Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een gave en lieve kamertjes zeg!!!! Kan echt zien dat ze meer dan welkom zijn.

Babeth moest heel even slikken toen ik de 2 vlinders zag aan de muur, wat mooi. Mijn manneke begon gelijk te schoppen, alsof ie gedag wilde zeggen tegen ze hihi. Hamstergedrag heb ik ook, kan het alleen nog goed onder controle houden. Wil ook niet hele vooraden aan gaan leggen, moet straks ook weer allemaal meeverhuisd worden.

Hier de vluchttassen ook helemaal klaar staan. Alleen nog een schriftje kopen, dan kan ik alles in opschrijven voor later. Tip van een vriendin, je vergeet vaak een hoop, zeker als het niet helemaal volgens plan verloopt waar wij toch een beetje vanuit gaan. Dan wordt je geleeft op zo'n moment geeft niks wil alleen goed voorbereidt zijn.

Vind het allemaal heel spannend worden. Kijk uit naar de controle dinsdag en vrees het tegelijk. Zou zo graag iets willen doen om te zorgen dat onze jongen nog wat beter groeit, helaas ligt het waarschijnlijk aan de placenta die de werking aan het verliezen is door mijn hoge bloeddruk.

We gaan van het weekend nog naar mijn ouders, voor de laatste keer dat ze me zien zonder kleine om te bewonderen. Kan ik ze ook nog even een hart onder de riem steken. Daarna moet ik lekker voor mijn kleine en mezelf zorgen dus komt alles verder op laag pitje te staan. Wil de laatste weken zo intens mogelijk beleven......

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooi kamertje babeth. Aandacht tot in het kleinste detail.

Sandra, sterkte en succes met het bezoek aan je moeke.

Norsky, geeft een fijn gevoel toch? Om het vluchttasje klaar te hebben? Ik heb ook al kleding voor mij en voor hem ingepakt, en mijn medisch dossier. Je krijgt hier zo'n zwangerschapsmap die ik officieel de laatste maand altijd bij me moet hebben. Maar heb hem in het vluchttasje gestopt. Vind het lastig om alles er al in te stoppen, zoals het er nu uitziet moet ik op moment supreme nog toiletspulletjes en fotocamera pakken. Dat moet toch te doen zijn.

Hier geen foto's van de babykamer. Die blijft nog even logeerkamer totdat de nieuwe logeerkamer af is. Manneke slaapt toch bij ons op de kamer dus daar hebben we nog tijden voor na de bevalling. Niet dat er dan veel hoeft te gebeuren, vooral wat meubels verplaatsen. We hebben een barbapappa-nachtlampje gekocht voor op zijn kamertje. Ben barbapappa-fan en heb het geluk dat dit de laatste jaren weer terug komt, ook hier. ze hebben wel andere namen voor de poppetjes. Nee merel, dit is niet barbaborre maar barbaflink...uh

http://www.hippekinderspullen.nl/kamers/kinderkamer/lampen/barbapapa-nachtlamp-blauw.html

Geplaatst

@ Babeth, wat een onwijs mooi/lief kamertje!! Mag ik vragen waar het houten hart vandaan komt?

En de 2 vlinders, prachtig... Heel veel sterkte met de emotionele dubbele gevoelens.

Liefs Naomi (uitgerekend in juli-topic)

Geplaatst

Sandra, sterkte met je moeke.

En wat een mooie kamertjes meiden! Ik ben ook al druk bezig met het kamertje, maar het wil nog niet echt vlotten naar mijn zin. Maar goed, wat staat dat staat, dus hij kan wel komen hoor. Maar ik zou graag wat meer aan de details nog willen doen. Nou ja genoeg tijd. Ik moet nu toch echt kaartjes gaan bestellen, want die heb ik dus nog steeds niet uitgekozen! Erg he?

Verder ligt de man bij mij ook nog in stuit, ik heb a.s. dinsdag een afspraak met een acupuncturist voor Moxa therapie. Schijnt dat dat de kans op draaien vergroot, en baat het niet dan schaad het niet. een versie door artsen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.

Doordat mijn ventje dus met zijn hoofdje boven ligt heb ik dus wel de hele tijd last van mijn buik aan de bovenkant, zijn schedeltje druk daar constant tegen aan. Echt een rot gevoel. Dus ik hoop dat de Moxa aanslaat. We zien het wel.........

Geplaatst

Hoi meiden,

Ursela, wat een schattige lamp! En die barbapappa dingen leuk hè, echt peutersentiment!!

Ik heb juist een extra toilettasje klaargemaakt, zou echt iets voor mij zijn....en met mijn lenzen, extra paar er in gedaan, zie anders echt niets!

Vandaag nog even de zwangerschap bij de verloskundige gemeld, bevalling in het ziekenhuis maar de na controles thuis door de vk, vorige keer ook.

Naomi, dat hart komt van riverdale , heet letterbak hart, in 3 verschilende maten en ook nog in het grijs-bruinachtig.

Het leuke vinden wij dat je kan variëren met de inhoudt en ja, de symboliek ;-)

San, hou je taai nu zo met je moeder!

Kim ook al een stuitbaby? Hoop dat de therapie zal werken! San misschien ook nog iets voor jullie?

Geplaatst

Goedzo meiden,

Ondanks diverse kleine tegenslagjes blijven we ons met positieve dingen bezig houden he!!

Hier een lampje, daar een kamertje kant en klaar en ikzelf heb me ook op de geboorte kaarten/teksten gestort.

Heerlijk even wat afleiding en ik weet ook via de acupunctuur dat er idd. mogelijkheden zijn om je kindje nog te kunnen draaien.

Vroeger lag ik ook in een stuit en toen heeft de vlos van mijn moeder haar buik super laten schrikken door ijskoud ertegen aan te houden. Haha ik ben nu nog een koukleum.

Sandra, nogmaals sterkte met je moeder!!

Geplaatst

Nee wil me nergens meer aan wagen. Zie wel hoe het allemaal gaat lopen, mijn gyn zei als het allemaal zo makkelijk is zouden er geen stuitjes meer zijn..... Het is al een crime om de deur uit te gaan vanwege slechte mobiliteit dus ga me in de laatste weken ook niet nog eens wagen aan nog meer afspraken. Heb er in het ziekenhuis al genoeg nu.

Geplaatst

@Babeth, leuk zeg je kamertje nu helemaal klaar, zit er erg leuk en lief uit! Ook heel mooi die vlinders en dan ook het schaduw effect van die lamp. De kleine zal erg blij zijn met zo'n mooi kamertje.

@sky, heerlijk dat je met je moeder alles in huis hebt kunnen doen! en Vluchttas ook klaar, nu relaxen tot aan de bevalling.

@Sandra, heel veel succes dinsdag! Ik hoop dat het minder erg is dan je denkt. Sterkte ook met je moeder, hou je taai hé meis! En moxa therapie doet mijn acupuncturiste ook, zou kunnen helpen maar niet altijd natuurlijk. Kan me voorstellen dat je dat nu even allemaal teveel vindt. Doe waar je goed bij voelt!

@ursela wat een leuke lamp zeg, die kan zelfs mee naar bed! Ik vind het ook lastig om alles al in de vluchttas te stoppen. Ik heb het vandaag al meer klaar gezet, maar veel doe ik er nog niet in. Ik ga wel een lijstje maken met wat er nog in moet en stop die in de tas, dan kan mijn man alles zo pakken. Ik moet ook nog naar de opticien anders heb ik ook geen reserve lenzen hahaha.....achja heb ook nog altijd een bril.

@Kim, helemaal niet erg hoor dat je het kaartje nog niet uitgezocht heb. Ik heb vandaag pas de bestelling de deur uit gedaan voor de geboortekaartjes, we hebben er ook lang over gedaan. En kaartjes kunnen altijd nog, die zijn bij de drukker zo klaar.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met moxa therapie, ik heb moxa toen gehad van mijn acupuncturiste om mijn rug te verwarmen, vond het heerlijk. Manlief heeft het daarna bij mij thuis gedaan, moest geloof ik rond de eisprong iedere keer.

@Moto, mooi verhaal over je laten schrikken hahaha toen je in stuit lag hahaha.......

Gisterenavond zijn we uiteten geweest, nog voor manliefs verjaardag. Heb toch teveel gegeten want vannacht heb ik maagzuur gespuugd uche uche....Vanochtend nog enorm geslapen tot 11.30 uur, even weer bijgetankt van de beroerde nachten met mijn verstopte oor. Beetje administratie gedaan, vluchttas enigzins klaar gezet moet nog veel in en de babykamer schoongemaakt. Alle meubels eens met een natte doek fris gemaakt.

Ik hoor van veel vrouwen dat ze een poetsmanie krijgen zo de laatste weken voor de bevalling, manlief was door zijn collega's daar al voor gewaarschuwd. Ik zei tegen hem nou dan moet ik je teleurstellen ben niet zo'n poetster ga dat echt niet doen en nu ik die babykamer gedaan heb pfff.......was blij dat het klaar was.

Vanavond laatste yogales, tijd gaat echt snel! In oktober komen we dan weer bij elkaar om de baby's te showen erg leuk!

Morgen de rest van de kleertjes wassen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh ben vanmiddag met dinnetje in de stad geweest. 2 zwangere waggeleenden hadden veel bekijks hihi. Nog 2 paar slippers gescoord voor 15 euries dus geen gebuk meer voor mij!!!! Wel helemaal kapot nu en veel pijn. Maar goed ook heerlijk op terras gezeten en aan de koffie en mensenkijken. Heerlijk.

Heb nog contact gehad met werk en heb nog genoeg vakantie uren staan dus plak achter mijn verlof nog 4 weken vakantie, heerlijk met het oog op ook nog een verhuizing!!!! Dan van eind november tot 9 jan 18 uurtjes in de week en daarna pas weer mijn 28 uurtjes per week. Morgen nog 1x 2 uurtjes naar het werk en dan mijn verlof. Heerlijk!!!!!!

Roosie jij ook dus lekker klaar, gesopt en wel. Geeft een heerlijk gevoel nietwaar??

Ik denk idd dat ik het allemaal een beetje moe ben, geen geren van hot naar her meer alleen nog maar rust en genieten van het hier en nu en de rest op zijn beloop laten. Als ik me fitter had gevoeld had ik het misschien nog wel willen proberen, heb er ook wel goede verhalen over gelezen.

Geplaatst

Hallo!

Wat raar, ik had vorige week nog een heel stuk geschreven maar dat kan ik dus niet meer terugvinden! Maar goed, ik zal even een update houden over onz twee kanjers Xammetje en Lise. Ze doen het nu hardstikke goed! Na een aantal spannende weken( vooral met Lise) hebben ze de smaak te pakken! Lise en Xam hebben een lijnsepsis (ziek zijn door ontsteking van de ingang vd infuuslijn in de navel) verdenking NEC ( necrotiserend=afsterven deel vd darm) waardoor ze wederom terug aan het infuus, c-pap en voedesel via de bloedbaan ipv sonde, gingen. Gelukkig was dit het niet en zijn ze langzaam aan weer bijgekomen, het was gewoon een beetje teveel voor ze allemaal. Met een hoop tussenstappen met zuurstof, flowbrilletjes e.d liggen ze nu sinds een dag of 4 in een bedje, op een keurige tweelingenkamer, met kleertjes aan, en moeten ze uit het flesje leren drinken! Wat geweldig allemaal he! Xam woog vanmorgen 2190 gram en Lise 2125 gram! We mogen ze twee keer per week in badje doen en dat is heerlijk! Ik word elke dag meer verliefd op ze! Ze ruiken zo lekker en hebben al heerlijke appelwangetjes waar je zo lekkere dikke kus op kan planten! Ik ben sinds een paar dagen aan het afbouwen van de borstevoeding. Ik heb het 7 weken volgehouden maar straks thuis ga ik de fles geven met mijn andere kinderen, ik kan dan niet de rust vinden om ze beide borst te geven. Ook heb ik lang niet meer genoeg voor beide omdat ze nu 8 x 45 cc voeding hebben p persoon. Ze geven me groot gelijk op de afdeling en heb een mooi schema met de lactatiekundige gemaakt. We merken wel dat Lise gevoelige darmen heeft, ze heeft last van obstipatie nu met de gewone voeding. Een heel gedoe met die kleintjes. Xam kan het beter hebben. Ze drinken nu om de andere voeding ong 20 cc uit de fles, dan zijn ze daarna helemaal kapot. Komt vanzelf goed, ze hoeven het ook nog niet nu....de rest wordt dan door de sonde gegeven. Onze jongens zijn er gek van! Ik rij nu op en neer naar het zieknhuis elke dag. Ong een uur rijden, wel een opgave maar dat ben ik zo vergeten als ik die twee dotjes dan weer zie. Vandaag weer een stapje verder, Lise is van de monitor af! Eng hoor, om dan weer even het vertrouwen te krijgen.Xam gaat er morgen af. We denken zelf nog een week of twee zieknhuis? Met de babykamer zijn ze nu druk bezig, degene die kwam verbouwen belde telkens af....uiteindelijk nu bezig, moeten we toch nog haasten, haha! Ik lees dat jullie allemaal aan het aftellen zijn? En wat een leuke foto's komen er voorbij! Ik vind dat de rest het allemaal goed volhoudt, qua datum!

ik probeer zo nog wat foto's te plaatsen!

Tot gauw!! Liefs van Marloes

Foto 1 = Lise twee weken oud

foto 2 = Lise links en Xam rechts vorige week

foto 3 = 4 dagen geleden

[ATTACH=CONFIG]1705[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1706[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1707[/ATTACH]

Geplaatst

Loes wat fijn weer een berichtje van jullie, wat een ontzettend mooie fotootjes en wat doen ze het goed!!!! Je mag heel terecht trots op ze zijn en ook op jullie zelf natuulijk!!!!!!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!

Geplaatst

Hey Loes,

Wat fijn om weer wat van jullie te lezen en wat een scheetjes ik kan me helemaal voorstellen dat je er verliefd op bent. Hoe oud zijn ze nu? Als ik een beetje tel kom ik op 35 weken en 4 dagen klopt dat? Geniet er lekker van en kan me voorstellen dat je beetje angstig bent nu de monitoren eraf gaan. Maar ze doen het goed en voor je het weet mogen ze lekker met jullie mee naar huis.

Hier vandaag een dipdag. Ik heb vandaag voor het eerst gehad dat ik het echt zat ben. Moesten boodschappen doen sta je daar te hijgen als een paard. Thuisgekomen toch maar even gaan liggen aangezien ik toch wel redelijk wat harde buiken begon te krijgen. Wel lekker geslapen maar het lijkt wel of je daarna nog veel vermoeider bent. En mijn arm die slaapt helemaal en sinds gisteren blijft het gevoel uit mijn wijs- en middelvinger helemaal weg. Voelt gewoon gevoelloos aan. Dus maandag toch maar ff de VK bellen vind het toch wel een beetje eng. Ik wil eigenlijk helemaal niet klagen maar op dit moment zit het me echt te hoog gewoon BAH!!! Ik zal echt blij zijn als ze er is...... sorry meiden voor mijn klaagzang maar moest het ff kwijt. Ik hoop dat het met jullie allemaal een stuk beter gaat in ieder geval :-D.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@ loes wow wat een kanjers! hoop dat ze snel mee naar huis mogen! dan kan het echte genieten beginnen

@balu begrijp je gevoel helemaal! al geniet ik ontzettend van het zwanger zijn zal blij zijn als ik ons meisje veilig in me armen mag houden.

je wilt zoveel maar het gaat niet meer. even een ochtendje de stad in en je moet daarna de rest van de dag bijkomen. en dan heb ik het nog niet eens

over de gebroken nachten die ik nu al heb zonder baby. maar dan is het wel weer genieten als ik voel dat ik niet de enige ben die wakker is. echt een nachtelijk momentje tussen mij en de kleine meid.

meiden hebben jullie dat ook nu je zwanger bent vooral op het laatst dat je hart overstroomt van liefde voor die kleine die in je buik zit. tis net alsof ik weer opnieuw verliefd ben. en dan heb ik er nog niet eens in het echt gezien hahah. wist niet dat zwanger zijn zo intens kon zijn:happy:

Geplaatst

@ Norwegian Sky; ik geniet er nog zeker van en zeker van de intieme momentjes die je met haar hebt als je bijvoorbeeld alleen bent. Jij voelt het zoals niemand anders het kan voelen en dan ben ik het ook weer even kwijt. Maar net wat je zegt je bedenkt je heel goed wat je wilt gaan doen omdat je weet dat je de rest van de dag geen flikker waard bent. Zoals gisteren met boodschappen doen dan moet ik de dag ervoor gewoon echt rustig aan doen. Ik ben normaliter helemaal geen klager of wat dan ook maar nu ik voel me net zo'n zeikerd hahaha. Gelukkig weet mijn omgeving wel beter hahaha. Fijne zondag allemaal!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

hallo meiden

Loes wat ontzettend fijn om weer van jullie een goed! bericht te lezen, jeetje, er zijn ook weer moeilijke momenten geweest maar wat doen ze het samen enorm goed zeg, als je ook de foto´s ziet, ze groeien goed!!!wat een klojo zeg die aannemer, gelukkig komt dat ook weer in orde maar dat wil je er eigenlijk niet bij hebben nu he? Sjonge en wie weet over 2 weken je kroost thuis,wat zal dat bijzonder en spannend zijn!!!!! Nog even geduld.....

Sky, ik herken het wel dat gevoel dat je omschrijft van je hart dat overstroomd van liefde, de band is inderdaad enorm intens en gaat erg diep, kun je nagaan, wordt na de gebooorte nog heviger!! ;-))

Wat "het zat" zijn betreft, dat herken ik totaal niet, ookal kan ik niet uit de voeten en houd ik al rust vanaf 13 weken....ik ken immers de andere kant van de medaille en hou me maar een ding voor ogen; alles voor de kleine en wat is nu een aantal weken "afzien" op een leven lang gemis en pijn.

dames fijn weekend, voor enkele komt de datum echt dichtbij nu zeg, top!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Marlous, wat fijn om wat van je te horen! Wat een kanjers die kleintjes van je, echte vechtertjes hoor! En wat een heerlijk vooruitzicht, nog even en dan mogen ze eindelijk mee naar huis......

Ze zien er ook goed uit, je kan echt zien dat ze gegroeid zijn.

Babeth zoals jij weer verwoord wat je voelt.......tja......

Het is inderdaad zo, wat zijn een paar weken op de rest van een leven...... Het is toch alleen maar genieten geblazen nu! Heerlijk al die aandacht en iedereen die met je meeleeft.

Ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.

Ik hoop dat ik vandaag wat rustiger aan kan doen, maar er is live muziek bij ons op het plein, dus zal er wel niet inzitten.

Fijne zondag allemaal!

xxx

Geplaatst

Ohhhh Kim, dat klinkt Goed die muziek op het plein, voorzichtig mee swingen??

Dat iedereen zo meeleeft is fijn hè? Nog een paar weekjes en dan smelten ze ook mee....

Geplaatst

@Sandra, leuk dat je bent wezen shoppen met je vriendin! En wat fijn dat je nog extra vakantie kan nemen na je verlof! Heb je wat uit kunnen rusten na je shopdag?

Ja het is inderdaad een fijn gevoel dat alles klaar is en staat. Ben alleen vrijdag wel te druk geweest, had ook ineens tijd voor van alles. Heb de kleertjes die dag 2 keer gewassen. Had het eerst met neutral gewassen maar dan rook het nog naar nieuwigheid of naar het huis van de mensen waar ik het van gekregen heb. Toen toch nog maar een keer met gewoon wasmiddel een azijn, nu ruikt het lekker fris. Heb ook nog de hydrofiele luiers staan strijken, ook een hele klus en 6 stuks in een pedaalemmerzak gedaan zoals de kraamverzorgster adviseerde, dan heb je enigzins steriele luiers en de rest gewoon in de kast.

@Loes oh wat geweldig die foto's en wat doen de kleintjes het goed. Je kunt echt zien dat ze groeien en steeds sterker worden. Hopelijk mogen ze snel met jullie mee naar huis!

@Sky ja ik ben nu ook al helemaal flieft op de kleine in mijn buik.

@Balu vervelend dat je het zwanger zijn zo zat bent, ik heb dat helemaal niet heb het meer zoals Babeth het omschrijft. Ondanks de ongemakken geniet ik nog van het mooie wonder in mijn buik, iedere fase is toch weer genieten al zijn we wel nieuwsgierig naar hoe de kleine er uit ziet en hoe het straks is om een kleintje in je armen te kunnen houden. En ja al die aandacht geniet ik ook van.

@Kim, heb je nog staan swingen op het plein?

Hier vind ik het nu toch wel spannend worden, vandaag precies 37 weken wowwww....... De kleine mag officieel vanaf nu geboren worden, het is in ieder geval geen prematuurtje meer erg fijn idee. Maar ze blijft maar lekker nog een paar weken zitten, al wordt het slapen wel steeds lastiger en kan niet lang meer staan, verder voel ik me wel goed. Ik hoop dat mijn verkoudheid ook snel overgaat, maar ach als dat alles is! :-)

Babykamer is helemaal klaar, vluchttas staat grotendeels klaar, kleertjes zijn gewassen zijn er wel erg veel. We hebben zoveel kleertjes van iemand gekregen vuilniszakken vol de kleine gaat niet eens alles aan doen, achja heeft ze veel keuze hahaha.......... Dat wordt wat later ze begint nu al met een grote garderobe. We moeten alleen nog de klossen gaan halen voor onder het bed.

Vanmiddag nog naar de verloskundige, even weer de babe checken.

Verjaardagsfeest van manlief was leuk en gezellig, 20 mensen zijn er gekomen en ze wilden allemaal de babykamer zien. Mijn schoonzussen en mijn broertje hebben veel geholpen met alles en we hebben er ook veel zelfbediening van gemaakt, anders had ik het niet vol gehouden. Ik werd ook weleens gecommandeerd dat ik moest gaan zitten hahaha... wel leuk die bezorgdheid. De familie is al aan het zeggen wanneer de kleine eigenlijk zo moeten komen vanwege de vakanties, tja die kleine komt toch wanneer zij dat wil! Toen zeiden ze dat het wel handig zou zijn dat ze vandaag kwam, ik zei nou dat vind ik zelf niet zo'n goed idee hahaha........... Mijn man heeft ook stoere praat sinds een aantal weken. Als hij papadag heeft laat hij de kleine met 1 luier zitten en wacht tot ik thuis kom om het te verschonen. Binnen een paar dagen is ze zindelijk en nog meer van die stoere praat hahaha........ Ik ken hem, ik weet zeker dat hij helemaal verliefd wordt op haar als hij haar eenmaal in zijn armen heeft en haar helemaal vertroeteld en van alles voor d'r doet.

Oh en gisteren fantastisch nieuws gehoord, mijn beste vriendin vertelde dat ze zwanger is! Wij hebben er altijd samen van gedroomd dat we samen zwanger zouden zijn, het is nog net op het nippertje gelukt hahaha..... Ze is nu ongeveer 10 weken zwanger. Ik ben erg blij voor haar, want ze heeft heel veel verdriet gehad van haar miskraam. Nu is het nog steeds onwerkelijk voor haar en is ze voorzichtig, maar ik vind het zo geweldig voor haar!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Roossie: 11 juli controle vk. (37 wk)

Witje: 12 juli controle gyn. (34w2d) Extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand kleine

Roossie: 18 juli controle vk. (38 wk)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d), verwijderen cerclage.

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Bevallen

18-05-2011 Lise en Xam geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Geplaatst

Roossie zo te lezen hebben jullie een goede verjaardag gevierd, leuk dat iedereen zo enorm meeleeft!

en nu al weer 37 weken, wat fijn, soms ook wat moeilijk voor te stellen dat het nu echt heel dichtbij komt?

Succes met de controle!

Wij hebben vandaag weer een controle gehad, alles goed, de kleine (nou ja, ze wordt nu op 3000 gram geschat (2700-3300) doet het goed, ligt goed en omdat ze al aan het indalen is verwacht de gyn niet dat ze nog 180graden gaat draaien.

Verder vandaag de laatste prolutoninjectie gehad en bij de volgende controle gaan ze de cerclage verwijderen, afwachten wat de reactie van mijn lichaam zal zijn op zowel de laatste spuit, dat zal op zijn vroegst volgende week dinsdag pas merkbaar zijn, en op het gerommel bij de baarmoedermond....

Sandra, jij alvast veel succes met de extra cotrole morgen!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Babeth wat fijn dat alles goed is met de kleine! Wat spannend de laatste spuit en de cerclage die verwijderd wordt.

Ja heel apart dat het nu zo dichtbij komt de bevalling.

Ik slaap nu ook al met zo'n matje in bed voor het geval de vliezen breken. Heel apart gevoel dat het nu zover is dat dit nu nodig is.

@Sandra succes morgen met de groeiecho!

Ik ben ook weer net terug van de controle, alles was prima bloeddruk ook gelukkig, ik moet alleen niet in de felle zon zitten maar dat doe ik ook niet.

De kleine is iets verder ingedaald, ze kan zich nog wel om haar as draaien, de voetjes liggen nu rechts en het ruggetje links, dat had ik toch wel goed gevoeld.

De schatting is nog steeds dat de kleine 7 pond zal zijn als ze geboren wordt, mooi gewicht ik woog zelf ook 7 pond ongeveer toen ik geboren werd.

Volgende week moeten we weer terugkomen. Manlief was ook even mee, even heen en weer vanaf zijn werk.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Witje: 12 juli controle gyn. (34w2d) Extra groeiecho i.v.m. groeiachterstand kleine

Roossie: 18 juli controle vk. (38 wk)

Roossie: 25 juli controle vk. (39 wk)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d), verwijderen cerclage.

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Bevallen

18-05-2011
Lise
en
Xam
geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

23-05-2011
Esmee Angelina
geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Geplaatst

Roossie fijn dat de controle bij jullie ook weer goed was, blijft spannend , totdat hij/zij in de armen ligt denk ik...en dan weer daarna maar goed, dat zien we dan wel weer.

Ikzelf slaap niet met een matje, wij hebben een waterdichte beschermhoes over ons matras en dat was volgens de kraamzorg ook prima, ben er blij mee want ik merkte dat ik dat matje (zelf met een badhandoek erop, niet fijn vond liggen, zeker niet met de warmte.

mocht iemand interesse hebben, te koop bij oa. Ikea

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90152777#/10152776/

ik ben benieuwd hoe het met de andere dames gaat, velen hebben we allang niets meer van gehoord, zou wel leuk zijn als we straks iets horen na de bevalling.......

Geplaatst

Wat fijn dat het bij iedereen goed gaat en dat de laatste loodjes zijn begonnen met afwachten.

De eerste dames hebben de 37 weken bereikt dus ze mogen komen!!!!!

Bedankt voor jullie woorden, heb bijna mijn boterham op en dan ga ik even douchen en mezelf knap maken voor de gyn hihi. Ben zo blij als het voorbij is deze controle en hoop zo dat het meevalt en de kleine is gegroeid. Vraag me af of dat wel kan als hij vorige week al 2 weken achterliep of hij nu dan in een week voor 3 weken is gegroeid.... Nou ja straks weten we het en gelukkig gaan P mee. Moet er niet aan denken dat ik nu alleen moet gaan. Vriendin en schoonmoeder hadden ook aangeboden om mee te gaan maar dit wil ik toch samen met papa doen.

Weekend bij mijn ouders was gezellig maar beladen. Volgende week maandag krijgt moeders weer een punctie, nu van de longen en lymfklieren en dan dinsdag het behandelvoorstel. Pfff zo heftig allemaal zo bij elkaar. Wil zekerheid welke kant het ook is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden