Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Loes

wat een mooie foto´s maar ook zo ontroerend, fijn dat jullie al met ze mogen buidelen, ze doen het zo goed, zo klein als ze zijn!!!! wat een kanjertjes zeg

hebben jullie 2 oudste zoontjes ze ook al mogen zien? jeetje meid, wat een omschakeling ineens he

Fijn dat je ons zo op de hoogte kunt houden

liefs

Babeth

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Loes, wat een mooie en ontroerende foto's! Zo lief en klein nog en toch helemaal compleet. Fijn dat jullie al kunnen buidelen.

Lief dat je foto's hier hebt geplaatst. Volgens mij heb je nu ineens een heel ander leven. Geniet van jullie kanjers en neem jullie rust.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi hoi

Net werd het kraampakket van de zorgverzekeraar geleverd, wat een verassing: het zat verpakt in een mooie tummy tub, erg leuk en handig, deze hadden we toevallig nog niet aangeschaft....

Geplaatst

Loes wat een mooie kindjes en zo klein en al zo sterk en vechters!!

Geniet van de buidelmomenten!!

Ik heb vandaag met mijn vriendin geshopt en heb voor een aantal honderd euro bijna alles gekocht wat we nog nodig hebben. Volgende week op het gemakje alles wassen en opruimen en dan is het echt alleen nog maar wachten op de kleine man....

Geplaatst

ohhh Sandra , wat lekker dat je nu compleet bent, haha voor je het weet heel wat euries lichter ;-)

bij ons wordt volgende week vrijdag het kamertje geleverd dus de week daarop zal het wassen en inruimen beginnen.....kan nu niet wachten!

ik zit me net te bedenken als alles gewassen, gestreken en ingeruimd is dan nog wel iets zoeken om me overdag mee te vermaken.....

Geplaatst

@Babeth dan bof je met je Tummy tub ik kreeg een verzorgingstasje.

@Sandra lekker dat je alles binnen hebt.

Ons tochtje naar babypark is mislukt had adres vergeten en geen internet onderweg. Maandag pas om 13.00 uur open gaan we niet redden om 14.00 uur echo. Anders maar via de webshop kopen.

Heb een brief gehad van de waarde kraamzorg. Moet maandag bellen voor een afspraak!

Liefs vanuit Petten

Geplaatst

ohhhh Roossie wat balen!!! en bellen voor en intake voor de kraam, wat leuk weer en weer een bijzonder moment, ik ben erg benieuwd de ene keer hoor je dat ze je kamertje e.d. gaan bewonderen en de andere keer hoor je verhalen dat ze alleen beneden aan tafel het eea doorspreken.

morgen zijn ze uiteraard ook open maar kun je wellicht niet...Bij ons komt de babykamer en kinderwagen van babypark en ik heb er recent een waskussenhoes, kruikenzak en 2 lakentjes gekocht, puur omdat ze die niet overal hebben en er nu de extra korting was maar met de acties bij babydump heb ik de rest bij babydump gehaald, zelfs met de kortingsactie was bv. het wipstoeltje bij Babydump € 10,- voordeliger.

Wij krijgen met de levering van de kamer aankomende vrijdag nog een tegoedbon omdat wij de gratis box en wipstoel afgeslagen hebben, met deze waardebon bestel ik dan nog een boxkleed, een lekkere voetenzak voor in de maxicosi en wat over blijft zie ik dan wel. Voor de wandelwagen moeten we er ook nog een aanschaffen, net als een kinderstoel maar daarmee wachten we tot het zover is, wie weet zijn er dan weer nieuwe modellen / stofjes.

Geplaatst

Oh Babeth welke zorgverzekeraar hebben jullie?? Ik zat te twijfelen over een tummy tub maar heb hem niet genomen. Hopelijk zit jij ook bij CZ??

Heerlijk geshopt voor onze kleine. En als klap op de vuurpijl nog een parkeerboete ook, waren vergeten een kaartje te kopen. Dom natuurlijk maar ja dat kan er ook nog wel bij. Gister bij thuiskomst heeft P alles bewonderd. We hebben gelijk alles uitgepakt, kaartjes eraf. Wat gewassen moet worden in een tas gedaan en op het kamertje gezet. volgende week op het gemak alles wassen en opruimen. Alleen nog wat rompertjes kopen, maar dat doe ik wel bij de Hema of Zeeman. Die zijn niet zo duur daar. Ga geen 5 euro voor 1 rompertje uitgeven, tenzij het heeeeeel bijzonder is natuurlijk. Maar het zit onder de kleertjes dus niemand die het ziet alleen wij.

En nog voedingsbh's. die heb ik ook nog niet. maar daar wacht ik nog een maandje of anderhalf mee. Geld is ook even op hihi.

Ik heb trouwens ook best wat 10-tjes bespaard bij Babydump. Wil nog heel graag de sluier van Tijgetje hebben, is nu nog in de aanbieding dus steek daar ook bijna 25 euro mee in mijn zak. Nog even via internet bestellen!!!

Geplaatst

P vroeg net hoe de sluier er uitzag. Op internet was hij nog goedkoper dan gister in de winkel dus "moest" ik hem gelijk bestellen hihihihi. Goeie man heb ik he??? Het jammere is dat hij pas vanaf week 27 leverbaar is, maar daar wachten we dan maar op. Oh heerlijk he internet hihi.

Geplaatst

Hoi Sandra

wat rot van die boete, is ons ook ooit overkomen, het stomme is dat het regelmatig gebeurde en steeds op dezelfde parkeerplaatst, op 1x na kwamen we er gelukkig op tijd achter....

ja de sluiers en klamboes zijn nu -25% scheelt veel! Wij konden nergens slagen maar daar hing de sluier die we beide meteen mooi vonden (Jip)

Ik ben verzekerd bij VGZ, maar wie weet wat CZ je cadeau geeft.

Borstvoedingsbehas heb ik ook nog niet aangeschaft, heel bewust niet want ik weet echt niet welke maat ik zou moeten kopen, laatst op kraamvisite bij iemand die borstvoeding heeft, jeetje ik was een beetje "geschokt" door de grootte van haar boezem..... ik ben al ruim een cupmaat gegroeid sinds ik zwanger ben maar nu staat het al zeker een maand of 2,5 stil...vrraag me alleen af als ik borstvoeding ga geven (als het lukt he) hoe groot ze worden en waar ik het moet laten :laugh:

Geplaatst

wat de rompertjes betreft, ik heb er een heel aantal bij V&D en ook bij Prenatal gekocht, waren in de aanbieding, maar ik wilde juist ook wel wat die er gewoon leuk uitzagen, met een bevalling in juli/augustus is de kans ook erg groot dat het te warm is voor nog kleding er overheen....oke ik vond het een mooie reden....ik kon ze ook niet laten liggen

Geplaatst

Loes wat een mooie kindjes!!! Super dat ze het zo goed doen.

Wij gaan vandaag naar Babypark lekker shoppen!!!! We gaan naar die nieuwe vestiging in Veldhoven dat is een stuk dichterbij voor ons nu.

Ben heel benieuwd, we zijn van plan alles te kopen wat we nog nodig hebben! En anders rijden we ook nog ff naar Babydump.

Het gaat dus grof geld kosten vandaag...hihi

Wij krijgen trouwens ook een tummytub in het kraampakket. Ik zit bij IZZ (onderdeel van VGZ).

Geplaatst

Ik heb wel een aantal leuke rompertjes hoor. Het "eerste" pakje staat Boefje op zo schattig, en nog een paar anderen met iets leuks, maar niet allemaal.

Heerlijk alles kopen Roosie. Heb gister 400 euro uitgegeven en het voelde heerlijk en dan alleen dingen die we echt nodig hebben. Kun je nagaan wat ik uitgegeven zou hebben als ik me niet in had kunnen houden en alles meegenomen zou hebben wat ik leuk vond.

Heb wel voor de Kipling luiertas gekozen. Duur maar ook kwaliteit heb ik mezelf maar voorgehouden en er ging idd ook nog een 25% vanaf dus ja kon ik niet laten hangen natuurlijk hihi.

Geplaatst

Loes, ontroerende foto's van je tweeling. Fijn dat max al van de cpap af is. Ze zijn nog zo klein en dan moeten ze al zoveel doen. Wat en vechtertjes.

Ervaring met rompertjes, bij de rompertjes van H&M kan je gerust een maat af trekken, die zijn kleiner dan er staat, ook wat betrefd de rest van de kleding gaat dit vaak op. Ik vind hemarompertjes heerlijk want die blijven goed soepel na vele wasbeurten en zijn erg ruim. Heb er laatst dan ook verschillende gekocht toen we in nld waren. Merel heeft een hekel aan dingen over haar hoofd getrokken te krijgen en zit niet meer stil op het aankleedkussen. Dan zijn rompertjes zonder knoopjes bovenaan het makkelijkste. En maar twee drukkertjes beneden ipv drie. Scheelt weer geworstel.

Ik mag 8 juni naar de zwangerschapspoli in het ziekenhuis. Gaan we de bevalling doornemen. Dit ivm keizersnede bij geboorte merel. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Hoop dat ze me moed weten in te praten voor een natuurlijke bevalling want ik wil heel graag merel kunnen tillen na de geboorte van haar broertje.

Geplaatst

Hoi Miekske

wij zijn ook al in Veldhoven geweest, ik moet zeggen dat het met wel wat tegenviel, ze hebben niet heel veel op voorraad, dus je grijpt vrij snel mis met bepaalde dingen, of het moet zijn dat dat steeds de producten waren die wij juist wilde aanschaffen...

Ik greep mis met een geruit hoeslakentje, zowel voor de wieg als het ledikant, een hoes voor een waskussen, een deken van koeka (die het uiteindelijk niet geworden is)

in ieder geval veel winkelplezier....

Geplaatst

spannend Ursela, ik ben benieuwd wat ze adviseren maar kan me voorstellen dat je Merel ook wil kunnen tillen dus liever een natuurlijke bevllalling.

ik dacht er van de week nog aan, ik dacht dat je die afspraak eerder had

Wat was de reden dat je destijds een ks had?

liefs

babeth

Geplaatst

hoi hoi

net terug van de 4d-echo, jeetje wat bijzonder!!! ik heb er echt even wa traantjes moeten wegpinken hoor.

Helaas werkte dochterlief niet echt mee, ze lag helemaal met een zijde van haar hoofdje tegen de placenta aan alsof het een matras was en steeds met een handje voor haar gezichtje, geduwd en gedaan maar ze bleef lekker liggen, draaide zich soms even om of schopte wat maar dan gauw weer terug in haar eigen houding. We zijn echt enorm blij met de beelden, ook het hartje weer gehoord 150 slagen per minuut en super constant, was fijn om te horen.

Was erg grappig om te zien maar soms zag je haar echt andere gezichtjes trekken, zo lief en mooi om te zien.

Ze deed zelfs een moment de oogjes open!

En wat viel me op?? de bolle wangen (van mams?) en de haartjes die we op de beelden zagen.....verder menen we ook wel overeenkomsten te zien met haar broertjes maar dat kan ook aan ons liggen....ohhh meiden, weer zo´n apart gevoel erbij!!! :love7:

hier wat pics.

[ATTACH=CONFIG]1414[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1416[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1415[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1417[/ATTACH]

Geplaatst

ahhh wat mooi Babeth!!! Leuk hoor die bolle wangetjes bijzonder om te zien...!

Nou we zijn gisteren ontzettend goed geslaagd met shoppen!!! Eerst dus naar babypark, wel wat leuke en praktische dingen gescoord, maar viel inderdaad verder wat tegen.

Vond het niet echt logisch bij elkaar liggen, en ook weinig bedtextiel e.d. Dus toen naar de Babydump geweest en daar alles mee kunnen nemen! Toch een fijnere winkel met meer keus en voorraad.

Even opnoemen: boxkleed, vellux babydekens, 2 overtreksetjes, aerosleep matrasje, 3 hoeslakentjes, puckababy slaapzakje, 2 kruiken + kruikenzakken, badstofhoes voor maxi-cosi, hemeltje voor ledikant, 18 hydrofiele luiers, 8 hydrofiele washandjes, slabbertje, 6 spuugdoekjes, 4 overslagrompertjes, 2 flesjes, drievaksdoosje, 2 leuke mandjes, aankleedkussen, 2 hoezen voor aankleedkussen en speeltjes voor in de box en kamertjes.

Hihi we zijn helemaal losgegaan maar ooo wat heerlijk.....Enige wat we nog moeten hebben is een badje op standaard, campingbedje, babyfoon en nog een mat voor in de babykamer en schilderijtjes. Ik heb hieronder wat foto's van het kamertje neergezet, en een buikenfoto! Bescheiden buikje, maar ach met die kleine is alles goed dus dat is het belangrijkste!

Geplaatst

Oh Miekske wat een lief bescheiden buikje. En dus ook helemaal los gegaan, geweldig he??

Bij jullie staat dus ook bijna alles klaar.

Hier wat fotootjes van mijn buik van vanmorgen. 27 weken en 1 dag.

[ATTACH=CONFIG]1429[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1431[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1430[/ATTACH]

Babeth wat een mooie 3d fotootjes van jullie meisje met mooie bolle wangetjes!!!!!!

Geplaatst

hoi hoi

Miekske, jij vond het dus ook tegenvallen, wat weg is is weg en wordt 1x per week aangevoerd.....slecht geregeld!

Fijn dat je zo geslaagd bent bij babydump, enne wat een schatig kamertje, mooi hoor! gaaft toch niet dat kleinere buikje? wie weet en het is ook wel handig!

Geplaatst

Miekske en Sandra, mooie buiken! Wat een verschil in hoe je draagt. Miekske, jouw buik is toch erg goed zichtbaar vind ik ook al is hij nog niet zo groot.

Bijzondere foto's babeth. Hoe gaat het nu met jou en je gevoelens voor lars en nick? Ik kan me indenken dat je nu juist vaak verdrietig bent omdat je deze fase van de zwangerschap niet met hen hebt mogen meemaken maar ook gelukkig dat je het met jullie dochtertje wel beleefd?

Miekske, moest glimlachen om jouw lijstje. Ook de verplichte kruikjes stonden erop. Toen ik dat hier vertelde keek iedereen me raar aan. Waarom moet je die dan kopen in nld? Daar is het toch warmer dan hier en hier gebruiken we die dingen niet? Mooi kamertje, Jullie meisje kan komen (spreekwoordelijk dan, in het echt nog even wachten!)

Oja, waarom werd het een ks met merel. Merel was ruim twee weken over tijd (erg uitzonderlijk want in noorwegen is het maximaal een week maar ze waren ons vergeten in te plannen in het ziekenhuis!), werd ingeleid. Weeen kwamen goed op gang maar na 14 uur nog geen opening. Nul, niets. Dat was behoorlijk teleurstellend, lig je daar te zwoegen en te werken en dan komt er steeds iemand vertellen, nee, niets. Ze hadden het vruchtwater laten gaan toen ze een sensor op haar hoofdje aanbrachten om de hartslag beter in de gaten te kunnen houden. Dat vond ik pijnlijker dan de weeen. Zaten ze daar te wroeten binnenin met nul opening. Merel had in het vruchtwater gepoept. Haar hartslag ging naar beneden bij iedere wee. Ze zeiden, jij houdt waarschijnlijk de weeen nog wel vol maar de baby niet. Daarom werd midden in de nacht besloten tot een ks.

Dat was achteraf maar goed ook want het bleek dat de navelstreng helemaal poreus was geworden. Die brak af, hoefde niet doorgeknipt te worden, bleef bloeden. Duurde een twintig minuten voordat ze de navelstreng dicht hadden op merel en ik merel tegen me aan kreeg. Iedere keer zetten ze er een klem op maar brak de navelstreng weer af. Ikzelf heb daar trouwens niets van meegekregen, kon niet over het gordijntje kijken en voor mijn gevoel duurde het maar een minuutje voordat ik haar te zien kreeg.

Ik vond de ks helemaal niet erg, ook omdat ik snel hersteld ben en weinig tot geen pijn had ervan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden