Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Kim spannend!!!! Ja het komt wel dichtbij zo he??

Maar ja dan kan het nog wel even duren hoor. Hopelijk in ieder geval nog een paar dagen!!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kim...spannend.

Ik ben hem denk ik de afgelopen week heel langzaam aan het verliezen, beetje bij beetje. Dit omdat ik soms rozig iets zie in mijn inlegkruisje. Maar of dat dan van de slijmprop is?

Al die rust de afgelopen week heeft me goed gedaan en ik zit vol met energie (niet dat ik een lange wandeling kan maken of zo hoor) en vrees daardoor dat ik lang over tijd zal gaan......morgen uitgerekende datum.

Geplaatst

Ursela voor zover ik het weet noemen ze dat tekenen....

En wat betreft de energie, juist goe in voorbereiding op de bevalling! Ik ben juist bang energie tekort te komen....

Geplaatst

je hebt nog 2 weken, lijkt me wel gek idee dat je morgen uitgerekend ben en dat de dagen dan helemaal voorbij kruipen......

Geplaatst

De dagen kruipen echt. Tja, ehm dat is niet de goede uitdrukking, ik bedoel, je staat er mee op en je gaat ermee slapen. Iedere ochtend als ik wakker wordt is het eerste wat ik denk: het is vannacht dus nog niet begonnen. Daarna denk ik, hmm, heerlijk mijn meisje is wakker en ik kan haar uit haar bedje halen en lekker even een dikke knuffel geven voordat ze haar pappa met haar beer gaat wakker gooien.

Babeth, met merel was ik helemaal uitgeteld, zo moe van al het slaapgebrek en de gewone klachten. Dat vond ik achteraf heel fijn. klinkt misschien raar, maar ik kon niet anders dan de bevalling over me heen laten komen, geen energie om iets anders te doen, het meeste ging langs me heen. Hoorde bij de laatste controle (toen ze mijn dossier erbij had) bv dat merel in het vruchtwater had gepoept, ik kan me geen vruchtwater herinneren. Nadeel hiervan was dat ik geen noors meer verstond, kon geen energie/cpncentratie opbrengen om te volgen wat ze tegen me zeiden. Nadeel was dat ik twee dagen na de bevalling, toen de hormonenstorm/adrealine iets afnam er helemaal doorheen zat. Gelukkig vingen ze dit goed op in het ziekenhuis. Merel kreeg toen even moedermelkvervanging uit een bekertje zodat ik wat langer kon slapen tussen de voedingen.

Geplaatst

Kim spannend allemaal hè! Ik had afgelopen 2 dagen ook ineens wat lichtbruine/roze afscheiding.....Zou dat ook van de slijmprop zijn? Nou ja, we wachten maar 'rustig' af....

Vanochtend opeens 2 mega blauwe plekken/ spataders op alle 2 mijn kuiten ontdekt dus ik ben 'not amused' om het maar even zo te zeggen! Die olifantenpootjes gaan wel weer over maar dit vind ik zo lelijk!! Hopelijk trekt het nog wat weg....?

Geplaatst

Miekske wat balen zeg van je spataders. Of ze helemaal verdwijnen betwijfel ik maar ze worden wel minder geloof ik.

Wij hebben eindelijk duidelijkheid. Vandaag hadden we onze eigen gyn weer en hij heeft alles weer op "zijn" manier gemeten en gedaan. Het feit blijft dat we een kleine jongen hebben, maar hij was wel wat gegroeid!!!! Weegt nu net iets meer dan 2200 gram, maar nog net acceptabel. Wel weinig vruchtwater en ligt nu in volledige stuit en dat is te voelen ook.

Hij heeft ons weer goed gerust kunnen stellen, maar benadrukte wel dat het goed in de gaten gehouden moet worden.

Zondag, Dinsdag en Donderdag weer CTG en bloeddrukcontrole. De keizersnede staat gepland voor vrijdag als het allemaal goed blijft gaan met de controles. 48 en 24 uur voor de ingreep krijg ik spuiten voor de longrijping voor de kleine en moet nog op pre-operatief spreekuur komen, maar die afspraak krijgen we maandag door.

We vinden het fijn dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben en dat de gyn zo rustig was en alles weer goed uitlegde. De andere 2 vervangers hebben dat ook gedaan alleen was er toen even paniek en dat hakt er best in. Ben weer echt positief en minder bang dat het uit de hand gaat lopen voor volgende week vrijdag!!!!! Over een week hebben wij onze langverwachte droom in onze armen!!!

Geplaatst

Ohhhhh San wat een heerlijk nieuws!! En fijn dat jullie gerustgesteld zijn, op naar vrijdag, worden ook weer bijzondere dagen zo.

Nou ga jij het lijstje maar eens aanpassen ;-)

Ga je de datum stilhouden voor mensen buiten het forum of niet?

Persoonlijk zou ik het bijzonder vinden om 4-8 te bevallen, de geboortedag van mijn vader, helaas is hij 24-8 precies 15jaar dood....

Nou meis, laatste weekje voor je, oh de longrijping is dat voor de zekerheid vanwege de groeiachterstand?

Geplaatst

Die longrijping is met een gewone natuurlijke bevalling niet nodig, dan heeft de baby al een bepaald trauma tijdens het geboortekanaal waardoor de longen vanzelf opengaan.

Bij een keizersnede is dat niet en dan is de kans op luchtwegproblemen groot. Om dat te voorkomen geven ze die corticosteroïden. Althans zo hebben wij het begrepen.

Ik zal het lijstje eens opzoeken en aanpassen.

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus 18-07-2011 Zoon van Dough geboren met 38 weken :bcbbboy2:

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi 18-05-2011 Lise en Xam geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP 23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf Heel verdrietig, miskraam met 9 weken 22-1-2011

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp 5 aug. geplande keizersnede!!!!!!!

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Witje: 31 juli CTG en bloeddrukcontrole (37w1d)

Roossie: 1 aug. controle vk (40wk)

Witje: 2 aug. CTG en bloeddrukcontrole (37w3d)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Witje: 4 Aug. CTG en bloeddrukcontrole(37w5d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Geplaatst

Babeth ik probeer wel zo veel mogelijk de datum niet buiten dit forum rond te strooien. Anders worden we vanaf die dag platgebeld en dat zie ik echt niet zitten. Alleen naaste fam en vrienden mogen het weten en jullie natuurlijk!!!!

Geplaatst

San helder van die rijping, klinkt logisch. Ik kan me voorstellen dat je de datum een beetje stil wil houden, wel fijn dat je moeder dan ook nog kan komen hè!

Geplaatst

Even snel een berichtje van mij. Ik ben vandaag om 00.04 trots moeder geworden van Jane. Ze heeft ook een mooie 2e naam maar als je die wilt weten vraag via pb.

Alles is goed gegaan ze vonden mij een bikkel hoe ik door de weeën heen pufte. Heb wel erg lang weeën gehad, persen ging goed ze was er in een kwartier eruit. Ben wel uitgescheurd en dus flink gehecht. Erg beurs nu van onderen. Borstvoeding gaat goed. Nu bijkomen en heerlijk genieten van ons kleine meisje.

Liefs mama Roosie

Geplaatst

Jeetje Roossie!

Gefeliciteerd meis (en man natuurlijk), fijn dat het allemaal goed is gegaan.

Mooie naam Jane, en nu lekker genieten!

Kus

Geplaatst

Ohh Roossie!!! Al bevallen van jullie meisje! Van harte gefeliciteerd!!!!

Fijn dat alles goed gegaan is, jammer van de hechtingen maar jullie grote trots ligt in jullie armen!

Geniet ervan!

Liefs Miekske

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus 18-07-2011 Zoon geboren met 38w:bcbbboy2:

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi 30-07-2011 Jane geboren met 39w5d:bcbbgirl2:

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi 18-05-2011 Lise en Xam geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP 23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf Heel verdrietig, miskraam met 9 weken 22-1-2011

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp 5 aug. geplande keizersnede!!!!!!!

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Witje: 31 juli CTG en bloeddrukcontrole (37w1d)

Miekske: 1 aug. controle gyn ligging (37w2d)

Witje: 2 aug. CTG en bloeddrukcontrole (37w3d)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Witje: 4 Aug. CTG en bloeddrukcontrole(37w5d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Geplaatst

Lieve roossie gefeliciteerd met de kleine Jane!!

nu lekker genieten! ik kan ook niet wachten om ons kleine meisje in me armen te mogen houden

helaas zit onze kleine meid nog veel te lekker en wil ze er nog niet uit! hihi

maarja een nieuwe week dus nieuwe kansen

xxx sky

Geplaatst

Roossie, van harte met jullie dochter Jane ! Wat een mooie naam! Ik hoop dat je goed zult herstellen en lekker geniet van jullie meisje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden