Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vlinder, ik heb begrepen dat B12 zorgt dat de innesteling beter gaat, dus ik zit daar al een paar maanden aan! Niet geschoten is altijd mis he ;-)

Wannabemom, dat meen je niet, juist op de dag dat hij zijn zaad moet inleveren heeft hij koorts! Wat een spanning toen het de 1e x niet lukte, kan ik me voorstellen. Fijn dat het is goedgekomen! Nu afwachten hoeveel bevruchtingen er zijn… Vrijdag tp I hope!

Mijn man moet eind volgende week even zijn zaad opnieuw laten testen omdat hij dus ook koorts had. Hij heeft ondertussen geen koorts meer maar heeft nog altijd geen stem dus is nog steeds thuis. Stiekem denk ik dat het voor hem spannender is allemaal dan hij wil toegeven. Wat hou ik toch veel van hem!

Ik denk dat de mannen er heel anders inzitten, maar op hun eigen manier wel meeleven. Het is voor ons de 4e x, er ligt iets meer druk op, en dat drukt denk ik ook op mijn man. Maar hij weet ondertussen tijdens de behandeling (wat sowieso nog 1,5 week duurt voordat we mogen beginnen!) weet hij precies wat fijn voor mij is en wat niet.

Guusje, is het goed gegaan, heb je de TP vandaag?

Valesca, you made it! Je hebt nu de pregnyl gedaan en meer kan je niet doen. je heb veel follikels so no worries! Een beetje huilen hier en daar, is toch niet gek! Het is ook hartstikke heftig allemaal en alles gebeurt in ONS lijf! Zet 'm op.

Ik ben vandaag vrij en ik ga zo naar een vriendin: doel van de dag: even een dag níet over de behandeling enzo praten ;-)

Geplaatst

dankjulliewel allemaal

het is gelukt,maar was wel pijnlijk ze hebben de spuit voor mij in het ziekenhuis gemengt dus de spuit die erop zat was de enige die ik had,het aanprikken deed niet zo'n pijn alleen die vloeistof erin

hubby is opgebleven!

ja 19 zijn heel mooi,ik ga vandaag maar wat afleiding zoeken maar wel rustig aan doen mijn buik word al wel gevoelig

Geplaatst

Meiden, ik wil hier iedereen succes wensen.

Er gebeurt weer veel. En voor iedereen hier is de behandeling begonnen. Of ze krijgen Puntie, TP?

Spannend.

Blijf positief meiden.

Succes allemaal..

Hier gaat alles wel goed.

Alleen denk ik dat ik door de Progynova heel erg moe wordt.

Ik voel me niet echt lekker sinds ik ben begonnen met 2 x per dag Progynova..

A.s maandag Echo...

Groetjes T

Geplaatst

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Armanda: ICSI 4

KrisKras: IVF/ICSI 1

Rosella: ICSI 2

Guusje: TP 2 cryo's

Wish: ICSI 5

EDR: ICSI 5

Rackster: ICSI 2

Doortje: ISCI 2

Pip: IVF/ICSI 1

Wannabemom: ICSI 2

T.K: ICSI 1B (Cryo)

Tinusje: IVF 4

Tonka: icsi 3 maar nr. van nieuwe cyclus

r00sje: ICSI 5

Elke: Cryo 1

Veer: ICSI 1

Ellentrik: ICSI 2

Nico74: IVF 3

Anneka: IVF 1

Breden: ICSI 7

Valesca: ICSI 1 voor brusje

Vlinder: ICSI 1

Akara: ICSI 2

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk)

Breden: 13 december start pil

EDR: Decapeptyl -15 december 2010 Puregon - 29 december 2010

Wannabemom: Decapeptyl: 15 december 2010

Rackster: 23 december 2010

Doortje: 28 december 2010 start deca, 11 januari start puregon

Pip: deca op 31 dec 2010 en puregon 300 & menopur 150 vanaf 2-1-2011

Wish: Deca 3 januari 2011

KrisKras: Lucrin - 3 januari 2011

Arkara: 3 jan start deca

Vlinder: 4 jan start deca

Nico74: 5 jan start deca, 8 jan laatste pil

Valesca: 7 januari orgalutran

r00sje: 8 januari start Deca, 10 januari start Menopur

Tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. start 2dd fostimon

Ellentrik: pil sinds eind november 2010, menopur vanaf midden januari?

Armanda: 20 jan start deca, 22 jan start Menopur 300

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

Wannabemom: 27-12-2010

Rackster: 3 januari 2011

Pip: 3 januari 2011

Breden: 3 januari 2011

Wish: waarschijnlijk 13 januari 2011

KrisKras: 17 januari 2011

Nico74: 17 januari 2011

Tonka: 20 januari 2011

FM (Follikelmeting)

Veer: 4 januari 2011 2e FM: 8 januari

EDR: 5 januari (helaas uitgesteld ivm griep)

Wannabemom: 6 januari 2e FM: 8 januari

Pip: 6 januari 2e FM: 11 januari

Rackster: 10 januari

Valesca: 10 januari 2011

Akara: 10 januari

r00sje: 16 januari 1e

Doortje: 20 januari

Armanda: 25 januari 2011?

Breden: 13 januari 1e FM

Punctie

Tinusje: 7 januari

Veer: 10 januari 2011

Wannabemom: 11 januari 2011

Rackster: 13 januari 2011

Doortje: 22 januari 2011

Armanda: 31 januari 2011?

Cryo cyclus

Elke: januari

Tonka: februari

TP (Terugplaatsing)

Guusje: 14 januari 2 cryo's (als ze goed ontdooien)

wannabemom: 13 of 14 januari 2011??

Veer: 13 januari 2011??

T.K: Cryo 20/21 Januari 2011

Armanda: 3 februari 2011?

Tonka: eind februari 2011

Rosella: 10 januari

Testen

Armanda: 14 februari 2011?

Rosella: 22 januari

Veer: 25 januari 2011?

Zo... even mijn status aangepast.

Hoe is het met de andere meiden? Al goede hoop dat deze behandeling gaat lukken? Rosella, jij bent de eerste die mag testen. Ik hoop dat je het goede voorbeeld voor ons geeft!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

valesca fijn dat je man op is gebleven en dat het gelukt is. En een baaldag hebben is toch logisch...had ik ook gisteren!

Net terug uit utrecht van de fm. De follikels waren niet hard genoeg gegroeid...ik had er twee van rond de 16 mm en de rest eronder. Dus vergeleken met eergisteren bijna geen groei. Ze gaan overleggen en dan wordt ik vanmiddag teruggebeld of ik morgen nog een keer moet komen voor een fm. De punctie zal dan dus niet vrijdag maar ergens in het weekend zijn. Flink balen want ik had het net met het werk een beetje rond. Als ik morgen voor een fm moet dan kan ik dus niet werken en daar gaan ze echt niet blij mee zijn! Plus dat ik dan w.s. vrijdag wel zou kunnen werken maar ik was eraf gehaald omdat ik dan dacht de punctie te hebben en er was personeel teveel vrijdag dus dat kwam mooi uit. Bah, ik heb al het gevoel dat ze niet vrolijk van me worden op het werk en nu kunnen we alles weer om gaan gooien.

Plus dat ik niet snap waarom die rare follikels niet groeien!

Ik las ergens over vit b12...ik heb een te laag vit b12 gehalte en geef mezelf elke drie maand een intra musculaire injectie vit.b12. Het schijnt weer verband te hebben met mijn te trage schildklier en te lage hb. Maar er schijnt dus wel echt een verband te zijn met een te laag vit.b12 gehalte en vroege miskramen.

Geplaatst

Hoi Esther,

Wat jammer en vervelend dat je werk niet zo meewerkt? Of weten ze het niet? Ik mag echt in mijn handen knijpen wat vrij krijgen betreft. Ik kan het helemaal zelf indelen. Zo fijn.

valesca fijn dat je man op is gebleven en dat het gelukt is. En een baaldag hebben is toch logisch...had ik ook gisteren!

Net terug uit utrecht van de fm. De follikels waren niet hard genoeg gegroeid...ik had er twee van rond de 16 mm en de rest eronder. Dus vergeleken met eergisteren bijna geen groei. Ze gaan overleggen en dan wordt ik vanmiddag teruggebeld of ik morgen nog een keer moet komen voor een fm. De punctie zal dan dus niet vrijdag maar ergens in het weekend zijn. Flink balen want ik had het net met het werk een beetje rond. Als ik morgen voor een fm moet dan kan ik dus niet werken en daar gaan ze echt niet blij mee zijn! Plus dat ik dan w.s. vrijdag wel zou kunnen werken maar ik was eraf gehaald omdat ik dan dacht de punctie te hebben en er was personeel teveel vrijdag dus dat kwam mooi uit. Bah, ik heb al het gevoel dat ze niet vrolijk van me worden op het werk en nu kunnen we alles weer om gaan gooien.

Plus dat ik niet snap waarom die rare follikels niet groeien!

Ik las ergens over vit b12...ik heb een te laag vit b12 gehalte en geef mezelf elke drie maand een intra musculaire injectie vit.b12. Het schijnt weer verband te hebben met mijn te trage schildklier en te lage hb. Maar er schijnt dus wel echt een verband te zijn met een te laag vit.b12 gehalte en vroege miskramen.

Geplaatst

Guusje het is denk ik meer mijn eigen (schuld) gevoel wat ik erbij heb. Plus dat ik in het ziekenhuis werk als verpleegkundige en het gewoon gaat om tekorten die er ontstaan als ik er niet ben. Normaal heb ik er niet zo'n probleem mee maar ik ben vorige week ziek geweest en dan nu afwezig i.v.m. dit allemaal. Dat voelt gewoon niet fijn.

Ik dacht het allemaal fijn geregeld te hebben voor deze week, ik zou maar 1 dag afwezig zijn maar dat gaat nu niet meer lukken. Als ik morgen voor een echo moet dan kan ik morgen niet werken, vrijdag dacht ik de punctie te hebben en dan was het geen probleem als ik er niet zou zijn, zaterdag zou ik dan 1 dag ziek zijn en zondag weer aan het werk. Maar nou ben ik er w.s. het hele weekend niet.

Het zal vast wel goed komen maar ik moet elke keer wel echt over een drempel heen om te bellen om door te geven dat ik er niet kan zijn. Ik heb het gevoel dat ik Jan en alleman met een probleem opzadel! Plus dat ik lichamelijk wel zwaar werk heb waarbij ik niet zo een dag na de punctie weer kan werken.

Geplaatst

ja daar heb je gelijk in hoor,wat balen dat je werk niet zo mee werkt,bij mij regelen ze wel wat maar echt een fijn gevoel heb ik er ook niet bij maar ja alsof wij er voor kiezen he

Geplaatst

Valesca,

Fijn dat het gelukt is. Nu een dagje proberen om afleiding te zoeken en morgen vol aan de bak, je kan het!!!

T.K,

Minder prettig dat je zo moe bent.

Maandag de echo, hoop dat ze de tp in kunnen gaan plannen en dat de cryo's goed ontdooien!

Breden,

Morgen 1e Fm, succes!

Wat denk je zelf?

Esther,

Meid, geloof goed dat je hiervan baalt! En dat mag ook.

Dit is niet wat je wil horen als je een Fm krijgt.

Je wil zo graag vooruitgang zien en dat ze de punctie in gaan plannen, begrijp je helemaal!

Moet je nu meer gaan spuiten of dat toch niet, of hoor je dat vanmiddag?

Maar Esther, er zal een punctie gaan komen dat weet ik zeker alleen is het niet leuk dat het wat langer duurt dan je had gehoopt!

Sterkte!

Wat betreft je werk;

Je kan hier helemaal niks aan doen, je zou zelf willen dat je niet in deze situatie zou verkeren.

Natuurlijk wil je het op je werk goed kunnen regelen, maar dit lukt helaas niet altijd.

Dus probeer je hierbij neer te leggen dat je er niks aan kan doen en denk aan jezelf, aan jullie wens!!!

Je werkgever en collega's MOETEN hier begrip voor hebben.

Hier nog steeds geen menstruatie.

Hoop toch wel dat dit vandaag zal komen, ben er helemaal klaar voor!

Geplaatst

@wish dankjewel ik duik nu lekker even onder de wol,sanne gaat ook slapen en dan ga ik daarna naar mijn ouders,dus wel ff afleiding,sanne blijft daar slapen zodat we morgen in alle rust richting nijmegen kunnen

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou me graag aansluiten bij dit topic.

Wij zijn bezig met een tweede ICSI-poging met donorzaad. De eerste poging in oktober is op alle fronten mis gegaan. Dit was geen prettige ervaring. Op 5 januari, op cyclusdag 1, ben ik gestart met decapeptyl in een zogenaamd kort schema. Op 6 januari heb ik de uitgangsecho gehad.

Gisteren, 11 januari, heb ik de eerste FM gehad. Ik had links 7 blaasjes en rechts 1 grote en 5 normale. Zaterdag 15 januari heb ik de tweede FM en als dat goed is heb ik hoogstwaarschijnlijk maandag 17 januari de punctie en woensdag 19 januari de terugplaatsing.

Ik ben zo vrij geweest mezelf toe te voegen in het overzicht.

Groetjes,

Maureen

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Armanda: ICSI 4

KrisKras: IVF/ICSI 1

Rosella: ICSI 2

Guusje: TP 2 cryo's

Wish: ICSI 5

EDR: ICSI 5

Rackster: ICSI 2

Doortje: ISCI 2

Pip: IVF/ICSI 1

Wannabemom: ICSI 2

T.K: ICSI 1B (Cryo)

Tinusje: IVF 4

Tonka: icsi 3 maar nr. van nieuwe cyclus

r00sje: ICSI 5

Elke: Cryo 1

Veer: ICSI 1

Ellentrik: ICSI 2

Nico74: IVF 3

Anneka: IVF 1

Breden: ICSI 7

Valesca: ICSI 1 voor brusje

Vlinder: ICSI 1

Akara: ICSI 2

Maureen: ICSI-D 2

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk)

Breden: 13 december start pil

EDR: Decapeptyl -15 december 2010 Puregon - 29 december 2010

Wannabemom: Decapeptyl: 15 december 2010

Rackster: 23 december 2010

Doortje: 28 december 2010 start deca, 11 januari start puregon

Pip: deca op 31 dec 2010 en puregon 300 & menopur 150 vanaf 2-1-2011

Wish: Deca 3 januari 2011

KrisKras: Lucrin - 3 januari 2011

Arkara: 3 jan start deca

Vlinder: 4 jan start deca

Nico74: 5 jan start deca, 8 jan laatste pil

Maureen: 5 jan start deca, 6 jan start Fostimon

Valesca: 7 januari orgalutran

r00sje: 8 januari start Deca, 10 januari start Menopur

Tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. start 2dd fostimon

Ellentrik: pil sinds eind november 2010, menopur vanaf midden januari?

Armanda: 20 jan start deca, 22 jan start Menopur 300

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

Wannabemom: 27-12-2010

Rackster: 3 januari 2011

Pip: 3 januari 2011

Breden: 3 januari 2011

Maureen: 6 januari 2011

Wish: waarschijnlijk 13 januari 2011

KrisKras: 17 januari 2011

Nico74: 17 januari 2011

Tonka: 20 januari 2011

FM (Follikelmeting)

Veer: 4 januari 2011 2e FM: 8 januari

EDR: 5 januari (helaas uitgesteld ivm griep)

Wannabemom: 6 januari 2e FM: 8 januari

Pip: 6 januari 2e FM: 11 januari

Rackster: 10 januari

Valesca: 10 januari 2011

Akara: 10 januari

Maureen: 1e FM 11 januari, 2e FM 15 januari

r00sje: 16 januari 1e

Doortje: 20 januari

Armanda: 25 januari 2011?

Breden: 13 januari 1e FM

Punctie

Tinusje: 7 januari

Veer: 10 januari 2011

Wannabemom: 11 januari 2011

Rackster: 13 januari 2011

Maureen: 17 januari 2011?

Doortje: 22 januari 2011

Armanda: 31 januari 2011?

Cryo cyclus

Elke: januari

Tonka: februari

TP (Terugplaatsing)

Guusje: 14 januari 2 cryo's (als ze goed ontdooien)

wannabemom: 13 of 14 januari 2011??

Veer: 13 januari 2011??

Maureen: 19 januari?

T.K: Cryo 20/21 Januari 2011

Armanda: 3 februari 2011?

Tonka: eind februari 2011

Rosella: 10 januari

Testen

Armanda: 14 februari 2011?

Rosella: 22 januari

Veer: 25 januari 2011?

Geplaatst

Valelca en rackstar succes morgen met de punctie

Wish hopenlijk komt je menstruatie snel zodat ook jij kunt beginnen

Guusje dat ze maar goed ontdooien vrijdag

Breden succes morgen met je eerste FM

Wannabemom al iets meer bekend wanneer je eventueel de terug plaatsing hebt?

Rosella houd je het nog een beetje het wachten? Als het goed is heb ik morgen een TP dus dan kom ik gezellig mee wachten.

Heb sinds gisteravond weer best last van mn buik en onderrug hoop maar dat alles goed is daarbinnen en dat ik morgen ook echt een TP heb ik wordt morgenochtend tussen 8.30 en 10.00 gebeld over een mogelijke terug plaatsing en dan moet ik smiddags gelijk naar het zkh. I hope so

Jammer genoeg is mn dochter vandaag helemaal niet lekker, hoop dat ik geen andere opvang hoef te regelen voor morgen en dat ze gewoon naar het kinderdagverblijf kan scheelt me weer stress.

Voor iedereen verder heel veel succes met alles (wachten, spuiten, puncties)

Geplaatst

Hoi Maureen, welkom!

Ik ben ook bij Geertgen, begrijp ik het goed dat je al gedoneert hebt? Waren er geen eitjes bevrucht de vorige poging? Ik hoopd at je nu meer succes hebt!!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Vandaag mocht ik inderdaad bellen; er waren 7 eitjes gevonden en 3 ervan zijn bevrucht. Morgen moet ik weer bellen hoe laat de terugplaatsing op vrijdag dan gaat zijn!!

Ben wel benieuwd hoor. We gaan in ieder geval hopen dat er wel 2 embryootjes terug geplaatst kunnen worden...

Nog maar 1 dagje werken en dan is het al weer zover!!

Geplaatst

Hallo KrisKras,

De eerste keer was voor ons inderdaad een deal-ivf. Ik zou eenmalig de helft van mijn eitjes aftaan, in het kader van de wederkerigheid. Mocht bij ons de ICSI niet lukken dan zou ik daarna op IUI overstappen.

Maar het liep niet allemaal zoals de bedoeling was. Zowel mijn eitjes als de eitjes voor de ontvanger waren wel bevrucht en gaan delen, maar waren allemaal genetisch niet in orde.

Dit zou twee dingen kunnen betekenen. Of ik heb verkeerd gerageerd op de hormomen of met mijn eitjes is iets mis.

Om dit uit te vinden zijn we dus niet met IUI verder gegaan maar zijn we weer een nieuwe ICSI gestart, maar met andere stimulatiehormonen namelijk met Fostimon.

Als de deling nu wel goed gaat lag het dus aan de hormonen, gaat het weer mis, dan is het helemaal over voor ons.

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

@Breden:succes morgen met je 1ste FM.

@Wannabemom: spannend morgen, ik hoop voor je op 2

@Wish: en, weet je al wanneer de uitgangsecho is?

@Maureen: welkom en succes deze maand

@Valesca: Succes meid, hopen dat morgen voor ons beide zal meevallen!

@All: morgen de punctie, lig al lekker in bed, dan is het sneller ochtend. Om 09.00 is het zover...............

Geplaatst

@Rackster, heeeel veel succes morgen. Ik hoop dat het mee gaat vallen, en een mooie opbrengst.

@Wannabemom, ook voor jou/jullie ga ik duimen op een TP voor as vrijdag.

@Maureen, jeetje mina, ik heb even je handtekening gelezen. Wat heftig zeg! Wat hoop ik voor jullie dat deze poging wel goed gaat.

@Valesca, ook heeeeeel veel succes morgen. Op naar een mooie opbrengst.

@All, wij moeten nog 2 nachtjes slapen, dan voor 12 uur wachten op het verlossende telefoontje of het ontdooien goed is gegaan. Zo ja, dan mag ik/we s'middags onze 2 kleintjes gaan halen. En dan hopen hopen en nog eens hopen.

Liefs Guusje

Geplaatst
Hallo KrisKras,

De eerste keer was voor ons inderdaad een deal-ivf. Ik zou eenmalig de helft van mijn eitjes aftaan, in het kader van de wederkerigheid. Mocht bij ons de ICSI niet lukken dan zou ik daarna op IUI overstappen.

Maar het liep niet allemaal zoals de bedoeling was. Zowel mijn eitjes als de eitjes voor de ontvanger waren wel bevrucht en gaan delen, maar waren allemaal genetisch niet in orde.

Dit zou twee dingen kunnen betekenen. Of ik heb verkeerd gerageerd op de hormomen of met mijn eitjes is iets mis.

Om dit uit te vinden zijn we dus niet met IUI verder gegaan maar zijn we weer een nieuwe ICSI gestart, maar met andere stimulatiehormonen namelijk met Fostimon.

Als de deling nu wel goed gaat lag het dus aan de hormonen, gaat het weer mis, dan is het helemaal over voor ons.

Groetjes,

Maureen

Hoi Maureen, ik hoop dat het aan de hormonen lag dan! Betekent dit dat jullie nu nogmaals de helft af gaan staan als de eitjes goed zijn? Of telt de vorige poging toch als deal?

Groetjes!

Geplaatst

Maureen,

Je bent natuurlijk welkom om je bij ons te voegen!

Hoop dat je met het gebruik van andere medicatie wel goede embryo's zult krijgen en dat er een tp zal zijn.

Succes!

Wannabemom,

Ik hoop ook op 2 kanjers die terug geplaatst kunnen worden en eentje in de vriezer!!!

Hoop dat je wat kan slapen en succes morgen.

Valesca en Wendy,

Kom op meiden, succes morgen jullie kunnen het!!!

Breden,

Morgen je eerste Fm. Dat alles er goed uit mag zien en je verder kunt!!

Guusje,

Nog 2 hele spannende dagen, pffff!

Dus je kan de hele voor middag gebeld gaan worden, dat is balen.

Dit zou je het liefste meteen willen horen als je wakker wordt, toch?!

Sterkte met wachten en m'n duimen draaien voor je!

En ik, ik ben vanavond ongesteld geworden.

Morgenvroeg het eerste wat ik doe is naar Geertgen bellen.

Hoop dat ik morgenmiddag of avond kan komen zodat ik morgen met de Gonal kan beginnen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ All: Thanks voor het warme welkom. Het is haast onmogelijk om van iedereen zijn persoonlijk verhaal te lezen en hierop te reageren maar ik wens iedereen heel veel succes. Het is allemaal niet niks ben ik ondertussen achter gekomen en het kost veel energie.

@ KrisKras: Mijn eiceldonatie was eenmalig, ondanks dat deze mislukt is. Dit betekend dat nu alle eitjes voor ons zijn.

Groetjes, Maureen

En bij deze wens ik iedereen heel veel positieve energie...........:positive energie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden