Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maureen fijn dat je de punctie achter de rug hebt,

Akara jij moet morgen toch succes!

Armanda ji ook altijd hoofdpijn voor je menstruatie ik ken het helaas.

Breden beterschap en hopelijk kan je terugplaatsing wel doorgaan!

Wish jij ook succes morgen. Hopelijk groeit alles goed.

Wij hebben vandaag een brief gehad en we hebben 9! cryo's.

Verzacht het wel een beetje dat deze verse terugplaatsing is mislukt!

Het zijn toch extra kansen.

liefs,

roos

Geplaatst

Armanda, toch nog heel veel sterkte, ik blijf voor je duimen. Heb ergens eens gelezen dat je in het begin van een zwangerschap extra last kan krijgen van hoofdpijn. Dus zeker de moed niet opgeven!

Bedankt iedereen om me succes te wensen voor morgen. Ben toch beetje zenuwachtig, ook al is het de 2de keer...

Geplaatst

Hey Dublin

Meid, ik zie ineens dat het niet goed gegaan is bij je. Wat ontzettend verdrietig en oneerlijk.

Succes morgen bij de dokter en ik hoop voor je dat je snel ongi zult worden.

En idd........ 2011 nieuwe ronden, nieuwe kansen.

@Wish: Heel veel succes morgen met je 1ste FM.

Hoop dat ze lekker aan het groeien zijn.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Rosella: 9 cryo's....WAUW!

@Maureen: fijn dat de punctie is geweest en 14 eifollikels is toch goed?

@Akara: Je man koorts dat is balen, maar succes morgen met de punctie!

@Wish: Succes morgen, voel je je eierstokken al?

Hier gaat alles goed, de pijn in mijn buik neemt af. Kan eindelijk weer een beetje in de benen. Hoe gaat t met jou valesca, aangezien we gelijk opgaan?

Geplaatst

Rosella,

9 cryo's is inderdaad een geweldig bericht om te ontvangen!

Weet je nu zeker dat het niet gelukt is of is dit een vermoeden?

In ieder geval heel veel sterkte!

Armanda,

Heerlijk NOT! dat alles nu tegelijk komt. En de situatie met je ouders, migraine, ongesteld zijn, beginnen met de Deca. Pfffff!

Hoop dat je energie genoeg hebt om toch een gezellig weekendje weg te kunnen hebben!

Sterkte en succes weer met de eerste Deca!!

Akara,

Succes meid, je kan het!!

Enne, die zenuwen heb ik ook elke keer voor een punctie.

Zodra de punctie afgesproken wordt en ik dus een dag en tijd weet krijg ik al wat kriebels.

En vlak voordat ze gaan beginnen loopt mijn hartslag ook op tot 120 P/m.

Wendy,

Fijn dat de pijn af neemt en je jezelf beter voelt!

Succes nog!

Geplaatst

Waw zeg, 9 cryo's. Dat vind ik ook een behoorlijk score!

Rosella en Armanda, ik hoop echt niet dat het een aankomende ongesteldheid betekent.

Wish, hoe is het spuiten met jou aan het vergaan?

Wendy, goed dat je pijn aan het minderen is. Heb je verlof genomen, en vind je het genoeg?

Guusje, hoe is het met jou?

Ik heb gisteren mijn eerste bloedname gehad waar ze testen op oestrogeen en progesterol (denk ik toch op het papiertje gezien te hebben). De waarden waren gestegen maar nog niet helemaal genoeg voor een echo. Dus verder spuiten en zondag weer prikken. Ik begin het nochtans te voelen in m'n buik, dus volgens mij zijn er weer flink wat follikels aangemaakt. Ik begin alvast met veel drinken!

groetjes

Geplaatst

Ja wat een score he van geen bevruchting naar een verse terugplaatsing en 9 cryo's. We kunnen het zelf bijna niet geloven!

En nee ik ben nog niet ongesteld, maar gisteren pas gestopt met de utrogestan bolletjes, dus zaterdag zal het wel losbarsten.

We hebben maar afgesproken dat we zaterdag patat eten lekker met veel mayonaise moet ook wel eens kunnen toch!

Ellen Voor mij is het bijzonder dat het bij jou via bloedafname gaat wanneer ze gaan kijken met de echo. Maar goed je mag lekker doorspuiten

Hopelijk zijn je waardes zondag wel goed!

Wendy fijn dat je een beetje opknapt!

Wish hoe was je echo?

Akara hoe was je punctie?

Armanda hoe is het met je hoofdpijn? en nog wat meer gehoord van je ouders?

En wat een superscore van het sperma!

groetjes,

roos

Geplaatst

Breden ik vergeet helemaal te vragen hoe het met jou gaat.

Voel je je al wat beter? Hopelijk hoef je niet aan de medicijnen en kan de terugplaasing toch doorgaan!

Geplaatst

@Ellentrik, het wachten gaat me goed af (nog) alleen ben ik nu ziek! Keelpijn en pijn achter in mijn neus. Ik heb ook wat verhoging. Ik heb net toch maar even het zkh gesproken, advies: rust en paracetamol. Meer kan je er niet aan doen. Normaal vind ik het niet erg, maar nu zit ik 'm toch wel te knijpen.

Geplaatst

Guusje wat ellendig dat je ziek bent! Dat is echt wat je niet wilt hebben tijdens de wachtweken! Maar ik ken er zat die ondanks ziekte toch zwanger zijn geraakt tijdens de wachtweken hoor!

Meiden zet hem op hier! Het is nogal rustig op het wachtbankje t.n.t.! Zou wel super zijn als jullie er straks allemaal bij kunnen komen zitten!

Geplaatst

Ik doe m'n best Esther, maar het zal toch een februariwachtbankje zijn vrees ik :-)

Guusje, best frustrerend dat je ziek bent! Op naar de paracetamol. Meestal heb ik het niet zo voor medicatie, maar in zo'n wachtweken zou ik braaf volgen haha. Hopelijk genees je snel! En, rust is echt belangrijk. Hopelijk kom er er aan toe.

Op naar GROEN, meiden!

Geplaatst

Ik ben vandaag en morgen gelukkig vrij, en het weekend ook. Alleen vanavond een feest van mijn werk, dat wil ik niet missen. Maar verder ga ik de komende dagen niets doen, rusten rusten en nog een rusten.

Geplaatst

Ellen,

Lijkt me wel lastig dat ze via een bloedafname bepalen wanneer de echo is. Je wil zo graag weten hoeveel follikels er aan het groeien zijn en of het bms ook dikker wordt.

Hoe voel jij jezelf hierbij? Heb je dit de vorige poging ook zo gehad?

Ik voel ook wel wat gebeuren in m'n eierstokken.

Ik drink meestal wel rond de 2 liter per dag (of meer).

Succes nog en laat die follikels maar goed groeien!!!

Roos,

Shit bolletjes ook!!! Bij sommige houden die dus echt wel de menstruatie tegen en dat is vreselijk moeilijk.

Nu weet je nog niet waar je aan toe bent. Heb je nog geen testje gedaan?

(Bij mij komt de menstruatie door die bollen heen, op dag 14 na de punctie wordt ik elke keer ongesteld)

Hoop dat jij en je partner zaterdag geen patat gaan eten maar juist heel gezond omdat blijkt dat je zwanger bent, wat zou dat geweldig zijn!!!!!

Roos, heel veel succes meid!

Guusje,

Wat balen dat je ziek bent!

Beterschap!

Esther,

Ik denk dat ik net als Ellen op het wachtbankje van februari plaats ga nemen.

Maar jij bent altijd welkom om daar te komen spieken hoor! Haha!

Zal eens kijken of er al een wachtbankje februari 2011 is gemaakt.

Geplaatst

pff, ik wil dit even kwijt, ookal heeft het niks met de mmm te maken. Ik pijnig mijn hersenen om te bedenken hoe ik het leven van de hond van m'n grootmoeder kan redden, maar ik vrees ervoor. Ik wou dat ik hem zelf kon opvangen, maar weet niet hoe! Deze hond is naar een bevriend koppel gegaan omdat mijn grootmoeder naar een service flat is verhuisd, maar deze verhuizing is hem zo traumatisch verlopen dat hij agressief is naar de nieuwe baasjes. Hij kan de stress niet aan, en het is een grote hond. Dus ook gevaarlijk, 7 jaar oud, en eigenlijk mentaal verwaarloosd door mn grootmoeder. Ze willen hem laten inslapen.. Ik wou dat ik iets kon doen, maar ik zie niet in hoe! Ook het asiel ziet het niet goed in, noch een gedragstherapeut.. Het heeft me in elk geval al flink wat nagelbijten bezorgd, alsof ik nog niet genoeg aan mn hoofd heb.

pff............

Geplaatst

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 jauari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. Start 2dd fostimon

armanda: 20 jan start deca, 22 jan start menopur 300

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

tonka: 20 januari 2011

elke: 25 januari 2011

fm (follikelmeting)

doortje: 20 januari

wish: 20 januari 1e fm

KrisKras: 22 januari 2011 2eFM

armanda: 25 januari 2011?

ellentrik: 19 januari 2011 1ste bloedname

lianne: 13 februari

punctie

breden: 21 januari 2011

doortje: 22 januari 2011

armanda: 31 januari 2011?

cryo cyclus

elke: januari

tonka: februari

tp (terugplaatsing)

t.k: cryo 20/21 januari 2011

breden: 24 januari 2011

maureen: 24 januari

armanda: ???

tonka: eind februari 2011

Hallo allemaal,

Zojuist gebeld, er waren 11 eicellen waarvan er 8 zijn bevrucht. Ze mogen nog een aantal dagen in een glaasje doorbroeden want de terugplaatsing is pas maandagmiddag aanstaande. Maandagochtend moet ik nog even bellen of de TP echt doorgaat. Laten we hopen van wel.

@Wish: De eerste keer heb ik 2 x dormicum gekregen, maar dat was niet genoeg. Nu heb ik ander spul gekregen (ik weet de naam niet meer) waarvan ik meteen duizelig werd toen ze het in het infuus spoten. Ik werd er licht van in het hoofd en was blij dat ik lag.

En hoe was je eerste FM, hebben ze er al een mooi aantal kunnen tellen?

@Roos: Ik blijf voor je duimen dat je niet ongesteld zal worden. En 9 cryo's is inderdaad een mooi aantal. Dat zijn allemaal kansen.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Wish, die bloednames heb ik de vorige keer ook gehad ja. Een beetje raden naar alles, en hopen dat de gyn weet wat hij doet. Totnutoe is het steeds zonder al te veel problemen gegaan dus vertrouw ik er wel op. Leuk is wel dat eenmaal de echo er is, de follikels spectaculair aanwezig zijn en de blaasjes zo te tellen zijn. Nadeel is dat ze tegen dan al zo gegroeid zijn dat ik het behoorlijk voel drukken. Maar dat is anders ook zo, nietwaar. Wat ik bij de laatste bloednames heb voor de punctie is dat het bloed door de hormonen flink verdund is waardoor na de prik ik nog wel eens moeite heb om mn ader weer dicht te krijgen. :-)

Hebben jullie ook niet soms het gevoel dat je lichaam gewoon een machine is waar je compleet niks op te zeggen hebt?

Bon, nog wat thee verder drinken, en misschien ook eens werken? :-p

Geplaatst

Hebben jullie ook niet soms het gevoel dat je lichaam gewoon een machine is waar je compleet niks op te zeggen hebt?

Ja! dat herken ik heel erg Ellen

En wat vervelend van die hond. Ik kan me voorstellen dat je daarmee in je maag zit!

Bedankt dat jullie nog voor me hopen doe ik stiekem ook, maar na 4 jaar weet ik eigenlijk wel beter.

groetjes,

roos

Maureen fijn dat er 8 bevrucht zijn! Op naar een goede terugplaatsing.

Geplaatst
Oef Breden, dat is geen goed bericht!

Hoop dat je geen medicatie in moet gaan nemen die veroorzaken dat je geen tp mag krijgen.

Maar aan de andere kant, je gezondheid is ook erg belangrijk!

Sterkte en beterschap!

Heb ook een keer Pregnyl mogen spuiten (op eigen verzoek) na een cryo tp.

Ook 3 keer 1500EH

Na een 'verse' tp niet, omdat ik altijd boven de 15 follikels heb gezeten. Pregnyl mag alleen gebruikt worden als je onder de 10 follikels zit en geen kans hebt om overstimulatie te krijgen, vandaar.

Wish,

Op welke dagen na de terugplaatsing moest jij de 1.500 Pregnyl zetten?

Gebruikte je naast Pregnyl ook nog Utrogestan naast de terugplaatsing?

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Breden,

Kijk hier eens;

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13171-Gebruik-van-Pregnyl-na-een-cryo-tp

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12659-Utrogestan-of-Pregnyl-na-tp

Ellen,

Het is niet zo dat ik het niet 'vertrouw' dat het niet goed zal gaan als je geen echo hebt. Maar gewoon het feit dat je niet ziet wat er in je eierstokken aan het groeien is.

Dat wil je graag weten toch?!

Hier weer terug van de Fm.

Er zaten ongeveer 10 kleine follikels.

Bms erg dun, vind ik niet gek. Heb tot gisteren wat bruinverlies gehad van afgelopen menstruatie.

Maandag mag ik weer terug.

Geplaatst

testen

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

fm (follikelmeting)

doortje: 20 januari

wish: 24 januari 2e Fm

punctie

doortje: 22 januari 2011

cryo cyclus

tp (terugplaatsing)

Geplaatst

Hi Wish,

Boh, ik zal het hoedanook te weten komen. Daar ben ik nogal gemakkelijk in, natuurlijk ook gevoed door het feit dat mijn vorige opbrengst 19 eicellen was. Ik heb nu dus vrij veel vertrouwen in de hoeveelheid. En de eerste icsi wist ik toch nog helemaal van niks, dus wist ik ook niet dat er zh zijn die met echo's werken ipv bloednames. Uiteraard ben ik nieuwsgierig, maar ik zie zondag wel. Wellicht maandag of dinsdag wel de echo :-) Zolang de boel maar vooruit gaat, ben ik al blij!

Tof dat jij ze al kon zien, wel. En zijn ze mooi verdeeld over de eierstokken? Ik voel het rechts nu al(weer) duwen bij mij haha.

liefs,

E.

Geplaatst

Wij zijn gisteren voor onze eerst FM geweest. Er groeien er 29... Behoorlijk veel dus. Vorige keer had ik ook al 21 eicellen.

Ze moesten nog even verder, dus morgen 2e FM en dan waarschijnlijk zondag of maandag de punctie.

testen

fm (follikelmeting)

doortje: 21 januari 2e FM

wish: 24 januari 2e Fm

punctie

doortje: 24 jan?

cryo cyclus

tp (terugplaatsing)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden