Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sunlight,

Mijn vriend had er een jaar geleden een hard hoofd in dat ik mezelf had aangemeld voor dit forum.

Maar hij zag na een paar dagen al in dat het me erg goed deed.

Hij kijkt regelmatig met mij mee en ik praat ook met hem over andere die op dit forum zitten.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heey meiden...ik kan er twee dingen mee....heel verdrietig zijn en verschikkelijk boos en balen....of al mijn energie steken en de twee "aan boord" en nu ik het na-lees komt het best droog over ...ach morgen kan het weer anders zijn hoor! Zolang die andere twee nog zitten wil ik allles zo positief mogelijk bekijken...toen de brief openging had ik even en "k*t" moment, maar was vrij snel over gelukkig!

Geplaatst

thats de spirit Spaatje.

Wat stralen we toch allemaal een positiviteit uit, het kan gewoon niet mislukken...

Geplaatst

Hee dames,

Wat is hier weer veel geschreven zeg. Ik heb het wel geprobeerd te volgen de afgelopen dagen, maar door mijn vermoeidheid heb ik lang niet alles onthouden. Sorry meiden..

Zelf zit ik nu op wachtdag 9 en de tijd lijkt maar niet voorbij te gaan. Ik ben wel aan het werk, maar ben erg moe als ik 's avonds weer thuis ben. Het lijkt wel alsof het elke dag erger wordt. Van wachtdag 3 tot en met 7 had ik regelmatig buikpijn, met name de laatste twee dagen echt steken in mijn buik en lies. Deze zijn inmiddels helemaal verdwenen en voel nu alleen nog een wat opgezette buik en de misselijkheid is er voor terug gekomen. Dit lijkt iedere dag wel erger te worden. Inmiddels ben ik zelfs minder gaan eten omdat het me echt tegen begint te staan. Aan de ene kant zegt mijn gevoel op dit moment heel erg dat het raak is, maar aan de andere kant ben ik zo bang dat het mislukt is. Wordt er echt helemaal gestoord van. We overwegen om zondag (wachtdag 13) er vast een test tegen aan te gooien omdat we de testdatum niet samen zijn (behalve als we net op staan). Mijn man moet dan de laatste dienst met een bereikbaarheidsdienst aansluitend in, waardoor hij als weg is als ik thuis kom en ook niet thuis komt slapen. We willen natuurlijk wel heel graag samen zijn om de uitslag te zien, nopelijk om het te vieren, maar anders om de teleurstelling te vewerken (al hoewel we dat natuurlijk op wd 13 nog niet zeker weten).

Iedereen die inmiddels negatief getest heeft: heel veel sterkte. Het lijkt me echt vreselijk.

Iedereen die nog wacht: heel veel succes met wachten. Hopelijk op een goede uitkomst

Geplaatst

Hoi Doortje

Daar wordt je inderdaad helemaal gek van.

Je hebt goede hoop, maar ook is daar die ontzettende grote angst voor weer die teleurstelling.

Ik wens je iig alle succes van de wereld a.s. zondag. Ik duim voor je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hallo dames,

jeeeeeeeeeeeetje wat is hier veel geschreven!!!!!

Joske, ik snap nu je onzekerheid, inderdaad puur qua leeftijd heb je een verhoogde kans, en dan met jouw ervaringen...erg spannend maar het is prachtig om te lezen dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is zeer belangrijk!! Het verliezen van je kind(eren) is inderdaad enorm zwaar maar echt een mk is ook niet misselijk. Het is alleen dat ik mijn vroege mk heel anders ervaar tov van de meeste mensen die een mk meemaken maar dat komt uiteraard door het onverwachte verlies van gezonde kinderen. Ik ben over het algemeen wel positief maar geloof me, dat gevoel is ook echt lang heel anders geweest, en dit forum (lees lotgenoten) sleept mij er mede doorheen!

Hou dat vertrouwen in jullie wondertje!!!

Violeta, succes morgen, zit wel goed meis!

Sandra, jeetje wat ellendig die koorts, gelukkig heb je de boel onder controle en ik heb inmiddels gelezen dat er geen gevaar dreigt voor je ukkies, nu maar snel opknappen!

Trijnie, ik wens je alvast veel succes, weer een stapje dichterbij.

Esther, wat een heerlijk nieuws 4 cryos!

Suus, wat een score zeg, fijn dat jullie min of meer per dag nieuws krijgen! in Brussel krijg je pas bij de tp te horen hoeveel eicellen er bevrucht zijn en hoeveel embryos er ontstaan zijn en echt als ze zeker weten hoeveel cryos er zijn krijg je dat te horen maar meestal ontvange je 2 a 3 weken later een brief.

Spaatje wat jammer! maar wat je zegt...helemaal alleen daar in de kou! ik hoop dat de 2de van ons dat ons nooit gaat verwijten hihhi

Jetje, wat ellendig die klachten, neem jezelf goed in acht he meis!

Sunlight welkom hier, de reden is natuurlijk minder maar we slepen elkaar er doorheen hoor. Mijn man heeft niets met dit forum, heeft het vaak vervloekt, met name als ik me na een tp druk zat te maken maar hij heeft me mijn gang laten gaan, zag dat ik er behoefte aan had (heb). Mannen gaan over het algemeen anders om met emoties, wil niet zeggen omdat ze het minder delen of uiten dat het minder met ze doet. Belangrijkste in dit traject vind ik het bliven bespreken van wat je bezighoudt. Bij deze,, heeeeel veel succes!!!

Ellen, balen dat het niet gelukt is maar fijn dat je snel door mag gaan!

Sylvie, hoe gaat het bij jou?

Janine en Frederique, ik wil jullie veel sterkte wensen!!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst
Hoi Sunlight,

Mijn vriend had er een jaar geleden een hard hoofd in dat ik mezelf had aangemeld voor dit forum.

Maar hij zag na een paar dagen al in dat het me erg goed deed.

Hij kijkt regelmatig met mij mee en ik praat ook met hem over andere die op dit forum zitten.

Wish klinkt bekend!Alleen hij leest niet mee,maar hij luistert wel na alle verhalen die ik hem vertel over de forum :)

Dorien als ik lees hoe je je voelt moet ik aan mijzelf denken,en bij mij is nu heel erg positief!Dus ik hoop voor je dat je mij gewoon volgt :)

Spaatje ik vind je positiviteit geweldig!Zo wil ik het horen!Laten we maar hopen dat je idd niks vanuit de vriezer nodig hebt :)

Geplaatst

Ik laat mijn man regelmatig dingen lezen, vooral als hij de uitwerking van de hormonen niet snapt en mijn reacties probeer ik hem uit te leggen en laten lezen dat het echt niet alleen aan mij ligt en dat het tijdelijk is. Gelukkig is het brave man en leest mee als ik hem dit vraag. Vertel hem ook veel over de meiden hier. Toen Henne zw was en Babeth hem ik hem uit vergaderingen gebeld. Hij zit aan me vast we zijn getrouwd en hij doet het er maar mee :-)

Geplaatst

ha ha Silvie..., ik zie het al een beetje voor me..., dat je je man aan zijn haren naar de de computer scheurt, of ie nou wil of niet....ha ha

Geplaatst

Jaatje,

We hebben niet te horen gekregen hoe de 'toestand' van de cryo's was. Hebben hier bewust ook niet naar gevraagd.

Het een keer niet weten geeft ons op dit moment wel wat rust.

Hoe voel jij je?

Het is bijna 7 okt........

Wanneer verwacht je de menstruatie, of gebruik je medicatie die de menstruatie onderdrukken?

Succes!!!

Snap dat je het niet wilt weten, wij wisten het ook niet beide keren. Ik had 30 sept normaal ongesteld moeten worden, dus dat is morgen alweer een week geleden. Gebruik verder niets deze keer, helemaal natuurlijk. Voelt wel fijn zonder al die bolletjes. (die ik niet goed in kreeg). Maar het is morgen voor mij zover, ik vind het nu wel erg spannend worden!

Veel succes met wachten, en ik duim voor je!

Geplaatst

owww Sylvie

ik lees hier net jer berichtje, vind het zo lief maar ook herkenbaar

moet er eigenlijk om lachen, mijn man leest nooit mee maar ik vertel wel de hoogte en dieptepunten.Toen ik laatst las in jouw onderschrfit dat het mis was gegaan toen flapte ik dat er vol ongeloof uit, ik raakte nog lichtjes geïrriteerd omdat ie de naam Sylvie even niet meteen kon plaatsen!

Maar zonder gekheid, je moet deze trajecten ook echt samen doormaken en ook jullie hebben al zoveel met elkaar moeten verwerken!!!! enne hij is vast en zeker blij dat ie aan je vast zit!

Ik moet zeggen dat ik het geluk heb dat mijn man zeer rustig is en heel wijs zich rustig weet te houden als ik het weer eens op mijn heupen heb....

Geplaatst

We kunnen niet zonder onze mannen....

Ik had trouwens paniek toen ik hoorde dat de ivf werd afgebroken en dat we iui kregen. Ikke met ovulatietesten in de weer en de avond ervoor Pregyl gespoten, krijg ik dus de volgende dag een positieve ovulatietest. Ik helemaal in paniek, ja we kunnen afbellen, kom maar hier naar toe we moeten NU vrijen. Zegt hij droog: lieve schat, komt dit niet door die Pregnyl spuit?

Verrek natuurlijk, dus hij luistert naar me als ik iets vertel. Was zelf natuurlijk die dagen helemaal van het padje af en dan is het toch wel mijn rots in de branding.....

Geplaatst

Had net even snel gereageerd en daarna gaan lezen. Er wordt zoveel geschreven, Fijn om te lezen maar kan niet alles onthouden.

Spaatje, ik heb nog goed kunnen lachen om je opmerking, ik duim voor je! Dat die 2 gezellig blijven zitten!

Jetje, hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en je beter gaat voelen.

Morgen is mijn testdag, ik sta vroeg op om bloed te laten prikken en wordt dan na 12 uur gebeld, ben alleen aan het werk, dus hoop dat ik de telefoon kan opnemen met wat privacy. Gelukkig weet mijn baas ervan af en kan ik bij haar terecht!

Spreek jullie morgen weer!

Geplaatst

@Violetta, heel veel succes morgen, ik zal je niet tegen komen denk ik, ik moet om 9.45 voor de echo.

@Jaatje, spannend morgen, heel veel succes!

Alle andere die al nog op de bank zitten, succes, en voor de gene die negatie hebben getest, hel veel sterkte uiteraard.

Ik hoop volgende week op deze bank te komen, morgen heb ik mijn 1e echo weer voor een cryo(s) TP. Spannend weer allemaal. We zijn er nog niet helemaal uit of we er 1 of 2 laten terug plaatsen, ik ben er wel uit, maar mijn man twijfelt nog.

Liefs Guusje

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vandaag 1 week geleden is ons embryootje teruggeplaatst en ik wordt gek van het wachten.

Vorige poging kreeg ik op wachtdag 8 menstruatie pijnen en op wachtdag 10 werd ik ongi.

Bidden dat ik het weekend nu doorkom.

Ik hou het bijna niet meer.

gr Esther

Geplaatst

Probeer nog even vol te houden Esther, vorige poging bij de cryo had ik na 6 dagen al bloed.

Ben heel hard aan het duimen voor je.

Geplaatst

Esther you go girl!!!!! Bekijk het eens zo, je bent al over de helft!!!!

Hier een redelijke nacht gehad, vanaf half 2 tot 6 aan 1 stuk door geslapen. Dat was eens ff lekker. vanmorgen na mijn ontbijt met het kuurtje weer in bed gekropen. Iets later enorme buikpijn, wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn. In mijn baarmoedemond, de aanprikplekken, rond de eierstokken, mijn maag. Dacht echt dat ik gek zou worden. Gelukkig zaktje het na een half uur en heb nog eventjes geslapen.

Nu er maar even uit voor een bakkie en nog wat eten.

Trouwens fijn dat ik aspirine mag slikken, maar waar ze me gister bloedgeprikt hebben en de pleister gezeten heeft en ik die er later afgetrokken heb zitten lelijke bloeduitstortingen. Dat beloofd wat voor de komen weken!!!!

Voor de verandering maar weer eens rustig aan doen vandaag...... nog even en ik ga er aan wennen om niks te doen.......

Geplaatst

hallo meiden

ik heb zh gebeld,ik mag gelijk door met onze laaste cryo....nu eerst ongesteldheid afwachten,dan weer beginnen met progynova tbl en dan maar afwachten.....gelukkig kan ik door.we plannen ook alvast ons twede ivf traject in,dan kan ik dit jaar nog gelijk door

esther wat spannend allemaal heh,ik had het ook,de eerste week gaat wel,maar de tweede week is een killing week

violet hoop dat je vandaag goeie berichten krijgt en goed is verdubbeld

silvia meid als ik het goed heb gelezen had je gisteren koorts,hoe gaat het nu met je

de rest van de mieden zet hem op

ik voel dat ik weer rustiger ben,na deze negatieve uitslag,het is zo spannend allemaal

ik blijf deze week ook lekker thuis,heb al een paar dagen de griep wat niet wil opknappen,ik ga nu echt uit zieken zodat ik fit ben voor de volgende poging

fijne dag allemaal

janine

Geplaatst

fijn dat je gelijk door mag. Heel verstandig dat je lekker thuis blijft, als je voelt dat je dat nodig hebt gewoon aan toegeven.

Liefs

Geplaatst

Jaatje,

We duimen voor je vandaag!

Veel te lezen zo per dag! Guusje, succes met de echo! Ik heb de mijne op de 14de oktober.

Ik ben al blij dat ik weer iets heb om naar uit te kijken, en hoop natuurlijk dat de cryo'tjes fatsoenlijk willen ontdooien. :gekruiste vingers 4

Zou ik direct 2 kunnen laten plaatsen? Ik ben net geen 30j, maar de kansen met een cryo zouden nog lager liggen dan een 'vers' embryo.

Om het allemaal eens goed te maken voor mezelf, heb ik me eens helemaal in de Hema uitgeleefd :-) Vrouwen kunnen toch snel content te maken zijn he.

Met mijn vriend praat ik vooral met hem. Over dit forum heb ik voorlopig nog niets gezegd. Alleen dat ik erop zit en ik allerlei informatie er kan vinden. Ik denk niet dat hij zoveel geduld zal hebben om mee te lezen, hihi. Ik ben dan ook nog een nieuweling hier he.

Sylvie, haha wat een verhaal.

groetjes,

Ellen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden