Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei!

Sandra, veel succes vandaag! Hoop dat hij mooi is aangekomen. Merel kwam de laatste weken niets aan maar ze is een super gezond meisje! (Bij haar kwam het door een poreuze navelstreng. Dus dat is heel wat anders maar dacht dat het misschien toch een hart onder je riem steekt?)

Loes, mooie foto's, je kan echt een heel groot verschil zien in hun ontwikkeling, kusjes op hun appelwangetjes! Maar ook, poewee, wat een zwaar traject maak jij mee. Heen en weer reizen, niet alleen in letterlijke kilometers maar ook in alle ups en downs die je kleintjes meemaken. Sterkte! En hopelijk blijf je ook genieten.

Roossie, alles gaat goed! Fijn! De magische 37-weken grens gepasseerd. Super dat je vriendin nu ook zwanger is, straks lekker samen baby-praat.

Kim, hoe gaat het? Nog meegedanst? Werk je nog een beetje?

Nor-sky, bijzonder om te lezen hoe je hart nu al overstroomt. Dat heb ik helaas helemaal niet. Een beetje wel, hij hoort qua gevoel al helemaal bij mij/ons. Maar ik vraag me juist vaak af hoe dat dan gaat, ik zit zo vol met liefde voor merel, dat stroomt al helemaal over, dat ik soms bang ben en me afvraag waar en hoe die liefde voor een tweede dan komt? Ouders die meerdere kindjes hebben verzekeren me dat dit goedkomt, sommigen hebben zich dat ook afgevraagd. Maar spannend vind ik het.

Hier ook de 37 weken grens gepasseerd. Las net in de krant dat ze een nieuwe landelijke regel mbt overtijd hebben ingevoerd. Uiterlijk met 294 dagen ingrijpen. Kan me haast niet voorstellen dat hij later komt maar de vk vertelde me dat de kans hierop groot is. Ik kan het me niet indenken omdat ik veel vaker harde buiken heb dan met merel, hij al 'goed' ligt (nog niet vast) (merel deed dat pas in de laatste week, draaien), vaker mijn bekken voel, alsof hij er al op ligt te drukken. Vi skal se. Morgen gaat merel een dagje naar een vriendin. Niet omdat het moet maar om mij wat uurtjes 'vrij' te geven. En wil graag met manlief naar de nieuwste harrypotter, kijken of ons oppas-buurmeisje dan al terug is van vakantie.

Ik moet zo nog zelf een afspraak maken voor controle bij de huisarts. Alle verloskundigen in een 70-kilometer omtrek zijn er niet tot augustus, dus dan maar mijn huisarts vragen om even naar mijn bloedruk en urine en zo te kijken.

haha, ik zag opeens uien in de woonkamer liggen, merel heeft het keukenkastje opengemaakt. Leg ik ze terug vind ik op de plek van de uien vier legoblokken. Haha

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursula posi verhalen zijn altijd welkom, ook al is het niet helzelfde euvel zeg maar. Wat grappig dat Merel de uien omgeruild had voor legoblokjes hihi, zal ze vast een hele goede rede voor gehad hebben......

Komt helemaal goed met je liefde voor je mannetje hoor. Je hebt als moeder zo veel liefde in je om te geven dat je niet weet wat je straks overkomt ;)

Ben benieuwd wat je huisarts zal zeggen dan, hopelijk kan hij de controles voor je uitvoeren.

Geplaatst

Hier net terug. Is niet veel gegroeid en elke meting is net weer wat anders. Hij weegt zo rond de 2000 gram nu dus net op de onderlijn van de statistieken. Mijn bloeddruk was redelijk netjes, hartslag hoog maar dat komt door onbewust druk maken. Hij ligt nog steeds met zijn kont naar beneden, vruchtwater en doorbloeding van navelstreng waren nog acceptabel. Nu per week bekijken hoe het gaat. Bij ongerust zijn direct aan de bel trekken, vooral als de bewegingen minder worden. Ze bekijken per keer waar de kleine man beter af is in mijn buik of in de couveuse. Pfff blijft dus spannend en onzeker, maar daar komen we ook wel weer overheen. Ben niet echt gerustgesteld, we hadden het ons toch anders voorgesteld nadat het na de bloedingen eindelijk goed ging. Vooral rustig houden, geen bedrust gelukkig......

Geplaatst

hai dames

Ursela, 294 dagen? dat zijn 42 weken, lieten ze je in Noorwegen tot nu toe dan nog langer doorlopen??? jeetje, bij ons in het ziekenhuis is het max 41 weken, zelf vind ik dat al veel te lang maar ja. Nu zullen ze het bij mij niet zo lang afwachten hoor maar in het algemeen 41 weken maximaal...

Zou jij het nu dan aandurven om te lang door te gaan met de historie van de poreuze navelstreng? ik weet niet of dat het de verwachting is dat dat nu weer kan zijn maar toch.

Ik moet wl lanchen om de eerlijke ruil van Merel!!! wat een bijdehantje he haha, prachtig! en wat die liefde betreft, die is gelijk vermenigvuldigd zodra hij op je buik ligt, wedden ?? ;-))

Sandra, succes vandaag, komt vast helemaal goed hoor meid en dan de volgende stap, je moeder, denk aan je eigen woorden, ze waren er vroeg bij!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Het was hier eerst met 41 weken. Ik was een uitzondering ivm plaatsgebrek vorig jaar. Ik ga woensdag vragen (eisen) dat ze met de ultralyd ook de navelstreng gaan bekijken en daar in het gesprek naderhand informatie over vragen.

Sandra, fijn dat hij wat is gegroeid. Maar nog geen duidelijkheid/zekerheid. Bah bah bah. gelukkig houden ze je goed in de gaten. Misschien een tip om een lijstje bij te houden wanneer je de kleine voelt bewegen in je buik zodat je daar een goed overzicht over hebt? Kan je een angelsound lenen? Succes!

Geplaatst

@Ursela, tuurlijk ga je onwijs flieft worden op je kleine manneke! Je hebt als moeder meer liefde in je dan je denkt! Jij ook gefeliciteerd met je 37 weken! Goed dat je gaat vragen of ze de navelstreng goed in de gaten willen houden!

Wat gek dat alle verloskundigen op vakantie zijn, hopelijk kan de huisarts wat je goed checken.

@Sandra, het is zeker heftig allemaal bijelkaar, hopelijk heeft je moeder mooie uitslagen na de punctie.

Fijn dat de kleine man toch iets gegroeid is, balen dat hij nog in stuit ligt. Wel naar allemaal, ik kan me voorstellen dat je het toch anders voor ogen gezien had in deze fase van je zwangerschap. Pas goed op jezelf en je buik, goed dat ze je nu goed in de gaten houden!

Wij hebben gisteren de klossen gehaald voor onder het bed. Manlief heeft besloten dat hij mee omhoog gaat, anders kijk ik zo op hem neer hahaha....Ze staan er nog niet onder, ik vind het zo hoog, anders maar eens zien of de kraamverzorgster het wel op prijs stelt, dat is ook niet altijd zo al wordt het wel voorgeschreven.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie de klossen in huis. Dat is eigenlijk weer zo'n mijlpaal nietwaar?

Hier gisteravond een ellendige avond/nacht gehad. Ik dacht (weer eens, twee weken geleden ook al) dat het zou beginnen. Maar het waren slechts kynnere, proefweeen (hoe noem je dat in nld alweer?). Vanaf een uur of 20.00 pijnlijke samentrekkingen, een harde buik die hard bleef tot in ieder geval 2 uur, toen viel ik in slaap. Ai ai ai, wat een pijn. Ik herkende ze duidelijk en zat op de klok mee te volgen of het regelmatig werd. Maar helemaal niet hoor, soms een half uur ertussen en soms maar een paar minuten.'S ochtends wakker geworden en voelde ons manneke gwoon lekker tegen mijn zachte buikspek schoppen. Een oefening dus. Aaarg...hoop dat het bij deze oefening voorlopig blijft, of het moet voor het echie zijn, ook goed. Maar (max) vier weken zo doorbrengen lijkt me geen fijn vooruitzicht. Hebben andere hier ook al last van? Het hoort erbij, ik weet het.....

Zo..dat lucht op, even van me afschrijven. Nu gewoon genieten van dat de zon schijnt, mijn zonnestraaltje alle boeken uit de kast aan het gooien is en dat mijn buik niet meer auw doet.

Geplaatst

Ursula wat spannend allemaal. Hier wordt het oefenweeën genoemd. Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Of blijven zitten of doorzetten zeg maar.

Mereltje is dus weer lekker bezig, waar ze al niet zoet mee zijn....

Ons bed staat op 60 cm al een hele tijd. Heerlijk met in en uitstappen. Het plastic zeiltje ligt hier ook al een aantal weken in mijn bedje. Het is idd niet ideaal en best warm, maar ach het is maar voor even en mijn matras was erg duur dus wil het risico niet nemen. Handdoek erover en klaar.

Geplaatst

@Ursela, ik heb dat nog niet gehad van die oefenweeën, hopelijk krijg je die niet iedere dag! Ik heb wel af en toe krampjes, maarja kunnen ook de darmen zijn en als ik te lang stil zit en ga lopen dan moet de doorbloeding weer op gang komen onderin de buik en dat kan wat steken. Grappig die verhaaltjes over Merel, ze is weer lekker bezig nu al met de neus in de boeken ;-)

@Sandra, ja wij hebben ook een duur matras daarom nu er maar eens snel een matje en handdoek op gelegd. Ik vind het wel meevallen de warmte heb er niet erg in dat het er onder ligt het knispert alleen een heel klein beetje met draaien.

De klossen staan nog naast het bed hahaha.......we kijken wel wanneer we ze er onder zetten. Manlief wilde ze snel halen, hij heeft ook een beetje nesteldrang hahaha........

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi dames

Ursela groot gelijk dat je gaat vragen / eisen dat ze de navelstreng goed nakijken!!! met jullie historie.

klinkt heftig die oefenweeën van jou, zo te horen herken je ze wel. Ik moet zeggen dat ik alleen bekend ben met rugweeën, die ik ookal was het voor het eerst direct herkende, ik ben benieuwd of ik die deze keer ook ga krijgen...

Verder hier geen last van harde buiken maar ben ook weg benieuwd na komende dinsdag, dan is de proluton (die de baarmoeder rustig houdt) uitgewerkt dus wie weet.

Wel voel ik haar duidelijk laag liggen en heb af en toe steken bij mijn schaambot, of eigenlijk het gehele "onder"gebied.

Ons bed hoeft gelukkig niet op klossen, bovenlant matras is 67 cm en dat is helemaal prima blijkbaar, heerlijk. Was altijd al prettig met in en uitstappen maar nu helemaal moet ik zeggen.

Grappig Roossie, de nesteldrang van je man, mijn man heeft ook nog wat kleine dingen gedaan, o.a. nieuwe horren geplaatst, alleen op de babykamer moet nog, even een ladder lenen die lang genoeg is en dat is dan eigenlijk het laatste, top!

ohh meiden wat ben ik blij dat de temperatuur nu lekker is, sneu voor de lokale vakantiegangers dat wel maar ik vind het heerlijk!!

Geplaatst

Temperatuurtje is inderdaad heerlijk zo.

Ik hoef ook geen klossen onder mijn bedje te zetten, scheelt weer. Matrasbeschermer heb ik nog niet gedaan, vanaf week 37 ofzo?

Gisteren mijn eerste moxa sessie gehad, deze mogen we nu zelf herhalen voor 10 dagen, hoop dat het gaat aanslaan. Verder ben ik ook nog op een aantal punten geprikt voor extra energie, maar ik weet niet of dat nou echt geholpen heeft, want ik voel me vandaag zo gaar als maar kan!

Zometeen worden de laatste plankjes opgehangen en dan is kamertje klaar!

Geplaatst

Kim dan is dus alles helemaal klaar!!!! Is jullie moppie ook nog steeds niet gedraaid??? Die van ons is ook nog steeds eigenwijs..

volgens mij heeft iedereen last van moeheid vandaag. Ik heb zelf de hele middag geslapen en nog duf. Om me heen hoorde ik ook iedereen over moeheid.

Geplaatst

Yeeeh Kim gelukkig is bij jullie nu ook alles klaar nu nog hopen dat die kleine gaat draaien geld trouwens ook voor Witje :D. Ik dacht dat die van mij eigenwijs is hahaha. Maar die is gedraaid godzijdank. Morgen weer naar de VK ben benieuwd of ze nu helemaal ingedaald en vast ligt. Ik weet niet waar ik de afgelopen 2 dagen last van heb gehad maar ben echt als een dolle stier met die dikke buik door het huis heen gegaan. Badkamer, onze slaapkamer, de kleine haar slaapkamer, wc, woonkamer, keuken alles maar dan ook alles gedaan vandaag zelfs alle plinten op mijn knieen gedaan. Kasten opgeruimd. Hmmm zou dit nesteldrang zijn dan hahaha. Mijn moeder lang helemaal in een deuk toen ze me zowat achter het fornuis zag liggen. Je kunt het echt niet zo gek bedenken of ik heb het gedaan. Morgen maar even rustig aan doen heb hele en dan ook hele dikke voeten en bijna geen gevoel meer in mijn handen van het vocht. Morgen ook maar eens aankaarten bij de VK. Ik ga nu in ieder geval lekker mijn oogjes sluiten ben nu best wel moe.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Balu ik moest heel erg glimlachen om je nesteldrang. Ja ja je hebt er echt last van gehad vandaag. Vervelend van het vocht wat je vasthoud, daar is weinig aan te doen geloof ik alleen blijven bewegen, maar dat heb je vandaag wel gedaan. Had je wel willen zien liggen achter je fornuis!!!!

Nesteldrang heb ik (nog) niet gehad, maar loop ook een weekje achter op je ben benieuwd of ik daar last van krijg.

Geplaatst

@Kim, wat fijn dat alles klaar is, nu nog de kleine draaien!

@Nathalie, hahaha jemig wat een nesteldrang! Ik lees het wel meer hoor, ik ben blij dat ik het niet heb al is een heel schoon huis natuurlijk wel fijn. Ik ben meer gefocust op mijn rust nemen en energie op doen voor de bevalling.

Ons bed is ook best hoog, toch zei de kraamverzorgster die bij ons de intake deed dat we het beste toch klossen konden gaan halen. Ze staan er nog niet onder, we wachten gewoon af of de kraamverzorgster het op prijs stelt, kan nog altijd omhoog. Anders moeten we heel erg diep naar onze wekker duiken e.d. hahaha......

Hier gaat alles goed, al had en heb ik nog een beetje bandenpijn aan de rechterkant. Ik kon nauwelijks trappen lopen en mijn been in bed tillen. Ik denk dat ik het rustiger aan moet doen, al het werk is nu ook eindelijk afgerond, kan nu echt mijn rust nemen en dan komt de moeheid er ook wel uit.

Vanmiddag komt mijn broertje over uit Engeland en blijft een paar nachtjes logeren.

Vanavond is er ook een bbq van mijn mans werk en morgen een verjaardagsfeestje, ik denk dat het te druk word en keuzes moet maken.

Ik kies dan het liefst voor het verjaardagsfeestje, ben bang dat ik niet ergens goed kan zitten op de bbq van mijn mans werk.

Ook moet ik dan alleen naar huis rijden, ben geen held in autorijden en dan ook nog alleen...........

Manlief is nu ook een keuze aan het maken tussen zijn huidige baan en een nieuwe werkgever, erg moeilijk.

Ik bedenk me ook regelmatig dat ik het me nog moeilijk kan voorstellen dat ik straks een klein meisje op de wereld ga zetten, dat ik echt ga bevallen. Het voelt nog steeds zo onwerkelijk ondanks de dikke buik!

De kleine draait nu steeds van links naar rechts, ze is al net zo'n draai kont als haar moeder hahaha.......

Ben blij dat vandaag het zonnetje weer eens schijnt, al was die verkoeling wel lekker voor mijn voetjes!

Ik vind het ook jammer dat er velen niet meer meeschrijven hier, ben toch wel benieuwd hoe het met iedereen gaat. Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik vind het ook wel jammer dat er velen niet meer mee schrijven, maar zo gaat dat.

Hier net lekker 2 avondjes vrij gehad, vanavond wel gewoon werken. Maar eigenlijk heb ik daar wel zin in! Zit anders maar in m'n uppie thuis, want m'n mannetje is natuurlijk nog wel elke avond aan het werk. Op een gegeven moment heb je die tv wel gezien, en het huis is ondertussen ook wel schoon.

Gisteren de babykamer afgemaakt, nu is ie echt helemaal klaar! Heerlijk gevoel en op een een of andere manier kan ik alles zo beter overzien. Of er toch niet nog iets is wat ik nodig zou hebben...............nouja, kruidvat is gelukkig om de hoek.

Ik heb inderdaad ook nog moeite om voor te stellen dat ik straks een klein mensje op de wereld ga zetten! Blijft toch zo onwerkelijk allemaal ondanks die dikke buik die toch echt niet liegt!

Je geduld wordt goed op de proef gesteld met zo'n zwangerschap, 9 maanden, sjonge da's toch best wel een heeeele tijd. Ik ben ook erg benieuwd hoe hij er uit gaat zien, mijn man is donker en heeft blauwe ogen, en ik ben blond en heb bruine ogen, kan dus alle kanten op bij ons!

Toch ook heerlijk om daar over te fantaseren.

Ons bed staat en gaat niet op klossen, heb ze er niet over gehoord, dus laat het lekker zo. Volgens mij valt dat allemaal wel mee. En wat betreft die nesteldrang, ach ja die had ik volgens mij al voordat ik zwanger was.....ben een errug opgeruimd tiepje.............

Nou ik ga nu mijn hondjes even uitlaten, en dan an die arbeid!

Dikke kus allemaal en fijn weekend! (nog een paar weekjes, yes!)

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben niet veel op het forum te vinden. We hebben een druk bestaan, met Esmee in het ziekenhuis. Het is nog steeds elke dag op en neer.

Maar ze doet het ontzettend goed, ze is nu 2090 gram en is uit de couveuse. Ze kan nu kleertjes aan, maat 44.

[ATTACH=CONFIG]1760[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1761[/ATTACH]

Ik ben zo trots op haar, ze vecht nog steeds elke dag zo hard.

Maar dames, ik was hier alleen even om jullie ontzettend veel sterkte en veel plezier te wensen met de laatste weken van de zwangerschap.

Ik hoop dat alles naar wens mag verlopen.

Veel liefs,

MBM

Geplaatst

@MBM wat een schatje is die kleine meid! Mooie foto's vooral die 2e ze gaat echt goed vooruit! Dat je hier niet veel bent is natuurlijk te begrijpen, we bedoelen meer degenen waar we niets meer van gehoord hebben na de begin periode.

Kan me voorstellen dat je geleefd wordt. Hopelijk mag ze binnenkort naar huis! Nog veel sterkte met haar!

Liefs Roossie

Geplaatst

MBM wat een ontzettend mooi meisje en wat doet ze het goed!!!!!!!!

Jullie mogen terecht trots op haar zijn en ook op jullie zelf. Zwaren periode met ongetwijfelde ups en downs. Hou je goed!!!!!

En bedankt voor het succes wensen en natuurlijk het plezier!!!

Geplaatst

Mbm, normaal vind ik het moeilijk om de baby te zien achter de slangetjes en machines en de rode gerimpelde huid die te vroeg geborene hebben. Maar bij deze foto's helemaal niet, wat een mooi meisje is esmee. Geweldig dat ze uit de couveuse is. Mag je haar nu ook vaker knuffelen/buidelen?

Kim, ja, ongelooflijk he? Volgens mij is het gewoon nooit voor te stellen. Ik ehb het nu 1x mee mogen maken maar ik kan me niets voorstellen bij een tweede. Probeer het me te visualiseren, kijk naar zijn bedje, zijn kamertje, kleertjes, mijn dikke buik, ik voel de bwegingen...maar toch, het blijft zo'n ongelooflijk wonder dat mijn bevattingsvermogen te boven gaat.

De laatste dagen minder vaak harde buiken. Nog wel regelmatig maar het was een paar dagen bijna heel de dag door. Kan niet wachten tot woensdag, ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen met de echo. Vandaag eerste vakantiedag van manlief. En....merel sliep tot 0700 !!!!!! (normaal 5.30). Heerlijk, lekker bijgeslapen.

Sandra, hoe gaat het met jullie dwarsliggertje? Voel je goed beweging? Wanneer heb je controle?

Babeth, gisteren realiseerde ik me voor het eerst waar jij mee geconfronteerd wordt. Ik probeerde me in te leven als je erover schrijft maar datis (gelukkig) moeilijk. Kon me vooral in de eerste helft van de zwangerschap de angst voorstellen dat jullie meisje te vroeg geboren zou worden. Besefte gisteren pas dat het naast angst en verdriet ook opnieuw een confrontatie is om een bevalling mee te gaan maken. Wil je extra veel sterkte wensen, maar ik heb er vertrouwen in. Naast verdriet, gemis om lars en nick zal er een enorme liefde voor jullie meisje komen. Die moederliefde hormonen slepen je (hopelijk) door de dalen heen!

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik ben er ook nog hoor! Alleen laatste tijd de energie niet gehad om veel met het forum bezig te zijn....Werk gewoon nog fulltime en had daarnaast mijn agenda iets te vol gepland...

Maar gelukkig vanaf gisteren lekker VERLOF!!!! Lekker thuis tot januari joepie! Komende weken dus tijd zat haha

Eerst gaan we er lekker een weekje tussenuit naar Domburg op vakantie, dus vanaf volgende week ga ik ff bijlezen!

FF snelle update: Hier gaat alles goed, alleen van de week echo gehad en kleine lag ineens in stuit! Volgende week afspraak voor een uitwendige versie. Maar gisteren nog voor een extra groeiecho geweest en wat denk je, meneer/mevrouw was weer goed gedraaid! Gelukkig! Maar volgens mij maakt 'ie nu de hele tijd koprollen dus volgende week weer controle echo. Hoofdje en beentjes precies op schema, buikje lag 1,5 week voor. Geschat gewicht nu 2750 gram.

Meiden tot volgende week!

Gr. Miekske

Geplaatst

Ursela met ons dwarsliggertje gaat het goed, gister dacht ik dat hij ging draaien maar helaas niet gebeurd. Hij beweegt enorm met momenten, gaat echt mijn buik op en neer. P ziet het niet :( maar ikke lekker wel. En de schopjes en handjes voel ik alleen links net als de gyn zei afgelopen dinsdag. Volgende week vrijdag pas weer terug op controle, van de 4 gyns die daar werken, zijn er 2 afwezig. Maar als ik minder beweging voel of het gevoel heb dat het niet goed zit in de buik direct bellen voor extra echo vanwege doorbloeding navelstreng.

Vind het wel een zware last hoor die op mijn schouders ligt, wanneer voel j minder bewegen he? Hij slaapt ook tussendoor natuurlijk. Maar de gyn zei dat vrouwen daar een zintuig voor hebben dus daar moet ik dan maar op vertrouwen.

Ja Babeth gaat naast de mooie momenten ook zware emotionele meemaken. Daar kunnen wij ons alleen maar een voorstelling van proberen te maken wat waarschijnlijk mijlenver van de waarheid afligt. Ze klinkt idd als een sterke vrouw en ze zullen er samen doorheen gaan. Heb ook het volste vertrouwen dat het heemaal goed gaat komen daar in het gezin!!!!!

Geplaatst

Miekske lekker he verlof!!!! Nu lekker genieten en doen waar je zin in hebt. Grappig dat jullie meneer/mevrouw weer zelf goed is gaan liggen. Die van jullie heeft een mooi gewicht zeg!! die van ons werd van de week op 2000 gram geschat. Maar die van ons is dan ook een beetje te klein, vandaar onze extra controles.

Veel plezier op vakantie!!!!!

Geplaatst

hej meiden!!

was hier gister best spannend. want om 19.43 kreeg ik kramp in me onderbuik en onderrug echt als een golf. gelukkig nog niet heel pijnlijk. en elke 10 minuten kwam het terug en dat wel 3 uur lang.

ik gooi het maar op voorweeen. ben om 23.00 gaan slapen. toen is het afgezakt alleen werd ik wel kotsmisselijk wakker vanacht. gelukkig is dit ook snel afgezakt.

vanmorgen was het weer rustig in me lijf. ben benieuwd of het weer terug gaat komen en of het dan ook door gaat zetten!

liefs van sky

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden