Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tja ons stuitliggertje is ook nog steeds niet gedraaid, wij houden al rekening met een keizersnede, mede omdat ze bij groeiachterstand van de kleine geen uitwendige versie doen. Ben benieuwd wat de gyn vrijdag gaat zeggen. Mijn eigen gyn is volgende week weer terug van vakantie. Als het een geplande kz wordt dan hoop ik dat het voor 11 aug is, dan kan mijn moeder hem ook nog zien voor ze zelf opgenomen wordt.

En ons mannetje heeft wel heel lang liggen slapen. Voel hem normaal toch echt regelmatig, maar nu al de hele nacht en vandaag niet, ook niet toen ik er echt voor ging zitten en idd wakker schudden ed.

Ursula balen zeg dat je angst hebt voor de bevallling. Spannend morgen groeiecho en beoordelen hoe je mag/moet bevallen.

Vanavond rondleiding gehad over de kraamafdeling en hoe het er allemaal aan toegaat. Was interesant en heb er helemaal zin in. Of het nou een natuurlijke bevalling wordt of een kz.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, je kan meestal aangeven dat je moeder een behandeling/zieknhuisronde ingaat en of de ks vantevoren gepland kan worden. ( ook gelet op jouw bloeddruk, zijn groei, etc). Mocht het mogelijk zijn dan weet ik dat ze daar graag rekening mee houden, dit omdat dit jou beter doet. Ik zou het in ieder geval proberen aan te kaarten.

Merel om 5 uur wakker, ach, ben ik in ieder geval op tijd om te gaan rijden (; we zouden om half tien vertrekken. Het is zo'n 1,5 uur rijden maar...nooit een file dus je kan de reistijd goed plannen. (Tenzij er een ongeluk is een x).

babeth, we zitten hier niet met zoveel dingen veraf. Het dorp is vijf minuutjes rijden en daar is een huisartsenpost (niet open na half vier of savonds of in het weekend, dan moet je 45 min rijden). Maar de ambulance centrale van de regio is in het dorp. Ziekenhuis 1,5 uur (of 1 uur als je te snel rijdt). 2 uur vliegveld, in het dorp benzinepomp, trein en winkels en een (bestel) apotheek. Verloskundige 1x per twee weken een dagje in het dorp. Maar niet in de vakantie. En geen echo apperatuur. Wat is superdichtbij, natuur, bergen, meren, beekjes, sneeuw, etc.

Geplaatst

Wow meiden, de spanning springt hier van mijn scherm en augustus is nog niet eens begonnen...

We gaan het beleven met zijn alle en goed te lezen dat onze 3 topickids het super goed doen. Wat zijn ze mooi alle drie!!

Hier zit ik zo'n beetje between vlos en gyn. Mijn ziekenhuisopname heeft de gyn weer in the picture gebracht en ik moet zeggen dat het toch wel heel geruststellend is dat er zo nu en dan een xtra echo gemaakt kan worden. Bij de vlos hier op de hoek hebben ze die niet dus ga ik over naar het ziekenhuis maar weer. Niet leuk want een uur wachten is niks daaro maar goed alles voor kleine beeb wie goed met de grafiek mee groeit.

Alle kwaaltjes zijn nog aanwezig behalve kan ik nergens striae ontdekken, ik zoek me suf, misschien komen die naar het werpen pas te voorschijn Ai!! Maar voor nu smeren we vrolijk verder...

Fijne dag

Geplaatst

@ursela, spannend vandaag je groeiecho! Veel succes, hopelijk mag je natuurlijk bevallen! Fijn ook dat het wat makkelijker gaat. Ik kan me voorstellen na de ervaring van Merel dat je wat angstig bent voor de bevalling, maar komt goed die kleine komt er wel uit en jij gaat er niet dood aan. Klinkt misschien heel nuchter maar mij helpt die gedachte wel. Ik vind het zelf aan de ene kant ook eng, je weet niet precies wat je te wachten staat, hoe het zal gaan, maar aan de andere kant laten we het maar over ons heen komen dat is toch de beste instelling. Nee ik heb geen last van een wat hogere bloeddruk. Ja onze verloskundige zei al dat het wel normaal is aan het einde van de zwangerschap dat de bloeddruk gaat stijgen. Ik ben benieuwd morgen ipv savonds wordt het nu smorgens gemeten en heb nu super rustig aan gedaan.

Oh zo te lezen woon je midden in de natuur, lijkt me wel heerlijk! Wel lastig voor als je medische hulp nodig hebt zoals nu, bij jullie kun je niet zonder auto.

@Sandra, ja is interessant en leuk hé zo'n rondleiding. Ook fijn te weten waar je dan terecht komt als het eenmaal zover is! Ik kan me voorstellen dat jullie nu voorbereiden op een keizersnede, al hoop ik voor je dat die kleine nog gaat draaien! En ik zou ook zoals ursela zegt aangeven dat je moeder opgenomen wordt in het ziekenhuis, of de keizersnede dan daarvoor gepland kan worden, voor je gemoedsrust zullen ze daar wel rekening mee houden lijkt me. Vragen staat altijd vrij natuurlijk.

@Moto, hé wat leuk weer wat van je te horen! Ik kan me voorstellen dat je het fijn vind om naar de gyn te gaan, omdat de verloskundige geen echoapparatuur heeft. Ik dacht zelf eerst dat iedere verloskundige praktijk wel een echoapparaat zou hebben, maar blijkt dus niet zo te zijn. Dan bof ik wel met mijn verloskundige op 5 min. lopen afstand met echoapparatuur. Ik ben ook erg tevreden over die praktijk, ze houden je goed in de gaten.

Bij mij duurde het ook even eer ik striae ontdekte, toen zag ik ze toch ineens tevoorschijn komen onder mijn buik en het is nu iets naar boven gekropen. Het valt nog mee moet ik zeggen, had het met mijn gevoelige huid toch meer verwacht. Achja heb al striae op mijn billen, weet niet anders hahaha.......daar heb je als rooie toch eerder last van. Ik smeer ook 2 keer per dag, maar echt tegenhouden kun je het niet.

Hier alles goed, ben wel weer vroeg op samen met manlief, last van mijn heupen doe vanmiddag wel weer een dutje of straks. Gisteren middag ook geslapen op de bank. Mijn man heeft mijn lenzenpakket opgehaald, dus hoefde ik dat niet te doen :-)

Vanavond gaan we naar Harry Potter, 20 min rijden vanaf huis ongeveer. Vanmiddag ga ik de vluchttas wat verder klaar maken en de maxi cosi klaar zetten, wil niet meer zonder weg hahaha....

Liefs Roossie

Geplaatst

Hee meiden,

Afgelopen maandag ben ik bevallen van onze zoon, bij een zwangerschap van 38 weken!

Zaterdag voelde ik (we zaten 200 km van huis, lekker winkelen, haha. Wel ziekenhuistas voor de zekerheid mee!) wat druppen en dacht: hmm, vruchtwater of afscheiding. Had dat in de loop van de avond nog 2 keer. Twijfel wat het was. 's Avonds naar huis gereden en het bleek toch echt vruchtwater: om 1 uur 's nachts een enorme plens in mijn bed!

Weeen kwamen een paar uur later in de nacht opzetten. Erg mild, wel met regelmaat. De hele zondag ging dat door: weeen, soms sterker, soms zwakker, soms regelmatig, soms wat minder regelmatig. Het zette niet goed door. 's Avonds belde de verloskundige en stelde voor naar het ziekenhuis te komen, ik had de baby al een poos niet gevoeld en ze wilde een hartfilmpje maken. Gelukkig ging het goed met de baby en vanwege langer dan 24 uur gebroken vliezen werd ik overgedragen aan de gyn en werd de bevalling medisch. De weeen kwamen toen spontaan steeds sterker en ik ging de verloskamer in. Het werd heftiger en heftiger. Ik kreeg bij 6 centimeter ontsluiting pijnstilling: pethidine. Het had effect op de periodes tussen de weeen (slomer, kon beter ontspannen), maar geen effect op de weeen. Daar baalde ik erg van. De laatste centimeters wegpuffen waren superzwaar. Het persen vond ik verschrikkelijk (voelde geen persweeen en had niet het idee dat ik het kind er uit kon werken) en het schoot ook onvoldoende op. Na een uur persen werd hij vlot gehaald met een pomp. 1 keer trekken en hij was er. Bleek dat het hoofdje ietwat scheef zat in het geboortekanaal, waardoor hij er moeilijk uit te persen was.

Wat een heerlijk moment: dat lijfje op jouw lijf, hij is er eindelijk! Dat langverwachte, innig geliefde kind op mijn buik!

We bleven een nachtje in het ziekenhuis en sinds gisteren zijn we thuis. Wat heerlijk!

En nu herstellen van de geboorte en wennen aan de borstvoeding (nog niet echt mijn hobby, tepels zijn erg gevoelig....). Het gaat erg goed met de baby!

Zijn naam maak ik liever niet on line bekend, maar uiteraard mogen jullie me daarvoor pb-en.

Liefs, Dough!

Geplaatst

@Dough wow je bent al bevallen! Gefeliciteerd met je zoon! Precies op 38 weken! Wat een verhaal over je weeen en dat het hoofdje scheef in het geboortekanaal zat. Maar hij is er en jullie maken het goed!

Geniet van jullie wondertje!

Goh nu jij bevallen bent vind ik het helemaal spannend worden, we hebben dezelfde uitgerekende datum. Ik krijg nu ook vaak het verzoek te horen om eerder te bevallen vanwege de geplande vakanties hahaha......ik zeg iedere keer tja de natuur gaat zijn eigen gang, de kleine bepaald zelf wanneer ze komt. Manlief denkt 28 juli, mijn broertje 29/30 juli, ik zelf denk eind deze maand of begin volgende maand. Achja we wachten af!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Roossie: 21 juli controle vk. (38 wk 3d)

Roossie: 25 juli controle vk. (39 wk)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d), verwijderen cerclage.

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Bevallen

18-05-2011
Lise
en
Xam
geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

23-05-2011
Esmee Angelina
geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

18-07-2011
Zoon van Dough
geboren met 38 weken :bcbbboy2:

Geplaatst

ohhhhhhhhhhh Dough en man,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje, wat bevalling maar gelukkig maken julie het saampjes erg goed!!!

ik wens je onwijs veel geluk met jullie kleintje!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik wilde zeggen de spits is er af maar er zijn er natuurlijk al meer geboren.

Komt nu ook heel dichtbij voor jullie, de welbekende laatste loodjes.

Gelukkig met niet al te warm weer!

Geplaatst

lieve dough gefeliciteerd met je zoon!!

geniet lekker van de kraamtijd!!

ik zal je even pb-en want ben helemaal niet nieuwsgierig naar zijn naam:happy:

hier nog niks hoor meiden! dus ze krijgt lekker der eigen verjaardag hihi!

xxx sky

Geplaatst

Feliciteerd! Dough!

We hadden al een tijdje niks gehoord dus superblij dat alles goed is en nu met z'n 3tjes!

Geniet ervan meid.

Kus

Geplaatst

Hey Dough,

Ook hier nog een keer van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Geniet er van!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Dough...oooh hij is er al! Gefeliciteerd!

Welkom kleine doughie :laugh:

Zo te lezen een lange bevalling. je hebt het kei-goed gedaan, kan trots zijn op jezelf.

Gisteren echo gehad en gesprek in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, als hij gisteren was geboren hadden ze hem op 3260 geschat (maar dat deed hij gelukkig niet, was erg moe na een dagje rijden en stadten en spanning). Dat betekend dat hij helemaal gemiddeld is en dat er geen ks gepland gaat worden. Mocht ik overtijd gaan dan krijg ik niet hetzelfde medicijn als de vorige keer. (cryotec) Dit vanwege de vorige ks. Maar dan eerst een ballon en daarna een gel. Dat was standaard als je ks had gehad. Dit vond ik fijn om te horen want heb weinig vertrouwen in cryotec na de vorige bevalling. Ze bood nog aan om me te strippen als ik dit zelf wilde. De arts vond het echter niet nodig aangezien ik nu 39 weken ben. Was daar niet op ingesteld en heb er voor gekozen om dit nog niet te doen. Mocht ik overtijd gaan dan ga ik hier op mijn overtijdsvurdering wel om vragen.

Nog heeeeel dorps geweest. We kregen eeen hoge parkeerboete. We hadden inderdaad niet betaald voor het parkeren (en het ziekenhuis ligt midden centrum). Was het zo ontwend om te betalen voor parkeren dat ik daar geen moment aan gedacht heb. Gelukkig konden we er allebei om lachen, ojee, nu zijn we echt goed geintegreerd in noorse platteland.

Ben er trouwens achter gekomen waarom mijn telling en die van de vk altijd van elkaar afwijkd. Ik dacht, nu is het 20 juli, uitgerekende datum 30 juli dus ik ben 40 weken min 10 dagen, dus 38,4. Maar ze zei dat je op de uitgerekende datum 40 weken en 3 dagen bent dus volgens de vk was ik precies 39 weken. Een raadsel ontcijferd. Hoe is dit in nld? rekenen ze daar hetzelfde?

Moto, fijn dat je kleine goed op schema ligt.

sandra, hoe is het? Geen angstige ogenblikken meer meegemaakt hoop ik?

Alle anderen, hoop dat het goed gaat en dat jullie kunnen genieten van dit grote wonder.

Geplaatst

Ursula wat fijn dat alles goed was en dat je het allemaal af mag wachten tot het zelf komt!!!!

Hier rekenen ze vanaf 1e dag laatste menstruatie 40 weken, of 38 weken vanaf dag van punctie.

Hier in de buik niet rustig kan ik je zeggen dus geen paniek meer geweest. Vanacht weer goed geslapen, wel heel moe en misselijk. Hij ligt te head bengen tegen mijn maag en gebruikt met zijn benen de bekkenbodemspieren als trampoline. Ben er gewoon beetje onpasselijk van. Morgenochtend weer controle, hopelijk dan wat meer zekerheid over wanneer hij komt???????

Geplaatst

@Ursela wat fijn dat er geen keizersnede gepland hoeft te worden! Ik had ook nog niet voor strippen gekozen. Maar je bent dus niet op 1 aug. uitgerekend maar op 30 juli! Dat is 2 dagen eerder dan ik, dan zou je in Ned. vandaag 38 weken en 5 dagen zijn, dus nog net geen 39 weken. Jou berekening klopt dus zoals ze het in Ned. bekijken. Wel apart dat ze in Noorwegen er weer anders over denken.

Waarom wonen jullie eigenlijk in Noorwegen? Vraag het me zomaar even af hahaha.......... Gelukkig konden jullie lachen om die bekeuring.

@Sandra, fijn dat je geen angsten meer hebt, maar lijkt me wel pijnlijk wat die kleine in je buik aan het doen is kan me voorstellen dat je er misselijk van wordt. Hij wil mama zeker wel heel duidelijk laten merken dat het goed met hem gaat.

Ik ben vanochtend weer bij de verloskundige geweest, was extra controle.

Mijn bloeddruk is nu netjes! :-) 120/85. Ze vroeg gelijk of ik rustig aan had gedaan hihihi........

In de urine ook geen eiwitten, allemaal netjes.

De kleine is nog niet helemaal ingedaald, komt omdat ze de ruimte heeft in mijn buik, maar dat komt nog hoefde me er geen zorgen om te maken, ze is erg tevreden.

Ze denkt niet dat ik deze week ga bevallen, dat zegt mijn gevoel ook, dus maandag weer gewoon naar de verloskundige.

Gisterenavond met de vluchttas en maxi cosi naar mijn zwager en een vriend van ons om naar de film te gaan van Harry Potter, ik vond het een mooie film!

Emmy reageerde wel op het geluid van de film, ze begon aardig te bewegen en wat te trappelen.

Was leuk uitstapje, maar ben dan toch weer blij om weer thuis te zijn zo van, stel dat het begint! Dat wordt nu steeds erger natuurlijk hahaha.....

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie heerlijk dat de controle's weer allemaal goed waren. Tja het komt steeds dichterbij......

Heeft jullie meisje in ieder geval haar eerste film alvast actief meegemaakt hihi.

Ja ik geloof ook dat ons manneke wil laten weten dat het goed met hem is hihi.

Geplaatst

hoi dames

iedere keer als ik zie dat hier weer wat gepost is dan denk ik...zou het?

Ursela, fijn om de bevalling nog gewoon even af te wachten!! ik denk dat ik hetzelfde zou hebben gedaan.

wat de telling betreft, tot de 12 weken echo telde ze bij mij vanaf dag een van de cyclus, omdat ik met het korte protocol zwanger ben geraakt en had op cd13 de punctie en bevruchting.

destijds was de uitgerekende datum 18-8 maar met de 12 weken echo werd de datum berekend adhv de grootte van het kindje en toen werd het bijgesteld naar 15-8.

Roossie, wat goed ja, niet alleen de vluchttas mee maar ook de maxicosi, zal er ook aan denken!

alhoewel ze in ons ziekenhuis ze je niet ´s avonds na 20.00 uur naar huis laten gaan omdat er dan geen kraamhulp meer komt.

Sandra, die misselijkheid had ik afgelopen 2 weken, zelfs dat mij eten eruit kwam (heel de zwangerschap nog niet gehad!) en nu las ik dat juist rond de 35 weken je hcg in verhouding weer erg hoog is,dan wat afneemt en vervolgens weer toeneemt. wel grappig, nooit geweten!

Fijn dat je de kleine goed voelt bewegen!

week 34 gemiddeld 23858 varieert:9430-60365 (min-max)

week 35 gemiddeld 24482 varieert:12672-47301

week 36 gemiddeld 16464 varieert:4721-57415

week 37-40 gemiddeld 28982 varieert: 7193-116769

Geplaatst

Kijk Babeth zo leren we elke keer weer wat bij!!!!

Ik heb er nog niet van hoeven spugen gelukkig, wel heel veel last ook van maagzuur vooral 's nachts. Lang leve de gaviscon drank!!

Geplaatst

heej meiden,

vandaag had ik mijn wekelijkse controle bij de vk.

bloeddruk was 120/70 hartje klopte prima.

kleine word geschat op 7 pond maar weet niet of ze dat nu bedoeld of met 40 weken.

vandaag zijn we 7 jaar samen en 3 jaar getrouwd dus gaan we vanavond lekker uiteten

nog even genieten van elkaar. volgend jaar is ons meisje erbij!

gelukkig is het alweer bijna weekend. dan vermaak ik me prima!

al zal het nog wel even duren ben er wel heel erg aantoe tot ons meisje er is.

zit nu echt me tijd uit te zitten. zit alweer 4 weken thuis. gelukkig volgende week wel

wat dingen gepland. dat scheeld!

xxx sky

Geplaatst

@Babeth, ja de maxi cosi is ook belangrijk om mee te nemen! En als we een nachtje moeten blijven dan hebben we in ieder geval alle spullen, hoeft manlief niet heen en weer te crossen. Hij zal ook wel moe zijn na de bevalling en kan hij naast me op de stretcher in de kraamkamer in slaapvallen. Ik heb bijv. ook toiletspullen en wat kleding voor hem ingepakt. Manlief moet er maar om lachen en plaagt me met mijn vluchttas, maar wacht maar straks is hij blij met alles wat ik ingepakt heb hahaha........

Oh dat wist ik ook niet van dat hcg!

@sky, gefeliciteerd met jullie 7 jaar samen zijn en 3 jaar getrouwd! Geniet van het saampjes uiteten gaan!

Bij mij schatten ze de kleine ook op 7 pond, volgens mij bedoelde ze bij mij dat ze dat uiteindelijk zal wegen bij de geboorte.

Mooie bloeddruk heb je, houen zo!

Ik zit hier nog te neuzen naar een draagdoek, wil de kleine straks gaan dragen in een draagdoek. Vriendin van me gaat me uitleggen hoe dat moet, al heb ik wel youtube filmpjes met instructies gezien.

En misschien ga ik nog wel breien, even op de knutsel toer, onze kleine heeft ook geen oma die voor haar kan breien en ik heb er nu wel tijd voor.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ohh wat Goed roossie, breien! Ik heb er het geduld niet voor haha

Met een draagdoek heb ik geen ervaring, ook niet in verdiept, neefje van mij zit veel in een draagzak, er zijn er waar ze vanaf de geboorte in mogen....babybjorn meen ik.

Sky, van harte gefeliciteerd en een gezellig en lekker etentje!!

Geplaatst

Wat het gewicht betreft wat mooi, bij ons werd ze met 35 weken op 3000 geschat, gyn zei al, duidelijk merkbaar dat je veel gerust hebt.ben benieuwd met de controle dinsdag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden