Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gister geen puf meer om te reageren gehad.

Etentje was uiteindelijk gezellig gelukkig, lekker wat afleiding. Toch constant in de gaten houden of ik die kleine nog voelde, of ik geen tintellingen had, hoofdpijn enz de symthomen voor hoge bloeddruk, als je daar al last van krijgt. Doodmoe in bed gekropen en gelukkig redelijk kunnen slapen.

Heb zelf een bloeddrukmeter en vanmorgen was deze 135/85 dus heel netjes. Geloof dat mijn lichaam zich koest houdt na het avontuur gister. Ben er wel heel onzeker door geworden. De eerste 15 weken waren al zo onzeker met die constante bloedingen en nu vanaf week 33 ook weer. Gelukkig in de tussentijd redelijk onbezorgt kunnen genieten, maar dat is nu ook even ondergeschoven door de grote onzekerheid en angst of het wel goed zal gaan. Gelukkig worden we goed in de gaten gehouden en kan eerlijk gezegt niet wachten tot morgen ochtend, mogen al om 9 uur daar zijn voor de CTG en de bloedafname. Hopelijk kunnen we het nog een weekje rekken zo tot 37 en dan is het wel genoeg geweest vinden wij, op deze manier. Maar ja ze maken contstant de afweging of hij beter af is buiten of binnen de baarmoeder. Verstandelijk weten we dat wel maar ja gevoelsmatig/emotioneel is toch een ander verhaal zeg maar.

Ook hier slaan we ons er wel weer doorheen.

Kreeg bericht dat de longpunctie (of wat ze nou ook precies gedaan hebben) goed was verlopen bij moeders. Gelukkig ook goed bericht deze dag!!! Nu wachten op de uitslag....

Kim idd lekker dat de kleine nu uit zichzelf gedraaid is zeg!!!

Ursela zulke wandelingen zijn dus te zwaar voor je geworden, rustig aan meisje. Je hebt een kostbaar vrachtje bij je!!!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, moeilijk zijn die overwegingen he. Binnen of buiten de baarmoeder........... Je weet natuurlijk dat het nu eigenlijk nog te vroeg is, maar die onzekerheid is ook killing!

Ik hoop dat alles goed mag gaan, wat er ook besloten wordt.

En ja, gedraaid! Heeft de Moxa toch geholpen. 'k heb het trouwens niet gevoeld dat hij is gedraaid, dus dat zal 's nachts wel gebeurd zijn. Maar ik ben zo blij! hoeven we hier geen beslissing meer over te nemen, en kunnen we een normalen bevalling beleven!

Verder is onze man helemaal nagekeken en hij ligt goed op schema, gewoon gemiddeld. Dus zelfs met een navelstreng met 2 vaten genoeg voeding. Ben supertrots!

Nog 4 weken en dan zit ik op de 40 weken, gaat zoooo snel nu allemaal, een aantal van jullie lopen al op het eind, ben benieuwd wanneer de volgende komt...........

Geplaatst

Tjeee Ursela wat een vreselijk drama in jullie land, de wereld is compleet ziek geworden!!

Witje meid laat de kop niet gek maken met die meters en ga gewoon op je gevoel af. Het komt goed hoor en vooral nu je zo in de gaten wordt gehouden.

Kim grote klasse en dat met zo'n rare navelstreng, super!!

Roosie is de volgende ;-) gaaf dat je nog foto's met je dinnetje hebt kunnen maken. Uiteindelijk gaan we allemaal onze mooie buik missen...

Gisteren hebben we een groeiecho meegemaakt, weer met heel de fam. En onze beeb weegt nu 2475 en als hij eruit komt zo'n 3500. Dus dat is vrij gemiddeld ook en ik heb me suf gelachen want hij heeft grote ballen. Ondertussen was meneer na lange tijd toch maar weer eens gaan verliggen maar dat komt omdat ik hem ook regelmatig kietel denk ik zo. Hij lag volop te eten en op zijn handje te sabbelen. Ben zo trots en verliefd op hem X

Fijn weekend

Geplaatst

Moto die van ons is ook "groot geschapen" maar dat trekt weer bij zei ze bij de pretecho. Heb er ook smakelijk om gelachen hihi. Leuk dat de hele fam is meegeweest, bijzonder.

Ursela hoe is het met jou???? Hopelijk alles goed en ver weg van alle ellende die gaande is in Noorwegen.

Hier vanmorgen wat laatste dingetjes gedaan. Samen wat boodschapjes, nog even langs het werk geweest. Vanavond even op de koffie bij mijn zwangere nicht/vriendin en dan morgen weer controle. We nemen voor de zekerheid de vluchtkoffer mee. Denk niet dat we die nodig hebben, maar je weet het maar nooit. Bloeddruk is vandaag toch best netjes gebleven. Het zal er om hangen hoe het met de hoeveelheid vruchtwater is gesteld.

Hier mijn buikfoto's van 36 weken [ATTACH=CONFIG]1822[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1823[/ATTACH]

Geplaatst

@ursela hoe gaat het met je? Wat erg zeg wat er allemaal gebeurd is in Noorwegen! Ik hoop dat je er heel ver vandaan woont en dat er geen familieleden of vrienden van jullie getroffen zijn.

@Sandra, je zit vandaag weer in het ziekenhuis ben benieuwd of het vandaag gaat gebeuren. Ik zal aan je denken!

Fijn dat de punctie van je moeder goed gegaan is en dat je van het etentje toch hebt kunnen genieten.

Leuke foto's met mooie buik!

@Kim wat fijn dat het goed gaat met het kleine manneke! Wat heerlijk zeg, kun je nog relaxter de laatste weken door.

@Moto, wat leuk dat je een mooie echo gehad hebt! Met de hele familie? Heb de echo's alleen met mijn man gedaan. Als mijn ouders nog leefden had ik ze wel meegenomen, de rest niet.

Helaas mijn vriendin komt dit weekend niet, ze had geen puf om te komen erg jammer. Ik bood aan dat wij dan wel zouden komen, maar toen werd ze uitgenodigd door haar moeder om in de watten gelegd te worden en naar zee te gaan, maarja aan het weer te zien is het niet echt strand weer hahaha....... Misschien komt ze van de week nog.

En misschien ben ik wel de eerste, maar het kan ook Ursela zijn die is ietsje eerder uitgerekend.

Vandaag was ik alweer vroeg wakker, had ook honger ben er op gegeven moment maar uit gegaan en wat gegeten. Ineens bedacht ik me ook dat we eigenlijk niets gekocht hebben voor in de kinderwagen!!!! Heb op internet zitten zoeken, vind het best moeilijk vanwege het weer nu. Het is nu meer herfst dan zomer, maarja als de kleine geboren wordt kan het ook warm zijn. Misschien is een lodger wrapper wel wat, heb mijn kinderwagen een quinny tweedehands overgenomen, daar zit geen trappelzak ofiets bij tenminste moet straks met manlief maar even goed gaan kijken. Wat hebben jullie voor in de kinderwagen? Wiegendeken/laken of een wrapper? En wat leggen jullie op de bodem?

http://www.villa-vrolijk.nl/verzorgen/omslagdoeken/lodger-wrapper-cotton-diamond-kleur-rouge-rose.html misschien is deze warm genoeg? Fleece nu misschien te warm?

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie,

Ik denk eigenlijk dat ik weer overtijd ga en dat jij en ook babeth en sandra eerder hun kindje in de armen houden. Maar dat is koffiedikkijken. Lees in je woorden een groot gemis, klopt dat? Lijkt me erg jammer om dit wonder niet met je ouders te kunnen delen.

Nu moet ik eigenlijk een dutje gaan doen want merel slaapt. Weet dat ik anders vanavond spijt krijg, Maar heb geen zin om mijn bedje op te zoeken.

Geplaatst

@ursela, dat heb je goed gelezen mis mijn ouders inderdaad, vooral nu ik zwanger ben. Had dat zo graag met ze willen delen, wat zouden ze apetrots zijn. Al had ik ze die hele mmm ze wel willen besparen, maar de zwangerschap niet. Ik voel ze wel om me heen, maarja dat blijft natuurlijk wel anders. Ik heb gelukkig nog wel een schoonvader en die is erg trots dat zijn zoon ook een kindje krijgt, dat is erg leuk! We hebben hem ook niet verteld van de mmm, vallen we die oude man maar niet mee lastig.

Ik denk dat Sandra de eerste zal zijn die bevalt, daarna misschien babeth of sky zij hebben al wat symptomen gehad, ik nog niets, al had ik gisterenavond even klein beetje witte slijmerige afscheiding dacht toen zal het iets van de slijmprop zijn? Achja we wachten af uiteindelijk gaan we allemaal bevallen hihihi......

Trusten!

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie ik heb gewoon een lakentje en fleecedekentje voor in de kinderwagen. Was goed genoeg volgens de kraamzorg, anders heb ik nog een wiegendeken die is wat dikker.

Hier weer terug uit zh. CTG was goed, bloed en urine uitslagen duren wat langer dus als er afwijkingen zijn worden we gebeld, maar daar ziet het niet naar uit. Dinsdag weer CTG, dan wordt er overlegt met gyn, die dan OK heeft of ik moet blijven voor de kz of dat ik woensdag op de poli moet komen om door te spreken en dan donderdag de kz. Hij wil het zo lang mogelijk rekken naar de 37 weken dat is het beste voor onze knul.

De kans in wel reëel aanwezig door te weinig vruchtwater dat de placenta losscheurt dus bij buikpijn of bloedverlies direct langskomen, we wonen op nog geen 10 min van het ziekenhuis dus dat scheelt. Dat is een accute situatie die direct ingrijpen vereist. Voel me net een wandelende tijdbom, maar weet dat de kleine het best af is in mijn buik, sta streng onder controle en bij het minste geringste moet ik gelijk contact opnemen.

Geplaatst

@Sandra oh je bent weer thuis! Ik kan me voorstellen dat je een wandelende tijdbom voelt, je moet nu met zoveel dingen rekening houden! Ja het beste is de kleine in je buik af, begrijpelijk dat de gyn het nog wil rekken. Nu weer afwachten tot dinsdag. Gelukkig wonen jullie dichtbij het ziekenhuis!

Liefs Roossie

Geplaatst

Rustig hier meiden..........

hier gaat alles z'n gangetje, ben errug moe de laatste tijd, kan de hele dag door slapen! Niet normaal! En ook 's nachts is geen probleem. Merk wel dat ik ontzettend aan het dromen ben over de bevalling. Ben er best wel angstig voor hoor, weet toch niet echt wat er komen gaat. Ik ben er wel klaar voor, maar tegelijkertijd vind k het ook best wel eng.

Ursula, wat een toestand bij jullie zeg, ik hoop dat jij er niet zo veel last van hebt. Voor jou komt de uitgerekende datum wel dicht bij he? Spannend, en jij ook Roossie? Hoop niet voor jullie dat je te lang over tijd ga lopen, dat lijkt me zo erg, je zit er al zoooo lang op te wachten, maar toch duren die dagen erna een eeuwigheid lijkt mij. Nah ja, het laat zich gewoon niet plannen.

En San, hoest nou met jou, zit ie nog lekker warm in je buikje? Sterkte meid, nog even volhouden hoor!

Ik ga vanavond maar een paar uurtjes werken, want ik heb het hele weekend vrij gehad, en ik word gek van het thuis zitten! Moet echt weer onder de mensen. Dat heb je met dat horeca bloed he. En....ik heb zoooo'n trek in een heerlijk glas witte wijn (of 2 of 3), en Carpaccio! Dat mis ook zo. Hebben jullie dat eigenlijk ook?

Geplaatst

Kim lekker slapen dat is zo belangrijk. Angst voor de bevalling is logisch, je weet immers niet wat je te wachten staat, maar je kan er echt niet meer onderuit..... Gaat goed komen.

Lekker vrij gehad en vanavond toch paar uutjes werken. Je voelt je eigen lichaam het beste en als je het rustig aan doet en je hebt plezier kan het vast geen kwaad.

Ik mis mijn drankje ook wel eens, maar eten daat heb eigenlijk niks waarvan ik het graag weer eens zou willen eten.

Ja hij zit nog steeds warm bij mama. Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Moet er nuchter heen pfff. Ook wel spannend hoor, is het toch ook nog klein beetje verassing nietwaar? Dan woensdag om half 12 afspraak op de poli als het morgen nog acceptabel is alle controles en dan donderdag onder het mes????? We wachten het gewoon "rustig" af......

Geplaatst

@Kim, ja nachtmerries heb ik ook gehad de laatste tijd gelukkig niet meer. En ik word de laatste tijd ook steeds vermoeider, maarja we hebben ook niet voor niets verlof!

Ik kan me voorstellen dat je best angstig bent voor de bevalling, heb dat soms ook wel omdat je gewoon niet goed weet wat je te wachten staat. Hoe pijnlijk zijn weeen? Hoe pijnlijk is het als je de kleine eruit perst etc.....maar ik denk dan ook aan het gelukkige moment wat we dan gaan meemaken als die kleine eenmaal op je borst ligt echt wowwww :-)

En ga op je gevoel af of je het aan kunt een paar uurtjes te werken, als jou dat goed doet is dat prima je kunt altijd nog stoppen als het even niet gaat.

Ik heb niet echt iets waar ik naar toe snak als ik bevallen ben. Eerst at ik geen kaas, maar ben dat nu wel weer gaan eten die kleine blijft nu toch wel zitten. Ik at het niet omdat het niet goed is voor je milt energie die de embryo vasthoudt. Verder kan ik alcohol makkelijk laten staan, ben wel benieuwd hoe koffie me zal smaken, heb het sinds oktober niet meer gedronken. Het enige waar ik nog steeds geen trek in heb zijn eieren en mijn verslaving voor kroketten is grotendeels over.

@Sandra, een zeer spannende week voor je! Benieuwd wat ze morgen je weer gaan vertellen!

Hier zijn we blij dat de regen eindelijk gestopt is!

Gisteren nog de zolder opgeruimd en nee ik heb niet lopen sjouwen, manlief had een stoeltje voor me neergezet en ik moest daar gaan zitten hahaha.....heb wel wat spulletjes verplaatst meer niet. Het ziet er nu weer netjes uit, dat geeft een fijn gevoel!

En de 39e week is nu echt ingegaan! Raar idee dat ik over 1 week uitgerekend ben, maar misschien moeten we na volgende week nog even doorrekenen wie weet. Ben benieuwd of mijn man gelijk krijgt dat de kleine de 28e komt, ik zelf zou het leuk vinden als ze op een zondag geboren wordt dan is ze net als haar mama en papa een zondagskindje :-). En mijn moeder was ook een zondagskindje.

De enveloppen voor de geboortekaartjes liggen klaar bij de drukker, manlief gaat ze vandaag ophalen. Ik heb vandaag de etiketten in orde gemaakt, dus dat is ook weer klaar.

Vanavond weer gezellig naar de verloskundige, vindt het altijd wel leuk om naar haar toe te gaan ben benieuwd hoe mijn bloeddruk nu is.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier weer thuis na een weekje vakantie in Zeeland. Heerlijk gerelaxed en het weer viel niet eens tegen. Maar toch blij om weer thuis te zijn! Zat toch een beetje te bedenken wat te doen als de bevalling nou begon...haha het liefste ben ik nu gewoon thuis! Lekker aanfreubelen, wassen, opruimen etc. Echt een gevalletje nesteldrang hier dus! hihi

Wat is er veel gebeurd hier! Allereest Dough van harte proficiat met jullie zoontje!!! Wat fijn dat alles goed gegaan is! Ga je nog even pb'en want ik ben ook wel benieuwd naar de naam hoor!

En Sandra wat spannend allemaal zeg! Voor jullie kan het eigenlijk elk moment gebeuren! Het blijft idd continu de afweging wat het beste is voor die kleine, maar komt goed, nog even en jullie zijn papa en mama! Ik ben even ver als jou maar hier nog niks aan het handje hoor....zit nog hoog en droog en is volgens mij circustrucjes aan het uitvoeren. Nog steeds aan het draaien dus en morgen weer controle bij de gyn vanwege de stuitligging vorige week. Sta al ingepland voor een versie want daar moest ik volgens de gyn wel rekening mee houden. Maar 2 dagen na die mededeling was die kleine alweer goed gedraaid! Ben benieuwd morgen......

En Roossie voor jullie schiet het ook al op zeg! Ben jij nou de eerstvolgende die moet bevallen? (Ben het lijstje even kwijt) En Sky is volgens mij ook al een hel eind op weg!

Toch snel gegaan, al leek het in het begin allemaal zooo lang te duren. Je leeft eerst toe naar die 12 weken, dan weer naar de 20 weken. Vanaf toen is het voor mij echt omgevlogen!

Nu nog die laatste loodjes....vind het ook echt spannend worden en ook een beetje eng hoor. Maar ik hou me maar voor dat het allemaal goed komt! Ik snak ook echt naar een heerlijk glas wijn, broodje filet americain of gerookte zalm!!! Als die kleine er is gaan wij aan de champagne volgens de belgische traditie! haha

Geplaatst

@Miekske, fijn dat je het zo lekker hebt gehad in Zeeland. Ik heb dat ook hoor, fijn om even weg geweest te zijn maar durf niet meer zonder vluchttas weg en eigenlijk ben ik ook gewoon liever thuis.

Ik hoop dat de kleine nog goed ligt met het kopje naar beneden!

Ursela is ook over een kleine week uitgerekend, maarja zegt niets. Ben net bij de verloskundige geweest, hij zei dat de meeste vrouwen bevallen tussen de 40ste en 41ste week en dan ook meestal 10 dagen overtijd. Dus ik denk dat de verwachting van mijn man en broertje mooi niet doorgaat hahaha.....mijn gevoel zegt ook dat ik deze week niet ga bevallen, we hebben een afspraak staan voor maandag 1 aug. de uitgerekende datum.

Verder was mijn bloeddruk weer netjes 120/85 en geen eiwitten in de urine :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus 18-07-2011 Zoon van Dough geboren met 38 weken :bcbbboy2:

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi 18-05-2011 Lise en Xam geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP 23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf Heel verdrietig, miskraam met 9 weken 22-1-2011

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d), verwijderen cerclage.

Roossie: 1 aug. controle vk (40wk)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Geplaatst

Nou ik ben weer thuis hoor. Eerst maar eens even een paar uurtjes geslapen net. Na een half uur aan de CTG die overrigens heel netjes was is er overleg met de gyn geweest. Ons manneke doet het gewoon hartstikke goed in mijn buik. Morgen om half 12 afspraak op de poli bij de gyn, hij ging er over nadenken of ik dan donderdag of vrijdag weer terug moet komen. Zelf heb ik het gevoel dat zolang het goed gaat hij zo lang mogelijk bij me mag blijven zitten. Wel slopend hoor, elke keer kans op opname dus de koffer staat standaard in de auto. Maar aan de andere kant is het vruchtwater erg weinig dus het is steeds een afweging wanneer ingrijpen. De kans op placenta loslating is namelijk aanwezig en dat is natuurlijk niet wenselijk. Ons geduld wordt blijvend op de proef gesteld......

Geplaatst

@Sandra, wat fijn dat jullie manneke het goed doet in je buik! Dat is toch heel fijn om te horen! Maarja moeilijk als je toch te weinig vruchtwater hebt iedere keer weer een afweging. Heel slopend inderdaad voor jullie, iedere keer er naar toe en maar afwachten wat ze zeggen al wel of niet onder het mes. Goed dat je wat hebt geslapen kost toch veel energie dit allemaal. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid nog een paar dagen en je bent 37 weken!

Liefs Roossie

Geplaatst

Sandra wat fijn dat jullie manneke het goed doet in de baarmoeder! Het is natuurlijk toch gewoon het beste als die kleine zolang mogelijk blijft zitten. Maar ik snap dat die onzekerheid ook killing is hoor! Gelukkig houden ze je goed in de gaten.

Wij vanmorgen ook naar de gyn geweest voor de 'versie'. We moesten ons melden bij de verloskamers en aangezien dat een hele nieuwe afdeling is hebben we dat ook gelijk kunnen bekijken! Zag er supermooi en luxe uit zeg! De verpleegkundige wilde me al aan de CTG leggen maar ik zei; je kunt beter eerst even met de echo kijken hoe 'ie ligt want de laatste keer was 'ie alweer goedgedraaid! Dus toen hebben ze eerst een echo gemaakt en jawel, hij/zij lag gewoon nog goed! Gelukkig maar!! Het ligt alleen nog erg hoog met ruim vruchtwater dus kan nog alle kanten opdraaien. Volgende week weer een controle liggingsecho.

Liggen jullie kleintjes al allemaal mooi ingedaald? Als bij mij nu de vliezen breken moet ik gelijk gaan liggen en de vk bellen ivm gevaar van uitzakken van de navelstreng. Beetje eng idee dus hoop dat 'ie snel gaat dalen...Krijg ik gelijk ook weer wat meer lucht en minder last van maagzuur! haha

Babeth hoe is het met jou? Zag dat ze vandaag de cerclage gingen verwijderen? Hopelijk goed gegaan lijkt me toch een spannend moment!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi dames,

Miekske wat fijn dat bij jou ook alles weer goed was! Lijkt me ook wel eng dat ie nig hoog ligt maar wie weet hoe snel de indaling gaat...leuk dat je ook meteen de verloskamers hebt gezien, kont dichtbij hè.. ?

San ook hier mijn reactie aan jou, super dat ie nog kan blijven zitten en de strenge controles... Prima!!iedere dag langer bij mams is weer een dag minder ziekenhuis , dat is ook lekker!

Miekske bij mij is inderdaad de cerclage verwijderd, gewoon poliklinisch, jeetje wat was dat enorm pijnlijk!! Blij dat ik in de hand van mijn man kon knijpen. Was erg bizar om te zien dat het dus een draad is met bovenin echt een kledingknoop, dat wisten wij niet...helaas kreeg hij de draad er niet uit maar die komt de komende dagen vanzelf of met de bevalling.

Bloeddruk daarna was iets minder 130/90 maar ja, hadden ze beter kunnen meten voor de verwijdering haha .

Lig nu op de bank, alles voelt beurs.

Huis is lekker door mijn schoonma gepoetst, straks 2 wassen vouwen/ opruimen en morgen de enveloppen schrijven, superrrrrr

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden