeth...meid wat is het weer spannend! Begint het broekloeren nu al voor je! Ik hoop echt dat je een enigzins, zoveel mogelijk relaxed weekend gaat hebben!

Wat mijn zusje betreft...dat gaat echt nog niet lekker hoor. Ze heeft enorme rugpijn. Vanmiddag heeft ze de huisarts gebeld. Het bleek dat ze die streptokok in haar blaas had (dus ook een blaasontsteking) waar ze dus nu optimaal met deze antibiotica voor behandeld wordt dus hij kon niks voor haar doen. maar ik vertrouw het niks. Als ze maar geen nierbekkenontsteking heeft ofzo. Het voelt gewoon niet goed voor haarzelf.

Morgen is ze klaar met de antibiotica en ik hoop dat ze morgen weer gaat bellen als het niet afzakt.

Geplaatst

Hi meiden, is niet bij te houden, dat tempo van jullie ;-). Zitnu met mams in de bios, Harry Potter begint zo. Wilde nog ff zeggen dat we in totaal 2,5 uur kwijt zijn naar Nijmegen. Niet heen 'en terug gelukkig!

Geplaatst

Esther is het geen GBS? Ken iemand die daar een heel ellendige bevalling en nasleep door heeft gehad, kindje dagen op de ic etc. Laat je zus anders even vragen of ze daar een kweek op willen zetten want dan moeten er maatregelen genomen worden!!!!

Babeth.....ik ga je geen valse hoop geven. Alleen zeggen dat ik de laatste wachtweken ook enorm veel behoefte had aan vlees en vleeswaren. Hoop heel erg dat het bij jou eenzelfde reden heeft!!!!!

Geplaatst

Klaartje wat is dat? Ze heeft net de ha post gebeld en die blijven bij hun verhaal. Die hadden graag dat ze de verloskundige even belde en dat heeft ze zojuist gedaan. Deze blijft erbij dat het harde buiken zijn i.c.m. rugweeën. Enige remedie: rust, rust, rust. Dus echt op de bank en niks anders. Ze gaf heel duidelijk aan dat de kans nog zeer reeël is dat het mis gaat maar dat ze echt rust moet houden om zichzelf later niks te kunnen verwijten. Verder wordt ze volgens alle partijen optimaal behandeld.

Dus....we gaan een rooster maken en gaan zorgen dat ze in huis niks meer hoeft te doen, we moeten ook wat regelen voor de kinderen met ophalen en wegbrengen naar school etc.

Maar nogmaals...wat is gbs?

Geplaatst

Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het is een type streptokok:

De GBS-bacterie komt bij volwassenen zeer veel voor als doorgaans onschuldige bewoner van het darmkanaal.

Van daaruit kan de GBS-bacterie een blaasontsteking veroorzaken. De GBS-bacterie kan ook in de vagina aanwezig zijn zonder daar enige last te veroorzaken. In Nederland is 15-20% van alle zwangere vrouwen (ongemerkt) draagster van deze bacterie.

Hoe de GBS-bacterie zich verspreidt, is onbekend. Hoe het komt dat de één wel en de ander geen draagster is van de GBS-bacterie - en dat ook meestal blijft - is eveneens onbekend.

Een kennis van me bleek deze ook bij zich te dragen. Tijdens de bevalling wordt het kind besmet en kan het opeens heel erg ziek worden (is dus ook gebeurd). Ze is nu zwanger van de tweede (37 weken) en heeft een blaasontsteking die waarschijnlijk ook weer door de GBS wordt veroorzaakt. Ze moet nu voor en tijdens de bevalling antibiotica via het infuus om de activiteit te beperken. Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar er ging wel even een alarmbel af toen jij het over blaasontsteking en streptokok had. Op deze site kun je er meer over lezen:

http://www.ogbs.nl/?gclid=CPT7ldzew6UCFQGDDgodG18aXA

Geplaatst

Ik vermoed dat dit dezelfde bacterie/strektokok is. Bij mijn zusje is dit haar derde kindje fataal geworden. Heel vaak is er sprake van vroeggeboorte of overlijden tijdens de bevalling als er sprake is van deze bacterie. Bij mijn zusje was deze bacterie aanwezig in de vagina bij haar derde zwangerschap. Nadat een zwangerschap mis is gegaan of een kindje erg ziek geboren wordt of ziek wordt na de geboorte blijkt regelmatig dat dit het gevolg is van deze bacterie. In de daarop volgende zwangerschappen wordt hier over het algemeen rekening mee gehouden door de zwangere moeder hierop te checken gedurende de zwangerschap en de bevalling vindt plaats onder antibiotica omdat het kindje tijdens de bevalling kan overlijden op het moment dat het door het geboortekanaal gaat. Het vierde kind van mijn zusje is dus ook onder antibiotica geboren (Gezond!). Ik denk dus echt dat we het over dezelfde bacterie hebben. Punt op dit moment is dat mijn zusje gewoon nog te kort zwanger is. Dus stel dat ze deze klachten (nog) heeft op het moment dat ze 24 weken zwanger is dan is het kindje levensvatbaar en zullen ze gaan behandelen b.v. dmv weeënremmers. Nu behandelen ze haar met antibiotica om de betreffende bacterie te bestrijden maar verder doen ze niks. Voor weeënremmers is ze nog te vroeg inde zwangerschap.

Kortom...het blijft spannend!

Bedankt voor je info klaartje! Ik zal dit mijn zusje ook laten lezen!

Geplaatst

hoi dames

bedanky voor jullie steun!!! zo lief dat jullie voor ons duimen!!

Klaartje, jij zin in vlees , jeetje. Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik net op bed even tv lag te kijken ik even dacht het zou weleens raak kunnen zijn..ik schrok er van en wuifde de gedachte eigenlijk direct weer weg...zelfbescherming denk ik.

Esther wat een ellende zeg, als het je voor het erst overkomt is het al zo erg en dan nu dat ze in de wetenschap is weer een kindje te kunnen verliezen.....mijn maag draait werkelijk om bij het lezen van de berichten.goed dat ze haar volledige rust kan nemen en wat geweldig hoe jullie met elkaar de boel draaiende gaan houden, echt GEWELDIG!!!!

dames, ik ga dadelijk mijn, voel me nog niet top maar in ieder geval al wat beter vergeleken met gisteren, veel slapen en rusten dan komt het wel goed

fijn weekend allemaal!

liefs

Babeth

Geplaatst

Esther wat erg dat het weer niet goed gaat. Fijn dat jullie met zijn allen bijspringen. Ik hoop dat de antibiotica zijn werk doet maar wat slopend en verdrietig dag dit nu weer zoveel complicaties geeft.

Dit mag niet weer misgaan. Heeft ze verder genoeg afleiding dat verzet hopelijk ook haar gedachte. Ik ben zelf nogal van films kijken en van die dvd boxen.

Afwachten nu weer.

Sandra zit je al lekker thuis in de tuinstoel?

Winterbanden onder een fiets las ik hier misschien een idee als je toch een nieuwe koopt!

Geplaatst

Even snel een berichtje van mij.

Hier is het alles behalve rustig in mijn buikje. Maar zoals jullie allemaal weten kan alles!!! Meer dan afwachten kunnen we niet. Raar gevoel in mijn buik, pijn en toch ook niet. Het kan dus alle kanten opgaan. Zit ook pas op dag 4..

Ben kapot dus duik zo lekker mijn mandje in. Tot morgen.......

Geplaatst

Goedemorgen,

Heb je nog een beetje kunnen slapen sandra?

Ik ben ook drager van die steptokokkenbactierie. Je raakt hem nooit kwijt maar hij kan wel zover onderdrukt worden met antibiotica dat hij niet actief is. Tijdens de bevalling moest ik aan een antibioticainfuus en merel kreeg ook meteen antibiotica (welkom op de wereld). Tijdens mijn zwangerschap had ik vaak blaasontsteking maar ondanks verschillende kuren bleef ik het houden. Vreemd genoeg voelde ik daar niets van. Mijn huisarts kreeg een vermoeden en daarom werd ik erop getest. In belgie worden alle zwangeren er standaard op getest, ik snap niet waarom ze dat in nederland en noorwegen niet doen. Het dochtertje van een vriendin van mij heeft hierdoor 1,5 week na de geboorte in het ziekenhuis gelegen, gelukkig kwam ze er weer bovenop.

Lijkt me zo moeilijk esther, hoop dat jullie het lukt om haar te steunen en dat de rust voldoende is!

Fren en sylvie, pfff ik hoop jullie niet tegen te komen deze weken..:torch:

Geplaatst

hai meiden,

hier een gammele Babeth, jeetje wat balen! last van mijn keel en 0 energie etc. Gelukkig geen verhoging of wat dan ook, houden dus nog geode moed. Mijn man gaat alleen boodschappen doen, ik hoop dat hij de koekkruiden en gemalen anijszaad ook kan vinden!

Ik duik dadelijk op de bank om mijn gemak te houden, beetje tv kijken, slapen en visualiseren!

dames, een fijn (sinterklaas)weekend!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hei lieve babeth, hoop dat je snel wat meer energie hebt. Gelukkig heb je geen verhoging. Hmm, koekkruiden en gemalen anijszad, is dat voor taaitaai? Ik heb vorig jaar pepernoten en appelflappen geserveerd op mijn noorse sinterklaasavond. Vooral de appelflappen waren een groot succes. Ik durf niet aan taaitaai te beginnen. Hoe moet ik dat verklaren, het is mierzoet, pas op dat je tanden niet afbreken als je erin hapt, ja, het is normaal dat het een half uur in je mond blijft plakken?

Geplaatst

Ik had nog nooit van die bacterie gehoord, maar het is wel beangstigend. Hopelijk blijft alles goed gaan met je zusje Esther!

Babeth, maar lekker rustig aan doen vandaag. Het is ook lekker huiselijk weer, dat scheelt!

Fijn weekend allemaal. Ga ik weer even verder met m'n gedichtjes:-)

Geplaatst

haha Ursela,

met het recept van Klaartje valt het met de zoetigheid denk ik enigszins mee.....alleen dat "verslavend" in haar recept baart me zorgen hihi.

Mijn man keek net al met grote ogen naar het boodschappenlijstje, ik ben benieuwd.

wat je schrijft over de blaasontsteking, dat schijn je als je zwanger bent inderdaad niet te voelen, bizar he? toen ik met 21 weken een zwaar gevoel in mijn buik had liet ik voor de zekerheid ook maar mijn urine nakijken, vond de verhalen zo eng. Bij mij was die schoon destijds. Maar wat die bacterie betreft jeetje, erg heftig. En wat je zegt,waarom wordt er niet standaard op getest!?

Martha, met de gedichten komt het vast helemaal goed bij je, je wet alles altijd zo mooi te verwoorden!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden